Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler

18 Ekim 2019
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler

Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde ürünlere ulaşmasını sağladığı için de tüketici memnuniyeti de doğal olarak artıyor.

Aynı gün sipariş gönderimleri yapmayı planlıyorsanız ve bu konuda ne tür çalışmalar yapmanız gerektiği konusunda bilginiz yoksa, bu rehberimizde bu konu ile ilgili bilmeniz gereken unsurları maddeler halinde ele alıyoruz.

İlgili rehber: E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?

Aynı gün kargo gönderimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

Yeterli stok tuttuğunuzdan emin olun

E-ticaret sitenizde aynı gün kargo gönderimi sunduğunuzda stok ve depo yönetimini de iyi bir şekilde yapmanız gerekir. Ürünlerinizin yeterli stoğunun olması bu noktada önemlidir; aksi taktirde stoklarınız tükendiğinde, müşterilerinize verdiğiniz sözü tutamadığınız için sorunlar yaşayabilirsiniz. Bu sebeple de stok kontrollerinizi düzenli olarak yapmanız önemli.

Bu kargo gönderim yöntemini sadece belli ürünlerde de kullanabilirsiniz. Bu durumda aynı gün gönderim sunduğunuz ürünlerde bu stok kontrollerini düzenli olarak yapmanız gerekir.

Tüketicileri bilgilendirin

E-ticaret siteniz üzerinde aynı gün gönderim yaptığınızı da müşterilerinize duyurmanız gerekir. Aynı gün gönderim seçeneği sunmanız, geri dönüşümlerinizi artıracağı için bir banner ile web sitenizde bunu duyurmanız gerekir.

Bunun yanı sıra sadece belli ürünlerde aynı gün kargo gönderimi yapıyorsanız, bu ürünlerin sayfalarında açıklama ve kargo seçenekleri bölümünde aynı gün gönderi yaptığınızı belirterek, müşterileri bilgilendirmelisiniz.

İlgili rehber: Kargo ücretlendirme stratejinizi belirlerken nelere dikkat etmelisiniz?

Yeterli personelinizin olduğundan emin olun

Aynı gün teslimatlarda, siparişleri hazırlayarak kargoya verebilmek için yeterli personelinizin de olması gerekir. İşinizin hacmi ve büyüklüğüne göre, personelizin siparişleri zamanında hazırlayacağından emin olmanız oldukça önemlidir. Altyapınız ve sisteminiz bu sürece hazır olsa dahi siparişleri hazırlayan personelin de iş gücü olarak yeterli olması, bu sistemin eksiksiz çalışmasında önemli rol oynar.

Kargo firmanızla anlaşın

Kargo firmanızla anlaşmak ve aynı gün ürün gönderimleri için onları da bilgilendirmeniz önemlidir. Böylelikle kargo firmanız, gönderdiğiniz sipariş adedi ortalamasına göre size indirimler sunabilir. Bunun yanı sıra kargo firmanızdan aynı gün teslimat için siparişleri saat kaça kadar teslim etmeniz gerektiğini de öğrenmeniz gerekir. Her kargo firmasının gün içindeki kargo teslimatı için belirlediği saat aralığı değiştiği gibi bu durum bulunduğunuz konum ve şehire göre de değişiklik gösterebilir.

Siparişler için gün içindeki zaman aralığını belirleyin

Kargo firmasından gün içerisinde ne zamana kadar siparişleri teslim etmeniz gerektiğini öğrendikten sonra bu bilgi doğrultusunda siz de kendi sisteminizi oluşturmalısınız.

Örneğin akşam üstü saat 6’ya kadar kargo firmasına ürün teslimleri yapmanız gerektiğini ele alırsak, sizin de gün içerisinde siparişleri hazırlamak için belli bir süreyi kendinize bırakmanız gerekir. Bu durumda da akşam üstü 4’e kadar verilen siparişlerde aynı gün kargo gönderimi yapabileceğinizi planlayabilirsiniz. Burada paylaştığımız saatleri örnek olarak belittik. İş yoğunluğunuz, kargo anlaşmanızın kapsamı gereğince bu süreçler değişiklik gösterebilir.

Kendiniz için ideal zaman aralığını belirlediğinizde de bu bilgiyi müşterilerinizle paylaşmanız gerekir. Örneğin akşam üstü saat 4’e kadar ürün teslimi aldığınızda, aynı gün teslim siparişleri yetiştirebiliyorsanız, ana sayfanız ve/ya ürün sayfalarınız üzerinde bu saat aralığını belirterek, aynı gün ürün gönderim koşullarınızı ziyaretçilere bildirmelisiniz.

İlgili rehber: Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?

Deponuzu düzenli tutun

Deponuzu da düzenli tutmanız, aynı gün teslimatlarda işinizi kolaylaştıracak faktörlerden biri. Aynı gün gönderimlerde siparişleri mümkün olduğunca hızlı bir şekilde hazırlamanız gerekir. Özellikle tatil ve özel günlerdeki kampanya ve indirim dönemlerinde deponuzun düzenli bir şekilde yönetilmesi, bu bölümdeki personelin işlerini daha verimli ve kolay yapmasını sağlayacağı için önemlidir. Depo yönetimi ve ürün paketleme ile ilgili detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Aynı gün kargo gönderimi ile ilgili sık sorulan sorular

Aynı gün kargo gönderimi nedir?

Aynı gün kargo gönderimi, gün içerisinde belli bir saate kadar sipariş veren müşterilerin siparişlerini, aynı gün içerisinde kargo firmasına ileterek, teslimat sürecini başlatmaktır. E-ticaret firmaları son birkaç yıldır, geri dönüşümleri ve müşteri memnuniyetini artırmak için bu teslimat yöntemini kullanmakta.

Aynı gün sipariş teslimatı neden önemli?

Aynı gün gönderim yaptığınızda, müşteri memnuniyetini artırma şansınız da artar. Tüketiciler internetten yaptıkları alışverişlerde siparişin bir an önce gelmesini istedikleri için, aynı gün gönderi yapmanız, tüketicinin ürüne daha hızlı ulaşmasını sağlar.

Tüketici memnuniyetini yüksek tutmanın yanı sıra site üzerinde bu teslimat seçeneğini sunduğunuzu gösterdiğinizde geri dönüşümlerinizi de artırma ihtimaliniz artacaktır. Çünkü tüketiciler sipariş vermeleri durumunda 1-2 gün içerisinde ürüne ulaşabileceklerini görecekleri için satın alma kararlarını verirken bunu da göz önünde bulunduracaktır.

İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

Aynı gün gönderimleri pazarlama çalışmalarında da kullanılabilir mi?

Aynı gün gönderimleri bir pazarlama aracı olarak da kullanabilirsiniz. Örneğin sadece belli ürünlerde bu teslimat seçeneğini sunarak, ürüne olan talebi ve ilgiyi artırmayı deneyebilirsiniz.

Bir başka yöntemde de aynı gün kargo gönderimlerinde ekstra ücret talep edebilirsiniz. Bu noktada aynı gün gönderim ve standart gönderim seçenekleri belirleyerek, tüketiciye alternatif sunmanız gerekebilir. Eğer hızlı bir şekilde ürünün teslim edilmesini isteyen kullanıcılar olursa bu seçenek ile aynı gün gönderim yönteminden yararlanabilirler.

Kimler aynı gün kargo gönderimi sunmalı?

Aynı gün tesilmat seçeneği e-ticaretteki rekabette öne çıkmak isteyen firmalar tarafından özellikle tercih edilmekte. Sunulan hizmet ile öne çıkarak, tüketicilere daha hızlı bir şekilde siparişlerini ulaştırmak isteyen firmalar bu yöntemi kullanabilirler. Tabii ki bu seçenek düzenli iş takibi ve yukarıda saydığımız konuların da yerine getirilmesini gerektirdiği için, aynı gün teslimatlara başlamadan önce kendi stratejilerinizi belirleyerek, bu yöntemin gerekliliklerini yerine getirip getiremeyeceğinizi tartmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak, uzun vadede şirketinizin başarısını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmenizi de sağlar. Birçok firmanın odağı ürün satışı yaparak, karlılığını artırmak olduğu için markalaşma konusuna...
16 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette başarının altın kuralları
E-ticarette başarının altın kuralları
Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı...
7 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret firmanızın uzun vadede başarılı olabilmesi için sadık müşterilere ihtiyacınız olacaktır. Müşteri sadakatini oluşturmak bu işteki altın anahtarınız da diyebiliriz. Tabii ki müşteri sadakatini yaratmak her zaman...
10 Kasım 2016
Sinan Oypan
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan