Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders

12 Eylül 2016
Sinan Oypan

iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz daha farklı olacak.

Dünyadaki en büyük teknoloji şirketlerinden biri olan Apple’ın başarılı olduğu konulardan biri de pazarlama. E-ticaret firmaları kendi pazarlama stratejilerini geliştirirken, Apple’ın taktiklerinden faydalanabilirler. Marka olarak Apple’ı beğeniyor ya da beğenmiyor olabilirsiniz; fakat Apple’ın pazarlama konusundaki başarısı ortada. Bu nedenle de bu stratejilerden ders almak her firma için yararlı olacaktır.

Sadeliği ön planda tutun

Apple ürün tasarımlarında sadeliği ön planda tuttuğu gibi pazarlama çalışmalarında da sadelikten yana duruyor. Tüketiciler, karmaşık pazarlama kampanyalarını algılamak da zorlanıyorlar. Apple da bunun farkında olarak, çalışmalarını basit hale getiriyor.

Pazarlama çalışmalarında Apple ürün fiyatını ya da diğer bilgileri öne çıkartmıyor. Bunun yerine ürünün kendi kendini anlatmasını sağlıyor. Bir karakterin ürünü anlatması yerine, çalışma üzerine seslendirme yapılıyor. Çalışma üzerinde çok fazla metin kullanımı da yapılmıyor. Önemli olan detay ürün olarak öne çıkartılıyor ve ürün kendini gösteriyor. Böylece kullanıcılara sade bir mesaj ve ürün sunulmuş oluyor.

Ürün yerleştirmelerden yararlanın

Geçtiğimiz birkaç yılda Apple özellikle ürün yerleştirme konusunda oldukça çalışma yaptı. Filmlerde dizilerde ya da diğer görsel çalışmalarda Apple ürünlerini görmek mümkün. Tabii ki Apple’ın pazarlama için ayırdığı bütçe oldukça geniş olduğu için bunu yapması mümkün olabiliyor.

Daha küçük firmalar ise ürün yerleştirmeyi daha farklı bir şekilde kullanabilirler. Sosyal mecralarda başka insanlara rahatça ulaşan ve söz sahibi olan kişilerle beraber çalışmalar yapabilirsiniz. Onlardan ürünlerini kullanırken paylaşımlar yapmalarını isteyebilir ya da ürününüzle ilgili farklı paylaşımlar yapmalarını isteyebilirsiniz. Pazarlama bütçeniz dahilinde, bu kişilerle iletişime geçerek ürününüzü bu şekilde tanıtabilirsiniz.

Kullanıcı yorumlarını öne çıkartın

Apple’ın çok büyük bir hayran kitlesi var ve firma bunu çok başarılı bir şekilde kendi yararına kullanmayı biliyor. İnternet sitenizde kullanıcı yorumlarını öne çıkartabilirsiniz. Bunu yaparken, kullanıcıların gerçek isimlerini ve (kullanıcılardan izin almanız koşulu ile) fotoğraflarını kullanabilirsiniz. Eğer B2B kanalındaysanız, yorumlarını aldığınız firmaların internet sitelerini de paylaşabilirsiniz.

Tüketiciler, başka kullanıcıların ürünler hakkında yaptıkları yorumları merak ederler ve üründen memnun kalan tüketici sayısının fazla olduğu durumlarda, bu ziyaretçilerin satın alma kararları da olumlu bir şekilde etkilenecektir.

Fiyattan çok kattığınız değeri ortaya koyun

Birçok firmanın pazarlama alanında yaptığı vurgu fiyat oluyor. Fiyat odaklı bir pazarlama çalışmasında 1 TL dahi aşağıda fiyat sunan firmalar kendilerini rekabette önde görüyorlar. Tüketici tarafından bakıldığında fiyat algısı önemli olsa da rekabette farklılaşabilmek için fiyat haricinde de tüketicilere bir şeyler sunabilmeniz gerekiyor.

Apple’ın fiyat politikası yıllardır aynı şekilde işliyor ve yakın dönemde hiçbir zaman fiyat konusunu ön plana çıkarmadı. Fiyat ile ürünlerini göstermektense tüketicilere kattığı değeri ön plana çıkartmayı seçiyor. Kullanıcı deneyimi, ekstra sunulan faydalar ve özellikler pazarlama çalışmalarında başı çeken öğeler arasında yer alıyor. Sattığı ürün her ne olursa olsun, bu öğeleri öne çıkartarak, verilen paranın karşılığının alınacağı mesajını karşı tarafa veriyor.

Ürünlerinizi değil bir deneyimi sunun

Hangi sektörde olursanız olun, o sektörle ilgili birçok ürün ve rekabet bulunuyor. Bu rekabetten sadece ürününüzü öne çıkartarak başarılı bir şekilde sıyrılamazsınız. Fiyat da burada tek kriter değildir. Bu noktada da tüketiciye yaşatacağınız deneyimi öne çıkartmanız gerekiyor.

Apple, ürünlerini sunarken her zaman bir deneyimi ön plan çıkartmaya çalışıyor. Bu deneyim sadece ürünle ilgili de olmuyor. Apple, sunduğu müşteri hizmeti, mağazasındaki deneyim, ürünün kullanıcı deneyimi ve satış sonrası destek gibi unsurları da bu deneyimin bir parçası haline getiriyor. Böylelikle de ürün ve hizmetten memnun kalan tüketiciler tekrar Apple’dan alışveriş yapmak istiyorlar.

Tüketiciye onların dilinden konuşun

Her firmanın hedef kitlesi farklı olduğu için burada kesin bir şekilde şöyle bir dil kullanın diyemiyoruz. Apple hedef kitlesini çok iyi tanıyor ve pazarlama çalışmalarında kullanıcılarına hitap edecek bir tutum sergilemeyi seçiyor.

Onların istedikleri şeyleri bildikleri için, pazarlama çalışmalarında seçtikleri kelimeler, görseller, arka planlar ve ortamlar tamamen bu hedef kitleyi yansıtacak şekilde hazırlanıyor.

Sizin de bu durumda hedef kitlenizi oldukça iyi tanımanız gerekiyor. Onların neleri istediklerini ve nelere önem verdiklerini çok iyi bilmeniz ve pazarlama çalışmalarında bu unsurlara yer vermeniz gerekiyor.

Duygulara önem verin

Bir ürünü öne çıkartmanın ve ürün için talep oluşturmanın en etkili yollarından biri de duygulara önem vermektir. Apple bu unsura da kendi çalışmalarında yer veriyor.

Hedef kitlenizi yakalayacak olan duygunun ne olduğunu biliyorsanız, pazarlama çalışmalarına bu duyguyu eklemeniz kolay olacaktır. Bir ürünle veya hizmetle bazı duyguları bağdaştırmak, tüketicinin zihninde bazı algılar oluşturacaktır. Bu duygulara aracılığı ile onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Görselliğe önem verin

Apple’ın pazarlamada en başarılı olduğu konulardan biri de görsellik. Özellikle son çıkan birkaç iPhone modelinde sadece bu cihazlardan çekilen fotoğrafın yer aldığı pazarlama çalışmaları yaptı.

Ancak sadece fotoğraf çekmek de yeterli değil. Kullanılan öğeler, görselin arka planı ve görselin çekildiği ortam da oldukça önemli. Doğru açıların ve ışıkların yakalanması görsellerinizi ön plana çıkartacaktır.

Pazarlama çalışmalarınızda görselliğe yer vermeniz çok önemli; çünkü en başta bir fotoğraf onlarca kelime ile anlatamayacağınız birçok bilgiyi verebilir. Bunun yanı sıra göze hitap edebildiğiniz zaman ürünlerinizi satabilmeniz daha kolay olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak...
19 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticaret şirketinizin karlılığını görmek ve devam ettirmek için gelir gider hesaplama yapmanız bir hayli önemlidir. Şirketinizin gelir durumunu, nakit akışını ve harcamalarını hesaplayarak şirketinizin karlılığını...
5 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan