Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

11 Ekim 2017
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım yaptığınız önemlidir. Takipçilerinize devamlı aynı içerikleri sunduğunuz izlenimini yaratmamak ve spam yapıyor gibi görünmemek için aynı içeriği tekrar paylaşırken dikkat etmeniz gereken noktalar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu konu ile ilgili detaylı açıklamaları paylaşıyor olacağız.

Paylaşımlar için bir takvim oluşturun

Sosyal medya içerik takviminizi oluştururken, tekrar paylaşımlarınızı da bu takvimi dahil edebilirsiniz. Henüz bir sosyal medya içerik takviminiz yoksa “Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?” isimli rehberimizi okuyarak takvim oluşturma hakkında detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Tekrar içerik paylaşımında bir takvim oluştururken kendinize sormanız gereken bazı sorular bulunuyor.

  • Herbir sosyal ağda hangi sıklıkta paylaşım yapmalısınız?
  • Paylaşım yapmak için hangi zaman aralıklarını seçmelisiniz?
  • Paylaştığınız içerikler güncelliğini ne kadar süre koruyacak?
  • Herbir paylaşım arasında ne kadarlık bir süre geçmesi gerekiyor?

Bu soruların yanıtlarını kendi sosyal medya paylaşım düzeninize ve takipçilerinizin aktif oldukları saat aralıklarını belirleyebilirsiniz. Önemli olan takipçilerinizi sıkmadan onlara bu içerikleri sunmak olacaktır.

Paylaşım süreleri konusunda farklı beklentiler olabilir. Eğer gün içerisinde tek bir paylaşım yapıyorsanız, aynı içeriği paylaşmak için belli bir süre beklemeniz gerekebilir. Ancak gün içerisinde birden fazla paylaşım yapıyorsanız, ilk yayın tarihinden sonraki ilk hafta içerisinde aynı paylaşımı tekrar yapabilirsiniz. Buradaki süreci iyi belirlemeniz spam yapıyor gibi görünmemenizi sağlar.

Aynı başlık ve mesajı iki kez kullanmayın

Aynı içeriği tekrar kullanırken, aynı mesajı iki kez kullanmamanız oldukça önemlidir. Kendinizi tekrar etmiş olacağınız gibi bu durum takipçilerinizin de hoşuna gitmeyecektir. Tekrar paylaşımlarda içeriklerinizde mevcutsa farklı görseller kullanmalı ve mesajınızı tamamen değiştirmelisiniz. Bir blog yazısını öne çıkartıyorsanız, blog içeriğindeki farklı bir mesajı öne çıkan mesajınız olarak kullanabilir ve içerikteki farklı bir göseli kullanarak paylaşımınızı yapabilirsiniz.

Bir ürünle ilgili tekrar paylaşım yapıyorsanız ürünün farklı bir fotoğrafını kullanabilir ve ürünle ilgili önceki paylaşımınızda kullanmadığınız bir özelliğini kullanabilirsiniz. Böylelikle aynı konu hakkında paylaşım yapıyor olsanız dahi kullandığınız görsel ve mesaj farklı olacağı için yeni bir paylaşım yapıyor gibi görünürsünüz ve takipçileriniz de bu durumdan rahatsız olmaz.

Herbir sosyal platform için içeriklerinizi optimize edin

Tekrar paylaşım yaparken farklı sosyal ağlar için farklı bir başlık ve görsel kullanmak da faydalı olacaktır. Her sosyal ağın hedef kitlesi farklı olacağı için içeriklerinizi bu kitleye göre şekillendirmek, tekrar paylaşılan içeriklere olan ilginin de artmasını sağlar.

Tekrar paylaşım yaparken, bir mecrada daha uzun mesajlar kullanırken, diğer mecralarda görsel odaklı ve kısa metinlerle paylaşımlarınızı yapabilirsiniz. Bu düzenlemeleri yaparken sosyal ağlardaki hedef kitlenizi ve sosyal ağın dilini dikkate almanız gerekir.

Sonuçlarınızı analiz edin

Tekrar paylaşım yaparken sonuçlarınızı analiz etmeniz de bu paylaşımlardan nasıl geri dönüşler aldığınızı görmenizi sağlar. İlk paylaşımın etkileşim oranlarıyla sonradan yapılan paylaşımların etkileşim oranlarını karşılaştırarak sonuçları inceleyebilirsiniz. Böylelikle hem tekrar paylaşımların size yararı olup olmadığını hem de hangi içerik paylaşım yönteminin daha fazla etkileşim sağladığını görebilirsiniz.

Her paylaşımın analizi için belli bir zaman aralığı belirleyin (Örneğin 1 hafta), sonrasında bu zaman aralıkları dahilinde paylaşımlarınızın analizini yapın. Arka planda bir iş yükü gibi görünebilir; ancak sosyal medya pazarlama çalışmalarınızı geliştirmek için bu tür analizlerden yararlanmanız faydalı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Markethinkers
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan