Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?

4 Haziran 2020
Sinan Oypan

Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler yapılabilir?

Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?

İnternet üzerinde iş yapmanın güzel taraflarından biri de düşük semaye ile bir iş kurabilme imkanı. E-ticaret alanında iş kurabilmek için birçok alternatif mümkün ve günümüzde teknolojinin gelişmesi ve e-ticaret altyapı sistemlerinin yaygınlaşmasının yanı sıra sanal pazaryerleri üzerindeki satış imkanları gibi birçok farklı seçenek girişimcilere ya da girişimci olmak isteyenlere farklı kapılar açıyor.

Kendi işini kurmanın yanı sıra ek gelir yaratmak isteyenler de bu farklı alternatiflerden yararlanarak, e-ticarete adım atabilirler. Bu süreçte de bazı konulara dikkat etmek gerekiyor.

İnternetten satış yaparken bilmeniz gerekenler

Daha önceki yazılarımızda internetten satışta dikkat edilmesi gereken konuları ayrı ayır ele almıştık. Aşağıda bu yazılara yönlendirme linklerini paylaşacağız. Ancak burada da hatırlama amacıyla bazı önemli noktaların üzerinde duralım.

İnternetten ürün satışı yapmak ve kendi internet siteniz üzerinden bu işlemleri yapmak istediğinizde vergi mükellefi olursunuz. Aynı zamanda sanal POS kurulumları için de bir şirket açmanız gerekmektedir. Bu sebeple de mevcut işinize devam ederken bir şirket kurma süreci sizi zorlayabilir.

2019 yılında ev hanımlarını istihdam etme ve onların internetten satışlara yönlendirme amacıyla hayata geçirilen yasa tasarısında, ev hanımlarına vergi muafiyeti geldiğini de hatırlatalım. Aşağıda internetten satışlarda vergilendirme ile ilgili yazılarımıza ulaşabilirsiniz.

İnternetten satışta vergilendirme ile ilgili rehberler:

E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci

E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi

Ancak bazı sanal pazaryerleri üzerinde şirket açmadan da kişisel olarak satış yapabilmektesiniz. Bazı sanal pazaryerleri şirket olma koşulu ararken, bazı platformlar ise C2C yani tüketiciden tüketiciye iş modelini kullanarak, tüketicilerin de ürün satabilmelerine olanak tanımaktadır. Bu mecralar üzerinde de şirket kurmadan az sermaye ile iş kurmak ve satış yapabilmek mümkün.

İlgili rehber: İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler

Sanal pazaryerlerinde mağaza açmak ve satış yapmakla ile ilgili bilgi almak isterseniz de aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Az sermaye ile iş kurmak için alternatifler

Az sermaye ile iş kurmak isteyenler, internet üzerinde 3 farklı yol ile bu isteklerini hayata geçirebilirler. Aşağıda bu yöntemleri detaylı bir şekilde ele alacağız.

İlgili rehber: Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler

Dropshipping (Stoksuz Satış)

Az sermaye ile iş kurmak isteyenler için dropshipping yani Türkçesiyle “Stoksuz Satış” iyi bir alternatif olarak değerlendirilebilir. Özellikle internette satışlara yeni başlayacaklar ve tecrübe kazanırken de düşük maliyetlerle işini yapmak isteyenler için iyi bir seçenektir.

Stoksuz satışta, bir veya birden fazla tedarikçi ile anlaşarak, onların ürünlerini kendi e-ticaret siteniz üzerinde satışa çıkartabilirsiniz. Bu iş modelinde önerilen birden fazla tedarikçi ile çalışmaktır; çünkü tek bir yere bağlı kaldığınızda, ürün tedarik edemediğiniz durumda işiniz de zora girmiş olur.

Stoksuz satışta, siz kendi siteniz üzerinde ürünlerin satışını yaptıktan sonra, bu bilgi tedarikçi firmaya iletilir ve tedarikçi firma da, yaptığınız anlaşmaya göre, sizin kendi kutu veya ambalanızla ya da tedarikçinin kendi kutusuyla tüketiciye gönderilir. Siz burada bir aracı kurum gibi işlev görürsünüz.

Dropshipping yönteminde, tedarikçi firmaların ürünlerini XML yöntemi ile kendi sitenize aktararak, ürün ve stok bilgilerini doğrudan çekebilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizde stoksuz satışla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehberler:

Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?

Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020

Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları

Sanal pazaryerlerinde satış yapmak

Sanal pazaryerlerinde bir şirket ya da kişisel oalrak bir satış yapabilirsiniz. Kendi ürettiğiniz ürünleri ya da toplu aldığınız ürünlerin tek tek satışını gerçekleştirebilirsiniz.

Sanal pazaryerleri internete satışa yeni başlayacaklar için bir başlangıç noktası olabilir. Bu platformların kendilerine ait bir kitlelerinin ve aylık ziyaretçileri olduğu için bir kitle edinmek zorunda kalmadan satış yapmaya çalışabilirsiniz. Ancak bu mecralardaki rekabeti de hatırlamak gerekmektedir. Birçok firma ve şahıs burada ürün satışı yaptığı için, kendi ürünlerinizi öne çıkartmanız zor olacaktır. Bunun yanı sıra aylık mağaza komisyonu, satışlardan kesilen komisyonlar gibi ek maliyetleri de hesaba katmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?

Sanal pazaryerleri başlangıç için iyi bir alternatif olsa da kendi markanızı yaratma konusunda size pek fırsat vermez; çünkü tüketiciler burada marka konusuna çok dikkat etmezler ve siz de bu platformdaki satıcılardan biri olarak kalabilirsiniz. Bu sebeple de kendi markasını yaratmak isteyen kullanıcılar için çok da uygun değildir.

İlgili rehber: Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar

Kendi e-ticaret sitenizden satış yapmak

Kendi e-ticaret siteniz üzerinde de düşük maliyetlerle satış yapmanız mümkün. Kendi ürettiğiniz, el yapımı ürünleri satabileceğinzi gibi toptan ürün alımları yaparak kendi mağazanız üzerinde bu ürünlerin satışını yapabilirsiniz. Kendinize ait bir e-ticaret sitenizin olması, markalaşma ve işinizi büyütme sürecinde önemi vardır. Pazarlama ve reklam konusunda daha özgür olabilir, fiyatlandırma stratejilerinizi daha esnek bir şekilde belirleyebilir, ek komisyon bedelleri ödemeden satış yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?

Ücretsiz altyapı yazılımları az sermaye ile iş kurmak isteyenlere cazip gelebilir. Ancak bunları kullanmak için temel bir yazılım ve tasarım bilgisi gerekmektedir. Ayrıca bu sistemlerin kapsamını geliştirmek için ek maliyetler çıkabilir. Güncelleme ve bakım çalışmalarının yanı sıra güvenlikle ilgili de bir takım sorunlar yaşanabilir ve bunları çözmek için de çalışmanız gerekebilir. E-ticaret sektöründe tecrübesi olmayan kişiler için bu çözümler iyi sonuçlar vermeyebilir ya da işi zorlaştırabilir.

Hazır e-ticaret altyapı paketleri ise bu noktada, yeni başlayanlar ve arkaplandaki teknik işleri düşünmeden işine odaklanmak isteyenler için daha etkili bir alternatif olmakta. Az sermaye ile iş kurmak isteyenler, hazır paketler ile ihtiyaç duydukları çözümlere tek bir ücret ödeyerek ulaşabilir ve herhangi bir teknik işle ilgilenmeden, ürünlerini sitelerine yükleyerek satış yapmaya başlayabilirler. İlerleyen zamanlarda işlerini büyütmek istediklerinde de kullandıkları paketleri yükselterek, işlerine kaldıkları yerden devam edebilirler.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İlgili rehber: Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden

Az sermaye ile iş kurmak ve internet satış yapmak için kendi e-ticaret sitenizi hızlı bir şekilde de bu yöntemle oluşturabilirsiniz. E-ticaret sitesi kurulumu için gerekli olanları ve bu sürecin nasıl olduğunu adım adım öğrenmek için de E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020 isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Az sermaye ile iş kurmak ve online mağazasını açmak isteyenler İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyebilirler. Burada seçenekler arasında ihtiyacınıza uygun bir çözüm bularak, başvuruda bulunarak hemen mağazanızı açabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi de denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan