Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?

20 Haziran 2019
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına yanıt verebilecek sayfalar ve içerikler yaratabilir ve bu sayede de geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Anahtar kelime analizinde, tüketicilerin yaptıkları arama sorguları ve arama sorgularındaki kelime seçimlerindeki niyet ve amaç oldukça önemlidir. Bunları araştırmak ve kullanıcıların arama yaparkenki amaç ve niyetlerini anlamak, anahtar kelime analizlerinizin de temelini oluşturur. Bu rehberimiz de de anahtar kelime analizinde amaç ve niyet üzerine ne tür çalışmalar yapabileceğinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak için bu kelime gruplarından nasıl yararlanabileceğinizi ele alacağız. İlgili rehber: E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?

Anahtar kelime analizi neden önemli?

Anahtar kelime analizi, e-ticarette tüketicilere daha verimli bir şekilde ulaşabilmek ve arama motorları üzerinden organik bir şekilde trafik sağlayabilmek için önemlidir; ancak bunların yanı sıra bu çalışmaları yapmanın başka önemli sebepleri de bulunuyor. Harcamalarınızı optimize etmenizi sağlar: Anahtar kelime analizi yaptığınızda, hangi kelime grupları üzerine çalışmalar yapacağınızı görerek, harcamalarınızı daha optimize edebilir ve bütçenizi daha iyi yönetebilirsiniz. Geri dönüşümleri artırır: Doğru kelime analizleri ile hedef kitlenizin arama sorgusu niyetlerini anlamış olur ve doğru kelime gruplarına yatırım yaparak, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Trendleri yakalayabilirsiniz: Tüketicilerin niyetlerini ve davranışlarını anlayarak, yeni trendleri yakalayabilirsiniz. Önceliklerinizi belirlersiniz: SEO çalışmalarındaki önceliklerinizi belirlemek, hangi kelimelere öncelikli olarak yatırım yapmanız gerektiğini anlamanızı sağlar. Yeni pazarlar bulabilirsiniz: Anahtar kelime analizi yaparak, yeni pazarları ve hedef kitleleri de keşfedebilirsiniz. İlgili rehber: Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar

Anahtar kelime analizinde kullanıcıların niyet ve davranışlarını anlamak

Anahtar kelime analizi yaparken, yapılan arama sorgularının niyeti ve amacı üzerinde 3 temel başlık üzerinde durabilirsiniz. Bu başlıklar da şöyle:

Ticari ve yüksek dönüşümlü kelime grupları

Ticari ve yüksek dönüşüm sağlayacak anahtar kelime analizi çalışmaları ile tüketicilerin hangi kelime gruplarını kullandıklarını araştırabilirsiniz. Bu kelime grubunda, “hemen satın al”, “kupon kodu”, “indirim”, “fırsat”, “ücretsiz kargo” gibi yüksek dönüşüm sağlayabilecek ve ticari değeri olan kelimeler yer almakta.

Bilgi amaçlı kelime grupları

Bu gruptaki kelimeler ise daha çok tüketicileri bilgilendirme odağındadır. “Rehber”, “neden”, “…’nın tarihi”, “… ne demek”, “… nedir” gibi kelimeleri içeren anahtar kelimeleri kullanarak tüketicilere bilgi verebilir ve bu içeriklerle geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.

İşlemsel ve eylemsel kelime grupları

Bu kelimeler, ticari ve bilgi amaçlı anahtar kelime gruplarının arasında yer alır. Bu kelimelerle, tüketicilerin satın alma döngülerine hitap edilerek, onların ürün araştırması sürecine etki edilebilir. “İnceleme”, “kutu açılımı”, “… ile … karşılaştırması”, “en iyi 10” gibi tüketicileri belli bir eyleme geçirecek kelime grupları bunlara örnek olarak gösterilebilir. İlgili rehber: SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik

Anahtar kelime analizinde niyeti ve amacı nasıl öğrenebilirsiniz

Tüketicilerin arama sorgularını anlamak, onların niyetlerini ve amaçlarını öğrenmenizi sağlayacağı için anahtar kelime analizi yaparken buna da dikkat etmelisiniz. Bu çalışmaları yaparken de şunlara özen gösterebilirsiniz.
  • Google arama sorgularındaki otomatik kelime önerileri
  • E-ticaret sitenizin arama kutusu üzerinde yapılan arama sorguları
  • Sanal pazar yerlerinde yapılan arama sorguları ve otomatik öneri seçenekleri
  • Google, konum odaklı arama sorgu önerileri
İlgili rehber: E-ticaret sitenizde kendi başınıza yapabileceğini 5 farklı SEO çalışması

Geri dönüşümleri artırmak için anahtar kelimelerinizi nasıl düzenlemelisiniz?

Anahtar kelime analizi yaparken geri dönüşümlerinizi artırmak için, yukarıda bahsettiğimiz farklı kelime grupları ve niyetleri göz önünde bulundurmanız gerekir. Bu noktada da şu adımları takip edebilirsiniz.
  • Bilgi amaçlı anahtar kelime gruplarınız, blog içerik üretimi için oldukça idealdir. Blog içerikleriyle organik olarak trafik sağlayabilir ve siteniz için ek olarak içerikler üreterek sitenizin arama motorlarındaki değerini ve sıralamasını artırabilirsiniz.
  • İşlemsel kelime grupları ise yine blog ve video içerikleri için oldukça ideal olabilir. Tüketicilerin satın alma sürecine müdahale etmek ve bu süreçte onları e-ticaret sitenize yönlendirerek geri dönüşümlerinizi artırmaya çalışabilirsiniz.
  • Ticari ve yüksek dönüşümlü anahtar kelime grupları ise doğrudan ürün sayfaları ve Adwords kampanyaları için uygundur. Hızlı geri dönüşüm sağlamak ve ürün sayfaları üzerinden dönüşüm sağlamak için kullanılabilir. Adwords kampanyaları haricinde ürün sayfalarının doğru anahtar kelimelerle optimize edilmesi organik olarak da trafik edinilmesini sağlar.
Anahtar kelimelerinizi web site üzerindeki sayfalara göre ayırmak ve amaçlar özelinde düzenlemek, anahtar kelime analizi çalışmalarınızın bir parçası olmalı. Bu bölümleri de hazırlarken;
  • Blog yazıları
  • SSS (Sık sorulan sorular) sayfaları
  • Ürün sayfaları
  • Kampanya veya fırsatlarla ilgili sayfalar
  • Belli bir konu özelindeki varış sayfaları
  • Ürün kategori sayfaları
Bu çalışmaları yaparak, anahtar kelime ve SEO çalışmalarınızdaki geri dönüşümleri önemli bir şekilde artırabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Sinan Oypan
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda...
2 Mart 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Bir e-ticaret girişimcisi olarak, yeniliğe ve değişime açık olduğunuzu bu sektöre girerek göstermiş bulunmaktasınız. Fakat yeniliğin ve değişimin sonu gelmez. Bu konuda devamlılık sağlayabilmek, e-ticaret için önemli bir...
5 Mart 2021
Markethinkers
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
E- Ticaret Siteleri İçin Etkili Google Analytics Kullanımı
E- Ticaret Siteleri İçin Etkili Google Analytics Kullanımı
Her konuda bir çözümü bulunan, e-ticaret sitesi sahiplerinin en büyük iş ortaklarından biri sayılabilen Google, Analytics hizmeti ile de işlerinizi kolaylaştırabilir. Bu araç size, istatistiksel verilere ulaşma imkânı sunar....
5 Ocak 2022
Markethinkers
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın