Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?

4 Haziran 2020
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?

Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler yapılabilir?

Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?

İnternet üzerinde iş yapmanın güzel taraflarından biri de düşük semaye ile bir iş kurabilme imkanı. E-ticaret alanında iş kurabilmek için birçok alternatif mümkün ve günümüzde teknolojinin gelişmesi ve e-ticaret altyapı sistemlerinin yaygınlaşmasının yanı sıra sanal pazaryerleri üzerindeki satış imkanları gibi birçok farklı seçenek girişimcilere ya da girişimci olmak isteyenlere farklı kapılar açıyor.

Kendi işini kurmanın yanı sıra ek gelir yaratmak isteyenler de bu farklı alternatiflerden yararlanarak, e-ticarete adım atabilirler. Bu süreçte de bazı konulara dikkat etmek gerekiyor.

İnternetten satış yaparken bilmeniz gerekenler

Daha önceki yazılarımızda internetten satışta dikkat edilmesi gereken konuları ayrı ayır ele almıştık. Aşağıda bu yazılara yönlendirme linklerini paylaşacağız. Ancak burada da hatırlama amacıyla bazı önemli noktaların üzerinde duralım.

İnternetten ürün satışı yapmak ve kendi internet siteniz üzerinden bu işlemleri yapmak istediğinizde vergi mükellefi olursunuz. Aynı zamanda sanal POS kurulumları için de bir şirket açmanız gerekmektedir. Bu sebeple de mevcut işinize devam ederken bir şirket kurma süreci sizi zorlayabilir.

2019 yılında ev hanımlarını istihdam etme ve onların internetten satışlara yönlendirme amacıyla hayata geçirilen yasa tasarısında, ev hanımlarına vergi muafiyeti geldiğini de hatırlatalım. Aşağıda internetten satışlarda vergilendirme ile ilgili yazılarımıza ulaşabilirsiniz.

İnternetten satışta vergilendirme ile ilgili rehberler:

E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci

E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi

Ancak bazı sanal pazaryerleri üzerinde şirket açmadan da kişisel olarak satış yapabilmektesiniz. Bazı sanal pazaryerleri şirket olma koşulu ararken, bazı platformlar ise C2C yani tüketiciden tüketiciye iş modelini kullanarak, tüketicilerin de ürün satabilmelerine olanak tanımaktadır. Bu mecralar üzerinde de şirket kurmadan az sermaye ile iş kurmak ve satış yapabilmek mümkün.

İlgili rehber: İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler

Sanal pazaryerlerinde mağaza açmak ve satış yapmakla ile ilgili bilgi almak isterseniz de aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Az sermaye ile iş kurmak için alternatifler

Az sermaye ile iş kurmak isteyenler, internet üzerinde 3 farklı yol ile bu isteklerini hayata geçirebilirler. Aşağıda bu yöntemleri detaylı bir şekilde ele alacağız.

İlgili rehber: Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler

Dropshipping (Stoksuz Satış)

Az sermaye ile iş kurmak isteyenler için dropshipping yani Türkçesiyle “Stoksuz Satış” iyi bir alternatif olarak değerlendirilebilir. Özellikle internette satışlara yeni başlayacaklar ve tecrübe kazanırken de düşük maliyetlerle işini yapmak isteyenler için iyi bir seçenektir.

Stoksuz satışta, bir veya birden fazla tedarikçi ile anlaşarak, onların ürünlerini kendi e-ticaret siteniz üzerinde satışa çıkartabilirsiniz. Bu iş modelinde önerilen birden fazla tedarikçi ile çalışmaktır; çünkü tek bir yere bağlı kaldığınızda, ürün tedarik edemediğiniz durumda işiniz de zora girmiş olur.

Stoksuz satışta, siz kendi siteniz üzerinde ürünlerin satışını yaptıktan sonra, bu bilgi tedarikçi firmaya iletilir ve tedarikçi firma da, yaptığınız anlaşmaya göre, sizin kendi kutu veya ambalanızla ya da tedarikçinin kendi kutusuyla tüketiciye gönderilir. Siz burada bir aracı kurum gibi işlev görürsünüz.

Dropshipping yönteminde, tedarikçi firmaların ürünlerini XML yöntemi ile kendi sitenize aktararak, ürün ve stok bilgilerini doğrudan çekebilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizde stoksuz satışla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehberler:

Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?

Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020

Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları

Sanal pazaryerlerinde satış yapmak

Sanal pazaryerlerinde bir şirket ya da kişisel oalrak bir satış yapabilirsiniz. Kendi ürettiğiniz ürünleri ya da toplu aldığınız ürünlerin tek tek satışını gerçekleştirebilirsiniz.

Sanal pazaryerleri internete satışa yeni başlayacaklar için bir başlangıç noktası olabilir. Bu platformların kendilerine ait bir kitlelerinin ve aylık ziyaretçileri olduğu için bir kitle edinmek zorunda kalmadan satış yapmaya çalışabilirsiniz. Ancak bu mecralardaki rekabeti de hatırlamak gerekmektedir. Birçok firma ve şahıs burada ürün satışı yaptığı için, kendi ürünlerinizi öne çıkartmanız zor olacaktır. Bunun yanı sıra aylık mağaza komisyonu, satışlardan kesilen komisyonlar gibi ek maliyetleri de hesaba katmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?

Sanal pazaryerleri başlangıç için iyi bir alternatif olsa da kendi markanızı yaratma konusunda size pek fırsat vermez; çünkü tüketiciler burada marka konusuna çok dikkat etmezler ve siz de bu platformdaki satıcılardan biri olarak kalabilirsiniz. Bu sebeple de kendi markasını yaratmak isteyen kullanıcılar için çok da uygun değildir.

İlgili rehber: Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar

Kendi e-ticaret sitenizden satış yapmak

Kendi e-ticaret siteniz üzerinde de düşük maliyetlerle satış yapmanız mümkün. Kendi ürettiğiniz, el yapımı ürünleri satabileceğinzi gibi toptan ürün alımları yaparak kendi mağazanız üzerinde bu ürünlerin satışını yapabilirsiniz. Kendinize ait bir e-ticaret sitenizin olması, markalaşma ve işinizi büyütme sürecinde önemi vardır. Pazarlama ve reklam konusunda daha özgür olabilir, fiyatlandırma stratejilerinizi daha esnek bir şekilde belirleyebilir, ek komisyon bedelleri ödemeden satış yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?

Ücretsiz altyapı yazılımları az sermaye ile iş kurmak isteyenlere cazip gelebilir. Ancak bunları kullanmak için temel bir yazılım ve tasarım bilgisi gerekmektedir. Ayrıca bu sistemlerin kapsamını geliştirmek için ek maliyetler çıkabilir. Güncelleme ve bakım çalışmalarının yanı sıra güvenlikle ilgili de bir takım sorunlar yaşanabilir ve bunları çözmek için de çalışmanız gerekebilir. E-ticaret sektöründe tecrübesi olmayan kişiler için bu çözümler iyi sonuçlar vermeyebilir ya da işi zorlaştırabilir.

Hazır e-ticaret altyapı paketleri ise bu noktada, yeni başlayanlar ve arkaplandaki teknik işleri düşünmeden işine odaklanmak isteyenler için daha etkili bir alternatif olmakta. Az sermaye ile iş kurmak isteyenler, hazır paketler ile ihtiyaç duydukları çözümlere tek bir ücret ödeyerek ulaşabilir ve herhangi bir teknik işle ilgilenmeden, ürünlerini sitelerine yükleyerek satış yapmaya başlayabilirler. İlerleyen zamanlarda işlerini büyütmek istediklerinde de kullandıkları paketleri yükselterek, işlerine kaldıkları yerden devam edebilirler.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İlgili rehber: Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden

Az sermaye ile iş kurmak ve internet satış yapmak için kendi e-ticaret sitenizi hızlı bir şekilde de bu yöntemle oluşturabilirsiniz. E-ticaret sitesi kurulumu için gerekli olanları ve bu sürecin nasıl olduğunu adım adım öğrenmek için de E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020 isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Az sermaye ile iş kurmak ve online mağazasını açmak isteyenler İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyebilirler. Burada seçenekler arasında ihtiyacınıza uygun bir çözüm bularak, başvuruda bulunarak hemen mağazanızı açabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi de denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri
E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri
E-ticaret firmaları sosyal medya üzerinde etkileşim yaratarak, marka bilinirliğini artırmak ve sitelerine trafik göndermek için farklı Twitter paylaşım fikirlerinden yararlanabilirler. Twitter üzerinde aktif bir şekilde yer alarak,...
27 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan