Blog

B2B e-ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu

B2B e-ticaret doğrudan firmalarla ilgili olduğu için B2C’ye kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Site trafiği, ziyaretçi sayısı, yapılan işlem sayısı daha azdır; ancak toptan ürün satışı yapıldığı için tek bir siparişte sepet tutarı daha yüksek olmaktadır. bu sebeple de B2B firmalarının hacimleri, kimi zaman B2C’lere kıyasla daha büyük olmaktadır.

B2C ile olan farklarından dolayı, B2B e-ticaret sitelerinde yapılacak olan çalışmalar da biraz farklılık gösteriyor. Bu çalışmaları yapmak, iletişim içinde olduğunuz müşterileriniz ve firmalarla daha iyi hizmetler sunmanıza yardımcı olacaktır.

Detaylı ürün açıklamalarına yer vermek

B2B e-ticaret siteniz olduğunda, Türkiye’nin her yerine ürün gönderme şansınız bulunur. Bu neden önemli? Çünkü kimi zaman firmalar size ulaşarak ürünleri yakından göremeyebilirler; bu sebeple de internet sitenizdeki bilgilere bakarak, ürünleriniz hakkında bilgi sahibi olmaya çalışırlar.

Bu durumda, sizin ürünlerinizle ilgili detaylı bilgileri sunuyor olmanız, bu kişilere yardımcı olacaktı.

Ürünlerin teknik özelliklerini ve diğer detaylarını ürün sayfalarında yer vermelisiniz. Ürünlerle ilgili ekstra belge veya döküman gibi çalışmalar bulunuyorsa, ürün sayfalarınıza bunları da ekleyebilirsiniz.

Aynı zamanda ürün görsellerinizin de kaliteli olması, ürünün daha iyi görünmesini sağlayacağı için, müşterilerinize daha iyi fikir verir. İyi ve kaliteli görselleri, kaliteli ürün açıklamalarıyla birleştirmeniz, ürününüzün daha iyi öne çıkmasını sağlayacaktır.

Kapsamlı site içi ürün arama özelliği

B2B sitelerde en çok ihtiyaç duyulan özelliklerden biri de kapsamlı site içi ürün arama özelliğidir. Bunun sebebi de firmalar, farklı ürünleri aramak ve incelemek isteyebilirler. Onların bu taleplerini karşılayabilmek için, kapsamlı bir arama özelliği sunmanız gerekiyor.

Site üzerindeki ürünlerinizin iyi bir şekilde indekslenmesi ve arama sonuçlarında kullanıcıların karşısına çıkması gerekmektedir. Yanlış yazımlar olabileceğini de göz önünde bulundurarak, Google’da olduğu gibi alternatif sonuçları kullanıcılara göstermeniz gerekecektir.

Kişiselleştirilmiş kullanıcı sayfaları

B2B sitelerde kişiselleştirilmiş kullanıcı profilleri oluşturmak oldukça yararlıdır. Bunun sebebi de, müşterileriniz devamlı olarak sizden alışveriş yapabilirler. Ellerindeki stoklar tükendiğinde aynı ürünlerin siparişini verebilirler. Bu durumda da onların sipariş sürecini yönetmek ve kolaylaştırmak için, onlara kendilerine ait profiller sunmanız gerekecektir.

Müşterileriniz, kendi profilleri üzerinden eski siparişlerine ulaşabilmeli ve gerektiği zaman bu sayfalardan, aynı ürünlerin siparişlerini verebilmeliler. Bu tür bir hizmet sağlamak, müşterinizin siteniz üzerinden daha kolay bir şekilde sipariş çıkmasını sağlar.

Buna ek olarak, şirket hesaplarında kişilere göre ayırımlar yapma hizmeti de sunabilirsiniz. Yani bir şirkete bağlı olan birkaç hesap olabilir. Şirket içinde birden fazla kişi ürün siparişi ile ilgilenebilir. Bu durumda farklı kişiler olarak hesap açılabilir; ancak bunlar belli bir firmaya bağlı hale getirilebilir. Böylelikle hem müşteriniz hangi çalışanın nasıl bir sipariş verdiğini takip edebilir, hem de farklı hesaplar üzerinden birden fazla şirket çalışanı, sitenizden sipariş çıkabilir.

Navigasyon kolaylığı sağlayın

Site üzerindeki kategori sisteminizin de iyileştirmeniz, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır. Ürünlerinizin iyi bir şekilde kategorize edilmesi, bu kategorilere kolay bir şekilde ulaşılabilmesi, kategoriler içinde geçiş yapılması, belli bir ürün sayfasından, diğer tüm kategorilere erişilebilmesi, sitenizin navigasyonunu kolaylaştıracaktır. Tabii ki bu da müşterilerinizin site üzerinde daha rahat bir şekilde gezinerek ürünlerinizi inceleme fırsatı bulmalarını sağlayacak.

Gelişmiş filtreleme seçenekleri eklemek

Geniş bir ürün kataloğunuz varsa, filtreleme özelliklerinden de yararlanabilirsiniz. Belli bir renk, teknik özellik, marka, model gibi çeşitli alanlarda filtreleme özellikleri sunmak, müşterilerinizin belli ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlar.

Filtreleme özelliklerinizi geliştirirken, filtreleri sıfırlama gibi bir seçenek de koymalısınız. Böylelikle yapılan değişikliklerin geri alınmasını sağlayarak, kullanıcı deneyimini artırmış olursunuz.

Hakkımızda sayfanızı detaylandırın

İnternet üzerinden iş yaptığınızda yeni kitlelere ulaşmak ve onlara güven vermek kimi zaman zor olabiliyor. Yeni firmaların sizin hakkınızda bazı bilgilere ulaşması gerekiyor. Sizi tanımaları, ne zamandır sektörde olduğunuzu, ürünlerinizi nasıl temin ettiğinizi ya da ürettiğinizi bilmek isteyebilirler.

Sepet tutarlarının oldukça yüksek olması ve toptan alışveriş yapılmasından dolayı, B2B’de güven kavramını karşı tarafa hissettirmek oldukça önemlidir. Bunun için de Hakkımızda sayfanızı düzenlemeli ve metinlerinizi kapsamlı bir hale getirmelisiniz.

Firmanızla ilgili önemli bilgileri, iletişim adreslerini bu sayfada göstermelisiniz. Yaptığınız çalışmaları, ne zamandan beri böyle bir hizmet verdiğinizi detaylı bir şekilde anlatmalısınız.

En Çok Okunan Yazılar

15 Gün Ücretsiz Deneyin!

Akıllı E-ticaret Paketleri ile e-ticaret keyfini
15 gün boyunca ücretsiz deneyin!

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!