Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım yaptığınız önemlidir. Takipçilerinize devamlı aynı içerikleri sunduğunuz izlenimini yaratmamak ve spam yapıyor gibi görünmemek için aynı içeriği tekrar paylaşırken dikkat etmeniz gereken noktalar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu konu ile ilgili detaylı açıklamaları paylaşıyor olacağız.
Paylaşımlar için bir takvim oluşturun
Sosyal medya içerik takviminizi oluştururken, tekrar paylaşımlarınızı da bu takvimi dahil edebilirsiniz. Henüz bir sosyal medya içerik takviminiz yoksa “Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?” isimli rehberimizi okuyarak takvim oluşturma hakkında detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.
Tekrar içerik paylaşımında bir takvim oluştururken kendinize sormanız gereken bazı sorular bulunuyor.
- Herbir sosyal ağda hangi sıklıkta paylaşım yapmalısınız?
- Paylaşım yapmak için hangi zaman aralıklarını seçmelisiniz?
- Paylaştığınız içerikler güncelliğini ne kadar süre koruyacak?
- Herbir paylaşım arasında ne kadarlık bir süre geçmesi gerekiyor?
Bu soruların yanıtlarını kendi sosyal medya paylaşım düzeninize ve takipçilerinizin aktif oldukları saat aralıklarını belirleyebilirsiniz. Önemli olan takipçilerinizi sıkmadan onlara bu içerikleri sunmak olacaktır.
Paylaşım süreleri konusunda farklı beklentiler olabilir. Eğer gün içerisinde tek bir paylaşım yapıyorsanız, aynı içeriği paylaşmak için belli bir süre beklemeniz gerekebilir. Ancak gün içerisinde birden fazla paylaşım yapıyorsanız, ilk yayın tarihinden sonraki ilk hafta içerisinde aynı paylaşımı tekrar yapabilirsiniz. Buradaki süreci iyi belirlemeniz spam yapıyor gibi görünmemenizi sağlar.
Aynı başlık ve mesajı iki kez kullanmayın
Aynı içeriği tekrar kullanırken, aynı mesajı iki kez kullanmamanız oldukça önemlidir. Kendinizi tekrar etmiş olacağınız gibi bu durum takipçilerinizin de hoşuna gitmeyecektir. Tekrar paylaşımlarda içeriklerinizde mevcutsa farklı görseller kullanmalı ve mesajınızı tamamen değiştirmelisiniz. Bir blog yazısını öne çıkartıyorsanız, blog içeriğindeki farklı bir mesajı öne çıkan mesajınız olarak kullanabilir ve içerikteki farklı bir göseli kullanarak paylaşımınızı yapabilirsiniz.
Bir ürünle ilgili tekrar paylaşım yapıyorsanız ürünün farklı bir fotoğrafını kullanabilir ve ürünle ilgili önceki paylaşımınızda kullanmadığınız bir özelliğini kullanabilirsiniz. Böylelikle aynı konu hakkında paylaşım yapıyor olsanız dahi kullandığınız görsel ve mesaj farklı olacağı için yeni bir paylaşım yapıyor gibi görünürsünüz ve takipçileriniz de bu durumdan rahatsız olmaz.
Herbir sosyal platform için içeriklerinizi optimize edin
Tekrar paylaşım yaparken farklı sosyal ağlar için farklı bir başlık ve görsel kullanmak da faydalı olacaktır. Her sosyal ağın hedef kitlesi farklı olacağı için içeriklerinizi bu kitleye göre şekillendirmek, tekrar paylaşılan içeriklere olan ilginin de artmasını sağlar.
Tekrar paylaşım yaparken, bir mecrada daha uzun mesajlar kullanırken, diğer mecralarda görsel odaklı ve kısa metinlerle paylaşımlarınızı yapabilirsiniz. Bu düzenlemeleri yaparken sosyal ağlardaki hedef kitlenizi ve sosyal ağın dilini dikkate almanız gerekir.
Sonuçlarınızı analiz edin
Tekrar paylaşım yaparken sonuçlarınızı analiz etmeniz de bu paylaşımlardan nasıl geri dönüşler aldığınızı görmenizi sağlar. İlk paylaşımın etkileşim oranlarıyla sonradan yapılan paylaşımların etkileşim oranlarını karşılaştırarak sonuçları inceleyebilirsiniz. Böylelikle hem tekrar paylaşımların size yararı olup olmadığını hem de hangi içerik paylaşım yönteminin daha fazla etkileşim sağladığını görebilirsiniz.
Her paylaşımın analizi için belli bir zaman aralığı belirleyin (Örneğin 1 hafta), sonrasında bu zaman aralıkları dahilinde paylaşımlarınızın analizini yapın. Arka planda bir iş yükü gibi görünebilir; ancak sosyal medya pazarlama çalışmalarınızı geliştirmek için bu tür analizlerden yararlanmanız faydalı olacaktır.
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar