Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?

20 Haziran 2019
Sinan Oypan

Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına yanıt verebilecek sayfalar ve içerikler yaratabilir ve bu sayede de geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Anahtar kelime analizinde, tüketicilerin yaptıkları arama sorguları ve arama sorgularındaki kelime seçimlerindeki niyet ve amaç oldukça önemlidir. Bunları araştırmak ve kullanıcıların arama yaparkenki amaç ve niyetlerini anlamak, anahtar kelime analizlerinizin de temelini oluşturur. Bu rehberimiz de de anahtar kelime analizinde amaç ve niyet üzerine ne tür çalışmalar yapabileceğinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak için bu kelime gruplarından nasıl yararlanabileceğinizi ele alacağız.

İlgili rehber: E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?

Anahtar kelime analizi neden önemli?

Anahtar kelime analizi, e-ticarette tüketicilere daha verimli bir şekilde ulaşabilmek ve arama motorları üzerinden organik bir şekilde trafik sağlayabilmek için önemlidir; ancak bunların yanı sıra bu çalışmaları yapmanın başka önemli sebepleri de bulunuyor.

Harcamalarınızı optimize etmenizi sağlar: Anahtar kelime analizi yaptığınızda, hangi kelime grupları üzerine çalışmalar yapacağınızı görerek, harcamalarınızı daha optimize edebilir ve bütçenizi daha iyi yönetebilirsiniz.

Geri dönüşümleri artırır: Doğru kelime analizleri ile hedef kitlenizin arama sorgusu niyetlerini anlamış olur ve doğru kelime gruplarına yatırım yaparak, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Trendleri yakalayabilirsiniz: Tüketicilerin niyetlerini ve davranışlarını anlayarak, yeni trendleri yakalayabilirsiniz.

Önceliklerinizi belirlersiniz: SEO çalışmalarındaki önceliklerinizi belirlemek, hangi kelimelere öncelikli olarak yatırım yapmanız gerektiğini anlamanızı sağlar.

Yeni pazarlar bulabilirsiniz: Anahtar kelime analizi yaparak, yeni pazarları ve hedef kitleleri de keşfedebilirsiniz.

İlgili rehber: Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar

Anahtar kelime analizinde kullanıcıların niyet ve davranışlarını anlamak

Anahtar kelime analizi yaparken, yapılan arama sorgularının niyeti ve amacı üzerinde 3 temel başlık üzerinde durabilirsiniz. Bu başlıklar da şöyle:

Ticari ve yüksek dönüşümlü kelime grupları

Ticari ve yüksek dönüşüm sağlayacak anahtar kelime analizi çalışmaları ile tüketicilerin hangi kelime gruplarını kullandıklarını araştırabilirsiniz. Bu kelime grubunda, “hemen satın al”, “kupon kodu”, “indirim”, “fırsat”, “ücretsiz kargo” gibi yüksek dönüşüm sağlayabilecek ve ticari değeri olan kelimeler yer almakta.

Bilgi amaçlı kelime grupları

Bu gruptaki kelimeler ise daha çok tüketicileri bilgilendirme odağındadır. “Rehber”, “neden”, “…’nın tarihi”, “… ne demek”, “… nedir” gibi kelimeleri içeren anahtar kelimeleri kullanarak tüketicilere bilgi verebilir ve bu içeriklerle geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.

İşlemsel ve eylemsel kelime grupları

Bu kelimeler, ticari ve bilgi amaçlı anahtar kelime gruplarının arasında yer alır. Bu kelimelerle, tüketicilerin satın alma döngülerine hitap edilerek, onların ürün araştırması sürecine etki edilebilir. “İnceleme”, “kutu açılımı”, “… ile … karşılaştırması”, “en iyi 10” gibi tüketicileri belli bir eyleme geçirecek kelime grupları bunlara örnek olarak gösterilebilir.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik

Anahtar kelime analizinde niyeti ve amacı nasıl öğrenebilirsiniz

Tüketicilerin arama sorgularını anlamak, onların niyetlerini ve amaçlarını öğrenmenizi sağlayacağı için anahtar kelime analizi yaparken buna da dikkat etmelisiniz. Bu çalışmaları yaparken de şunlara özen gösterebilirsiniz.

  • Google arama sorgularındaki otomatik kelime önerileri
  • E-ticaret sitenizin arama kutusu üzerinde yapılan arama sorguları
  • Sanal pazar yerlerinde yapılan arama sorguları ve otomatik öneri seçenekleri
  • Google, konum odaklı arama sorgu önerileri

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde kendi başınıza yapabileceğini 5 farklı SEO çalışması

Geri dönüşümleri artırmak için anahtar kelimelerinizi nasıl düzenlemelisiniz?

Anahtar kelime analizi yaparken geri dönüşümlerinizi artırmak için, yukarıda bahsettiğimiz farklı kelime grupları ve niyetleri göz önünde bulundurmanız gerekir. Bu noktada da şu adımları takip edebilirsiniz.

  • Bilgi amaçlı anahtar kelime gruplarınız, blog içerik üretimi için oldukça idealdir. Blog içerikleriyle organik olarak trafik sağlayabilir ve siteniz için ek olarak içerikler üreterek sitenizin arama motorlarındaki değerini ve sıralamasını artırabilirsiniz.
  • İşlemsel kelime grupları ise yine blog ve video içerikleri için oldukça ideal olabilir. Tüketicilerin satın alma sürecine müdahale etmek ve bu süreçte onları e-ticaret sitenize yönlendirerek geri dönüşümlerinizi artırmaya çalışabilirsiniz.
  • Ticari ve yüksek dönüşümlü anahtar kelime grupları ise doğrudan ürün sayfaları ve Adwords kampanyaları için uygundur. Hızlı geri dönüşüm sağlamak ve ürün sayfaları üzerinden dönüşüm sağlamak için kullanılabilir. Adwords kampanyaları haricinde ürün sayfalarının doğru anahtar kelimelerle optimize edilmesi organik olarak da trafik edinilmesini sağlar.

Anahtar kelimelerinizi web site üzerindeki sayfalara göre ayırmak ve amaçlar özelinde düzenlemek, anahtar kelime analizi çalışmalarınızın bir parçası olmalı. Bu bölümleri de hazırlarken;

  • Blog yazıları
  • SSS (Sık sorulan sorular) sayfaları
  • Ürün sayfaları
  • Kampanya veya fırsatlarla ilgili sayfalar
  • Belli bir konu özelindeki varış sayfaları
  • Ürün kategori sayfaları

Bu çalışmaları yaparak, anahtar kelime ve SEO çalışmalarınızdaki geri dönüşümleri önemli bir şekilde artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Kurban Bayramı’nın yaklaşmakta olduğu şu dönemlerde, markalar bayram tatiline yönelik reklam çalışmaları yapmaya başlıyorlar. Bu bayram dönemi, 2017’deki Ramazan Bayramı’na kadarki son uzun tatil dönemi olması nedeniyle de...
26 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya...
3 Nisan 2017
Sinan Oypan