Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri

8 Aralık 2018
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri

Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde kullanılabiliyor. Bu reklamlardan yararlanmak, Amazon üzerindeki satışlarınızı artırmanıza da önemli şekilde yardımcı olur.

Amazon reklamlarını kullanabilmek için Amazon’da bir mağaza açmanız gerekir. İdeaSoft müşterileri, e-ticaret sitelerindeki ürünleri kolay ve hızlı bir şekilde Amazon mağazalarına entegre edebilmekteler. Amazon’da mağaza açmak ve ürünlerinizi listelemek hakkında bilgi almak isterseniz Amazonda Satış Yapmak İçin Mağaza Açma Rehberi yazımızı okuyabilirsiniz.

Neden Amazon reklamlarını kullanmalısınız?

Amazon üzerinde binlerce satıcı firmanın yer alması, bu platformdaki rekabeti ciddi anlamda artırıyor. Rekabetin böylesin yoğun olduğu bir alanda, ürünlerinizin keşfedilmesi bir hayli zor olacaktır. Tüketicilerin sizin ürünlerinizi görebilmeleri için ciddi aramalar yapmaları gerekeceği gibi fiyat ve mağazanın güvenilirliği gibi unsurlar da satışlarınıza doğrudan etki edecektir.

Rakip firmaların önüne geçmek, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için Amazon’un kendi içindeki reklam modellerini kullanmanız gerekecektir. Aksi taktirde organik olarak elde edeceğiniz satış oranları beklentilerinizi karşılamayabilir.

Amazon reklamları sayesinde ürünlerinizi öne çıkartabilir, Amazon mağazanız trafik çekebilir ve yaptığınız satışları artırarak, mağazanızın bilinirliğini de artırabilirsiniz.

Amazon reklamları nelerdir?

Amazon’un kendi platformu içerisinde yer alan farklı reklam modelleri bulunuyor. Bu reklam modellerini kendiniz için avantajlı bir hale getirebilir ve özellikle güvendiğiniz ve satış potansiyeli olan ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabilirsiniz.

Her reklam platformunda olduğu gibi Amazon reklamları da belli bir bütçe gerektireceği için Amazon’da reklam vermeyi planlıyorsanız, reklam bütçenizi de buna göre düzenlemeniz ve planlamanız gerekir.

Sponsorlu Ürünler

Amazon’daki popüler reklam modellerinden biri Sponsorlu Ürünler’dir. Markalar otomatik ya da manuel olarak tüketicilere ulaşmak ve ürünlerini öne çıkartmak için bu reklam modelini yıllardır kullanmaktalar.

Bu reklam modelinde belirlediğiniz kriterlere, anahtar kelimelerinize ve negatif anahtar kelimelerinize göre bir ürün odağında reklam kampanyaları hazırlarsınız ve kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına göre bu reklamlar arama sonuçlarında listelenir. Adwords reklamlarındakine benzer bir mantığı olan Sponsorlu Ürünler reklamlarında ürüne, kategoriye ve ilgi alanına göre de hedeflemeler yapılabilmekte. Aşağıdaki görselde de görebileceğiniz gibi arama sonuçlarındaki ilk iki seçenek Sponsorlu Ürünlerdir ve listenin 3. sırasında da organik olarak sıralanan ürün yer alıyor.

Sponsorlu Marka Programları

Eski adı “Headline Search Ads” olan bu reklam modeli geçtiğimiz Eylül ayında Sponsorlu Marka Programları olarak isimlendirildi. Bu reklam modeli Sponsorlu Ürünler’den farklı olarak sayfanın en başında ve altında reklamlarınızın görünmesini sağlıyor.

Yine Sponsorlu Ürünlerden farklı olarak, bu reklam modelinde Banner alanı olarak görünen yerdeki alt başlığı kendiniz düzenleyebildiğiniz gibi yan yana 3 farklı ürünü de öne çıkartabiliyorsunuz.

Bu reklam modelinde de anahtar kelime odağında hedeflemeler yapılabilir. Bu reklamların bir diğer avantajı da Amazon üzerindeki özel olarak hazırladığınız bir sayfaya yönlendirmeler yapabildiğiniz gibi doğrudan Amazon mağazanızın sayfasına da yönlendirmeler yapabiliyorsunuz.

Amazon Demand Site Platform (DSP Platform)

Amazon’un kendi kitlesine daha iyi ulaşılmasını ve farklı uygulamalar üzerinde de reklam gösterilmesini sağlayan DSP Platformu, özellikle büyük markalar için daha etkili bir reklam modeli. Markasınız duyurmak ve marka bilinirliğini artırmak isteyen firmalar bu platform üzerinden farkı içeriklere özel reklamlar hazırlayabilmekteler. Bu platformun desteklediği reklam formatlarını şu şekilde listeleyebiliriz.

  • Mobil banner reklamları
  • Video
  • Mobil uygulama içi reklamlar
  • Masaüstü reklamlar
  • Mobildeki web görünüm reklamları

Bu reklam modellerinden yararlanarak, reklam içeriklerinizi farklı platformlar üzerinde göstererek, Amazon’un farklı hedef kitlelerine ulaşarak marka bilinirliğinizi daha da artırabilirsiniz.

Bu platform, video reklamlarına erişim sağladığı için rakiplerinizin önüne çok daha etkili bir şekilde geçebilirsiniz. Tabii ki bu reklam formatı standart Amazon reklamı olmadığı için doğrudan satış odaklı değil, daha çok marka bilinirliğini artırmaya yönelik bir reklam olarak değerlendirilmelidir.

Kendi e-ticaret sitenizi açarak, Amazon’da kendi mağazanızı açmak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve e-ticaret sitenizdeki ürünleri doğrudan Amazon mağazanızda listelemeye kolay bir şekilde başlayabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak, hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış...
19 Şubat 2020
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette kaliteli bir müşteri desteği sunmak oldukça önemli. Müşteri desteğinde hem satış öncesi hem de satış sonrası hizmetler üzerinde durulması gereken konular arasında yer almakta. Sadece satış öncesi desteğe odaklanmak...
29 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın