E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri

31 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri

E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı olarak üzerinde çalışılması gerekir.

E-ticaret sitenizin SEO performansını her ay düzenli olarak kontrol etmeniz gerekiyor. Aksi takdirde gözden kaçan bazı detaylar site performansınızı aşağıya çekebilir. Bu rehberimizde de her ay düzenli olarak sitenizde yapmanız gereken SEO kontrollerini sizinle paylaşacağız.

Sitenizi tarayın

Öncelikle sitenizi tarayarak işe başlayabilirsiniz. Sitenizin SEO performansı konusunda taramak için Screaming Frog SEO Spider aracını kullanabilirsiniz. Bu araç size sitenizdeki bozuk linkleri, kopya içerikleri, meta açıklamalarını ve sayfa başlıklarını çıkartacak. Öncelikli olarak bu taramaları yapmak, sitenizin genel durumunu gözden geçirmenize yardımcı olacaktır.

Meta açıklamalarını kontrol edin

Sitenizin Google’daki görünürlüğünü etkileyen meta açıklamaları da kontrol etmelisiniz. Yaptığınız genel taramaların ardından kontrol etmeniz gereken bazı öğeler ve sayfalar öne çıkabilir. Burada başlık etkiketleri, canonical etkiletleri, başlıklar, meta açıklamaları gibi detayları kontrol etmelisiniz.Yanlış ya da eksik girilen bilgiler varsa bunları kontrol edip, düzenlemelisiniz.

XML site haritası ve robots dosyalarını kontrol edin

E-ticaret sitenizin site haritasının ve robots dosyalarının düzgün çalışıyor olması oldukça önemli. Burada yer alan linklerin güncellemelerinin tam olup olmadığını kontrol etmelisiniz ve eğer eksik dosyalar bulunuyorsa bunları elden geçirerek güncellemelisiniz. Böylelikle siteniz Google’da daha iyi indekslenecektir.

Back linkleri kontrol edin

Sitenize gelen back linkleri de kontrol etmeniz oldukça önemli. Hangi siteler üzerinde sitenize geri linkler verildiğini görmelisiniz. Düşük kaliteli sitelerden sitenize çok fazla back link verilmişse bu durum SEO performansınızı düşürecektir. Google Search Console, Majestic ya da Moz’un araçlarını kullanarak bu çalışmaları yapabilirsiniz.

Sayfalarınızdaki trafik değişimlerini inceleyin

Belli dönemlerde bazı sayfalarınız diğer sayfalara kıyasla çok yüksek, kimileri de çok az trafik alabilir. Bu durum çeşitli sebeplerden oluşabilir ve bu sayfaların aldıkları trafikler farklı zaman dilimleri çerçevesinde azsa çok, çoksa az olabilir. Bu sayfaların bu dönem aralıklarında neden böyle bir trafik dalgalanmasına girdiğini araştırarak, sayfalar üzerinde geliştirmeler yapabilir ya da bu sayfaları öne çıkartacak çalışmalar yapabilirsiniz.

Referral trafiklerinizi incelleyin

Başka sitelerden, e-ticaret sitenize yönlendirme trafikleri geliyor olabilir. Size trafik gönderen yeni siteleri inceleyebilirsiniz ve aldığınız back linklerin kalitesini kontrol edebilirsiniz.

Rakip sitelerin çalışmalarını araştırın

SEO’da rakip analizi oldukça önemlidir. Aylık olarak rakiplerinizin hangi anahtar kelimeler üzerine yoğunlaştıklarını da takip etmelisiniz. Böylelikle kendi çalışmalarınızla kıyaslamalar yapabilir ve stratejinizi geliştirebilirsiniz. Daha detaylı bilgi için “SEO’da rakip analizi nasıl yapılır?” isimli yazımıza bakabilirsiniz.

Bir sonraki ayı planlayın

Bir sonraki ayda SEO konusunda neler yapacağınızı planlamalısınız. Hangi sayfaların geliştirmeye ihtiyacı olduğunu araştırmalı ve bir aylık süre içerisinde bu çalışmaları nasıl yapacağınızı planlamalısınız.

Anahtar kelimelerinizi güncelleyin

Yapmanız gereken bir diğer çalışma ise hali hazırda üzerine yoğunlaştığınız anahtar kelimeleri güncellemek olacak. Aylık olarak anahtar kelime trendleri değişiklik göstermeyecektir; fakat her geçen gün sizi ilgilendirebilecek yeni anahtar kelimeler ortaya çıkabilir. Bu kelime öbeklerini araştırmak ve bunları planlamak, firmanızın SEO performansını artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı düşünüyorsanız ya da mevcut hizmet alanınızı/ürün gruplarınızı çeşitlendirmek istiyorsanız, bu durumda potansiyel müşterilerinizin hangi pazarda olduğuna iyi karar vermelisiniz. Bu karar, bir...
9 Mart 2021
IdeaSoft
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları,...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
CMS-İçerik Yönetim Sistemi Nedir?
CMS-İçerik Yönetim Sistemi Nedir?
Bir web sitesine girdiğimizde karşımıza çok sayıda bileşen çıkar. Bu sitede bulunan metin içerikleri, görseller, videolar, yorum bölümleri ve bağlantılar gibi birçok öge, kompleks ve bütünlüklü bir yapı oluşturur. Sayfalar...
4 Ekim 2021
Markethinkers
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E- Ticaret Ödeme Sistemleri Nedir? En Çok Kullanılan Ödeme Yöntemleri
E- Ticaret Ödeme Sistemleri Nedir? En Çok Kullanılan Ödeme Yöntemleri
Alışveriş kelimesinin kökenine baktığımızda dahi ödeme kavramı karşımıza çıkar. Zira bu kelime, bir ürün alırken bir karşılık veriliyor olması durumunu tanımlar niteliktedir. Bu karşılık, modern dönemde para olarak...
18 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin