Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri

8 Aralık 2018
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri

Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde kullanılabiliyor. Bu reklamlardan yararlanmak, Amazon üzerindeki satışlarınızı artırmanıza da önemli şekilde yardımcı olur.

Amazon reklamlarını kullanabilmek için Amazon’da bir mağaza açmanız gerekir. İdeaSoft müşterileri, e-ticaret sitelerindeki ürünleri kolay ve hızlı bir şekilde Amazon mağazalarına entegre edebilmekteler. Amazon’da mağaza açmak ve ürünlerinizi listelemek hakkında bilgi almak isterseniz Amazonda Satış Yapmak İçin Mağaza Açma Rehberi yazımızı okuyabilirsiniz.

Neden Amazon reklamlarını kullanmalısınız?

Amazon üzerinde binlerce satıcı firmanın yer alması, bu platformdaki rekabeti ciddi anlamda artırıyor. Rekabetin böylesin yoğun olduğu bir alanda, ürünlerinizin keşfedilmesi bir hayli zor olacaktır. Tüketicilerin sizin ürünlerinizi görebilmeleri için ciddi aramalar yapmaları gerekeceği gibi fiyat ve mağazanın güvenilirliği gibi unsurlar da satışlarınıza doğrudan etki edecektir.

Rakip firmaların önüne geçmek, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için Amazon’un kendi içindeki reklam modellerini kullanmanız gerekecektir. Aksi taktirde organik olarak elde edeceğiniz satış oranları beklentilerinizi karşılamayabilir.

Amazon reklamları sayesinde ürünlerinizi öne çıkartabilir, Amazon mağazanız trafik çekebilir ve yaptığınız satışları artırarak, mağazanızın bilinirliğini de artırabilirsiniz.

Amazon reklamları nelerdir?

Amazon’un kendi platformu içerisinde yer alan farklı reklam modelleri bulunuyor. Bu reklam modellerini kendiniz için avantajlı bir hale getirebilir ve özellikle güvendiğiniz ve satış potansiyeli olan ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabilirsiniz.

Her reklam platformunda olduğu gibi Amazon reklamları da belli bir bütçe gerektireceği için Amazon’da reklam vermeyi planlıyorsanız, reklam bütçenizi de buna göre düzenlemeniz ve planlamanız gerekir.

Sponsorlu Ürünler

Amazon’daki popüler reklam modellerinden biri Sponsorlu Ürünler’dir. Markalar otomatik ya da manuel olarak tüketicilere ulaşmak ve ürünlerini öne çıkartmak için bu reklam modelini yıllardır kullanmaktalar.

Bu reklam modelinde belirlediğiniz kriterlere, anahtar kelimelerinize ve negatif anahtar kelimelerinize göre bir ürün odağında reklam kampanyaları hazırlarsınız ve kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına göre bu reklamlar arama sonuçlarında listelenir. Adwords reklamlarındakine benzer bir mantığı olan Sponsorlu Ürünler reklamlarında ürüne, kategoriye ve ilgi alanına göre de hedeflemeler yapılabilmekte. Aşağıdaki görselde de görebileceğiniz gibi arama sonuçlarındaki ilk iki seçenek Sponsorlu Ürünlerdir ve listenin 3. sırasında da organik olarak sıralanan ürün yer alıyor.

Sponsorlu Marka Programları

Eski adı “Headline Search Ads” olan bu reklam modeli geçtiğimiz Eylül ayında Sponsorlu Marka Programları olarak isimlendirildi. Bu reklam modeli Sponsorlu Ürünler’den farklı olarak sayfanın en başında ve altında reklamlarınızın görünmesini sağlıyor.

Yine Sponsorlu Ürünlerden farklı olarak, bu reklam modelinde Banner alanı olarak görünen yerdeki alt başlığı kendiniz düzenleyebildiğiniz gibi yan yana 3 farklı ürünü de öne çıkartabiliyorsunuz.

Bu reklam modelinde de anahtar kelime odağında hedeflemeler yapılabilir. Bu reklamların bir diğer avantajı da Amazon üzerindeki özel olarak hazırladığınız bir sayfaya yönlendirmeler yapabildiğiniz gibi doğrudan Amazon mağazanızın sayfasına da yönlendirmeler yapabiliyorsunuz.

Amazon Demand Site Platform (DSP Platform)

Amazon’un kendi kitlesine daha iyi ulaşılmasını ve farklı uygulamalar üzerinde de reklam gösterilmesini sağlayan DSP Platformu, özellikle büyük markalar için daha etkili bir reklam modeli. Markasınız duyurmak ve marka bilinirliğini artırmak isteyen firmalar bu platform üzerinden farkı içeriklere özel reklamlar hazırlayabilmekteler. Bu platformun desteklediği reklam formatlarını şu şekilde listeleyebiliriz.

  • Mobil banner reklamları
  • Video
  • Mobil uygulama içi reklamlar
  • Masaüstü reklamlar
  • Mobildeki web görünüm reklamları

Bu reklam modellerinden yararlanarak, reklam içeriklerinizi farklı platformlar üzerinde göstererek, Amazon’un farklı hedef kitlelerine ulaşarak marka bilinirliğinizi daha da artırabilirsiniz.

Bu platform, video reklamlarına erişim sağladığı için rakiplerinizin önüne çok daha etkili bir şekilde geçebilirsiniz. Tabii ki bu reklam formatı standart Amazon reklamı olmadığı için doğrudan satış odaklı değil, daha çok marka bilinirliğini artırmaya yönelik bir reklam olarak değerlendirilmelidir.

Kendi e-ticaret sitenizi açarak, Amazon’da kendi mağazanızı açmak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve e-ticaret sitenizdeki ürünleri doğrudan Amazon mağazanızda listelemeye kolay bir şekilde başlayabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak, hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yapay Zeka Nedir?
Yapay Zeka Nedir?
Yapay Zeka Nedir? Makinelerin veya bilgisayarların insan zekasını taklit ederek ortaya koyduğu zeka türüne yapay zeka adı verilmektedir. Bu teknoloji ile makineler; tıpkı bir insan gibi dil anlama, öğrenme, nesneleri tanıma, yanıt...
3 Ağustos 2021
Markethinkers
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
Amazon'da Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazon'da Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için Kapsamlı Black Friday (Kara Cuma) Rehberi
E-ticaret Siteleri için Kapsamlı Black Friday (Kara Cuma) Rehberi
Kasım ayının başlarından, hatta Ekim’in sonlarından itibaren televizyonda, internet sitelerinde, sosyal medyada, billboardlarda, otobüs duraklarında yoğun bir reklam kampanyası görülmeye başlar. İnternet kullanıcıları için...
4 Ekim 2021
Markethinkers
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin