Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm

4 Şubat 2017
Sinan Oypan

Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle paylaşmıştık. Dünkü yazımızı okumadıysanız, aşağıdaki bağlantıdan yazıyı okumanızı tavsiye ediyoruz; çünkü burada anlatmaya devam edeceğimiz konuların arka planını öğrenmeniz gerekecektir.

Yazının ilk bölümünü aşağıdaki bağlantıya tıklayarak okuyabilirsiniz.

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm

İkinci bölümde ise Adwords kampanya yönetimi üzerinde duracağız. Yarın ki son bölümde ise içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmaları paylaşıyor olacağız.

Adwords yönetimi ve planlama

Sosyal medya reklamlarında olduğu gibi Adwords kampanyalarında da öncelikle planlama yapmanız ve bütçenizi iyi bir şekilde bölmelisiniz. Tabii ki Adwords kampanyaları oluşturmak, sosyal medya reklamlarından biraz daha farklı bir şekilde olacaktır. Çünkü Adwords üzerinde kampanyalar oluştururken, özellikle belli anahtar kelimeler üzerinde durmanız ve kampanyanızın ayarlarını detaylı bir şekilde yapmanız gerekecektir.

Anahtar kelime araştırması

Adwords kampanyalarınızda başarılı olabilmek için öncelikle detaylı bir anahtar kelime araştırması yapmanız gerekiyor. Google üzerindeki arama sonuçlarında reklamlarınızın gösterilmesi için belli anahtar kelimeler üzerine çalışmanız gerekecektir.

Sattığınız ürünler ve çalıştığınız sektörle ilgili anahtar kelimeleri belirlemeniz ve bu anahtar kelimeler özelinde reklamlarınızın kurgusunu yapmanız oldukça önemli.

Burada dikkat etmeniz gereken bir nokta bulunuyor. Anahtar kelimelerinizi belirseniz de, Adwords açık artırma şeklinde bir sisteme sahip olduğu için, anahtar kelimelerde daha fazla teklif veren reklam verenlerin, kampanyalarını daha üst sıralarda göstermeye çalışıyor. Bu durumda da sizinle aynı kelimelere odaklanan firmalarla bir rekabete girmeniz gerekecektir.

Büyük firmalarla bu konuda rekabet etmeniz biraz zor olacaktır; çünkü bu firmaların Adwords bütçeleri sizinkinden çok daha yüksek olabilir ve bu da açık artırma modelinde, tekliflerinizin düşük kalmasına neden olabilir.

Anahtar kelime seçiminde nasıl bir yol izlemelisiniz?

Diğer firmalarla rekabet edebilmek için, rakip analizi yapmanız ve rakiplerinizin hangi anahtar kelimeler üzerine çalışmalar yaptığını incelemeniz gerekiyor. Onların hangi kelimeler üzerine çalıştığını bilirseniz, farklı anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşarak, onların odaklanmadığı bir alana reklamlar verebilirsiniz.

Rakiplerinizin hedeflemediği anahtar kelimelerden, trafik almanız daha kolay olacaktır. Bu sebeple de bu kelimelere oynamak daha çok işinize yarayabilir; fakat bu kelime gruplarının aranma hacimlerini de dikkate almalısınız. Reklam kampanyalarınızı oluştururken, seçtiğiniz anahtar kelimelerde aranma hacminin yüksek; ancak rekabetin orta veya düşük seviyede olmasına dikkat edin. Rekabeti yüksek olan anahtar kelimeleri hedeflemek elinizdeki bütçeyi boşa harmanıza neden olabilir.

Reklam ayarları

Yukarıda verdiğimiz bilgiler doğrultusunda ilerleyecek olursa, tıklama başına maliyeti (CPC; cost per click) en düşük olan anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşmalısınız. Buradaki kelimeleri seçerken de size geri dönüşüm sağlayıp sağlamayacağını kontrol etmelisiniz. Düşük CPC ile reklam vermek için aranma hacmi düşük olan anahtar kelimelere odaklanırsanız, reklamlarınızdan geri dönüşüm almanız zorlaşacaktır. Bu sebeple de aranma hacmi orta ve yüksek olan; ancak CPC’si düşük olan kelimeleri seçmeye özen göstermelisiniz.

Lokasyon seçimi de bir diğer önemli ayar. Google, yapılan aramalarda kullanıcıların bulundukları konumları da göz önünde bulunduruyor. Müşterilerinizin yoğun bir şekilde bulunduğu konumlara göre reklamlar vermeniz, reklamlarınızın daha doğru kişilere ulaşmasına yardımcı olacaktır; bu da reklam bütçenizi daha iyi kullanmanıza yardımcı olur.

Dikkat etmeniz gereken bir diğer ayar ise, reklamlarınızın hangi saat aralıklarında gösterileceği olmalıdır. E-ticaret siteniz üzerinde müşterilerinizin hangi saat aralıklarında daha fazla alışveriş yaptıklarını analiz etmelisiniz; aynı zamanda ziyaretçilerinizin de sitenize en sık giriş yaptıkları saat aralıklarını belirlemelisiniz. Bu veriler doğrultusunda da Adwords kampanyalarınızın hangi zaman dilimleri arasında gösterileceğini ayarlayabilirsiniz. Böylelikle sitenize yoğun trafik gelen saat aralıklarında reklamlarınızı göstererek, reklamlarınızın performansını artırabilirsiniz.

Negatif anahtar kelimeler kullanmayı unutmayın.Negatif anahtar kelimeleri listelediğiniz zaman, sizin reklam verdiğiniz anahtar kelimelerle aynı zamanda bu kelimeler de kullanılıyorsa, arama sonuçlarında reklamlarınız görünmeyecektir. Sizinle ilgili olman aramalarda reklamlarınızın gösterilmesi reklam bütçenizi boşa gitmesine neden olacaktır. Kullanıcılar reklamlarınıza tıklayarak sitenize gelebilir; ancak sitenizle ilgili olmadıkları için sitenizi terk edebilirler ve bu da tıklama başına maliyetinizi artıracaktır.

Adwords reklam yönetimi ve Adwords kampanyalarında sıkça yapılan hatalar hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Düşük bütçeyle Adwords kampanyası nasıl yönetilir?

En çok yapılan Google AdWords hataları

Küçük işletmelerin Google Adwords kampanyalarında en sık yaptığı 4 hata

2. bölümün de burada sonuna gelmiş bulunuyoruz. 3. bölümde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz reklam ve pazarlama çalışmalarından bahsedeceğiz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla...
9 Ekim 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
21 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı...
19 Ağustos 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan