Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri

20 Haziran 2018
Sinan Oypan
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri

E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda olduğunu daha iyi bir şekilde görmeye başlayabilirsiniz. Düzenli olarak şirketinizle ilgili verilerin takibini yapmamanız, geçmişe yönelik verileri inceleyememenize ve yaptığınız çalışmaların sonuçlarının nasıl olduğunu görememenize neden olur. Bu rehberimizde de her ay düzenli olarak takip etmeniz gereken verileri ele alacağız.

Bu verilerin ne olduğuna geçmeden önce, bu elde ettiğiniz verileri nasıl değerlendirebileceğinizden de kısaca bahsedelim. Örneğin Haziran 2018 ile ilgili verileri topladıktan sonra, bu verilerinizi Haziran 2019 ile de bir yıl sonra kıyaslayabilirsiniz. Böylelikle hem yılık olarak büyümeyi ve değişimi gözlemleyebilir hem de yıllara göre herbir ayda nasıl bir performans gösterdiğinizi takip edebilirsiniz.

Her ay için bu verileri elde ettiğinizde, sonraki yıllarda satışların yükseldiği ya da düştüğü dönemsel zamanları takip ederek, reklam, satış ve pazarlama stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Satışlar ve iadeler

Aylık olarak site üzerinden yaptığınız satışlarınızı takip etmeniz oldukça önemli. Bu satış rakamları aylık olarak karlılığınızı belirleyeceği için takip edilmesi gerekir. Aynı zamanda yukarıda da bahsettiğimiz gibi, aylık olarak bu verileri takip ettiğinizde, yıl içerisinde hangi aylarda satışlarınızı artırdığınızı görebilir ve stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirebilirsiniz.

Bir diğer veri ise iade sayısıdır. Ay içerisinde ürün iadelerini takip etmeli ve olağan dışı durumlarda bu konuya müdahale etmeniz gerekir. İade oranlarınız normalin üzerine çıktığı durumlarda, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili bir takım çözümler üretmeniz gerekir.

Toplam satılan ürün adedi

Aylık olarak sattığınız toplam ürün adetlerini de yakından takip etmeniz gerekiyor. Hem stok kontrollerinizi yapmak hem de elde ettiğiniz karın kaç farklı satış üzerinden geldiğini görmeniz için bu veri oldukça önemlidir.

Ortalama sepet tutarı

Toplam satılan ürün adedini belirledikten sonra ortalama sepet tutarını da belirleme şansınız olur. Bu rakamı belirledikten sonra da site üzerinde ortalama sepet tutarını artırmak için ne gibi çalışmalar yapabileceğiniz konusunda çalışmalar yapabilirsiniz.

Satış yapma maliyeti

E-ticaret siteniz üzerinde bir ürünü satmanın size ne kadara mal olduğunu da hesaplamanız gerekiyor. Bu noktada reklam ve pazarlama bütçelerinizi dikkate alarak bir ürünü satmak için ne kadar para harcadığınızı gözlemlemelisiniz.

Böylelikle de pazarlama ve reklam stratejilerinizin verimliliğini ölçümleyebilir, uzun vadede bu maliyetleri düşürerek, sadık müşteri kitlelerine ulaşmak için çalışmalar yapabilir ve sonrasında da marka bilinirliğinizi artırmış olarak, daha düşük bütçelerle reklamlar hazırlayabilirsiniz.

Toplam kar

Aylık olarak toplam karlılığınızı da belirlemeniz bir hayli önemli. Yaptığınız toplam satışlardan elde ettiğiniz karı hesaplamanız, maliyetlerinizi belirlemeniz ve elinize ne kadar para geçtiğini düzenli olarak takip etmelisiniz. Bu veriyi takip etmemeniz durumunda şirketinizin gerçekten ne kadar iyi işlediğini görmeniz bir hayli zor olur.

Pazarlama kanallarından elde ettiğiniz trafik

Pazarlama çalışmalarınızın verimliliğini takip etmek için bu çalışmalar sonrasında web sitenize ne kadarlık bir trafik çektiğinizi inceleyebilirsiniz. Bu çalışmalardan aldığınız verim oldukça önemlidir; çünkü beklediğiniz verimi alamıyorsanız pazarlama kanallarınızı ya da stratejilerinizi değiştirmeniz gerekir.

Geri dönüşüm oranlarınız

Birçok farklı amaca geri dönüşüm hizmet eden eyleme çağrı butonlarınız olabilir. Bunların tek tek incelenmesi gerekecektir. Bunlar arasında en önemli olan ve kesinlikle ölçümlemeniz gereken geri dönüşüm verisi ise sitenizi ziyaret eden kullanıcıların yüzde kaçının satın alma eylemeni tamamladığıdır. Sitenizi ziyaret eden kullanıcıları satışa yönlendiremiyorsanız, bir takım sorunlar var demektir ve bunları çözmek için de çalışmalar yapmalısınız.

Pazarlama ve reklam maliyetleri

Aylık olarak pazarlama ve reklam çalışmaları için ne kadar harcadığınızı da takip etmeniz ve sürekli olarak bu rakamları takip etmelisiniz. Yaptığınız çalışmaların verimliliğini de geri dönüşüm oranlarınız üzerinden takip ederek, harcadığınız bütçeden elde ettiğiniz yatırım getirinizi de hesaplayabilirsiniz.

Toplam maliyetler

Aylık karlılığınızı belirleyebilmeniz için aylık toplam maliyetlerinizi de belirlemeniz bir hayli önemlidir. Bu toplam maliyetlerin içinde kargo masrafları, çalışanların maaşları, vergiler, ofis kirası ve giderleri, ürünle ilgili maliyetleriniz gibi birçok farklı detayı eklemeniz gerekiyor. Aylık maliyetlerinizin karlılığınızın üzerine çıkması, uzun vadede şirketinizin ciddi zarar görmesine neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
Twitter video içerikleri, etkileşim yaratmak, paylaşımları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili. Twitter, Türkiye’de halen en fazla kullanılan sosyal ağlardan biri ve işletmeler de...
21 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online oto yedek parça dükkanı açmak ya da oto aksesuar dükkanı açmak ve internetten otomobil yedek parçaları / oto yedek parçaları satmak istiyorsanız bu mini e ticaret rehberi tam size göre. E-ticarette önemli sektörlerden biri...
4 Şubat 2018
IdeaSoft
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir. ...
20 Ağustos 2020
IdeaSoft
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
IdeaSoft