B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?

7 Nisan 2017
Sinan Oypan

B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B firmaları doğrudan şirketlerle iletişimde oldukları için, hedef kitlelerine e-postalar üzerinden daha rahat bir şekilde ulaşırlar.

B2B e-posta kampanyaları

Dünkü yazımızda B2B firmalarının sosyal mecralarda neler yapabilecekleri üzerinde bir takım önerilerde bulunmuştuk. Bugünkü rehberimizde ise B2B şirketlerinin e-posta çalışmalarını daha iyi bir hale getirerek, geri dönüşümlerini artırmak için neler yapabilecekleri üzerinde durucağız.

E-posta başlığınızı iyi seçin

Başlıklarınız, alıcıların e-posta kutularında ilk olarak görülen kısımdır. Abonelerinizin dikkatini çekebilmek için, e-posta başlıklarınızın ilgi çekici ve bilgilendirici olması gerekiyor.

Bir kampanyadan bahsediyorsanız, bu kampanyayla ilgili bir metin hazırlamalısınız; farklı ürünlerden bahsediyorsanız başlığınızda buna yer vermelisiniz. Başlığınızı ilgi çekici hale getirmek, e-postalarınızın açılma oranlarını artıracaktır.

Net ve kısa anlatımlar yapın

E-postalarınızı kolay anlaşılabilir olması da bir o kadar önemlidir. Kullanıcıların bir e-posta üzerinde geçirdikleri vakit çok uzun olmamaktadır; bu sebeple de e-postalarınızda anlattıklarınızı net bir şekilde dile getirmeli ve mümkün olduğunca kısa metinler kullanmalısınız.

E-postanın içeriği ile ilgili bilgileri verip, sonrasında detaylı bilgi almaları için onları internet sitenize ya da diğer iletişim kanallarınıza yönlendirebilirsiniz.

Çok farklı konulara girmeyin

E-postalarınızda birden fazla konuya girmek, kafa karışıklığına neden olacağı gibi, karşınızdaki kişinin dikkatinin de dağılmasına neden olacaktır. Bu sebeple de her bir e-posta kampanyanızda tek bir konu özelinde durmaya özen göstermelisiniz. Paylaşacak farklı bilgileriniz ve kampanyalarınız bulunuyorsa bunlar için farklı e-posta kampanyaları düzenleyebilirsiniz.

E-posta listelerinizi farklı kategorilere ayırın

E-posta listenizdeki kişileri farklı kategorilere ayırmanız da oldukça önemli. İşiniz gereği farklı sektördeki kişilere ulaşabiliyor olabilirsiniz. Bunun yanı sıra şirket yöneticileri ve diğer pozisyonlardaki kişilerle de iletişim içinde olabilirsiniz.

Daha doğru bir hedefleme yapmak için, abone listelerinizi kategorilere ayırmanız ve sonrasında da bu kategorilere özel olarak e-posta içerikleri hazırlamanız oldukça faydalı olacaktır. Farklı sektörlere göre kampanyalar düzenleyebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizden yararlanabilirsiniz.

E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler

Link yönlendirmelerinizi doğru yapın

E-postalarınızda abonelerinizi farklı sayfalara ve içeriklere yönlendiriyor olabilirsiniz. Bu durumda da onları doğru adreslere yönlendirdiğinizden emin olmalısınız. Eğer belli landing sayfalarınız bulunuyorsa, (kampanya ve diğer özel sayfalar) bu sayfaların linklemelerini doğru bir şekilde yapmanız, abonelerinizin doğru sayfalara ulaşmalarını sağlar. Aksi takdirde ilgili sayfalara ulaşamayan kişiler üzerinden bir geri dönüş sağlamanız mümkün olmaz.

İçeriğinizin kalitesini artırın

Hazırladığınız içeriklerin kalitesi de geri dönüşümlerinize etki eder. Düz metin içerikleri, yeterli ilgiyi toplamanızı engel olabilir. Bu sebeple de bir e-posta şablonu oluşturmanız ve ürün ya da kampanya görsellerinizle görselliği de biraz artırabilirsiniz.

Görselliğin yanı sıra metinlerinizde verdiğiniz bilgileri de detaylandırmak ve karşı tarafın ilgisini çekecek içerikler hazırlamak da tıklanma oranlarına önemli ölçüde etki etmektedir.

Mobil uyumluluğu unutmayın

Abonelerinizin, e-postaları akıllı telefonlarından da okuyabileceklerini unutmamanız gerekiyor. Bu sebeple de e-posta şablonlarınızın mobil cihazlarda da düzgün görüntülenmesi gerekiyor. Bunu sağlamak için, e-posta şablonlarınızın genişlik ayarlarını düzenlemeli, aynı zamanda e-posta içindeki görsellerin de bu boyutlarda görünmesine olanak sağlamalısınız.

Mobil cihazlarda standart olarak 600-700 piksel genişliği kullanılmaktadır. HTML üzerinden e-postalarınızı oluşturuyorsanız, şablon boyutlarını bu ölçüler arasında test edebilirsiniz. Böylelikle mobil cihazlarda da rahatlıkla okunabilen e-postalar göndermiş olursunuz.

“B2B

Yeni bir şey sunmuyorsanız e-posta göndermekten kaçının

E-posta çalışmalarınızın spame dönüşmemesi için, gerekli olmadıkça bu tür e-posta çalışmaları yapmaktan kaçının. Yeni bir bilgi sunmadan, devamlı olarak benzer e-postaları göndermek spam yapmanıza neden olur bu da abonelerinizin listelerinizden çıkmasına neden olabilir.

Kendinizi hatırlamak için ara ara e-posta kampanyaları düzenleme yoluna gidebilirsiniz; ancak bunu sık yapmaktan kaçınmalısınız. Yeni bir bilgi, ürün ya da kampanya sunduğunuz zaman bu çalışmaları yapmanız daha etkin sonuçlar almanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
Amazon, günümüzdeki en başarlı e-ticaret devlerinden biri ve e-ticaret firmaları da Amazon’un bu başarısından kendilerine dersler çıkarabilirler. Amazon günümüzde tabii ki finansal olarak büyük bir güce sahip olduğu için...
23 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan