B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?

7 Nisan 2017
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?

B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B firmaları doğrudan şirketlerle iletişimde oldukları için, hedef kitlelerine e-postalar üzerinden daha rahat bir şekilde ulaşırlar.

B2B e-posta kampanyaları

Dünkü yazımızda B2B firmalarının sosyal mecralarda neler yapabilecekleri üzerinde bir takım önerilerde bulunmuştuk. Bugünkü rehberimizde ise B2B şirketlerinin e-posta çalışmalarını daha iyi bir hale getirerek, geri dönüşümlerini artırmak için neler yapabilecekleri üzerinde durucağız.

E-posta başlığınızı iyi seçin

Başlıklarınız, alıcıların e-posta kutularında ilk olarak görülen kısımdır. Abonelerinizin dikkatini çekebilmek için, e-posta başlıklarınızın ilgi çekici ve bilgilendirici olması gerekiyor.

Bir kampanyadan bahsediyorsanız, bu kampanyayla ilgili bir metin hazırlamalısınız; farklı ürünlerden bahsediyorsanız başlığınızda buna yer vermelisiniz. Başlığınızı ilgi çekici hale getirmek, e-postalarınızın açılma oranlarını artıracaktır.

Net ve kısa anlatımlar yapın

E-postalarınızı kolay anlaşılabilir olması da bir o kadar önemlidir. Kullanıcıların bir e-posta üzerinde geçirdikleri vakit çok uzun olmamaktadır; bu sebeple de e-postalarınızda anlattıklarınızı net bir şekilde dile getirmeli ve mümkün olduğunca kısa metinler kullanmalısınız.

E-postanın içeriği ile ilgili bilgileri verip, sonrasında detaylı bilgi almaları için onları internet sitenize ya da diğer iletişim kanallarınıza yönlendirebilirsiniz.

Çok farklı konulara girmeyin

E-postalarınızda birden fazla konuya girmek, kafa karışıklığına neden olacağı gibi, karşınızdaki kişinin dikkatinin de dağılmasına neden olacaktır. Bu sebeple de her bir e-posta kampanyanızda tek bir konu özelinde durmaya özen göstermelisiniz. Paylaşacak farklı bilgileriniz ve kampanyalarınız bulunuyorsa bunlar için farklı e-posta kampanyaları düzenleyebilirsiniz.

E-posta listelerinizi farklı kategorilere ayırın

E-posta listenizdeki kişileri farklı kategorilere ayırmanız da oldukça önemli. İşiniz gereği farklı sektördeki kişilere ulaşabiliyor olabilirsiniz. Bunun yanı sıra şirket yöneticileri ve diğer pozisyonlardaki kişilerle de iletişim içinde olabilirsiniz.

Daha doğru bir hedefleme yapmak için, abone listelerinizi kategorilere ayırmanız ve sonrasında da bu kategorilere özel olarak e-posta içerikleri hazırlamanız oldukça faydalı olacaktır. Farklı sektörlere göre kampanyalar düzenleyebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizden yararlanabilirsiniz.

E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler

Link yönlendirmelerinizi doğru yapın

E-postalarınızda abonelerinizi farklı sayfalara ve içeriklere yönlendiriyor olabilirsiniz. Bu durumda da onları doğru adreslere yönlendirdiğinizden emin olmalısınız. Eğer belli landing sayfalarınız bulunuyorsa, (kampanya ve diğer özel sayfalar) bu sayfaların linklemelerini doğru bir şekilde yapmanız, abonelerinizin doğru sayfalara ulaşmalarını sağlar. Aksi takdirde ilgili sayfalara ulaşamayan kişiler üzerinden bir geri dönüş sağlamanız mümkün olmaz.

İçeriğinizin kalitesini artırın

Hazırladığınız içeriklerin kalitesi de geri dönüşümlerinize etki eder. Düz metin içerikleri, yeterli ilgiyi toplamanızı engel olabilir. Bu sebeple de bir e-posta şablonu oluşturmanız ve ürün ya da kampanya görsellerinizle görselliği de biraz artırabilirsiniz.

Görselliğin yanı sıra metinlerinizde verdiğiniz bilgileri de detaylandırmak ve karşı tarafın ilgisini çekecek içerikler hazırlamak da tıklanma oranlarına önemli ölçüde etki etmektedir.

Mobil uyumluluğu unutmayın

Abonelerinizin, e-postaları akıllı telefonlarından da okuyabileceklerini unutmamanız gerekiyor. Bu sebeple de e-posta şablonlarınızın mobil cihazlarda da düzgün görüntülenmesi gerekiyor. Bunu sağlamak için, e-posta şablonlarınızın genişlik ayarlarını düzenlemeli, aynı zamanda e-posta içindeki görsellerin de bu boyutlarda görünmesine olanak sağlamalısınız.

Mobil cihazlarda standart olarak 600-700 piksel genişliği kullanılmaktadır. HTML üzerinden e-postalarınızı oluşturuyorsanız, şablon boyutlarını bu ölçüler arasında test edebilirsiniz. Böylelikle mobil cihazlarda da rahatlıkla okunabilen e-postalar göndermiş olursunuz.

“B2B

Yeni bir şey sunmuyorsanız e-posta göndermekten kaçının

E-posta çalışmalarınızın spame dönüşmemesi için, gerekli olmadıkça bu tür e-posta çalışmaları yapmaktan kaçının. Yeni bir bilgi sunmadan, devamlı olarak benzer e-postaları göndermek spam yapmanıza neden olur bu da abonelerinizin listelerinizden çıkmasına neden olabilir.

Kendinizi hatırlamak için ara ara e-posta kampanyaları düzenleme yoluna gidebilirsiniz; ancak bunu sık yapmaktan kaçınmalısınız. Yeni bir bilgi, ürün ya da kampanya sunduğunuz zaman bu çalışmaları yapmanız daha etkin sonuçlar almanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce...
4 Mart 2020
Sinan Oypan
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor. Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların...
1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Günümüzün en popüler sosyal platformu olması nedeniyle Instagram üzerindeki erişimlerinizi artırmanız ve daha çok kişiye ulaşmanız, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan