B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar

19 Ekim 2017
Sinan Oypan

B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin düşmesine neden olabiliyor. Site yönetimi ve strateji belirleme ile ilgili hatalar B2B e-ticaret sitesinden beklenen performansların alınamamasına neden olabiliyor. Bu rehberimizde de sık yapılan bu hatalar üzerinde duracağız.

B2B’ye özel ödeme yöntemlerinin sunulmaması

Yapılan hatalardan biri B2B’ye özel ödeme yöntemlerinin site üzerinde müşterilere sunulmamasıdır. B2C’ye kıyasla B2B firmalar üzerinde yapılan işlem hacmi yüksek olduğu için, alışveriş yapacak olan firmalar farklı şekillerde ödeme yapmak isteyebilirler. Bu sebeple de e-ticaret siteniz üzerindeki ödeme yöntemlerini bu şekilde optimize ederek, müşterilerinize fakrlı ödeme yöntemleri sunmalısınız.

Kullanıcı deneyimine önem vermemek

B2B sitelerinde de kullanıcı deneyiminin yeri büyüktür. Site tasarımı ve site içi navigasyon konusunda B2C ile benzer bir yaklaşım içerisinde olmak daha doğrudur. Ziyaretçiler siteye geldiklerinde kafa karışıklığı yaşamadan rahatlıkla ürünleri inceleyebilmeli ve site içerisinde gezinebilmeliler. Kullanıcı deneyimini arkaplanda tuttuğunuzda, sitenin kullanımını zorlaştıracağınız için, ziyaretçileriniz aradıkları ürünleri kolay bir şekide bulamayabilirler. Bu sebeple de site tasarımının yapımı sırasında kullanıcı deneyimini ön plana çıkartacak unsurlara dikkat etmenizde fayda var.

Yetersiz ürün bilgileri sunmak

Sitenizde ürünlerle ilgili kapsamlı bilgileri müşterilerinize sunmanız gerekir. Eksik ve yetersiz bilgiler, müşterilerinizin ürünü satın alma kararlarını olumsuz etkiler. Toptan ürün alımları yapılacağı için müşterileriniz ürünün tüm detaylarını görebilmeyi isterler. Ürün açıklamalarınızda:

  • SKU
  • Ürün ismi
  • Ürün açıklaması
  • Ürününün boyutları ve ağırlığı
  • Kaliteli ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflar
  • Görsel isimleri
  • Ürünün fiyatı
  • Ürünün kategorisi
  • Ürünle ilgili dökümanlar (garanti belgeleri, kullanım kılavuzlar vb.)

Gibi bilgilere yer vererek, ürününüzü en iyi şekilde tanıtmanız ve mümkün olduğunca müşterilerinize ürünle ilgili fazla bilgi vermelisiniz.

Yetersiz iletişim bilgileri paylaşmak

B2B üzerinden satın alma işlemi yapacak kişiler, yüz yüze ya da telefonda görüşme yapmak da isteyebilirler. Bu sebeple de e-ticaret siteniz üzerinde ilgili personelin ve ilgili yöneticilerin iletişim bilgilerinin yanı sıra doğrudan şirketinize ulaşılabilecek iletişim kanallarını paylaşmalısınız.

Müşterilerinizle bire bir iletişim kurmanız onların ihtiyaçlarını daha iyi anlamanızı sağlayacağı gibi; onlarla daha iyi bir şekilde pazarlık yaparak satışlarınızı gerçekleştirmenize de yardımcı olur.

Pazarlamaya zaman ve bütçe ayırmamak

Pazarlama B2B tarafında da önemli bir yere sahiptir. Müşterilerinize ulaşabilmek, yeni hedef kitleleri bulabilmek ve ürün ile marka bilinirliğinizi artırmak için pazarlama çalışmaları yapmanız gerekir. B2B için bir pazarlama stratejilerisi oluşturmanız gerekiyor.

Gerekli sosyal ağların yanı sıra Google Adwords çalışmalarıyla dijital pazarlama çalışmalarınızı destekleyebilir; offline kanallar üzerinden reklam çalışmaları yaparak ürünlerinizi tanıtabilir; etkinliklere katılarak marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.

B2B firmalarının pazarlama tarafında yapabilecekleri birçok çalışma bulunuyor. Geri dönüşümlerinizi artırma adına pazarlama tarafına belli bir bütçe ayırarak, bir strateji belirlemeniz oldukça faydalı olacaktır.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve kendi işinizi kurmayı düşünüyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online petshop açmak / online pet shop açmak ve petshop ürünleri satmak, sanal pet shop nasıl açılır, pet shop açma maliyeti / pet shop açma fiyatı yani pet shop açmak ne kadara mal olur, petshop açmak için gerekli belgeler /...
8 Mayıs 2018
Gökçe Beyazaslan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan