B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)

28 Nisan 2019
Sinan Oypan

İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken, sosyal ağlarda da etkileşimleri artırarak, marka bilinirliğini artırmak için de önemlidir.

B2B firmaları genellikle içerik pazarlama çalışmalarına çok fazla yatırım yapmamakta; ancak zaman içerisinde B2B içerik pazarlama trendleri de değişmeye başlıyor. Pazarlama çalışmalarını desteklemek için 2018’de içerik üzerine yatırım yapan firmalar ise 2019’da da bu çalışmalarını daha da yoğunlaştırmayı planlıyor.

Digital Marketing Philippines’in hazırladığı infografik, 2019 yılında B2B firmalarının içerik pazarlama trendlerini gösteriyor. İnfografikte öne çıkan bilgilerin bazılarını da sizinle paylaşacağız. İnfografiğin tamamını aşağıda inceleyebilirsiniz.

B2B firmalarının büyük bölümünün hala yazılı bir stratejisi var

Araştırmada yer alan B2B firmalarının sadece yüzde 39’luk bir bölümünün yazılı bir içerik pazarlama stratejisi bulunuyor. İçerik stratejisi oluşturan firmaların yüzde 65, oluşturmayan firmalara kıyasla yüzde 32 daha fazla geri dönüşüm almış durumda.

İçerik pazarlama stratejisi ve içerik üretiminde dikkat edebileceğiniz noktalar ise şöyle belirtiliyor:

  • Ekibinizi ana amaçlarınız doğrultusunda yönlendirin.
  • Hangi içerik türlerinin kullanılacağını belirlemek, bu çalışmaları yapmayı kolaylaştırır.
  • Ekibinizin, gerekli kaynaklara ulaşmalarını sağlayın.
  • Hedef kitle analizlerinizi ekibinizle paylaşarak, netlik sağlayın.
  • Hangi metriklerin üzerinde durulacağını belirleyin.

İlgili rehber: Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Video en çok öne çıkan içerik türü

Diğer tüm iş modellerinde olduğu gibi B2B’de de video içerikler en çok geri dönüşüm sağlayan içerik türü. Araştırmada yer alan firmaların yüzde 64’lük bölümü, 2019 yılında canlı yayın, webinar gibi video ve görsel içeriklere daha fazla yatırım yapacaklarını belirtiyor. Yazılı blog içerikleri yüzde 61 ile ikinci sırada gelirken, infografik, resimler, grafikler ve GIF içerikleri de yüzde 56 ile en çok tercih edilen içerik türleri arasında 3. Sırada yer alıyor.

İlgili rehber: İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü

Yeni müşteri edinmeleri için e-posta pazarlama ve eğitici içerikler öne çıkıyor

B2B firmalarının yüzde 55’lik bir bölümü ise içerik pazarlama çalışmalarını yeni müşteri ya da abone kazanmak için kullanıyor. Yüzde 87’lik bir bölüm e-posta pazarlamayı tüketicileri bilgilendirmek, yüzde 77’lik bir bölüm eğitmek için kullanıyor.

Satışlar ve analitik veriler, hedef kitle analizi için en iyi kaynak

Satış ekibinin geri bildirimleri yüzde 74, website analitik verileri ise yüzde 73 ile hedef kitle analizinde en çok kullanılan yöntemler arasında yer alıyor. Firmaların sadece yüzde 42’lik bir bölümü müşterilerle doğrudan görüşerek, onların fikirlerini alıyor ve bu doğrultuda hedef kitlelerini tanıyor.

B2B firmalarının çoğunluğu ücretli dağıtım kanallarını tercih ediyor

B2B firmalarının yüzde 66’sı, organikten çok ücretli içerik dağıtım kanallarını kullanıyor. Yeni kullanıcılara ulaşmak için reklam içeriklerini kullananların oranı yüzde 80’ken, organik trafik alamadıkları için yüzde 65’lik bir bölüm ücretli dağıtım kanallarına başvuruyor.

Firmaların yüzde 70’lik bir bölümü sosyal medya reklamlarını kullanırken, yüzde 64’lik bir bölüm Adwords çalışmaları yapıyor. Banner reklamlara yatırım yapanların oranı ise yüzde 53.

Arama motorlarının algoritma değişiklikleri firmaları zorluyor

Özellikle SEO çalışmalarında B2B firmalarını en çok zorlayan konu, arama motorlarının algoritmalarının değişimesi oluyor. SEO uygulama ve algoritma değişiklikleri yüzde 61 ile ilk sırayı çekerken, sosyal medya algoritmalarının değişikliği yüzde 43 ile ikinci sırada yer alıyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan