Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?

18 Eylül 2020
Sinan Oypan
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?

Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini yükseltecek çalışmalar yapmak, organik olarak arama motorlarından daha fazla trafik almanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Alan adı otoritesi nedir?

Alan adı otoritesi, bir web sitenin arama motoru üzerinde nasıl bir değeri olduğunu ve yine arama motorları üzerinde ne kadar gücü olduğunu gösteren bir değerdir. 0 ile 100 arasında hesaplanan bu metrik, ne kadar yüksek olursa, sitenin otoritesinin o kadar yüksek olduğunu göstermektedir. Türkçe’de AO, İngilizce’de ise DA (Domain Authority) olarak kısaltılan bu metrik, SEO açısından da siteye değer katmaktadır.

Bu değer rakip analizinde önemli bir yere sahip olduğu için de e-ticaret firmalarının bu skorlarını yükseltmek için çalışmalar yapmaları gerekmektedir. Bu noktada da öncelikle bu skoru etkileyen faktörlerin ne olduğunu bilmek gerekiyor.

Alan adı otoritesi hangi kriterlere göre belirlenir

AO üzerine çalışmaya başlamadan önce hangi kriterler üzerinde durmanız gerektiğini de bilmeniz gerekmekte. Bu sayede AO üzerine çalışırken nelere odaklanmanız gerektiğini de bilirsiniz. AO skorunu belirleyen kriterler ise şu şekilde:

  • Alan adının yaşı
  • Alınan backlinkler
  • Backlinklerin kalitesi ve alınan sitelerin alan adı otorite skoru
  • Alınan link sayısı
  • Sitenin aldığı trafik
  • Sitenin aranma hacmi
  • Sosyal medyadan alınan yönlendirme linkleri
  • Sitenin SEO yapısı ve kalitesi
  • Do Follow ve No-Follow Linkler

Bu kriterler AO skorunuzu doğrudan etkilemektedir. Bu noktada farklı sitelerden alınan linkler, skorunuzu oldukça etkilemektedir. Backlink aldığınızda, sitenizdeki içeriğin değerli olduğunu göstermiş olduğunuz için farklı sitelerden birden fazla backlink almanız, alan adı otoritesi için olumlu olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinize “Backlink” elde etmenin 11 pratik yolu

Ancak backlink konusuna özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Backlink satın almak, AO skorunuza zarar vereceği gibi arama motorlarındaki sıralamanızı da olumsuz etkileyebilir. Alınan backlinklerin kalitesi önemli olduğu için rastgele sitelerden link almak size bir şey katmayacaktır. Bu sebeple de bu konuya özellikle dikkat etmenizde yarar var.

İlgili rehber: Backlink satın almak zararlı mı değil mi?

Alan adı otoritesi yükseltmek için neler yapmanız gerekiyor?

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi backlink alımlarınızda dikkat etmeniz gerekiyor. Backlink satın almak, yarardan çok zarara neden olabileceği için organik yöntemlerle link almanız oldukça önemli. Bunun için içerik üretimine ağırlık verebilir ve başkalarının da referans olarak göstereceği içerikler üretebilirsiniz.

Bunun yanı sıra sitenizde SEO çalışmalarının kalitesini artırmanız gerekir. Sitenizi arama motorlarına uyumlu hale getirmediğinizde, organik olarak trafik almanız ve arama sorgularında görünmeniz mümkün olmayacaktır. Alan adınız eski dahi olsa, doğru SEO çalışmaları olmadan bunun çok fazla bir değeri olamyacaktır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020

Site üzerindeki tüm sayfalarda SEO çalışmalarını yapmanız, gereken durumlarda bu bilgileri güncellemeniz ve arama motorlarına uyumlu hale getirecek çalışmaları yaparak, sayfalarınızın değerini artırmanız gerekiyor.

SEO ve backlink çalışmalarının yanı sıra site üzerindeki kullanıcı deneyimini de artırmanız alan adı otoritesi üzerine çalışırken etkili olacaktır. Sitenize gelen kullanıcıalrın sitede daha fazla vakit geçirmelerini sağladığınızda, arama motorları sitenizdeki içeriklerin kaliteli ve kullanıcıların beklentilerini karşıladığını algılayacaktır. Siteden hemen çıkma oranlarını düşürmeniz ve kullanıcılara iyi bir deneyim sunmanız, sitenizin de değerini artıracaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?

Sosyal ağlardan aldığınız yönlendirme linkleri de sitenizin değerli olduğunu göstermektedir. Burada sadece kendi hesaplarınızda paylaştığınız linkler değil, kullanıcıların kendi hesaplarından sizinle ilgili yaptıkları paylaşımlar da önemli. Ne kadar çok kullanıcı markanızdan ve sitenizden bahsederse, sitenizin değeri de bir o kadar artmaya başlayacaktır.

Alan adı otoritesi neden önemli?

Alan adı otoritesi öncelikle sitenizin güvenilirliği ve arama sorgularındaki değeri açısından önemlidir. Sitenizin AO skoru yükseldiğinde, site üzerinde yaptığınız çalışmaların da doğru olduğu kanısına varabilirsiniz.

AO doğrudan Google üzerindeki sıralamayı etkileyen bir faktör değildir. Ancak bu değerin yüksek olması size yukarıda da bahsettiğimzi gibi, site üzerinde doğru çalışmaları yapıp yapmadığınızı gösterir. Örneğin, doğru SEO çalışmalarını yapmak, kaliteli backlinkler almak, kullanıcı deneyimini geliştirmek, site içi link sayısını artırmak, site trafiğini ve sitede geçirilen süreyi artırmanız doğal olarak Google’daki sıralamalarınıza da etki edecektir.

Alan adı otoritesi de ölçümlenmesi gereken bir metriktir ve size yaptığınız çalışmaların ne kadar verimli olduğunu görmek için bir veri sunar. Bu sebeple de önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticareti Ücretsiz Deneyin