Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm

4 Şubat 2017
Ferad Osman Sali
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle paylaşmıştık. Dünkü yazımızı okumadıysanız, aşağıdaki bağlantıdan yazıyı okumanızı tavsiye ediyoruz; çünkü burada anlatmaya devam edeceğimiz konuların arka planını öğrenmeniz gerekecektir. Yazının ilk bölümünü aşağıdaki bağlantıya tıklayarak okuyabilirsiniz. Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm İkinci bölümde ise Adwords kampanya yönetimi üzerinde duracağız. Yarın ki son bölümde ise içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmaları paylaşıyor olacağız.

Adwords yönetimi ve planlama

Sosyal medya reklamlarında olduğu gibi Adwords kampanyalarında da öncelikle planlama yapmanız ve bütçenizi iyi bir şekilde bölmelisiniz. Tabii ki Adwords kampanyaları oluşturmak, sosyal medya reklamlarından biraz daha farklı bir şekilde olacaktır. Çünkü Adwords üzerinde kampanyalar oluştururken, özellikle belli anahtar kelimeler üzerinde durmanız ve kampanyanızın ayarlarını detaylı bir şekilde yapmanız gerekecektir.

Anahtar kelime araştırması

Adwords kampanyalarınızda başarılı olabilmek için öncelikle detaylı bir anahtar kelime araştırması yapmanız gerekiyor. Google üzerindeki arama sonuçlarında reklamlarınızın gösterilmesi için belli anahtar kelimeler üzerine çalışmanız gerekecektir. Sattığınız ürünler ve çalıştığınız sektörle ilgili anahtar kelimeleri belirlemeniz ve bu anahtar kelimeler özelinde reklamlarınızın kurgusunu yapmanız oldukça önemli. Burada dikkat etmeniz gereken bir nokta bulunuyor. Anahtar kelimelerinizi belirseniz de, Adwords açık artırma şeklinde bir sisteme sahip olduğu için, anahtar kelimelerde daha fazla teklif veren reklam verenlerin, kampanyalarını daha üst sıralarda göstermeye çalışıyor. Bu durumda da sizinle aynı kelimelere odaklanan firmalarla bir rekabete girmeniz gerekecektir. Büyük firmalarla bu konuda rekabet etmeniz biraz zor olacaktır; çünkü bu firmaların Adwords bütçeleri sizinkinden çok daha yüksek olabilir ve bu da açık artırma modelinde, tekliflerinizin düşük kalmasına neden olabilir.

Anahtar kelime seçiminde nasıl bir yol izlemelisiniz?

Diğer firmalarla rekabet edebilmek için, rakip analizi yapmanız ve rakiplerinizin hangi anahtar kelimeler üzerine çalışmalar yaptığını incelemeniz gerekiyor. Onların hangi kelimeler üzerine çalıştığını bilirseniz, farklı anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşarak, onların odaklanmadığı bir alana reklamlar verebilirsiniz. Rakiplerinizin hedeflemediği anahtar kelimelerden, trafik almanız daha kolay olacaktır. Bu sebeple de bu kelimelere oynamak daha çok işinize yarayabilir; fakat bu kelime gruplarının aranma hacimlerini de dikkate almalısınız. Reklam kampanyalarınızı oluştururken, seçtiğiniz anahtar kelimelerde aranma hacminin yüksek; ancak rekabetin orta veya düşük seviyede olmasına dikkat edin. Rekabeti yüksek olan anahtar kelimeleri hedeflemek elinizdeki bütçeyi boşa harmanıza neden olabilir.

Reklam ayarları

Yukarıda verdiğimiz bilgiler doğrultusunda ilerleyecek olursa, tıklama başına maliyeti (CPC; cost per click) en düşük olan anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşmalısınız. Buradaki kelimeleri seçerken de size geri dönüşüm sağlayıp sağlamayacağını kontrol etmelisiniz. Düşük CPC ile reklam vermek için aranma hacmi düşük olan anahtar kelimelere odaklanırsanız, reklamlarınızdan geri dönüşüm almanız zorlaşacaktır. Bu sebeple de aranma hacmi orta ve yüksek olan; ancak CPC’si düşük olan kelimeleri seçmeye özen göstermelisiniz. Lokasyon seçimi de bir diğer önemli ayar. Google, yapılan aramalarda kullanıcıların bulundukları konumları da göz önünde bulunduruyor. Müşterilerinizin yoğun bir şekilde bulunduğu konumlara göre reklamlar vermeniz, reklamlarınızın daha doğru kişilere ulaşmasına yardımcı olacaktır; bu da reklam bütçenizi daha iyi kullanmanıza yardımcı olur. Dikkat etmeniz gereken bir diğer ayar ise, reklamlarınızın hangi saat aralıklarında gösterileceği olmalıdır. E-ticaret siteniz üzerinde müşterilerinizin hangi saat aralıklarında daha fazla alışveriş yaptıklarını analiz etmelisiniz; aynı zamanda ziyaretçilerinizin de sitenize en sık giriş yaptıkları saat aralıklarını belirlemelisiniz. Bu veriler doğrultusunda da Adwords kampanyalarınızın hangi zaman dilimleri arasında gösterileceğini ayarlayabilirsiniz. Böylelikle sitenize yoğun trafik gelen saat aralıklarında reklamlarınızı göstererek, reklamlarınızın performansını artırabilirsiniz. Negatif anahtar kelimeler kullanmayı unutmayın.Negatif anahtar kelimeleri listelediğiniz zaman, sizin reklam verdiğiniz anahtar kelimelerle aynı zamanda bu kelimeler de kullanılıyorsa, arama sonuçlarında reklamlarınız görünmeyecektir. Sizinle ilgili olman aramalarda reklamlarınızın gösterilmesi reklam bütçenizi boşa gitmesine neden olacaktır. Kullanıcılar reklamlarınıza tıklayarak sitenize gelebilir; ancak sitenizle ilgili olmadıkları için sitenizi terk edebilirler ve bu da tıklama başına maliyetinizi artıracaktır. Adwords reklam yönetimi ve Adwords kampanyalarında sıkça yapılan hatalar hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz. Düşük bütçeyle Adwords kampanyası nasıl yönetilir? En çok yapılan Google AdWords hataları Küçük işletmelerin Google Adwords kampanyalarında en sık yaptığı 4 hata 2. bölümün de burada sonuna gelmiş bulunuyoruz. 3. bölümde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz reklam ve pazarlama çalışmalarından bahsedeceğiz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO çalışmalarına...
24 Ocak 2017
Ferad Osman Sali
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
Sayfayı Terk Etme Oranlarını Nasıl Düşürebilirsiniz?
Sayfayı Terk Etme Oranlarını Nasıl Düşürebilirsiniz?
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder? E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden...
17 Ekim 2017
Ferad Osman Sali
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi, e-ticaret firmalarının organik trafiklerini artırarak, sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmeleri için oldukça önemli konular arasındadır. Doğru SEO stratejilerinin belirlenmesi, doğru SEO taktiklerinin de...
11 Nisan 2019
Ferad Osman Sali
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Ferad Osman Sali
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızı internete taşıyarak yeni ve daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir internet sitesi kurup, ürünlerinizi buraya yerleştirdiğinizde e-ticarete ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Sitenin altyapı işlerini...
23 Haziran 2016
Ferad Osman Sali