fbpx

B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)

28 Nisan 2019
Sinan Oypan

İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken, sosyal ağlarda da etkileşimleri artırarak, marka bilinirliğini artırmak için de önemlidir.

B2B firmaları genellikle içerik pazarlama çalışmalarına çok fazla yatırım yapmamakta; ancak zaman içerisinde B2B içerik pazarlama trendleri de değişmeye başlıyor. Pazarlama çalışmalarını desteklemek için 2018’de içerik üzerine yatırım yapan firmalar ise 2019’da da bu çalışmalarını daha da yoğunlaştırmayı planlıyor.

Digital Marketing Philippines’in hazırladığı infografik, 2019 yılında B2B firmalarının içerik pazarlama trendlerini gösteriyor. İnfografikte öne çıkan bilgilerin bazılarını da sizinle paylaşacağız. İnfografiğin tamamını aşağıda inceleyebilirsiniz.

B2B firmalarının büyük bölümünün hala yazılı bir stratejisi var

Araştırmada yer alan B2B firmalarının sadece yüzde 39’luk bir bölümünün yazılı bir içerik pazarlama stratejisi bulunuyor. İçerik stratejisi oluşturan firmaların yüzde 65, oluşturmayan firmalara kıyasla yüzde 32 daha fazla geri dönüşüm almış durumda.

İçerik pazarlama stratejisi ve içerik üretiminde dikkat edebileceğiniz noktalar ise şöyle belirtiliyor:

  • Ekibinizi ana amaçlarınız doğrultusunda yönlendirin.
  • Hangi içerik türlerinin kullanılacağını belirlemek, bu çalışmaları yapmayı kolaylaştırır.
  • Ekibinizin, gerekli kaynaklara ulaşmalarını sağlayın.
  • Hedef kitle analizlerinizi ekibinizle paylaşarak, netlik sağlayın.
  • Hangi metriklerin üzerinde durulacağını belirleyin.

İlgili rehber: Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Video en çok öne çıkan içerik türü

Diğer tüm iş modellerinde olduğu gibi B2B’de de video içerikler en çok geri dönüşüm sağlayan içerik türü. Araştırmada yer alan firmaların yüzde 64’lük bölümü, 2019 yılında canlı yayın, webinar gibi video ve görsel içeriklere daha fazla yatırım yapacaklarını belirtiyor. Yazılı blog içerikleri yüzde 61 ile ikinci sırada gelirken, infografik, resimler, grafikler ve GIF içerikleri de yüzde 56 ile en çok tercih edilen içerik türleri arasında 3. Sırada yer alıyor.

İlgili rehber: İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü

Yeni müşteri edinmeleri için e-posta pazarlama ve eğitici içerikler öne çıkıyor

B2B firmalarının yüzde 55’lik bir bölümü ise içerik pazarlama çalışmalarını yeni müşteri ya da abone kazanmak için kullanıyor. Yüzde 87’lik bir bölüm e-posta pazarlamayı tüketicileri bilgilendirmek, yüzde 77’lik bir bölüm eğitmek için kullanıyor.

Satışlar ve analitik veriler, hedef kitle analizi için en iyi kaynak

Satış ekibinin geri bildirimleri yüzde 74, website analitik verileri ise yüzde 73 ile hedef kitle analizinde en çok kullanılan yöntemler arasında yer alıyor. Firmaların sadece yüzde 42’lik bir bölümü müşterilerle doğrudan görüşerek, onların fikirlerini alıyor ve bu doğrultuda hedef kitlelerini tanıyor.

B2B firmalarının çoğunluğu ücretli dağıtım kanallarını tercih ediyor

B2B firmalarının yüzde 66’sı, organikten çok ücretli içerik dağıtım kanallarını kullanıyor. Yeni kullanıcılara ulaşmak için reklam içeriklerini kullananların oranı yüzde 80’ken, organik trafik alamadıkları için yüzde 65’lik bir bölüm ücretli dağıtım kanallarına başvuruyor.

Firmaların yüzde 70’lik bir bölümü sosyal medya reklamlarını kullanırken, yüzde 64’lik bir bölüm Adwords çalışmaları yapıyor. Banner reklamlara yatırım yapanların oranı ise yüzde 53.

Arama motorlarının algoritma değişiklikleri firmaları zorluyor

Özellikle SEO çalışmalarında B2B firmalarını en çok zorlayan konu, arama motorlarının algoritmalarının değişimesi oluyor. SEO uygulama ve algoritma değişiklikleri yüzde 61 ile ilk sırayı çekerken, sosyal medya algoritmalarının değişikliği yüzde 43 ile ikinci sırada yer alıyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya ve fırsat dönemleri öncesinde e-ticaret sitenizde stok yapma ve yönetim çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekir. Stok yapmak ve kampanya sürecinde öne çıkacak olan ürünleri e-ticaret sitenizde mevcut halde tutmanız ve...
23 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan