E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?

19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?

SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi

İlgili rehber: SEO’da rakip analizi nasıl yapılır?

Bu yazılarda özellikle üzerinde durduğumuz konulardan biri de alan adı otoritesiydi (AO). Bu rehberimizde de AO’nin ne olduğundan ve AO değerini yükseltmek için neler yapılması gerektiği üzerinde duracağız.

Alan adı otoritesi nedir?

İngilizce’de Domain Authority olarak geçen alan adı otoritesi, bir internet sitesinin, arama motorları üzerindeki gücünü ve burada ne kadar ne iyi bir dereceye sahip oluğunu gösteren; 100 üzerinden hesaplanan bir ölçümleme metriğidir. Bu puanın değeri, sitenin arama motorları üzerindeki performansını gösterir.

AO değeri hem kendi sitenizin performansını ölçümlemek için hem de rakip analizleri sırasında kıyaslama yapmak ve yeni stratejiler geliştirmek için önemlidir.

Alan adı otoritesi hangi kriterlere göre belirlenir?

Alan adı otoritesini yükseltmeden önce, bu metriği etkileyen faktörleri incelemek gerekiyor. Bu faktörlerin iyi bir şekilde anlaşılması, AO değerini yükseltmek için yapılacak çalışmalar için de bir yol haritası oluşturacaktır.

  • Alan adı yaşı
  • Sosyal medyadaki aktiflik ve etiketlenmeler/bahsedilmeler
  • Link sayısı
  • Linklerin dağılımı ve link kalitesi
  • Sitenin aranma hacmi
  • Kaliteli içerik üretimi ve yoğunluğu
  • SEO yapısı
  • Spam linkler

Bu kriterlere göre, internet siteniz üzerinde ne gibi çalışmalar yapmanız gerektiğini de aşağıda maddeler halinde ele alacağız.

Alan adı yaşı

AO değerlerinin hesaplanmasında alan adının yaşı, yani kaç yıldır aktif olduğu da oldukça önemli kriterlerden biri. Uzun süredir var olan internet siteleri, yeni açılanlara kıyasla daha önde olacaklardır.

Yeni kurulan girişimler, bu konuda biraz dezavantaja sahipler. Ancak aşağıda bahsedeceğimiz diğer konulara odaklanarak, bu dezavantajın üstesinden gelebilirler. AO değerinin yükselmesi için sabırlı olmak gerekiyor ve bu nedenle site üzerindeki çalışmalarınıza odaklanmanız uzun vadede bu açığı kapatmanıza yardımcı olacaktır.

Sosyal medyadaki aktiflik

Sosyal medya artık sadece pazarlama için değil, SEO konusunda da önemli bir yere sahip. Sosyal medya üzerindeki bahsedilmeler, kullanıcıların gönderilerinizi paylaşmaları ve bu gönderilerdeki linklere tıklamaları sizin AO değerinizi doğrudan etkileyecek faktörler arasında yer alıyor.

Bunun nedeni ise Google, sosyal mecraları da indeksliyor ve sizin markanız ne kadar çok aranırsa ve hesaplarınız üzerinden internet sitenize yönlenme olursa, sayfa değeriniz de artmaya başlayacaktır. Sosyal medyadaki aktifliğinizi artırmak için sosyal medya pazarlama çalışmalarının yanı sıra:

  • Sosyal medya hesapları oluşturun ve aktif olarak paylaşımlar yapın.
  • Hakkında metinlerinizi detaylı oluşturun.
  • İnternet sitenize yönlenen linkler ekleyin.
  • Takipçilerinizle etkileşime girecek içerikler oluşturun.
  • Sosyal medya hesaplarınızın tanıtımlarını yapın.

Link sayısı, dağılımı ve kalitesi

E-ticaret siteniz üzerinde kullandığınız link sayısı da AO değerine etki eden bir diğer faktör. Site içi linklemeler yapmak ve bunların sayısını artırmak bu açıdan oldukça önemli.

Ancak site içi linkleme yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım unsurlar da bulunuyor. Aynı sayfaya yönlenen çok fazla linkleme yapmak arama motorları için bir süre sonra faydalı olmuyor ve bu sayfalar değersiz görülebiliyor. Bu nedenle de sadece site içi linklemeler yeterli olmayacaktır.

Link sayınızı artırmak için dış kaynaklardanda da siteniz linkler almanız gerekiyor. Sektörünüzle ilgili olabilecek yayınlardan ve diğer internet sitelerinden e-ticaret sitenize yönlendirme linkleri almaya çalışmalısınız.

AO değeri iyi olan ya da sektörel anlamda sizinle yakın durun sitelerle link çalışması yapmalısınız. Bunun yanı sıra, sektörel yayınlarda konuk yazarlık yaparak, bu sitelerden de kendi e-ticaret sitenize yönlendirme linkleri alabilirsiniz.

Link kalitesi bu açıdan oldukça önemli. Link yönlendirmesi aldığınız sitelerin de AO değerlerinin yüksek olması ve özellikle sizinle aynı sektörde yer alması bu açıdan oldukça önemli. Sektör dışı, sizinle ilgisiz sitelerden ya da düşük AO değerli sitelerden aldığınız linkler size zarar verebilir.

Sitenin aranma hacmi

İnternet sitenizin arama motorlarındaki arama hacmi de AO değerine doğrudan etki etmektedir. Aranma oranlarının fazla olması, arama motorlarının bu sitenin değerli olduğunu ortaya koymaktadır. Bu nedenle de pazarlama ve reklam çalışmalarına da yoğunluk vererek marka bilinirliğinizi artırarak, tüketiciler arasında bir talep oluşturmaya da odaklanmalısınız. Bu çalışmalar sonrasında internet üzerindeki aranma hacminiz de artacaktır.

Kaliteli içerik üretimi ve içerik yoğunluğu

Yukarıda bahsettiklerimiz arasında AO değerinizi en hızlı şekilde artırmanızı sağlayacak yöntemlerden biri de kaliteli içerik üretimi ve içerik yoğunluğu olacaktır.

AO değerinizi daha hızlı bir şekilde yükseltmek istiyorsanız, internet siteniz üzerinde içerik pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanız gerekecek. Blog bölümü oluşturarak buraya düzenli olarak içerikler girmeniz ve bu içeriklerin orijinal olması AO değerinize olumlu bir şekilde yansıyacaktır. Bunun birkaç sebebi bulunuyor.

  • Sitenizi devamlı olarak güncellemiş olursunuz.
  • Site üzerindeki indekslenecek metin sayısını artırısınız.
  • Organik arama sonuçlarından sitenize trafik çekersiniz.
  • Site üzerindeki sayfa sayınızı artırırsınız.
  • Sitenizin güncel olması ve kaliteli içeriklere sahip olması arama sonuçlarında üst sıralara çıkmanıza yardımcı olur ve arama motorları tarafından düzenli olarak indekslenirsiniz.

İçerik pazarlama çalışmalarının yanı sıra ürün açıklamalarında da kaliteli metinler oluşturarak, orijinal içeriklere yer vermelisiniz. Diğer firmalardan farklı ve kaliteli içerikler oluşturmanız AO değerinize de olumlu yansıyacaktır.

SEO yapısı

AO değerinizle doğrudan ilişkili olan bir diğer faktör ise tabii ki SEO çalışmalarınız. Site üzerindeki SEO yapınızın düzgün yapılması çok önemli. Tüm sayfalardaki metinlerin, arama motorlarının kolay bir şekilde indeksleyebileceği gibi olmalı ve oluşturduğunuz metinlerdeki anahtar kelimler sattığınız ürünlerle ve sektörünüzle ilişkili olmalı.

Spam linkler

AO değerine zarar veren faktörler de bulunuyor. Spam linkler de bu faktörlerden biri. Site üzerindeki hatalı linklemeler ya da dış kaynaklardan gelen spam linkler, sitenize zarar vermektedir. Bu nedenle dışarıdan aldığınız linkleri de düzenli olarak kontrol etmeniz gerekmektedir.

Site üzerindeki 404 hata sayfalarını tamamen kaldırmanız ve yanlış veya hatalı yapılmış linkleri de silmeniz gerekiyor. Kimi zaman yazım sırasında hatalar olabiliyor ve yanlış linkler ortaya çıkıyor. Bunları da kontrol ederek, bu hatalı linkleri ortadan kaldırmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu...
23 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin