Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

11 Ekim 2017
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım yaptığınız önemlidir. Takipçilerinize devamlı aynı içerikleri sunduğunuz izlenimini yaratmamak ve spam yapıyor gibi görünmemek için aynı içeriği tekrar paylaşırken dikkat etmeniz gereken noktalar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu konu ile ilgili detaylı açıklamaları paylaşıyor olacağız.

Paylaşımlar için bir takvim oluşturun

Sosyal medya içerik takviminizi oluştururken, tekrar paylaşımlarınızı da bu takvimi dahil edebilirsiniz. Henüz bir sosyal medya içerik takviminiz yoksa “Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?” isimli rehberimizi okuyarak takvim oluşturma hakkında detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Tekrar içerik paylaşımında bir takvim oluştururken kendinize sormanız gereken bazı sorular bulunuyor.

  • Herbir sosyal ağda hangi sıklıkta paylaşım yapmalısınız?
  • Paylaşım yapmak için hangi zaman aralıklarını seçmelisiniz?
  • Paylaştığınız içerikler güncelliğini ne kadar süre koruyacak?
  • Herbir paylaşım arasında ne kadarlık bir süre geçmesi gerekiyor?

Bu soruların yanıtlarını kendi sosyal medya paylaşım düzeninize ve takipçilerinizin aktif oldukları saat aralıklarını belirleyebilirsiniz. Önemli olan takipçilerinizi sıkmadan onlara bu içerikleri sunmak olacaktır.

Paylaşım süreleri konusunda farklı beklentiler olabilir. Eğer gün içerisinde tek bir paylaşım yapıyorsanız, aynı içeriği paylaşmak için belli bir süre beklemeniz gerekebilir. Ancak gün içerisinde birden fazla paylaşım yapıyorsanız, ilk yayın tarihinden sonraki ilk hafta içerisinde aynı paylaşımı tekrar yapabilirsiniz. Buradaki süreci iyi belirlemeniz spam yapıyor gibi görünmemenizi sağlar.

Aynı başlık ve mesajı iki kez kullanmayın

Aynı içeriği tekrar kullanırken, aynı mesajı iki kez kullanmamanız oldukça önemlidir. Kendinizi tekrar etmiş olacağınız gibi bu durum takipçilerinizin de hoşuna gitmeyecektir. Tekrar paylaşımlarda içeriklerinizde mevcutsa farklı görseller kullanmalı ve mesajınızı tamamen değiştirmelisiniz. Bir blog yazısını öne çıkartıyorsanız, blog içeriğindeki farklı bir mesajı öne çıkan mesajınız olarak kullanabilir ve içerikteki farklı bir göseli kullanarak paylaşımınızı yapabilirsiniz.

Bir ürünle ilgili tekrar paylaşım yapıyorsanız ürünün farklı bir fotoğrafını kullanabilir ve ürünle ilgili önceki paylaşımınızda kullanmadığınız bir özelliğini kullanabilirsiniz. Böylelikle aynı konu hakkında paylaşım yapıyor olsanız dahi kullandığınız görsel ve mesaj farklı olacağı için yeni bir paylaşım yapıyor gibi görünürsünüz ve takipçileriniz de bu durumdan rahatsız olmaz.

Herbir sosyal platform için içeriklerinizi optimize edin

Tekrar paylaşım yaparken farklı sosyal ağlar için farklı bir başlık ve görsel kullanmak da faydalı olacaktır. Her sosyal ağın hedef kitlesi farklı olacağı için içeriklerinizi bu kitleye göre şekillendirmek, tekrar paylaşılan içeriklere olan ilginin de artmasını sağlar.

Tekrar paylaşım yaparken, bir mecrada daha uzun mesajlar kullanırken, diğer mecralarda görsel odaklı ve kısa metinlerle paylaşımlarınızı yapabilirsiniz. Bu düzenlemeleri yaparken sosyal ağlardaki hedef kitlenizi ve sosyal ağın dilini dikkate almanız gerekir.

Sonuçlarınızı analiz edin

Tekrar paylaşım yaparken sonuçlarınızı analiz etmeniz de bu paylaşımlardan nasıl geri dönüşler aldığınızı görmenizi sağlar. İlk paylaşımın etkileşim oranlarıyla sonradan yapılan paylaşımların etkileşim oranlarını karşılaştırarak sonuçları inceleyebilirsiniz. Böylelikle hem tekrar paylaşımların size yararı olup olmadığını hem de hangi içerik paylaşım yönteminin daha fazla etkileşim sağladığını görebilirsiniz.

Her paylaşımın analizi için belli bir zaman aralığı belirleyin (Örneğin 1 hafta), sonrasında bu zaman aralıkları dahilinde paylaşımlarınızın analizini yapın. Arka planda bir iş yükü gibi görünebilir; ancak sosyal medya pazarlama çalışmalarınızı geliştirmek için bu tür analizlerden yararlanmanız faydalı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi
E-ticaret, şartları her gün daha da zorlu hâle gelen bir rekabet ortamına dönüşüyor. Hem internet üzerinden ürün ya da hizmet satın alan tekil kullanıcı sayısındaki hem de online alışveriş kanalların bilinirliğinde ciddi...
27 Ekim 2021
Markethinkers
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak istiyorum ya da internetten mal satmak istiyorum diyenler esatış nasıl yapılır sorusunun cevabını arıyor. İnternetten satış işini online satış platformlarına taşımak isteyenler için yol haritası...
5 Ocak 2020
Savaş Çetinkaya
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın