Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm

3 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm

Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem de ürünlerini tanıtma fırsatı yakalayabilirler.

Ayda 1000 TL’lik bir bütçe ayırdığınızda birçok farklı kanalda dijital pazarlama ve reklam çalışmaları yapma fırsatınız var. Burada bahsettiğimiz 1000 TL sembolik bir bütçe. İş hacminize ve gelirinize göre bu bütçeyi artırabilir ya da düşürebilirsiniz; ancak reklam ve pazarlama çalışmaları için ayıracağınız bütçeyi düşürdüğünüzde alacağınız geri dönüşümlerin ve yatırım getirisinin de düşeceğini göz önünde bulundurmalısınız.

Konuyu detaylı bir şekilde ele alacağımız için, rehberi üç bölüm halinde yayınlayacağız. Bir sonraki bölümü yarın okuyabilirsiniz.

Öncelikle planlama yapmalısınız

Reklam ve pazarlama çalışmalarından maksimum verimi alabilmek için öncelikle bir planınızın olması oldukça önemli. Çünkü hangi mecralara ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı belirlemeli, hangi dönemlerde hangi kampanyalarınızı çıkacağınızı hazırlamalı, hangi mecralarda hangi ürün ve ürün kategorilerine odaklanacağınızı belirlemelisiniz. Bunların yanı sıra bu çalışmalara başlamadan önce hedef kitle araştırmaları yaparak, sizin için doğru müşteri profilini çıkartarak reklamlarınızı buna göre hazırlamalısınız. Pazarlama planı oluşturmayla ilgili detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Başarılı bir pazarlama planında olması gerekenler

Başarılı bir pazarlama planının 3 basamağı

Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?

Şirketlerin sıkça yaptığı 8 pazarlama hatası

Bütçe dağılımını nasıl yapmalısınız?

Planlama çalışmaları yaparken, elinizdeki bütçeyi de nasıl değerlendireceğinize karar vermeniz gerekiyor. Peki, elinizde 1000 TL’lik bir reklam ve pazarlama bütçesi olduğunda bunu nasıl planlayabilirsiniz? Buradaki dağılımı bir örnek olarak ele alabilirsiniz. Kendi ihtiyaçlarınız ve öncelikleriniz doğrultusunda bu dağılımı daha farklı bir şekilde de yapabilirsiniz.

  • Sosyal medya reklamları 400 TL
  • Google Adwords 400 TL
  • İçerik pazarlama 200 TL

Elimizdeki bu plan doğrultusunda neler yapılabileceğini aşağıda daha detaylı bir şekilde anlatıyor olacağız.

Ücretsiz olarak kendi tanıtımınızı yapabileceğiniz çalışmalara da yazının diğer bölümlerinde değineceğiz.

Sosyal medya reklamları

Plan ve stratejilerinizi belirlerken sizin için öncelikli olan sosyal mecraları da belirlemiş olmanız gerekiyor. Hedef kitlenizin çoğunlukla aktif bir şekilde yer aldığı sosyal ağ veya ağlar, öncelikli seçiminiz olmalı. Elinizdeki bütçenin sınırlı olmasından dolayı, her mecrada aktif olmaya ve reklam vermeye çalışmamalısınız.

Kısıtlı bütçelerdeyken en fazla iki sosyal mecrada yer almak ve reklam çalışmaları yapmak, işlemleri daha kolay takip etmenize ve reklamlarınızın erişiminin daha fazla olmasını sağlayacaktır. Şimdi de bir örnek üzerinden nasıl planlama yapabileceğinize bakalım.

  • Hedef sosyal ağlar: Facebook ve Instagram
  • Kampanya oluşumu: Haftada bir reklam kampanyası, ayda 4 farklı reklam kampanyası oluşturmak.
  • Kampanya maliyeti: Her bir reklam kampanyası için 100 TL’lik bütçe ayırarak, ayda 4 reklama 400 TL bütçe harcamış olursunuz.

Facebook ve Instagram, günümüzde en çok kullanılan sosyal ağlar ve bu nedenle bu mecraları tercih etmeniz, hedef kitlenizin büyük bir kısmına ulaşmanıza yardımcı olabilir.

Haftada bir reklam kampanyası oluşturmak, ilk etapta sizin için yeterli olacaktır. Çünkü ayda 4 farklı ürün özelinde reklam oluşturma fırsatı yaratmış olursunuz. 400 TL’lik bütçeyi tek bir reklama yatırmak mantıklı bir seçenek değildir. Çünkü ilk etapta, hedef kitle ayarları yapmanız ve reklam kampanyalarınıza nasıl geri dönüşler geldiğini ölçümlemeniz gerekir.

4 farklı reklam kampanyası oluşturduğunuzda, reklam metinlerinizi, hedef kitlelerinizi, kullandığınız görseller ve reklam modellerini test etme ve böylelikle sonuçları analiz etme fırsatı yakalarsınız. Bu sayede ilerleyen dönemlerde size daha iyi sonuç veren ayarlar üzerinden giderek, kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz.

Instagram ve Facebook’a aynı kampanyayı çıkın

Facebook, Instagram’ın sahibi olduğu için, Facebook üzerinde oluşturduğunuz kampanyaları Instagram üzerinde de gösterebilirsiniz. Böylelikle 100 TL’lik bir reklam oluşturduğunuzda bu kampanya hem Instagram hem de Facebook üzerinde görünebilir.

Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için “Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız?” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Yukarıdaki adımları takip ettiğinizde Facebook ve Instagram üzerinde ayda 4 farklı reklam kampanyası oluşturma fırsatınız olacaktır. Burada farklı ürünler için reklamlar verebilir ya da aynı ürünü farklı metinler ve görsellerle yeniden öne çıkartabilirsiniz. Buradaki stratejiyi sizin belirlemeniz gerekmektedir.

Bir süre bu çalışmaları yapıp, hedef kitle ve reklam modeli konusunda netleştikten sonra, ayda 2 reklam kampanyası oluşturarak, her bir kampanyanın erişeceği kitleyi artırabilirsiniz. Çünkü kampanya başına bütçe artıkça, reklamın gösterileceği kitle de artmaktadır. Ancak toplam çıkacağınız reklam sayısını da ikiye bölmüş olursunuz.

İlk bölümün burada sonuna geliyoruz. 2. bölümde Google Adwords kampanyaları ve içerik pazarlama çalışmalarıyla ilgili bilgileri paylaşıyoruz. Yazıyı aşağıdaki bağlantıdan okuyabilirsiniz.

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
11 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan