Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm

5 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları kullanabilirsiniz.

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm

İçerik pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler

E-ticaret sitenizi güncel tutmak, sitenizin SEO ve sayfa değerini artırmak; aynı zamanda native advertising (doğal reklamlar) çalışmaları yapabilmek için içerik pazarlama çalışmalarına ihtiyacınız olacaktır. İçerik üretimi ile beraber tüketicilerle etkileşime girme fırsatı bulabileceğini gibi, onlara bir fayda sunacak bilgiler paylaşabilir ve müşteri sadakatini artırma konusunda çalışmalar yapabilirsiniz. İçerik pazarlamanın e-ticaret firmalarına ne gibi faydalar sağladığı hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimize bakabilirsiniz.

İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?

Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi

İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?

Neden profesyonel destek almalısınız?

Bu alanda tecrübenizin olmaması konusunda profesyonel bir destek almanız, içerik çalışmalarınızın daha düzenli olmasını sağlayacağı gibi, yapacağınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri de artırabilir. İçerik pazarlama çalışmaları düzenli yapıldığında belli başlı sonuçlar vermektedir. Düzensiz yapılan çalışmalar, istediğiniz geri dönüşleri size sağlamayacağı gibi, bu iş için harcağınız emeğin ve vaktin boşa gitmesine neden olabilir.

İçerik üretimi konusunda tecrübesi olan ve içerik pazarlamanın dinamiklerini bilen kişilerle çalıştığınızda, bu kişiler hem sizin ihtiyaçlarınız uygun içerikler oluşturabilir hem de bu işi düzenli olarak yapacakları için sizin üstünüzden bazı yükleri almış olurlar.

Bütçelendirme

Freelance olarak içerik üretimi yapan kişilerle ya da içerik üretimi konusunda destek sağlayan ajans veya firmalarla iletişime geçebilirsiniz. Bu durumda belli ücretler karşılığında içeriklerinizi yazdırmanız mümkün olacaktır.

Ajanslar veya diğer kurumların içerik üretimi konusunda kaşeleri yüksek olabilir bu nedenle de freelance çalışanlarla anlaşmak ilk etapta sizin için daha faydalı olabilir. Yazı başına maliyetler genellikle 25 ile 50 TL arasında değişebiliyor. Bu fiyatlar istediğiniz içerik türüne ve kapsamına göre daha yukarılara da çıkabiliyor.

Burada önemli olan sizin ne tür içerikler istediğinize karar vermeniz ve bu içerik türlerini sizin için üretebilecek biriyle anlaşmak olacaktır.

İlk etapta ayda 4 yazı üretimiyle işe başlayabilirsiniz. Buradaki bütçe ve çalışacağınız kişinin beklentileri doğrultusunda bir rakam oluşturmanız gerekiyor. Yazı serimizde içerik çalışmaları için 200 TL’lik bir bütçe ayırmıştık. Bu durumda yazı başına 50 TL ödediğinizde ayda 4 içerik üretmiş olabilirsiniz. İlk etapta bu adet az gibi görünebilir; fakat düzenli olarak giriş yapıldığında haftalık içerik üretimi de sayfa değerinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Burada maliyeti biraz daha düşürüp, 25 TL’ye ayda 8 içerik de üretebilirsiniz; ancak yapılan işin kalitesini de sorgulamanız gerekecektir. Çünkü jenerik içerikler hazırlayarak, üretilen içeriklerde bir değer katmamak ve orijinal metinler oluşturmamak beklediğiniz sonuçları alamamanıza neden olabilir.

İçerik stratejisi oluşturma

İçeriklerinizi başka birine yazdıracağınız zaman içerik konularınızı sizin belirlemeniz gerekecektir. Bunun için de bir içerik takvimi yapmanız ve içerik stratejinizi oluşturmanız gerekir. İçerik stratejinizi de karşı tarafın hazırlamasını isterseniz bu maliyetlerinizi artıracaktır; çünkü bir firma için içerik stratejisi oluşturmak ve içerik konularını belirlemek de ekstra bir iş yükü ve iş tecrübesi gerektirecektir. Bu nedenle de çalıştığınız kurum ya da kişiler bu durumlarda sizden daha fazla ücret talep edebilirler.

Kendi içerik takviminizi oluşturmak ilk etapta sizin için daha yararlı ve masrafsız bir çözüm olabilir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

Blogunuz için içerik takvimi nasıl oluşturursunuz?

Ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalar

Ayda 1000 TL’lik bir bütçeyi reklam ve pazarlama çalışmalarına ayırsanız da ücretsiz olarak da yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalarla beraber ücretli çalışmalarınızı desteklemek, marka bilinirliğinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

SEO konusunda kendinizi geliştirin. Günde yarım saatinizi SEO konusunda bilgi sahibi olmaya ayırdığınızda, site üzerinde bazı geliştirmeler yapabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok ücretsiz kaynak bulunuyor ve burada SEO ile ilgili bilgileri takip ettiğinizde, siteniz üzerinde neler yapabileceğiniz konusunda size yardımcı olacaktır. SEO konusunda öğrendiğiniz bilgilerle site üzerinde yapacağınız düzenlemeler ile sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak için çalışabilirsiniz. Aşağıdaki bağlantılardan SEO ile ilgili rehberlerimize ulaşabilirsiniz.

Alan adı ve SEO ile ilgili rehberler

Arama motoru optimizasyonu rehberleri

Sosyal medya yönetimine odaklanın. Marka bilinirliğinizi artırmak için yapabileceğiniz ücretsiz çalışmalardan biri de sosyal medya yönetimi olacaktır. Tüketicilerle etkileşime geçmek ve sosyal mecralar üzerinden sitenize trafik çekmek için sosyal medyada farklı içerik paylaşımları yapabilirsiniz.

Sosyal hesaplarınızda ürün ve kampanya içerikleri haricinde de ilgi çekici içerikler bulup ya da üretip paylaşmanız takipçilerinizle olan etkileşiminizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır. Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur? isimli rehberimize bakarak bu konu hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

Reklam ve pazarlama çalışmalarınıza ayda 1000 TL ayırarak, marka bilinirliğinizi artırmak için yapabileceğiniz farklı yöntemleri bu yazı serimizde ele aldık. Ücretli çalışmalarınızı, ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalarla desteklemek, marka imajınızı güçlendirmeye yardımcı olacaktır ve her ay düzenli ve planlı bir şekilde bu çalışmaları yaptığınızda, kısa ve orta vadede bu çalışmaların meyvesini yemeğe başlayacaksınızıdır. Aldığınız geri dönüşümlerin artmasıyla beraber de bu işlemler için ayırdığınız bütçeleri yeniden planlayarak, daha büyük bütçelerle kampanyalar oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
B2C Nedir?
B2C Nedir?
Klasik ticaret anlayışında üretici ile tüketici çoğu zaman bir araya gelmez. Fakat e-ticaretin yarattığı global etki, bu iki unsurun bir araya gelme oranını bir hayli artırdı. Bir ürünün tüketiciye ulaşması sürecinde üreticiden...
10 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret siteniz için belirli bir pazarlama stratejiniz vardır. Bu stratejiyi temel alarak pek çok alt stratejiler oluşturabilirsiniz, oluşturmanız da gerekir. Çünkü trafiğin yüksek olması için e-ticaret sitesinin hareketli olması...
1 Mart 2021
Markethinkers
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten kıyafet satmak / internetten elbise satmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online kıyafet satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer...
13 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin