B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?

24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?

B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı için aracı kurumlara ihtiyaç duymadan da ürünlerini satmaya yardımcı olur.

Tabii ki B2B ve B2C iki farklı iş modeli olduğu için, B2C iş modeline geçtikten sonra, pazarlama, reklam ve kullanıcı deneyimi gibi konular üzerinde de farklı çalışmaların yapılması gerekmektedir. Bu rehberimizde de B2B’den B2C’ye geçiş yapmak isteyen firmaların dikkat etmesi gereken konuların üzerinde duracağız.

B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçişte neler yapmalı?

Web sitenizi perakende satışlara uygun hale getirin

B2B e ticaret firmaları, B2C’ye geçişte iki farklı alternatiften yararlanabilir. Mevcut site üzerinde hem B2B hem de B2C satışlara yönlendirecek varış sayfaları hazırlanabilir. Ancak bu her iki hedef kitle içinde kafa karışıklığına neden olabilir. Bu da satışlarınızı olumsuz yönde etkileyebilir.

Diğer alternatif ise yeni ve doğrudan B2C odaklı bir e-ticaret sitesi kurarak, sadece B2C kitlelerine yönelinmesidir. Bu sayede B2B e ticaret ve B2C satışları birbirinden ayrılmış olur. Bu hem hedef kitlelerin daha kolay bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlar hem de iş takibi ve yönetimini kolaylaştırır.

Yeni bir e-ticaret sitesi kurduğunuzda da bu siteyi doğrudan tüketiciye satışa yani perakende satışa uyumlu hale getirerek, altyapı sistemini doğru kurmanız gerekir. Üye girişleri, varış ve ürün sayfaları, ödeme seçenekleri ve sayfaları gibi birçok önemli detayı B2C satışlara göre düzenlemeniz önemlidir.

B2C satışlar için bir e-ticaret sitesi kurmak istiyorsanız İdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile ihtiyacınıza özel bir online satış mağazası açabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Ödeme seçeneklerini belirleyin

B2B e ticaret satışlarında ödeme işlem ve yöntemleri de daha farklıdır. Vadeli ödemeler, çek, kredi kartı gibi seçenekler B2B için gerekli olabilir. Ancak B2C satışlarında daha farklı ödeme yöntemleri de bulunuyor. Perakende alışverişi yapan tüketiciler, B2C’ye özel bu ödeme yöntemlerini kullanmak isteyeceklerdir.

B2C iş modelinde sık kullanılan ödeme yöntemleri ise şöyle:

  • Kredi kartı
  • Ön ödemeli kartlar
  • Banka havalesi
  • Kapıda ödeme

B2B e-ticaretten B2C’ye geçiş yaparken bu ödeme yöntemlerini sisteminizde aktive etmeniz oldukça önemli olacaktır.

İlgili rehber: Ödeme sistemleri hakkında bilinmesi gerekenler [Dosya]

B2B ve B2C müşterileri arasındaki farkı anlayın

B2B e-ticaret yaparken, doğrudan firmalara ulaşırsınız. Mağazanızdan alışveriş yapan kişiler doğrudan bir firmaya bağlıdırlar ve bu kişilerle olan ilişki ile iletişiminiz B2C müşterilerine kıyasla daha farklıdır. Bu sebeple de bu iki müşteri tipinin farkını iyi bir şekilde anlamanız gerekir.

B2C modelinde satış yaparken tüketicilerin beklentilerini karşılamak, onların ihtiyaçlarını anlamak ve onların bu ihtiyaçlarını karşılayacak çözümler üretmeniz, B2C iş modelinde başarılı olmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Tüketiciler bir e-ticaret sitesinden ne ister?

İlgili rehber: Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızı B2C’ye yönlendirin

B2B e ticaret firması olarak belli bir hedef kitleniz ve pazar hacminiz olsa da, B2C’ye geçiş yaptığınızda sıfırdan bir kitle yaratmanız gerekebilir. Markanızı tüketiciler kullanıyor olsa da doğrudan sizin üzerinizden satın alma işlemi yapmadıkları için onlara ilk etapta ulaşamayabilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı

Böyle bir durum olduğunda da pazarlama ve reklam çalışmalarına yatırım yapmanız gerekir. Dijital pazarlama stratejileri geliştirerek, farklı kanallar üzerinden marka ve ürünlerinizin tanıtımını yapmanız önemli. Tüketicilere ulaşmak, ürünlerinize talep oluşturmak ve B2C sitenize trafik çekmek için içerik ve reklam kampanya çalışmaları yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

Kargo, teslimat ve iade süreçlerini iyi yönetin

B2B e-ticaret firmalarının, B2C satışları yaparken kargo, iade ve teslimat süreçlerini de iyi bir şekilde yönetmeleri gerekir. Hızlı gönderi, aynı gün kargo gönderimi, ücretsiz kargo, ürün paketlemesi gibi süreçler B2C firmalarında daha farklı bir yapıdadır.

Toptan ürün gönderimi yapılmadığı için lojistik ve depo yönetim sisteminde de değişikliklere gidilmesi gerekir. Bu kargo ve depo yönetim sistemleri için stratejilerinizi geliştirerek B2C’ye uyumlu hale getirmeniz gerekir. Bu konular hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Bunların yanı sıra dikkat etmeniz gereken konulardan biri de iade süreçlerinin iyi yönetilmesidir. B2C modelinde, tüketiciler 15 gün içerisinde ürünleri iade etme hakkına sahiptirler ve herhangi bir nedenle ürünleri iade etmek isteyebilirler.

İlgili rehber: E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

E-ticaret sitenizde perakende satışlar yaparken iade politikalarınızı da detaylı bir şekilde hazırlayarak, tüketicilerin iade koşullarını bilmelerini sağlamanız gerekir. İade ile ilgili daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimize de göz atabilirsiniz.

İlgili rehber: İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi....
8 Nisan 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer...
17 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin