B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?

7 Nisan 2017
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?

B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B firmaları doğrudan şirketlerle iletişimde oldukları için, hedef kitlelerine e-postalar üzerinden daha rahat bir şekilde ulaşırlar.

B2B e-posta kampanyaları

Dünkü yazımızda B2B firmalarının sosyal mecralarda neler yapabilecekleri üzerinde bir takım önerilerde bulunmuştuk. Bugünkü rehberimizde ise B2B şirketlerinin e-posta çalışmalarını daha iyi bir hale getirerek, geri dönüşümlerini artırmak için neler yapabilecekleri üzerinde durucağız.

E-posta başlığınızı iyi seçin

Başlıklarınız, alıcıların e-posta kutularında ilk olarak görülen kısımdır. Abonelerinizin dikkatini çekebilmek için, e-posta başlıklarınızın ilgi çekici ve bilgilendirici olması gerekiyor.

Bir kampanyadan bahsediyorsanız, bu kampanyayla ilgili bir metin hazırlamalısınız; farklı ürünlerden bahsediyorsanız başlığınızda buna yer vermelisiniz. Başlığınızı ilgi çekici hale getirmek, e-postalarınızın açılma oranlarını artıracaktır.

Net ve kısa anlatımlar yapın

E-postalarınızı kolay anlaşılabilir olması da bir o kadar önemlidir. Kullanıcıların bir e-posta üzerinde geçirdikleri vakit çok uzun olmamaktadır; bu sebeple de e-postalarınızda anlattıklarınızı net bir şekilde dile getirmeli ve mümkün olduğunca kısa metinler kullanmalısınız.

E-postanın içeriği ile ilgili bilgileri verip, sonrasında detaylı bilgi almaları için onları internet sitenize ya da diğer iletişim kanallarınıza yönlendirebilirsiniz.

Çok farklı konulara girmeyin

E-postalarınızda birden fazla konuya girmek, kafa karışıklığına neden olacağı gibi, karşınızdaki kişinin dikkatinin de dağılmasına neden olacaktır. Bu sebeple de her bir e-posta kampanyanızda tek bir konu özelinde durmaya özen göstermelisiniz. Paylaşacak farklı bilgileriniz ve kampanyalarınız bulunuyorsa bunlar için farklı e-posta kampanyaları düzenleyebilirsiniz.

E-posta listelerinizi farklı kategorilere ayırın

E-posta listenizdeki kişileri farklı kategorilere ayırmanız da oldukça önemli. İşiniz gereği farklı sektördeki kişilere ulaşabiliyor olabilirsiniz. Bunun yanı sıra şirket yöneticileri ve diğer pozisyonlardaki kişilerle de iletişim içinde olabilirsiniz.

Daha doğru bir hedefleme yapmak için, abone listelerinizi kategorilere ayırmanız ve sonrasında da bu kategorilere özel olarak e-posta içerikleri hazırlamanız oldukça faydalı olacaktır. Farklı sektörlere göre kampanyalar düzenleyebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizden yararlanabilirsiniz.

E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler

Link yönlendirmelerinizi doğru yapın

E-postalarınızda abonelerinizi farklı sayfalara ve içeriklere yönlendiriyor olabilirsiniz. Bu durumda da onları doğru adreslere yönlendirdiğinizden emin olmalısınız. Eğer belli landing sayfalarınız bulunuyorsa, (kampanya ve diğer özel sayfalar) bu sayfaların linklemelerini doğru bir şekilde yapmanız, abonelerinizin doğru sayfalara ulaşmalarını sağlar. Aksi takdirde ilgili sayfalara ulaşamayan kişiler üzerinden bir geri dönüş sağlamanız mümkün olmaz.

İçeriğinizin kalitesini artırın

Hazırladığınız içeriklerin kalitesi de geri dönüşümlerinize etki eder. Düz metin içerikleri, yeterli ilgiyi toplamanızı engel olabilir. Bu sebeple de bir e-posta şablonu oluşturmanız ve ürün ya da kampanya görsellerinizle görselliği de biraz artırabilirsiniz.

Görselliğin yanı sıra metinlerinizde verdiğiniz bilgileri de detaylandırmak ve karşı tarafın ilgisini çekecek içerikler hazırlamak da tıklanma oranlarına önemli ölçüde etki etmektedir.

Mobil uyumluluğu unutmayın

Abonelerinizin, e-postaları akıllı telefonlarından da okuyabileceklerini unutmamanız gerekiyor. Bu sebeple de e-posta şablonlarınızın mobil cihazlarda da düzgün görüntülenmesi gerekiyor. Bunu sağlamak için, e-posta şablonlarınızın genişlik ayarlarını düzenlemeli, aynı zamanda e-posta içindeki görsellerin de bu boyutlarda görünmesine olanak sağlamalısınız.

Mobil cihazlarda standart olarak 600-700 piksel genişliği kullanılmaktadır. HTML üzerinden e-postalarınızı oluşturuyorsanız, şablon boyutlarını bu ölçüler arasında test edebilirsiniz. Böylelikle mobil cihazlarda da rahatlıkla okunabilen e-postalar göndermiş olursunuz.

“B2B

Yeni bir şey sunmuyorsanız e-posta göndermekten kaçının

E-posta çalışmalarınızın spame dönüşmemesi için, gerekli olmadıkça bu tür e-posta çalışmaları yapmaktan kaçının. Yeni bir bilgi sunmadan, devamlı olarak benzer e-postaları göndermek spam yapmanıza neden olur bu da abonelerinizin listelerinizden çıkmasına neden olabilir.

Kendinizi hatırlamak için ara ara e-posta kampanyaları düzenleme yoluna gidebilirsiniz; ancak bunu sık yapmaktan kaçınmalısınız. Yeni bir bilgi, ürün ya da kampanya sunduğunuz zaman bu çalışmaları yapmanız daha etkin sonuçlar almanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E- Ticaret Ödeme Sistemleri Nedir? En Çok Kullanılan Ödeme Yöntemleri
E- Ticaret Ödeme Sistemleri Nedir? En Çok Kullanılan Ödeme Yöntemleri
Alışveriş kelimesinin kökenine baktığımızda dahi ödeme kavramı karşımıza çıkar. Zira bu kelime, bir ürün alırken bir karşılık veriliyor olması durumunu tanımlar niteliktedir. Bu karşılık, modern dönemde para olarak...
18 Ocak 2022
Markethinkers
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki...
16 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Güven Damgası Nedir? Güven Damgası Nasıl Alınır?
Güven Damgası Nedir? Güven Damgası Nasıl Alınır?
Güven konusu, e-ticaretin önündeki belki de en önemli sorun. Her ne kadar son yıllarda internet üzerinden alışveriş yapmaya yönelik endişelerde bir azalma gözlense de hâlâ azımsanmayacak bir kitle, bu konuya mesafeli yaklaşıyor....
27 Ocak 2022
Markethinkers
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın