Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler

18 Ekim 2019
Sinan Oypan

Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde ürünlere ulaşmasını sağladığı için de tüketici memnuniyeti de doğal olarak artıyor.

Aynı gün sipariş gönderimleri yapmayı planlıyorsanız ve bu konuda ne tür çalışmalar yapmanız gerektiği konusunda bilginiz yoksa, bu rehberimizde bu konu ile ilgili bilmeniz gereken unsurları maddeler halinde ele alıyoruz.

İlgili rehber: E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?

Aynı gün kargo gönderimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

Yeterli stok tuttuğunuzdan emin olun

E-ticaret sitenizde aynı gün kargo gönderimi sunduğunuzda stok ve depo yönetimini de iyi bir şekilde yapmanız gerekir. Ürünlerinizin yeterli stoğunun olması bu noktada önemlidir; aksi taktirde stoklarınız tükendiğinde, müşterilerinize verdiğiniz sözü tutamadığınız için sorunlar yaşayabilirsiniz. Bu sebeple de stok kontrollerinizi düzenli olarak yapmanız önemli.

Bu kargo gönderim yöntemini sadece belli ürünlerde de kullanabilirsiniz. Bu durumda aynı gün gönderim sunduğunuz ürünlerde bu stok kontrollerini düzenli olarak yapmanız gerekir.

Tüketicileri bilgilendirin

E-ticaret siteniz üzerinde aynı gün gönderim yaptığınızı da müşterilerinize duyurmanız gerekir. Aynı gün gönderim seçeneği sunmanız, geri dönüşümlerinizi artıracağı için bir banner ile web sitenizde bunu duyurmanız gerekir.

Bunun yanı sıra sadece belli ürünlerde aynı gün kargo gönderimi yapıyorsanız, bu ürünlerin sayfalarında açıklama ve kargo seçenekleri bölümünde aynı gün gönderi yaptığınızı belirterek, müşterileri bilgilendirmelisiniz.

İlgili rehber: Kargo ücretlendirme stratejinizi belirlerken nelere dikkat etmelisiniz?

Yeterli personelinizin olduğundan emin olun

Aynı gün teslimatlarda, siparişleri hazırlayarak kargoya verebilmek için yeterli personelinizin de olması gerekir. İşinizin hacmi ve büyüklüğüne göre, personelizin siparişleri zamanında hazırlayacağından emin olmanız oldukça önemlidir. Altyapınız ve sisteminiz bu sürece hazır olsa dahi siparişleri hazırlayan personelin de iş gücü olarak yeterli olması, bu sistemin eksiksiz çalışmasında önemli rol oynar.

Kargo firmanızla anlaşın

Kargo firmanızla anlaşmak ve aynı gün ürün gönderimleri için onları da bilgilendirmeniz önemlidir. Böylelikle kargo firmanız, gönderdiğiniz sipariş adedi ortalamasına göre size indirimler sunabilir. Bunun yanı sıra kargo firmanızdan aynı gün teslimat için siparişleri saat kaça kadar teslim etmeniz gerektiğini de öğrenmeniz gerekir. Her kargo firmasının gün içindeki kargo teslimatı için belirlediği saat aralığı değiştiği gibi bu durum bulunduğunuz konum ve şehire göre de değişiklik gösterebilir.

Siparişler için gün içindeki zaman aralığını belirleyin

Kargo firmasından gün içerisinde ne zamana kadar siparişleri teslim etmeniz gerektiğini öğrendikten sonra bu bilgi doğrultusunda siz de kendi sisteminizi oluşturmalısınız.

Örneğin akşam üstü saat 6’ya kadar kargo firmasına ürün teslimleri yapmanız gerektiğini ele alırsak, sizin de gün içerisinde siparişleri hazırlamak için belli bir süreyi kendinize bırakmanız gerekir. Bu durumda da akşam üstü 4’e kadar verilen siparişlerde aynı gün kargo gönderimi yapabileceğinizi planlayabilirsiniz. Burada paylaştığımız saatleri örnek olarak belittik. İş yoğunluğunuz, kargo anlaşmanızın kapsamı gereğince bu süreçler değişiklik gösterebilir.

Kendiniz için ideal zaman aralığını belirlediğinizde de bu bilgiyi müşterilerinizle paylaşmanız gerekir. Örneğin akşam üstü saat 4’e kadar ürün teslimi aldığınızda, aynı gün teslim siparişleri yetiştirebiliyorsanız, ana sayfanız ve/ya ürün sayfalarınız üzerinde bu saat aralığını belirterek, aynı gün ürün gönderim koşullarınızı ziyaretçilere bildirmelisiniz.

İlgili rehber: Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?

Deponuzu düzenli tutun

Deponuzu da düzenli tutmanız, aynı gün teslimatlarda işinizi kolaylaştıracak faktörlerden biri. Aynı gün gönderimlerde siparişleri mümkün olduğunca hızlı bir şekilde hazırlamanız gerekir. Özellikle tatil ve özel günlerdeki kampanya ve indirim dönemlerinde deponuzun düzenli bir şekilde yönetilmesi, bu bölümdeki personelin işlerini daha verimli ve kolay yapmasını sağlayacağı için önemlidir. Depo yönetimi ve ürün paketleme ile ilgili detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Aynı gün kargo gönderimi ile ilgili sık sorulan sorular

Aynı gün kargo gönderimi nedir?

Aynı gün kargo gönderimi, gün içerisinde belli bir saate kadar sipariş veren müşterilerin siparişlerini, aynı gün içerisinde kargo firmasına ileterek, teslimat sürecini başlatmaktır. E-ticaret firmaları son birkaç yıldır, geri dönüşümleri ve müşteri memnuniyetini artırmak için bu teslimat yöntemini kullanmakta.

Aynı gün sipariş teslimatı neden önemli?

Aynı gün gönderim yaptığınızda, müşteri memnuniyetini artırma şansınız da artar. Tüketiciler internetten yaptıkları alışverişlerde siparişin bir an önce gelmesini istedikleri için, aynı gün gönderi yapmanız, tüketicinin ürüne daha hızlı ulaşmasını sağlar.

Tüketici memnuniyetini yüksek tutmanın yanı sıra site üzerinde bu teslimat seçeneğini sunduğunuzu gösterdiğinizde geri dönüşümlerinizi de artırma ihtimaliniz artacaktır. Çünkü tüketiciler sipariş vermeleri durumunda 1-2 gün içerisinde ürüne ulaşabileceklerini görecekleri için satın alma kararlarını verirken bunu da göz önünde bulunduracaktır.

İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

Aynı gün gönderimleri pazarlama çalışmalarında da kullanılabilir mi?

Aynı gün gönderimleri bir pazarlama aracı olarak da kullanabilirsiniz. Örneğin sadece belli ürünlerde bu teslimat seçeneğini sunarak, ürüne olan talebi ve ilgiyi artırmayı deneyebilirsiniz.

Bir başka yöntemde de aynı gün kargo gönderimlerinde ekstra ücret talep edebilirsiniz. Bu noktada aynı gün gönderim ve standart gönderim seçenekleri belirleyerek, tüketiciye alternatif sunmanız gerekebilir. Eğer hızlı bir şekilde ürünün teslim edilmesini isteyen kullanıcılar olursa bu seçenek ile aynı gün gönderim yönteminden yararlanabilirler.

Kimler aynı gün kargo gönderimi sunmalı?

Aynı gün tesilmat seçeneği e-ticaretteki rekabette öne çıkmak isteyen firmalar tarafından özellikle tercih edilmekte. Sunulan hizmet ile öne çıkarak, tüketicilere daha hızlı bir şekilde siparişlerini ulaştırmak isteyen firmalar bu yöntemi kullanabilirler. Tabii ki bu seçenek düzenli iş takibi ve yukarıda saydığımız konuların da yerine getirilmesini gerektirdiği için, aynı gün teslimatlara başlamadan önce kendi stratejilerinizi belirleyerek, bu yöntemin gerekliliklerini yerine getirip getiremeyeceğinizi tartmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği oluşturmak, bir gece birkaç renk belirleyip, bir logo hazırlayınca tek gecede olan bir şey değildir; bu nedenle de üzerine çalışılması gerekir. Ancak bu sizi korkutmasın; çünkü doğru adımları atarak doğru...
5 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan