fbpx

B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?

24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?

B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı için aracı kurumlara ihtiyaç duymadan da ürünlerini satmaya yardımcı olur.

Tabii ki B2B ve B2C iki farklı iş modeli olduğu için, B2C iş modeline geçtikten sonra, pazarlama, reklam ve kullanıcı deneyimi gibi konular üzerinde de farklı çalışmaların yapılması gerekmektedir. Bu rehberimizde de B2B’den B2C’ye geçiş yapmak isteyen firmaların dikkat etmesi gereken konuların üzerinde duracağız.

B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçişte neler yapmalı?

Web sitenizi perakende satışlara uygun hale getirin

B2B e ticaret firmaları, B2C’ye geçişte iki farklı alternatiften yararlanabilir. Mevcut site üzerinde hem B2B hem de B2C satışlara yönlendirecek varış sayfaları hazırlanabilir. Ancak bu her iki hedef kitle içinde kafa karışıklığına neden olabilir. Bu da satışlarınızı olumsuz yönde etkileyebilir.

Diğer alternatif ise yeni ve doğrudan B2C odaklı bir e-ticaret sitesi kurarak, sadece B2C kitlelerine yönelinmesidir. Bu sayede B2B e ticaret ve B2C satışları birbirinden ayrılmış olur. Bu hem hedef kitlelerin daha kolay bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlar hem de iş takibi ve yönetimini kolaylaştırır.

Yeni bir e-ticaret sitesi kurduğunuzda da bu siteyi doğrudan tüketiciye satışa yani perakende satışa uyumlu hale getirerek, altyapı sistemini doğru kurmanız gerekir. Üye girişleri, varış ve ürün sayfaları, ödeme seçenekleri ve sayfaları gibi birçok önemli detayı B2C satışlara göre düzenlemeniz önemlidir.

B2C satışlar için bir e-ticaret sitesi kurmak istiyorsanız İdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile ihtiyacınıza özel bir online satış mağazası açabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Ödeme seçeneklerini belirleyin

B2B e ticaret satışlarında ödeme işlem ve yöntemleri de daha farklıdır. Vadeli ödemeler, çek, kredi kartı gibi seçenekler B2B için gerekli olabilir. Ancak B2C satışlarında daha farklı ödeme yöntemleri de bulunuyor. Perakende alışverişi yapan tüketiciler, B2C’ye özel bu ödeme yöntemlerini kullanmak isteyeceklerdir.

B2C iş modelinde sık kullanılan ödeme yöntemleri ise şöyle:

  • Kredi kartı
  • Ön ödemeli kartlar
  • Banka havalesi
  • Kapıda ödeme

B2B e-ticaretten B2C’ye geçiş yaparken bu ödeme yöntemlerini sisteminizde aktive etmeniz oldukça önemli olacaktır.

İlgili rehber: Ödeme sistemleri hakkında bilinmesi gerekenler [Dosya]

B2B ve B2C müşterileri arasındaki farkı anlayın

B2B e-ticaret yaparken, doğrudan firmalara ulaşırsınız. Mağazanızdan alışveriş yapan kişiler doğrudan bir firmaya bağlıdırlar ve bu kişilerle olan ilişki ile iletişiminiz B2C müşterilerine kıyasla daha farklıdır. Bu sebeple de bu iki müşteri tipinin farkını iyi bir şekilde anlamanız gerekir.

B2C modelinde satış yaparken tüketicilerin beklentilerini karşılamak, onların ihtiyaçlarını anlamak ve onların bu ihtiyaçlarını karşılayacak çözümler üretmeniz, B2C iş modelinde başarılı olmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Tüketiciler bir e-ticaret sitesinden ne ister?

İlgili rehber: Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızı B2C’ye yönlendirin

B2B e ticaret firması olarak belli bir hedef kitleniz ve pazar hacminiz olsa da, B2C’ye geçiş yaptığınızda sıfırdan bir kitle yaratmanız gerekebilir. Markanızı tüketiciler kullanıyor olsa da doğrudan sizin üzerinizden satın alma işlemi yapmadıkları için onlara ilk etapta ulaşamayabilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı

Böyle bir durum olduğunda da pazarlama ve reklam çalışmalarına yatırım yapmanız gerekir. Dijital pazarlama stratejileri geliştirerek, farklı kanallar üzerinden marka ve ürünlerinizin tanıtımını yapmanız önemli. Tüketicilere ulaşmak, ürünlerinize talep oluşturmak ve B2C sitenize trafik çekmek için içerik ve reklam kampanya çalışmaları yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

Kargo, teslimat ve iade süreçlerini iyi yönetin

B2B e-ticaret firmalarının, B2C satışları yaparken kargo, iade ve teslimat süreçlerini de iyi bir şekilde yönetmeleri gerekir. Hızlı gönderi, aynı gün kargo gönderimi, ücretsiz kargo, ürün paketlemesi gibi süreçler B2C firmalarında daha farklı bir yapıdadır.

Toptan ürün gönderimi yapılmadığı için lojistik ve depo yönetim sisteminde de değişikliklere gidilmesi gerekir. Bu kargo ve depo yönetim sistemleri için stratejilerinizi geliştirerek B2C’ye uyumlu hale getirmeniz gerekir. Bu konular hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Bunların yanı sıra dikkat etmeniz gereken konulardan biri de iade süreçlerinin iyi yönetilmesidir. B2C modelinde, tüketiciler 15 gün içerisinde ürünleri iade etme hakkına sahiptirler ve herhangi bir nedenle ürünleri iade etmek isteyebilirler.

İlgili rehber: E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

E-ticaret sitenizde perakende satışlar yaparken iade politikalarınızı da detaylı bir şekilde hazırlayarak, tüketicilerin iade koşullarını bilmelerini sağlamanız gerekir. İade ile ilgili daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimize de göz atabilirsiniz.

İlgili rehber: İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak...
12 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan