Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?

16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?

İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider kullanımının e-ticaret firmaları için çok da etkili bir yöntem olmadığı görülüyor.

Slider kullanmak, kullanıcı deneyiminin yanı sıra SEO’yu da olumsuz bir şekilde etkileyebiliyor. Bu rehberde de slider kullanmanın ne gibi dezavantajları olduğunun üzerinde duracağız.

Kullanıcı deneyimi sorunları

Öncelikle kullanıcı deneyimi ile ilgili sorunları ele alalım.

Slider’lar reklam algısı yaratabilir

Site üzerindeki banner kullanımının artması, slider’da kullanılan görsellerin de reklam olduğu algısını yaratabiliyor. İnternet kullanıcıları bu tür banner reklamlara sıcak bakmadıkları için slider üzerindeki görselleri de incelemeden geçebilirler.

Dikkat dağınıklığına neden olabilir

Slider’larda birden fazla görselin kullanılması ve bu görsellerin hareketli bir şekilde geçişlerinin olması, ziyaretçilerde dikkat dağınıklığına neden olabilir. Birden fazla ürüne bakma ihtiyacı duyabilirler ve bu sırada da aradıkları ürüne ulaşamayabilirler.

Dikkat dağınıklığının olması, tüketicileri sitenizde tutmayı zorlaştırabilir ve onları istedikleri ürünlere ulaştırmaz. Bu durumda doğal olarak geri dönüşüm oranlarınızın düşmesine neden olabilir.

Mobilde iyi bir deneyim sunmayabilirler

Slider’lar genellikle masaüstü cihazlar için hazırlanırlar; ancak tüketicilerin mobil kullanım alışkanlıklarının artması nedeniyle, ziyaretçileriniz sitenize akıllı telefonları üzerinden gelebilirler. Slider’ların mobil üzerinde iyi bir deneyim sunmaması veya iyi bir şekilde görünmemesi, ziyaretçilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmaz. Bu sebeple de slider kullanmamak ya da mobil üzerinde bu slider’ların iyi bir şekilde çalıştığından emin olmak gerekiyor.

Fazla alternatif sunulduğu için ürün seçimini zorlaştırır

Slider’lar üzerinde birden fazla görsel veya ürün gösterilmesi, kullanıcılara siteye giriş anında birden fazla alternatif sunar. Farklı alternatiflerin olması iyi bir seçenek olabilir; ancak çok fazla seçim sunulması tüketicilerin ürünleri seçmesini zorlaştırabilir.

Yapılan araştırmalarda çok fazla ürün seçeneğinin sunulması, tüketicilerin karar verme sürelerini uzamasına neden olduğu gibi, kafalarının karışmaları nedeniyle satın almaktan vazgeçmelerine de neden olabiliyor.

Önemli içeriklerin önüne geçebilir

Slider’larda kullanılan ürünler ya da görseller, site üzerindeki önemli içeriklerin veya bilgilerin önüne geçmesine neden olabilir. Bunun sebebi ise slider’daki öğelerin hareketli oluşu, ziyaretçilerin dikkatini bu alana toplayacaktır ve alt bölümlerde kalan önemli içerikler veya ürünler gözden kaçacaktır.

Diğer ürün veya bilgilere ulaşılması için tüketicilerin sayfayı aşağıya kaydırmaları gerekir. Bu yüzden de vermek istediğiniz mesajı, siteye giriş anında veremezsiniz.

SEO ve performans sorunları

Şimdide slider kullanımının SEO ve performans konusunda ne gibi sorunlar yarattığına değinebiliriz.

Site açılma hızını yavaşlatır

Slider’larda genellikle yüksek çözünürlüklü görseller kullanılır ve bu görsellerin de dosya boyurları yüksek olabilir. Birden fazla slider kullanmak birden fazla yüksek dosya boyutlu görsel kullanmak anlamına gelecektir ve bu da ana sayfadaki öğelerin dosya boyutunu artırarak, sitenin daha yavaş açılmasına neden olacaktır.

Sitenizin yavaş açılması da kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyecektir. Bazen site tamamen yavaş açılabilir ya da sitenin bir kısmı açılabilir ve slider öğeleri yüklenmeye devam edebilir. Bu durumda da site ilk başta bozukmuş gibi bir izlenim yaratabilir. Site yavaş yüklendiği için ziyaretçiler bu öğelerin yüklenmesini beklemeden siteden ayrılabilirler.

Arama motorlarındaki sonuçları etkiler

Sitenin yavaş açılması kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği gibi arama motorlarında da bazı olumsuzluklara neden olacaktır. SEO çalışmalarının yanı sıra sitenin açılma hızı da Google üzerindeki listelemeyi etkilemektedir.

Site performansının düşük olması ve yavaş açılması, organik arama sonuçlarında e-ticaret sitenizin alt sıralarda görünmesine neden olacaktır.

”h1” başlık sorunları oluşabilir

Site tasarımları yapılırken, başlıklar için farklı kodlar bulunmaktadır. İnternet sitelerinde her sayfada bir “h1” kodu bulunur ve Google siteleri tararken, sayfaların başlıklarını bu “h1” kodlarına göre tarar.

Slider kullanıldığı zaman, sitenin başlık bölümü yani “h1” bölümü boş kalabilir. Bu durumda da ana sayfanızın indekslenmesinde bir takım sıkıntılar oluşabilir.

Slider’daki görsellerde “h1” başlığı kullanılabilir; fakat birden fazla slide da “h1” başlığın olması, bu sayfanın birden fazla ana başlığı olması anlamına gelecektir ve bu da doğal olarak SEO’ya zarar verecektir. Her sayfada sadece 1 tane “h1” başlık olabilir. Birden fazla olması durumunda, Google’ın bu sayfayı doğru bir şekilde indeksleyememesine neden olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler işlerini büyütmek, markalarını ve ürünlerini yeni ve farklı kitlelere tanıtmak ve yeni müşteri kitleleri edinmek için sosyal medya pazarlamadan yararlanabilirler. Sosyal ağlar, marka ve ürün bilinirliğini...
26 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin