Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm

5 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları kullanabilirsiniz.

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm

İçerik pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler

E-ticaret sitenizi güncel tutmak, sitenizin SEO ve sayfa değerini artırmak; aynı zamanda native advertising (doğal reklamlar) çalışmaları yapabilmek için içerik pazarlama çalışmalarına ihtiyacınız olacaktır. İçerik üretimi ile beraber tüketicilerle etkileşime girme fırsatı bulabileceğini gibi, onlara bir fayda sunacak bilgiler paylaşabilir ve müşteri sadakatini artırma konusunda çalışmalar yapabilirsiniz. İçerik pazarlamanın e-ticaret firmalarına ne gibi faydalar sağladığı hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimize bakabilirsiniz.

İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?

Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi

İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?

Neden profesyonel destek almalısınız?

Bu alanda tecrübenizin olmaması konusunda profesyonel bir destek almanız, içerik çalışmalarınızın daha düzenli olmasını sağlayacağı gibi, yapacağınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri de artırabilir. İçerik pazarlama çalışmaları düzenli yapıldığında belli başlı sonuçlar vermektedir. Düzensiz yapılan çalışmalar, istediğiniz geri dönüşleri size sağlamayacağı gibi, bu iş için harcağınız emeğin ve vaktin boşa gitmesine neden olabilir.

İçerik üretimi konusunda tecrübesi olan ve içerik pazarlamanın dinamiklerini bilen kişilerle çalıştığınızda, bu kişiler hem sizin ihtiyaçlarınız uygun içerikler oluşturabilir hem de bu işi düzenli olarak yapacakları için sizin üstünüzden bazı yükleri almış olurlar.

Bütçelendirme

Freelance olarak içerik üretimi yapan kişilerle ya da içerik üretimi konusunda destek sağlayan ajans veya firmalarla iletişime geçebilirsiniz. Bu durumda belli ücretler karşılığında içeriklerinizi yazdırmanız mümkün olacaktır.

Ajanslar veya diğer kurumların içerik üretimi konusunda kaşeleri yüksek olabilir bu nedenle de freelance çalışanlarla anlaşmak ilk etapta sizin için daha faydalı olabilir. Yazı başına maliyetler genellikle 25 ile 50 TL arasında değişebiliyor. Bu fiyatlar istediğiniz içerik türüne ve kapsamına göre daha yukarılara da çıkabiliyor.

Burada önemli olan sizin ne tür içerikler istediğinize karar vermeniz ve bu içerik türlerini sizin için üretebilecek biriyle anlaşmak olacaktır.

İlk etapta ayda 4 yazı üretimiyle işe başlayabilirsiniz. Buradaki bütçe ve çalışacağınız kişinin beklentileri doğrultusunda bir rakam oluşturmanız gerekiyor. Yazı serimizde içerik çalışmaları için 200 TL’lik bir bütçe ayırmıştık. Bu durumda yazı başına 50 TL ödediğinizde ayda 4 içerik üretmiş olabilirsiniz. İlk etapta bu adet az gibi görünebilir; fakat düzenli olarak giriş yapıldığında haftalık içerik üretimi de sayfa değerinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Burada maliyeti biraz daha düşürüp, 25 TL’ye ayda 8 içerik de üretebilirsiniz; ancak yapılan işin kalitesini de sorgulamanız gerekecektir. Çünkü jenerik içerikler hazırlayarak, üretilen içeriklerde bir değer katmamak ve orijinal metinler oluşturmamak beklediğiniz sonuçları alamamanıza neden olabilir.

İçerik stratejisi oluşturma

İçeriklerinizi başka birine yazdıracağınız zaman içerik konularınızı sizin belirlemeniz gerekecektir. Bunun için de bir içerik takvimi yapmanız ve içerik stratejinizi oluşturmanız gerekir. İçerik stratejinizi de karşı tarafın hazırlamasını isterseniz bu maliyetlerinizi artıracaktır; çünkü bir firma için içerik stratejisi oluşturmak ve içerik konularını belirlemek de ekstra bir iş yükü ve iş tecrübesi gerektirecektir. Bu nedenle de çalıştığınız kurum ya da kişiler bu durumlarda sizden daha fazla ücret talep edebilirler.

Kendi içerik takviminizi oluşturmak ilk etapta sizin için daha yararlı ve masrafsız bir çözüm olabilir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

Blogunuz için içerik takvimi nasıl oluşturursunuz?

Ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalar

Ayda 1000 TL’lik bir bütçeyi reklam ve pazarlama çalışmalarına ayırsanız da ücretsiz olarak da yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalarla beraber ücretli çalışmalarınızı desteklemek, marka bilinirliğinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

SEO konusunda kendinizi geliştirin. Günde yarım saatinizi SEO konusunda bilgi sahibi olmaya ayırdığınızda, site üzerinde bazı geliştirmeler yapabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok ücretsiz kaynak bulunuyor ve burada SEO ile ilgili bilgileri takip ettiğinizde, siteniz üzerinde neler yapabileceğiniz konusunda size yardımcı olacaktır. SEO konusunda öğrendiğiniz bilgilerle site üzerinde yapacağınız düzenlemeler ile sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak için çalışabilirsiniz. Aşağıdaki bağlantılardan SEO ile ilgili rehberlerimize ulaşabilirsiniz.

Alan adı ve SEO ile ilgili rehberler

Arama motoru optimizasyonu rehberleri

Sosyal medya yönetimine odaklanın. Marka bilinirliğinizi artırmak için yapabileceğiniz ücretsiz çalışmalardan biri de sosyal medya yönetimi olacaktır. Tüketicilerle etkileşime geçmek ve sosyal mecralar üzerinden sitenize trafik çekmek için sosyal medyada farklı içerik paylaşımları yapabilirsiniz.

Sosyal hesaplarınızda ürün ve kampanya içerikleri haricinde de ilgi çekici içerikler bulup ya da üretip paylaşmanız takipçilerinizle olan etkileşiminizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır. Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur? isimli rehberimize bakarak bu konu hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

Reklam ve pazarlama çalışmalarınıza ayda 1000 TL ayırarak, marka bilinirliğinizi artırmak için yapabileceğiniz farklı yöntemleri bu yazı serimizde ele aldık. Ücretli çalışmalarınızı, ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalarla desteklemek, marka imajınızı güçlendirmeye yardımcı olacaktır ve her ay düzenli ve planlı bir şekilde bu çalışmaları yaptığınızda, kısa ve orta vadede bu çalışmaların meyvesini yemeğe başlayacaksınızıdır. Aldığınız geri dönüşümlerin artmasıyla beraber de bu işlemler için ayırdığınız bütçeleri yeniden planlayarak, daha büyük bütçelerle kampanyalar oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
Etsy Nedir? Etsy, dünya çapında bir e-ticaret pazarı olmakla birlikte e-ihracatı önemli oranda destekleyen bir platformdur. Dükkân sahiplerinin yurt dışına satış yapabilmesine olanak tanır. Klasik bir e-ticaret pazaryeri sitesi gibi...
15 Nisan 2021
Markethinkers
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için...
9 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret siteniz web ağında yer alır, dijital pazarlama ile desteklenir, ürünleriniz incelenir, sipariş ve ödeme online şekilde yapılır. Tüm dinamikler, varlığın sanal ortamdaki etkinliğini gösteriyor olsa da aslında her şey sanal...
4 Nisan 2021
Markethinkers
HTML Nedir?
HTML Nedir?
Sanal ortamın prensipleri ve işleyişi, hâlâ pek çok kullanıcı tarafından bir muammadan ibarettir. Fakat geliştirici ya da en azından e-ticaret sitesi sahibi iseniz, birtakım kodların sihrine şahit olmuş olabilirsiniz. Kullanılan...
10 Ağustos 2021
Markethinkers
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan