Apple Pazarlama Stratejileri - Öğrenilebilecek 8 Ders

Yazar: Ferad Osman Sali   -   Güncellenme Tarihi: 12.07.2024
Apple Pazarlama Stratejileri - Öğrenilebilecek 8 Ders

2024 itibariyle iPad Air, Pro, Magic Keyboard, Pencil Pro gibi yeni ürünlerini muhteşem bir etkinlik ile tanıtan Apple, teknoloji dünyasının merakla beklediği ürünleri piyasaya sunmakta oldukça başarılı pazarlama stratejileri uyguluyor. Her yıl yeni piyasaya çıkacak iPhone modelleri için yapılan etkinlikler ise tam bir pazarlama el kitabı niteliğinde. Ancak burada ele alacağımız konu biraz daha farklı olacak.

Dünyadaki en büyük teknoloji şirketlerinden biri olan Apple’ın başarılı olduğu konulardan biri de pazarlama. E-ticaret firmaları kendi pazarlama stratejilerini, ürünlerini geliştirirken, Apple’ın da kullandığı taktiklerden faydalanabilirler.

Marka olarak Apple’ı beğeniyor ya da beğenmiyor olabilirsiniz; fakat Apple’ın pazarlama konusundaki başarısı ortada. Bu nedenle de bu stratejilerden faydalanmak, esinlenmek aslında her firma için yararlı olacaktır. Apple pazarlama stratejilerini incelediğimizde sizler için 8 başlık altında topladık.

Ürün sadeliği ön planda tutun

Apple ürün tasarımlarında sadeliği ön planda tuttuğu gibi pazarlama çalışmalarında da sadelikten yana duruyor. Tüketiciler, karmaşık pazarlama kampanyalarını algılamak da zorlanıyorlar. Apple da bunun farkında olarak, çalışmalarını basit hale getiriyor.

Pazarlama çalışmalarında Apple ürün fiyatını ya da diğer bilgileri öne çıkartmıyor. Bunun yerine ürünün kendi kendini anlatmasını sağlıyor. Bir karakterin ürünü anlatması yerine, çalışma üzerine seslendirme yapılıyor. Çalışma üzerinde çok fazla metin kullanımı da yapılmıyor. Önemli olan detay ürün olarak öne çıkartılıyor ve ürün kendini gösteriyor. Böylece kullanıcılara sade bir mesaj ve ürün sunulmuş oluyor.

Hemen E-ticaret'e Başlayın!

E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.

image

Ürün yerleştirmelerden yararlanın

Geçtiğimiz birkaç yılda Apple pazarlama stratejileri içinde özellikle ürün yerleştirme konusunda oldukça çalışma yaptı. Filmlerde dizilerde ya da diğer görsel çalışmalarda Apple ürünlerini görmek mümkün. Tabii ki Apple’ın pazarlama için ayırdığı bütçe oldukça geniş olduğu için bunu yapması mümkün olabiliyor.

Daha küçük firmalar ise ürün yerleştirmeyi daha farklı bir şekilde kullanabilirler. Sosyal mecralarda başka insanlara rahatça ulaşan ve söz sahibi olan kişilerle beraber çalışmalar yapabilirsiniz. Onlardan ürünlerini kullanırken paylaşımlar yapmalarını isteyebilir ya da ürününüzle ilgili farklı paylaşımlar yapmalarını isteyebilirsiniz. Pazarlama bütçeniz dahilinde, bu kişilerle iletişime geçerek ürününüzü bu şekilde tanıtabilirsiniz.

Kullanıcı yorumlarını ve deneyimlerini öne çıkartın

Apple’ın çok büyük bir hayran kitlesi var ve firma bunu çok başarılı bir şekilde kendi yararına kullanmayı biliyor. İnternet sitenizde kullanıcı yorumlarını öne çıkartabilirsiniz. Bunu yaparken, kullanıcıların gerçek isimlerini ve (kullanıcılardan izin almanız koşulu ile) fotoğraflarını kullanabilirsiniz. Eğer B2B kanalındaysanız, yorumlarını aldığınız firmaların internet sitelerini de paylaşabilirsiniz.

Tüketiciler, başka kullanıcıların ürünler hakkında yaptıkları yorumları merak ederler ve üründen memnun kalan tüketici sayısının fazla olduğu durumlarda, bu ziyaretçilerin satın alma kararları da olumlu bir şekilde etkilenecektir.

Fiyattan çok kattığınız değeri ortaya koyun

Birçok firmanın pazarlama alanında yaptığı vurgu fiyat oluyor. Fiyat odaklı bir pazarlama çalışmasında 1 TL dahi aşağıda fiyat sunan firmalar kendilerini rekabette önde görüyorlar. Tüketici tarafından bakıldığında fiyat algısı önemli olsa da rekabette farklılaşabilmek için fiyat haricinde de tüketicilere bir şeyler sunabilmeniz gerekiyor.

Apple’ın fiyat politikası yıllardır aynı şekilde işliyor ve yakın dönemde hiçbir zaman fiyat konusunu ön plana çıkarmadı. Fiyat ile ürünlerini göstermektense tüketicilere kattığı değeri ön plana çıkartmayı seçiyor. Kullanıcı deneyimi, ekstra sunulan faydalar ve özellikler pazarlama çalışmalarında başı çeken öğeler arasında yer alıyor. Sattığı ürün her ne olursa olsun, bu öğeleri öne çıkartarak, verilen paranın karşılığının alınacağı mesajını karşı tarafa veriyor.

Ürünlerinizi değil bir deneyimi sunun

Hangi sektörde olursanız olun, o sektörle ilgili birçok ürün ve rekabet bulunuyor. Bu rekabetten sadece ürününüzü öne çıkartarak başarılı bir şekilde sıyrılamazsınız. Fiyat da burada tek kriter değildir. Bu noktada da tüketiciye yaşatacağınız deneyimi öne çıkartmanız gerekiyor.

Apple, ürünlerini sunarken her zaman bir deneyimi ön plan çıkartmaya çalışıyor. Bu deneyim sadece ürünle ilgili de olmuyor. Apple, sunduğu müşteri hizmeti, mağazasındaki deneyim, ürünün kullanıcı deneyimi ve satış sonrası destek gibi unsurları da bu deneyimin bir parçası haline getiriyor. Böylelikle de ürün ve hizmetten memnun kalan tüketiciler tekrar Apple’dan alışveriş yapmak istiyorlar.

Tüketiciye onların dilinden konuşun

Her firmanın hedef kitlesi farklı olduğu için burada kesin bir şekilde şöyle bir dil kullanın diyemiyoruz. Apple hedef kitlesini çok iyi tanıyor ve pazarlama çalışmalarında kullanıcılarına hitap edecek bir tutum sergilemeyi seçiyor.

Onların istedikleri şeyleri bildikleri için, pazarlama çalışmalarında seçtikleri kelimeler, görseller, arka planlar ve ortamlar tamamen bu hedef kitleyi yansıtacak şekilde hazırlanıyor.

Sizin de bu durumda hedef kitlenizi oldukça iyi tanımanız gerekiyor. Onların neleri istediklerini ve nelere önem verdiklerini çok iyi bilmeniz ve pazarlama çalışmalarında bu unsurlara yer vermeniz gerekiyor.

Görselliğe önem verin

Apple’ın pazarlamada en başarılı olduğu konulardan biri de görsellik. Özellikle son çıkan birkaç iPhone modelinde sadece bu cihazlardan çekilen fotoğrafın yer aldığı pazarlama çalışmaları yaptı.

Ancak sadece fotoğraf çekmek de yeterli değil. Kullanılan öğeler, görselin arka planı ve görselin çekildiği ortam da oldukça önemli. Doğru açıların ve ışıkların yakalanması görsellerinizi ön plana çıkartacaktır.

Pazarlama çalışmalarınızda görselliğe yer vermeniz çok önemli; çünkü en başta bir fotoğraf onlarca kelime ile anlatamayacağınız birçok bilgiyi verebilir. Bunun yanı sıra göze hitap edebildiğiniz zaman ürünlerinizi satabilmeniz daha kolay olacaktır.

Duygulara önem verin

Bir ürünü öne çıkartmanın ve ürün için talep oluşturmanın en etkili yollarından biri de duygulara önem vermektir. Apple bu unsura da kendi çalışmalarında yer veriyor.

Hedef kitlenizi yakalayacak olan duygunun ne olduğunu biliyorsanız, pazarlama çalışmalarına bu duyguyu eklemeniz kolay olacaktır. Bir ürünle veya hizmetle bazı duyguları bağdaştırmak, tüketicinin zihninde bazı algılar oluşturacaktır. Bu duygulara aracılığı ile onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar