B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?

24 Ağustos 2019
Sinan Oypan

B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı için aracı kurumlara ihtiyaç duymadan da ürünlerini satmaya yardımcı olur.

Tabii ki B2B ve B2C iki farklı iş modeli olduğu için, B2C iş modeline geçtikten sonra, pazarlama, reklam ve kullanıcı deneyimi gibi konular üzerinde de farklı çalışmaların yapılması gerekmektedir. Bu rehberimizde de B2B’den B2C’ye geçiş yapmak isteyen firmaların dikkat etmesi gereken konuların üzerinde duracağız.

B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçişte neler yapmalı?

Web sitenizi perakende satışlara uygun hale getirin

B2B e ticaret firmaları, B2C’ye geçişte iki farklı alternatiften yararlanabilir. Mevcut site üzerinde hem B2B hem de B2C satışlara yönlendirecek varış sayfaları hazırlanabilir. Ancak bu her iki hedef kitle içinde kafa karışıklığına neden olabilir. Bu da satışlarınızı olumsuz yönde etkileyebilir.

Diğer alternatif ise yeni ve doğrudan B2C odaklı bir e-ticaret sitesi kurarak, sadece B2C kitlelerine yönelinmesidir. Bu sayede B2B e ticaret ve B2C satışları birbirinden ayrılmış olur. Bu hem hedef kitlelerin daha kolay bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlar hem de iş takibi ve yönetimini kolaylaştırır.

Yeni bir e-ticaret sitesi kurduğunuzda da bu siteyi doğrudan tüketiciye satışa yani perakende satışa uyumlu hale getirerek, altyapı sistemini doğru kurmanız gerekir. Üye girişleri, varış ve ürün sayfaları, ödeme seçenekleri ve sayfaları gibi birçok önemli detayı B2C satışlara göre düzenlemeniz önemlidir.

B2C satışlar için bir e-ticaret sitesi kurmak istiyorsanız İdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile ihtiyacınıza özel bir online satış mağazası açabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Ödeme seçeneklerini belirleyin

B2B e ticaret satışlarında ödeme işlem ve yöntemleri de daha farklıdır. Vadeli ödemeler, çek, kredi kartı gibi seçenekler B2B için gerekli olabilir. Ancak B2C satışlarında daha farklı ödeme yöntemleri de bulunuyor. Perakende alışverişi yapan tüketiciler, B2C’ye özel bu ödeme yöntemlerini kullanmak isteyeceklerdir.

B2C iş modelinde sık kullanılan ödeme yöntemleri ise şöyle:

  • Kredi kartı
  • Ön ödemeli kartlar
  • Banka havalesi
  • Kapıda ödeme

B2B e-ticaretten B2C’ye geçiş yaparken bu ödeme yöntemlerini sisteminizde aktive etmeniz oldukça önemli olacaktır.

İlgili rehber: Ödeme sistemleri hakkında bilinmesi gerekenler [Dosya]

B2B ve B2C müşterileri arasındaki farkı anlayın

B2B e-ticaret yaparken, doğrudan firmalara ulaşırsınız. Mağazanızdan alışveriş yapan kişiler doğrudan bir firmaya bağlıdırlar ve bu kişilerle olan ilişki ile iletişiminiz B2C müşterilerine kıyasla daha farklıdır. Bu sebeple de bu iki müşteri tipinin farkını iyi bir şekilde anlamanız gerekir.

B2C modelinde satış yaparken tüketicilerin beklentilerini karşılamak, onların ihtiyaçlarını anlamak ve onların bu ihtiyaçlarını karşılayacak çözümler üretmeniz, B2C iş modelinde başarılı olmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Tüketiciler bir e-ticaret sitesinden ne ister?

İlgili rehber: Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızı B2C’ye yönlendirin

B2B e ticaret firması olarak belli bir hedef kitleniz ve pazar hacminiz olsa da, B2C’ye geçiş yaptığınızda sıfırdan bir kitle yaratmanız gerekebilir. Markanızı tüketiciler kullanıyor olsa da doğrudan sizin üzerinizden satın alma işlemi yapmadıkları için onlara ilk etapta ulaşamayabilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı

Böyle bir durum olduğunda da pazarlama ve reklam çalışmalarına yatırım yapmanız gerekir. Dijital pazarlama stratejileri geliştirerek, farklı kanallar üzerinden marka ve ürünlerinizin tanıtımını yapmanız önemli. Tüketicilere ulaşmak, ürünlerinize talep oluşturmak ve B2C sitenize trafik çekmek için içerik ve reklam kampanya çalışmaları yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

Kargo, teslimat ve iade süreçlerini iyi yönetin

B2B e-ticaret firmalarının, B2C satışları yaparken kargo, iade ve teslimat süreçlerini de iyi bir şekilde yönetmeleri gerekir. Hızlı gönderi, aynı gün kargo gönderimi, ücretsiz kargo, ürün paketlemesi gibi süreçler B2C firmalarında daha farklı bir yapıdadır.

Toptan ürün gönderimi yapılmadığı için lojistik ve depo yönetim sisteminde de değişikliklere gidilmesi gerekir. Bu kargo ve depo yönetim sistemleri için stratejilerinizi geliştirerek B2C’ye uyumlu hale getirmeniz gerekir. Bu konular hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Bunların yanı sıra dikkat etmeniz gereken konulardan biri de iade süreçlerinin iyi yönetilmesidir. B2C modelinde, tüketiciler 15 gün içerisinde ürünleri iade etme hakkına sahiptirler ve herhangi bir nedenle ürünleri iade etmek isteyebilirler.

İlgili rehber: E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

E-ticaret sitenizde perakende satışlar yaparken iade politikalarınızı da detaylı bir şekilde hazırlayarak, tüketicilerin iade koşullarını bilmelerini sağlamanız gerekir. İade ile ilgili daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimize de göz atabilirsiniz.

İlgili rehber: İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Çağatay Yazıcı
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
Gökçe Beyazaslan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan