B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?

7 Nisan 2017
Sinan Oypan

B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B firmaları doğrudan şirketlerle iletişimde oldukları için, hedef kitlelerine e-postalar üzerinden daha rahat bir şekilde ulaşırlar.

B2B e-posta kampanyaları

Dünkü yazımızda B2B firmalarının sosyal mecralarda neler yapabilecekleri üzerinde bir takım önerilerde bulunmuştuk. Bugünkü rehberimizde ise B2B şirketlerinin e-posta çalışmalarını daha iyi bir hale getirerek, geri dönüşümlerini artırmak için neler yapabilecekleri üzerinde durucağız.

E-posta başlığınızı iyi seçin

Başlıklarınız, alıcıların e-posta kutularında ilk olarak görülen kısımdır. Abonelerinizin dikkatini çekebilmek için, e-posta başlıklarınızın ilgi çekici ve bilgilendirici olması gerekiyor.

Bir kampanyadan bahsediyorsanız, bu kampanyayla ilgili bir metin hazırlamalısınız; farklı ürünlerden bahsediyorsanız başlığınızda buna yer vermelisiniz. Başlığınızı ilgi çekici hale getirmek, e-postalarınızın açılma oranlarını artıracaktır.

Net ve kısa anlatımlar yapın

E-postalarınızı kolay anlaşılabilir olması da bir o kadar önemlidir. Kullanıcıların bir e-posta üzerinde geçirdikleri vakit çok uzun olmamaktadır; bu sebeple de e-postalarınızda anlattıklarınızı net bir şekilde dile getirmeli ve mümkün olduğunca kısa metinler kullanmalısınız.

E-postanın içeriği ile ilgili bilgileri verip, sonrasında detaylı bilgi almaları için onları internet sitenize ya da diğer iletişim kanallarınıza yönlendirebilirsiniz.

Çok farklı konulara girmeyin

E-postalarınızda birden fazla konuya girmek, kafa karışıklığına neden olacağı gibi, karşınızdaki kişinin dikkatinin de dağılmasına neden olacaktır. Bu sebeple de her bir e-posta kampanyanızda tek bir konu özelinde durmaya özen göstermelisiniz. Paylaşacak farklı bilgileriniz ve kampanyalarınız bulunuyorsa bunlar için farklı e-posta kampanyaları düzenleyebilirsiniz.

E-posta listelerinizi farklı kategorilere ayırın

E-posta listenizdeki kişileri farklı kategorilere ayırmanız da oldukça önemli. İşiniz gereği farklı sektördeki kişilere ulaşabiliyor olabilirsiniz. Bunun yanı sıra şirket yöneticileri ve diğer pozisyonlardaki kişilerle de iletişim içinde olabilirsiniz.

Daha doğru bir hedefleme yapmak için, abone listelerinizi kategorilere ayırmanız ve sonrasında da bu kategorilere özel olarak e-posta içerikleri hazırlamanız oldukça faydalı olacaktır. Farklı sektörlere göre kampanyalar düzenleyebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizden yararlanabilirsiniz.

E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler

Link yönlendirmelerinizi doğru yapın

E-postalarınızda abonelerinizi farklı sayfalara ve içeriklere yönlendiriyor olabilirsiniz. Bu durumda da onları doğru adreslere yönlendirdiğinizden emin olmalısınız. Eğer belli landing sayfalarınız bulunuyorsa, (kampanya ve diğer özel sayfalar) bu sayfaların linklemelerini doğru bir şekilde yapmanız, abonelerinizin doğru sayfalara ulaşmalarını sağlar. Aksi takdirde ilgili sayfalara ulaşamayan kişiler üzerinden bir geri dönüş sağlamanız mümkün olmaz.

İçeriğinizin kalitesini artırın

Hazırladığınız içeriklerin kalitesi de geri dönüşümlerinize etki eder. Düz metin içerikleri, yeterli ilgiyi toplamanızı engel olabilir. Bu sebeple de bir e-posta şablonu oluşturmanız ve ürün ya da kampanya görsellerinizle görselliği de biraz artırabilirsiniz.

Görselliğin yanı sıra metinlerinizde verdiğiniz bilgileri de detaylandırmak ve karşı tarafın ilgisini çekecek içerikler hazırlamak da tıklanma oranlarına önemli ölçüde etki etmektedir.

Mobil uyumluluğu unutmayın

Abonelerinizin, e-postaları akıllı telefonlarından da okuyabileceklerini unutmamanız gerekiyor. Bu sebeple de e-posta şablonlarınızın mobil cihazlarda da düzgün görüntülenmesi gerekiyor. Bunu sağlamak için, e-posta şablonlarınızın genişlik ayarlarını düzenlemeli, aynı zamanda e-posta içindeki görsellerin de bu boyutlarda görünmesine olanak sağlamalısınız.

Mobil cihazlarda standart olarak 600-700 piksel genişliği kullanılmaktadır. HTML üzerinden e-postalarınızı oluşturuyorsanız, şablon boyutlarını bu ölçüler arasında test edebilirsiniz. Böylelikle mobil cihazlarda da rahatlıkla okunabilen e-postalar göndermiş olursunuz.

“B2B

Yeni bir şey sunmuyorsanız e-posta göndermekten kaçının

E-posta çalışmalarınızın spame dönüşmemesi için, gerekli olmadıkça bu tür e-posta çalışmaları yapmaktan kaçının. Yeni bir bilgi sunmadan, devamlı olarak benzer e-postaları göndermek spam yapmanıza neden olur bu da abonelerinizin listelerinizden çıkmasına neden olabilir.

Kendinizi hatırlamak için ara ara e-posta kampanyaları düzenleme yoluna gidebilirsiniz; ancak bunu sık yapmaktan kaçınmalısınız. Yeni bir bilgi, ürün ya da kampanya sunduğunuz zaman bu çalışmaları yapmanız daha etkin sonuçlar almanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
Özellikle Black Friday ile beraber Kasım indirimleri son birkaç yıldır Türkiye’de de bir hayli popüler olmaya başladı. Bu dönemde e-ticaret firmaları genel satış adetlerini artırma ve yıl kapanmadan cirolarını biraz daha...
4 Kasım 2020
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek, videolarla tüketicilere ulaşmak geri dönüşümleri artırmak ve marka bilinirliği artırmak için oldukça önemli. Tabii ki Youtube üzerinde yer almanın sağladığı avantajlar sadece bunlarla da sınırlı...
6 Şubat 2020
Sinan Oypan
E ticaret nasıl yapılır ve aşamaları nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satiş, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan