B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?

6 Nisan 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?

Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda firmalara yarar sağladığı için, bu mecralarda aktif olmak ve bu mecraların sunduğu reklam özelliklerinden yararlanmak, firmalara pazarlama konusunda avantajlar sağlıyor.

Doğrudan tüketiciyle iletişim halinde olmadıkları için B2B firmaları sosyal ağlara çok fazla yoğunlaşmayabiliyor; fakat bu mecralarda aktif olarak, marka bilinirliklerini artırma şansları da bulunuyor. Sosyal medya üzerinde yapılacak bazı çalışmalar, B2B firmalarına yarar sağlayacaktır.

İletişim gücünüzü artırmak için yer alın

Sosyal medyanın sağladığı en önemli avantajlardan biri de firmalarla tüketiciler arasındaki iletişimi kuvvetlendirmesi. Doğrudan tüketicilere ulaşmıyor olsanız dahi, hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili size ulaşmak ve sizden bilgi almak isteyen tüketiciler olacaktır. Bu kişilerle olan etkileşimlerinizi artırmak için sosyal ağları kullanabilirsiniz.

Rakip firmaları takip edin

Sosyal medyayı rakiplerinizi takip etmek için de kullanabilirsiniz. Rakiplerinizin ne gibi çalışmalar yaptığını analiz edebilir, kullanıcılarla nasıl bir etkileşime girdiklerini inceleyebilir, sosyal medya stratejilerini izleyerek kendi stratejilerinizi bu doğrultuda daha iyi bir şekilde geliştirebilirsiniz.

Rakiplerinizin ne yaptığını görmek, size birçok konuda avantaj sağlayacaktır. Böylelikle onların eksikliklerini görerek, bu alanlarda kendinizi geliştirebilir, iyi yaptıkları çalışmalardan örnek olarak kendi stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Firmanızla ilgili gelişmeleri paylaşın

Sosyal medyada yapabileceklerinizden biri de şirketinizle ilgili gelişmeleri duyurmak olacaktır. Farklı hedef kitlelere ulaşma fırsatınız olacağı için, firmanızın daha farklı kişiler tarafından bilinmesine de yardımcı olabilirsiniz.

Sosyal medya reklamlarından yararlanın

Hedef kitleniz genellikle işletme sahibi kişiler olacağı için, sosyal medya reklamlarınızı bu kişilere yönelik hazırlamanız da mümkün. Özellikle Facebook ve Instagram reklamlarının geniş hedefleme özellikleri sayesinde, işletme sahibi, belli bir gelirin üzerinde olan kişileri hedefleyebilir; aynı zamanda sevkiyat ve satış yaptığınız bölge ve şehirleri de seçerek, reklamlarınızın erişimini artırabilirsiniz.

Ürün tanıtım videoları ve fotoğrafları paylaşın

Dünya genelindeki büyük B2B firmaları, kendi reklamlarını yaparak, ürün ve hizmet tanıtımlarını sosyal mecralar üzerinde yapıyorlar. Siz de ürünlerinizi detaylı bir şekilde göstermek, çalıştığınız firmalara ne gibi hizmetler sunduğunuzu göstermek amacıyla ürünlerinizle ilgili fotoğraf ve video paylaşımları yapabilirsiniz.

Kaliteli fotoğraf ve video paylaşımları yapmak, markanıza olan ilginin de artmasına yardımcı olabileceği gibi yeni müşterilere ulaşabilmek için size bir kapı aralayacaktır.

Gruplara ve topluluklara katılın

Linkedin ve Facebook üzerinde, sektörünüzle ilgili olan grup ve topluluklara katılmak ve burada aktif olmak da markanız için faydalı olacaktır. Buradaki iş yeri sahipleriyle ya da çalışanlarla iletişim halinde olmanız, markanızı tanıtmanıza olanak sağlayacağı gibi, kurduğunuz iletişim sayesinde yeni kişilere ulaşmanıza ve farklı bir kanal üzerinden satış stratejisi geliştirmenize olanak sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? Günümüz teknoloji dünyasının en dikkat çeken konularından biri olarak öne çıkan artırılmış gerçeklik, gerçek hayatı sanal öğelerle güçlendirerek bambaşka bir deneyim sunmayı...
29 Temmuz 2021
Markethinkers
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin