fbpx

Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders

12 Eylül 2016
Sinan Oypan
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders

iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz daha farklı olacak.

Dünyadaki en büyük teknoloji şirketlerinden biri olan Apple’ın başarılı olduğu konulardan biri de pazarlama. E-ticaret firmaları kendi pazarlama stratejilerini geliştirirken, Apple’ın taktiklerinden faydalanabilirler. Marka olarak Apple’ı beğeniyor ya da beğenmiyor olabilirsiniz; fakat Apple’ın pazarlama konusundaki başarısı ortada. Bu nedenle de bu stratejilerden ders almak her firma için yararlı olacaktır.

Sadeliği ön planda tutun

Apple ürün tasarımlarında sadeliği ön planda tuttuğu gibi pazarlama çalışmalarında da sadelikten yana duruyor. Tüketiciler, karmaşık pazarlama kampanyalarını algılamak da zorlanıyorlar. Apple da bunun farkında olarak, çalışmalarını basit hale getiriyor.

Pazarlama çalışmalarında Apple ürün fiyatını ya da diğer bilgileri öne çıkartmıyor. Bunun yerine ürünün kendi kendini anlatmasını sağlıyor. Bir karakterin ürünü anlatması yerine, çalışma üzerine seslendirme yapılıyor. Çalışma üzerinde çok fazla metin kullanımı da yapılmıyor. Önemli olan detay ürün olarak öne çıkartılıyor ve ürün kendini gösteriyor. Böylece kullanıcılara sade bir mesaj ve ürün sunulmuş oluyor.

Ürün yerleştirmelerden yararlanın

Geçtiğimiz birkaç yılda Apple özellikle ürün yerleştirme konusunda oldukça çalışma yaptı. Filmlerde dizilerde ya da diğer görsel çalışmalarda Apple ürünlerini görmek mümkün. Tabii ki Apple’ın pazarlama için ayırdığı bütçe oldukça geniş olduğu için bunu yapması mümkün olabiliyor.

Daha küçük firmalar ise ürün yerleştirmeyi daha farklı bir şekilde kullanabilirler. Sosyal mecralarda başka insanlara rahatça ulaşan ve söz sahibi olan kişilerle beraber çalışmalar yapabilirsiniz. Onlardan ürünlerini kullanırken paylaşımlar yapmalarını isteyebilir ya da ürününüzle ilgili farklı paylaşımlar yapmalarını isteyebilirsiniz. Pazarlama bütçeniz dahilinde, bu kişilerle iletişime geçerek ürününüzü bu şekilde tanıtabilirsiniz.

Kullanıcı yorumlarını öne çıkartın

Apple’ın çok büyük bir hayran kitlesi var ve firma bunu çok başarılı bir şekilde kendi yararına kullanmayı biliyor. İnternet sitenizde kullanıcı yorumlarını öne çıkartabilirsiniz. Bunu yaparken, kullanıcıların gerçek isimlerini ve (kullanıcılardan izin almanız koşulu ile) fotoğraflarını kullanabilirsiniz. Eğer B2B kanalındaysanız, yorumlarını aldığınız firmaların internet sitelerini de paylaşabilirsiniz.

Tüketiciler, başka kullanıcıların ürünler hakkında yaptıkları yorumları merak ederler ve üründen memnun kalan tüketici sayısının fazla olduğu durumlarda, bu ziyaretçilerin satın alma kararları da olumlu bir şekilde etkilenecektir.

Fiyattan çok kattığınız değeri ortaya koyun

Birçok firmanın pazarlama alanında yaptığı vurgu fiyat oluyor. Fiyat odaklı bir pazarlama çalışmasında 1 TL dahi aşağıda fiyat sunan firmalar kendilerini rekabette önde görüyorlar. Tüketici tarafından bakıldığında fiyat algısı önemli olsa da rekabette farklılaşabilmek için fiyat haricinde de tüketicilere bir şeyler sunabilmeniz gerekiyor.

Apple’ın fiyat politikası yıllardır aynı şekilde işliyor ve yakın dönemde hiçbir zaman fiyat konusunu ön plana çıkarmadı. Fiyat ile ürünlerini göstermektense tüketicilere kattığı değeri ön plana çıkartmayı seçiyor. Kullanıcı deneyimi, ekstra sunulan faydalar ve özellikler pazarlama çalışmalarında başı çeken öğeler arasında yer alıyor. Sattığı ürün her ne olursa olsun, bu öğeleri öne çıkartarak, verilen paranın karşılığının alınacağı mesajını karşı tarafa veriyor.

Ürünlerinizi değil bir deneyimi sunun

Hangi sektörde olursanız olun, o sektörle ilgili birçok ürün ve rekabet bulunuyor. Bu rekabetten sadece ürününüzü öne çıkartarak başarılı bir şekilde sıyrılamazsınız. Fiyat da burada tek kriter değildir. Bu noktada da tüketiciye yaşatacağınız deneyimi öne çıkartmanız gerekiyor.

Apple, ürünlerini sunarken her zaman bir deneyimi ön plan çıkartmaya çalışıyor. Bu deneyim sadece ürünle ilgili de olmuyor. Apple, sunduğu müşteri hizmeti, mağazasındaki deneyim, ürünün kullanıcı deneyimi ve satış sonrası destek gibi unsurları da bu deneyimin bir parçası haline getiriyor. Böylelikle de ürün ve hizmetten memnun kalan tüketiciler tekrar Apple’dan alışveriş yapmak istiyorlar.

Tüketiciye onların dilinden konuşun

Her firmanın hedef kitlesi farklı olduğu için burada kesin bir şekilde şöyle bir dil kullanın diyemiyoruz. Apple hedef kitlesini çok iyi tanıyor ve pazarlama çalışmalarında kullanıcılarına hitap edecek bir tutum sergilemeyi seçiyor.

Onların istedikleri şeyleri bildikleri için, pazarlama çalışmalarında seçtikleri kelimeler, görseller, arka planlar ve ortamlar tamamen bu hedef kitleyi yansıtacak şekilde hazırlanıyor.

Sizin de bu durumda hedef kitlenizi oldukça iyi tanımanız gerekiyor. Onların neleri istediklerini ve nelere önem verdiklerini çok iyi bilmeniz ve pazarlama çalışmalarında bu unsurlara yer vermeniz gerekiyor.

Duygulara önem verin

Bir ürünü öne çıkartmanın ve ürün için talep oluşturmanın en etkili yollarından biri de duygulara önem vermektir. Apple bu unsura da kendi çalışmalarında yer veriyor.

Hedef kitlenizi yakalayacak olan duygunun ne olduğunu biliyorsanız, pazarlama çalışmalarına bu duyguyu eklemeniz kolay olacaktır. Bir ürünle veya hizmetle bazı duyguları bağdaştırmak, tüketicinin zihninde bazı algılar oluşturacaktır. Bu duygulara aracılığı ile onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Görselliğe önem verin

Apple’ın pazarlamada en başarılı olduğu konulardan biri de görsellik. Özellikle son çıkan birkaç iPhone modelinde sadece bu cihazlardan çekilen fotoğrafın yer aldığı pazarlama çalışmaları yaptı.

Ancak sadece fotoğraf çekmek de yeterli değil. Kullanılan öğeler, görselin arka planı ve görselin çekildiği ortam da oldukça önemli. Doğru açıların ve ışıkların yakalanması görsellerinizi ön plana çıkartacaktır.

Pazarlama çalışmalarınızda görselliğe yer vermeniz çok önemli; çünkü en başta bir fotoğraf onlarca kelime ile anlatamayacağınız birçok bilgiyi verebilir. Bunun yanı sıra göze hitap edebildiğiniz zaman ürünlerinizi satabilmeniz daha kolay olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama çalışmaları, daha düşük bütçelerle hızlı şekilde tüketicilerin ilgisini çekebilmenizi sağlamakta. Tabii ki her yapılan paylaşım viral olmadığı gibi kimi zaman hangi içeriğin de viral olabileceğini kestirmek...
16 Ekim 2020
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
IdeaSoft
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan