Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri

20 Haziran 2018
Sinan Oypan
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri

E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda olduğunu daha iyi bir şekilde görmeye başlayabilirsiniz. Düzenli olarak şirketinizle ilgili verilerin takibini yapmamanız, geçmişe yönelik verileri inceleyememenize ve yaptığınız çalışmaların sonuçlarının nasıl olduğunu görememenize neden olur. Bu rehberimizde de her ay düzenli olarak takip etmeniz gereken verileri ele alacağız.

Bu verilerin ne olduğuna geçmeden önce, bu elde ettiğiniz verileri nasıl değerlendirebileceğinizden de kısaca bahsedelim. Örneğin Haziran 2018 ile ilgili verileri topladıktan sonra, bu verilerinizi Haziran 2019 ile de bir yıl sonra kıyaslayabilirsiniz. Böylelikle hem yılık olarak büyümeyi ve değişimi gözlemleyebilir hem de yıllara göre herbir ayda nasıl bir performans gösterdiğinizi takip edebilirsiniz.

Her ay için bu verileri elde ettiğinizde, sonraki yıllarda satışların yükseldiği ya da düştüğü dönemsel zamanları takip ederek, reklam, satış ve pazarlama stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Satışlar ve iadeler

Aylık olarak site üzerinden yaptığınız satışlarınızı takip etmeniz oldukça önemli. Bu satış rakamları aylık olarak karlılığınızı belirleyeceği için takip edilmesi gerekir. Aynı zamanda yukarıda da bahsettiğimiz gibi, aylık olarak bu verileri takip ettiğinizde, yıl içerisinde hangi aylarda satışlarınızı artırdığınızı görebilir ve stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirebilirsiniz.

Bir diğer veri ise iade sayısıdır. Ay içerisinde ürün iadelerini takip etmeli ve olağan dışı durumlarda bu konuya müdahale etmeniz gerekir. İade oranlarınız normalin üzerine çıktığı durumlarda, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili bir takım çözümler üretmeniz gerekir.

Toplam satılan ürün adedi

Aylık olarak sattığınız toplam ürün adetlerini de yakından takip etmeniz gerekiyor. Hem stok kontrollerinizi yapmak hem de elde ettiğiniz karın kaç farklı satış üzerinden geldiğini görmeniz için bu veri oldukça önemlidir.

Ortalama sepet tutarı

Toplam satılan ürün adedini belirledikten sonra ortalama sepet tutarını da belirleme şansınız olur. Bu rakamı belirledikten sonra da site üzerinde ortalama sepet tutarını artırmak için ne gibi çalışmalar yapabileceğiniz konusunda çalışmalar yapabilirsiniz.

Satış yapma maliyeti

E-ticaret siteniz üzerinde bir ürünü satmanın size ne kadara mal olduğunu da hesaplamanız gerekiyor. Bu noktada reklam ve pazarlama bütçelerinizi dikkate alarak bir ürünü satmak için ne kadar para harcadığınızı gözlemlemelisiniz.

Böylelikle de pazarlama ve reklam stratejilerinizin verimliliğini ölçümleyebilir, uzun vadede bu maliyetleri düşürerek, sadık müşteri kitlelerine ulaşmak için çalışmalar yapabilir ve sonrasında da marka bilinirliğinizi artırmış olarak, daha düşük bütçelerle reklamlar hazırlayabilirsiniz.

Toplam kar

Aylık olarak toplam karlılığınızı da belirlemeniz bir hayli önemli. Yaptığınız toplam satışlardan elde ettiğiniz karı hesaplamanız, maliyetlerinizi belirlemeniz ve elinize ne kadar para geçtiğini düzenli olarak takip etmelisiniz. Bu veriyi takip etmemeniz durumunda şirketinizin gerçekten ne kadar iyi işlediğini görmeniz bir hayli zor olur.

Pazarlama kanallarından elde ettiğiniz trafik

Pazarlama çalışmalarınızın verimliliğini takip etmek için bu çalışmalar sonrasında web sitenize ne kadarlık bir trafik çektiğinizi inceleyebilirsiniz. Bu çalışmalardan aldığınız verim oldukça önemlidir; çünkü beklediğiniz verimi alamıyorsanız pazarlama kanallarınızı ya da stratejilerinizi değiştirmeniz gerekir.

Geri dönüşüm oranlarınız

Birçok farklı amaca geri dönüşüm hizmet eden eyleme çağrı butonlarınız olabilir. Bunların tek tek incelenmesi gerekecektir. Bunlar arasında en önemli olan ve kesinlikle ölçümlemeniz gereken geri dönüşüm verisi ise sitenizi ziyaret eden kullanıcıların yüzde kaçının satın alma eylemeni tamamladığıdır. Sitenizi ziyaret eden kullanıcıları satışa yönlendiremiyorsanız, bir takım sorunlar var demektir ve bunları çözmek için de çalışmalar yapmalısınız.

Pazarlama ve reklam maliyetleri

Aylık olarak pazarlama ve reklam çalışmaları için ne kadar harcadığınızı da takip etmeniz ve sürekli olarak bu rakamları takip etmelisiniz. Yaptığınız çalışmaların verimliliğini de geri dönüşüm oranlarınız üzerinden takip ederek, harcadığınız bütçeden elde ettiğiniz yatırım getirinizi de hesaplayabilirsiniz.

Toplam maliyetler

Aylık karlılığınızı belirleyebilmeniz için aylık toplam maliyetlerinizi de belirlemeniz bir hayli önemlidir. Bu toplam maliyetlerin içinde kargo masrafları, çalışanların maaşları, vergiler, ofis kirası ve giderleri, ürünle ilgili maliyetleriniz gibi birçok farklı detayı eklemeniz gerekiyor. Aylık maliyetlerinizin karlılığınızın üzerine çıkması, uzun vadede şirketinizin ciddi zarar görmesine neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Blog Nedir?
Blog Nedir?
İnternet ortaya çıktığında, kullanıcıların genellikle pasif pozisyonda kaldığı bir mecraydı. İçeriğindeki uçsuz bucaksız bilgi havuzu, sadece okunabilen, bakılabilen, izlenebilen ya da dinlenebilen bir yapıdaydı. Bu hâliyle de...
3 Eylül 2021
Markethinkers
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve...
4 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin