fbpx

Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?

20 Haziran 2019
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?

Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına yanıt verebilecek sayfalar ve içerikler yaratabilir ve bu sayede de geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Anahtar kelime analizinde, tüketicilerin yaptıkları arama sorguları ve arama sorgularındaki kelime seçimlerindeki niyet ve amaç oldukça önemlidir. Bunları araştırmak ve kullanıcıların arama yaparkenki amaç ve niyetlerini anlamak, anahtar kelime analizlerinizin de temelini oluşturur. Bu rehberimiz de de anahtar kelime analizinde amaç ve niyet üzerine ne tür çalışmalar yapabileceğinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak için bu kelime gruplarından nasıl yararlanabileceğinizi ele alacağız.

İlgili rehber: E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?

Anahtar kelime analizi neden önemli?

Anahtar kelime analizi, e-ticarette tüketicilere daha verimli bir şekilde ulaşabilmek ve arama motorları üzerinden organik bir şekilde trafik sağlayabilmek için önemlidir; ancak bunların yanı sıra bu çalışmaları yapmanın başka önemli sebepleri de bulunuyor.

Harcamalarınızı optimize etmenizi sağlar: Anahtar kelime analizi yaptığınızda, hangi kelime grupları üzerine çalışmalar yapacağınızı görerek, harcamalarınızı daha optimize edebilir ve bütçenizi daha iyi yönetebilirsiniz.

Geri dönüşümleri artırır: Doğru kelime analizleri ile hedef kitlenizin arama sorgusu niyetlerini anlamış olur ve doğru kelime gruplarına yatırım yaparak, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Trendleri yakalayabilirsiniz: Tüketicilerin niyetlerini ve davranışlarını anlayarak, yeni trendleri yakalayabilirsiniz.

Önceliklerinizi belirlersiniz: SEO çalışmalarındaki önceliklerinizi belirlemek, hangi kelimelere öncelikli olarak yatırım yapmanız gerektiğini anlamanızı sağlar.

Yeni pazarlar bulabilirsiniz: Anahtar kelime analizi yaparak, yeni pazarları ve hedef kitleleri de keşfedebilirsiniz.

İlgili rehber: Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar

Anahtar kelime analizinde kullanıcıların niyet ve davranışlarını anlamak

Anahtar kelime analizi yaparken, yapılan arama sorgularının niyeti ve amacı üzerinde 3 temel başlık üzerinde durabilirsiniz. Bu başlıklar da şöyle:

Ticari ve yüksek dönüşümlü kelime grupları

Ticari ve yüksek dönüşüm sağlayacak anahtar kelime analizi çalışmaları ile tüketicilerin hangi kelime gruplarını kullandıklarını araştırabilirsiniz. Bu kelime grubunda, “hemen satın al”, “kupon kodu”, “indirim”, “fırsat”, “ücretsiz kargo” gibi yüksek dönüşüm sağlayabilecek ve ticari değeri olan kelimeler yer almakta.

Bilgi amaçlı kelime grupları

Bu gruptaki kelimeler ise daha çok tüketicileri bilgilendirme odağındadır. “Rehber”, “neden”, “…’nın tarihi”, “… ne demek”, “… nedir” gibi kelimeleri içeren anahtar kelimeleri kullanarak tüketicilere bilgi verebilir ve bu içeriklerle geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.

İşlemsel ve eylemsel kelime grupları

Bu kelimeler, ticari ve bilgi amaçlı anahtar kelime gruplarının arasında yer alır. Bu kelimelerle, tüketicilerin satın alma döngülerine hitap edilerek, onların ürün araştırması sürecine etki edilebilir. “İnceleme”, “kutu açılımı”, “… ile … karşılaştırması”, “en iyi 10” gibi tüketicileri belli bir eyleme geçirecek kelime grupları bunlara örnek olarak gösterilebilir.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik

Anahtar kelime analizinde niyeti ve amacı nasıl öğrenebilirsiniz

Tüketicilerin arama sorgularını anlamak, onların niyetlerini ve amaçlarını öğrenmenizi sağlayacağı için anahtar kelime analizi yaparken buna da dikkat etmelisiniz. Bu çalışmaları yaparken de şunlara özen gösterebilirsiniz.

  • Google arama sorgularındaki otomatik kelime önerileri
  • E-ticaret sitenizin arama kutusu üzerinde yapılan arama sorguları
  • Sanal pazar yerlerinde yapılan arama sorguları ve otomatik öneri seçenekleri
  • Google, konum odaklı arama sorgu önerileri

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde kendi başınıza yapabileceğini 5 farklı SEO çalışması

Geri dönüşümleri artırmak için anahtar kelimelerinizi nasıl düzenlemelisiniz?

Anahtar kelime analizi yaparken geri dönüşümlerinizi artırmak için, yukarıda bahsettiğimiz farklı kelime grupları ve niyetleri göz önünde bulundurmanız gerekir. Bu noktada da şu adımları takip edebilirsiniz.

  • Bilgi amaçlı anahtar kelime gruplarınız, blog içerik üretimi için oldukça idealdir. Blog içerikleriyle organik olarak trafik sağlayabilir ve siteniz için ek olarak içerikler üreterek sitenizin arama motorlarındaki değerini ve sıralamasını artırabilirsiniz.
  • İşlemsel kelime grupları ise yine blog ve video içerikleri için oldukça ideal olabilir. Tüketicilerin satın alma sürecine müdahale etmek ve bu süreçte onları e-ticaret sitenize yönlendirerek geri dönüşümlerinizi artırmaya çalışabilirsiniz.
  • Ticari ve yüksek dönüşümlü anahtar kelime grupları ise doğrudan ürün sayfaları ve Adwords kampanyaları için uygundur. Hızlı geri dönüşüm sağlamak ve ürün sayfaları üzerinden dönüşüm sağlamak için kullanılabilir. Adwords kampanyaları haricinde ürün sayfalarının doğru anahtar kelimelerle optimize edilmesi organik olarak da trafik edinilmesini sağlar.

Anahtar kelimelerinizi web site üzerindeki sayfalara göre ayırmak ve amaçlar özelinde düzenlemek, anahtar kelime analizi çalışmalarınızın bir parçası olmalı. Bu bölümleri de hazırlarken;

  • Blog yazıları
  • SSS (Sık sorulan sorular) sayfaları
  • Ürün sayfaları
  • Kampanya veya fırsatlarla ilgili sayfalar
  • Belli bir konu özelindeki varış sayfaları
  • Ürün kategori sayfaları

Bu çalışmaları yaparak, anahtar kelime ve SEO çalışmalarınızdaki geri dönüşümleri önemli bir şekilde artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda...
29 Ağustos 2020
IdeaSoft
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan