Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders

12 Eylül 2016
Sinan Oypan
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders

iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz daha farklı olacak.

Dünyadaki en büyük teknoloji şirketlerinden biri olan Apple’ın başarılı olduğu konulardan biri de pazarlama. E-ticaret firmaları kendi pazarlama stratejilerini geliştirirken, Apple’ın taktiklerinden faydalanabilirler. Marka olarak Apple’ı beğeniyor ya da beğenmiyor olabilirsiniz; fakat Apple’ın pazarlama konusundaki başarısı ortada. Bu nedenle de bu stratejilerden ders almak her firma için yararlı olacaktır.

Sadeliği ön planda tutun

Apple ürün tasarımlarında sadeliği ön planda tuttuğu gibi pazarlama çalışmalarında da sadelikten yana duruyor. Tüketiciler, karmaşık pazarlama kampanyalarını algılamak da zorlanıyorlar. Apple da bunun farkında olarak, çalışmalarını basit hale getiriyor.

Pazarlama çalışmalarında Apple ürün fiyatını ya da diğer bilgileri öne çıkartmıyor. Bunun yerine ürünün kendi kendini anlatmasını sağlıyor. Bir karakterin ürünü anlatması yerine, çalışma üzerine seslendirme yapılıyor. Çalışma üzerinde çok fazla metin kullanımı da yapılmıyor. Önemli olan detay ürün olarak öne çıkartılıyor ve ürün kendini gösteriyor. Böylece kullanıcılara sade bir mesaj ve ürün sunulmuş oluyor.

Ürün yerleştirmelerden yararlanın

Geçtiğimiz birkaç yılda Apple özellikle ürün yerleştirme konusunda oldukça çalışma yaptı. Filmlerde dizilerde ya da diğer görsel çalışmalarda Apple ürünlerini görmek mümkün. Tabii ki Apple’ın pazarlama için ayırdığı bütçe oldukça geniş olduğu için bunu yapması mümkün olabiliyor.

Daha küçük firmalar ise ürün yerleştirmeyi daha farklı bir şekilde kullanabilirler. Sosyal mecralarda başka insanlara rahatça ulaşan ve söz sahibi olan kişilerle beraber çalışmalar yapabilirsiniz. Onlardan ürünlerini kullanırken paylaşımlar yapmalarını isteyebilir ya da ürününüzle ilgili farklı paylaşımlar yapmalarını isteyebilirsiniz. Pazarlama bütçeniz dahilinde, bu kişilerle iletişime geçerek ürününüzü bu şekilde tanıtabilirsiniz.

Kullanıcı yorumlarını öne çıkartın

Apple’ın çok büyük bir hayran kitlesi var ve firma bunu çok başarılı bir şekilde kendi yararına kullanmayı biliyor. İnternet sitenizde kullanıcı yorumlarını öne çıkartabilirsiniz. Bunu yaparken, kullanıcıların gerçek isimlerini ve (kullanıcılardan izin almanız koşulu ile) fotoğraflarını kullanabilirsiniz. Eğer B2B kanalındaysanız, yorumlarını aldığınız firmaların internet sitelerini de paylaşabilirsiniz.

Tüketiciler, başka kullanıcıların ürünler hakkında yaptıkları yorumları merak ederler ve üründen memnun kalan tüketici sayısının fazla olduğu durumlarda, bu ziyaretçilerin satın alma kararları da olumlu bir şekilde etkilenecektir.

Fiyattan çok kattığınız değeri ortaya koyun

Birçok firmanın pazarlama alanında yaptığı vurgu fiyat oluyor. Fiyat odaklı bir pazarlama çalışmasında 1 TL dahi aşağıda fiyat sunan firmalar kendilerini rekabette önde görüyorlar. Tüketici tarafından bakıldığında fiyat algısı önemli olsa da rekabette farklılaşabilmek için fiyat haricinde de tüketicilere bir şeyler sunabilmeniz gerekiyor.

Apple’ın fiyat politikası yıllardır aynı şekilde işliyor ve yakın dönemde hiçbir zaman fiyat konusunu ön plana çıkarmadı. Fiyat ile ürünlerini göstermektense tüketicilere kattığı değeri ön plana çıkartmayı seçiyor. Kullanıcı deneyimi, ekstra sunulan faydalar ve özellikler pazarlama çalışmalarında başı çeken öğeler arasında yer alıyor. Sattığı ürün her ne olursa olsun, bu öğeleri öne çıkartarak, verilen paranın karşılığının alınacağı mesajını karşı tarafa veriyor.

Ürünlerinizi değil bir deneyimi sunun

Hangi sektörde olursanız olun, o sektörle ilgili birçok ürün ve rekabet bulunuyor. Bu rekabetten sadece ürününüzü öne çıkartarak başarılı bir şekilde sıyrılamazsınız. Fiyat da burada tek kriter değildir. Bu noktada da tüketiciye yaşatacağınız deneyimi öne çıkartmanız gerekiyor.

Apple, ürünlerini sunarken her zaman bir deneyimi ön plan çıkartmaya çalışıyor. Bu deneyim sadece ürünle ilgili de olmuyor. Apple, sunduğu müşteri hizmeti, mağazasındaki deneyim, ürünün kullanıcı deneyimi ve satış sonrası destek gibi unsurları da bu deneyimin bir parçası haline getiriyor. Böylelikle de ürün ve hizmetten memnun kalan tüketiciler tekrar Apple’dan alışveriş yapmak istiyorlar.

Tüketiciye onların dilinden konuşun

Her firmanın hedef kitlesi farklı olduğu için burada kesin bir şekilde şöyle bir dil kullanın diyemiyoruz. Apple hedef kitlesini çok iyi tanıyor ve pazarlama çalışmalarında kullanıcılarına hitap edecek bir tutum sergilemeyi seçiyor.

Onların istedikleri şeyleri bildikleri için, pazarlama çalışmalarında seçtikleri kelimeler, görseller, arka planlar ve ortamlar tamamen bu hedef kitleyi yansıtacak şekilde hazırlanıyor.

Sizin de bu durumda hedef kitlenizi oldukça iyi tanımanız gerekiyor. Onların neleri istediklerini ve nelere önem verdiklerini çok iyi bilmeniz ve pazarlama çalışmalarında bu unsurlara yer vermeniz gerekiyor.

Duygulara önem verin

Bir ürünü öne çıkartmanın ve ürün için talep oluşturmanın en etkili yollarından biri de duygulara önem vermektir. Apple bu unsura da kendi çalışmalarında yer veriyor.

Hedef kitlenizi yakalayacak olan duygunun ne olduğunu biliyorsanız, pazarlama çalışmalarına bu duyguyu eklemeniz kolay olacaktır. Bir ürünle veya hizmetle bazı duyguları bağdaştırmak, tüketicinin zihninde bazı algılar oluşturacaktır. Bu duygulara aracılığı ile onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Görselliğe önem verin

Apple’ın pazarlamada en başarılı olduğu konulardan biri de görsellik. Özellikle son çıkan birkaç iPhone modelinde sadece bu cihazlardan çekilen fotoğrafın yer aldığı pazarlama çalışmaları yaptı.

Ancak sadece fotoğraf çekmek de yeterli değil. Kullanılan öğeler, görselin arka planı ve görselin çekildiği ortam da oldukça önemli. Doğru açıların ve ışıkların yakalanması görsellerinizi ön plana çıkartacaktır.

Pazarlama çalışmalarınızda görselliğe yer vermeniz çok önemli; çünkü en başta bir fotoğraf onlarca kelime ile anlatamayacağınız birçok bilgiyi verebilir. Bunun yanı sıra göze hitap edebildiğiniz zaman ürünlerinizi satabilmeniz daha kolay olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için önemli bir yere sahiptir. Pazarlama çalışmalarınız tek bir çatı altında toplamak ve bir bütün içerisinde bu...
8 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer...
31 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan