Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri

20 Haziran 2018
Ferad Osman Sali
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri

E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda olduğunu daha iyi bir şekilde görmeye başlayabilirsiniz. Düzenli olarak şirketinizle ilgili verilerin takibini yapmamanız, geçmişe yönelik verileri inceleyememenize ve yaptığınız çalışmaların sonuçlarının nasıl olduğunu görememenize neden olur. Bu rehberimizde de her ay düzenli olarak takip etmeniz gereken verileri ele alacağız.

Bu verilerin ne olduğuna geçmeden önce, bu elde ettiğiniz verileri nasıl değerlendirebileceğinizden de kısaca bahsedelim. Örneğin Haziran 2018 ile ilgili verileri topladıktan sonra, bu verilerinizi Haziran 2019 ile de bir yıl sonra kıyaslayabilirsiniz. Böylelikle hem yılık olarak büyümeyi ve değişimi gözlemleyebilir hem de yıllara göre herbir ayda nasıl bir performans gösterdiğinizi takip edebilirsiniz.

Her ay için bu verileri elde ettiğinizde, sonraki yıllarda satışların yükseldiği ya da düştüğü dönemsel zamanları takip ederek, reklam, satış ve pazarlama stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Satışlar ve iadeler

Aylık olarak site üzerinden yaptığınız satışlarınızı takip etmeniz oldukça önemli. Bu satış rakamları aylık olarak karlılığınızı belirleyeceği için takip edilmesi gerekir. Aynı zamanda yukarıda da bahsettiğimiz gibi, aylık olarak bu verileri takip ettiğinizde, yıl içerisinde hangi aylarda satışlarınızı artırdığınızı görebilir ve stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirebilirsiniz.

Bir diğer veri ise iade sayısıdır. Ay içerisinde ürün iadelerini takip etmeli ve olağan dışı durumlarda bu konuya müdahale etmeniz gerekir. İade oranlarınız normalin üzerine çıktığı durumlarda, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili bir takım çözümler üretmeniz gerekir.

Toplam satılan ürün adedi

Aylık olarak sattığınız toplam ürün adetlerini de yakından takip etmeniz gerekiyor. Hem stok kontrollerinizi yapmak hem de elde ettiğiniz karın kaç farklı satış üzerinden geldiğini görmeniz için bu veri oldukça önemlidir.

Ortalama sepet tutarı

Toplam satılan ürün adedini belirledikten sonra ortalama sepet tutarını da belirleme şansınız olur. Bu rakamı belirledikten sonra da site üzerinde ortalama sepet tutarını artırmak için ne gibi çalışmalar yapabileceğiniz konusunda çalışmalar yapabilirsiniz.

Satış yapma maliyeti

E-ticaret siteniz üzerinde bir ürünü satmanın size ne kadara mal olduğunu da hesaplamanız gerekiyor. Bu noktada reklam ve pazarlama bütçelerinizi dikkate alarak bir ürünü satmak için ne kadar para harcadığınızı gözlemlemelisiniz.

Böylelikle de pazarlama ve reklam stratejilerinizin verimliliğini ölçümleyebilir, uzun vadede bu maliyetleri düşürerek, sadık müşteri kitlelerine ulaşmak için çalışmalar yapabilir ve sonrasında da marka bilinirliğinizi artırmış olarak, daha düşük bütçelerle reklamlar hazırlayabilirsiniz.

Toplam kar

Aylık olarak toplam karlılığınızı da belirlemeniz bir hayli önemli. Yaptığınız toplam satışlardan elde ettiğiniz karı hesaplamanız, maliyetlerinizi belirlemeniz ve elinize ne kadar para geçtiğini düzenli olarak takip etmelisiniz. Bu veriyi takip etmemeniz durumunda şirketinizin gerçekten ne kadar iyi işlediğini görmeniz bir hayli zor olur.

Pazarlama kanallarından elde ettiğiniz trafik

Pazarlama çalışmalarınızın verimliliğini takip etmek için bu çalışmalar sonrasında web sitenize ne kadarlık bir trafik çektiğinizi inceleyebilirsiniz. Bu çalışmalardan aldığınız verim oldukça önemlidir; çünkü beklediğiniz verimi alamıyorsanız pazarlama kanallarınızı ya da stratejilerinizi değiştirmeniz gerekir.

Geri dönüşüm oranlarınız

Birçok farklı amaca geri dönüşüm hizmet eden eyleme çağrı butonlarınız olabilir. Bunların tek tek incelenmesi gerekecektir. Bunlar arasında en önemli olan ve kesinlikle ölçümlemeniz gereken geri dönüşüm verisi ise sitenizi ziyaret eden kullanıcıların yüzde kaçının satın alma eylemeni tamamladığıdır. Sitenizi ziyaret eden kullanıcıları satışa yönlendiremiyorsanız, bir takım sorunlar var demektir ve bunları çözmek için de çalışmalar yapmalısınız.

Pazarlama ve reklam maliyetleri

Aylık olarak pazarlama ve reklam çalışmaları için ne kadar harcadığınızı da takip etmeniz ve sürekli olarak bu rakamları takip etmelisiniz. Yaptığınız çalışmaların verimliliğini de geri dönüşüm oranlarınız üzerinden takip ederek, harcadığınız bütçeden elde ettiğiniz yatırım getirinizi de hesaplayabilirsiniz.

Toplam maliyetler

Aylık karlılığınızı belirleyebilmeniz için aylık toplam maliyetlerinizi de belirlemeniz bir hayli önemlidir. Bu toplam maliyetlerin içinde kargo masrafları, çalışanların maaşları, vergiler, ofis kirası ve giderleri, ürünle ilgili maliyetleriniz gibi birçok farklı detayı eklemeniz gerekiyor. Aylık maliyetlerinizin karlılığınızın üzerine çıkması, uzun vadede şirketinizin ciddi zarar görmesine neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

İnternet Üzerinden Kitap Satışı Nasıl Yapılır? Online Kitap Satışı Yöntemleri Nelerdir?
İnternet Üzerinden Kitap Satışı Nasıl Yapılır? Online Kitap Satışı Yöntemleri Nelerdir?
Bugün dünyanın en büyük şirketlerinden biri olarak kabul edilen, online alışveriş deyince akla gelen ilk isim belki de Amazon. Fakat Amazon ile ilgili zaman zaman unutulan bir gerçek var. O da, bu sitenin 1994 yılında kurulduğunda...
10 Şubat 2022
Savaş Çetinkaya
Medikal Sağlık Ürünleri Satan E-Ticaret Sitesi Açmak
Medikal Sağlık Ürünleri Satan E-Ticaret Sitesi Açmak
Sağlık insan hayatında en değerli şeydir. Bu nedenle medikal sağlık ürünleri de büyük bir öneme sahiptir. Çünkü yaşamın farklı zamanlarında bunlara gereksinim duyulabilir. Eğer bu sektörde çalışan bir işletme veya...
31 Mart 2023
Ferad Osman Sali
Ürün Paketleme Nasıl Yapılmalıdır?
Ürün Paketleme Nasıl Yapılmalıdır?
Ürün paketleme, bir ürünün müşteriye ulaşmadan önceki son aşamasıdır ve tüketicilere sunulan ilk izlenimi oluşturur. Başarılı bir ürün paketleme markanın değerini ve kalitesini yansıtmakla kalmaz, aynı zamanda müşteri...
21 Temmuz 2023
Ferad Osman Sali
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
23 Eylül 2020
Ferad Osman Sali
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Ferad Osman Sali
Provizyon Nedir? Provizyonda Bekleyen Ödeme Nedir?
Provizyon Nedir? Provizyonda Bekleyen Ödeme Nedir?
Günümüzde kredi kartlarıyla yapılan alışverişlerin önemli bir kısmını oluşturan provizyon, hem kullanıcıların hem de satıcıların güvende olmasını sağlar. Peki "Provizyon nedir ve nasıl çalışır? Ödeme işlemlerinde...
27 Nisan 2023
Ferad Osman Sali