fbpx

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm

5 Şubat 2017
Sinan Oypan

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları kullanabilirsiniz.

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm

İçerik pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler

E-ticaret sitenizi güncel tutmak, sitenizin SEO ve sayfa değerini artırmak; aynı zamanda native advertising (doğal reklamlar) çalışmaları yapabilmek için içerik pazarlama çalışmalarına ihtiyacınız olacaktır. İçerik üretimi ile beraber tüketicilerle etkileşime girme fırsatı bulabileceğini gibi, onlara bir fayda sunacak bilgiler paylaşabilir ve müşteri sadakatini artırma konusunda çalışmalar yapabilirsiniz. İçerik pazarlamanın e-ticaret firmalarına ne gibi faydalar sağladığı hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimize bakabilirsiniz.

İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?

Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi

İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?

Neden profesyonel destek almalısınız?

Bu alanda tecrübenizin olmaması konusunda profesyonel bir destek almanız, içerik çalışmalarınızın daha düzenli olmasını sağlayacağı gibi, yapacağınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri de artırabilir. İçerik pazarlama çalışmaları düzenli yapıldığında belli başlı sonuçlar vermektedir. Düzensiz yapılan çalışmalar, istediğiniz geri dönüşleri size sağlamayacağı gibi, bu iş için harcağınız emeğin ve vaktin boşa gitmesine neden olabilir.

İçerik üretimi konusunda tecrübesi olan ve içerik pazarlamanın dinamiklerini bilen kişilerle çalıştığınızda, bu kişiler hem sizin ihtiyaçlarınız uygun içerikler oluşturabilir hem de bu işi düzenli olarak yapacakları için sizin üstünüzden bazı yükleri almış olurlar.

Bütçelendirme

Freelance olarak içerik üretimi yapan kişilerle ya da içerik üretimi konusunda destek sağlayan ajans veya firmalarla iletişime geçebilirsiniz. Bu durumda belli ücretler karşılığında içeriklerinizi yazdırmanız mümkün olacaktır.

Ajanslar veya diğer kurumların içerik üretimi konusunda kaşeleri yüksek olabilir bu nedenle de freelance çalışanlarla anlaşmak ilk etapta sizin için daha faydalı olabilir. Yazı başına maliyetler genellikle 25 ile 50 TL arasında değişebiliyor. Bu fiyatlar istediğiniz içerik türüne ve kapsamına göre daha yukarılara da çıkabiliyor.

Burada önemli olan sizin ne tür içerikler istediğinize karar vermeniz ve bu içerik türlerini sizin için üretebilecek biriyle anlaşmak olacaktır.

İlk etapta ayda 4 yazı üretimiyle işe başlayabilirsiniz. Buradaki bütçe ve çalışacağınız kişinin beklentileri doğrultusunda bir rakam oluşturmanız gerekiyor. Yazı serimizde içerik çalışmaları için 200 TL’lik bir bütçe ayırmıştık. Bu durumda yazı başına 50 TL ödediğinizde ayda 4 içerik üretmiş olabilirsiniz. İlk etapta bu adet az gibi görünebilir; fakat düzenli olarak giriş yapıldığında haftalık içerik üretimi de sayfa değerinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Burada maliyeti biraz daha düşürüp, 25 TL’ye ayda 8 içerik de üretebilirsiniz; ancak yapılan işin kalitesini de sorgulamanız gerekecektir. Çünkü jenerik içerikler hazırlayarak, üretilen içeriklerde bir değer katmamak ve orijinal metinler oluşturmamak beklediğiniz sonuçları alamamanıza neden olabilir.

İçerik stratejisi oluşturma

İçeriklerinizi başka birine yazdıracağınız zaman içerik konularınızı sizin belirlemeniz gerekecektir. Bunun için de bir içerik takvimi yapmanız ve içerik stratejinizi oluşturmanız gerekir. İçerik stratejinizi de karşı tarafın hazırlamasını isterseniz bu maliyetlerinizi artıracaktır; çünkü bir firma için içerik stratejisi oluşturmak ve içerik konularını belirlemek de ekstra bir iş yükü ve iş tecrübesi gerektirecektir. Bu nedenle de çalıştığınız kurum ya da kişiler bu durumlarda sizden daha fazla ücret talep edebilirler.

Kendi içerik takviminizi oluşturmak ilk etapta sizin için daha yararlı ve masrafsız bir çözüm olabilir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

Blogunuz için içerik takvimi nasıl oluşturursunuz?

Ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalar

Ayda 1000 TL’lik bir bütçeyi reklam ve pazarlama çalışmalarına ayırsanız da ücretsiz olarak da yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalarla beraber ücretli çalışmalarınızı desteklemek, marka bilinirliğinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

SEO konusunda kendinizi geliştirin. Günde yarım saatinizi SEO konusunda bilgi sahibi olmaya ayırdığınızda, site üzerinde bazı geliştirmeler yapabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok ücretsiz kaynak bulunuyor ve burada SEO ile ilgili bilgileri takip ettiğinizde, siteniz üzerinde neler yapabileceğiniz konusunda size yardımcı olacaktır. SEO konusunda öğrendiğiniz bilgilerle site üzerinde yapacağınız düzenlemeler ile sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak için çalışabilirsiniz. Aşağıdaki bağlantılardan SEO ile ilgili rehberlerimize ulaşabilirsiniz.

Alan adı ve SEO ile ilgili rehberler

Arama motoru optimizasyonu rehberleri

Sosyal medya yönetimine odaklanın. Marka bilinirliğinizi artırmak için yapabileceğiniz ücretsiz çalışmalardan biri de sosyal medya yönetimi olacaktır. Tüketicilerle etkileşime geçmek ve sosyal mecralar üzerinden sitenize trafik çekmek için sosyal medyada farklı içerik paylaşımları yapabilirsiniz.

Sosyal hesaplarınızda ürün ve kampanya içerikleri haricinde de ilgi çekici içerikler bulup ya da üretip paylaşmanız takipçilerinizle olan etkileşiminizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır. Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur? isimli rehberimize bakarak bu konu hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

Reklam ve pazarlama çalışmalarınıza ayda 1000 TL ayırarak, marka bilinirliğinizi artırmak için yapabileceğiniz farklı yöntemleri bu yazı serimizde ele aldık. Ücretli çalışmalarınızı, ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalarla desteklemek, marka imajınızı güçlendirmeye yardımcı olacaktır ve her ay düzenli ve planlı bir şekilde bu çalışmaları yaptığınızda, kısa ve orta vadede bu çalışmaların meyvesini yemeğe başlayacaksınızıdır. Aldığınız geri dönüşümlerin artmasıyla beraber de bu işlemler için ayırdığınız bütçeleri yeniden planlayarak, daha büyük bütçelerle kampanyalar oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir. ...
20 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi, e-ticaret firmalarının organik trafiklerini artırarak, sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmeleri için oldukça önemli konular arasındadır. Doğru SEO stratejilerinin belirlenmesi, doğru SEO taktiklerinin de...
11 Nisan 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
27 Haziran 2020
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan