Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?

16 Temmuz 2016
Sinan Oypan

İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider kullanımının e-ticaret firmaları için çok da etkili bir yöntem olmadığı görülüyor.

Slider kullanmak, kullanıcı deneyiminin yanı sıra SEO’yu da olumsuz bir şekilde etkileyebiliyor. Bu rehberde de slider kullanmanın ne gibi dezavantajları olduğunun üzerinde duracağız.

Kullanıcı deneyimi sorunları

Öncelikle kullanıcı deneyimi ile ilgili sorunları ele alalım.

Slider’lar reklam algısı yaratabilir

Site üzerindeki banner kullanımının artması, slider’da kullanılan görsellerin de reklam olduğu algısını yaratabiliyor. İnternet kullanıcıları bu tür banner reklamlara sıcak bakmadıkları için slider üzerindeki görselleri de incelemeden geçebilirler.

Dikkat dağınıklığına neden olabilir

Slider’larda birden fazla görselin kullanılması ve bu görsellerin hareketli bir şekilde geçişlerinin olması, ziyaretçilerde dikkat dağınıklığına neden olabilir. Birden fazla ürüne bakma ihtiyacı duyabilirler ve bu sırada da aradıkları ürüne ulaşamayabilirler.

Dikkat dağınıklığının olması, tüketicileri sitenizde tutmayı zorlaştırabilir ve onları istedikleri ürünlere ulaştırmaz. Bu durumda doğal olarak geri dönüşüm oranlarınızın düşmesine neden olabilir.

Mobilde iyi bir deneyim sunmayabilirler

Slider’lar genellikle masaüstü cihazlar için hazırlanırlar; ancak tüketicilerin mobil kullanım alışkanlıklarının artması nedeniyle, ziyaretçileriniz sitenize akıllı telefonları üzerinden gelebilirler. Slider’ların mobil üzerinde iyi bir deneyim sunmaması veya iyi bir şekilde görünmemesi, ziyaretçilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmaz. Bu sebeple de slider kullanmamak ya da mobil üzerinde bu slider’ların iyi bir şekilde çalıştığından emin olmak gerekiyor.

Fazla alternatif sunulduğu için ürün seçimini zorlaştırır

Slider’lar üzerinde birden fazla görsel veya ürün gösterilmesi, kullanıcılara siteye giriş anında birden fazla alternatif sunar. Farklı alternatiflerin olması iyi bir seçenek olabilir; ancak çok fazla seçim sunulması tüketicilerin ürünleri seçmesini zorlaştırabilir.

Yapılan araştırmalarda çok fazla ürün seçeneğinin sunulması, tüketicilerin karar verme sürelerini uzamasına neden olduğu gibi, kafalarının karışmaları nedeniyle satın almaktan vazgeçmelerine de neden olabiliyor.

Önemli içeriklerin önüne geçebilir

Slider’larda kullanılan ürünler ya da görseller, site üzerindeki önemli içeriklerin veya bilgilerin önüne geçmesine neden olabilir. Bunun sebebi ise slider’daki öğelerin hareketli oluşu, ziyaretçilerin dikkatini bu alana toplayacaktır ve alt bölümlerde kalan önemli içerikler veya ürünler gözden kaçacaktır.

Diğer ürün veya bilgilere ulaşılması için tüketicilerin sayfayı aşağıya kaydırmaları gerekir. Bu yüzden de vermek istediğiniz mesajı, siteye giriş anında veremezsiniz.

SEO ve performans sorunları

Şimdide slider kullanımının SEO ve performans konusunda ne gibi sorunlar yarattığına değinebiliriz.

Site açılma hızını yavaşlatır

Slider’larda genellikle yüksek çözünürlüklü görseller kullanılır ve bu görsellerin de dosya boyurları yüksek olabilir. Birden fazla slider kullanmak birden fazla yüksek dosya boyutlu görsel kullanmak anlamına gelecektir ve bu da ana sayfadaki öğelerin dosya boyutunu artırarak, sitenin daha yavaş açılmasına neden olacaktır.

Sitenizin yavaş açılması da kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyecektir. Bazen site tamamen yavaş açılabilir ya da sitenin bir kısmı açılabilir ve slider öğeleri yüklenmeye devam edebilir. Bu durumda da site ilk başta bozukmuş gibi bir izlenim yaratabilir. Site yavaş yüklendiği için ziyaretçiler bu öğelerin yüklenmesini beklemeden siteden ayrılabilirler.

Arama motorlarındaki sonuçları etkiler

Sitenin yavaş açılması kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği gibi arama motorlarında da bazı olumsuzluklara neden olacaktır. SEO çalışmalarının yanı sıra sitenin açılma hızı da Google üzerindeki listelemeyi etkilemektedir.

Site performansının düşük olması ve yavaş açılması, organik arama sonuçlarında e-ticaret sitenizin alt sıralarda görünmesine neden olacaktır.

”h1” başlık sorunları oluşabilir

Site tasarımları yapılırken, başlıklar için farklı kodlar bulunmaktadır. İnternet sitelerinde her sayfada bir “h1” kodu bulunur ve Google siteleri tararken, sayfaların başlıklarını bu “h1” kodlarına göre tarar.

Slider kullanıldığı zaman, sitenin başlık bölümü yani “h1” bölümü boş kalabilir. Bu durumda da ana sayfanızın indekslenmesinde bir takım sıkıntılar oluşabilir.

Slider’daki görsellerde “h1” başlığı kullanılabilir; fakat birden fazla slide da “h1” başlığın olması, bu sayfanın birden fazla ana başlığı olması anlamına gelecektir ve bu da doğal olarak SEO’ya zarar verecektir. Her sayfada sadece 1 tane “h1” başlık olabilir. Birden fazla olması durumunda, Google’ın bu sayfayı doğru bir şekilde indeksleyememesine neden olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Bugünlerde birçok firma evden çalışma yöntemine geçiş yaptı ve evden çalışırken üretkenlik artırma da çalışanların problemlerinden biri oldu. Evde çalışmak ofiste çalışmaktan çok daha farklı olduğu için bazı...
7 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama özelliği e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir role sahiptir. Bu özelliğin kullanılmaması ya da yeterli bir şekilde optimize edilmemesi, kullanıcıların site ile doğru bir şekilde etkileşime girememesine ve...
10 Ocak 2018
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan