E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri

31 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri

E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı olarak üzerinde çalışılması gerekir.

E-ticaret sitenizin SEO performansını her ay düzenli olarak kontrol etmeniz gerekiyor. Aksi takdirde gözden kaçan bazı detaylar site performansınızı aşağıya çekebilir. Bu rehberimizde de her ay düzenli olarak sitenizde yapmanız gereken SEO kontrollerini sizinle paylaşacağız.

Sitenizi tarayın

Öncelikle sitenizi tarayarak işe başlayabilirsiniz. Sitenizin SEO performansı konusunda taramak için Screaming Frog SEO Spider aracını kullanabilirsiniz. Bu araç size sitenizdeki bozuk linkleri, kopya içerikleri, meta açıklamalarını ve sayfa başlıklarını çıkartacak. Öncelikli olarak bu taramaları yapmak, sitenizin genel durumunu gözden geçirmenize yardımcı olacaktır.

Meta açıklamalarını kontrol edin

Sitenizin Google’daki görünürlüğünü etkileyen meta açıklamaları da kontrol etmelisiniz. Yaptığınız genel taramaların ardından kontrol etmeniz gereken bazı öğeler ve sayfalar öne çıkabilir. Burada başlık etkiketleri, canonical etkiletleri, başlıklar, meta açıklamaları gibi detayları kontrol etmelisiniz.Yanlış ya da eksik girilen bilgiler varsa bunları kontrol edip, düzenlemelisiniz.

XML site haritası ve robots dosyalarını kontrol edin

E-ticaret sitenizin site haritasının ve robots dosyalarının düzgün çalışıyor olması oldukça önemli. Burada yer alan linklerin güncellemelerinin tam olup olmadığını kontrol etmelisiniz ve eğer eksik dosyalar bulunuyorsa bunları elden geçirerek güncellemelisiniz. Böylelikle siteniz Google’da daha iyi indekslenecektir.

Back linkleri kontrol edin

Sitenize gelen back linkleri de kontrol etmeniz oldukça önemli. Hangi siteler üzerinde sitenize geri linkler verildiğini görmelisiniz. Düşük kaliteli sitelerden sitenize çok fazla back link verilmişse bu durum SEO performansınızı düşürecektir. Google Search Console, Majestic ya da Moz’un araçlarını kullanarak bu çalışmaları yapabilirsiniz.

Sayfalarınızdaki trafik değişimlerini inceleyin

Belli dönemlerde bazı sayfalarınız diğer sayfalara kıyasla çok yüksek, kimileri de çok az trafik alabilir. Bu durum çeşitli sebeplerden oluşabilir ve bu sayfaların aldıkları trafikler farklı zaman dilimleri çerçevesinde azsa çok, çoksa az olabilir. Bu sayfaların bu dönem aralıklarında neden böyle bir trafik dalgalanmasına girdiğini araştırarak, sayfalar üzerinde geliştirmeler yapabilir ya da bu sayfaları öne çıkartacak çalışmalar yapabilirsiniz.

Referral trafiklerinizi incelleyin

Başka sitelerden, e-ticaret sitenize yönlendirme trafikleri geliyor olabilir. Size trafik gönderen yeni siteleri inceleyebilirsiniz ve aldığınız back linklerin kalitesini kontrol edebilirsiniz.

Rakip sitelerin çalışmalarını araştırın

SEO’da rakip analizi oldukça önemlidir. Aylık olarak rakiplerinizin hangi anahtar kelimeler üzerine yoğunlaştıklarını da takip etmelisiniz. Böylelikle kendi çalışmalarınızla kıyaslamalar yapabilir ve stratejinizi geliştirebilirsiniz. Daha detaylı bilgi için “SEO’da rakip analizi nasıl yapılır?” isimli yazımıza bakabilirsiniz.

Bir sonraki ayı planlayın

Bir sonraki ayda SEO konusunda neler yapacağınızı planlamalısınız. Hangi sayfaların geliştirmeye ihtiyacı olduğunu araştırmalı ve bir aylık süre içerisinde bu çalışmaları nasıl yapacağınızı planlamalısınız.

Anahtar kelimelerinizi güncelleyin

Yapmanız gereken bir diğer çalışma ise hali hazırda üzerine yoğunlaştığınız anahtar kelimeleri güncellemek olacak. Aylık olarak anahtar kelime trendleri değişiklik göstermeyecektir; fakat her geçen gün sizi ilgilendirebilecek yeni anahtar kelimeler ortaya çıkabilir. Bu kelime öbeklerini araştırmak ve bunları planlamak, firmanızın SEO performansını artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir....
29 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan