Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

11 Ekim 2017
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım yaptığınız önemlidir. Takipçilerinize devamlı aynı içerikleri sunduğunuz izlenimini yaratmamak ve spam yapıyor gibi görünmemek için aynı içeriği tekrar paylaşırken dikkat etmeniz gereken noktalar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu konu ile ilgili detaylı açıklamaları paylaşıyor olacağız.

Paylaşımlar için bir takvim oluşturun

Sosyal medya içerik takviminizi oluştururken, tekrar paylaşımlarınızı da bu takvimi dahil edebilirsiniz. Henüz bir sosyal medya içerik takviminiz yoksa “Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?” isimli rehberimizi okuyarak takvim oluşturma hakkında detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Tekrar içerik paylaşımında bir takvim oluştururken kendinize sormanız gereken bazı sorular bulunuyor.

  • Herbir sosyal ağda hangi sıklıkta paylaşım yapmalısınız?
  • Paylaşım yapmak için hangi zaman aralıklarını seçmelisiniz?
  • Paylaştığınız içerikler güncelliğini ne kadar süre koruyacak?
  • Herbir paylaşım arasında ne kadarlık bir süre geçmesi gerekiyor?

Bu soruların yanıtlarını kendi sosyal medya paylaşım düzeninize ve takipçilerinizin aktif oldukları saat aralıklarını belirleyebilirsiniz. Önemli olan takipçilerinizi sıkmadan onlara bu içerikleri sunmak olacaktır.

Paylaşım süreleri konusunda farklı beklentiler olabilir. Eğer gün içerisinde tek bir paylaşım yapıyorsanız, aynı içeriği paylaşmak için belli bir süre beklemeniz gerekebilir. Ancak gün içerisinde birden fazla paylaşım yapıyorsanız, ilk yayın tarihinden sonraki ilk hafta içerisinde aynı paylaşımı tekrar yapabilirsiniz. Buradaki süreci iyi belirlemeniz spam yapıyor gibi görünmemenizi sağlar.

Aynı başlık ve mesajı iki kez kullanmayın

Aynı içeriği tekrar kullanırken, aynı mesajı iki kez kullanmamanız oldukça önemlidir. Kendinizi tekrar etmiş olacağınız gibi bu durum takipçilerinizin de hoşuna gitmeyecektir. Tekrar paylaşımlarda içeriklerinizde mevcutsa farklı görseller kullanmalı ve mesajınızı tamamen değiştirmelisiniz. Bir blog yazısını öne çıkartıyorsanız, blog içeriğindeki farklı bir mesajı öne çıkan mesajınız olarak kullanabilir ve içerikteki farklı bir göseli kullanarak paylaşımınızı yapabilirsiniz.

Bir ürünle ilgili tekrar paylaşım yapıyorsanız ürünün farklı bir fotoğrafını kullanabilir ve ürünle ilgili önceki paylaşımınızda kullanmadığınız bir özelliğini kullanabilirsiniz. Böylelikle aynı konu hakkında paylaşım yapıyor olsanız dahi kullandığınız görsel ve mesaj farklı olacağı için yeni bir paylaşım yapıyor gibi görünürsünüz ve takipçileriniz de bu durumdan rahatsız olmaz.

Herbir sosyal platform için içeriklerinizi optimize edin

Tekrar paylaşım yaparken farklı sosyal ağlar için farklı bir başlık ve görsel kullanmak da faydalı olacaktır. Her sosyal ağın hedef kitlesi farklı olacağı için içeriklerinizi bu kitleye göre şekillendirmek, tekrar paylaşılan içeriklere olan ilginin de artmasını sağlar.

Tekrar paylaşım yaparken, bir mecrada daha uzun mesajlar kullanırken, diğer mecralarda görsel odaklı ve kısa metinlerle paylaşımlarınızı yapabilirsiniz. Bu düzenlemeleri yaparken sosyal ağlardaki hedef kitlenizi ve sosyal ağın dilini dikkate almanız gerekir.

Sonuçlarınızı analiz edin

Tekrar paylaşım yaparken sonuçlarınızı analiz etmeniz de bu paylaşımlardan nasıl geri dönüşler aldığınızı görmenizi sağlar. İlk paylaşımın etkileşim oranlarıyla sonradan yapılan paylaşımların etkileşim oranlarını karşılaştırarak sonuçları inceleyebilirsiniz. Böylelikle hem tekrar paylaşımların size yararı olup olmadığını hem de hangi içerik paylaşım yönteminin daha fazla etkileşim sağladığını görebilirsiniz.

Her paylaşımın analizi için belli bir zaman aralığı belirleyin (Örneğin 1 hafta), sonrasında bu zaman aralıkları dahilinde paylaşımlarınızın analizini yapın. Arka planda bir iş yükü gibi görünebilir; ancak sosyal medya pazarlama çalışmalarınızı geliştirmek için bu tür analizlerden yararlanmanız faydalı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar. Her pazarlama...
31 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir...
30 Aralık 2020
Sinan Oypan
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
2 Mayıs 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
Etsy Nedir? Etsy, dünya çapında bir e-ticaret pazarı olmakla birlikte e-ihracatı önemli oranda destekleyen bir platformdur. Dükkân sahiplerinin yurt dışına satış yapabilmesine olanak tanır. Klasik bir e-ticaret pazaryeri sitesi gibi...
15 Nisan 2021
Markethinkers
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin