Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?

3 Temmuz 2016
Sinan Oypan

Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor.

Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve arkadaşlarla kurulan işler çoğu zaman kötü şekilde bitebiliyor. İş hayatı sürecinde yaşanan olayların, birebir ilişkilere yansıması hem arkadaşlıkların bozulmasına hem de işin sonlanmasına sebep olabiliyor. Bu tip sorunlarla yüzleşmemek için arkadaşlarınızla iş kurarken bazı noktalara dikkat etmeniz gerekecektir.

Kuralları baştan belirleyin

Kurucu ortaklar olarak girişiminizle ilgili kuralları baştan koymanız gerekiyor. Kimin hangi rolü üstleneceği, iş dağılımı, hisse dağılımı gibi konulara en baştan karar vermeniz gerekiyor.

Bu kuralların baştan konulmaması uzun vadede sıkıntıların yaşanmasına neden olabilir. Bu kuralları koyduğunuzda, herkes kendi sorumluluğunu, rolünü ve işlere nasıl yaklaşması gerektiğini bilecektir. Bunun yanı sıra bu kuralların konmasının ardından, ekipteki diğer kişiler kendi rolleri kapsamında alınan kararlara da saygı göstermeye başlayacaklardır.

Ortaklarınızı yeteneklerine göre seçin

Arkadaşlarınızla ortak olmadan önce, onların yeteneklerine bakın. Kurucu ortakların farklı alanlarda uzmanlaşmış ya da bilgi sahibi olması daha sağlıklı olacaktır. Aynı konular üzerinde uzman olan kişilerin beraber çalışması biraz zorlu olabiliyor. Bunun nedeni ise iki tarafında konu hakkında bilgi sahibi olmasından dolayı fikir ayrılıkları yaşanabiliyor ve işler yavaşlayabiliyor.

Bunun yanı sıra farklı alanlarda uzman olan kişilerle çalışmaya başladığınızda şirket içinde iş dağılımı yapmanız daha kolay bir hale gelecektir. Farklı alanlarda çalışan kişiler olduğu için de aynı anda girişimin birçok işi yapılarak daha hızlı bir şekilde sonuca ulaşılabilecektir. Bunlara ek olarak, bir sorun olduğunda, ilgili bölümle ilgili bir çalışan olması bu sorunun giderilme sürecini de kısaltacaktır.

Zor konuşmaları ilk başta yapın

Şirketinizde bir tane CEO, bir tane pazarlama müdür, bir tane satış müdürü olacaktır. Herkes şirketin patronu olamaz. Hisse dağılımı aynı olsa bile, şirketle ilgili kararlar alınırken son sözü söylecek birinin olması gerekiyor.

Bu nedenle de arkadaşlarınızla iş yaparken, bu konuşmaları baştan yapmanız gerekiyor. Şirketteki herkesin bu kararlara saygı duyması ve desteklemesi gerekiyor. Aksi takdirde sorunlar yaşanacaktır. İlk başta bu konuşmaları yapmanız bu nedenle oldukça önemlidir. Alınan bu kararlardan hoşnut olmayan birisi varsa onunla orta yolu bulmaya çalışmalı ya da o kişiyle işe hiç başlamamalısınız.

Alınan kararları herkese iletin ve karar alırken herkesi dahil edin

Sosyal çevrenizdeki kişilerle iş kurmaya başladığınızda, kurduğunuz iş de sosyal hayatınıza dahil olmaya başlayacaktır. Bu sosyal ortamalarda işle ilgili kararlar alınabilir ve bazı ortaklarınız bu ortamlarda olmayabilir. Bu kararları alırken, mümkün olduğunca tüm ortaklarınızla beraber olmaya çalışın ya da yapılan bu konuşmaları onlara ileterek onların da fikirlerini alın.

Arkadaşlarınızla iş yaparken bu tür kararları diğer tarafa aktarmak sorun olmayabilir gibi görünebilir. Arkadaşlıktan dolayı anlayışla karşılanabileceğini düşünülebilir; fakat bu tür davranışlar yanlış anlaşılmalara yol açabilir.

Bu nedenle şirketle ilgili kararlar alınırken tüm kurucu ortakların görüşlerini almaya özen göstermelisiniz. Aynı şekilde ortaklarınızın da buna dikkat etmesi oldukça önemli.

Şirketler demokrasiyle yönetilmiyor

Şirketlerin yönetim biçimlerinde demokrasiye pek rastlanmaz. Bunun nedeni de son sözü söyleyen bir kişi her zaman bulunur. Arkadaşlarınızla iş kurarken bu duruma da saygı gösterilmesi gerekiyor. Şirket içinde bazı kişilerin daha fazla sözü çıkabilir ve başta konuşulan konulardan biri de bu olmalı. Bu kişiler daha fazla hisseye sahip olabilir, fikrin sahibi olabilir ya da iş hakkında en fazla tecrübeye sahip kişi olabilir.

İşin kurulum aşamasında bu konular konuşulurken son sözü kimin söyleyeceğine yönelik de bazı kararların alınması daha sağlıklı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Günümüzün en popüler sosyal platformu olması nedeniyle Instagram üzerindeki erişimlerinizi artırmanız ve daha çok kişiye ulaşmanız, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Eylül 2018
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan
2019’da bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2019’da öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan