Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?

3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?

Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor.

Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve arkadaşlarla kurulan işler çoğu zaman kötü şekilde bitebiliyor. İş hayatı sürecinde yaşanan olayların, birebir ilişkilere yansıması hem arkadaşlıkların bozulmasına hem de işin sonlanmasına sebep olabiliyor. Bu tip sorunlarla yüzleşmemek için arkadaşlarınızla iş kurarken bazı noktalara dikkat etmeniz gerekecektir.

Kuralları baştan belirleyin

Kurucu ortaklar olarak girişiminizle ilgili kuralları baştan koymanız gerekiyor. Kimin hangi rolü üstleneceği, iş dağılımı, hisse dağılımı gibi konulara en baştan karar vermeniz gerekiyor.

Bu kuralların baştan konulmaması uzun vadede sıkıntıların yaşanmasına neden olabilir. Bu kuralları koyduğunuzda, herkes kendi sorumluluğunu, rolünü ve işlere nasıl yaklaşması gerektiğini bilecektir. Bunun yanı sıra bu kuralların konmasının ardından, ekipteki diğer kişiler kendi rolleri kapsamında alınan kararlara da saygı göstermeye başlayacaklardır.

Ortaklarınızı yeteneklerine göre seçin

Arkadaşlarınızla ortak olmadan önce, onların yeteneklerine bakın. Kurucu ortakların farklı alanlarda uzmanlaşmış ya da bilgi sahibi olması daha sağlıklı olacaktır. Aynı konular üzerinde uzman olan kişilerin beraber çalışması biraz zorlu olabiliyor. Bunun nedeni ise iki tarafında konu hakkında bilgi sahibi olmasından dolayı fikir ayrılıkları yaşanabiliyor ve işler yavaşlayabiliyor.

Bunun yanı sıra farklı alanlarda uzman olan kişilerle çalışmaya başladığınızda şirket içinde iş dağılımı yapmanız daha kolay bir hale gelecektir. Farklı alanlarda çalışan kişiler olduğu için de aynı anda girişimin birçok işi yapılarak daha hızlı bir şekilde sonuca ulaşılabilecektir. Bunlara ek olarak, bir sorun olduğunda, ilgili bölümle ilgili bir çalışan olması bu sorunun giderilme sürecini de kısaltacaktır.

Zor konuşmaları ilk başta yapın

Şirketinizde bir tane CEO, bir tane pazarlama müdür, bir tane satış müdürü olacaktır. Herkes şirketin patronu olamaz. Hisse dağılımı aynı olsa bile, şirketle ilgili kararlar alınırken son sözü söylecek birinin olması gerekiyor.

Bu nedenle de arkadaşlarınızla iş yaparken, bu konuşmaları baştan yapmanız gerekiyor. Şirketteki herkesin bu kararlara saygı duyması ve desteklemesi gerekiyor. Aksi takdirde sorunlar yaşanacaktır. İlk başta bu konuşmaları yapmanız bu nedenle oldukça önemlidir. Alınan bu kararlardan hoşnut olmayan birisi varsa onunla orta yolu bulmaya çalışmalı ya da o kişiyle işe hiç başlamamalısınız.

Alınan kararları herkese iletin ve karar alırken herkesi dahil edin

Sosyal çevrenizdeki kişilerle iş kurmaya başladığınızda, kurduğunuz iş de sosyal hayatınıza dahil olmaya başlayacaktır. Bu sosyal ortamalarda işle ilgili kararlar alınabilir ve bazı ortaklarınız bu ortamlarda olmayabilir. Bu kararları alırken, mümkün olduğunca tüm ortaklarınızla beraber olmaya çalışın ya da yapılan bu konuşmaları onlara ileterek onların da fikirlerini alın.

Arkadaşlarınızla iş yaparken bu tür kararları diğer tarafa aktarmak sorun olmayabilir gibi görünebilir. Arkadaşlıktan dolayı anlayışla karşılanabileceğini düşünülebilir; fakat bu tür davranışlar yanlış anlaşılmalara yol açabilir.

Bu nedenle şirketle ilgili kararlar alınırken tüm kurucu ortakların görüşlerini almaya özen göstermelisiniz. Aynı şekilde ortaklarınızın da buna dikkat etmesi oldukça önemli.

Şirketler demokrasiyle yönetilmiyor

Şirketlerin yönetim biçimlerinde demokrasiye pek rastlanmaz. Bunun nedeni de son sözü söyleyen bir kişi her zaman bulunur. Arkadaşlarınızla iş kurarken bu duruma da saygı gösterilmesi gerekiyor. Şirket içinde bazı kişilerin daha fazla sözü çıkabilir ve başta konuşulan konulardan biri de bu olmalı. Bu kişiler daha fazla hisseye sahip olabilir, fikrin sahibi olabilir ya da iş hakkında en fazla tecrübeye sahip kişi olabilir.

İşin kurulum aşamasında bu konular konuşulurken son sözü kimin söyleyeceğine yönelik de bazı kararların alınması daha sağlıklı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Birçok kişi kendi işini kurmak ister ancak ilk adımın ne olacağını veya nasıl başlamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşayabilirler. Bir diğer konu ise iş kurmak için doğru bir zamanın olup olmadığı sorunsalıdır....
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
En trend Youtube video fikirleri
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan