Anneler Günü’nde satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz pazarlama taktikleri

7 Mayıs 2018
Sinan Oypan

Anneler Günü, e-ticaret firmalarının satışlarını artırmaları için yararlanabilecekleri özel günlerden biri. Farklı gruplardaki tüketiciler, bu özel günde anneleri için farklı hediye arayışlarına girebiliyor ve firmalar da düzenledikleri pazarlama ve reklam çalışmalarıyla bu farklı gruplardaki tüketicilere ulaşabiliyorlar.

Anneler Günü’ne özel yapılan pazarlama çalışmaları, firmaların satışlarını artırma da önemli bir rol oynuyor. Bu rehberimizde de kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyebilecek pazarlama taktiklerini ele alıyor olacağız.

Nostalji temalı sosyal medya içerikleri oluşturun

Tüketicilerin duygularına yönelik çalışmalar yapmak, onların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Anneler Günü’nde nostaljik öğelere yönelmek, kullanıcıların anneleriyle ilgili anılarını veya fotoğraflarını paylaşmalarını istemek; bu nostaljik öğeler doğrultusunda yarışma veya çekilişler düzenlemek tüketicilerle olan etkileşimleri artırmanıza yardımcı olur.

Hediye rehberleri oluşturun

Sitenizin blog bölümü üzerinde farklı ürün kategorilerde hediye rehberleri hazırlayabilir, siteniz üzerinde bu ürünlerin satın alma sayfalarına yönlendirmeler yapabilirsiniz. Bu hediye rehberlerini sosyal mecralarda paylaşarak, takipçilerinize hediyeler için alternatif fikirler sunabilirsiniz. Organik erişimlerin yanı sıra sosyal medya reklamlarıyla bu hediyelik ürün rehberlerini öne çıkartabilirsiniz. Bu tür özel günlerde tüketiciler farklı ürün alternatiflerini araştırdıkları için, bu rehberler etkileşim ve satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Belli limitteki alışverişlerin üzeri için geçerli indirim kuponları oluşturun

Anneler Günü’nde tüketiciler birden fazla hediye almak isteyebilirler. Örneğin erkek tüketiciler, hem eşleri hem de anneleri için hediye almayı düşünebilir. Bu durumda da kullanıcıların yapacakları harcamalar artacaktır. Belli limitlerin üzerinde geçerli olan indirim kuponları hazırladığınızda, bu tüketicileri siteniz üzerinde daha fazla alışveriş yapmaya yönlendirebilirsiniz. Bu hem genel olarak sepet ortalamanızı hem de karınızı artırır.

Anneler Günü’ne özel hediye paketlemesi sunun

Tüketiciler hediyelik bir ürün aldıklarında bu ürünün paketlenmiş olmasını isterler. Anneler Günü’ne özel hediye paketleri sunmak, kullanıcıların da günlük hayatını kolaylaştıracaktır. Bu hizmeti sunmanız, müşterileriniz gözünde firmanıza artı bir değer katacaktır. Aynı zamanda bu hizmetinizi yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızda da duyurabilirsiniz.

Anneler Günü’ne özel ürün kategorileri hazırlayın

Anneler Günü’nde öne çıkartacağınız ürünler için özel bir kategori hazırlayabilirsiniz. Böylelikle sitenize gelen kullanıcılar doğrudan ilgili ürünlere ulaşabilirler ve aradıkları ürünleri site üzerinde daha rahat bulabilirler.

Varış sayfanızı hazırlayın

Ürün kategorilerinin yanı sıra Anneler Günü’ne özel bir varış sayfası hazırlayabilirsiniz. Bu sayfa üzerinde öne çıkan ve ilgi çeken ürünlerinizi sergileyebilir, kampanyalarınız hakkında bilgi verebilir ve ilgili ürün kategorilerinizi bu sayfa üzerinde sergileyebilirsiniz. Bunun yanı sıra Adwords ve sosyal medya reklamlarınız ile doğrudan bu varış sayfasına yönlendirmeler yapabilirsiniz. Böylelikle doğrudan ilgili hedef kitleyi, ilgilendikleri ürünlere yönlendirmiş olursunuz.

Özel kampanya ve fırsatlarınız için e-posta kampanyaları oluşturun

E-posta aboneleriniz doğru kategorilere ayırdıktan sonra, ilgili kullanıcılara yönelik farklı ürün önerileri yapacağınız e-posta kampanyaları oluşturabilirsiniz. Bunun yanı sıra bu özel gün için hazırladığınız kampanya, indirim ve diğer fırsatları da yine e-posta çalışmaları üzerinde abonelerinize duyurabilirsiniz.

Son dakika alışveriş yapacaklara hazır olun

Tüketicilerin bir bölümü, hediye alma işlemini son dakikaya bırakabilir. Bu sebeple de Anneler Günü yaklaştığında bu kullanıcılara özel teklifler sunabilir veya ürün önerilerinde bulunabilirsiniz.

Hızlı ve aynı günde kargo gönderimi sunun

Tüketicilerin bir kısmı alışverişi son güne bırakabileceği için, siparişlerin hızlı bir şekilde tüketicilere ulaştırmanız da bir hayli önemlidir. Bu sebeple de bu özel günde, kullanıcılara hızlı ve aynı gün içinde gönderim hizmeti sunabilirsiniz.

Alışverişi son dakikaya bırakanlar için bu hizmetiniz ile ilgili sosyal medya reklamları hazırlayarak, hızlı gönderim hizmeti sunduğunuzu hedef kitlenize duyurabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler,...
10 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan