Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm

3 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm

Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem de ürünlerini tanıtma fırsatı yakalayabilirler.

Ayda 1000 TL’lik bir bütçe ayırdığınızda birçok farklı kanalda dijital pazarlama ve reklam çalışmaları yapma fırsatınız var. Burada bahsettiğimiz 1000 TL sembolik bir bütçe. İş hacminize ve gelirinize göre bu bütçeyi artırabilir ya da düşürebilirsiniz; ancak reklam ve pazarlama çalışmaları için ayıracağınız bütçeyi düşürdüğünüzde alacağınız geri dönüşümlerin ve yatırım getirisinin de düşeceğini göz önünde bulundurmalısınız.

Konuyu detaylı bir şekilde ele alacağımız için, rehberi üç bölüm halinde yayınlayacağız. Bir sonraki bölümü yarın okuyabilirsiniz.

Öncelikle planlama yapmalısınız

Reklam ve pazarlama çalışmalarından maksimum verimi alabilmek için öncelikle bir planınızın olması oldukça önemli. Çünkü hangi mecralara ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı belirlemeli, hangi dönemlerde hangi kampanyalarınızı çıkacağınızı hazırlamalı, hangi mecralarda hangi ürün ve ürün kategorilerine odaklanacağınızı belirlemelisiniz. Bunların yanı sıra bu çalışmalara başlamadan önce hedef kitle araştırmaları yaparak, sizin için doğru müşteri profilini çıkartarak reklamlarınızı buna göre hazırlamalısınız. Pazarlama planı oluşturmayla ilgili detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Başarılı bir pazarlama planında olması gerekenler

Başarılı bir pazarlama planının 3 basamağı

Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?

Şirketlerin sıkça yaptığı 8 pazarlama hatası

Bütçe dağılımını nasıl yapmalısınız?

Planlama çalışmaları yaparken, elinizdeki bütçeyi de nasıl değerlendireceğinize karar vermeniz gerekiyor. Peki, elinizde 1000 TL’lik bir reklam ve pazarlama bütçesi olduğunda bunu nasıl planlayabilirsiniz? Buradaki dağılımı bir örnek olarak ele alabilirsiniz. Kendi ihtiyaçlarınız ve öncelikleriniz doğrultusunda bu dağılımı daha farklı bir şekilde de yapabilirsiniz.

  • Sosyal medya reklamları 400 TL
  • Google Adwords 400 TL
  • İçerik pazarlama 200 TL

Elimizdeki bu plan doğrultusunda neler yapılabileceğini aşağıda daha detaylı bir şekilde anlatıyor olacağız.

Ücretsiz olarak kendi tanıtımınızı yapabileceğiniz çalışmalara da yazının diğer bölümlerinde değineceğiz.

Sosyal medya reklamları

Plan ve stratejilerinizi belirlerken sizin için öncelikli olan sosyal mecraları da belirlemiş olmanız gerekiyor. Hedef kitlenizin çoğunlukla aktif bir şekilde yer aldığı sosyal ağ veya ağlar, öncelikli seçiminiz olmalı. Elinizdeki bütçenin sınırlı olmasından dolayı, her mecrada aktif olmaya ve reklam vermeye çalışmamalısınız.

Kısıtlı bütçelerdeyken en fazla iki sosyal mecrada yer almak ve reklam çalışmaları yapmak, işlemleri daha kolay takip etmenize ve reklamlarınızın erişiminin daha fazla olmasını sağlayacaktır. Şimdi de bir örnek üzerinden nasıl planlama yapabileceğinize bakalım.

  • Hedef sosyal ağlar: Facebook ve Instagram
  • Kampanya oluşumu: Haftada bir reklam kampanyası, ayda 4 farklı reklam kampanyası oluşturmak.
  • Kampanya maliyeti: Her bir reklam kampanyası için 100 TL’lik bütçe ayırarak, ayda 4 reklama 400 TL bütçe harcamış olursunuz.

Facebook ve Instagram, günümüzde en çok kullanılan sosyal ağlar ve bu nedenle bu mecraları tercih etmeniz, hedef kitlenizin büyük bir kısmına ulaşmanıza yardımcı olabilir.

Haftada bir reklam kampanyası oluşturmak, ilk etapta sizin için yeterli olacaktır. Çünkü ayda 4 farklı ürün özelinde reklam oluşturma fırsatı yaratmış olursunuz. 400 TL’lik bütçeyi tek bir reklama yatırmak mantıklı bir seçenek değildir. Çünkü ilk etapta, hedef kitle ayarları yapmanız ve reklam kampanyalarınıza nasıl geri dönüşler geldiğini ölçümlemeniz gerekir.

4 farklı reklam kampanyası oluşturduğunuzda, reklam metinlerinizi, hedef kitlelerinizi, kullandığınız görseller ve reklam modellerini test etme ve böylelikle sonuçları analiz etme fırsatı yakalarsınız. Bu sayede ilerleyen dönemlerde size daha iyi sonuç veren ayarlar üzerinden giderek, kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz.

Instagram ve Facebook’a aynı kampanyayı çıkın

Facebook, Instagram’ın sahibi olduğu için, Facebook üzerinde oluşturduğunuz kampanyaları Instagram üzerinde de gösterebilirsiniz. Böylelikle 100 TL’lik bir reklam oluşturduğunuzda bu kampanya hem Instagram hem de Facebook üzerinde görünebilir.

Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için “Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız?” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Yukarıdaki adımları takip ettiğinizde Facebook ve Instagram üzerinde ayda 4 farklı reklam kampanyası oluşturma fırsatınız olacaktır. Burada farklı ürünler için reklamlar verebilir ya da aynı ürünü farklı metinler ve görsellerle yeniden öne çıkartabilirsiniz. Buradaki stratejiyi sizin belirlemeniz gerekmektedir.

Bir süre bu çalışmaları yapıp, hedef kitle ve reklam modeli konusunda netleştikten sonra, ayda 2 reklam kampanyası oluşturarak, her bir kampanyanın erişeceği kitleyi artırabilirsiniz. Çünkü kampanya başına bütçe artıkça, reklamın gösterileceği kitle de artmaktadır. Ancak toplam çıkacağınız reklam sayısını da ikiye bölmüş olursunuz.

İlk bölümün burada sonuna geliyoruz. 2. bölümde Google Adwords kampanyaları ve içerik pazarlama çalışmalarıyla ilgili bilgileri paylaşıyoruz. Yazıyı aşağıdaki bağlantıdan okuyabilirsiniz.

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar...
13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Sosyal medya, sosyal hayatı dijitale taşıdı ve bu taşınma işi hiç de bitecek gibi değil. Günlük hayatta fiziksel olarak yapılabilen pek çok aktivitenin sosyal medya platformları ve uygulamalar ile sanal ortamda da yapılabilmesi...
25 Şubat 2021
Markethinkers
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Birçok kişi kendi işini kurmak ister ancak ilk adımın ne olacağını veya nasıl başlamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşayabilirler. Bir diğer konu ise iş kurmak için doğru bir zamanın olup olmadığı sorunsalıdır....
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, yeni içerikler üreterek etkileşim yaratmak için farklı video konuları üzerine içerik üretimi yapmanız gerekir. Değişik video fikirleri üzerinde durmanız, alacağınız etkileşimleri...
20 Kasım 2019
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular; e-posta gönderimi için en uygun zaman nedir, hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor, e-postaların uzunlukları ne kadar olmalı; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
23 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin