fbpx

E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?

19 Temmuz 2016
Sinan Oypan

SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi

İlgili rehber: SEO’da rakip analizi nasıl yapılır?

Bu yazılarda özellikle üzerinde durduğumuz konulardan biri de alan adı otoritesiydi (AO). Bu rehberimizde de AO’nin ne olduğundan ve AO değerini yükseltmek için neler yapılması gerektiği üzerinde duracağız.

Alan adı otoritesi nedir?

İngilizce’de Domain Authority olarak geçen alan adı otoritesi, bir internet sitesinin, arama motorları üzerindeki gücünü ve burada ne kadar ne iyi bir dereceye sahip oluğunu gösteren; 100 üzerinden hesaplanan bir ölçümleme metriğidir. Bu puanın değeri, sitenin arama motorları üzerindeki performansını gösterir.

AO değeri hem kendi sitenizin performansını ölçümlemek için hem de rakip analizleri sırasında kıyaslama yapmak ve yeni stratejiler geliştirmek için önemlidir.

Alan adı otoritesi hangi kriterlere göre belirlenir?

Alan adı otoritesini yükseltmeden önce, bu metriği etkileyen faktörleri incelemek gerekiyor. Bu faktörlerin iyi bir şekilde anlaşılması, AO değerini yükseltmek için yapılacak çalışmalar için de bir yol haritası oluşturacaktır.

  • Alan adı yaşı
  • Sosyal medyadaki aktiflik ve etiketlenmeler/bahsedilmeler
  • Link sayısı
  • Linklerin dağılımı ve link kalitesi
  • Sitenin aranma hacmi
  • Kaliteli içerik üretimi ve yoğunluğu
  • SEO yapısı
  • Spam linkler

Bu kriterlere göre, internet siteniz üzerinde ne gibi çalışmalar yapmanız gerektiğini de aşağıda maddeler halinde ele alacağız.

Alan adı yaşı

AO değerlerinin hesaplanmasında alan adının yaşı, yani kaç yıldır aktif olduğu da oldukça önemli kriterlerden biri. Uzun süredir var olan internet siteleri, yeni açılanlara kıyasla daha önde olacaklardır.

Yeni kurulan girişimler, bu konuda biraz dezavantaja sahipler. Ancak aşağıda bahsedeceğimiz diğer konulara odaklanarak, bu dezavantajın üstesinden gelebilirler. AO değerinin yükselmesi için sabırlı olmak gerekiyor ve bu nedenle site üzerindeki çalışmalarınıza odaklanmanız uzun vadede bu açığı kapatmanıza yardımcı olacaktır.

Sosyal medyadaki aktiflik

Sosyal medya artık sadece pazarlama için değil, SEO konusunda da önemli bir yere sahip. Sosyal medya üzerindeki bahsedilmeler, kullanıcıların gönderilerinizi paylaşmaları ve bu gönderilerdeki linklere tıklamaları sizin AO değerinizi doğrudan etkileyecek faktörler arasında yer alıyor.

Bunun nedeni ise Google, sosyal mecraları da indeksliyor ve sizin markanız ne kadar çok aranırsa ve hesaplarınız üzerinden internet sitenize yönlenme olursa, sayfa değeriniz de artmaya başlayacaktır. Sosyal medyadaki aktifliğinizi artırmak için sosyal medya pazarlama çalışmalarının yanı sıra:

  • Sosyal medya hesapları oluşturun ve aktif olarak paylaşımlar yapın.
  • Hakkında metinlerinizi detaylı oluşturun.
  • İnternet sitenize yönlenen linkler ekleyin.
  • Takipçilerinizle etkileşime girecek içerikler oluşturun.
  • Sosyal medya hesaplarınızın tanıtımlarını yapın.

Link sayısı, dağılımı ve kalitesi

E-ticaret siteniz üzerinde kullandığınız link sayısı da AO değerine etki eden bir diğer faktör. Site içi linklemeler yapmak ve bunların sayısını artırmak bu açıdan oldukça önemli.

Ancak site içi linkleme yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım unsurlar da bulunuyor. Aynı sayfaya yönlenen çok fazla linkleme yapmak arama motorları için bir süre sonra faydalı olmuyor ve bu sayfalar değersiz görülebiliyor. Bu nedenle de sadece site içi linklemeler yeterli olmayacaktır.

