fbpx

Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri

8 Aralık 2018
Sinan Oypan

Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde kullanılabiliyor. Bu reklamlardan yararlanmak, Amazon üzerindeki satışlarınızı artırmanıza da önemli şekilde yardımcı olur.

Amazon reklamlarını kullanabilmek için Amazon’da bir mağaza açmanız gerekir. İdeaSoft müşterileri, e-ticaret sitelerindeki ürünleri kolay ve hızlı bir şekilde Amazon mağazalarına entegre edebilmekteler. Amazon’da mağaza açmak ve ürünlerinizi listelemek hakkında bilgi almak isterseniz Amazonda Satış Yapmak İçin Mağaza Açma Rehberi yazımızı okuyabilirsiniz.

Neden Amazon reklamlarını kullanmalısınız?

Amazon üzerinde binlerce satıcı firmanın yer alması, bu platformdaki rekabeti ciddi anlamda artırıyor. Rekabetin böylesin yoğun olduğu bir alanda, ürünlerinizin keşfedilmesi bir hayli zor olacaktır. Tüketicilerin sizin ürünlerinizi görebilmeleri için ciddi aramalar yapmaları gerekeceği gibi fiyat ve mağazanın güvenilirliği gibi unsurlar da satışlarınıza doğrudan etki edecektir.

Rakip firmaların önüne geçmek, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için Amazon’un kendi içindeki reklam modellerini kullanmanız gerekecektir. Aksi taktirde organik olarak elde edeceğiniz satış oranları beklentilerinizi karşılamayabilir.

Amazon reklamları sayesinde ürünlerinizi öne çıkartabilir, Amazon mağazanız trafik çekebilir ve yaptığınız satışları artırarak, mağazanızın bilinirliğini de artırabilirsiniz.

Amazon reklamları nelerdir?

Amazon’un kendi platformu içerisinde yer alan farklı reklam modelleri bulunuyor. Bu reklam modellerini kendiniz için avantajlı bir hale getirebilir ve özellikle güvendiğiniz ve satış potansiyeli olan ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabilirsiniz.

Her reklam platformunda olduğu gibi Amazon reklamları da belli bir bütçe gerektireceği için Amazon’da reklam vermeyi planlıyorsanız, reklam bütçenizi de buna göre düzenlemeniz ve planlamanız gerekir.

Sponsorlu Ürünler

Amazon’daki popüler reklam modellerinden biri Sponsorlu Ürünler’dir. Markalar otomatik ya da manuel olarak tüketicilere ulaşmak ve ürünlerini öne çıkartmak için bu reklam modelini yıllardır kullanmaktalar.

Bu reklam modelinde belirlediğiniz kriterlere, anahtar kelimelerinize ve negatif anahtar kelimelerinize göre bir ürün odağında reklam kampanyaları hazırlarsınız ve kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına göre bu reklamlar arama sonuçlarında listelenir. Adwords reklamlarındakine benzer bir mantığı olan Sponsorlu Ürünler reklamlarında ürüne, kategoriye ve ilgi alanına göre de hedeflemeler yapılabilmekte. Aşağıdaki görselde de görebileceğiniz gibi arama sonuçlarındaki ilk iki seçenek Sponsorlu Ürünlerdir ve listenin 3. sırasında da organik olarak sıralanan ürün yer alıyor.

Sponsorlu Marka Programları

Eski adı “Headline Search Ads” olan bu reklam modeli geçtiğimiz Eylül ayında Sponsorlu Marka Programları olarak isimlendirildi. Bu reklam modeli Sponsorlu Ürünler’den farklı olarak sayfanın en başında ve altında reklamlarınızın görünmesini sağlıyor.

Yine Sponsorlu Ürünlerden farklı olarak, bu reklam modelinde Banner alanı olarak görünen yerdeki alt başlığı kendiniz düzenleyebildiğiniz gibi yan yana 3 farklı ürünü de öne çıkartabiliyorsunuz.

Bu reklam modelinde de anahtar kelime odağında hedeflemeler yapılabilir. Bu reklamların bir diğer avantajı da Amazon üzerindeki özel olarak hazırladığınız bir sayfaya yönlendirmeler yapabildiğiniz gibi doğrudan Amazon mağazanızın sayfasına da yönlendirmeler yapabiliyorsunuz.

Amazon Demand Site Platform (DSP Platform)

Amazon’un kendi kitlesine daha iyi ulaşılmasını ve farklı uygulamalar üzerinde de reklam gösterilmesini sağlayan DSP Platformu, özellikle büyük markalar için daha etkili bir reklam modeli. Markasınız duyurmak ve marka bilinirliğini artırmak isteyen firmalar bu platform üzerinden farkı içeriklere özel reklamlar hazırlayabilmekteler. Bu platformun desteklediği reklam formatlarını şu şekilde listeleyebiliriz.

  • Mobil banner reklamları
  • Video
  • Mobil uygulama içi reklamlar
  • Masaüstü reklamlar
  • Mobildeki web görünüm reklamları

Bu reklam modellerinden yararlanarak, reklam içeriklerinizi farklı platformlar üzerinde göstererek, Amazon’un farklı hedef kitlelerine ulaşarak marka bilinirliğinizi daha da artırabilirsiniz.

Bu platform, video reklamlarına erişim sağladığı için rakiplerinizin önüne çok daha etkili bir şekilde geçebilirsiniz. Tabii ki bu reklam formatı standart Amazon reklamı olmadığı için doğrudan satış odaklı değil, daha çok marka bilinirliğini artırmaya yönelik bir reklam olarak değerlendirilmelidir.

Kendi e-ticaret sitenizi açarak, Amazon’da kendi mağazanızı açmak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve e-ticaret sitenizdeki ürünleri doğrudan Amazon mağazanızda listelemeye kolay bir şekilde başlayabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak, hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan