Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020

19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020

Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla ilgili daha fazla içerik görmelerini sağlar. Daha önce SEO çalışmaları yapmamış ve bunları denemek isteyen yeni başlayanlar için de arama motoru uyumluluğu ile ilgili bir takım ipuçlarını burada paylaşacağız.

İlgili rehber: Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?

Arama motoru uyumluluğu ipuçları

SEO sadece sitenizi optimize etmekle alakalı değildir

Arama motoru uyumluluğu çalışmlarının sadece web sitenizi optimize etmekle alakalı olmadığını bilmeniz gerekmekte. Yaptığınız dijital pazarlama çalışmaları, tüketici davranışları ve marka bilinirliğinizin de SEO çalışmalarına etkisi vardır. Bu süreçte SEO çalışmalarınızı etkileyen diğer etkenleri de şöyle sıralayabiliriz:

  • İçerik pazarlama
  • Sosyal medya pazarlama
  • PR (Halkla ilişkiler) çalışmaları
  • Markalaşma
  • Web sitenin kodları
  • İçerik tasarımı
  • Kullanıcı deneyimi
  • Sitede geçirilen süre
  • Sitedeki geri dönüşüm oranları

Bu liste kullanıcıların markanızla etkileşime geçtiği diğer yöntemlerle daha da uzatılabilir. Burada önemli olan, SEO çalışmalarınızın etkinliğini birden fazla faktörün etkilediğini bilmektir.

Site ve sayfa içi SEO çalışmaları

Arama motoru uyumluluğu üzerinde çalışırken, web siteniz üzerinde de bir takım optimizasyon işlemleri yapmanız gerekiyor. Bunlara site ya da sayfa içi SEO çalışmaları ismini de verebiliriz. Adından da anlaşıldığı üzere, web sitenizdeki sayfaların optimizasyonu sağlamak için yapılan çalışmalardır.

Site içinde yapacağınız SEO çalışmalarını başlıklar halinde şöyle listeleyebiliriz:

  • Ürün, hizmet ve markayla ilgili anahtar kelimelerin belirlenmesi
  • Sayfa başlıklarının optimize edilmesi
  • Başlık etiketlerinin kullanımı ve optimizasyonu
  • Sayfa metin ve içeriklerinde anahtar kelimelerin optimizasyonu
  • Meta açıklamaları
  • Görsel optimizasyonlarının yapılması
  • URL yapılarının düzenlenmesi
  • İç ve dış yönlendirme linklerinin düzenlenmesi
  • Site hızını artırma

Site içi SEO uygulamaları ile yapmanız gereken çalışmaları daha detaylı anlamak için aşağıdaki rehberimize göz atabilir ve bu çalışmalarınızı daha da kapsamlı bir şekilde yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO

İçerik kalitenizi artıtın

İçeriklerinizin kalitesini artırmanıza da arama motoru uyuyumluğunda, sayfalarınızın değerini artırmanıza yardımcı olacaktır. Görsel ve içerik olarak daha değerli içerikler oluşturmak, kullanıcıların ilgisini ve dikkatini çekmek ve onların içeriklerinizi paylaşmalarını sağlayarak, sayfa üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamanız, SEO konusunda da yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

Bilgi veren, eğitici blog içeriklerinin yanı sıra etkileşim sağlayacak içerikler de üretmeniz sitenizin değerini artırır. Bununla beraber sosyal ağlarda da aktif olarak içerik üretmeniz, web sitenize trafik çekmenizi sağlar. Web sitenize gelen trafiği de site üzerinde tutmanız, kullanıcı deneyimi açısından arama motoru uyumluluğunda artı bir değer taşır.

İlgili rehber: Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları

Mobil SEO uyumluluğunu

Mobil SEO çalışmalarına da yatırım yapmanızda yarar var. Çünkü günümüzde mobil kullanıcıların sayısı bir hayli arttı ve mobil cihazlarda da önemli miktarda arama motoru üzerinden sorgu gerçekleştirilmekte. Bu sebeple de mobil SEO optimizasyonları yapmanız, mobil arama sorgularında da öne çıkmanıza yardımcı olacaktır. Mobil site uyumluluğu bu süreçte ilk öncelik olarak öne çıkmaktadır. Google, kullanıcılara iyi bir deneyim sunabilmek için mobile uyumlu sıraları, arama sorgularında daha üst sıralarda göstermektedir. Bu konuyla ilgili daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?

Kullanıcı deneyimini geliştirin

Arama motoru uyuyumluluğu üzerine çalışırken, siteniz üzerindeki kullanıcı deneyimini de geliştirmeniz yararlı olacaktır. Kullanıcıları siteniz üzerinde daha fazla tutmanız, onlardan daha fazla geri dönüş sağlamanız ve onların sitede daha fazla sayfıyı ziyaret etmelerini sağlamanız, arama motorlarına, içeriğinizin kullanıcıların yaptıkları aramalarla ilgili olduğunu ve içerik kalitenizin de yüksek olduğunu gösterir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?

Kullanıcıların site üzerindeki bu olumlu davranışları da site değerinizi artırarak, arama sorgularında sayfalarınızın daha üst sıralarda listelenmesini sağlamaktadır. Bu nedenle de site tasarımı ve içerik olarak kaliteyi artırarak, kullanıcıları memnun etmeniz bu süreçte de önemlidir.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Sayfa yüklenme hızını artırın

Arama motoru optimizasyonu yaparken, öncelik vermeniz gereken çalışmalardan biri de sitenin yüklenme hızını artırmaktır. Daha hızlı açılan sayfalar, kullanıcı deneyimini daha olumlu bir şekilde etkiler. Google, kendi kullanıcılarına da iyi bir deneyim sunmaya çalışmaktır. Bu nedenle de hızlı yüklenen sitelerin de SEO değerini artırmaktadır.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Aynı zamanda geç açılan ve yüklenen sayfalar, sitenin sorunlu olabileceğini de gösterdiği için hem kullanıcılar hem de arama motorları tarafından da tercih edilmemektedir. Sayfa açılma hızlarınızı optimize ederek, kullanıcı deneyimini geliştirmeniz, Google’daki etkinliğinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Sayfa yüklenme hızı 1 ile 3 saniye olarak tavsiye edilmektedir ve global olarak da kabul görmüştür. Bu sürenin üzerindeki sayfa yüklenmeleri, siteyi yavaşlattığı gibi kullanıcı deneyimini de olumsuz etkiler. Bu sebeple de sayfa hız testlerinizi yaparak gerekli optimizasyonları yapmanız SEO performansını da etkileyecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Kurban Bayramı’nın yaklaşmakta olduğu şu dönemlerde, markalar bayram tatiline yönelik reklam çalışmaları yapmaya başlıyorlar. Bu bayram dönemi, 2017’deki Ramazan Bayramı’na kadarki son uzun tatil dönemi olması nedeniyle de...
26 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Bug Nedir?
Bug Nedir?
Bilgisayarınızda basit bir şekilde çalışıyor gibi görünen program ve yazılımlar, aslında çok karmaşık bir altyapıya sahip olabilir. Temelinde kodlamanın yer aldığı yazılımlar düşünüldüğünde, bu karmaşıklığı anlamak...
6 Eylül 2021
Markethinkers
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı...
19 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak...
12 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın