Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?

20 Haziran 2019
Sinan Oypan

Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına yanıt verebilecek sayfalar ve içerikler yaratabilir ve bu sayede de geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Anahtar kelime analizinde, tüketicilerin yaptıkları arama sorguları ve arama sorgularındaki kelime seçimlerindeki niyet ve amaç oldukça önemlidir. Bunları araştırmak ve kullanıcıların arama yaparkenki amaç ve niyetlerini anlamak, anahtar kelime analizlerinizin de temelini oluşturur. Bu rehberimiz de de anahtar kelime analizinde amaç ve niyet üzerine ne tür çalışmalar yapabileceğinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak için bu kelime gruplarından nasıl yararlanabileceğinizi ele alacağız.

İlgili rehber: E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?

Anahtar kelime analizi neden önemli?

Anahtar kelime analizi, e-ticarette tüketicilere daha verimli bir şekilde ulaşabilmek ve arama motorları üzerinden organik bir şekilde trafik sağlayabilmek için önemlidir; ancak bunların yanı sıra bu çalışmaları yapmanın başka önemli sebepleri de bulunuyor.

Harcamalarınızı optimize etmenizi sağlar: Anahtar kelime analizi yaptığınızda, hangi kelime grupları üzerine çalışmalar yapacağınızı görerek, harcamalarınızı daha optimize edebilir ve bütçenizi daha iyi yönetebilirsiniz.

Geri dönüşümleri artırır: Doğru kelime analizleri ile hedef kitlenizin arama sorgusu niyetlerini anlamış olur ve doğru kelime gruplarına yatırım yaparak, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Trendleri yakalayabilirsiniz: Tüketicilerin niyetlerini ve davranışlarını anlayarak, yeni trendleri yakalayabilirsiniz.

Önceliklerinizi belirlersiniz: SEO çalışmalarındaki önceliklerinizi belirlemek, hangi kelimelere öncelikli olarak yatırım yapmanız gerektiğini anlamanızı sağlar.

Yeni pazarlar bulabilirsiniz: Anahtar kelime analizi yaparak, yeni pazarları ve hedef kitleleri de keşfedebilirsiniz.

İlgili rehber: Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar

Anahtar kelime analizinde kullanıcıların niyet ve davranışlarını anlamak

Anahtar kelime analizi yaparken, yapılan arama sorgularının niyeti ve amacı üzerinde 3 temel başlık üzerinde durabilirsiniz. Bu başlıklar da şöyle:

Ticari ve yüksek dönüşümlü kelime grupları

Ticari ve yüksek dönüşüm sağlayacak anahtar kelime analizi çalışmaları ile tüketicilerin hangi kelime gruplarını kullandıklarını araştırabilirsiniz. Bu kelime grubunda, “hemen satın al”, “kupon kodu”, “indirim”, “fırsat”, “ücretsiz kargo” gibi yüksek dönüşüm sağlayabilecek ve ticari değeri olan kelimeler yer almakta.

Bilgi amaçlı kelime grupları

Bu gruptaki kelimeler ise daha çok tüketicileri bilgilendirme odağındadır. “Rehber”, “neden”, “…’nın tarihi”, “… ne demek”, “… nedir” gibi kelimeleri içeren anahtar kelimeleri kullanarak tüketicilere bilgi verebilir ve bu içeriklerle geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.

İşlemsel ve eylemsel kelime grupları

Bu kelimeler, ticari ve bilgi amaçlı anahtar kelime gruplarının arasında yer alır. Bu kelimelerle, tüketicilerin satın alma döngülerine hitap edilerek, onların ürün araştırması sürecine etki edilebilir. “İnceleme”, “kutu açılımı”, “… ile … karşılaştırması”, “en iyi 10” gibi tüketicileri belli bir eyleme geçirecek kelime grupları bunlara örnek olarak gösterilebilir.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik

Anahtar kelime analizinde niyeti ve amacı nasıl öğrenebilirsiniz

Tüketicilerin arama sorgularını anlamak, onların niyetlerini ve amaçlarını öğrenmenizi sağlayacağı için anahtar kelime analizi yaparken buna da dikkat etmelisiniz. Bu çalışmaları yaparken de şunlara özen gösterebilirsiniz.

  • Google arama sorgularındaki otomatik kelime önerileri
  • E-ticaret sitenizin arama kutusu üzerinde yapılan arama sorguları
  • Sanal pazar yerlerinde yapılan arama sorguları ve otomatik öneri seçenekleri
  • Google, konum odaklı arama sorgu önerileri

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde kendi başınıza yapabileceğini 5 farklı SEO çalışması

Geri dönüşümleri artırmak için anahtar kelimelerinizi nasıl düzenlemelisiniz?

Anahtar kelime analizi yaparken geri dönüşümlerinizi artırmak için, yukarıda bahsettiğimiz farklı kelime grupları ve niyetleri göz önünde bulundurmanız gerekir. Bu noktada da şu adımları takip edebilirsiniz.

  • Bilgi amaçlı anahtar kelime gruplarınız, blog içerik üretimi için oldukça idealdir. Blog içerikleriyle organik olarak trafik sağlayabilir ve siteniz için ek olarak içerikler üreterek sitenizin arama motorlarındaki değerini ve sıralamasını artırabilirsiniz.
  • İşlemsel kelime grupları ise yine blog ve video içerikleri için oldukça ideal olabilir. Tüketicilerin satın alma sürecine müdahale etmek ve bu süreçte onları e-ticaret sitenize yönlendirerek geri dönüşümlerinizi artırmaya çalışabilirsiniz.
  • Ticari ve yüksek dönüşümlü anahtar kelime grupları ise doğrudan ürün sayfaları ve Adwords kampanyaları için uygundur. Hızlı geri dönüşüm sağlamak ve ürün sayfaları üzerinden dönüşüm sağlamak için kullanılabilir. Adwords kampanyaları haricinde ürün sayfalarının doğru anahtar kelimelerle optimize edilmesi organik olarak da trafik edinilmesini sağlar.

Anahtar kelimelerinizi web site üzerindeki sayfalara göre ayırmak ve amaçlar özelinde düzenlemek, anahtar kelime analizi çalışmalarınızın bir parçası olmalı. Bu bölümleri de hazırlarken;

  • Blog yazıları
  • SSS (Sık sorulan sorular) sayfaları
  • Ürün sayfaları
  • Kampanya veya fırsatlarla ilgili sayfalar
  • Belli bir konu özelindeki varış sayfaları
  • Ürün kategori sayfaları

Bu çalışmaları yaparak, anahtar kelime ve SEO çalışmalarınızdaki geri dönüşümleri önemli bir şekilde artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
26 Haziran 2020
Gökçe Beyazaslan