Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020

19 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla ilgili daha fazla içerik görmelerini sağlar. Daha önce SEO çalışmaları yapmamış ve bunları denemek isteyen yeni başlayanlar için de arama motoru uyumluluğu ile ilgili bir takım ipuçlarını burada paylaşacağız.

İlgili rehber: Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?

Arama motoru uyumluluğu ipuçları

SEO sadece sitenizi optimize etmekle alakalı değildir

Arama motoru uyumluluğu çalışmlarının sadece web sitenizi optimize etmekle alakalı olmadığını bilmeniz gerekmekte. Yaptığınız dijital pazarlama çalışmaları, tüketici davranışları ve marka bilinirliğinizin de SEO çalışmalarına etkisi vardır. Bu süreçte SEO çalışmalarınızı etkileyen diğer etkenleri de şöyle sıralayabiliriz:

  • İçerik pazarlama
  • Sosyal medya pazarlama
  • PR (Halkla ilişkiler) çalışmaları
  • Markalaşma
  • Web sitenin kodları
  • İçerik tasarımı
  • Kullanıcı deneyimi
  • Sitede geçirilen süre
  • Sitedeki geri dönüşüm oranları

Bu liste kullanıcıların markanızla etkileşime geçtiği diğer yöntemlerle daha da uzatılabilir. Burada önemli olan, SEO çalışmalarınızın etkinliğini birden fazla faktörün etkilediğini bilmektir.

Site ve sayfa içi SEO çalışmaları

Arama motoru uyumluluğu üzerinde çalışırken, web siteniz üzerinde de bir takım optimizasyon işlemleri yapmanız gerekiyor. Bunlara site ya da sayfa içi SEO çalışmaları ismini de verebiliriz. Adından da anlaşıldığı üzere, web sitenizdeki sayfaların optimizasyonu sağlamak için yapılan çalışmalardır.

Site içinde yapacağınız SEO çalışmalarını başlıklar halinde şöyle listeleyebiliriz:

  • Ürün, hizmet ve markayla ilgili anahtar kelimelerin belirlenmesi
  • Sayfa başlıklarının optimize edilmesi
  • Başlık etiketlerinin kullanımı ve optimizasyonu
  • Sayfa metin ve içeriklerinde anahtar kelimelerin optimizasyonu
  • Meta açıklamaları
  • Görsel optimizasyonlarının yapılması
  • URL yapılarının düzenlenmesi
  • İç ve dış yönlendirme linklerinin düzenlenmesi
  • Site hızını artırma

Site içi SEO uygulamaları ile yapmanız gereken çalışmaları daha detaylı anlamak için aşağıdaki rehberimize göz atabilir ve bu çalışmalarınızı daha da kapsamlı bir şekilde yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO

İçerik kalitenizi artıtın

İçeriklerinizin kalitesini artırmanıza da arama motoru uyuyumluğunda, sayfalarınızın değerini artırmanıza yardımcı olacaktır. Görsel ve içerik olarak daha değerli içerikler oluşturmak, kullanıcıların ilgisini ve dikkatini çekmek ve onların içeriklerinizi paylaşmalarını sağlayarak, sayfa üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamanız, SEO konusunda da yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

Bilgi veren, eğitici blog içeriklerinin yanı sıra etkileşim sağlayacak içerikler de üretmeniz sitenizin değerini artırır. Bununla beraber sosyal ağlarda da aktif olarak içerik üretmeniz, web sitenize trafik çekmenizi sağlar. Web sitenize gelen trafiği de site üzerinde tutmanız, kullanıcı deneyimi açısından arama motoru uyumluluğunda artı bir değer taşır.

İlgili rehber: Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları

Mobil SEO uyumluluğunu

Mobil SEO çalışmalarına da yatırım yapmanızda yarar var. Çünkü günümüzde mobil kullanıcıların sayısı bir hayli arttı ve mobil cihazlarda da önemli miktarda arama motoru üzerinden sorgu gerçekleştirilmekte. Bu sebeple de mobil SEO optimizasyonları yapmanız, mobil arama sorgularında da öne çıkmanıza yardımcı olacaktır. Mobil site uyumluluğu bu süreçte ilk öncelik olarak öne çıkmaktadır. Google, kullanıcılara iyi bir deneyim sunabilmek için mobile uyumlu sıraları, arama sorgularında daha üst sıralarda göstermektedir. Bu konuyla ilgili daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?

Kullanıcı deneyimini geliştirin

Arama motoru uyuyumluluğu üzerine çalışırken, siteniz üzerindeki kullanıcı deneyimini de geliştirmeniz yararlı olacaktır. Kullanıcıları siteniz üzerinde daha fazla tutmanız, onlardan daha fazla geri dönüş sağlamanız ve onların sitede daha fazla sayfıyı ziyaret etmelerini sağlamanız, arama motorlarına, içeriğinizin kullanıcıların yaptıkları aramalarla ilgili olduğunu ve içerik kalitenizin de yüksek olduğunu gösterir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?

Kullanıcıların site üzerindeki bu olumlu davranışları da site değerinizi artırarak, arama sorgularında sayfalarınızın daha üst sıralarda listelenmesini sağlamaktadır. Bu nedenle de site tasarımı ve içerik olarak kaliteyi artırarak, kullanıcıları memnun etmeniz bu süreçte de önemlidir.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Sayfa yüklenme hızını artırın

Arama motoru optimizasyonu yaparken, öncelik vermeniz gereken çalışmalardan biri de sitenin yüklenme hızını artırmaktır. Daha hızlı açılan sayfalar, kullanıcı deneyimini daha olumlu bir şekilde etkiler. Google, kendi kullanıcılarına da iyi bir deneyim sunmaya çalışmaktır. Bu nedenle de hızlı yüklenen sitelerin de SEO değerini artırmaktadır.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Aynı zamanda geç açılan ve yüklenen sayfalar, sitenin sorunlu olabileceğini de gösterdiği için hem kullanıcılar hem de arama motorları tarafından da tercih edilmemektedir. Sayfa açılma hızlarınızı optimize ederek, kullanıcı deneyimini geliştirmeniz, Google’daki etkinliğinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Sayfa yüklenme hızı 1 ile 3 saniye olarak tavsiye edilmektedir ve global olarak da kabul görmüştür. Bu sürenin üzerindeki sayfa yüklenmeleri, siteyi yavaşlattığı gibi kullanıcı deneyimini de olumsuz etkiler. Bu sebeple de sayfa hız testlerinizi yaparak gerekli optimizasyonları yapmanız SEO performansını da etkileyecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı...
23 Ekim 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan