E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları

4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları

E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru yapılmadığında beklenen sonuçları da getirmeyecektir. Bu da hem zaman hem de para kaybına neden olabilir. Ayrıca SEO çalışmaları belli bir sonuç aldığı için anahtar kelime seçimlerinin ve uygulanışının doğru yapılması alınacak sonuçları da doğrudan etkileyecektir.

Anahtar kelime bulma ipuçları

Şirketinizle ilgili kelimeleri listeleyerek işe başlayın

Öncelikli olarak anahtar kelime bulma sürecinde şirketiniz, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili olabilecek kelimelerin listesini çıkartarak işe başlayın. Şirket ve hizmetlerinizle beraber, herbir ürününüz için de ilgili anahtar kelimeleri çıkartmanız, hangi kelime grupları üzerinde durmanız gerektiği hakkında size fikir verecektir.

Bir Excel dosyası üzerinde ürünleriniz ve şirketiniz ile ilgili anahtar kelimeleri listelemeye başlayabilirsiniz. Sonrasında da bu kelimelerin yanlarına aranma hacimleri ve öncelik sıralarını not alacak bölümler de ayırmalısınız. Bunları da yazının devamında ele alacağız.

Seçtiğiniz kelimeler üzerinden ilgili kelime gruplarını araştırın

Anahtar kelime araçları üzerinden seçtiğiniz anahtar kelimeleri araştırmanız ve bu kelimelerle ilgili yapılan arama sorgularını takip ederek, kullanıcıların arama motorlarında yaptıkları arama sorgularıyla ilgili kelime gruplarınızı belirlemeye başlayabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizden anahtar kelime bulma sürecinde kullanabileceğiniz araçları bulabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO çalışmalarınızda kullanabileceğiniz 10 araç

Kelime gruplarının aranma hacimlerini araştırın

Bir sonraki aşamada da bulduğunuz kelime gruplarını analiz ederek, bu kelimelerin aylık aranma hacimlerini çıkartmanız oldukça önemli. Aylık aranma hacmi, belli bir dönem içerisinde arama motorları üzerinde kullanıcıların kaç kez bu kelime ve kelime gruplarını aradığını gösterir.

İlgili rehber: E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?

Seçtiğiniz kelimelerdeki rekabeti inceleyin

Anahtar kelime bulma sürecinde dikkat etmeniz gerekenlerden biri de bu kelime gruplarındaki rekabet oranıdır. Bazı kelimeler birçok firma tarafından kullanıldığı için bu kelimelerde ön sıralara çıkmak ve trafik almak bir hayli zordur. Bu sebeple de anahtar kelime araştırmalarınızda hem hacim hem de rekabet araştırması yapmanız da gerekir.

Aranma hacmi yüksek olan anahtar kelimeler genellikle rekabetin de yoğun olduğu kelime gruplarıdır. Bu noktada da organik olarak yükselmek zor olduğu gibi uzun zaman da alabilir.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik

SEO çalışmaları için az bütçesi olan ya da kendi şirketiniz içinde bu çalışmaları yapmak isteyenler, daha düşük rekabeti olan ve aranma hacmi orta seviyede olan kelime gruplarına yönelebilirler. Buna ek olarak long tail anahtar kelime kullanımları da uzun vadede organik olarak size trafik getirebilir.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

Long tail anahtar kelimeleri araştırın

Anahtar kelime bulma sürecine long tail anahtar kelimeleri de dahil etmeniz önemli. Bu kelime grupları uzun vadede trafik getirdiği gibi organik olarak da düzenli olarak trafik almanıza yardımcı olabilir.

Ürünlerinizle ilgili olabilecek ve belli bir ürün arayışında olup, satın alma kararını vermek üzere olan kullanıcılara yönelik bu kelime gruplarını kullanmayı deneyebilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Sezonluk anahtar kelimeleri çıkartın

Anahtar kelime bulma işlemleri sırasında sezonluk olarak da kullanabileceğiniz kelime gruplarını çıkartabilirsiniz. Sezonla ilgili kelimelerin yanı sıra kampanya, indirim ve fırsat dönemleriyle ilgili anahtar kelimelerinizi de çıkartarak bu kelimelerin aranma hacimlerini ve rekabet oranlarını analiz edebilirsiniz.

İlgili rehber: 2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri

Aranma hacmi, rekabet ve ilişkili durumuna göre kelimelerinizi sıralayın

Yukarıdaki çalışmaları yaptıktan ve Excel dosyası üzerinde listelerinizi oluşturduktan sonra kelimelerinizi de sıralamaya başlayabilirsiniz. Sıralamalarınızı yaparken önceliklerinizi belirlemeniz de oldukça önemli. Bu noktada öncelikli olarak aranma hacmi, rekabet ve firmanızla ilişki durumuna göre sıralamalarınızı yapabilirsiniz.

Kelime gruplarınızın markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilişkili olması oldukça önemli. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi rekabet de arama kelime bulma sürecinde önemli rol oynadığı için sıralamanızı yaparken bu unsurlara özellikle dikkat etmeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft & Google are Joining Hands
IdeaSoft & Google are Joining Hands
Google and IdeaSoft are Joining Hands for SMEs! Starting from Q1 2020, the Covid-19 pandemic deeply impacted all the countries around the globe. People began to stay safe at their houses as a part of the fight against the disease. This led to a...
27 Kasım 2020
İbrahim Çelebi
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
SaaS Nedir?
SaaS Nedir?
Dijital olarak yönetilen ve yürütülen işlerin en önemli parçaları donanımlar ve yazılımlardır. Donanım konusundaki teknolojik gelişmeler, çok kısa sürede devasa bilgisayarları cebinizdeki küçük telefonların içine...
1 Haziran 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin