fbpx

E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri

31 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri

E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı olarak üzerinde çalışılması gerekir.

E-ticaret sitenizin SEO performansını her ay düzenli olarak kontrol etmeniz gerekiyor. Aksi takdirde gözden kaçan bazı detaylar site performansınızı aşağıya çekebilir. Bu rehberimizde de her ay düzenli olarak sitenizde yapmanız gereken SEO kontrollerini sizinle paylaşacağız.

Sitenizi tarayın

Öncelikle sitenizi tarayarak işe başlayabilirsiniz. Sitenizin SEO performansı konusunda taramak için Screaming Frog SEO Spider aracını kullanabilirsiniz. Bu araç size sitenizdeki bozuk linkleri, kopya içerikleri, meta açıklamalarını ve sayfa başlıklarını çıkartacak. Öncelikli olarak bu taramaları yapmak, sitenizin genel durumunu gözden geçirmenize yardımcı olacaktır.

Meta açıklamalarını kontrol edin

Sitenizin Google’daki görünürlüğünü etkileyen meta açıklamaları da kontrol etmelisiniz. Yaptığınız genel taramaların ardından kontrol etmeniz gereken bazı öğeler ve sayfalar öne çıkabilir. Burada başlık etkiketleri, canonical etkiletleri, başlıklar, meta açıklamaları gibi detayları kontrol etmelisiniz.Yanlış ya da eksik girilen bilgiler varsa bunları kontrol edip, düzenlemelisiniz.

XML site haritası ve robots dosyalarını kontrol edin

E-ticaret sitenizin site haritasının ve robots dosyalarının düzgün çalışıyor olması oldukça önemli. Burada yer alan linklerin güncellemelerinin tam olup olmadığını kontrol etmelisiniz ve eğer eksik dosyalar bulunuyorsa bunları elden geçirerek güncellemelisiniz. Böylelikle siteniz Google’da daha iyi indekslenecektir.

Back linkleri kontrol edin

Sitenize gelen back linkleri de kontrol etmeniz oldukça önemli. Hangi siteler üzerinde sitenize geri linkler verildiğini görmelisiniz. Düşük kaliteli sitelerden sitenize çok fazla back link verilmişse bu durum SEO performansınızı düşürecektir. Google Search Console, Majestic ya da Moz’un araçlarını kullanarak bu çalışmaları yapabilirsiniz.

Sayfalarınızdaki trafik değişimlerini inceleyin

Belli dönemlerde bazı sayfalarınız diğer sayfalara kıyasla çok yüksek, kimileri de çok az trafik alabilir. Bu durum çeşitli sebeplerden oluşabilir ve bu sayfaların aldıkları trafikler farklı zaman dilimleri çerçevesinde azsa çok, çoksa az olabilir. Bu sayfaların bu dönem aralıklarında neden böyle bir trafik dalgalanmasına girdiğini araştırarak, sayfalar üzerinde geliştirmeler yapabilir ya da bu sayfaları öne çıkartacak çalışmalar yapabilirsiniz.

Referral trafiklerinizi incelleyin

Başka sitelerden, e-ticaret sitenize yönlendirme trafikleri geliyor olabilir. Size trafik gönderen yeni siteleri inceleyebilirsiniz ve aldığınız back linklerin kalitesini kontrol edebilirsiniz.

Rakip sitelerin çalışmalarını araştırın

SEO’da rakip analizi oldukça önemlidir. Aylık olarak rakiplerinizin hangi anahtar kelimeler üzerine yoğunlaştıklarını da takip etmelisiniz. Böylelikle kendi çalışmalarınızla kıyaslamalar yapabilir ve stratejinizi geliştirebilirsiniz. Daha detaylı bilgi için “SEO’da rakip analizi nasıl yapılır?” isimli yazımıza bakabilirsiniz.

Bir sonraki ayı planlayın

Bir sonraki ayda SEO konusunda neler yapacağınızı planlamalısınız. Hangi sayfaların geliştirmeye ihtiyacı olduğunu araştırmalı ve bir aylık süre içerisinde bu çalışmaları nasıl yapacağınızı planlamalısınız.

Anahtar kelimelerinizi güncelleyin

Yapmanız gereken bir diğer çalışma ise hali hazırda üzerine yoğunlaştığınız anahtar kelimeleri güncellemek olacak. Aylık olarak anahtar kelime trendleri değişiklik göstermeyecektir; fakat her geçen gün sizi ilgilendirebilecek yeni anahtar kelimeler ortaya çıkabilir. Bu kelime öbeklerini araştırmak ve bunları planlamak, firmanızın SEO performansını artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış...
19 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan