fbpx

B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?

6 Nisan 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?

Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda firmalara yarar sağladığı için, bu mecralarda aktif olmak ve bu mecraların sunduğu reklam özelliklerinden yararlanmak, firmalara pazarlama konusunda avantajlar sağlıyor.

Doğrudan tüketiciyle iletişim halinde olmadıkları için B2B firmaları sosyal ağlara çok fazla yoğunlaşmayabiliyor; fakat bu mecralarda aktif olarak, marka bilinirliklerini artırma şansları da bulunuyor. Sosyal medya üzerinde yapılacak bazı çalışmalar, B2B firmalarına yarar sağlayacaktır.

İletişim gücünüzü artırmak için yer alın

Sosyal medyanın sağladığı en önemli avantajlardan biri de firmalarla tüketiciler arasındaki iletişimi kuvvetlendirmesi. Doğrudan tüketicilere ulaşmıyor olsanız dahi, hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili size ulaşmak ve sizden bilgi almak isteyen tüketiciler olacaktır. Bu kişilerle olan etkileşimlerinizi artırmak için sosyal ağları kullanabilirsiniz.

Rakip firmaları takip edin

Sosyal medyayı rakiplerinizi takip etmek için de kullanabilirsiniz. Rakiplerinizin ne gibi çalışmalar yaptığını analiz edebilir, kullanıcılarla nasıl bir etkileşime girdiklerini inceleyebilir, sosyal medya stratejilerini izleyerek kendi stratejilerinizi bu doğrultuda daha iyi bir şekilde geliştirebilirsiniz.

Rakiplerinizin ne yaptığını görmek, size birçok konuda avantaj sağlayacaktır. Böylelikle onların eksikliklerini görerek, bu alanlarda kendinizi geliştirebilir, iyi yaptıkları çalışmalardan örnek olarak kendi stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Firmanızla ilgili gelişmeleri paylaşın

Sosyal medyada yapabileceklerinizden biri de şirketinizle ilgili gelişmeleri duyurmak olacaktır. Farklı hedef kitlelere ulaşma fırsatınız olacağı için, firmanızın daha farklı kişiler tarafından bilinmesine de yardımcı olabilirsiniz.

Sosyal medya reklamlarından yararlanın

Hedef kitleniz genellikle işletme sahibi kişiler olacağı için, sosyal medya reklamlarınızı bu kişilere yönelik hazırlamanız da mümkün. Özellikle Facebook ve Instagram reklamlarının geniş hedefleme özellikleri sayesinde, işletme sahibi, belli bir gelirin üzerinde olan kişileri hedefleyebilir; aynı zamanda sevkiyat ve satış yaptığınız bölge ve şehirleri de seçerek, reklamlarınızın erişimini artırabilirsiniz.

Ürün tanıtım videoları ve fotoğrafları paylaşın

Dünya genelindeki büyük B2B firmaları, kendi reklamlarını yaparak, ürün ve hizmet tanıtımlarını sosyal mecralar üzerinde yapıyorlar. Siz de ürünlerinizi detaylı bir şekilde göstermek, çalıştığınız firmalara ne gibi hizmetler sunduğunuzu göstermek amacıyla ürünlerinizle ilgili fotoğraf ve video paylaşımları yapabilirsiniz.

Kaliteli fotoğraf ve video paylaşımları yapmak, markanıza olan ilginin de artmasına yardımcı olabileceği gibi yeni müşterilere ulaşabilmek için size bir kapı aralayacaktır.

Gruplara ve topluluklara katılın

Linkedin ve Facebook üzerinde, sektörünüzle ilgili olan grup ve topluluklara katılmak ve burada aktif olmak da markanız için faydalı olacaktır. Buradaki iş yeri sahipleriyle ya da çalışanlarla iletişim halinde olmanız, markanızı tanıtmanıza olanak sağlayacağı gibi, kurduğunuz iletişim sayesinde yeni kişilere ulaşmanıza ve farklı bir kanal üzerinden satış stratejisi geliştirmenize olanak sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten ne satabilirsiniz?
İnternetten ne satabilirsiniz?
E-ticaret sektörü ve örnek siteler, yeni girişimciler için çok heyecan vericidir fakat önemli kararları da alabilmeniz gerekir. Eğer e-ticaret siteis açmak istiyorsanız alabileceğiniz en önemli kararlardan birisi de hangi ürünün...
25 Nisan 2014
Seyhun Özkara
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
24 Nisan 2017
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Markethinkers
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç...
28 Mart 2017
Sinan Oypan