Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?

3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?

Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor.

Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve arkadaşlarla kurulan işler çoğu zaman kötü şekilde bitebiliyor. İş hayatı sürecinde yaşanan olayların, birebir ilişkilere yansıması hem arkadaşlıkların bozulmasına hem de işin sonlanmasına sebep olabiliyor. Bu tip sorunlarla yüzleşmemek için arkadaşlarınızla iş kurarken bazı noktalara dikkat etmeniz gerekecektir.

Kuralları baştan belirleyin

Kurucu ortaklar olarak girişiminizle ilgili kuralları baştan koymanız gerekiyor. Kimin hangi rolü üstleneceği, iş dağılımı, hisse dağılımı gibi konulara en baştan karar vermeniz gerekiyor.

Bu kuralların baştan konulmaması uzun vadede sıkıntıların yaşanmasına neden olabilir. Bu kuralları koyduğunuzda, herkes kendi sorumluluğunu, rolünü ve işlere nasıl yaklaşması gerektiğini bilecektir. Bunun yanı sıra bu kuralların konmasının ardından, ekipteki diğer kişiler kendi rolleri kapsamında alınan kararlara da saygı göstermeye başlayacaklardır.

Ortaklarınızı yeteneklerine göre seçin

Arkadaşlarınızla ortak olmadan önce, onların yeteneklerine bakın. Kurucu ortakların farklı alanlarda uzmanlaşmış ya da bilgi sahibi olması daha sağlıklı olacaktır. Aynı konular üzerinde uzman olan kişilerin beraber çalışması biraz zorlu olabiliyor. Bunun nedeni ise iki tarafında konu hakkında bilgi sahibi olmasından dolayı fikir ayrılıkları yaşanabiliyor ve işler yavaşlayabiliyor.

Bunun yanı sıra farklı alanlarda uzman olan kişilerle çalışmaya başladığınızda şirket içinde iş dağılımı yapmanız daha kolay bir hale gelecektir. Farklı alanlarda çalışan kişiler olduğu için de aynı anda girişimin birçok işi yapılarak daha hızlı bir şekilde sonuca ulaşılabilecektir. Bunlara ek olarak, bir sorun olduğunda, ilgili bölümle ilgili bir çalışan olması bu sorunun giderilme sürecini de kısaltacaktır.

Zor konuşmaları ilk başta yapın

Şirketinizde bir tane CEO, bir tane pazarlama müdür, bir tane satış müdürü olacaktır. Herkes şirketin patronu olamaz. Hisse dağılımı aynı olsa bile, şirketle ilgili kararlar alınırken son sözü söylecek birinin olması gerekiyor.

Bu nedenle de arkadaşlarınızla iş yaparken, bu konuşmaları baştan yapmanız gerekiyor. Şirketteki herkesin bu kararlara saygı duyması ve desteklemesi gerekiyor. Aksi takdirde sorunlar yaşanacaktır. İlk başta bu konuşmaları yapmanız bu nedenle oldukça önemlidir. Alınan bu kararlardan hoşnut olmayan birisi varsa onunla orta yolu bulmaya çalışmalı ya da o kişiyle işe hiç başlamamalısınız.

Alınan kararları herkese iletin ve karar alırken herkesi dahil edin

Sosyal çevrenizdeki kişilerle iş kurmaya başladığınızda, kurduğunuz iş de sosyal hayatınıza dahil olmaya başlayacaktır. Bu sosyal ortamalarda işle ilgili kararlar alınabilir ve bazı ortaklarınız bu ortamlarda olmayabilir. Bu kararları alırken, mümkün olduğunca tüm ortaklarınızla beraber olmaya çalışın ya da yapılan bu konuşmaları onlara ileterek onların da fikirlerini alın.

Arkadaşlarınızla iş yaparken bu tür kararları diğer tarafa aktarmak sorun olmayabilir gibi görünebilir. Arkadaşlıktan dolayı anlayışla karşılanabileceğini düşünülebilir; fakat bu tür davranışlar yanlış anlaşılmalara yol açabilir.

Bu nedenle şirketle ilgili kararlar alınırken tüm kurucu ortakların görüşlerini almaya özen göstermelisiniz. Aynı şekilde ortaklarınızın da buna dikkat etmesi oldukça önemli.

Şirketler demokrasiyle yönetilmiyor

Şirketlerin yönetim biçimlerinde demokrasiye pek rastlanmaz. Bunun nedeni de son sözü söyleyen bir kişi her zaman bulunur. Arkadaşlarınızla iş kurarken bu duruma da saygı gösterilmesi gerekiyor. Şirket içinde bazı kişilerin daha fazla sözü çıkabilir ve başta konuşulan konulardan biri de bu olmalı. Bu kişiler daha fazla hisseye sahip olabilir, fikrin sahibi olabilir ya da iş hakkında en fazla tecrübeye sahip kişi olabilir.

İşin kurulum aşamasında bu konular konuşulurken son sözü kimin söyleyeceğine yönelik de bazı kararların alınması daha sağlıklı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
IdeaSoft
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
IdeaSoft
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili...
30 Ekim 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ürün filtreleme özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
Ürün filtreleme özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha rahat...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın