Blog

B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?

B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı için aracı kurumlara ihtiyaç duymadan da ürünlerini satmaya yardımcı olur.

Tabii ki B2B ve B2C iki farklı iş modeli olduğu için, B2C iş modeline geçtikten sonra, pazarlama, reklam ve kullanıcı deneyimi gibi konular üzerinde de farklı çalışmaların yapılması gerekmektedir. Bu rehberimizde de B2B’den B2C’ye geçiş yapmak isteyen firmaların dikkat etmesi gereken konuların üzerinde duracağız.

B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçişte neler yapmalı?

Web sitenizi perakende satışlara uygun hale getirin

B2B e ticaret firmaları, B2C’ye geçişte iki farklı alternatiften yararlanabilir. Mevcut site üzerinde hem B2B hem de B2C satışlara yönlendirecek varış sayfaları hazırlanabilir. Ancak bu her iki hedef kitle içinde kafa karışıklığına neden olabilir. Bu da satışlarınızı olumsuz yönde etkileyebilir.

Diğer alternatif ise yeni ve doğrudan B2C odaklı bir e-ticaret sitesi kurarak, sadece B2C kitlelerine yönelinmesidir. Bu sayede B2B e ticaret ve B2C satışları birbirinden ayrılmış olur. Bu hem hedef kitlelerin daha kolay bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlar hem de iş takibi ve yönetimini kolaylaştırır.

Yeni bir e-ticaret sitesi kurduğunuzda da bu siteyi doğrudan tüketiciye satışa yani perakende satışa uyumlu hale getirerek, altyapı sistemini doğru kurmanız gerekir. Üye girişleri, varış ve ürün sayfaları, ödeme seçenekleri ve sayfaları gibi birçok önemli detayı B2C satışlara göre düzenlemeniz önemlidir.

B2C satışlar için bir e-ticaret sitesi kurmak istiyorsanız İdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile ihtiyacınıza özel bir online satış mağazası açabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Ödeme seçeneklerini belirleyin

B2B e ticaret satışlarında ödeme işlem ve yöntemleri de daha farklıdır. Vadeli ödemeler, çek, kredi kartı gibi seçenekler B2B için gerekli olabilir. Ancak B2C satışlarında daha farklı ödeme yöntemleri de bulunuyor. Perakende alışverişi yapan tüketiciler, B2C’ye özel bu ödeme yöntemlerini kullanmak isteyeceklerdir.

B2C iş modelinde sık kullanılan ödeme yöntemleri ise şöyle:

  • Kredi kartı
  • Ön ödemeli kartlar
  • Banka havalesi
  • Kapıda ödeme

B2B e-ticaretten B2C’ye geçiş yaparken bu ödeme yöntemlerini sisteminizde aktive etmeniz oldukça önemli olacaktır.

İlgili rehber: Ödeme sistemleri hakkında bilinmesi gerekenler [Dosya]

B2B ve B2C müşterileri arasındaki farkı anlayın

B2B e-ticaret yaparken, doğrudan firmalara ulaşırsınız. Mağazanızdan alışveriş yapan kişiler doğrudan bir firmaya bağlıdırlar ve bu kişilerle olan ilişki ile iletişiminiz B2C müşterilerine kıyasla daha farklıdır. Bu sebeple de bu iki müşteri tipinin farkını iyi bir şekilde anlamanız gerekir.

B2C modelinde satış yaparken tüketicilerin beklentilerini karşılamak, onların ihtiyaçlarını anlamak ve onların bu ihtiyaçlarını karşılayacak çözümler üretmeniz, B2C iş modelinde başarılı olmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Tüketiciler bir e-ticaret sitesinden ne ister?

İlgili rehber: Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızı B2C’ye yönlendirin

B2B e ticaret firması olarak belli bir hedef kitleniz ve pazar hacminiz olsa da, B2C’ye geçiş yaptığınızda sıfırdan bir kitle yaratmanız gerekebilir. Markanızı tüketiciler kullanıyor olsa da doğrudan sizin üzerinizden satın alma işlemi yapmadıkları için onlara ilk etapta ulaşamayabilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı

Böyle bir durum olduğunda da pazarlama ve reklam çalışmalarına yatırım yapmanız gerekir. Dijital pazarlama stratejileri geliştirerek, farklı kanallar üzerinden marka ve ürünlerinizin tanıtımını yapmanız önemli. Tüketicilere ulaşmak, ürünlerinize talep oluşturmak ve B2C sitenize trafik çekmek için içerik ve reklam kampanya çalışmaları yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

Kargo, teslimat ve iade süreçlerini iyi yönetin

B2B e-ticaret firmalarının, B2C satışları yaparken kargo, iade ve teslimat süreçlerini de iyi bir şekilde yönetmeleri gerekir. Hızlı gönderi, aynı gün kargo gönderimi, ücretsiz kargo, ürün paketlemesi gibi süreçler B2C firmalarında daha farklı bir yapıdadır.

Toptan ürün gönderimi yapılmadığı için lojistik ve depo yönetim sisteminde de değişikliklere gidilmesi gerekir. Bu kargo ve depo yönetim sistemleri için stratejilerinizi geliştirerek B2C’ye uyumlu hale getirmeniz gerekir. Bu konular hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Bunların yanı sıra dikkat etmeniz gereken konulardan biri de iade süreçlerinin iyi yönetilmesidir. B2C modelinde, tüketiciler 15 gün içerisinde ürünleri iade etme hakkına sahiptirler ve herhangi bir nedenle ürünleri iade etmek isteyebilirler.

İlgili rehber: E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

E-ticaret sitenizde perakende satışlar yaparken iade politikalarınızı da detaylı bir şekilde hazırlayarak, tüketicilerin iade koşullarını bilmelerini sağlamanız gerekir. İade ile ilgili daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimize de göz atabilirsiniz.

İlgili rehber: İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!