
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda firmalara yarar sağladığı için, bu mecralarda aktif olmak ve bu mecraların sunduğu reklam özelliklerinden yararlanmak, firmalara pazarlama konusunda avantajlar sağlıyor.
Doğrudan tüketiciyle iletişim halinde olmadıkları için B2B firmaları sosyal ağlara çok fazla yoğunlaşmayabiliyor; fakat bu mecralarda aktif olarak, marka bilinirliklerini artırma şansları da bulunuyor. Sosyal medya üzerinde yapılacak bazı çalışmalar, B2B firmalarına yarar sağlayacaktır.
İletişim gücünüzü artırmak için yer alın
Sosyal medyanın sağladığı en önemli avantajlardan biri de firmalarla tüketiciler arasındaki iletişimi kuvvetlendirmesi. Doğrudan tüketicilere ulaşmıyor olsanız dahi, hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili size ulaşmak ve sizden bilgi almak isteyen tüketiciler olacaktır. Bu kişilerle olan etkileşimlerinizi artırmak için sosyal ağları kullanabilirsiniz.
Rakip firmaları takip edin
Sosyal medyayı rakiplerinizi takip etmek için de kullanabilirsiniz. Rakiplerinizin ne gibi çalışmalar yaptığını analiz edebilir, kullanıcılarla nasıl bir etkileşime girdiklerini inceleyebilir, sosyal medya stratejilerini izleyerek kendi stratejilerinizi bu doğrultuda daha iyi bir şekilde geliştirebilirsiniz.
Rakiplerinizin ne yaptığını görmek, size birçok konuda avantaj sağlayacaktır. Böylelikle onların eksikliklerini görerek, bu alanlarda kendinizi geliştirebilir, iyi yaptıkları çalışmalardan örnek olarak kendi stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.
Firmanızla ilgili gelişmeleri paylaşın
Sosyal medyada yapabileceklerinizden biri de şirketinizle ilgili gelişmeleri duyurmak olacaktır. Farklı hedef kitlelere ulaşma fırsatınız olacağı için, firmanızın daha farklı kişiler tarafından bilinmesine de yardımcı olabilirsiniz.
Sosyal medya reklamlarından yararlanın
Hedef kitleniz genellikle işletme sahibi kişiler olacağı için, sosyal medya reklamlarınızı bu kişilere yönelik hazırlamanız da mümkün. Özellikle Facebook ve Instagram reklamlarının geniş hedefleme özellikleri sayesinde, işletme sahibi, belli bir gelirin üzerinde olan kişileri hedefleyebilir; aynı zamanda sevkiyat ve satış yaptığınız bölge ve şehirleri de seçerek, reklamlarınızın erişimini artırabilirsiniz.
Ürün tanıtım videoları ve fotoğrafları paylaşın
Dünya genelindeki büyük B2B firmaları, kendi reklamlarını yaparak, ürün ve hizmet tanıtımlarını sosyal mecralar üzerinde yapıyorlar. Siz de ürünlerinizi detaylı bir şekilde göstermek, çalıştığınız firmalara ne gibi hizmetler sunduğunuzu göstermek amacıyla ürünlerinizle ilgili fotoğraf ve video paylaşımları yapabilirsiniz.
Kaliteli fotoğraf ve video paylaşımları yapmak, markanıza olan ilginin de artmasına yardımcı olabileceği gibi yeni müşterilere ulaşabilmek için size bir kapı aralayacaktır.
Gruplara ve topluluklara katılın
Linkedin ve Facebook üzerinde, sektörünüzle ilgili olan grup ve topluluklara katılmak ve burada aktif olmak da markanız için faydalı olacaktır. Buradaki iş yeri sahipleriyle ya da çalışanlarla iletişim halinde olmanız, markanızı tanıtmanıza olanak sağlayacağı gibi, kurduğunuz iletişim sayesinde yeni kişilere ulaşmanıza ve farklı bir kanal üzerinden satış stratejisi geliştirmenize olanak sağlar.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler