B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)

28 Nisan 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken, sosyal ağlarda da etkileşimleri artırarak, marka bilinirliğini artırmak için de önemlidir. B2B firmaları genellikle içerik pazarlama çalışmalarına çok fazla yatırım yapmamakta; ancak zaman içerisinde B2B içerik pazarlama trendleri de değişmeye başlıyor. Pazarlama çalışmalarını desteklemek için 2018’de içerik üzerine yatırım yapan firmalar ise 2019’da da bu çalışmalarını daha da yoğunlaştırmayı planlıyor. Digital Marketing Philippines’in hazırladığı infografik, 2019 yılında B2B firmalarının içerik pazarlama trendlerini gösteriyor. İnfografikte öne çıkan bilgilerin bazılarını da sizinle paylaşacağız. İnfografiğin tamamını aşağıda inceleyebilirsiniz.

B2B firmalarının büyük bölümünün hala yazılı bir stratejisi var

Araştırmada yer alan B2B firmalarının sadece yüzde 39’luk bir bölümünün yazılı bir içerik pazarlama stratejisi bulunuyor. İçerik stratejisi oluşturan firmaların yüzde 65, oluşturmayan firmalara kıyasla yüzde 32 daha fazla geri dönüşüm almış durumda. İçerik pazarlama stratejisi ve içerik üretiminde dikkat edebileceğiniz noktalar ise şöyle belirtiliyor:
  • Ekibinizi ana amaçlarınız doğrultusunda yönlendirin.
  • Hangi içerik türlerinin kullanılacağını belirlemek, bu çalışmaları yapmayı kolaylaştırır.
  • Ekibinizin, gerekli kaynaklara ulaşmalarını sağlayın.
  • Hedef kitle analizlerinizi ekibinizle paylaşarak, netlik sağlayın.
  • Hangi metriklerin üzerinde durulacağını belirleyin.
İlgili rehber: Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz? İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Video en çok öne çıkan içerik türü

Diğer tüm iş modellerinde olduğu gibi B2B’de de video içerikler en çok geri dönüşüm sağlayan içerik türü. Araştırmada yer alan firmaların yüzde 64’lük bölümü, 2019 yılında canlı yayın, webinar gibi video ve görsel içeriklere daha fazla yatırım yapacaklarını belirtiyor. Yazılı blog içerikleri yüzde 61 ile ikinci sırada gelirken, infografik, resimler, grafikler ve GIF içerikleri de yüzde 56 ile en çok tercih edilen içerik türleri arasında 3. Sırada yer alıyor. İlgili rehber: İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü

Yeni müşteri edinmeleri için e-posta pazarlama ve eğitici içerikler öne çıkıyor

B2B firmalarının yüzde 55’lik bir bölümü ise içerik pazarlama çalışmalarını yeni müşteri ya da abone kazanmak için kullanıyor. Yüzde 87’lik bir bölüm e-posta pazarlamayı tüketicileri bilgilendirmek, yüzde 77’lik bir bölüm eğitmek için kullanıyor.

Satışlar ve analitik veriler, hedef kitle analizi için en iyi kaynak

Satış ekibinin geri bildirimleri yüzde 74, website analitik verileri ise yüzde 73 ile hedef kitle analizinde en çok kullanılan yöntemler arasında yer alıyor. Firmaların sadece yüzde 42’lik bir bölümü müşterilerle doğrudan görüşerek, onların fikirlerini alıyor ve bu doğrultuda hedef kitlelerini tanıyor.

B2B firmalarının çoğunluğu ücretli dağıtım kanallarını tercih ediyor

B2B firmalarının yüzde 66’sı, organikten çok ücretli içerik dağıtım kanallarını kullanıyor. Yeni kullanıcılara ulaşmak için reklam içeriklerini kullananların oranı yüzde 80’ken, organik trafik alamadıkları için yüzde 65’lik bir bölüm ücretli dağıtım kanallarına başvuruyor. Firmaların yüzde 70’lik bir bölümü sosyal medya reklamlarını kullanırken, yüzde 64’lik bir bölüm Adwords çalışmaları yapıyor. Banner reklamlara yatırım yapanların oranı ise yüzde 53.

Arama motorlarının algoritma değişiklikleri firmaları zorluyor

Özellikle SEO çalışmalarında B2B firmalarını en çok zorlayan konu, arama motorlarının algoritmalarının değişimesi oluyor. SEO uygulama ve algoritma değişiklikleri yüzde 61 ile ilk sırayı çekerken, sosyal medya algoritmalarının değişikliği yüzde 43 ile ikinci sırada yer alıyor.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem,...
3 Şubat 2019
Sinan Oypan
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de...
15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kapıda Ödemeli Satış Nedir? Kapıda Ödeme Sistemi Nasıl Çalışır?
Kapıda Ödemeli Satış Nedir? Kapıda Ödeme Sistemi Nasıl Çalışır?
E-ticaret sitenizde, müşterilerinize farklı ödeme seçenekleri sunmalısınız. Çünkü alternatif ödeme sistemi seçenekleri sunmak, farklı profillere sahip potansiyel müşterilere hitap edebilmenizi mümkün kılar. İkna etmesi en zor...
28 Ocak 2022
Markethinkers
Dijital Reklam Çeşitleri Nelerdir? Dijital Pazarlama Reklamları Nasıl Yapılmalıdır?
Dijital Reklam Çeşitleri Nelerdir? Dijital Pazarlama Reklamları Nasıl Yapılmalıdır?
Dijital pazarlama ve e-ticaret, birbirinden ayrılması mümkün olmayan iki terimdir. E-ticareti dijital satış olarak nitelendirebileceğimiz için, satışa konu olan ürün ve hizmetlerin dijital mecrada pazarlanması da kaçınılmaz olur....
8 Ocak 2022
Markethinkers
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın