Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?

3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?

Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor.

Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve arkadaşlarla kurulan işler çoğu zaman kötü şekilde bitebiliyor. İş hayatı sürecinde yaşanan olayların, birebir ilişkilere yansıması hem arkadaşlıkların bozulmasına hem de işin sonlanmasına sebep olabiliyor. Bu tip sorunlarla yüzleşmemek için arkadaşlarınızla iş kurarken bazı noktalara dikkat etmeniz gerekecektir.

Kuralları baştan belirleyin

Kurucu ortaklar olarak girişiminizle ilgili kuralları baştan koymanız gerekiyor. Kimin hangi rolü üstleneceği, iş dağılımı, hisse dağılımı gibi konulara en baştan karar vermeniz gerekiyor.

Bu kuralların baştan konulmaması uzun vadede sıkıntıların yaşanmasına neden olabilir. Bu kuralları koyduğunuzda, herkes kendi sorumluluğunu, rolünü ve işlere nasıl yaklaşması gerektiğini bilecektir. Bunun yanı sıra bu kuralların konmasının ardından, ekipteki diğer kişiler kendi rolleri kapsamında alınan kararlara da saygı göstermeye başlayacaklardır.

Ortaklarınızı yeteneklerine göre seçin

Arkadaşlarınızla ortak olmadan önce, onların yeteneklerine bakın. Kurucu ortakların farklı alanlarda uzmanlaşmış ya da bilgi sahibi olması daha sağlıklı olacaktır. Aynı konular üzerinde uzman olan kişilerin beraber çalışması biraz zorlu olabiliyor. Bunun nedeni ise iki tarafında konu hakkında bilgi sahibi olmasından dolayı fikir ayrılıkları yaşanabiliyor ve işler yavaşlayabiliyor.

Bunun yanı sıra farklı alanlarda uzman olan kişilerle çalışmaya başladığınızda şirket içinde iş dağılımı yapmanız daha kolay bir hale gelecektir. Farklı alanlarda çalışan kişiler olduğu için de aynı anda girişimin birçok işi yapılarak daha hızlı bir şekilde sonuca ulaşılabilecektir. Bunlara ek olarak, bir sorun olduğunda, ilgili bölümle ilgili bir çalışan olması bu sorunun giderilme sürecini de kısaltacaktır.

Zor konuşmaları ilk başta yapın

Şirketinizde bir tane CEO, bir tane pazarlama müdür, bir tane satış müdürü olacaktır. Herkes şirketin patronu olamaz. Hisse dağılımı aynı olsa bile, şirketle ilgili kararlar alınırken son sözü söylecek birinin olması gerekiyor.

Bu nedenle de arkadaşlarınızla iş yaparken, bu konuşmaları baştan yapmanız gerekiyor. Şirketteki herkesin bu kararlara saygı duyması ve desteklemesi gerekiyor. Aksi takdirde sorunlar yaşanacaktır. İlk başta bu konuşmaları yapmanız bu nedenle oldukça önemlidir. Alınan bu kararlardan hoşnut olmayan birisi varsa onunla orta yolu bulmaya çalışmalı ya da o kişiyle işe hiç başlamamalısınız.

Alınan kararları herkese iletin ve karar alırken herkesi dahil edin

Sosyal çevrenizdeki kişilerle iş kurmaya başladığınızda, kurduğunuz iş de sosyal hayatınıza dahil olmaya başlayacaktır. Bu sosyal ortamalarda işle ilgili kararlar alınabilir ve bazı ortaklarınız bu ortamlarda olmayabilir. Bu kararları alırken, mümkün olduğunca tüm ortaklarınızla beraber olmaya çalışın ya da yapılan bu konuşmaları onlara ileterek onların da fikirlerini alın.

Arkadaşlarınızla iş yaparken bu tür kararları diğer tarafa aktarmak sorun olmayabilir gibi görünebilir. Arkadaşlıktan dolayı anlayışla karşılanabileceğini düşünülebilir; fakat bu tür davranışlar yanlış anlaşılmalara yol açabilir.

Bu nedenle şirketle ilgili kararlar alınırken tüm kurucu ortakların görüşlerini almaya özen göstermelisiniz. Aynı şekilde ortaklarınızın da buna dikkat etmesi oldukça önemli.

Şirketler demokrasiyle yönetilmiyor

Şirketlerin yönetim biçimlerinde demokrasiye pek rastlanmaz. Bunun nedeni de son sözü söyleyen bir kişi her zaman bulunur. Arkadaşlarınızla iş kurarken bu duruma da saygı gösterilmesi gerekiyor. Şirket içinde bazı kişilerin daha fazla sözü çıkabilir ve başta konuşulan konulardan biri de bu olmalı. Bu kişiler daha fazla hisseye sahip olabilir, fikrin sahibi olabilir ya da iş hakkında en fazla tecrübeye sahip kişi olabilir.

İşin kurulum aşamasında bu konular konuşulurken son sözü kimin söyleyeceğine yönelik de bazı kararların alınması daha sağlıklı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
İnternetten ne satabilirsiniz?
İnternetten ne satabilirsiniz?
E-ticaret sektörü ve örnek siteler, yeni girişimciler için çok heyecan vericidir fakat önemli kararları da alabilmeniz gerekir. Eğer e-ticaret siteis açmak istiyorsanız alabileceğiniz en önemli kararlardan birisi de hangi ürünün...
25 Nisan 2014
Seyhun Özkara
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular; e-posta gönderimi için en uygun zaman nedir, hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor, e-postaların uzunlukları ne kadar olmalı; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
23 Ekim 2016
Sinan Oypan
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
IdeaSoft
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin