B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?

6 Nisan 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?

Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda firmalara yarar sağladığı için, bu mecralarda aktif olmak ve bu mecraların sunduğu reklam özelliklerinden yararlanmak, firmalara pazarlama konusunda avantajlar sağlıyor.

Doğrudan tüketiciyle iletişim halinde olmadıkları için B2B firmaları sosyal ağlara çok fazla yoğunlaşmayabiliyor; fakat bu mecralarda aktif olarak, marka bilinirliklerini artırma şansları da bulunuyor. Sosyal medya üzerinde yapılacak bazı çalışmalar, B2B firmalarına yarar sağlayacaktır.

İletişim gücünüzü artırmak için yer alın

Sosyal medyanın sağladığı en önemli avantajlardan biri de firmalarla tüketiciler arasındaki iletişimi kuvvetlendirmesi. Doğrudan tüketicilere ulaşmıyor olsanız dahi, hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili size ulaşmak ve sizden bilgi almak isteyen tüketiciler olacaktır. Bu kişilerle olan etkileşimlerinizi artırmak için sosyal ağları kullanabilirsiniz.

Rakip firmaları takip edin

Sosyal medyayı rakiplerinizi takip etmek için de kullanabilirsiniz. Rakiplerinizin ne gibi çalışmalar yaptığını analiz edebilir, kullanıcılarla nasıl bir etkileşime girdiklerini inceleyebilir, sosyal medya stratejilerini izleyerek kendi stratejilerinizi bu doğrultuda daha iyi bir şekilde geliştirebilirsiniz.

Rakiplerinizin ne yaptığını görmek, size birçok konuda avantaj sağlayacaktır. Böylelikle onların eksikliklerini görerek, bu alanlarda kendinizi geliştirebilir, iyi yaptıkları çalışmalardan örnek olarak kendi stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Firmanızla ilgili gelişmeleri paylaşın

Sosyal medyada yapabileceklerinizden biri de şirketinizle ilgili gelişmeleri duyurmak olacaktır. Farklı hedef kitlelere ulaşma fırsatınız olacağı için, firmanızın daha farklı kişiler tarafından bilinmesine de yardımcı olabilirsiniz.

Sosyal medya reklamlarından yararlanın

Hedef kitleniz genellikle işletme sahibi kişiler olacağı için, sosyal medya reklamlarınızı bu kişilere yönelik hazırlamanız da mümkün. Özellikle Facebook ve Instagram reklamlarının geniş hedefleme özellikleri sayesinde, işletme sahibi, belli bir gelirin üzerinde olan kişileri hedefleyebilir; aynı zamanda sevkiyat ve satış yaptığınız bölge ve şehirleri de seçerek, reklamlarınızın erişimini artırabilirsiniz.

Ürün tanıtım videoları ve fotoğrafları paylaşın

Dünya genelindeki büyük B2B firmaları, kendi reklamlarını yaparak, ürün ve hizmet tanıtımlarını sosyal mecralar üzerinde yapıyorlar. Siz de ürünlerinizi detaylı bir şekilde göstermek, çalıştığınız firmalara ne gibi hizmetler sunduğunuzu göstermek amacıyla ürünlerinizle ilgili fotoğraf ve video paylaşımları yapabilirsiniz.

Kaliteli fotoğraf ve video paylaşımları yapmak, markanıza olan ilginin de artmasına yardımcı olabileceği gibi yeni müşterilere ulaşabilmek için size bir kapı aralayacaktır.

Gruplara ve topluluklara katılın

Linkedin ve Facebook üzerinde, sektörünüzle ilgili olan grup ve topluluklara katılmak ve burada aktif olmak da markanız için faydalı olacaktır. Buradaki iş yeri sahipleriyle ya da çalışanlarla iletişim halinde olmanız, markanızı tanıtmanıza olanak sağlayacağı gibi, kurduğunuz iletişim sayesinde yeni kişilere ulaşmanıza ve farklı bir kanal üzerinden satış stratejisi geliştirmenize olanak sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın