B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?

6 Nisan 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda firmalara yarar sağladığı için, bu mecralarda aktif olmak ve bu mecraların sunduğu reklam özelliklerinden yararlanmak, firmalara pazarlama konusunda avantajlar sağlıyor.

Doğrudan tüketiciyle iletişim halinde olmadıkları için B2B firmaları sosyal ağlara çok fazla yoğunlaşmayabiliyor; fakat bu mecralarda aktif olarak, marka bilinirliklerini artırma şansları da bulunuyor. Sosyal medya üzerinde yapılacak bazı çalışmalar, B2B firmalarına yarar sağlayacaktır.

İletişim gücünüzü artırmak için yer alın

Sosyal medyanın sağladığı en önemli avantajlardan biri de firmalarla tüketiciler arasındaki iletişimi kuvvetlendirmesi. Doğrudan tüketicilere ulaşmıyor olsanız dahi, hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili size ulaşmak ve sizden bilgi almak isteyen tüketiciler olacaktır. Bu kişilerle olan etkileşimlerinizi artırmak için sosyal ağları kullanabilirsiniz.

Rakip firmaları takip edin

Sosyal medyayı rakiplerinizi takip etmek için de kullanabilirsiniz. Rakiplerinizin ne gibi çalışmalar yaptığını analiz edebilir, kullanıcılarla nasıl bir etkileşime girdiklerini inceleyebilir, sosyal medya stratejilerini izleyerek kendi stratejilerinizi bu doğrultuda daha iyi bir şekilde geliştirebilirsiniz.

Rakiplerinizin ne yaptığını görmek, size birçok konuda avantaj sağlayacaktır. Böylelikle onların eksikliklerini görerek, bu alanlarda kendinizi geliştirebilir, iyi yaptıkları çalışmalardan örnek olarak kendi stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Firmanızla ilgili gelişmeleri paylaşın

Sosyal medyada yapabileceklerinizden biri de şirketinizle ilgili gelişmeleri duyurmak olacaktır. Farklı hedef kitlelere ulaşma fırsatınız olacağı için, firmanızın daha farklı kişiler tarafından bilinmesine de yardımcı olabilirsiniz.

Sosyal medya reklamlarından yararlanın

Hedef kitleniz genellikle işletme sahibi kişiler olacağı için, sosyal medya reklamlarınızı bu kişilere yönelik hazırlamanız da mümkün. Özellikle Facebook ve Instagram reklamlarının geniş hedefleme özellikleri sayesinde, işletme sahibi, belli bir gelirin üzerinde olan kişileri hedefleyebilir; aynı zamanda sevkiyat ve satış yaptığınız bölge ve şehirleri de seçerek, reklamlarınızın erişimini artırabilirsiniz.

Ürün tanıtım videoları ve fotoğrafları paylaşın

Dünya genelindeki büyük B2B firmaları, kendi reklamlarını yaparak, ürün ve hizmet tanıtımlarını sosyal mecralar üzerinde yapıyorlar. Siz de ürünlerinizi detaylı bir şekilde göstermek, çalıştığınız firmalara ne gibi hizmetler sunduğunuzu göstermek amacıyla ürünlerinizle ilgili fotoğraf ve video paylaşımları yapabilirsiniz.

Kaliteli fotoğraf ve video paylaşımları yapmak, markanıza olan ilginin de artmasına yardımcı olabileceği gibi yeni müşterilere ulaşabilmek için size bir kapı aralayacaktır.

Gruplara ve topluluklara katılın

Linkedin ve Facebook üzerinde, sektörünüzle ilgili olan grup ve topluluklara katılmak ve burada aktif olmak da markanız için faydalı olacaktır. Buradaki iş yeri sahipleriyle ya da çalışanlarla iletişim halinde olmanız, markanızı tanıtmanıza olanak sağlayacağı gibi, kurduğunuz iletişim sayesinde yeni kişilere ulaşmanıza ve farklı bir kanal üzerinden satış stratejisi geliştirmenize olanak sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan