
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B firmaları doğrudan şirketlerle iletişimde oldukları için, hedef kitlelerine e-postalar üzerinden daha rahat bir şekilde ulaşırlar.
B2B e-posta kampanyaları
Dünkü yazımızda B2B firmalarının sosyal mecralarda neler yapabilecekleri üzerinde bir takım önerilerde bulunmuştuk. Bugünkü rehberimizde ise B2B şirketlerinin e-posta çalışmalarını daha iyi bir hale getirerek, geri dönüşümlerini artırmak için neler yapabilecekleri üzerinde durucağız.
E-posta başlığınızı iyi seçin
Başlıklarınız, alıcıların e-posta kutularında ilk olarak görülen kısımdır. Abonelerinizin dikkatini çekebilmek için, e-posta başlıklarınızın ilgi çekici ve bilgilendirici olması gerekiyor.
Bir kampanyadan bahsediyorsanız, bu kampanyayla ilgili bir metin hazırlamalısınız; farklı ürünlerden bahsediyorsanız başlığınızda buna yer vermelisiniz. Başlığınızı ilgi çekici hale getirmek, e-postalarınızın açılma oranlarını artıracaktır.
Net ve kısa anlatımlar yapın
E-postalarınızı kolay anlaşılabilir olması da bir o kadar önemlidir. Kullanıcıların bir e-posta üzerinde geçirdikleri vakit çok uzun olmamaktadır; bu sebeple de e-postalarınızda anlattıklarınızı net bir şekilde dile getirmeli ve mümkün olduğunca kısa metinler kullanmalısınız.
E-postanın içeriği ile ilgili bilgileri verip, sonrasında detaylı bilgi almaları için onları internet sitenize ya da diğer iletişim kanallarınıza yönlendirebilirsiniz.
Çok farklı konulara girmeyin
E-postalarınızda birden fazla konuya girmek, kafa karışıklığına neden olacağı gibi, karşınızdaki kişinin dikkatinin de dağılmasına neden olacaktır. Bu sebeple de her bir e-posta kampanyanızda tek bir konu özelinde durmaya özen göstermelisiniz. Paylaşacak farklı bilgileriniz ve kampanyalarınız bulunuyorsa bunlar için farklı e-posta kampanyaları düzenleyebilirsiniz.
E-posta listelerinizi farklı kategorilere ayırın
E-posta listenizdeki kişileri farklı kategorilere ayırmanız da oldukça önemli. İşiniz gereği farklı sektördeki kişilere ulaşabiliyor olabilirsiniz. Bunun yanı sıra şirket yöneticileri ve diğer pozisyonlardaki kişilerle de iletişim içinde olabilirsiniz.
Daha doğru bir hedefleme yapmak için, abone listelerinizi kategorilere ayırmanız ve sonrasında da bu kategorilere özel olarak e-posta içerikleri hazırlamanız oldukça faydalı olacaktır. Farklı sektörlere göre kampanyalar düzenleyebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizden yararlanabilirsiniz.
E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler
Link yönlendirmelerinizi doğru yapın
E-postalarınızda abonelerinizi farklı sayfalara ve içeriklere yönlendiriyor olabilirsiniz. Bu durumda da onları doğru adreslere yönlendirdiğinizden emin olmalısınız. Eğer belli landing sayfalarınız bulunuyorsa, (kampanya ve diğer özel sayfalar) bu sayfaların linklemelerini doğru bir şekilde yapmanız, abonelerinizin doğru sayfalara ulaşmalarını sağlar. Aksi takdirde ilgili sayfalara ulaşamayan kişiler üzerinden bir geri dönüş sağlamanız mümkün olmaz.
İçeriğinizin kalitesini artırın
Hazırladığınız içeriklerin kalitesi de geri dönüşümlerinize etki eder. Düz metin içerikleri, yeterli ilgiyi toplamanızı engel olabilir. Bu sebeple de bir e-posta şablonu oluşturmanız ve ürün ya da kampanya görsellerinizle görselliği de biraz artırabilirsiniz.
Görselliğin yanı sıra metinlerinizde verdiğiniz bilgileri de detaylandırmak ve karşı tarafın ilgisini çekecek içerikler hazırlamak da tıklanma oranlarına önemli ölçüde etki etmektedir.
Mobil uyumluluğu unutmayın
Abonelerinizin, e-postaları akıllı telefonlarından da okuyabileceklerini unutmamanız gerekiyor. Bu sebeple de e-posta şablonlarınızın mobil cihazlarda da düzgün görüntülenmesi gerekiyor. Bunu sağlamak için, e-posta şablonlarınızın genişlik ayarlarını düzenlemeli, aynı zamanda e-posta içindeki görsellerin de bu boyutlarda görünmesine olanak sağlamalısınız.
Mobil cihazlarda standart olarak 600-700 piksel genişliği kullanılmaktadır. HTML üzerinden e-postalarınızı oluşturuyorsanız, şablon boyutlarını bu ölçüler arasında test edebilirsiniz. Böylelikle mobil cihazlarda da rahatlıkla okunabilen e-postalar göndermiş olursunuz.
Yeni bir şey sunmuyorsanız e-posta göndermekten kaçının
E-posta çalışmalarınızın spame dönüşmemesi için, gerekli olmadıkça bu tür e-posta çalışmaları yapmaktan kaçının. Yeni bir bilgi sunmadan, devamlı olarak benzer e-postaları göndermek spam yapmanıza neden olur bu da abonelerinizin listelerinizden çıkmasına neden olabilir.
Kendinizi hatırlamak için ara ara e-posta kampanyaları düzenleme yoluna gidebilirsiniz; ancak bunu sık yapmaktan kaçınmalısınız. Yeni bir bilgi, ürün ya da kampanya sunduğunuz zaman bu çalışmaları yapmanız daha etkin sonuçlar almanıza yardımcı olur.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler