Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders

12 Eylül 2016
Sinan Oypan

iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz daha farklı olacak.

Dünyadaki en büyük teknoloji şirketlerinden biri olan Apple’ın başarılı olduğu konulardan biri de pazarlama. E-ticaret firmaları kendi pazarlama stratejilerini geliştirirken, Apple’ın taktiklerinden faydalanabilirler. Marka olarak Apple’ı beğeniyor ya da beğenmiyor olabilirsiniz; fakat Apple’ın pazarlama konusundaki başarısı ortada. Bu nedenle de bu stratejilerden ders almak her firma için yararlı olacaktır.

Sadeliği ön planda tutun

Apple ürün tasarımlarında sadeliği ön planda tuttuğu gibi pazarlama çalışmalarında da sadelikten yana duruyor. Tüketiciler, karmaşık pazarlama kampanyalarını algılamak da zorlanıyorlar. Apple da bunun farkında olarak, çalışmalarını basit hale getiriyor.

Pazarlama çalışmalarında Apple ürün fiyatını ya da diğer bilgileri öne çıkartmıyor. Bunun yerine ürünün kendi kendini anlatmasını sağlıyor. Bir karakterin ürünü anlatması yerine, çalışma üzerine seslendirme yapılıyor. Çalışma üzerinde çok fazla metin kullanımı da yapılmıyor. Önemli olan detay ürün olarak öne çıkartılıyor ve ürün kendini gösteriyor. Böylece kullanıcılara sade bir mesaj ve ürün sunulmuş oluyor.

Ürün yerleştirmelerden yararlanın

Geçtiğimiz birkaç yılda Apple özellikle ürün yerleştirme konusunda oldukça çalışma yaptı. Filmlerde dizilerde ya da diğer görsel çalışmalarda Apple ürünlerini görmek mümkün. Tabii ki Apple’ın pazarlama için ayırdığı bütçe oldukça geniş olduğu için bunu yapması mümkün olabiliyor.

Daha küçük firmalar ise ürün yerleştirmeyi daha farklı bir şekilde kullanabilirler. Sosyal mecralarda başka insanlara rahatça ulaşan ve söz sahibi olan kişilerle beraber çalışmalar yapabilirsiniz. Onlardan ürünlerini kullanırken paylaşımlar yapmalarını isteyebilir ya da ürününüzle ilgili farklı paylaşımlar yapmalarını isteyebilirsiniz. Pazarlama bütçeniz dahilinde, bu kişilerle iletişime geçerek ürününüzü bu şekilde tanıtabilirsiniz.

Kullanıcı yorumlarını öne çıkartın

Apple’ın çok büyük bir hayran kitlesi var ve firma bunu çok başarılı bir şekilde kendi yararına kullanmayı biliyor. İnternet sitenizde kullanıcı yorumlarını öne çıkartabilirsiniz. Bunu yaparken, kullanıcıların gerçek isimlerini ve (kullanıcılardan izin almanız koşulu ile) fotoğraflarını kullanabilirsiniz. Eğer B2B kanalındaysanız, yorumlarını aldığınız firmaların internet sitelerini de paylaşabilirsiniz.

Tüketiciler, başka kullanıcıların ürünler hakkında yaptıkları yorumları merak ederler ve üründen memnun kalan tüketici sayısının fazla olduğu durumlarda, bu ziyaretçilerin satın alma kararları da olumlu bir şekilde etkilenecektir.

Fiyattan çok kattığınız değeri ortaya koyun

Birçok firmanın pazarlama alanında yaptığı vurgu fiyat oluyor. Fiyat odaklı bir pazarlama çalışmasında 1 TL dahi aşağıda fiyat sunan firmalar kendilerini rekabette önde görüyorlar. Tüketici tarafından bakıldığında fiyat algısı önemli olsa da rekabette farklılaşabilmek için fiyat haricinde de tüketicilere bir şeyler sunabilmeniz gerekiyor.

Apple’ın fiyat politikası yıllardır aynı şekilde işliyor ve yakın dönemde hiçbir zaman fiyat konusunu ön plana çıkarmadı. Fiyat ile ürünlerini göstermektense tüketicilere kattığı değeri ön plana çıkartmayı seçiyor. Kullanıcı deneyimi, ekstra sunulan faydalar ve özellikler pazarlama çalışmalarında başı çeken öğeler arasında yer alıyor. Sattığı ürün her ne olursa olsun, bu öğeleri öne çıkartarak, verilen paranın karşılığının alınacağı mesajını karşı tarafa veriyor.

Ürünlerinizi değil bir deneyimi sunun

Hangi sektörde olursanız olun, o sektörle ilgili birçok ürün ve rekabet bulunuyor. Bu rekabetten sadece ürününüzü öne çıkartarak başarılı bir şekilde sıyrılamazsınız. Fiyat da burada tek kriter değildir. Bu noktada da tüketiciye yaşatacağınız deneyimi öne çıkartmanız gerekiyor.

Apple, ürünlerini sunarken her zaman bir deneyimi ön plan çıkartmaya çalışıyor. Bu deneyim sadece ürünle ilgili de olmuyor. Apple, sunduğu müşteri hizmeti, mağazasındaki deneyim, ürünün kullanıcı deneyimi ve satış sonrası destek gibi unsurları da bu deneyimin bir parçası haline getiriyor. Böylelikle de ürün ve hizmetten memnun kalan tüketiciler tekrar Apple’dan alışveriş yapmak istiyorlar.

Tüketiciye onların dilinden konuşun

Her firmanın hedef kitlesi farklı olduğu için burada kesin bir şekilde şöyle bir dil kullanın diyemiyoruz. Apple hedef kitlesini çok iyi tanıyor ve pazarlama çalışmalarında kullanıcılarına hitap edecek bir tutum sergilemeyi seçiyor.

Onların istedikleri şeyleri bildikleri için, pazarlama çalışmalarında seçtikleri kelimeler, görseller, arka planlar ve ortamlar tamamen bu hedef kitleyi yansıtacak şekilde hazırlanıyor.

Sizin de bu durumda hedef kitlenizi oldukça iyi tanımanız gerekiyor. Onların neleri istediklerini ve nelere önem verdiklerini çok iyi bilmeniz ve pazarlama çalışmalarında bu unsurlara yer vermeniz gerekiyor.

Duygulara önem verin

Bir ürünü öne çıkartmanın ve ürün için talep oluşturmanın en etkili yollarından biri de duygulara önem vermektir. Apple bu unsura da kendi çalışmalarında yer veriyor.

Hedef kitlenizi yakalayacak olan duygunun ne olduğunu biliyorsanız, pazarlama çalışmalarına bu duyguyu eklemeniz kolay olacaktır. Bir ürünle veya hizmetle bazı duyguları bağdaştırmak, tüketicinin zihninde bazı algılar oluşturacaktır. Bu duygulara aracılığı ile onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Görselliğe önem verin

Apple’ın pazarlamada en başarılı olduğu konulardan biri de görsellik. Özellikle son çıkan birkaç iPhone modelinde sadece bu cihazlardan çekilen fotoğrafın yer aldığı pazarlama çalışmaları yaptı.

Ancak sadece fotoğraf çekmek de yeterli değil. Kullanılan öğeler, görselin arka planı ve görselin çekildiği ortam da oldukça önemli. Doğru açıların ve ışıkların yakalanması görsellerinizi ön plana çıkartacaktır.

Pazarlama çalışmalarınızda görselliğe yer vermeniz çok önemli; çünkü en başta bir fotoğraf onlarca kelime ile anlatamayacağınız birçok bilgiyi verebilir. Bunun yanı sıra göze hitap edebildiğiniz zaman ürünlerinizi satabilmeniz daha kolay olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem,...
3 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de...
6 Eylül 2016
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan