Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020

19 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla ilgili daha fazla içerik görmelerini sağlar. Daha önce SEO çalışmaları yapmamış ve bunları denemek isteyen yeni başlayanlar için de arama motoru uyumluluğu ile ilgili bir takım ipuçlarını burada paylaşacağız.

İlgili rehber: Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?

Arama motoru uyumluluğu ipuçları

SEO sadece sitenizi optimize etmekle alakalı değildir

Arama motoru uyumluluğu çalışmlarının sadece web sitenizi optimize etmekle alakalı olmadığını bilmeniz gerekmekte. Yaptığınız dijital pazarlama çalışmaları, tüketici davranışları ve marka bilinirliğinizin de SEO çalışmalarına etkisi vardır. Bu süreçte SEO çalışmalarınızı etkileyen diğer etkenleri de şöyle sıralayabiliriz:

  • İçerik pazarlama
  • Sosyal medya pazarlama
  • PR (Halkla ilişkiler) çalışmaları
  • Markalaşma
  • Web sitenin kodları
  • İçerik tasarımı
  • Kullanıcı deneyimi
  • Sitede geçirilen süre
  • Sitedeki geri dönüşüm oranları

Bu liste kullanıcıların markanızla etkileşime geçtiği diğer yöntemlerle daha da uzatılabilir. Burada önemli olan, SEO çalışmalarınızın etkinliğini birden fazla faktörün etkilediğini bilmektir.

Site ve sayfa içi SEO çalışmaları

Arama motoru uyumluluğu üzerinde çalışırken, web siteniz üzerinde de bir takım optimizasyon işlemleri yapmanız gerekiyor. Bunlara site ya da sayfa içi SEO çalışmaları ismini de verebiliriz. Adından da anlaşıldığı üzere, web sitenizdeki sayfaların optimizasyonu sağlamak için yapılan çalışmalardır.

Site içinde yapacağınız SEO çalışmalarını başlıklar halinde şöyle listeleyebiliriz:

  • Ürün, hizmet ve markayla ilgili anahtar kelimelerin belirlenmesi
  • Sayfa başlıklarının optimize edilmesi
  • Başlık etiketlerinin kullanımı ve optimizasyonu
  • Sayfa metin ve içeriklerinde anahtar kelimelerin optimizasyonu
  • Meta açıklamaları
  • Görsel optimizasyonlarının yapılması
  • URL yapılarının düzenlenmesi
  • İç ve dış yönlendirme linklerinin düzenlenmesi
  • Site hızını artırma

Site içi SEO uygulamaları ile yapmanız gereken çalışmaları daha detaylı anlamak için aşağıdaki rehberimize göz atabilir ve bu çalışmalarınızı daha da kapsamlı bir şekilde yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO

İçerik kalitenizi artıtın

İçeriklerinizin kalitesini artırmanıza da arama motoru uyuyumluğunda, sayfalarınızın değerini artırmanıza yardımcı olacaktır. Görsel ve içerik olarak daha değerli içerikler oluşturmak, kullanıcıların ilgisini ve dikkatini çekmek ve onların içeriklerinizi paylaşmalarını sağlayarak, sayfa üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamanız, SEO konusunda da yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

Bilgi veren, eğitici blog içeriklerinin yanı sıra etkileşim sağlayacak içerikler de üretmeniz sitenizin değerini artırır. Bununla beraber sosyal ağlarda da aktif olarak içerik üretmeniz, web sitenize trafik çekmenizi sağlar. Web sitenize gelen trafiği de site üzerinde tutmanız, kullanıcı deneyimi açısından arama motoru uyumluluğunda artı bir değer taşır.

İlgili rehber: Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları

Mobil SEO uyumluluğunu

Mobil SEO çalışmalarına da yatırım yapmanızda yarar var. Çünkü günümüzde mobil kullanıcıların sayısı bir hayli arttı ve mobil cihazlarda da önemli miktarda arama motoru üzerinden sorgu gerçekleştirilmekte. Bu sebeple de mobil SEO optimizasyonları yapmanız, mobil arama sorgularında da öne çıkmanıza yardımcı olacaktır. Mobil site uyumluluğu bu süreçte ilk öncelik olarak öne çıkmaktadır. Google, kullanıcılara iyi bir deneyim sunabilmek için mobile uyumlu sıraları, arama sorgularında daha üst sıralarda göstermektedir. Bu konuyla ilgili daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?

Kullanıcı deneyimini geliştirin

Arama motoru uyuyumluluğu üzerine çalışırken, siteniz üzerindeki kullanıcı deneyimini de geliştirmeniz yararlı olacaktır. Kullanıcıları siteniz üzerinde daha fazla tutmanız, onlardan daha fazla geri dönüş sağlamanız ve onların sitede daha fazla sayfıyı ziyaret etmelerini sağlamanız, arama motorlarına, içeriğinizin kullanıcıların yaptıkları aramalarla ilgili olduğunu ve içerik kalitenizin de yüksek olduğunu gösterir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?

Kullanıcıların site üzerindeki bu olumlu davranışları da site değerinizi artırarak, arama sorgularında sayfalarınızın daha üst sıralarda listelenmesini sağlamaktadır. Bu nedenle de site tasarımı ve içerik olarak kaliteyi artırarak, kullanıcıları memnun etmeniz bu süreçte de önemlidir.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Sayfa yüklenme hızını artırın

Arama motoru optimizasyonu yaparken, öncelik vermeniz gereken çalışmalardan biri de sitenin yüklenme hızını artırmaktır. Daha hızlı açılan sayfalar, kullanıcı deneyimini daha olumlu bir şekilde etkiler. Google, kendi kullanıcılarına da iyi bir deneyim sunmaya çalışmaktır. Bu nedenle de hızlı yüklenen sitelerin de SEO değerini artırmaktadır.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Aynı zamanda geç açılan ve yüklenen sayfalar, sitenin sorunlu olabileceğini de gösterdiği için hem kullanıcılar hem de arama motorları tarafından da tercih edilmemektedir. Sayfa açılma hızlarınızı optimize ederek, kullanıcı deneyimini geliştirmeniz, Google’daki etkinliğinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Sayfa yüklenme hızı 1 ile 3 saniye olarak tavsiye edilmektedir ve global olarak da kabul görmüştür. Bu sürenin üzerindeki sayfa yüklenmeleri, siteyi yavaşlattığı gibi kullanıcı deneyimini de olumsuz etkiler. Bu sebeple de sayfa hız testlerinizi yaparak gerekli optimizasyonları yapmanız SEO performansını da etkileyecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan