Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler

18 Ekim 2019
Sinan Oypan

Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde ürünlere ulaşmasını sağladığı için de tüketici memnuniyeti de doğal olarak artıyor.

Aynı gün sipariş gönderimleri yapmayı planlıyorsanız ve bu konuda ne tür çalışmalar yapmanız gerektiği konusunda bilginiz yoksa, bu rehberimizde bu konu ile ilgili bilmeniz gereken unsurları maddeler halinde ele alıyoruz.

İlgili rehber: E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?

Aynı gün kargo gönderimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

Yeterli stok tuttuğunuzdan emin olun

E-ticaret sitenizde aynı gün kargo gönderimi sunduğunuzda stok ve depo yönetimini de iyi bir şekilde yapmanız gerekir. Ürünlerinizin yeterli stoğunun olması bu noktada önemlidir; aksi taktirde stoklarınız tükendiğinde, müşterilerinize verdiğiniz sözü tutamadığınız için sorunlar yaşayabilirsiniz. Bu sebeple de stok kontrollerinizi düzenli olarak yapmanız önemli.

Bu kargo gönderim yöntemini sadece belli ürünlerde de kullanabilirsiniz. Bu durumda aynı gün gönderim sunduğunuz ürünlerde bu stok kontrollerini düzenli olarak yapmanız gerekir.

Tüketicileri bilgilendirin

E-ticaret siteniz üzerinde aynı gün gönderim yaptığınızı da müşterilerinize duyurmanız gerekir. Aynı gün gönderim seçeneği sunmanız, geri dönüşümlerinizi artıracağı için bir banner ile web sitenizde bunu duyurmanız gerekir.

Bunun yanı sıra sadece belli ürünlerde aynı gün kargo gönderimi yapıyorsanız, bu ürünlerin sayfalarında açıklama ve kargo seçenekleri bölümünde aynı gün gönderi yaptığınızı belirterek, müşterileri bilgilendirmelisiniz.

İlgili rehber: Kargo ücretlendirme stratejinizi belirlerken nelere dikkat etmelisiniz?

Yeterli personelinizin olduğundan emin olun

Aynı gün teslimatlarda, siparişleri hazırlayarak kargoya verebilmek için yeterli personelinizin de olması gerekir. İşinizin hacmi ve büyüklüğüne göre, personelizin siparişleri zamanında hazırlayacağından emin olmanız oldukça önemlidir. Altyapınız ve sisteminiz bu sürece hazır olsa dahi siparişleri hazırlayan personelin de iş gücü olarak yeterli olması, bu sistemin eksiksiz çalışmasında önemli rol oynar.

Kargo firmanızla anlaşın

Kargo firmanızla anlaşmak ve aynı gün ürün gönderimleri için onları da bilgilendirmeniz önemlidir. Böylelikle kargo firmanız, gönderdiğiniz sipariş adedi ortalamasına göre size indirimler sunabilir. Bunun yanı sıra kargo firmanızdan aynı gün teslimat için siparişleri saat kaça kadar teslim etmeniz gerektiğini de öğrenmeniz gerekir. Her kargo firmasının gün içindeki kargo teslimatı için belirlediği saat aralığı değiştiği gibi bu durum bulunduğunuz konum ve şehire göre de değişiklik gösterebilir.

Siparişler için gün içindeki zaman aralığını belirleyin

Kargo firmasından gün içerisinde ne zamana kadar siparişleri teslim etmeniz gerektiğini öğrendikten sonra bu bilgi doğrultusunda siz de kendi sisteminizi oluşturmalısınız.

Örneğin akşam üstü saat 6’ya kadar kargo firmasına ürün teslimleri yapmanız gerektiğini ele alırsak, sizin de gün içerisinde siparişleri hazırlamak için belli bir süreyi kendinize bırakmanız gerekir. Bu durumda da akşam üstü 4’e kadar verilen siparişlerde aynı gün kargo gönderimi yapabileceğinizi planlayabilirsiniz. Burada paylaştığımız saatleri örnek olarak belittik. İş yoğunluğunuz, kargo anlaşmanızın kapsamı gereğince bu süreçler değişiklik gösterebilir.

Kendiniz için ideal zaman aralığını belirlediğinizde de bu bilgiyi müşterilerinizle paylaşmanız gerekir. Örneğin akşam üstü saat 4’e kadar ürün teslimi aldığınızda, aynı gün teslim siparişleri yetiştirebiliyorsanız, ana sayfanız ve/ya ürün sayfalarınız üzerinde bu saat aralığını belirterek, aynı gün ürün gönderim koşullarınızı ziyaretçilere bildirmelisiniz.

İlgili rehber: Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?

Deponuzu düzenli tutun

Deponuzu da düzenli tutmanız, aynı gün teslimatlarda işinizi kolaylaştıracak faktörlerden biri. Aynı gün gönderimlerde siparişleri mümkün olduğunca hızlı bir şekilde hazırlamanız gerekir. Özellikle tatil ve özel günlerdeki kampanya ve indirim dönemlerinde deponuzun düzenli bir şekilde yönetilmesi, bu bölümdeki personelin işlerini daha verimli ve kolay yapmasını sağlayacağı için önemlidir. Depo yönetimi ve ürün paketleme ile ilgili detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Aynı gün kargo gönderimi ile ilgili sık sorulan sorular

Aynı gün kargo gönderimi nedir?

Aynı gün kargo gönderimi, gün içerisinde belli bir saate kadar sipariş veren müşterilerin siparişlerini, aynı gün içerisinde kargo firmasına ileterek, teslimat sürecini başlatmaktır. E-ticaret firmaları son birkaç yıldır, geri dönüşümleri ve müşteri memnuniyetini artırmak için bu teslimat yöntemini kullanmakta.

Aynı gün sipariş teslimatı neden önemli?

Aynı gün gönderim yaptığınızda, müşteri memnuniyetini artırma şansınız da artar. Tüketiciler internetten yaptıkları alışverişlerde siparişin bir an önce gelmesini istedikleri için, aynı gün gönderi yapmanız, tüketicinin ürüne daha hızlı ulaşmasını sağlar.

Tüketici memnuniyetini yüksek tutmanın yanı sıra site üzerinde bu teslimat seçeneğini sunduğunuzu gösterdiğinizde geri dönüşümlerinizi de artırma ihtimaliniz artacaktır. Çünkü tüketiciler sipariş vermeleri durumunda 1-2 gün içerisinde ürüne ulaşabileceklerini görecekleri için satın alma kararlarını verirken bunu da göz önünde bulunduracaktır.

İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

Aynı gün gönderimleri pazarlama çalışmalarında da kullanılabilir mi?

Aynı gün gönderimleri bir pazarlama aracı olarak da kullanabilirsiniz. Örneğin sadece belli ürünlerde bu teslimat seçeneğini sunarak, ürüne olan talebi ve ilgiyi artırmayı deneyebilirsiniz.

Bir başka yöntemde de aynı gün kargo gönderimlerinde ekstra ücret talep edebilirsiniz. Bu noktada aynı gün gönderim ve standart gönderim seçenekleri belirleyerek, tüketiciye alternatif sunmanız gerekebilir. Eğer hızlı bir şekilde ürünün teslim edilmesini isteyen kullanıcılar olursa bu seçenek ile aynı gün gönderim yönteminden yararlanabilirler.

Kimler aynı gün kargo gönderimi sunmalı?

Aynı gün tesilmat seçeneği e-ticaretteki rekabette öne çıkmak isteyen firmalar tarafından özellikle tercih edilmekte. Sunulan hizmet ile öne çıkarak, tüketicilere daha hızlı bir şekilde siparişlerini ulaştırmak isteyen firmalar bu yöntemi kullanabilirler. Tabii ki bu seçenek düzenli iş takibi ve yukarıda saydığımız konuların da yerine getirilmesini gerektirdiği için, aynı gün teslimatlara başlamadan önce kendi stratejilerinizi belirleyerek, bu yöntemin gerekliliklerini yerine getirip getiremeyeceğinizi tartmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan