Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler

18 Ekim 2019
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler

Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde ürünlere ulaşmasını sağladığı için de tüketici memnuniyeti de doğal olarak artıyor.

Aynı gün sipariş gönderimleri yapmayı planlıyorsanız ve bu konuda ne tür çalışmalar yapmanız gerektiği konusunda bilginiz yoksa, bu rehberimizde bu konu ile ilgili bilmeniz gereken unsurları maddeler halinde ele alıyoruz.

İlgili rehber: E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?

Aynı gün kargo gönderimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

Yeterli stok tuttuğunuzdan emin olun

E-ticaret sitenizde aynı gün kargo gönderimi sunduğunuzda stok ve depo yönetimini de iyi bir şekilde yapmanız gerekir. Ürünlerinizin yeterli stoğunun olması bu noktada önemlidir; aksi taktirde stoklarınız tükendiğinde, müşterilerinize verdiğiniz sözü tutamadığınız için sorunlar yaşayabilirsiniz. Bu sebeple de stok kontrollerinizi düzenli olarak yapmanız önemli.

Bu kargo gönderim yöntemini sadece belli ürünlerde de kullanabilirsiniz. Bu durumda aynı gün gönderim sunduğunuz ürünlerde bu stok kontrollerini düzenli olarak yapmanız gerekir.

Tüketicileri bilgilendirin

E-ticaret siteniz üzerinde aynı gün gönderim yaptığınızı da müşterilerinize duyurmanız gerekir. Aynı gün gönderim seçeneği sunmanız, geri dönüşümlerinizi artıracağı için bir banner ile web sitenizde bunu duyurmanız gerekir.

Bunun yanı sıra sadece belli ürünlerde aynı gün kargo gönderimi yapıyorsanız, bu ürünlerin sayfalarında açıklama ve kargo seçenekleri bölümünde aynı gün gönderi yaptığınızı belirterek, müşterileri bilgilendirmelisiniz.

İlgili rehber: Kargo ücretlendirme stratejinizi belirlerken nelere dikkat etmelisiniz?

Yeterli personelinizin olduğundan emin olun

Aynı gün teslimatlarda, siparişleri hazırlayarak kargoya verebilmek için yeterli personelinizin de olması gerekir. İşinizin hacmi ve büyüklüğüne göre, personelizin siparişleri zamanında hazırlayacağından emin olmanız oldukça önemlidir. Altyapınız ve sisteminiz bu sürece hazır olsa dahi siparişleri hazırlayan personelin de iş gücü olarak yeterli olması, bu sistemin eksiksiz çalışmasında önemli rol oynar.

Kargo firmanızla anlaşın

Kargo firmanızla anlaşmak ve aynı gün ürün gönderimleri için onları da bilgilendirmeniz önemlidir. Böylelikle kargo firmanız, gönderdiğiniz sipariş adedi ortalamasına göre size indirimler sunabilir. Bunun yanı sıra kargo firmanızdan aynı gün teslimat için siparişleri saat kaça kadar teslim etmeniz gerektiğini de öğrenmeniz gerekir. Her kargo firmasının gün içindeki kargo teslimatı için belirlediği saat aralığı değiştiği gibi bu durum bulunduğunuz konum ve şehire göre de değişiklik gösterebilir.

Siparişler için gün içindeki zaman aralığını belirleyin

Kargo firmasından gün içerisinde ne zamana kadar siparişleri teslim etmeniz gerektiğini öğrendikten sonra bu bilgi doğrultusunda siz de kendi sisteminizi oluşturmalısınız.

Örneğin akşam üstü saat 6’ya kadar kargo firmasına ürün teslimleri yapmanız gerektiğini ele alırsak, sizin de gün içerisinde siparişleri hazırlamak için belli bir süreyi kendinize bırakmanız gerekir. Bu durumda da akşam üstü 4’e kadar verilen siparişlerde aynı gün kargo gönderimi yapabileceğinizi planlayabilirsiniz. Burada paylaştığımız saatleri örnek olarak belittik. İş yoğunluğunuz, kargo anlaşmanızın kapsamı gereğince bu süreçler değişiklik gösterebilir.

Kendiniz için ideal zaman aralığını belirlediğinizde de bu bilgiyi müşterilerinizle paylaşmanız gerekir. Örneğin akşam üstü saat 4’e kadar ürün teslimi aldığınızda, aynı gün teslim siparişleri yetiştirebiliyorsanız, ana sayfanız ve/ya ürün sayfalarınız üzerinde bu saat aralığını belirterek, aynı gün ürün gönderim koşullarınızı ziyaretçilere bildirmelisiniz.

İlgili rehber: Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?

Deponuzu düzenli tutun

Deponuzu da düzenli tutmanız, aynı gün teslimatlarda işinizi kolaylaştıracak faktörlerden biri. Aynı gün gönderimlerde siparişleri mümkün olduğunca hızlı bir şekilde hazırlamanız gerekir. Özellikle tatil ve özel günlerdeki kampanya ve indirim dönemlerinde deponuzun düzenli bir şekilde yönetilmesi, bu bölümdeki personelin işlerini daha verimli ve kolay yapmasını sağlayacağı için önemlidir. Depo yönetimi ve ürün paketleme ile ilgili detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Aynı gün kargo gönderimi ile ilgili sık sorulan sorular

Aynı gün kargo gönderimi nedir?

Aynı gün kargo gönderimi, gün içerisinde belli bir saate kadar sipariş veren müşterilerin siparişlerini, aynı gün içerisinde kargo firmasına ileterek, teslimat sürecini başlatmaktır. E-ticaret firmaları son birkaç yıldır, geri dönüşümleri ve müşteri memnuniyetini artırmak için bu teslimat yöntemini kullanmakta.

Aynı gün sipariş teslimatı neden önemli?

Aynı gün gönderim yaptığınızda, müşteri memnuniyetini artırma şansınız da artar. Tüketiciler internetten yaptıkları alışverişlerde siparişin bir an önce gelmesini istedikleri için, aynı gün gönderi yapmanız, tüketicinin ürüne daha hızlı ulaşmasını sağlar.

Tüketici memnuniyetini yüksek tutmanın yanı sıra site üzerinde bu teslimat seçeneğini sunduğunuzu gösterdiğinizde geri dönüşümlerinizi de artırma ihtimaliniz artacaktır. Çünkü tüketiciler sipariş vermeleri durumunda 1-2 gün içerisinde ürüne ulaşabileceklerini görecekleri için satın alma kararlarını verirken bunu da göz önünde bulunduracaktır.

İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

Aynı gün gönderimleri pazarlama çalışmalarında da kullanılabilir mi?

Aynı gün gönderimleri bir pazarlama aracı olarak da kullanabilirsiniz. Örneğin sadece belli ürünlerde bu teslimat seçeneğini sunarak, ürüne olan talebi ve ilgiyi artırmayı deneyebilirsiniz.

Bir başka yöntemde de aynı gün kargo gönderimlerinde ekstra ücret talep edebilirsiniz. Bu noktada aynı gün gönderim ve standart gönderim seçenekleri belirleyerek, tüketiciye alternatif sunmanız gerekebilir. Eğer hızlı bir şekilde ürünün teslim edilmesini isteyen kullanıcılar olursa bu seçenek ile aynı gün gönderim yönteminden yararlanabilirler.

Kimler aynı gün kargo gönderimi sunmalı?

Aynı gün tesilmat seçeneği e-ticaretteki rekabette öne çıkmak isteyen firmalar tarafından özellikle tercih edilmekte. Sunulan hizmet ile öne çıkarak, tüketicilere daha hızlı bir şekilde siparişlerini ulaştırmak isteyen firmalar bu yöntemi kullanabilirler. Tabii ki bu seçenek düzenli iş takibi ve yukarıda saydığımız konuların da yerine getirilmesini gerektirdiği için, aynı gün teslimatlara başlamadan önce kendi stratejilerinizi belirleyerek, bu yöntemin gerekliliklerini yerine getirip getiremeyeceğinizi tartmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya ve fırsat dönemleri öncesinde e-ticaret sitenizde stok yapma ve yönetim çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekir. Stok yapmak ve kampanya sürecinde öne çıkacak olan ürünleri e-ticaret sitenizde mevcut halde tutmanız ve...
23 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin