Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!

31 Ocak 2019
Sinan Oypan

Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu firmalarla çalışmak hem güvenilir bir şekilde e-ticaret yapmanızı sağlar hem de müşterilerinize güvenilir ürünler sumanızı sağlar.

Alibaba / Aliexpress'te ürün satmak için: Alibaba mağaza açma rehberi

Alibaba’dan ürün tedarik etmek / Alibabadan ürün almak

Tabii ki Alibaba ya da Aliexpress üzerinden ürün tedarik etmek / alibabadan sipariş vermek, bazen zorlu bir süreç olabiliyor ve bu süreçte bazı önemli noktalara dikkat edilmesi gerekiyor. Bu rehberimizde de Alibaba’da ürün tedarik ederken dikkat etmeniz gereken konuların üzerinde duracağız.

Alibabadan nasıl sipariş verilir, Alibabadan alışveriş nasıl yapılır / alibaba com dan nasıl alışveriş yapılır, alibaba sipariş vermede dikkat etmeniz gerekenler, Alibaba tedarikçiden mi üreticiden mi ürün alınmalı, alibaba dan toptan alışveriş nasıl yapılır özetle Alibaba sitesinden ürün almak / Alibabadan tek ürün almak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda.

Ürünü üreticiden mi, tedarikçiden mi temin ettiğinizi araştırın

Alibaba üzerinde birçok mağaza bulunuyor. Bunların bazıları tedarikçi bazıları da üretici firma olabiliyor. Bu durumda da bir ürünü aldığınız mağazanın ürün fiyatlandırması ve verdiği hizmette değişiklik olur. Ürün tedarik etmeden önce bu firmaları araştırmanız bir hayli önemli.

Bu iki firmanın da verdiği hizmet, ürün temin süreçleri ve ürün fiyatlandırmaları farklı olacağı için sizin için en ideal çözümü sunan alternatifi seçmeniz gerekir. Bazen fiyat avantajı olsa da ürün tedarik süreci ya da diğer verilen hizmetler sizin için ideal olmayabilir. Bu durumda da tüm artıları ve eksileri iyi bir şekilde değerlendirmeniz gerekir.

Popüler satıcıları takip edin

Alibaba ve Aliexpress üzerindeki popüler satıcıları da takip etmeniz önemli. Bu firmaların popüler olmasının nedeni genellik müşteri memnuniyeti ve verdikleri hizmetlerdir. Müşteri memnuniyeti yüksek olan ve popüler olan satıcılar genellikle güvenilir oldukları için ürün tedarik etmek için bu firmaları tercih edebilirsiniz.

Satıcı ile ilgili yorumlarını inceleyin

Popüler olan satıcıların yanı sıra satıcılarla ilgili yapılmış müşteri yorumlarını da incelemeniz faydalı olacaktır. Satıcı ile ilgili yapılmış yorumlar da bu firmaların verdikleri hizmetin kalitesini ve müşteri memnuniyeti hakkında bir takım bilgileri size verecektir.

Bu tür platformlarda kullanıcı yorumları, satıcı firmalarla ilgili birçok bilgi verebildiği için, ürünle ya da teslimatla ilgili yaşanmış sıkıntılar varsa bunları da görmenize olanak tanır.

Numune ürün talep edin

Alibaba dan ürün almak / ürün tedarik etmek için aceleci olmamaya da özen gösterin. Öncelikle satıcı firmalarla görüşerek ürün numuneleri talep etmeniz gerekir. Bu ürünlerin teslimat süreçleri, ürünün kalitesi, ürün ambalajı gibi detayları kontrol etmek için bu numuneleri istemeniz gerekir.

Ürün numunelerini istedikten sonraki süreçte, aldığınız hizmetten memnun olmanız durumunda bu satıcı firmalardan toptan ürün siparişleri vermeniz daha doğru bir yaklaşım olur.

Teslimat süreçlerini iyi öğrenin

Alibaba üzerinden ürün tedariklerinde teslimat süreçleri önemli bir rol oynamaktadır. Standart gönderi sürelerinin uzun olması, yeni ürün tedariklerinde sorun yaşamanıza neden olabileceği için bu süreçleri iyi bir şekilde planlamanız gerekir.

Satıcı firmalarla doğrudan görüşerek bu teslimat süreçlerinin nasıl kısaltılabileceği konusunda da görüşmeler yapabilir ya da size özel hızlı gönderimler talep edebilirsiniz. Tabii ki unutmamanız gereken detaylardan biri de teslimat süreci hızlandığında kargo maliyetleri de artacaktır. Bu nedenle de maliyetlerinizi ve kargo teslimat süreçlerinizi iyi hesaplamanız bu açıdan oldukça önemli konulardan biridir.

“Alibaba'dan

Hasarlı ürün iade koşulları

Ürün teslimatları sırasında ürünler hasar görebilir ya da ürün doğrudan hasarlı gönderilmiş olabilir. Bu tip durumlarda satıcı firmanın size ne gibi garantiler verdiğini ya da iade koşullarının nasıl işleyeceğini öğrenmeniz gerekir.

Ürün iade koşullarının olmayışı ya da satıcının size herhangi bir garanti vermemiş olmaması, yaşanabilecek olumsuz durumlarda zarar etmenize neden olur. Bu sebeple de satıcı firmalarla bu görüşmeleri ve anlaşmaları da yapmanız bir hayli önemli konulardan biridir.

Birden fazla üreticisi olan ürünleri tercih edin

Ürün tedarik etme konusunda dikkat etmeniz gereken konulardan biri de birden fazla üreticisi olan ürünleri seçmenizdir. Tedarkçi firmala ile yaşanabilecek herhangi bir aksaklık durumunda, başka tedarikçiler bularak bu ürünleri onlardan da temin edebilirsiniz. Tek bir üreticisi ya da tedarikçisi olan ürünler bu açıdan sıkıntılıdır. Elinizdeki stok bittiğinde ürünlerinizi yenileyememeniz satışlarınızı ciddi şekilde etkileyecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi, uzun vadede başarılı bir e-ticaret sitesi yönetmenin altın anahtarlarından biri. Stokların kontrolü, popüler ürünlerin beğenilmesi, ürünle ilgili talep yaratılması gibi birçok konu ürün yönetimi...
21 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir....
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken,...
28 Kasım 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan