fbpx

E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları

4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları

E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru yapılmadığında beklenen sonuçları da getirmeyecektir. Bu da hem zaman hem de para kaybına neden olabilir. Ayrıca SEO çalışmaları belli bir sonuç aldığı için anahtar kelime seçimlerinin ve uygulanışının doğru yapılması alınacak sonuçları da doğrudan etkileyecektir.

Anahtar kelime bulma ipuçları

Şirketinizle ilgili kelimeleri listeleyerek işe başlayın

Öncelikli olarak anahtar kelime bulma sürecinde şirketiniz, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili olabilecek kelimelerin listesini çıkartarak işe başlayın. Şirket ve hizmetlerinizle beraber, herbir ürününüz için de ilgili anahtar kelimeleri çıkartmanız, hangi kelime grupları üzerinde durmanız gerektiği hakkında size fikir verecektir.

Bir Excel dosyası üzerinde ürünleriniz ve şirketiniz ile ilgili anahtar kelimeleri listelemeye başlayabilirsiniz. Sonrasında da bu kelimelerin yanlarına aranma hacimleri ve öncelik sıralarını not alacak bölümler de ayırmalısınız. Bunları da yazının devamında ele alacağız.

Seçtiğiniz kelimeler üzerinden ilgili kelime gruplarını araştırın

Anahtar kelime araçları üzerinden seçtiğiniz anahtar kelimeleri araştırmanız ve bu kelimelerle ilgili yapılan arama sorgularını takip ederek, kullanıcıların arama motorlarında yaptıkları arama sorgularıyla ilgili kelime gruplarınızı belirlemeye başlayabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizden anahtar kelime bulma sürecinde kullanabileceğiniz araçları bulabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO çalışmalarınızda kullanabileceğiniz 10 araç

Kelime gruplarının aranma hacimlerini araştırın

Bir sonraki aşamada da bulduğunuz kelime gruplarını analiz ederek, bu kelimelerin aylık aranma hacimlerini çıkartmanız oldukça önemli. Aylık aranma hacmi, belli bir dönem içerisinde arama motorları üzerinde kullanıcıların kaç kez bu kelime ve kelime gruplarını aradığını gösterir.

İlgili rehber: E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?

Seçtiğiniz kelimelerdeki rekabeti inceleyin

Anahtar kelime bulma sürecinde dikkat etmeniz gerekenlerden biri de bu kelime gruplarındaki rekabet oranıdır. Bazı kelimeler birçok firma tarafından kullanıldığı için bu kelimelerde ön sıralara çıkmak ve trafik almak bir hayli zordur. Bu sebeple de anahtar kelime araştırmalarınızda hem hacim hem de rekabet araştırması yapmanız da gerekir.

Aranma hacmi yüksek olan anahtar kelimeler genellikle rekabetin de yoğun olduğu kelime gruplarıdır. Bu noktada da organik olarak yükselmek zor olduğu gibi uzun zaman da alabilir.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik

SEO çalışmaları için az bütçesi olan ya da kendi şirketiniz içinde bu çalışmaları yapmak isteyenler, daha düşük rekabeti olan ve aranma hacmi orta seviyede olan kelime gruplarına yönelebilirler. Buna ek olarak long tail anahtar kelime kullanımları da uzun vadede organik olarak size trafik getirebilir.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

Long tail anahtar kelimeleri araştırın

Anahtar kelime bulma sürecine long tail anahtar kelimeleri de dahil etmeniz önemli. Bu kelime grupları uzun vadede trafik getirdiği gibi organik olarak da düzenli olarak trafik almanıza yardımcı olabilir.

Ürünlerinizle ilgili olabilecek ve belli bir ürün arayışında olup, satın alma kararını vermek üzere olan kullanıcılara yönelik bu kelime gruplarını kullanmayı deneyebilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Sezonluk anahtar kelimeleri çıkartın

Anahtar kelime bulma işlemleri sırasında sezonluk olarak da kullanabileceğiniz kelime gruplarını çıkartabilirsiniz. Sezonla ilgili kelimelerin yanı sıra kampanya, indirim ve fırsat dönemleriyle ilgili anahtar kelimelerinizi de çıkartarak bu kelimelerin aranma hacimlerini ve rekabet oranlarını analiz edebilirsiniz.

İlgili rehber: 2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri

Aranma hacmi, rekabet ve ilişkili durumuna göre kelimelerinizi sıralayın

Yukarıdaki çalışmaları yaptıktan ve Excel dosyası üzerinde listelerinizi oluşturduktan sonra kelimelerinizi de sıralamaya başlayabilirsiniz. Sıralamalarınızı yaparken önceliklerinizi belirlemeniz de oldukça önemli. Bu noktada öncelikli olarak aranma hacmi, rekabet ve firmanızla ilişki durumuna göre sıralamalarınızı yapabilirsiniz.

Kelime gruplarınızın markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilişkili olması oldukça önemli. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi rekabet de arama kelime bulma sürecinde önemli rol oynadığı için sıralamanızı yaparken bu unsurlara özellikle dikkat etmeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
IdeaSoft