Link sayınızı artırmak için dış kaynaklardanda da siteniz linkler almanız gerekiyor. Sektörünüzle ilgili olabilecek yayınlardan ve diğer internet sitelerinden e-ticaret sitenize yönlendirme linkleri almaya çalışmalısınız.

AO değeri iyi olan ya da sektörel anlamda sizinle yakın durun sitelerle link çalışması yapmalısınız. Bunun yanı sıra, sektörel yayınlarda konuk yazarlık yaparak, bu sitelerden de kendi e-ticaret sitenize yönlendirme linkleri alabilirsiniz.

Link kalitesi bu açıdan oldukça önemli. Link yönlendirmesi aldığınız sitelerin de AO değerlerinin yüksek olması ve özellikle sizinle aynı sektörde yer alması bu açıdan oldukça önemli. Sektör dışı, sizinle ilgisiz sitelerden ya da düşük AO değerli sitelerden aldığınız linkler size zarar verebilir.

Sitenin aranma hacmi

İnternet sitenizin arama motorlarındaki arama hacmi de AO değerine doğrudan etki etmektedir. Aranma oranlarının fazla olması, arama motorlarının bu sitenin değerli olduğunu ortaya koymaktadır. Bu nedenle de pazarlama ve reklam çalışmalarına da yoğunluk vererek marka bilinirliğinizi artırarak, tüketiciler arasında bir talep oluşturmaya da odaklanmalısınız. Bu çalışmalar sonrasında internet üzerindeki aranma hacminiz de artacaktır.

Kaliteli içerik üretimi ve içerik yoğunluğu

Yukarıda bahsettiklerimiz arasında AO değerinizi en hızlı şekilde artırmanızı sağlayacak yöntemlerden biri de kaliteli içerik üretimi ve içerik yoğunluğu olacaktır.

AO değerinizi daha hızlı bir şekilde yükseltmek istiyorsanız, internet siteniz üzerinde içerik pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanız gerekecek. Blog bölümü oluşturarak buraya düzenli olarak içerikler girmeniz ve bu içeriklerin orijinal olması AO değerinize olumlu bir şekilde yansıyacaktır. Bunun birkaç sebebi bulunuyor.

  • Sitenizi devamlı olarak güncellemiş olursunuz.
  • Site üzerindeki indekslenecek metin sayısını artırısınız.
  • Organik arama sonuçlarından sitenize trafik çekersiniz.
  • Site üzerindeki sayfa sayınızı artırırsınız.
  • Sitenizin güncel olması ve kaliteli içeriklere sahip olması arama sonuçlarında üst sıralara çıkmanıza yardımcı olur ve arama motorları tarafından düzenli olarak indekslenirsiniz.

İçerik pazarlama çalışmalarının yanı sıra ürün açıklamalarında da kaliteli metinler oluşturarak, orijinal içeriklere yer vermelisiniz. Diğer firmalardan farklı ve kaliteli içerikler oluşturmanız AO değerinize de olumlu yansıyacaktır.

SEO yapısı

AO değerinizle doğrudan ilişkili olan bir diğer faktör ise tabii ki SEO çalışmalarınız. Site üzerindeki SEO yapınızın düzgün yapılması çok önemli. Tüm sayfalardaki metinlerin, arama motorlarının kolay bir şekilde indeksleyebileceği gibi olmalı ve oluşturduğunuz metinlerdeki anahtar kelimler sattığınız ürünlerle ve sektörünüzle ilişkili olmalı.

Spam linkler

AO değerine zarar veren faktörler de bulunuyor. Spam linkler de bu faktörlerden biri. Site üzerindeki hatalı linklemeler ya da dış kaynaklardan gelen spam linkler, sitenize zarar vermektedir. Bu nedenle dışarıdan aldığınız linkleri de düzenli olarak kontrol etmeniz gerekmektedir.

Site üzerindeki 404 hata sayfalarını tamamen kaldırmanız ve yanlış veya hatalı yapılmış linkleri de silmeniz gerekiyor. Kimi zaman yazım sırasında hatalar olabiliyor ve yanlış linkler ortaya çıkıyor. Bunları da kontrol ederek, bu hatalı linkleri ortadan kaldırmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
Gökçe Beyazaslan
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz...
28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz...
12 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan