fbpx

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm

4 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm

Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle paylaşmıştık. Dünkü yazımızı okumadıysanız, aşağıdaki bağlantıdan yazıyı okumanızı tavsiye ediyoruz; çünkü burada anlatmaya devam edeceğimiz konuların arka planını öğrenmeniz gerekecektir.

Yazının ilk bölümünü aşağıdaki bağlantıya tıklayarak okuyabilirsiniz.

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm

İkinci bölümde ise Adwords kampanya yönetimi üzerinde duracağız. Yarın ki son bölümde ise içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmaları paylaşıyor olacağız.

Adwords yönetimi ve planlama

Sosyal medya reklamlarında olduğu gibi Adwords kampanyalarında da öncelikle planlama yapmanız ve bütçenizi iyi bir şekilde bölmelisiniz. Tabii ki Adwords kampanyaları oluşturmak, sosyal medya reklamlarından biraz daha farklı bir şekilde olacaktır. Çünkü Adwords üzerinde kampanyalar oluştururken, özellikle belli anahtar kelimeler üzerinde durmanız ve kampanyanızın ayarlarını detaylı bir şekilde yapmanız gerekecektir.

Anahtar kelime araştırması

Adwords kampanyalarınızda başarılı olabilmek için öncelikle detaylı bir anahtar kelime araştırması yapmanız gerekiyor. Google üzerindeki arama sonuçlarında reklamlarınızın gösterilmesi için belli anahtar kelimeler üzerine çalışmanız gerekecektir.

Sattığınız ürünler ve çalıştığınız sektörle ilgili anahtar kelimeleri belirlemeniz ve bu anahtar kelimeler özelinde reklamlarınızın kurgusunu yapmanız oldukça önemli.

Burada dikkat etmeniz gereken bir nokta bulunuyor. Anahtar kelimelerinizi belirseniz de, Adwords açık artırma şeklinde bir sisteme sahip olduğu için, anahtar kelimelerde daha fazla teklif veren reklam verenlerin, kampanyalarını daha üst sıralarda göstermeye çalışıyor. Bu durumda da sizinle aynı kelimelere odaklanan firmalarla bir rekabete girmeniz gerekecektir.

Büyük firmalarla bu konuda rekabet etmeniz biraz zor olacaktır; çünkü bu firmaların Adwords bütçeleri sizinkinden çok daha yüksek olabilir ve bu da açık artırma modelinde, tekliflerinizin düşük kalmasına neden olabilir.

Anahtar kelime seçiminde nasıl bir yol izlemelisiniz?

Diğer firmalarla rekabet edebilmek için, rakip analizi yapmanız ve rakiplerinizin hangi anahtar kelimeler üzerine çalışmalar yaptığını incelemeniz gerekiyor. Onların hangi kelimeler üzerine çalıştığını bilirseniz, farklı anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşarak, onların odaklanmadığı bir alana reklamlar verebilirsiniz.

Rakiplerinizin hedeflemediği anahtar kelimelerden, trafik almanız daha kolay olacaktır. Bu sebeple de bu kelimelere oynamak daha çok işinize yarayabilir; fakat bu kelime gruplarının aranma hacimlerini de dikkate almalısınız. Reklam kampanyalarınızı oluştururken, seçtiğiniz anahtar kelimelerde aranma hacminin yüksek; ancak rekabetin orta veya düşük seviyede olmasına dikkat edin. Rekabeti yüksek olan anahtar kelimeleri hedeflemek elinizdeki bütçeyi boşa harmanıza neden olabilir.

Reklam ayarları

Yukarıda verdiğimiz bilgiler doğrultusunda ilerleyecek olursa, tıklama başına maliyeti (CPC; cost per click) en düşük olan anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşmalısınız. Buradaki kelimeleri seçerken de size geri dönüşüm sağlayıp sağlamayacağını kontrol etmelisiniz. Düşük CPC ile reklam vermek için aranma hacmi düşük olan anahtar kelimelere odaklanırsanız, reklamlarınızdan geri dönüşüm almanız zorlaşacaktır. Bu sebeple de aranma hacmi orta ve yüksek olan; ancak CPC’si düşük olan kelimeleri seçmeye özen göstermelisiniz.

Lokasyon seçimi de bir diğer önemli ayar. Google, yapılan aramalarda kullanıcıların bulundukları konumları da göz önünde bulunduruyor. Müşterilerinizin yoğun bir şekilde bulunduğu konumlara göre reklamlar vermeniz, reklamlarınızın daha doğru kişilere ulaşmasına yardımcı olacaktır; bu da reklam bütçenizi daha iyi kullanmanıza yardımcı olur.

Dikkat etmeniz gereken bir diğer ayar ise, reklamlarınızın hangi saat aralıklarında gösterileceği olmalıdır. E-ticaret siteniz üzerinde müşterilerinizin hangi saat aralıklarında daha fazla alışveriş yaptıklarını analiz etmelisiniz; aynı zamanda ziyaretçilerinizin de sitenize en sık giriş yaptıkları saat aralıklarını belirlemelisiniz. Bu veriler doğrultusunda da Adwords kampanyalarınızın hangi zaman dilimleri arasında gösterileceğini ayarlayabilirsiniz. Böylelikle sitenize yoğun trafik gelen saat aralıklarında reklamlarınızı göstererek, reklamlarınızın performansını artırabilirsiniz.

Negatif anahtar kelimeler kullanmayı unutmayın.Negatif anahtar kelimeleri listelediğiniz zaman, sizin reklam verdiğiniz anahtar kelimelerle aynı zamanda bu kelimeler de kullanılıyorsa, arama sonuçlarında reklamlarınız görünmeyecektir. Sizinle ilgili olman aramalarda reklamlarınızın gösterilmesi reklam bütçenizi boşa gitmesine neden olacaktır. Kullanıcılar reklamlarınıza tıklayarak sitenize gelebilir; ancak sitenizle ilgili olmadıkları için sitenizi terk edebilirler ve bu da tıklama başına maliyetinizi artıracaktır.

Adwords reklam yönetimi ve Adwords kampanyalarında sıkça yapılan hatalar hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Düşük bütçeyle Adwords kampanyası nasıl yönetilir?

En çok yapılan Google AdWords hataları

Küçük işletmelerin Google Adwords kampanyalarında en sık yaptığı 4 hata

2. bölümün de burada sonuna gelmiş bulunuyoruz. 3. bölümde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz reklam ve pazarlama çalışmalarından bahsedeceğiz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek, videolarla tüketicilere ulaşmak geri dönüşümleri artırmak ve marka bilinirliği artırmak için oldukça önemli. Tabii ki Youtube üzerinde yer almanın sağladığı avantajlar sadece bunlarla da sınırlı...
6 Şubat 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler,...
10 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama...
9 Eylül 2020
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce...
4 Mart 2020
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan