Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm

5 Şubat 2017
Ferad Osman Sali
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları kullanabilirsiniz. Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm

İçerik pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler

E-ticaret sitenizi güncel tutmak, sitenizin SEO ve sayfa değerini artırmak; aynı zamanda native advertising (doğal reklamlar) çalışmaları yapabilmek için içerik pazarlama çalışmalarına ihtiyacınız olacaktır. İçerik üretimi ile beraber tüketicilerle etkileşime girme fırsatı bulabileceğini gibi, onlara bir fayda sunacak bilgiler paylaşabilir ve müşteri sadakatini artırma konusunda çalışmalar yapabilirsiniz. İçerik pazarlamanın e-ticaret firmalarına ne gibi faydalar sağladığı hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimize bakabilirsiniz. İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur? Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?

Neden profesyonel destek almalısınız?

Bu alanda tecrübenizin olmaması konusunda profesyonel bir destek almanız, içerik çalışmalarınızın daha düzenli olmasını sağlayacağı gibi, yapacağınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri de artırabilir. İçerik pazarlama çalışmaları düzenli yapıldığında belli başlı sonuçlar vermektedir. Düzensiz yapılan çalışmalar, istediğiniz geri dönüşleri size sağlamayacağı gibi, bu iş için harcağınız emeğin ve vaktin boşa gitmesine neden olabilir. İçerik üretimi konusunda tecrübesi olan ve içerik pazarlamanın dinamiklerini bilen kişilerle çalıştığınızda, bu kişiler hem sizin ihtiyaçlarınız uygun içerikler oluşturabilir hem de bu işi düzenli olarak yapacakları için sizin üstünüzden bazı yükleri almış olurlar.

Bütçelendirme

Freelance olarak içerik üretimi yapan kişilerle ya da içerik üretimi konusunda destek sağlayan ajans veya firmalarla iletişime geçebilirsiniz. Bu durumda belli ücretler karşılığında içeriklerinizi yazdırmanız mümkün olacaktır. Ajanslar veya diğer kurumların içerik üretimi konusunda kaşeleri yüksek olabilir bu nedenle de freelance çalışanlarla anlaşmak ilk etapta sizin için daha faydalı olabilir. Yazı başına maliyetler genellikle 25 ile 50 TL arasında değişebiliyor. Bu fiyatlar istediğiniz içerik türüne ve kapsamına göre daha yukarılara da çıkabiliyor. Burada önemli olan sizin ne tür içerikler istediğinize karar vermeniz ve bu içerik türlerini sizin için üretebilecek biriyle anlaşmak olacaktır. İlk etapta ayda 4 yazı üretimiyle işe başlayabilirsiniz. Buradaki bütçe ve çalışacağınız kişinin beklentileri doğrultusunda bir rakam oluşturmanız gerekiyor. Yazı serimizde içerik çalışmaları için 200 TL’lik bir bütçe ayırmıştık. Bu durumda yazı başına 50 TL ödediğinizde ayda 4 içerik üretmiş olabilirsiniz. İlk etapta bu adet az gibi görünebilir; fakat düzenli olarak giriş yapıldığında haftalık içerik üretimi de sayfa değerinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır. Burada maliyeti biraz daha düşürüp, 25 TL’ye ayda 8 içerik de üretebilirsiniz; ancak yapılan işin kalitesini de sorgulamanız gerekecektir. Çünkü jenerik içerikler hazırlayarak, üretilen içeriklerde bir değer katmamak ve orijinal metinler oluşturmamak beklediğiniz sonuçları alamamanıza neden olabilir.

İçerik stratejisi oluşturma

İçeriklerinizi başka birine yazdıracağınız zaman içerik konularınızı sizin belirlemeniz gerekecektir. Bunun için de bir içerik takvimi yapmanız ve içerik stratejinizi oluşturmanız gerekir. İçerik stratejinizi de karşı tarafın hazırlamasını isterseniz bu maliyetlerinizi artıracaktır; çünkü bir firma için içerik stratejisi oluşturmak ve içerik konularını belirlemek de ekstra bir iş yükü ve iş tecrübesi gerektirecektir. Bu nedenle de çalıştığınız kurum ya da kişiler bu durumlarda sizden daha fazla ücret talep edebilirler. Kendi içerik takviminizi oluşturmak ilk etapta sizin için daha yararlı ve masrafsız bir çözüm olabilir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz. Blogunuz için içerik takvimi nasıl oluşturursunuz?

Ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalar

Ayda 1000 TL’lik bir bütçeyi reklam ve pazarlama çalışmalarına ayırsanız da ücretsiz olarak da yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalarla beraber ücretli çalışmalarınızı desteklemek, marka bilinirliğinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır. SEO konusunda kendinizi geliştirin. Günde yarım saatinizi SEO konusunda bilgi sahibi olmaya ayırdığınızda, site üzerinde bazı geliştirmeler yapabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok ücretsiz kaynak bulunuyor ve burada SEO ile ilgili bilgileri takip ettiğinizde, siteniz üzerinde neler yapabileceğiniz konusunda size yardımcı olacaktır. SEO konusunda öğrendiğiniz bilgilerle site üzerinde yapacağınız düzenlemeler ile sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak için çalışabilirsiniz. Aşağıdaki bağlantılardan SEO ile ilgili rehberlerimize ulaşabilirsiniz. Alan adı ve SEO ile ilgili rehberler Arama motoru optimizasyonu rehberleri Sosyal medya yönetimine odaklanın. Marka bilinirliğinizi artırmak için yapabileceğiniz ücretsiz çalışmalardan biri de sosyal medya yönetimi olacaktır. Tüketicilerle etkileşime geçmek ve sosyal mecralar üzerinden sitenize trafik çekmek için sosyal medyada farklı içerik paylaşımları yapabilirsiniz. Sosyal hesaplarınızda ürün ve kampanya içerikleri haricinde de ilgi çekici içerikler bulup ya da üretip paylaşmanız takipçilerinizle olan etkileşiminizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır. Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur? isimli rehberimize bakarak bu konu hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınıza ayda 1000 TL ayırarak, marka bilinirliğinizi artırmak için yapabileceğiniz farklı yöntemleri bu yazı serimizde ele aldık. Ücretli çalışmalarınızı, ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalarla desteklemek, marka imajınızı güçlendirmeye yardımcı olacaktır ve her ay düzenli ve planlı bir şekilde bu çalışmaları yaptığınızda, kısa ve orta vadede bu çalışmaların meyvesini yemeğe başlayacaksınızıdır. Aldığınız geri dönüşümlerin artmasıyla beraber de bu işlemler için ayırdığınız bütçeleri yeniden planlayarak, daha büyük bütçelerle kampanyalar oluşturabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

B2B Nedir? B2B İş Modeli Nasıl Uygulanır?
B2B Nedir? B2B İş Modeli Nasıl Uygulanır?
Üretim ve satış faaliyetleri sürekli bir talep oluşmasını sağlar. B2B iş modelini uygulayarak bu talebi karşılamak mümkündür. Bu iş modeli aynı zamanda iyi bir e-ticaret projesi olabilir. Etkin planlanmış Şirktler arası...
2 Ağustos 2022
Savaş Çetinkaya
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanmak, kitlenizi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemlidir. Aynı zamanda takipçi kazanmak tek başına yeterli bir kriter değildir. Ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Ferad Osman Sali
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Ferad Osman Sali
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Ferad Osman Sali
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak önemlidir. Bu sayede satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Aynı zamanda rün karşılaştırma...
25 Aralık 2019
Ferad Osman Sali
ETGB Nedir? Nasıl Yapılır?
ETGB Nedir? Nasıl Yapılır?
İhracat yapmak, başta döviz bazında gelir elde etmek olmak üzere pek çok açıdan son derece avantajlı bir ticari faaliyettir. Geleneksel metotlara göre bu işlem daha çok, işlem hacmi ve sermayesi yüksek şirketler tarafından...
29 Mart 2022
Savaş Çetinkaya