Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?

16 Temmuz 2016
Sinan Oypan

İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider kullanımının e-ticaret firmaları için çok da etkili bir yöntem olmadığı görülüyor.

Slider kullanmak, kullanıcı deneyiminin yanı sıra SEO’yu da olumsuz bir şekilde etkileyebiliyor. Bu rehberde de slider kullanmanın ne gibi dezavantajları olduğunun üzerinde duracağız.

Kullanıcı deneyimi sorunları

Öncelikle kullanıcı deneyimi ile ilgili sorunları ele alalım.

Slider’lar reklam algısı yaratabilir

Site üzerindeki banner kullanımının artması, slider’da kullanılan görsellerin de reklam olduğu algısını yaratabiliyor. İnternet kullanıcıları bu tür banner reklamlara sıcak bakmadıkları için slider üzerindeki görselleri de incelemeden geçebilirler.

Dikkat dağınıklığına neden olabilir

Slider’larda birden fazla görselin kullanılması ve bu görsellerin hareketli bir şekilde geçişlerinin olması, ziyaretçilerde dikkat dağınıklığına neden olabilir. Birden fazla ürüne bakma ihtiyacı duyabilirler ve bu sırada da aradıkları ürüne ulaşamayabilirler.

Dikkat dağınıklığının olması, tüketicileri sitenizde tutmayı zorlaştırabilir ve onları istedikleri ürünlere ulaştırmaz. Bu durumda doğal olarak geri dönüşüm oranlarınızın düşmesine neden olabilir.

Mobilde iyi bir deneyim sunmayabilirler

Slider’lar genellikle masaüstü cihazlar için hazırlanırlar; ancak tüketicilerin mobil kullanım alışkanlıklarının artması nedeniyle, ziyaretçileriniz sitenize akıllı telefonları üzerinden gelebilirler. Slider’ların mobil üzerinde iyi bir deneyim sunmaması veya iyi bir şekilde görünmemesi, ziyaretçilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmaz. Bu sebeple de slider kullanmamak ya da mobil üzerinde bu slider’ların iyi bir şekilde çalıştığından emin olmak gerekiyor.

Fazla alternatif sunulduğu için ürün seçimini zorlaştırır

Slider’lar üzerinde birden fazla görsel veya ürün gösterilmesi, kullanıcılara siteye giriş anında birden fazla alternatif sunar. Farklı alternatiflerin olması iyi bir seçenek olabilir; ancak çok fazla seçim sunulması tüketicilerin ürünleri seçmesini zorlaştırabilir.

Yapılan araştırmalarda çok fazla ürün seçeneğinin sunulması, tüketicilerin karar verme sürelerini uzamasına neden olduğu gibi, kafalarının karışmaları nedeniyle satın almaktan vazgeçmelerine de neden olabiliyor.

Önemli içeriklerin önüne geçebilir

Slider’larda kullanılan ürünler ya da görseller, site üzerindeki önemli içeriklerin veya bilgilerin önüne geçmesine neden olabilir. Bunun sebebi ise slider’daki öğelerin hareketli oluşu, ziyaretçilerin dikkatini bu alana toplayacaktır ve alt bölümlerde kalan önemli içerikler veya ürünler gözden kaçacaktır.

Diğer ürün veya bilgilere ulaşılması için tüketicilerin sayfayı aşağıya kaydırmaları gerekir. Bu yüzden de vermek istediğiniz mesajı, siteye giriş anında veremezsiniz.

SEO ve performans sorunları

Şimdide slider kullanımının SEO ve performans konusunda ne gibi sorunlar yarattığına değinebiliriz.

Site açılma hızını yavaşlatır

Slider’larda genellikle yüksek çözünürlüklü görseller kullanılır ve bu görsellerin de dosya boyurları yüksek olabilir. Birden fazla slider kullanmak birden fazla yüksek dosya boyutlu görsel kullanmak anlamına gelecektir ve bu da ana sayfadaki öğelerin dosya boyutunu artırarak, sitenin daha yavaş açılmasına neden olacaktır.

Sitenizin yavaş açılması da kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyecektir. Bazen site tamamen yavaş açılabilir ya da sitenin bir kısmı açılabilir ve slider öğeleri yüklenmeye devam edebilir. Bu durumda da site ilk başta bozukmuş gibi bir izlenim yaratabilir. Site yavaş yüklendiği için ziyaretçiler bu öğelerin yüklenmesini beklemeden siteden ayrılabilirler.

Arama motorlarındaki sonuçları etkiler

Sitenin yavaş açılması kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği gibi arama motorlarında da bazı olumsuzluklara neden olacaktır. SEO çalışmalarının yanı sıra sitenin açılma hızı da Google üzerindeki listelemeyi etkilemektedir.

Site performansının düşük olması ve yavaş açılması, organik arama sonuçlarında e-ticaret sitenizin alt sıralarda görünmesine neden olacaktır.

”h1” başlık sorunları oluşabilir

Site tasarımları yapılırken, başlıklar için farklı kodlar bulunmaktadır. İnternet sitelerinde her sayfada bir “h1” kodu bulunur ve Google siteleri tararken, sayfaların başlıklarını bu “h1” kodlarına göre tarar.

Slider kullanıldığı zaman, sitenin başlık bölümü yani “h1” bölümü boş kalabilir. Bu durumda da ana sayfanızın indekslenmesinde bir takım sıkıntılar oluşabilir.

Slider’daki görsellerde “h1” başlığı kullanılabilir; fakat birden fazla slide da “h1” başlığın olması, bu sayfanın birden fazla ana başlığı olması anlamına gelecektir ve bu da doğal olarak SEO’ya zarar verecektir. Her sayfada sadece 1 tane “h1” başlık olabilir. Birden fazla olması durumunda, Google’ın bu sayfayı doğru bir şekilde indeksleyememesine neden olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
E ticaret nasıl yapılır ve aşamaları nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satiş, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs şirketi nasıl açılır konusu yeni iş kuracak girişimcilerin oldukça ilgisini çeken bir konudur. Küçük ve orta işletmelere hitap eden, kurulumu hızlı, maliyeti düşük olan şahıs şirketi kurmak uzun vadede işletmeleri...
20 Mayıs 2019
Ideasoft Admin
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan