Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020

19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020

Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla ilgili daha fazla içerik görmelerini sağlar. Daha önce SEO çalışmaları yapmamış ve bunları denemek isteyen yeni başlayanlar için de arama motoru uyumluluğu ile ilgili bir takım ipuçlarını burada paylaşacağız.

İlgili rehber: Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?

Arama motoru uyumluluğu ipuçları

SEO sadece sitenizi optimize etmekle alakalı değildir

Arama motoru uyumluluğu çalışmlarının sadece web sitenizi optimize etmekle alakalı olmadığını bilmeniz gerekmekte. Yaptığınız dijital pazarlama çalışmaları, tüketici davranışları ve marka bilinirliğinizin de SEO çalışmalarına etkisi vardır. Bu süreçte SEO çalışmalarınızı etkileyen diğer etkenleri de şöyle sıralayabiliriz:

  • İçerik pazarlama
  • Sosyal medya pazarlama
  • PR (Halkla ilişkiler) çalışmaları
  • Markalaşma
  • Web sitenin kodları
  • İçerik tasarımı
  • Kullanıcı deneyimi
  • Sitede geçirilen süre
  • Sitedeki geri dönüşüm oranları

Bu liste kullanıcıların markanızla etkileşime geçtiği diğer yöntemlerle daha da uzatılabilir. Burada önemli olan, SEO çalışmalarınızın etkinliğini birden fazla faktörün etkilediğini bilmektir.

Site ve sayfa içi SEO çalışmaları

Arama motoru uyumluluğu üzerinde çalışırken, web siteniz üzerinde de bir takım optimizasyon işlemleri yapmanız gerekiyor. Bunlara site ya da sayfa içi SEO çalışmaları ismini de verebiliriz. Adından da anlaşıldığı üzere, web sitenizdeki sayfaların optimizasyonu sağlamak için yapılan çalışmalardır.

Site içinde yapacağınız SEO çalışmalarını başlıklar halinde şöyle listeleyebiliriz:

  • Ürün, hizmet ve markayla ilgili anahtar kelimelerin belirlenmesi
  • Sayfa başlıklarının optimize edilmesi
  • Başlık etiketlerinin kullanımı ve optimizasyonu
  • Sayfa metin ve içeriklerinde anahtar kelimelerin optimizasyonu
  • Meta açıklamaları
  • Görsel optimizasyonlarının yapılması
  • URL yapılarının düzenlenmesi
  • İç ve dış yönlendirme linklerinin düzenlenmesi
  • Site hızını artırma

Site içi SEO uygulamaları ile yapmanız gereken çalışmaları daha detaylı anlamak için aşağıdaki rehberimize göz atabilir ve bu çalışmalarınızı daha da kapsamlı bir şekilde yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO

İçerik kalitenizi artıtın

İçeriklerinizin kalitesini artırmanıza da arama motoru uyuyumluğunda, sayfalarınızın değerini artırmanıza yardımcı olacaktır. Görsel ve içerik olarak daha değerli içerikler oluşturmak, kullanıcıların ilgisini ve dikkatini çekmek ve onların içeriklerinizi paylaşmalarını sağlayarak, sayfa üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamanız, SEO konusunda da yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

Bilgi veren, eğitici blog içeriklerinin yanı sıra etkileşim sağlayacak içerikler de üretmeniz sitenizin değerini artırır. Bununla beraber sosyal ağlarda da aktif olarak içerik üretmeniz, web sitenize trafik çekmenizi sağlar. Web sitenize gelen trafiği de site üzerinde tutmanız, kullanıcı deneyimi açısından arama motoru uyumluluğunda artı bir değer taşır.

İlgili rehber: Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları

Mobil SEO uyumluluğunu

Mobil SEO çalışmalarına da yatırım yapmanızda yarar var. Çünkü günümüzde mobil kullanıcıların sayısı bir hayli arttı ve mobil cihazlarda da önemli miktarda arama motoru üzerinden sorgu gerçekleştirilmekte. Bu sebeple de mobil SEO optimizasyonları yapmanız, mobil arama sorgularında da öne çıkmanıza yardımcı olacaktır. Mobil site uyumluluğu bu süreçte ilk öncelik olarak öne çıkmaktadır. Google, kullanıcılara iyi bir deneyim sunabilmek için mobile uyumlu sıraları, arama sorgularında daha üst sıralarda göstermektedir. Bu konuyla ilgili daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?

Kullanıcı deneyimini geliştirin

Arama motoru uyuyumluluğu üzerine çalışırken, siteniz üzerindeki kullanıcı deneyimini de geliştirmeniz yararlı olacaktır. Kullanıcıları siteniz üzerinde daha fazla tutmanız, onlardan daha fazla geri dönüş sağlamanız ve onların sitede daha fazla sayfıyı ziyaret etmelerini sağlamanız, arama motorlarına, içeriğinizin kullanıcıların yaptıkları aramalarla ilgili olduğunu ve içerik kalitenizin de yüksek olduğunu gösterir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?

Kullanıcıların site üzerindeki bu olumlu davranışları da site değerinizi artırarak, arama sorgularında sayfalarınızın daha üst sıralarda listelenmesini sağlamaktadır. Bu nedenle de site tasarımı ve içerik olarak kaliteyi artırarak, kullanıcıları memnun etmeniz bu süreçte de önemlidir.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Sayfa yüklenme hızını artırın

Arama motoru optimizasyonu yaparken, öncelik vermeniz gereken çalışmalardan biri de sitenin yüklenme hızını artırmaktır. Daha hızlı açılan sayfalar, kullanıcı deneyimini daha olumlu bir şekilde etkiler. Google, kendi kullanıcılarına da iyi bir deneyim sunmaya çalışmaktır. Bu nedenle de hızlı yüklenen sitelerin de SEO değerini artırmaktadır.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Aynı zamanda geç açılan ve yüklenen sayfalar, sitenin sorunlu olabileceğini de gösterdiği için hem kullanıcılar hem de arama motorları tarafından da tercih edilmemektedir. Sayfa açılma hızlarınızı optimize ederek, kullanıcı deneyimini geliştirmeniz, Google’daki etkinliğinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Sayfa yüklenme hızı 1 ile 3 saniye olarak tavsiye edilmektedir ve global olarak da kabul görmüştür. Bu sürenin üzerindeki sayfa yüklenmeleri, siteyi yavaşlattığı gibi kullanıcı deneyimini de olumsuz etkiler. Bu sebeple de sayfa hız testlerinizi yaparak gerekli optimizasyonları yapmanız SEO performansını da etkileyecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri, reklam kampanyalarınızın başarısını doğrudan etkileyen faktörlerin başında gelmektedir. Google Adwords ya da sosyal medya reklam kampanyalarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için reklam...
23 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?
Elektronik ticaret bilgi sistemi etbis nedir, etbis kayıt nasıl yapılır, internetten satış yapan firmaların etbis tebliğ sürecinde yapması gerekenler ve daha fazlası bu e ticaret rehberimizde. İnternetten alışverişlerde tüketiciyi...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan