Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?

18 Eylül 2020
Sinan Oypan

Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini yükseltecek çalışmalar yapmak, organik olarak arama motorlarından daha fazla trafik almanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Alan adı otoritesi nedir?

Alan adı otoritesi, bir web sitenin arama motoru üzerinde nasıl bir değeri olduğunu ve yine arama motorları üzerinde ne kadar gücü olduğunu gösteren bir değerdir. 0 ile 100 arasında hesaplanan bu metrik, ne kadar yüksek olursa, sitenin otoritesinin o kadar yüksek olduğunu göstermektedir. Türkçe’de AO, İngilizce’de ise DA (Domain Authority) olarak kısaltılan bu metrik, SEO açısından da siteye değer katmaktadır.

Bu değer rakip analizinde önemli bir yere sahip olduğu için de e-ticaret firmalarının bu skorlarını yükseltmek için çalışmalar yapmaları gerekmektedir. Bu noktada da öncelikle bu skoru etkileyen faktörlerin ne olduğunu bilmek gerekiyor.

Alan adı otoritesi hangi kriterlere göre belirlenir

AO üzerine çalışmaya başlamadan önce hangi kriterler üzerinde durmanız gerektiğini de bilmeniz gerekmekte. Bu sayede AO üzerine çalışırken nelere odaklanmanız gerektiğini de bilirsiniz. AO skorunu belirleyen kriterler ise şu şekilde:

  • Alan adının yaşı
  • Alınan backlinkler
  • Backlinklerin kalitesi ve alınan sitelerin alan adı otorite skoru
  • Alınan link sayısı
  • Sitenin aldığı trafik
  • Sitenin aranma hacmi
  • Sosyal medyadan alınan yönlendirme linkleri
  • Sitenin SEO yapısı ve kalitesi
  • Do Follow ve No-Follow Linkler

Bu kriterler AO skorunuzu doğrudan etkilemektedir. Bu noktada farklı sitelerden alınan linkler, skorunuzu oldukça etkilemektedir. Backlink aldığınızda, sitenizdeki içeriğin değerli olduğunu göstermiş olduğunuz için farklı sitelerden birden fazla backlink almanız, alan adı otoritesi için olumlu olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinize “Backlink” elde etmenin 11 pratik yolu

Ancak backlink konusuna özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Backlink satın almak, AO skorunuza zarar vereceği gibi arama motorlarındaki sıralamanızı da olumsuz etkileyebilir. Alınan backlinklerin kalitesi önemli olduğu için rastgele sitelerden link almak size bir şey katmayacaktır. Bu sebeple de bu konuya özellikle dikkat etmenizde yarar var.

İlgili rehber: Backlink satın almak zararlı mı değil mi?

Alan adı otoritesi yükseltmek için neler yapmanız gerekiyor?

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi backlink alımlarınızda dikkat etmeniz gerekiyor. Backlink satın almak, yarardan çok zarara neden olabileceği için organik yöntemlerle link almanız oldukça önemli. Bunun için içerik üretimine ağırlık verebilir ve başkalarının da referans olarak göstereceği içerikler üretebilirsiniz.

Bunun yanı sıra sitenizde SEO çalışmalarının kalitesini artırmanız gerekir. Sitenizi arama motorlarına uyumlu hale getirmediğinizde, organik olarak trafik almanız ve arama sorgularında görünmeniz mümkün olmayacaktır. Alan adınız eski dahi olsa, doğru SEO çalışmaları olmadan bunun çok fazla bir değeri olamyacaktır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020

Site üzerindeki tüm sayfalarda SEO çalışmalarını yapmanız, gereken durumlarda bu bilgileri güncellemeniz ve arama motorlarına uyumlu hale getirecek çalışmaları yaparak, sayfalarınızın değerini artırmanız gerekiyor.

SEO ve backlink çalışmalarının yanı sıra site üzerindeki kullanıcı deneyimini de artırmanız alan adı otoritesi üzerine çalışırken etkili olacaktır. Sitenize gelen kullanıcıalrın sitede daha fazla vakit geçirmelerini sağladığınızda, arama motorları sitenizdeki içeriklerin kaliteli ve kullanıcıların beklentilerini karşıladığını algılayacaktır. Siteden hemen çıkma oranlarını düşürmeniz ve kullanıcılara iyi bir deneyim sunmanız, sitenizin de değerini artıracaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?

Sosyal ağlardan aldığınız yönlendirme linkleri de sitenizin değerli olduğunu göstermektedir. Burada sadece kendi hesaplarınızda paylaştığınız linkler değil, kullanıcıların kendi hesaplarından sizinle ilgili yaptıkları paylaşımlar da önemli. Ne kadar çok kullanıcı markanızdan ve sitenizden bahsederse, sitenizin değeri de bir o kadar artmaya başlayacaktır.

Alan adı otoritesi neden önemli?

Alan adı otoritesi öncelikle sitenizin güvenilirliği ve arama sorgularındaki değeri açısından önemlidir. Sitenizin AO skoru yükseldiğinde, site üzerinde yaptığınız çalışmaların da doğru olduğu kanısına varabilirsiniz.

AO doğrudan Google üzerindeki sıralamayı etkileyen bir faktör değildir. Ancak bu değerin yüksek olması size yukarıda da bahsettiğimzi gibi, site üzerinde doğru çalışmaları yapıp yapmadığınızı gösterir. Örneğin, doğru SEO çalışmalarını yapmak, kaliteli backlinkler almak, kullanıcı deneyimini geliştirmek, site içi link sayısını artırmak, site trafiğini ve sitede geçirilen süreyi artırmanız doğal olarak Google’daki sıralamalarınıza da etki edecektir.

Alan adı otoritesi de ölçümlenmesi gereken bir metriktir ve size yaptığınız çalışmaların ne kadar verimli olduğunu görmek için bir veri sunar. Bu sebeple de önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım...
31 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan