E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?

19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?

SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi

İlgili rehber: SEO’da rakip analizi nasıl yapılır?

Bu yazılarda özellikle üzerinde durduğumuz konulardan biri de alan adı otoritesiydi (AO). Bu rehberimizde de AO’nin ne olduğundan ve AO değerini yükseltmek için neler yapılması gerektiği üzerinde duracağız.

Alan adı otoritesi nedir?

İngilizce’de Domain Authority olarak geçen alan adı otoritesi, bir internet sitesinin, arama motorları üzerindeki gücünü ve burada ne kadar ne iyi bir dereceye sahip oluğunu gösteren; 100 üzerinden hesaplanan bir ölçümleme metriğidir. Bu puanın değeri, sitenin arama motorları üzerindeki performansını gösterir.

AO değeri hem kendi sitenizin performansını ölçümlemek için hem de rakip analizleri sırasında kıyaslama yapmak ve yeni stratejiler geliştirmek için önemlidir.

Alan adı otoritesi hangi kriterlere göre belirlenir?

Alan adı otoritesini yükseltmeden önce, bu metriği etkileyen faktörleri incelemek gerekiyor. Bu faktörlerin iyi bir şekilde anlaşılması, AO değerini yükseltmek için yapılacak çalışmalar için de bir yol haritası oluşturacaktır.

  • Alan adı yaşı
  • Sosyal medyadaki aktiflik ve etiketlenmeler/bahsedilmeler
  • Link sayısı
  • Linklerin dağılımı ve link kalitesi
  • Sitenin aranma hacmi
  • Kaliteli içerik üretimi ve yoğunluğu
  • SEO yapısı
  • Spam linkler

Bu kriterlere göre, internet siteniz üzerinde ne gibi çalışmalar yapmanız gerektiğini de aşağıda maddeler halinde ele alacağız.

Alan adı yaşı

AO değerlerinin hesaplanmasında alan adının yaşı, yani kaç yıldır aktif olduğu da oldukça önemli kriterlerden biri. Uzun süredir var olan internet siteleri, yeni açılanlara kıyasla daha önde olacaklardır.

Yeni kurulan girişimler, bu konuda biraz dezavantaja sahipler. Ancak aşağıda bahsedeceğimiz diğer konulara odaklanarak, bu dezavantajın üstesinden gelebilirler. AO değerinin yükselmesi için sabırlı olmak gerekiyor ve bu nedenle site üzerindeki çalışmalarınıza odaklanmanız uzun vadede bu açığı kapatmanıza yardımcı olacaktır.

Sosyal medyadaki aktiflik

Sosyal medya artık sadece pazarlama için değil, SEO konusunda da önemli bir yere sahip. Sosyal medya üzerindeki bahsedilmeler, kullanıcıların gönderilerinizi paylaşmaları ve bu gönderilerdeki linklere tıklamaları sizin AO değerinizi doğrudan etkileyecek faktörler arasında yer alıyor.

Bunun nedeni ise Google, sosyal mecraları da indeksliyor ve sizin markanız ne kadar çok aranırsa ve hesaplarınız üzerinden internet sitenize yönlenme olursa, sayfa değeriniz de artmaya başlayacaktır. Sosyal medyadaki aktifliğinizi artırmak için sosyal medya pazarlama çalışmalarının yanı sıra:

  • Sosyal medya hesapları oluşturun ve aktif olarak paylaşımlar yapın.
  • Hakkında metinlerinizi detaylı oluşturun.
  • İnternet sitenize yönlenen linkler ekleyin.
  • Takipçilerinizle etkileşime girecek içerikler oluşturun.
  • Sosyal medya hesaplarınızın tanıtımlarını yapın.

Link sayısı, dağılımı ve kalitesi

E-ticaret siteniz üzerinde kullandığınız link sayısı da AO değerine etki eden bir diğer faktör. Site içi linklemeler yapmak ve bunların sayısını artırmak bu açıdan oldukça önemli.

Ancak site içi linkleme yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım unsurlar da bulunuyor. Aynı sayfaya yönlenen çok fazla linkleme yapmak arama motorları için bir süre sonra faydalı olmuyor ve bu sayfalar değersiz görülebiliyor. Bu nedenle de sadece site içi linklemeler yeterli olmayacaktır.

Link sayınızı artırmak için dış kaynaklardanda da siteniz linkler almanız gerekiyor. Sektörünüzle ilgili olabilecek yayınlardan ve diğer internet sitelerinden e-ticaret sitenize yönlendirme linkleri almaya çalışmalısınız.

AO değeri iyi olan ya da sektörel anlamda sizinle yakın durun sitelerle link çalışması yapmalısınız. Bunun yanı sıra, sektörel yayınlarda konuk yazarlık yaparak, bu sitelerden de kendi e-ticaret sitenize yönlendirme linkleri alabilirsiniz.

Link kalitesi bu açıdan oldukça önemli. Link yönlendirmesi aldığınız sitelerin de AO değerlerinin yüksek olması ve özellikle sizinle aynı sektörde yer alması bu açıdan oldukça önemli. Sektör dışı, sizinle ilgisiz sitelerden ya da düşük AO değerli sitelerden aldığınız linkler size zarar verebilir.

Sitenin aranma hacmi

İnternet sitenizin arama motorlarındaki arama hacmi de AO değerine doğrudan etki etmektedir. Aranma oranlarının fazla olması, arama motorlarının bu sitenin değerli olduğunu ortaya koymaktadır. Bu nedenle de pazarlama ve reklam çalışmalarına da yoğunluk vererek marka bilinirliğinizi artırarak, tüketiciler arasında bir talep oluşturmaya da odaklanmalısınız. Bu çalışmalar sonrasında internet üzerindeki aranma hacminiz de artacaktır.

Kaliteli içerik üretimi ve içerik yoğunluğu

Yukarıda bahsettiklerimiz arasında AO değerinizi en hızlı şekilde artırmanızı sağlayacak yöntemlerden biri de kaliteli içerik üretimi ve içerik yoğunluğu olacaktır.

AO değerinizi daha hızlı bir şekilde yükseltmek istiyorsanız, internet siteniz üzerinde içerik pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanız gerekecek. Blog bölümü oluşturarak buraya düzenli olarak içerikler girmeniz ve bu içeriklerin orijinal olması AO değerinize olumlu bir şekilde yansıyacaktır. Bunun birkaç sebebi bulunuyor.

  • Sitenizi devamlı olarak güncellemiş olursunuz.
  • Site üzerindeki indekslenecek metin sayısını artırısınız.
  • Organik arama sonuçlarından sitenize trafik çekersiniz.
  • Site üzerindeki sayfa sayınızı artırırsınız.
  • Sitenizin güncel olması ve kaliteli içeriklere sahip olması arama sonuçlarında üst sıralara çıkmanıza yardımcı olur ve arama motorları tarafından düzenli olarak indekslenirsiniz.

İçerik pazarlama çalışmalarının yanı sıra ürün açıklamalarında da kaliteli metinler oluşturarak, orijinal içeriklere yer vermelisiniz. Diğer firmalardan farklı ve kaliteli içerikler oluşturmanız AO değerinize de olumlu yansıyacaktır.

SEO yapısı

AO değerinizle doğrudan ilişkili olan bir diğer faktör ise tabii ki SEO çalışmalarınız. Site üzerindeki SEO yapınızın düzgün yapılması çok önemli. Tüm sayfalardaki metinlerin, arama motorlarının kolay bir şekilde indeksleyebileceği gibi olmalı ve oluşturduğunuz metinlerdeki anahtar kelimler sattığınız ürünlerle ve sektörünüzle ilişkili olmalı.

Spam linkler

AO değerine zarar veren faktörler de bulunuyor. Spam linkler de bu faktörlerden biri. Site üzerindeki hatalı linklemeler ya da dış kaynaklardan gelen spam linkler, sitenize zarar vermektedir. Bu nedenle dışarıdan aldığınız linkleri de düzenli olarak kontrol etmeniz gerekmektedir.

Site üzerindeki 404 hata sayfalarını tamamen kaldırmanız ve yanlış veya hatalı yapılmış linkleri de silmeniz gerekiyor. Kimi zaman yazım sırasında hatalar olabiliyor ve yanlış linkler ortaya çıkıyor. Bunları da kontrol ederek, bu hatalı linkleri ortadan kaldırmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?
Black Friday indirimleri tüm dünyada tüketicilerin merakla beklediği konular arasında yer alıyor. Geçtiğimiz yıl Türkiye’de de internet üzerinde yapılmaya başlanan Black Friday indirimleri, tüketicilerin ilgisini çekmeyi...
3 Kasım 2018
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi....
8 Nisan 2019
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan