E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak oldukça önemlidir. Aynı zamanda organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için de oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru yapılmadığında beklenen sonuçları da getirmeyecektir. Bu da hem zaman hem de para kaybına neden olur. Ayrıca SEO çalışmaları belli bir sonuç aldığı için anahtar kelime seçimlerinin ve uygulanışının doğru yapılması gerekir. Bu sayede alınacak sonuçları da doğrudan etkileyecektir.
Anahtar kelime bulma ipuçları
Şirketinizle ilgili kelimeleri listeleyerek işe başlayın
Anahtar kelime bulma sürecinde şirketiniz, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili kelimelerin listesini çıkartartmalısınız. Böylece hangi kelime grupları üzerinde durmanız gerektiği hakkında size fikir verecektir.
Bir Excel dosyası üzerinde ürünleriniz ve şirketiniz ile ilgili anahtar kelimeleri listelemeye başlayın. Sonrasında kelimelerin yanlarına aranma hacimleri ve öncelik sıralarını not alacak bölümler de ayırmalısınız. Bunları da yazının devamında ele alacağız.
Seçtiğiniz kelimeler üzerinden ilgili kelime gruplarını araştırın
Anahtar kelime araçları üzerinden seçtiğiniz anahtar kelimeleri araştırıp kelimelerle ilgili yapılan arama sorgularını incelemelisiniz. Ardından kullanıcıların arama motorlarında yaptıkları arama sorgularıyla ilgili kelime gruplarınızı belirlemeye başlamalısınız. Aşağıdaki rehberimizden anahtar kelime bulma sürecinde kullanabileceğiniz araçları bulun.
İlgili rehber: SEO çalışmalarınızda kullanabileceğiniz 10 araç
Kelime gruplarının aranma hacimlerini araştırın
Bir sonraki aşamada da bulduğunuz kelime gruplarını analiz etmelisiniz. Ayrıca bu kelimelerin aylık aranma hacimlerini çıkartmanız oldukça önemli. Aylık aranma hacmi, belli bir dönem içerisinde arama motorları üzerinde ilgili kelimenin kaç kez aratıldığını gösterir.
İlgili rehber: E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
Seçtiğiniz kelimelerdeki rekabeti inceleyin
Anahtar kelime bulma sürecinde dikkat etmeniz gerekenlerden biri de bu kelime gruplarındaki rekabet oranıdır. Bazı kelimeler birçok firma tarafından kullanıldığı için ön sıralara çıkmak ve trafik almak zordur. Bu sebeple de anahtar kelime araştırmalarınızda hem hacim hem de rekabet araştırması yapmanız da gerekir.
Aranma hacmi yüksek olan anahtar kelimeler genellikle rekabetin de yoğun olduğu kelime gruplarıdır. Bu noktada da organik olarak yükselmek zor olduğu gibi uzun zaman da alması mümkündür.
İlgili rehber: SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları için az bütçesi olan ya da kendi şirketiniz içinde bu çalışmaları yapmanız mümkündür. Böylece daha düşük rekabeti olan ve aranma hacmi orta seviyede olan kelime gruplarına yönelinir. Buna ek olarak long tail anahtar kelime kullanımları da uzun vadede organik olarak size trafik getirir.
İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long tail anahtar kelimeleri araştırın
Anahtar kelime bulma sürecine long tail anahtar kelimeleri de dahil etmeniz önemli. Bu kelime grupları uzun vadede trafik getirdiği gibi organik olarak da düzenli olarak trafik almanıza yardımcı olur.
Ürünlerinizle ilgili olabilecek ve belli bir ürün arayışında olup, satın alma kararını vermek üzere olan kullanıcılara yönelik bu kelime gruplarını kullanmayı deneyin. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi almanız mümkündür.
İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Sezonluk anahtar kelimeleri çıkartın
Anahtar kelime bulma işlemleri sırasında sezonluk olarak da kullanabileceğiniz kelime gruplarını çıkartın. Sezonla ilgili kelimelerin yanı sıra kampanya, indirim ve fırsat dönemleriyle ilgili anahtar kelimelerinizi de çıkartarak bu kelimelerin aranma hacimlerini ve rekabet oranlarını analiz edin.
İlgili rehber: 2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
Aranma hacmi, rekabet ve ilişkili durumuna göre kelimelerinizi sıralayın
Yukarıdaki çalışmaları yaptıktan ve Excel dosyası üzerinde listelerinizi oluşturduktan sonra kelimelerinizi de sıralamaya başlayabilirsiniz. Sıralamalarınızı yaparken önceliklerinizi belirlemeniz de oldukça önemli. Bu noktada öncelikli olarak aranma hacmi, rekabet ve firmanızla ilişki durumuna göre sıralamalarınızı yapmalısınız.
Kelime gruplarınızın markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilişkili olması oldukça önemli. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi rekabet de arama kelime bulma sürecinde önemli rol oynadığı için sıralamanızı yaparken bu unsurlara özellikle dikkat etmeniz gerekir.
Popüler Videolar