B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar

19 Ekim 2017
Sinan Oypan

B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin düşmesine neden olabiliyor. Site yönetimi ve strateji belirleme ile ilgili hatalar B2B e-ticaret sitesinden beklenen performansların alınamamasına neden olabiliyor. Bu rehberimizde de sık yapılan bu hatalar üzerinde duracağız.

B2B’ye özel ödeme yöntemlerinin sunulmaması

Yapılan hatalardan biri B2B’ye özel ödeme yöntemlerinin site üzerinde müşterilere sunulmamasıdır. B2C’ye kıyasla B2B firmalar üzerinde yapılan işlem hacmi yüksek olduğu için, alışveriş yapacak olan firmalar farklı şekillerde ödeme yapmak isteyebilirler. Bu sebeple de e-ticaret siteniz üzerindeki ödeme yöntemlerini bu şekilde optimize ederek, müşterilerinize fakrlı ödeme yöntemleri sunmalısınız.

Kullanıcı deneyimine önem vermemek

B2B sitelerinde de kullanıcı deneyiminin yeri büyüktür. Site tasarımı ve site içi navigasyon konusunda B2C ile benzer bir yaklaşım içerisinde olmak daha doğrudur. Ziyaretçiler siteye geldiklerinde kafa karışıklığı yaşamadan rahatlıkla ürünleri inceleyebilmeli ve site içerisinde gezinebilmeliler. Kullanıcı deneyimini arkaplanda tuttuğunuzda, sitenin kullanımını zorlaştıracağınız için, ziyaretçileriniz aradıkları ürünleri kolay bir şekide bulamayabilirler. Bu sebeple de site tasarımının yapımı sırasında kullanıcı deneyimini ön plana çıkartacak unsurlara dikkat etmenizde fayda var.

Yetersiz ürün bilgileri sunmak

Sitenizde ürünlerle ilgili kapsamlı bilgileri müşterilerinize sunmanız gerekir. Eksik ve yetersiz bilgiler, müşterilerinizin ürünü satın alma kararlarını olumsuz etkiler. Toptan ürün alımları yapılacağı için müşterileriniz ürünün tüm detaylarını görebilmeyi isterler. Ürün açıklamalarınızda:

  • SKU
  • Ürün ismi
  • Ürün açıklaması
  • Ürününün boyutları ve ağırlığı
  • Kaliteli ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflar
  • Görsel isimleri
  • Ürünün fiyatı
  • Ürünün kategorisi
  • Ürünle ilgili dökümanlar (garanti belgeleri, kullanım kılavuzlar vb.)

Gibi bilgilere yer vererek, ürününüzü en iyi şekilde tanıtmanız ve mümkün olduğunca müşterilerinize ürünle ilgili fazla bilgi vermelisiniz.

Yetersiz iletişim bilgileri paylaşmak

B2B üzerinden satın alma işlemi yapacak kişiler, yüz yüze ya da telefonda görüşme yapmak da isteyebilirler. Bu sebeple de e-ticaret siteniz üzerinde ilgili personelin ve ilgili yöneticilerin iletişim bilgilerinin yanı sıra doğrudan şirketinize ulaşılabilecek iletişim kanallarını paylaşmalısınız.

Müşterilerinizle bire bir iletişim kurmanız onların ihtiyaçlarını daha iyi anlamanızı sağlayacağı gibi; onlarla daha iyi bir şekilde pazarlık yaparak satışlarınızı gerçekleştirmenize de yardımcı olur.

Pazarlamaya zaman ve bütçe ayırmamak

Pazarlama B2B tarafında da önemli bir yere sahiptir. Müşterilerinize ulaşabilmek, yeni hedef kitleleri bulabilmek ve ürün ile marka bilinirliğinizi artırmak için pazarlama çalışmaları yapmanız gerekir. B2B için bir pazarlama stratejilerisi oluşturmanız gerekiyor.

Gerekli sosyal ağların yanı sıra Google Adwords çalışmalarıyla dijital pazarlama çalışmalarınızı destekleyebilir; offline kanallar üzerinden reklam çalışmaları yaparak ürünlerinizi tanıtabilir; etkinliklere katılarak marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.

B2B firmalarının pazarlama tarafında yapabilecekleri birçok çalışma bulunuyor. Geri dönüşümlerinizi artırma adına pazarlama tarafına belli bir bütçe ayırarak, bir strateji belirlemeniz oldukça faydalı olacaktır.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve kendi işinizi kurmayı düşünüyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış...
4 Temmuz 2017
Sinan Oypan