E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları

4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları

E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru yapılmadığında beklenen sonuçları da getirmeyecektir. Bu da hem zaman hem de para kaybına neden olabilir. Ayrıca SEO çalışmaları belli bir sonuç aldığı için anahtar kelime seçimlerinin ve uygulanışının doğru yapılması alınacak sonuçları da doğrudan etkileyecektir.

Anahtar kelime bulma ipuçları

Şirketinizle ilgili kelimeleri listeleyerek işe başlayın

Öncelikli olarak anahtar kelime bulma sürecinde şirketiniz, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili olabilecek kelimelerin listesini çıkartarak işe başlayın. Şirket ve hizmetlerinizle beraber, herbir ürününüz için de ilgili anahtar kelimeleri çıkartmanız, hangi kelime grupları üzerinde durmanız gerektiği hakkında size fikir verecektir.

Bir Excel dosyası üzerinde ürünleriniz ve şirketiniz ile ilgili anahtar kelimeleri listelemeye başlayabilirsiniz. Sonrasında da bu kelimelerin yanlarına aranma hacimleri ve öncelik sıralarını not alacak bölümler de ayırmalısınız. Bunları da yazının devamında ele alacağız.

Seçtiğiniz kelimeler üzerinden ilgili kelime gruplarını araştırın

Anahtar kelime araçları üzerinden seçtiğiniz anahtar kelimeleri araştırmanız ve bu kelimelerle ilgili yapılan arama sorgularını takip ederek, kullanıcıların arama motorlarında yaptıkları arama sorgularıyla ilgili kelime gruplarınızı belirlemeye başlayabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizden anahtar kelime bulma sürecinde kullanabileceğiniz araçları bulabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO çalışmalarınızda kullanabileceğiniz 10 araç

Kelime gruplarının aranma hacimlerini araştırın

Bir sonraki aşamada da bulduğunuz kelime gruplarını analiz ederek, bu kelimelerin aylık aranma hacimlerini çıkartmanız oldukça önemli. Aylık aranma hacmi, belli bir dönem içerisinde arama motorları üzerinde kullanıcıların kaç kez bu kelime ve kelime gruplarını aradığını gösterir.

İlgili rehber: E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?

Seçtiğiniz kelimelerdeki rekabeti inceleyin

Anahtar kelime bulma sürecinde dikkat etmeniz gerekenlerden biri de bu kelime gruplarındaki rekabet oranıdır. Bazı kelimeler birçok firma tarafından kullanıldığı için bu kelimelerde ön sıralara çıkmak ve trafik almak bir hayli zordur. Bu sebeple de anahtar kelime araştırmalarınızda hem hacim hem de rekabet araştırması yapmanız da gerekir.

Aranma hacmi yüksek olan anahtar kelimeler genellikle rekabetin de yoğun olduğu kelime gruplarıdır. Bu noktada da organik olarak yükselmek zor olduğu gibi uzun zaman da alabilir.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik

SEO çalışmaları için az bütçesi olan ya da kendi şirketiniz içinde bu çalışmaları yapmak isteyenler, daha düşük rekabeti olan ve aranma hacmi orta seviyede olan kelime gruplarına yönelebilirler. Buna ek olarak long tail anahtar kelime kullanımları da uzun vadede organik olarak size trafik getirebilir.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

Long tail anahtar kelimeleri araştırın

Anahtar kelime bulma sürecine long tail anahtar kelimeleri de dahil etmeniz önemli. Bu kelime grupları uzun vadede trafik getirdiği gibi organik olarak da düzenli olarak trafik almanıza yardımcı olabilir.

Ürünlerinizle ilgili olabilecek ve belli bir ürün arayışında olup, satın alma kararını vermek üzere olan kullanıcılara yönelik bu kelime gruplarını kullanmayı deneyebilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Sezonluk anahtar kelimeleri çıkartın

Anahtar kelime bulma işlemleri sırasında sezonluk olarak da kullanabileceğiniz kelime gruplarını çıkartabilirsiniz. Sezonla ilgili kelimelerin yanı sıra kampanya, indirim ve fırsat dönemleriyle ilgili anahtar kelimelerinizi de çıkartarak bu kelimelerin aranma hacimlerini ve rekabet oranlarını analiz edebilirsiniz.

İlgili rehber: 2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri

Aranma hacmi, rekabet ve ilişkili durumuna göre kelimelerinizi sıralayın

Yukarıdaki çalışmaları yaptıktan ve Excel dosyası üzerinde listelerinizi oluşturduktan sonra kelimelerinizi de sıralamaya başlayabilirsiniz. Sıralamalarınızı yaparken önceliklerinizi belirlemeniz de oldukça önemli. Bu noktada öncelikli olarak aranma hacmi, rekabet ve firmanızla ilişki durumuna göre sıralamalarınızı yapabilirsiniz.

Kelime gruplarınızın markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilişkili olması oldukça önemli. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi rekabet de arama kelime bulma sürecinde önemli rol oynadığı için sıralamanızı yaparken bu unsurlara özellikle dikkat etmeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın