Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!

31 Ocak 2019
Sinan Oypan
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!

Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu firmalarla çalışmak hem güvenilir bir şekilde e-ticaret yapmanızı sağlar hem de müşterilerinize güvenilir ürünler sumanızı sağlar.

Alibaba / Aliexpress'te ürün satmak için: Alibaba mağaza açma rehberi

Alibaba’dan ürün tedarik etmek / Alibabadan ürün almak

Tabii ki Alibaba ya da Aliexpress üzerinden ürün tedarik etmek / alibabadan sipariş vermek, bazen zorlu bir süreç olabiliyor ve bu süreçte bazı önemli noktalara dikkat edilmesi gerekiyor. Bu rehberimizde de Alibaba’da ürün tedarik ederken dikkat etmeniz gereken konuların üzerinde duracağız.

Alibabadan nasıl sipariş verilir, Alibabadan alışveriş nasıl yapılır / alibaba com dan nasıl alışveriş yapılır, alibaba sipariş vermede dikkat etmeniz gerekenler, Alibaba tedarikçiden mi üreticiden mi ürün alınmalı, alibaba dan toptan alışveriş nasıl yapılır özetle Alibaba sitesinden ürün almak / Alibabadan tek ürün almak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda.

Ürünü üreticiden mi, tedarikçiden mi temin ettiğinizi araştırın

Alibaba üzerinde birçok mağaza bulunuyor. Bunların bazıları tedarikçi bazıları da üretici firma olabiliyor. Bu durumda da bir ürünü aldığınız mağazanın ürün fiyatlandırması ve verdiği hizmette değişiklik olur. Ürün tedarik etmeden önce bu firmaları araştırmanız bir hayli önemli.

Bu iki firmanın da verdiği hizmet, ürün temin süreçleri ve ürün fiyatlandırmaları farklı olacağı için sizin için en ideal çözümü sunan alternatifi seçmeniz gerekir. Bazen fiyat avantajı olsa da ürün tedarik süreci ya da diğer verilen hizmetler sizin için ideal olmayabilir. Bu durumda da tüm artıları ve eksileri iyi bir şekilde değerlendirmeniz gerekir.

Popüler satıcıları takip edin

Alibaba ve Aliexpress üzerindeki popüler satıcıları da takip etmeniz önemli. Bu firmaların popüler olmasının nedeni genellik müşteri memnuniyeti ve verdikleri hizmetlerdir. Müşteri memnuniyeti yüksek olan ve popüler olan satıcılar genellikle güvenilir oldukları için ürün tedarik etmek için bu firmaları tercih edebilirsiniz.

Satıcı ile ilgili yorumlarını inceleyin

Popüler olan satıcıların yanı sıra satıcılarla ilgili yapılmış müşteri yorumlarını da incelemeniz faydalı olacaktır. Satıcı ile ilgili yapılmış yorumlar da bu firmaların verdikleri hizmetin kalitesini ve müşteri memnuniyeti hakkında bir takım bilgileri size verecektir.

Bu tür platformlarda kullanıcı yorumları, satıcı firmalarla ilgili birçok bilgi verebildiği için, ürünle ya da teslimatla ilgili yaşanmış sıkıntılar varsa bunları da görmenize olanak tanır.

Numune ürün talep edin

Alibaba dan ürün almak / ürün tedarik etmek için aceleci olmamaya da özen gösterin. Öncelikle satıcı firmalarla görüşerek ürün numuneleri talep etmeniz gerekir. Bu ürünlerin teslimat süreçleri, ürünün kalitesi, ürün ambalajı gibi detayları kontrol etmek için bu numuneleri istemeniz gerekir.

Ürün numunelerini istedikten sonraki süreçte, aldığınız hizmetten memnun olmanız durumunda bu satıcı firmalardan toptan ürün siparişleri vermeniz daha doğru bir yaklaşım olur.

Teslimat süreçlerini iyi öğrenin

Alibaba üzerinden ürün tedariklerinde teslimat süreçleri önemli bir rol oynamaktadır. Standart gönderi sürelerinin uzun olması, yeni ürün tedariklerinde sorun yaşamanıza neden olabileceği için bu süreçleri iyi bir şekilde planlamanız gerekir.

Satıcı firmalarla doğrudan görüşerek bu teslimat süreçlerinin nasıl kısaltılabileceği konusunda da görüşmeler yapabilir ya da size özel hızlı gönderimler talep edebilirsiniz. Tabii ki unutmamanız gereken detaylardan biri de teslimat süreci hızlandığında kargo maliyetleri de artacaktır. Bu nedenle de maliyetlerinizi ve kargo teslimat süreçlerinizi iyi hesaplamanız bu açıdan oldukça önemli konulardan biridir.

“Alibaba'dan

Hasarlı ürün iade koşulları

Ürün teslimatları sırasında ürünler hasar görebilir ya da ürün doğrudan hasarlı gönderilmiş olabilir. Bu tip durumlarda satıcı firmanın size ne gibi garantiler verdiğini ya da iade koşullarının nasıl işleyeceğini öğrenmeniz gerekir.

Ürün iade koşullarının olmayışı ya da satıcının size herhangi bir garanti vermemiş olmaması, yaşanabilecek olumsuz durumlarda zarar etmenize neden olur. Bu sebeple de satıcı firmalarla bu görüşmeleri ve anlaşmaları da yapmanız bir hayli önemli konulardan biridir.

Birden fazla üreticisi olan ürünleri tercih edin

Ürün tedarik etme konusunda dikkat etmeniz gereken konulardan biri de birden fazla üreticisi olan ürünleri seçmenizdir. Tedarkçi firmala ile yaşanabilecek herhangi bir aksaklık durumunda, başka tedarikçiler bularak bu ürünleri onlardan da temin edebilirsiniz. Tek bir üreticisi ya da tedarikçisi olan ürünler bu açıdan sıkıntılıdır. Elinizdeki stok bittiğinde ürünlerinizi yenileyememeniz satışlarınızı ciddi şekilde etkileyecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?
Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?
Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterileriniz belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız... Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz...
17 Şubat 2021
IdeaSoft
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
Envanter Yönetimi Nedir? Doğru Envanter Yönetimi İçin İpuçları
Envanter Yönetimi Nedir? Doğru Envanter Yönetimi İçin İpuçları
Her ticari işletme, satış yaparak gelir elde etmeyi amaçlar. Kimisi bunu, satacağı malları kendi üreterek yapmayı tercih ederken kimisi ise doğrudan al-sat yöntemine başvurur ve üretim maliyetlerine katlanmaz. Her iki durumda da...
13 Nisan 2022
Markethinkers
Avustralya’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
Avustralya’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
E-ticaret, her geçen gün daha önemli hâle gelen ve pek çok girişimcinin ilgisini çeken bir iş sahası olarak değerlendirilebilir. İnternetten ürün ya da hizmet satma fikrine dayanan bu faaliyet, ilk etapta ülke içine yönelik...
22 Nisan 2022
Markethinkers
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
IdeaSoft
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
Z Kuşağı Nedir? E-Ticarete Ne Kadar Yatkındır?
Z Kuşağı Nedir? E-Ticarete Ne Kadar Yatkındır?
Dünyanın ve toplumların olgunlaşmasını sağlayan en önemli unsur değişimdir. Çok da geniş olmayan aralıklarla değişen sosyal yaşam olgusu, toplumu oluşturan kişileri de belirli gruplara ayırmış durumdadır. Uzmanların ve sade...
31 Temmuz 2021
Markethinkers
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri dönüşüm...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın