Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri

8 Aralık 2018
Sinan Oypan

Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde kullanılabiliyor. Bu reklamlardan yararlanmak, Amazon üzerindeki satışlarınızı artırmanıza da önemli şekilde yardımcı olur.

Amazon reklamlarını kullanabilmek için Amazon’da bir mağaza açmanız gerekir. İdeaSoft müşterileri, e-ticaret sitelerindeki ürünleri kolay ve hızlı bir şekilde Amazon mağazalarına entegre edebilmekteler. Amazon’da mağaza açmak ve ürünlerinizi listelemek hakkında bilgi almak isterseniz Amazonda Satış Yapmak İçin Mağaza Açma Rehberi yazımızı okuyabilirsiniz.

Neden Amazon reklamlarını kullanmalısınız?

Amazon üzerinde binlerce satıcı firmanın yer alması, bu platformdaki rekabeti ciddi anlamda artırıyor. Rekabetin böylesin yoğun olduğu bir alanda, ürünlerinizin keşfedilmesi bir hayli zor olacaktır. Tüketicilerin sizin ürünlerinizi görebilmeleri için ciddi aramalar yapmaları gerekeceği gibi fiyat ve mağazanın güvenilirliği gibi unsurlar da satışlarınıza doğrudan etki edecektir.

Rakip firmaların önüne geçmek, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için Amazon’un kendi içindeki reklam modellerini kullanmanız gerekecektir. Aksi taktirde organik olarak elde edeceğiniz satış oranları beklentilerinizi karşılamayabilir.

Amazon reklamları sayesinde ürünlerinizi öne çıkartabilir, Amazon mağazanız trafik çekebilir ve yaptığınız satışları artırarak, mağazanızın bilinirliğini de artırabilirsiniz.

Amazon reklamları nelerdir?

Amazon’un kendi platformu içerisinde yer alan farklı reklam modelleri bulunuyor. Bu reklam modellerini kendiniz için avantajlı bir hale getirebilir ve özellikle güvendiğiniz ve satış potansiyeli olan ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabilirsiniz.

Her reklam platformunda olduğu gibi Amazon reklamları da belli bir bütçe gerektireceği için Amazon’da reklam vermeyi planlıyorsanız, reklam bütçenizi de buna göre düzenlemeniz ve planlamanız gerekir.

Sponsorlu Ürünler

Amazon’daki popüler reklam modellerinden biri Sponsorlu Ürünler’dir. Markalar otomatik ya da manuel olarak tüketicilere ulaşmak ve ürünlerini öne çıkartmak için bu reklam modelini yıllardır kullanmaktalar.

Bu reklam modelinde belirlediğiniz kriterlere, anahtar kelimelerinize ve negatif anahtar kelimelerinize göre bir ürün odağında reklam kampanyaları hazırlarsınız ve kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına göre bu reklamlar arama sonuçlarında listelenir. Adwords reklamlarındakine benzer bir mantığı olan Sponsorlu Ürünler reklamlarında ürüne, kategoriye ve ilgi alanına göre de hedeflemeler yapılabilmekte. Aşağıdaki görselde de görebileceğiniz gibi arama sonuçlarındaki ilk iki seçenek Sponsorlu Ürünlerdir ve listenin 3. sırasında da organik olarak sıralanan ürün yer alıyor.

Sponsorlu Marka Programları

Eski adı “Headline Search Ads” olan bu reklam modeli geçtiğimiz Eylül ayında Sponsorlu Marka Programları olarak isimlendirildi. Bu reklam modeli Sponsorlu Ürünler’den farklı olarak sayfanın en başında ve altında reklamlarınızın görünmesini sağlıyor.

Yine Sponsorlu Ürünlerden farklı olarak, bu reklam modelinde Banner alanı olarak görünen yerdeki alt başlığı kendiniz düzenleyebildiğiniz gibi yan yana 3 farklı ürünü de öne çıkartabiliyorsunuz.

Bu reklam modelinde de anahtar kelime odağında hedeflemeler yapılabilir. Bu reklamların bir diğer avantajı da Amazon üzerindeki özel olarak hazırladığınız bir sayfaya yönlendirmeler yapabildiğiniz gibi doğrudan Amazon mağazanızın sayfasına da yönlendirmeler yapabiliyorsunuz.

Amazon Demand Site Platform (DSP Platform)

Amazon’un kendi kitlesine daha iyi ulaşılmasını ve farklı uygulamalar üzerinde de reklam gösterilmesini sağlayan DSP Platformu, özellikle büyük markalar için daha etkili bir reklam modeli. Markasınız duyurmak ve marka bilinirliğini artırmak isteyen firmalar bu platform üzerinden farkı içeriklere özel reklamlar hazırlayabilmekteler. Bu platformun desteklediği reklam formatlarını şu şekilde listeleyebiliriz.

  • Mobil banner reklamları
  • Video
  • Mobil uygulama içi reklamlar
  • Masaüstü reklamlar
  • Mobildeki web görünüm reklamları

Bu reklam modellerinden yararlanarak, reklam içeriklerinizi farklı platformlar üzerinde göstererek, Amazon’un farklı hedef kitlelerine ulaşarak marka bilinirliğinizi daha da artırabilirsiniz.

Bu platform, video reklamlarına erişim sağladığı için rakiplerinizin önüne çok daha etkili bir şekilde geçebilirsiniz. Tabii ki bu reklam formatı standart Amazon reklamı olmadığı için doğrudan satış odaklı değil, daha çok marka bilinirliğini artırmaya yönelik bir reklam olarak değerlendirilmelidir.

Kendi e-ticaret sitenizi açarak, Amazon’da kendi mağazanızı açmak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve e-ticaret sitenizdeki ürünleri doğrudan Amazon mağazanızda listelemeye kolay bir şekilde başlayabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak, hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir...
16 Mart 2018
Sinan Oypan
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan