fbpx

Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020

19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020

Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla ilgili daha fazla içerik görmelerini sağlar. Daha önce SEO çalışmaları yapmamış ve bunları denemek isteyen yeni başlayanlar için de arama motoru uyumluluğu ile ilgili bir takım ipuçlarını burada paylaşacağız.

İlgili rehber: Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?

Arama motoru uyumluluğu ipuçları

SEO sadece sitenizi optimize etmekle alakalı değildir

Arama motoru uyumluluğu çalışmlarının sadece web sitenizi optimize etmekle alakalı olmadığını bilmeniz gerekmekte. Yaptığınız dijital pazarlama çalışmaları, tüketici davranışları ve marka bilinirliğinizin de SEO çalışmalarına etkisi vardır. Bu süreçte SEO çalışmalarınızı etkileyen diğer etkenleri de şöyle sıralayabiliriz:

  • İçerik pazarlama
  • Sosyal medya pazarlama
  • PR (Halkla ilişkiler) çalışmaları
  • Markalaşma
  • Web sitenin kodları
  • İçerik tasarımı
  • Kullanıcı deneyimi
  • Sitede geçirilen süre
  • Sitedeki geri dönüşüm oranları

Bu liste kullanıcıların markanızla etkileşime geçtiği diğer yöntemlerle daha da uzatılabilir. Burada önemli olan, SEO çalışmalarınızın etkinliğini birden fazla faktörün etkilediğini bilmektir.

Site ve sayfa içi SEO çalışmaları

Arama motoru uyumluluğu üzerinde çalışırken, web siteniz üzerinde de bir takım optimizasyon işlemleri yapmanız gerekiyor. Bunlara site ya da sayfa içi SEO çalışmaları ismini de verebiliriz. Adından da anlaşıldığı üzere, web sitenizdeki sayfaların optimizasyonu sağlamak için yapılan çalışmalardır.

Site içinde yapacağınız SEO çalışmalarını başlıklar halinde şöyle listeleyebiliriz:

  • Ürün, hizmet ve markayla ilgili anahtar kelimelerin belirlenmesi
  • Sayfa başlıklarının optimize edilmesi
  • Başlık etiketlerinin kullanımı ve optimizasyonu
  • Sayfa metin ve içeriklerinde anahtar kelimelerin optimizasyonu
  • Meta açıklamaları
  • Görsel optimizasyonlarının yapılması
  • URL yapılarının düzenlenmesi
  • İç ve dış yönlendirme linklerinin düzenlenmesi
  • Site hızını artırma

Site içi SEO uygulamaları ile yapmanız gereken çalışmaları daha detaylı anlamak için aşağıdaki rehberimize göz atabilir ve bu çalışmalarınızı daha da kapsamlı bir şekilde yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO

İçerik kalitenizi artıtın

İçeriklerinizin kalitesini artırmanıza da arama motoru uyuyumluğunda, sayfalarınızın değerini artırmanıza yardımcı olacaktır. Görsel ve içerik olarak daha değerli içerikler oluşturmak, kullanıcıların ilgisini ve dikkatini çekmek ve onların içeriklerinizi paylaşmalarını sağlayarak, sayfa üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamanız, SEO konusunda da yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

Bilgi veren, eğitici blog içeriklerinin yanı sıra etkileşim sağlayacak içerikler de üretmeniz sitenizin değerini artırır. Bununla beraber sosyal ağlarda da aktif olarak içerik üretmeniz, web sitenize trafik çekmenizi sağlar. Web sitenize gelen trafiği de site üzerinde tutmanız, kullanıcı deneyimi açısından arama motoru uyumluluğunda artı bir değer taşır.

İlgili rehber: Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları

Mobil SEO uyumluluğunu

Mobil SEO çalışmalarına da yatırım yapmanızda yarar var. Çünkü günümüzde mobil kullanıcıların sayısı bir hayli arttı ve mobil cihazlarda da önemli miktarda arama motoru üzerinden sorgu gerçekleştirilmekte. Bu sebeple de mobil SEO optimizasyonları yapmanız, mobil arama sorgularında da öne çıkmanıza yardımcı olacaktır. Mobil site uyumluluğu bu süreçte ilk öncelik olarak öne çıkmaktadır. Google, kullanıcılara iyi bir deneyim sunabilmek için mobile uyumlu sıraları, arama sorgularında daha üst sıralarda göstermektedir. Bu konuyla ilgili daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?

Kullanıcı deneyimini geliştirin

Arama motoru uyuyumluluğu üzerine çalışırken, siteniz üzerindeki kullanıcı deneyimini de geliştirmeniz yararlı olacaktır. Kullanıcıları siteniz üzerinde daha fazla tutmanız, onlardan daha fazla geri dönüş sağlamanız ve onların sitede daha fazla sayfıyı ziyaret etmelerini sağlamanız, arama motorlarına, içeriğinizin kullanıcıların yaptıkları aramalarla ilgili olduğunu ve içerik kalitenizin de yüksek olduğunu gösterir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?

Kullanıcıların site üzerindeki bu olumlu davranışları da site değerinizi artırarak, arama sorgularında sayfalarınızın daha üst sıralarda listelenmesini sağlamaktadır. Bu nedenle de site tasarımı ve içerik olarak kaliteyi artırarak, kullanıcıları memnun etmeniz bu süreçte de önemlidir.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Sayfa yüklenme hızını artırın

Arama motoru optimizasyonu yaparken, öncelik vermeniz gereken çalışmalardan biri de sitenin yüklenme hızını artırmaktır. Daha hızlı açılan sayfalar, kullanıcı deneyimini daha olumlu bir şekilde etkiler. Google, kendi kullanıcılarına da iyi bir deneyim sunmaya çalışmaktır. Bu nedenle de hızlı yüklenen sitelerin de SEO değerini artırmaktadır.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Aynı zamanda geç açılan ve yüklenen sayfalar, sitenin sorunlu olabileceğini de gösterdiği için hem kullanıcılar hem de arama motorları tarafından da tercih edilmemektedir. Sayfa açılma hızlarınızı optimize ederek, kullanıcı deneyimini geliştirmeniz, Google’daki etkinliğinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Sayfa yüklenme hızı 1 ile 3 saniye olarak tavsiye edilmektedir ve global olarak da kabul görmüştür. Bu sürenin üzerindeki sayfa yüklenmeleri, siteyi yavaşlattığı gibi kullanıcı deneyimini de olumsuz etkiler. Bu sebeple de sayfa hız testlerinizi yaparak gerekli optimizasyonları yapmanız SEO performansını da etkileyecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Sinan Oypan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan