fbpx

Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri

20 Haziran 2018
Sinan Oypan
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri

E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda olduğunu daha iyi bir şekilde görmeye başlayabilirsiniz. Düzenli olarak şirketinizle ilgili verilerin takibini yapmamanız, geçmişe yönelik verileri inceleyememenize ve yaptığınız çalışmaların sonuçlarının nasıl olduğunu görememenize neden olur. Bu rehberimizde de her ay düzenli olarak takip etmeniz gereken verileri ele alacağız.

Bu verilerin ne olduğuna geçmeden önce, bu elde ettiğiniz verileri nasıl değerlendirebileceğinizden de kısaca bahsedelim. Örneğin Haziran 2018 ile ilgili verileri topladıktan sonra, bu verilerinizi Haziran 2019 ile de bir yıl sonra kıyaslayabilirsiniz. Böylelikle hem yılık olarak büyümeyi ve değişimi gözlemleyebilir hem de yıllara göre herbir ayda nasıl bir performans gösterdiğinizi takip edebilirsiniz.

Her ay için bu verileri elde ettiğinizde, sonraki yıllarda satışların yükseldiği ya da düştüğü dönemsel zamanları takip ederek, reklam, satış ve pazarlama stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Satışlar ve iadeler

Aylık olarak site üzerinden yaptığınız satışlarınızı takip etmeniz oldukça önemli. Bu satış rakamları aylık olarak karlılığınızı belirleyeceği için takip edilmesi gerekir. Aynı zamanda yukarıda da bahsettiğimiz gibi, aylık olarak bu verileri takip ettiğinizde, yıl içerisinde hangi aylarda satışlarınızı artırdığınızı görebilir ve stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirebilirsiniz.

Bir diğer veri ise iade sayısıdır. Ay içerisinde ürün iadelerini takip etmeli ve olağan dışı durumlarda bu konuya müdahale etmeniz gerekir. İade oranlarınız normalin üzerine çıktığı durumlarda, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili bir takım çözümler üretmeniz gerekir.

Toplam satılan ürün adedi

Aylık olarak sattığınız toplam ürün adetlerini de yakından takip etmeniz gerekiyor. Hem stok kontrollerinizi yapmak hem de elde ettiğiniz karın kaç farklı satış üzerinden geldiğini görmeniz için bu veri oldukça önemlidir.

Ortalama sepet tutarı

Toplam satılan ürün adedini belirledikten sonra ortalama sepet tutarını da belirleme şansınız olur. Bu rakamı belirledikten sonra da site üzerinde ortalama sepet tutarını artırmak için ne gibi çalışmalar yapabileceğiniz konusunda çalışmalar yapabilirsiniz.

Satış yapma maliyeti

E-ticaret siteniz üzerinde bir ürünü satmanın size ne kadara mal olduğunu da hesaplamanız gerekiyor. Bu noktada reklam ve pazarlama bütçelerinizi dikkate alarak bir ürünü satmak için ne kadar para harcadığınızı gözlemlemelisiniz.

Böylelikle de pazarlama ve reklam stratejilerinizin verimliliğini ölçümleyebilir, uzun vadede bu maliyetleri düşürerek, sadık müşteri kitlelerine ulaşmak için çalışmalar yapabilir ve sonrasında da marka bilinirliğinizi artırmış olarak, daha düşük bütçelerle reklamlar hazırlayabilirsiniz.

Toplam kar

Aylık olarak toplam karlılığınızı da belirlemeniz bir hayli önemli. Yaptığınız toplam satışlardan elde ettiğiniz karı hesaplamanız, maliyetlerinizi belirlemeniz ve elinize ne kadar para geçtiğini düzenli olarak takip etmelisiniz. Bu veriyi takip etmemeniz durumunda şirketinizin gerçekten ne kadar iyi işlediğini görmeniz bir hayli zor olur.

Pazarlama kanallarından elde ettiğiniz trafik

Pazarlama çalışmalarınızın verimliliğini takip etmek için bu çalışmalar sonrasında web sitenize ne kadarlık bir trafik çektiğinizi inceleyebilirsiniz. Bu çalışmalardan aldığınız verim oldukça önemlidir; çünkü beklediğiniz verimi alamıyorsanız pazarlama kanallarınızı ya da stratejilerinizi değiştirmeniz gerekir.

Geri dönüşüm oranlarınız

Birçok farklı amaca geri dönüşüm hizmet eden eyleme çağrı butonlarınız olabilir. Bunların tek tek incelenmesi gerekecektir. Bunlar arasında en önemli olan ve kesinlikle ölçümlemeniz gereken geri dönüşüm verisi ise sitenizi ziyaret eden kullanıcıların yüzde kaçının satın alma eylemeni tamamladığıdır. Sitenizi ziyaret eden kullanıcıları satışa yönlendiremiyorsanız, bir takım sorunlar var demektir ve bunları çözmek için de çalışmalar yapmalısınız.

Pazarlama ve reklam maliyetleri

Aylık olarak pazarlama ve reklam çalışmaları için ne kadar harcadığınızı da takip etmeniz ve sürekli olarak bu rakamları takip etmelisiniz. Yaptığınız çalışmaların verimliliğini de geri dönüşüm oranlarınız üzerinden takip ederek, harcadığınız bütçeden elde ettiğiniz yatırım getirinizi de hesaplayabilirsiniz.

Toplam maliyetler

Aylık karlılığınızı belirleyebilmeniz için aylık toplam maliyetlerinizi de belirlemeniz bir hayli önemlidir. Bu toplam maliyetlerin içinde kargo masrafları, çalışanların maaşları, vergiler, ofis kirası ve giderleri, ürünle ilgili maliyetleriniz gibi birçok farklı detayı eklemeniz gerekiyor. Aylık maliyetlerinizin karlılığınızın üzerine çıkması, uzun vadede şirketinizin ciddi zarar görmesine neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Kendi işinizi yapmak ya da fiziki işletmenizin e-ticaret sitesini kurmak istiyorsanız, öncelikle güvenilir bir altyapısı olan bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Kendi imkanlarınızla bir site kurabileceğiniz gibi, özel bir site...
21 Haziran 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan