E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları

4 Ağustos 2019
Sinan Oypan

E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru yapılmadığında beklenen sonuçları da getirmeyecektir. Bu da hem zaman hem de para kaybına neden olabilir. Ayrıca SEO çalışmaları belli bir sonuç aldığı için anahtar kelime seçimlerinin ve uygulanışının doğru yapılması alınacak sonuçları da doğrudan etkileyecektir.

Anahtar kelime bulma ipuçları

Şirketinizle ilgili kelimeleri listeleyerek işe başlayın

Öncelikli olarak anahtar kelime bulma sürecinde şirketiniz, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili olabilecek kelimelerin listesini çıkartarak işe başlayın. Şirket ve hizmetlerinizle beraber, herbir ürününüz için de ilgili anahtar kelimeleri çıkartmanız, hangi kelime grupları üzerinde durmanız gerektiği hakkında size fikir verecektir.

Bir Excel dosyası üzerinde ürünleriniz ve şirketiniz ile ilgili anahtar kelimeleri listelemeye başlayabilirsiniz. Sonrasında da bu kelimelerin yanlarına aranma hacimleri ve öncelik sıralarını not alacak bölümler de ayırmalısınız. Bunları da yazının devamında ele alacağız.

Seçtiğiniz kelimeler üzerinden ilgili kelime gruplarını araştırın

Anahtar kelime araçları üzerinden seçtiğiniz anahtar kelimeleri araştırmanız ve bu kelimelerle ilgili yapılan arama sorgularını takip ederek, kullanıcıların arama motorlarında yaptıkları arama sorgularıyla ilgili kelime gruplarınızı belirlemeye başlayabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizden anahtar kelime bulma sürecinde kullanabileceğiniz araçları bulabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO çalışmalarınızda kullanabileceğiniz 10 araç

Kelime gruplarının aranma hacimlerini araştırın

Bir sonraki aşamada da bulduğunuz kelime gruplarını analiz ederek, bu kelimelerin aylık aranma hacimlerini çıkartmanız oldukça önemli. Aylık aranma hacmi, belli bir dönem içerisinde arama motorları üzerinde kullanıcıların kaç kez bu kelime ve kelime gruplarını aradığını gösterir.

İlgili rehber: E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?

Seçtiğiniz kelimelerdeki rekabeti inceleyin

Anahtar kelime bulma sürecinde dikkat etmeniz gerekenlerden biri de bu kelime gruplarındaki rekabet oranıdır. Bazı kelimeler birçok firma tarafından kullanıldığı için bu kelimelerde ön sıralara çıkmak ve trafik almak bir hayli zordur. Bu sebeple de anahtar kelime araştırmalarınızda hem hacim hem de rekabet araştırması yapmanız da gerekir.

Aranma hacmi yüksek olan anahtar kelimeler genellikle rekabetin de yoğun olduğu kelime gruplarıdır. Bu noktada da organik olarak yükselmek zor olduğu gibi uzun zaman da alabilir.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik

SEO çalışmaları için az bütçesi olan ya da kendi şirketiniz içinde bu çalışmaları yapmak isteyenler, daha düşük rekabeti olan ve aranma hacmi orta seviyede olan kelime gruplarına yönelebilirler. Buna ek olarak long tail anahtar kelime kullanımları da uzun vadede organik olarak size trafik getirebilir.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

Long tail anahtar kelimeleri araştırın

Anahtar kelime bulma sürecine long tail anahtar kelimeleri de dahil etmeniz önemli. Bu kelime grupları uzun vadede trafik getirdiği gibi organik olarak da düzenli olarak trafik almanıza yardımcı olabilir.

Ürünlerinizle ilgili olabilecek ve belli bir ürün arayışında olup, satın alma kararını vermek üzere olan kullanıcılara yönelik bu kelime gruplarını kullanmayı deneyebilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Sezonluk anahtar kelimeleri çıkartın

Anahtar kelime bulma işlemleri sırasında sezonluk olarak da kullanabileceğiniz kelime gruplarını çıkartabilirsiniz. Sezonla ilgili kelimelerin yanı sıra kampanya, indirim ve fırsat dönemleriyle ilgili anahtar kelimelerinizi de çıkartarak bu kelimelerin aranma hacimlerini ve rekabet oranlarını analiz edebilirsiniz.

İlgili rehber: 2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri

Aranma hacmi, rekabet ve ilişkili durumuna göre kelimelerinizi sıralayın

Yukarıdaki çalışmaları yaptıktan ve Excel dosyası üzerinde listelerinizi oluşturduktan sonra kelimelerinizi de sıralamaya başlayabilirsiniz. Sıralamalarınızı yaparken önceliklerinizi belirlemeniz de oldukça önemli. Bu noktada öncelikli olarak aranma hacmi, rekabet ve firmanızla ilişki durumuna göre sıralamalarınızı yapabilirsiniz.

Kelime gruplarınızın markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilişkili olması oldukça önemli. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi rekabet de arama kelime bulma sürecinde önemli rol oynadığı için sıralamanızı yaparken bu unsurlara özellikle dikkat etmeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de...
5 Şubat 2020
Sinan Oypan
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli...
20 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan