Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm

3 Şubat 2017
Sinan Oypan

Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem de ürünlerini tanıtma fırsatı yakalayabilirler.

Ayda 1000 TL’lik bir bütçe ayırdığınızda birçok farklı kanalda dijital pazarlama ve reklam çalışmaları yapma fırsatınız var. Burada bahsettiğimiz 1000 TL sembolik bir bütçe. İş hacminize ve gelirinize göre bu bütçeyi artırabilir ya da düşürebilirsiniz; ancak reklam ve pazarlama çalışmaları için ayıracağınız bütçeyi düşürdüğünüzde alacağınız geri dönüşümlerin ve yatırım getirisinin de düşeceğini göz önünde bulundurmalısınız.

Konuyu detaylı bir şekilde ele alacağımız için, rehberi üç bölüm halinde yayınlayacağız. Bir sonraki bölümü yarın okuyabilirsiniz.

Öncelikle planlama yapmalısınız

Reklam ve pazarlama çalışmalarından maksimum verimi alabilmek için öncelikle bir planınızın olması oldukça önemli. Çünkü hangi mecralara ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı belirlemeli, hangi dönemlerde hangi kampanyalarınızı çıkacağınızı hazırlamalı, hangi mecralarda hangi ürün ve ürün kategorilerine odaklanacağınızı belirlemelisiniz. Bunların yanı sıra bu çalışmalara başlamadan önce hedef kitle araştırmaları yaparak, sizin için doğru müşteri profilini çıkartarak reklamlarınızı buna göre hazırlamalısınız. Pazarlama planı oluşturmayla ilgili detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Başarılı bir pazarlama planında olması gerekenler

Başarılı bir pazarlama planının 3 basamağı

Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?

Şirketlerin sıkça yaptığı 8 pazarlama hatası

Bütçe dağılımını nasıl yapmalısınız?

Planlama çalışmaları yaparken, elinizdeki bütçeyi de nasıl değerlendireceğinize karar vermeniz gerekiyor. Peki, elinizde 1000 TL’lik bir reklam ve pazarlama bütçesi olduğunda bunu nasıl planlayabilirsiniz? Buradaki dağılımı bir örnek olarak ele alabilirsiniz. Kendi ihtiyaçlarınız ve öncelikleriniz doğrultusunda bu dağılımı daha farklı bir şekilde de yapabilirsiniz.

  • Sosyal medya reklamları 400 TL
  • Google Adwords 400 TL
  • İçerik pazarlama 200 TL

Elimizdeki bu plan doğrultusunda neler yapılabileceğini aşağıda daha detaylı bir şekilde anlatıyor olacağız.

Ücretsiz olarak kendi tanıtımınızı yapabileceğiniz çalışmalara da yazının diğer bölümlerinde değineceğiz.

Sosyal medya reklamları

Plan ve stratejilerinizi belirlerken sizin için öncelikli olan sosyal mecraları da belirlemiş olmanız gerekiyor. Hedef kitlenizin çoğunlukla aktif bir şekilde yer aldığı sosyal ağ veya ağlar, öncelikli seçiminiz olmalı. Elinizdeki bütçenin sınırlı olmasından dolayı, her mecrada aktif olmaya ve reklam vermeye çalışmamalısınız.

Kısıtlı bütçelerdeyken en fazla iki sosyal mecrada yer almak ve reklam çalışmaları yapmak, işlemleri daha kolay takip etmenize ve reklamlarınızın erişiminin daha fazla olmasını sağlayacaktır. Şimdi de bir örnek üzerinden nasıl planlama yapabileceğinize bakalım.

  • Hedef sosyal ağlar: Facebook ve Instagram
  • Kampanya oluşumu: Haftada bir reklam kampanyası, ayda 4 farklı reklam kampanyası oluşturmak.
  • Kampanya maliyeti: Her bir reklam kampanyası için 100 TL’lik bütçe ayırarak, ayda 4 reklama 400 TL bütçe harcamış olursunuz.

Facebook ve Instagram, günümüzde en çok kullanılan sosyal ağlar ve bu nedenle bu mecraları tercih etmeniz, hedef kitlenizin büyük bir kısmına ulaşmanıza yardımcı olabilir.

Haftada bir reklam kampanyası oluşturmak, ilk etapta sizin için yeterli olacaktır. Çünkü ayda 4 farklı ürün özelinde reklam oluşturma fırsatı yaratmış olursunuz. 400 TL’lik bütçeyi tek bir reklama yatırmak mantıklı bir seçenek değildir. Çünkü ilk etapta, hedef kitle ayarları yapmanız ve reklam kampanyalarınıza nasıl geri dönüşler geldiğini ölçümlemeniz gerekir.

4 farklı reklam kampanyası oluşturduğunuzda, reklam metinlerinizi, hedef kitlelerinizi, kullandığınız görseller ve reklam modellerini test etme ve böylelikle sonuçları analiz etme fırsatı yakalarsınız. Bu sayede ilerleyen dönemlerde size daha iyi sonuç veren ayarlar üzerinden giderek, kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz.

Instagram ve Facebook’a aynı kampanyayı çıkın

Facebook, Instagram’ın sahibi olduğu için, Facebook üzerinde oluşturduğunuz kampanyaları Instagram üzerinde de gösterebilirsiniz. Böylelikle 100 TL’lik bir reklam oluşturduğunuzda bu kampanya hem Instagram hem de Facebook üzerinde görünebilir.

Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için “Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız?” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Yukarıdaki adımları takip ettiğinizde Facebook ve Instagram üzerinde ayda 4 farklı reklam kampanyası oluşturma fırsatınız olacaktır. Burada farklı ürünler için reklamlar verebilir ya da aynı ürünü farklı metinler ve görsellerle yeniden öne çıkartabilirsiniz. Buradaki stratejiyi sizin belirlemeniz gerekmektedir.

Bir süre bu çalışmaları yapıp, hedef kitle ve reklam modeli konusunda netleştikten sonra, ayda 2 reklam kampanyası oluşturarak, her bir kampanyanın erişeceği kitleyi artırabilirsiniz. Çünkü kampanya başına bütçe artıkça, reklamın gösterileceği kitle de artmaktadır. Ancak toplam çıkacağınız reklam sayısını da ikiye bölmüş olursunuz.

İlk bölümün burada sonuna geliyoruz. 2. bölümde Google Adwords kampanyaları ve içerik pazarlama çalışmalarıyla ilgili bilgileri paylaşıyoruz. Yazıyı aşağıdaki bağlantıdan okuyabilirsiniz.

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme, girişimcileri ve kendi online mağazsını açarak satış yapmak isteyenleri ciddi şekilde etkilemekte. Vergi sürecine hakim olmanız ve hangi vergilerden sorumlu olduğunuzu bilmeniz; aynı zamanda da...
31 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar...
13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan