B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)

28 Nisan 2019
Sinan Oypan

İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken, sosyal ağlarda da etkileşimleri artırarak, marka bilinirliğini artırmak için de önemlidir.

B2B firmaları genellikle içerik pazarlama çalışmalarına çok fazla yatırım yapmamakta; ancak zaman içerisinde B2B içerik pazarlama trendleri de değişmeye başlıyor. Pazarlama çalışmalarını desteklemek için 2018’de içerik üzerine yatırım yapan firmalar ise 2019’da da bu çalışmalarını daha da yoğunlaştırmayı planlıyor.

Digital Marketing Philippines’in hazırladığı infografik, 2019 yılında B2B firmalarının içerik pazarlama trendlerini gösteriyor. İnfografikte öne çıkan bilgilerin bazılarını da sizinle paylaşacağız. İnfografiğin tamamını aşağıda inceleyebilirsiniz.

B2B firmalarının büyük bölümünün hala yazılı bir stratejisi var

Araştırmada yer alan B2B firmalarının sadece yüzde 39’luk bir bölümünün yazılı bir içerik pazarlama stratejisi bulunuyor. İçerik stratejisi oluşturan firmaların yüzde 65, oluşturmayan firmalara kıyasla yüzde 32 daha fazla geri dönüşüm almış durumda.

İçerik pazarlama stratejisi ve içerik üretiminde dikkat edebileceğiniz noktalar ise şöyle belirtiliyor:

  • Ekibinizi ana amaçlarınız doğrultusunda yönlendirin.
  • Hangi içerik türlerinin kullanılacağını belirlemek, bu çalışmaları yapmayı kolaylaştırır.
  • Ekibinizin, gerekli kaynaklara ulaşmalarını sağlayın.
  • Hedef kitle analizlerinizi ekibinizle paylaşarak, netlik sağlayın.
  • Hangi metriklerin üzerinde durulacağını belirleyin.

İlgili rehber: Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Video en çok öne çıkan içerik türü

Diğer tüm iş modellerinde olduğu gibi B2B’de de video içerikler en çok geri dönüşüm sağlayan içerik türü. Araştırmada yer alan firmaların yüzde 64’lük bölümü, 2019 yılında canlı yayın, webinar gibi video ve görsel içeriklere daha fazla yatırım yapacaklarını belirtiyor. Yazılı blog içerikleri yüzde 61 ile ikinci sırada gelirken, infografik, resimler, grafikler ve GIF içerikleri de yüzde 56 ile en çok tercih edilen içerik türleri arasında 3. Sırada yer alıyor.

İlgili rehber: İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü

Yeni müşteri edinmeleri için e-posta pazarlama ve eğitici içerikler öne çıkıyor

B2B firmalarının yüzde 55’lik bir bölümü ise içerik pazarlama çalışmalarını yeni müşteri ya da abone kazanmak için kullanıyor. Yüzde 87’lik bir bölüm e-posta pazarlamayı tüketicileri bilgilendirmek, yüzde 77’lik bir bölüm eğitmek için kullanıyor.

Satışlar ve analitik veriler, hedef kitle analizi için en iyi kaynak

Satış ekibinin geri bildirimleri yüzde 74, website analitik verileri ise yüzde 73 ile hedef kitle analizinde en çok kullanılan yöntemler arasında yer alıyor. Firmaların sadece yüzde 42’lik bir bölümü müşterilerle doğrudan görüşerek, onların fikirlerini alıyor ve bu doğrultuda hedef kitlelerini tanıyor.

B2B firmalarının çoğunluğu ücretli dağıtım kanallarını tercih ediyor

B2B firmalarının yüzde 66’sı, organikten çok ücretli içerik dağıtım kanallarını kullanıyor. Yeni kullanıcılara ulaşmak için reklam içeriklerini kullananların oranı yüzde 80’ken, organik trafik alamadıkları için yüzde 65’lik bir bölüm ücretli dağıtım kanallarına başvuruyor.

Firmaların yüzde 70’lik bir bölümü sosyal medya reklamlarını kullanırken, yüzde 64’lik bir bölüm Adwords çalışmaları yapıyor. Banner reklamlara yatırım yapanların oranı ise yüzde 53.

Arama motorlarının algoritma değişiklikleri firmaları zorluyor

Özellikle SEO çalışmalarında B2B firmalarını en çok zorlayan konu, arama motorlarının algoritmalarının değişimesi oluyor. SEO uygulama ve algoritma değişiklikleri yüzde 61 ile ilk sırayı çekerken, sosyal medya algoritmalarının değişikliği yüzde 43 ile ikinci sırada yer alıyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da...
25 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Magento E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan