Blog

Anneler Günü’nde satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz pazarlama taktikleri

Anneler Günü, e-ticaret firmalarının satışlarını artırmaları için yararlanabilecekleri özel günlerden biri. Farklı gruplardaki tüketiciler, bu özel günde anneleri için farklı hediye arayışlarına girebiliyor ve firmalar da düzenledikleri pazarlama ve reklam çalışmalarıyla bu farklı gruplardaki tüketicilere ulaşabiliyorlar.

Anneler Günü’ne özel yapılan pazarlama çalışmaları, firmaların satışlarını artırma da önemli bir rol oynuyor. Bu rehberimizde de kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyebilecek pazarlama taktiklerini ele alıyor olacağız.

Nostalji temalı sosyal medya içerikleri oluşturun

Tüketicilerin duygularına yönelik çalışmalar yapmak, onların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Anneler Günü’nde nostaljik öğelere yönelmek, kullanıcıların anneleriyle ilgili anılarını veya fotoğraflarını paylaşmalarını istemek; bu nostaljik öğeler doğrultusunda yarışma veya çekilişler düzenlemek tüketicilerle olan etkileşimleri artırmanıza yardımcı olur.

Hediye rehberleri oluşturun

Sitenizin blog bölümü üzerinde farklı ürün kategorilerde hediye rehberleri hazırlayabilir, siteniz üzerinde bu ürünlerin satın alma sayfalarına yönlendirmeler yapabilirsiniz. Bu hediye rehberlerini sosyal mecralarda paylaşarak, takipçilerinize hediyeler için alternatif fikirler sunabilirsiniz. Organik erişimlerin yanı sıra sosyal medya reklamlarıyla bu hediyelik ürün rehberlerini öne çıkartabilirsiniz. Bu tür özel günlerde tüketiciler farklı ürün alternatiflerini araştırdıkları için, bu rehberler etkileşim ve satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Belli limitteki alışverişlerin üzeri için geçerli indirim kuponları oluşturun

Anneler Günü’nde tüketiciler birden fazla hediye almak isteyebilirler. Örneğin erkek tüketiciler, hem eşleri hem de anneleri için hediye almayı düşünebilir. Bu durumda da kullanıcıların yapacakları harcamalar artacaktır. Belli limitlerin üzerinde geçerli olan indirim kuponları hazırladığınızda, bu tüketicileri siteniz üzerinde daha fazla alışveriş yapmaya yönlendirebilirsiniz. Bu hem genel olarak sepet ortalamanızı hem de karınızı artırır.

Anneler Günü’ne özel hediye paketlemesi sunun

Tüketiciler hediyelik bir ürün aldıklarında bu ürünün paketlenmiş olmasını isterler. Anneler Günü’ne özel hediye paketleri sunmak, kullanıcıların da günlük hayatını kolaylaştıracaktır. Bu hizmeti sunmanız, müşterileriniz gözünde firmanıza artı bir değer katacaktır. Aynı zamanda bu hizmetinizi yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızda da duyurabilirsiniz.

Anneler Günü’ne özel ürün kategorileri hazırlayın

Anneler Günü’nde öne çıkartacağınız ürünler için özel bir kategori hazırlayabilirsiniz. Böylelikle sitenize gelen kullanıcılar doğrudan ilgili ürünlere ulaşabilirler ve aradıkları ürünleri site üzerinde daha rahat bulabilirler.

Varış sayfanızı hazırlayın

Ürün kategorilerinin yanı sıra Anneler Günü’ne özel bir varış sayfası hazırlayabilirsiniz. Bu sayfa üzerinde öne çıkan ve ilgi çeken ürünlerinizi sergileyebilir, kampanyalarınız hakkında bilgi verebilir ve ilgili ürün kategorilerinizi bu sayfa üzerinde sergileyebilirsiniz. Bunun yanı sıra Adwords ve sosyal medya reklamlarınız ile doğrudan bu varış sayfasına yönlendirmeler yapabilirsiniz. Böylelikle doğrudan ilgili hedef kitleyi, ilgilendikleri ürünlere yönlendirmiş olursunuz.

Özel kampanya ve fırsatlarınız için e-posta kampanyaları oluşturun

E-posta aboneleriniz doğru kategorilere ayırdıktan sonra, ilgili kullanıcılara yönelik farklı ürün önerileri yapacağınız e-posta kampanyaları oluşturabilirsiniz. Bunun yanı sıra bu özel gün için hazırladığınız kampanya, indirim ve diğer fırsatları da yine e-posta çalışmaları üzerinde abonelerinize duyurabilirsiniz.

Son dakika alışveriş yapacaklara hazır olun

Tüketicilerin bir bölümü, hediye alma işlemini son dakikaya bırakabilir. Bu sebeple de Anneler Günü yaklaştığında bu kullanıcılara özel teklifler sunabilir veya ürün önerilerinde bulunabilirsiniz.

Hızlı ve aynı günde kargo gönderimi sunun

Tüketicilerin bir kısmı alışverişi son güne bırakabileceği için, siparişlerin hızlı bir şekilde tüketicilere ulaştırmanız da bir hayli önemlidir. Bu sebeple de bu özel günde, kullanıcılara hızlı ve aynı gün içinde gönderim hizmeti sunabilirsiniz.

Alışverişi son dakikaya bırakanlar için bu hizmetiniz ile ilgili sosyal medya reklamları hazırlayarak, hızlı gönderim hizmeti sunduğunuzu hedef kitlenize duyurabilirsiniz.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!