Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri

20 Haziran 2018
Sinan Oypan

E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda olduğunu daha iyi bir şekilde görmeye başlayabilirsiniz. Düzenli olarak şirketinizle ilgili verilerin takibini yapmamanız, geçmişe yönelik verileri inceleyememenize ve yaptığınız çalışmaların sonuçlarının nasıl olduğunu görememenize neden olur. Bu rehberimizde de her ay düzenli olarak takip etmeniz gereken verileri ele alacağız.

Bu verilerin ne olduğuna geçmeden önce, bu elde ettiğiniz verileri nasıl değerlendirebileceğinizden de kısaca bahsedelim. Örneğin Haziran 2018 ile ilgili verileri topladıktan sonra, bu verilerinizi Haziran 2019 ile de bir yıl sonra kıyaslayabilirsiniz. Böylelikle hem yılık olarak büyümeyi ve değişimi gözlemleyebilir hem de yıllara göre herbir ayda nasıl bir performans gösterdiğinizi takip edebilirsiniz.

Her ay için bu verileri elde ettiğinizde, sonraki yıllarda satışların yükseldiği ya da düştüğü dönemsel zamanları takip ederek, reklam, satış ve pazarlama stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Satışlar ve iadeler

Aylık olarak site üzerinden yaptığınız satışlarınızı takip etmeniz oldukça önemli. Bu satış rakamları aylık olarak karlılığınızı belirleyeceği için takip edilmesi gerekir. Aynı zamanda yukarıda da bahsettiğimiz gibi, aylık olarak bu verileri takip ettiğinizde, yıl içerisinde hangi aylarda satışlarınızı artırdığınızı görebilir ve stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirebilirsiniz.

Bir diğer veri ise iade sayısıdır. Ay içerisinde ürün iadelerini takip etmeli ve olağan dışı durumlarda bu konuya müdahale etmeniz gerekir. İade oranlarınız normalin üzerine çıktığı durumlarda, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili bir takım çözümler üretmeniz gerekir.

Toplam satılan ürün adedi

Aylık olarak sattığınız toplam ürün adetlerini de yakından takip etmeniz gerekiyor. Hem stok kontrollerinizi yapmak hem de elde ettiğiniz karın kaç farklı satış üzerinden geldiğini görmeniz için bu veri oldukça önemlidir.

Ortalama sepet tutarı

Toplam satılan ürün adedini belirledikten sonra ortalama sepet tutarını da belirleme şansınız olur. Bu rakamı belirledikten sonra da site üzerinde ortalama sepet tutarını artırmak için ne gibi çalışmalar yapabileceğiniz konusunda çalışmalar yapabilirsiniz.

Satış yapma maliyeti

E-ticaret siteniz üzerinde bir ürünü satmanın size ne kadara mal olduğunu da hesaplamanız gerekiyor. Bu noktada reklam ve pazarlama bütçelerinizi dikkate alarak bir ürünü satmak için ne kadar para harcadığınızı gözlemlemelisiniz.

Böylelikle de pazarlama ve reklam stratejilerinizin verimliliğini ölçümleyebilir, uzun vadede bu maliyetleri düşürerek, sadık müşteri kitlelerine ulaşmak için çalışmalar yapabilir ve sonrasında da marka bilinirliğinizi artırmış olarak, daha düşük bütçelerle reklamlar hazırlayabilirsiniz.

Toplam kar

Aylık olarak toplam karlılığınızı da belirlemeniz bir hayli önemli. Yaptığınız toplam satışlardan elde ettiğiniz karı hesaplamanız, maliyetlerinizi belirlemeniz ve elinize ne kadar para geçtiğini düzenli olarak takip etmelisiniz. Bu veriyi takip etmemeniz durumunda şirketinizin gerçekten ne kadar iyi işlediğini görmeniz bir hayli zor olur.

Pazarlama kanallarından elde ettiğiniz trafik

Pazarlama çalışmalarınızın verimliliğini takip etmek için bu çalışmalar sonrasında web sitenize ne kadarlık bir trafik çektiğinizi inceleyebilirsiniz. Bu çalışmalardan aldığınız verim oldukça önemlidir; çünkü beklediğiniz verimi alamıyorsanız pazarlama kanallarınızı ya da stratejilerinizi değiştirmeniz gerekir.

Geri dönüşüm oranlarınız

Birçok farklı amaca geri dönüşüm hizmet eden eyleme çağrı butonlarınız olabilir. Bunların tek tek incelenmesi gerekecektir. Bunlar arasında en önemli olan ve kesinlikle ölçümlemeniz gereken geri dönüşüm verisi ise sitenizi ziyaret eden kullanıcıların yüzde kaçının satın alma eylemeni tamamladığıdır. Sitenizi ziyaret eden kullanıcıları satışa yönlendiremiyorsanız, bir takım sorunlar var demektir ve bunları çözmek için de çalışmalar yapmalısınız.

Pazarlama ve reklam maliyetleri

Aylık olarak pazarlama ve reklam çalışmaları için ne kadar harcadığınızı da takip etmeniz ve sürekli olarak bu rakamları takip etmelisiniz. Yaptığınız çalışmaların verimliliğini de geri dönüşüm oranlarınız üzerinden takip ederek, harcadığınız bütçeden elde ettiğiniz yatırım getirinizi de hesaplayabilirsiniz.

Toplam maliyetler

Aylık karlılığınızı belirleyebilmeniz için aylık toplam maliyetlerinizi de belirlemeniz bir hayli önemlidir. Bu toplam maliyetlerin içinde kargo masrafları, çalışanların maaşları, vergiler, ofis kirası ve giderleri, ürünle ilgili maliyetleriniz gibi birçok farklı detayı eklemeniz gerekiyor. Aylık maliyetlerinizin karlılığınızın üzerine çıkması, uzun vadede şirketinizin ciddi zarar görmesine neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Sinan Oypan