B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar

19 Ekim 2017
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar

B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin düşmesine neden olabiliyor. Site yönetimi ve strateji belirleme ile ilgili hatalar B2B e-ticaret sitesinden beklenen performansların alınamamasına neden olabiliyor. Bu rehberimizde de sık yapılan bu hatalar üzerinde duracağız.

B2B’ye özel ödeme yöntemlerinin sunulmaması

Yapılan hatalardan biri B2B’ye özel ödeme yöntemlerinin site üzerinde müşterilere sunulmamasıdır. B2C’ye kıyasla B2B firmalar üzerinde yapılan işlem hacmi yüksek olduğu için, alışveriş yapacak olan firmalar farklı şekillerde ödeme yapmak isteyebilirler. Bu sebeple de e-ticaret siteniz üzerindeki ödeme yöntemlerini bu şekilde optimize ederek, müşterilerinize fakrlı ödeme yöntemleri sunmalısınız.

Kullanıcı deneyimine önem vermemek

B2B sitelerinde de kullanıcı deneyiminin yeri büyüktür. Site tasarımı ve site içi navigasyon konusunda B2C ile benzer bir yaklaşım içerisinde olmak daha doğrudur. Ziyaretçiler siteye geldiklerinde kafa karışıklığı yaşamadan rahatlıkla ürünleri inceleyebilmeli ve site içerisinde gezinebilmeliler. Kullanıcı deneyimini arkaplanda tuttuğunuzda, sitenin kullanımını zorlaştıracağınız için, ziyaretçileriniz aradıkları ürünleri kolay bir şekide bulamayabilirler. Bu sebeple de site tasarımının yapımı sırasında kullanıcı deneyimini ön plana çıkartacak unsurlara dikkat etmenizde fayda var.

Yetersiz ürün bilgileri sunmak

Sitenizde ürünlerle ilgili kapsamlı bilgileri müşterilerinize sunmanız gerekir. Eksik ve yetersiz bilgiler, müşterilerinizin ürünü satın alma kararlarını olumsuz etkiler. Toptan ürün alımları yapılacağı için müşterileriniz ürünün tüm detaylarını görebilmeyi isterler. Ürün açıklamalarınızda:

  • SKU
  • Ürün ismi
  • Ürün açıklaması
  • Ürününün boyutları ve ağırlığı
  • Kaliteli ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflar
  • Görsel isimleri
  • Ürünün fiyatı
  • Ürünün kategorisi
  • Ürünle ilgili dökümanlar (garanti belgeleri, kullanım kılavuzlar vb.)

Gibi bilgilere yer vererek, ürününüzü en iyi şekilde tanıtmanız ve mümkün olduğunca müşterilerinize ürünle ilgili fazla bilgi vermelisiniz.

Yetersiz iletişim bilgileri paylaşmak

B2B üzerinden satın alma işlemi yapacak kişiler, yüz yüze ya da telefonda görüşme yapmak da isteyebilirler. Bu sebeple de e-ticaret siteniz üzerinde ilgili personelin ve ilgili yöneticilerin iletişim bilgilerinin yanı sıra doğrudan şirketinize ulaşılabilecek iletişim kanallarını paylaşmalısınız.

Müşterilerinizle bire bir iletişim kurmanız onların ihtiyaçlarını daha iyi anlamanızı sağlayacağı gibi; onlarla daha iyi bir şekilde pazarlık yaparak satışlarınızı gerçekleştirmenize de yardımcı olur.

Pazarlamaya zaman ve bütçe ayırmamak

Pazarlama B2B tarafında da önemli bir yere sahiptir. Müşterilerinize ulaşabilmek, yeni hedef kitleleri bulabilmek ve ürün ile marka bilinirliğinizi artırmak için pazarlama çalışmaları yapmanız gerekir. B2B için bir pazarlama stratejilerisi oluşturmanız gerekiyor.

Gerekli sosyal ağların yanı sıra Google Adwords çalışmalarıyla dijital pazarlama çalışmalarınızı destekleyebilir; offline kanallar üzerinden reklam çalışmaları yaparak ürünlerinizi tanıtabilir; etkinliklere katılarak marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.

B2B firmalarının pazarlama tarafında yapabilecekleri birçok çalışma bulunuyor. Geri dönüşümlerinizi artırma adına pazarlama tarafına belli bir bütçe ayırarak, bir strateji belirlemeniz oldukça faydalı olacaktır.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve kendi işinizi kurmayı düşünüyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
Çiçek Sepeti Mağaza Açma Rehberi
Çiçek Sepeti Mağaza Açma Rehberi
Yeni bir e-ticaret sitesi kurma, mevcut e-ticaret sitesinin ağını genişletme ya da küçük sermaye ile pazar yerlerinde satışa başlama gibi fikirleriniz varsa, Çiçek Sepeti mağaza hizmetinden faydalanabilirsiniz. Türkiye’nin popüler...
13 Ocak 2022
Markethinkers
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları için,...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın