Blog

B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)

İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken, sosyal ağlarda da etkileşimleri artırarak, marka bilinirliğini artırmak için de önemlidir.

B2B firmaları genellikle içerik pazarlama çalışmalarına çok fazla yatırım yapmamakta; ancak zaman içerisinde B2B içerik pazarlama trendleri de değişmeye başlıyor. Pazarlama çalışmalarını desteklemek için 2018’de içerik üzerine yatırım yapan firmalar ise 2019’da da bu çalışmalarını daha da yoğunlaştırmayı planlıyor.

Digital Marketing Philippines’in hazırladığı infografik, 2019 yılında B2B firmalarının içerik pazarlama trendlerini gösteriyor. İnfografikte öne çıkan bilgilerin bazılarını da sizinle paylaşacağız. İnfografiğin tamamını aşağıda inceleyebilirsiniz.

B2B firmalarının büyük bölümünün hala yazılı bir stratejisi var

Araştırmada yer alan B2B firmalarının sadece yüzde 39’luk bir bölümünün yazılı bir içerik pazarlama stratejisi bulunuyor. İçerik stratejisi oluşturan firmaların yüzde 65, oluşturmayan firmalara kıyasla yüzde 32 daha fazla geri dönüşüm almış durumda.

İçerik pazarlama stratejisi ve içerik üretiminde dikkat edebileceğiniz noktalar ise şöyle belirtiliyor:

  • Ekibinizi ana amaçlarınız doğrultusunda yönlendirin.
  • Hangi içerik türlerinin kullanılacağını belirlemek, bu çalışmaları yapmayı kolaylaştırır.
  • Ekibinizin, gerekli kaynaklara ulaşmalarını sağlayın.
  • Hedef kitle analizlerinizi ekibinizle paylaşarak, netlik sağlayın.
  • Hangi metriklerin üzerinde durulacağını belirleyin.

İlgili rehber: Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Video en çok öne çıkan içerik türü

Diğer tüm iş modellerinde olduğu gibi B2B’de de video içerikler en çok geri dönüşüm sağlayan içerik türü. Araştırmada yer alan firmaların yüzde 64’lük bölümü, 2019 yılında canlı yayın, webinar gibi video ve görsel içeriklere daha fazla yatırım yapacaklarını belirtiyor. Yazılı blog içerikleri yüzde 61 ile ikinci sırada gelirken, infografik, resimler, grafikler ve GIF içerikleri de yüzde 56 ile en çok tercih edilen içerik türleri arasında 3. Sırada yer alıyor.

İlgili rehber: İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü

Yeni müşteri edinmeleri için e-posta pazarlama ve eğitici içerikler öne çıkıyor

B2B firmalarının yüzde 55’lik bir bölümü ise içerik pazarlama çalışmalarını yeni müşteri ya da abone kazanmak için kullanıyor. Yüzde 87’lik bir bölüm e-posta pazarlamayı tüketicileri bilgilendirmek, yüzde 77’lik bir bölüm eğitmek için kullanıyor.

Satışlar ve analitik veriler, hedef kitle analizi için en iyi kaynak

Satış ekibinin geri bildirimleri yüzde 74, website analitik verileri ise yüzde 73 ile hedef kitle analizinde en çok kullanılan yöntemler arasında yer alıyor. Firmaların sadece yüzde 42’lik bir bölümü müşterilerle doğrudan görüşerek, onların fikirlerini alıyor ve bu doğrultuda hedef kitlelerini tanıyor.

B2B firmalarının çoğunluğu ücretli dağıtım kanallarını tercih ediyor

B2B firmalarının yüzde 66’sı, organikten çok ücretli içerik dağıtım kanallarını kullanıyor. Yeni kullanıcılara ulaşmak için reklam içeriklerini kullananların oranı yüzde 80’ken, organik trafik alamadıkları için yüzde 65’lik bir bölüm ücretli dağıtım kanallarına başvuruyor.

Firmaların yüzde 70’lik bir bölümü sosyal medya reklamlarını kullanırken, yüzde 64’lik bir bölüm Adwords çalışmaları yapıyor. Banner reklamlara yatırım yapanların oranı ise yüzde 53.

Arama motorlarının algoritma değişiklikleri firmaları zorluyor

Özellikle SEO çalışmalarında B2B firmalarını en çok zorlayan konu, arama motorlarının algoritmalarının değişimesi oluyor. SEO uygulama ve algoritma değişiklikleri yüzde 61 ile ilk sırayı çekerken, sosyal medya algoritmalarının değişikliği yüzde 43 ile ikinci sırada yer alıyor.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!