fbpx

Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?

16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?

İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider kullanımının e-ticaret firmaları için çok da etkili bir yöntem olmadığı görülüyor.

Slider kullanmak, kullanıcı deneyiminin yanı sıra SEO’yu da olumsuz bir şekilde etkileyebiliyor. Bu rehberde de slider kullanmanın ne gibi dezavantajları olduğunun üzerinde duracağız.

Kullanıcı deneyimi sorunları

Öncelikle kullanıcı deneyimi ile ilgili sorunları ele alalım.

Slider’lar reklam algısı yaratabilir

Site üzerindeki banner kullanımının artması, slider’da kullanılan görsellerin de reklam olduğu algısını yaratabiliyor. İnternet kullanıcıları bu tür banner reklamlara sıcak bakmadıkları için slider üzerindeki görselleri de incelemeden geçebilirler.

Dikkat dağınıklığına neden olabilir

Slider’larda birden fazla görselin kullanılması ve bu görsellerin hareketli bir şekilde geçişlerinin olması, ziyaretçilerde dikkat dağınıklığına neden olabilir. Birden fazla ürüne bakma ihtiyacı duyabilirler ve bu sırada da aradıkları ürüne ulaşamayabilirler.

Dikkat dağınıklığının olması, tüketicileri sitenizde tutmayı zorlaştırabilir ve onları istedikleri ürünlere ulaştırmaz. Bu durumda doğal olarak geri dönüşüm oranlarınızın düşmesine neden olabilir.

Mobilde iyi bir deneyim sunmayabilirler

Slider’lar genellikle masaüstü cihazlar için hazırlanırlar; ancak tüketicilerin mobil kullanım alışkanlıklarının artması nedeniyle, ziyaretçileriniz sitenize akıllı telefonları üzerinden gelebilirler. Slider’ların mobil üzerinde iyi bir deneyim sunmaması veya iyi bir şekilde görünmemesi, ziyaretçilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmaz. Bu sebeple de slider kullanmamak ya da mobil üzerinde bu slider’ların iyi bir şekilde çalıştığından emin olmak gerekiyor.

Fazla alternatif sunulduğu için ürün seçimini zorlaştırır

Slider’lar üzerinde birden fazla görsel veya ürün gösterilmesi, kullanıcılara siteye giriş anında birden fazla alternatif sunar. Farklı alternatiflerin olması iyi bir seçenek olabilir; ancak çok fazla seçim sunulması tüketicilerin ürünleri seçmesini zorlaştırabilir.

Yapılan araştırmalarda çok fazla ürün seçeneğinin sunulması, tüketicilerin karar verme sürelerini uzamasına neden olduğu gibi, kafalarının karışmaları nedeniyle satın almaktan vazgeçmelerine de neden olabiliyor.

Önemli içeriklerin önüne geçebilir

Slider’larda kullanılan ürünler ya da görseller, site üzerindeki önemli içeriklerin veya bilgilerin önüne geçmesine neden olabilir. Bunun sebebi ise slider’daki öğelerin hareketli oluşu, ziyaretçilerin dikkatini bu alana toplayacaktır ve alt bölümlerde kalan önemli içerikler veya ürünler gözden kaçacaktır.

Diğer ürün veya bilgilere ulaşılması için tüketicilerin sayfayı aşağıya kaydırmaları gerekir. Bu yüzden de vermek istediğiniz mesajı, siteye giriş anında veremezsiniz.

SEO ve performans sorunları

Şimdide slider kullanımının SEO ve performans konusunda ne gibi sorunlar yarattığına değinebiliriz.

Site açılma hızını yavaşlatır

Slider’larda genellikle yüksek çözünürlüklü görseller kullanılır ve bu görsellerin de dosya boyurları yüksek olabilir. Birden fazla slider kullanmak birden fazla yüksek dosya boyutlu görsel kullanmak anlamına gelecektir ve bu da ana sayfadaki öğelerin dosya boyutunu artırarak, sitenin daha yavaş açılmasına neden olacaktır.

Sitenizin yavaş açılması da kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyecektir. Bazen site tamamen yavaş açılabilir ya da sitenin bir kısmı açılabilir ve slider öğeleri yüklenmeye devam edebilir. Bu durumda da site ilk başta bozukmuş gibi bir izlenim yaratabilir. Site yavaş yüklendiği için ziyaretçiler bu öğelerin yüklenmesini beklemeden siteden ayrılabilirler.

Arama motorlarındaki sonuçları etkiler

Sitenin yavaş açılması kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği gibi arama motorlarında da bazı olumsuzluklara neden olacaktır. SEO çalışmalarının yanı sıra sitenin açılma hızı da Google üzerindeki listelemeyi etkilemektedir.

Site performansının düşük olması ve yavaş açılması, organik arama sonuçlarında e-ticaret sitenizin alt sıralarda görünmesine neden olacaktır.

”h1” başlık sorunları oluşabilir

Site tasarımları yapılırken, başlıklar için farklı kodlar bulunmaktadır. İnternet sitelerinde her sayfada bir “h1” kodu bulunur ve Google siteleri tararken, sayfaların başlıklarını bu “h1” kodlarına göre tarar.

Slider kullanıldığı zaman, sitenin başlık bölümü yani “h1” bölümü boş kalabilir. Bu durumda da ana sayfanızın indekslenmesinde bir takım sıkıntılar oluşabilir.

Slider’daki görsellerde “h1” başlığı kullanılabilir; fakat birden fazla slide da “h1” başlığın olması, bu sayfanın birden fazla ana başlığı olması anlamına gelecektir ve bu da doğal olarak SEO’ya zarar verecektir. Her sayfada sadece 1 tane “h1” başlık olabilir. Birden fazla olması durumunda, Google’ın bu sayfayı doğru bir şekilde indeksleyememesine neden olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
E-Ticaret Neden Önemlidir? İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da...
8 Şubat 2021
Markethinkers
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur,...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan