B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu

8 Ocak 2017
Sinan Oypan
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu

B2B e-ticaret doğrudan firmalarla ilgili olduğu için B2C’ye kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Site trafiği, ziyaretçi sayısı, yapılan işlem sayısı daha azdır; ancak toptan ürün satışı yapıldığı için tek bir siparişte sepet tutarı daha yüksek olmaktadır. bu sebeple de B2B firmalarının hacimleri, kimi zaman B2C’lere kıyasla daha büyük olmaktadır.

B2C ile olan farklarından dolayı, B2B e-ticaret sitelerinde yapılacak olan çalışmalar da biraz farklılık gösteriyor. Bu çalışmaları yapmak, iletişim içinde olduğunuz müşterileriniz ve firmalarla daha iyi hizmetler sunmanıza yardımcı olacaktır.

B2B e ticaret siztenizde detaylı ürün açıklamalarına yer vermek

B2B e-ticaret siteniz olduğunda, Türkiye’nin her yerine ürün gönderme şansınız bulunur. Bu neden önemli? Çünkü kimi zaman firmalar size ulaşarak ürünleri yakından göremeyebilirler; bu sebeple de internet sitenizdeki bilgilere bakarak, ürünleriniz hakkında bilgi sahibi olmaya çalışırlar.

Bu durumda, sizin ürünlerinizle ilgili detaylı bilgileri sunuyor olmanız, bu kişilere yardımcı olacaktı.

Ürünlerin teknik özelliklerini ve diğer detaylarını ürün sayfalarında yer vermelisiniz. Ürünlerle ilgili ekstra belge veya döküman gibi çalışmalar bulunuyorsa, ürün sayfalarınıza bunları da ekleyebilirsiniz.

Aynı zamanda ürün görsellerinizin de kaliteli olması, ürünün daha iyi görünmesini sağlayacağı için, müşterilerinize daha iyi fikir verir. İyi ve kaliteli görselleri, kaliteli ürün açıklamalarıyla birleştirmeniz, ürününüzün daha iyi öne çıkmasını sağlayacaktır. Ulaşmak istediğiniz sonuç olan b2b satış için iyi bir b2b sistemi / b2b yazılımı altyapısı gerekmektedir.

B2B e ticaret sitenizde kapsamlı site içi ürün arama özelliği

B2B sitelerde en çok ihtiyaç duyulan özelliklerden biri de kapsamlı site içi ürün arama özelliğidir. Bunun sebebi de firmalar, farklı ürünleri aramak ve incelemek isteyebilirler. Onların bu taleplerini karşılayabilmek için, kapsamlı bir arama özelliği sunmanız gerekiyor.

Site üzerindeki ürünlerinizin iyi bir şekilde indekslenmesi ve arama sonuçlarında kullanıcıların karşısına çıkması gerekmektedir. Yanlış yazımlar olabileceğini de göz önünde bulundurarak, Google’da olduğu gibi alternatif sonuçları kullanıcılara göstermeniz gerekecektir.

“B2B

Kişiselleştirilmiş kullanıcı sayfaları

B2B sitelerde kişiselleştirilmiş kullanıcı profilleri oluşturmak oldukça yararlıdır. Bunun sebebi de, müşterileriniz devamlı olarak sizden alışveriş yapabilirler. Ellerindeki stoklar tükendiğinde aynı ürünlerin siparişini verebilirler. Bu durumda da onların sipariş sürecini yönetmek ve kolaylaştırmak için, onlara kendilerine ait profiller sunmanız gerekecektir.

Müşterileriniz, kendi profilleri üzerinden eski siparişlerine ulaşabilmeli ve gerektiği zaman bu sayfalardan, aynı ürünlerin siparişlerini verebilmeliler. Bu tür bir hizmet sağlamak, müşterinizin siteniz üzerinden daha kolay bir şekilde sipariş çıkmasını sağlar.

Buna ek olarak, şirket hesaplarında kişilere göre ayırımlar yapma hizmeti de sunabilirsiniz. Yani bir şirkete bağlı olan birkaç hesap olabilir. Şirket içinde birden fazla kişi ürün siparişi ile ilgilenebilir. Bu durumda farklı kişiler olarak hesap açılabilir; ancak bunlar belli bir firmaya bağlı hale getirilebilir. Böylelikle hem müşteriniz hangi çalışanın nasıl bir sipariş verdiğini takip edebilir, hem de farklı hesaplar üzerinden birden fazla şirket çalışanı, sitenizden sipariş çıkabilir.

Navigasyon kolaylığı sağlayın

Site üzerindeki kategori sisteminizin de iyileştirmeniz, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır. Ürünlerinizin iyi bir şekilde kategorize edilmesi, bu kategorilere kolay bir şekilde ulaşılabilmesi, kategoriler içinde geçiş yapılması, belli bir ürün sayfasından, diğer tüm kategorilere erişilebilmesi, sitenizin navigasyonunu kolaylaştıracaktır. Tabii ki bu da müşterilerinizin site üzerinde daha rahat bir şekilde gezinerek ürünlerinizi inceleme fırsatı bulmalarını sağlayacak.

Gelişmiş filtreleme seçenekleri eklemek

Geniş bir ürün kataloğunuz varsa, filtreleme özelliklerinden de yararlanabilirsiniz. Belli bir renk, teknik özellik, marka, model gibi çeşitli alanlarda filtreleme özellikleri sunmak, müşterilerinizin belli ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlar.

Filtreleme özelliklerinizi geliştirirken, filtreleri sıfırlama gibi bir seçenek de koymalısınız. Böylelikle yapılan değişikliklerin geri alınmasını sağlayarak, kullanıcı deneyimini artırmış olursunuz.

B2B e ticaret sitenizdeki hakkımızda sayfanızı detaylandırın

İnternet üzerinden iş yaptığınızda yeni kitlelere ulaşmak ve onlara güven vermek kimi zaman zor olabiliyor. Yeni firmaların sizin hakkınızda bazı bilgilere ulaşması gerekiyor. Sizi tanımaları, ne zamandır sektörde olduğunuzu, ürünlerinizi nasıl temin ettiğinizi ya da ürettiğinizi bilmek isteyebilirler.

Sepet tutarlarının oldukça yüksek olması ve toptan alışveriş yapılmasından dolayı, B2B’de güven kavramını karşı tarafa hissettirmek oldukça önemlidir. Bunun için de Hakkımızda sayfanızı düzenlemeli ve metinlerinizi kapsamlı bir hale getirmelisiniz.

Firmanızla ilgili önemli bilgileri, iletişim adreslerini bu sayfada göstermelisiniz. Yaptığınız çalışmaları, ne zamandan beri böyle bir hizmet verdiğinizi detaylı bir şekilde anlatmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-imza Nedir? Elektronik İmza Nasıl Kullanılır?
E-imza Nedir? Elektronik İmza Nasıl Kullanılır?
Yaşanan dijital dönüşüme paralel olarak günümüzde pek çok işlemi internet üzerinden gerçekleştiriyoruz. Bu durum kendini gündelik hayattaki etkisini daha çok alışveriş, eğlence ya da sosyalleşme gibi farklı mecralar üzerinden...
5 Ocak 2022
Markethinkers
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde sosyal...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel kampanya...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) Nedir ve Nasıl Kayıt Olunur?
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) Nedir ve Nasıl Kayıt Olunur?
ETBİS Resmî kurumlar, son dönemde ticari faaliyetlerin kontrolünü ve istatistiksel çalışmaların yapılmasını kolaylaştırmak adıma birtakım sistemler geliştiriyor. Yaşanan bu dönüşümün doğrudan e-ticaretle uğraşan...
17 Kasım 2021
Markethinkers
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi....
8 Nisan 2019
Sinan Oypan
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın