fbpx

B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar

19 Ekim 2017
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar

B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin düşmesine neden olabiliyor. Site yönetimi ve strateji belirleme ile ilgili hatalar B2B e-ticaret sitesinden beklenen performansların alınamamasına neden olabiliyor. Bu rehberimizde de sık yapılan bu hatalar üzerinde duracağız.

B2B’ye özel ödeme yöntemlerinin sunulmaması

Yapılan hatalardan biri B2B’ye özel ödeme yöntemlerinin site üzerinde müşterilere sunulmamasıdır. B2C’ye kıyasla B2B firmalar üzerinde yapılan işlem hacmi yüksek olduğu için, alışveriş yapacak olan firmalar farklı şekillerde ödeme yapmak isteyebilirler. Bu sebeple de e-ticaret siteniz üzerindeki ödeme yöntemlerini bu şekilde optimize ederek, müşterilerinize fakrlı ödeme yöntemleri sunmalısınız.

Kullanıcı deneyimine önem vermemek

B2B sitelerinde de kullanıcı deneyiminin yeri büyüktür. Site tasarımı ve site içi navigasyon konusunda B2C ile benzer bir yaklaşım içerisinde olmak daha doğrudur. Ziyaretçiler siteye geldiklerinde kafa karışıklığı yaşamadan rahatlıkla ürünleri inceleyebilmeli ve site içerisinde gezinebilmeliler. Kullanıcı deneyimini arkaplanda tuttuğunuzda, sitenin kullanımını zorlaştıracağınız için, ziyaretçileriniz aradıkları ürünleri kolay bir şekide bulamayabilirler. Bu sebeple de site tasarımının yapımı sırasında kullanıcı deneyimini ön plana çıkartacak unsurlara dikkat etmenizde fayda var.

Yetersiz ürün bilgileri sunmak

Sitenizde ürünlerle ilgili kapsamlı bilgileri müşterilerinize sunmanız gerekir. Eksik ve yetersiz bilgiler, müşterilerinizin ürünü satın alma kararlarını olumsuz etkiler. Toptan ürün alımları yapılacağı için müşterileriniz ürünün tüm detaylarını görebilmeyi isterler. Ürün açıklamalarınızda:

  • SKU
  • Ürün ismi
  • Ürün açıklaması
  • Ürününün boyutları ve ağırlığı
  • Kaliteli ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflar
  • Görsel isimleri
  • Ürünün fiyatı
  • Ürünün kategorisi
  • Ürünle ilgili dökümanlar (garanti belgeleri, kullanım kılavuzlar vb.)

Gibi bilgilere yer vererek, ürününüzü en iyi şekilde tanıtmanız ve mümkün olduğunca müşterilerinize ürünle ilgili fazla bilgi vermelisiniz.

Yetersiz iletişim bilgileri paylaşmak

B2B üzerinden satın alma işlemi yapacak kişiler, yüz yüze ya da telefonda görüşme yapmak da isteyebilirler. Bu sebeple de e-ticaret siteniz üzerinde ilgili personelin ve ilgili yöneticilerin iletişim bilgilerinin yanı sıra doğrudan şirketinize ulaşılabilecek iletişim kanallarını paylaşmalısınız.

Müşterilerinizle bire bir iletişim kurmanız onların ihtiyaçlarını daha iyi anlamanızı sağlayacağı gibi; onlarla daha iyi bir şekilde pazarlık yaparak satışlarınızı gerçekleştirmenize de yardımcı olur.

Pazarlamaya zaman ve bütçe ayırmamak

Pazarlama B2B tarafında da önemli bir yere sahiptir. Müşterilerinize ulaşabilmek, yeni hedef kitleleri bulabilmek ve ürün ile marka bilinirliğinizi artırmak için pazarlama çalışmaları yapmanız gerekir. B2B için bir pazarlama stratejilerisi oluşturmanız gerekiyor.

Gerekli sosyal ağların yanı sıra Google Adwords çalışmalarıyla dijital pazarlama çalışmalarınızı destekleyebilir; offline kanallar üzerinden reklam çalışmaları yaparak ürünlerinizi tanıtabilir; etkinliklere katılarak marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.

B2B firmalarının pazarlama tarafında yapabilecekleri birçok çalışma bulunuyor. Geri dönüşümlerinizi artırma adına pazarlama tarafına belli bir bütçe ayırarak, bir strateji belirlemeniz oldukça faydalı olacaktır.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve kendi işinizi kurmayı düşünüyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan