Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm

4 Şubat 2017
Sinan Oypan

Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle paylaşmıştık. Dünkü yazımızı okumadıysanız, aşağıdaki bağlantıdan yazıyı okumanızı tavsiye ediyoruz; çünkü burada anlatmaya devam edeceğimiz konuların arka planını öğrenmeniz gerekecektir.

Yazının ilk bölümünü aşağıdaki bağlantıya tıklayarak okuyabilirsiniz.

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm

İkinci bölümde ise Adwords kampanya yönetimi üzerinde duracağız. Yarın ki son bölümde ise içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmaları paylaşıyor olacağız.

Adwords yönetimi ve planlama

Sosyal medya reklamlarında olduğu gibi Adwords kampanyalarında da öncelikle planlama yapmanız ve bütçenizi iyi bir şekilde bölmelisiniz. Tabii ki Adwords kampanyaları oluşturmak, sosyal medya reklamlarından biraz daha farklı bir şekilde olacaktır. Çünkü Adwords üzerinde kampanyalar oluştururken, özellikle belli anahtar kelimeler üzerinde durmanız ve kampanyanızın ayarlarını detaylı bir şekilde yapmanız gerekecektir.

Anahtar kelime araştırması

Adwords kampanyalarınızda başarılı olabilmek için öncelikle detaylı bir anahtar kelime araştırması yapmanız gerekiyor. Google üzerindeki arama sonuçlarında reklamlarınızın gösterilmesi için belli anahtar kelimeler üzerine çalışmanız gerekecektir.

Sattığınız ürünler ve çalıştığınız sektörle ilgili anahtar kelimeleri belirlemeniz ve bu anahtar kelimeler özelinde reklamlarınızın kurgusunu yapmanız oldukça önemli.

Burada dikkat etmeniz gereken bir nokta bulunuyor. Anahtar kelimelerinizi belirseniz de, Adwords açık artırma şeklinde bir sisteme sahip olduğu için, anahtar kelimelerde daha fazla teklif veren reklam verenlerin, kampanyalarını daha üst sıralarda göstermeye çalışıyor. Bu durumda da sizinle aynı kelimelere odaklanan firmalarla bir rekabete girmeniz gerekecektir.

Büyük firmalarla bu konuda rekabet etmeniz biraz zor olacaktır; çünkü bu firmaların Adwords bütçeleri sizinkinden çok daha yüksek olabilir ve bu da açık artırma modelinde, tekliflerinizin düşük kalmasına neden olabilir.

Anahtar kelime seçiminde nasıl bir yol izlemelisiniz?

Diğer firmalarla rekabet edebilmek için, rakip analizi yapmanız ve rakiplerinizin hangi anahtar kelimeler üzerine çalışmalar yaptığını incelemeniz gerekiyor. Onların hangi kelimeler üzerine çalıştığını bilirseniz, farklı anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşarak, onların odaklanmadığı bir alana reklamlar verebilirsiniz.

Rakiplerinizin hedeflemediği anahtar kelimelerden, trafik almanız daha kolay olacaktır. Bu sebeple de bu kelimelere oynamak daha çok işinize yarayabilir; fakat bu kelime gruplarının aranma hacimlerini de dikkate almalısınız. Reklam kampanyalarınızı oluştururken, seçtiğiniz anahtar kelimelerde aranma hacminin yüksek; ancak rekabetin orta veya düşük seviyede olmasına dikkat edin. Rekabeti yüksek olan anahtar kelimeleri hedeflemek elinizdeki bütçeyi boşa harmanıza neden olabilir.

Reklam ayarları

Yukarıda verdiğimiz bilgiler doğrultusunda ilerleyecek olursa, tıklama başına maliyeti (CPC; cost per click) en düşük olan anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşmalısınız. Buradaki kelimeleri seçerken de size geri dönüşüm sağlayıp sağlamayacağını kontrol etmelisiniz. Düşük CPC ile reklam vermek için aranma hacmi düşük olan anahtar kelimelere odaklanırsanız, reklamlarınızdan geri dönüşüm almanız zorlaşacaktır. Bu sebeple de aranma hacmi orta ve yüksek olan; ancak CPC’si düşük olan kelimeleri seçmeye özen göstermelisiniz.

Lokasyon seçimi de bir diğer önemli ayar. Google, yapılan aramalarda kullanıcıların bulundukları konumları da göz önünde bulunduruyor. Müşterilerinizin yoğun bir şekilde bulunduğu konumlara göre reklamlar vermeniz, reklamlarınızın daha doğru kişilere ulaşmasına yardımcı olacaktır; bu da reklam bütçenizi daha iyi kullanmanıza yardımcı olur.

Dikkat etmeniz gereken bir diğer ayar ise, reklamlarınızın hangi saat aralıklarında gösterileceği olmalıdır. E-ticaret siteniz üzerinde müşterilerinizin hangi saat aralıklarında daha fazla alışveriş yaptıklarını analiz etmelisiniz; aynı zamanda ziyaretçilerinizin de sitenize en sık giriş yaptıkları saat aralıklarını belirlemelisiniz. Bu veriler doğrultusunda da Adwords kampanyalarınızın hangi zaman dilimleri arasında gösterileceğini ayarlayabilirsiniz. Böylelikle sitenize yoğun trafik gelen saat aralıklarında reklamlarınızı göstererek, reklamlarınızın performansını artırabilirsiniz.

Negatif anahtar kelimeler kullanmayı unutmayın.Negatif anahtar kelimeleri listelediğiniz zaman, sizin reklam verdiğiniz anahtar kelimelerle aynı zamanda bu kelimeler de kullanılıyorsa, arama sonuçlarında reklamlarınız görünmeyecektir. Sizinle ilgili olman aramalarda reklamlarınızın gösterilmesi reklam bütçenizi boşa gitmesine neden olacaktır. Kullanıcılar reklamlarınıza tıklayarak sitenize gelebilir; ancak sitenizle ilgili olmadıkları için sitenizi terk edebilirler ve bu da tıklama başına maliyetinizi artıracaktır.

Adwords reklam yönetimi ve Adwords kampanyalarında sıkça yapılan hatalar hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Düşük bütçeyle Adwords kampanyası nasıl yönetilir?

En çok yapılan Google AdWords hataları

Küçük işletmelerin Google Adwords kampanyalarında en sık yaptığı 4 hata

2. bölümün de burada sonuna gelmiş bulunuyoruz. 3. bölümde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz reklam ve pazarlama çalışmalarından bahsedeceğiz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması,...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan