Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?

18 Eylül 2020
Sinan Oypan
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?

Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini yükseltecek çalışmalar yapmak, organik olarak arama motorlarından daha fazla trafik almanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Alan adı otoritesi nedir?

Alan adı otoritesi, bir web sitenin arama motoru üzerinde nasıl bir değeri olduğunu ve yine arama motorları üzerinde ne kadar gücü olduğunu gösteren bir değerdir. 0 ile 100 arasında hesaplanan bu metrik, ne kadar yüksek olursa, sitenin otoritesinin o kadar yüksek olduğunu göstermektedir. Türkçe’de AO, İngilizce’de ise DA (Domain Authority) olarak kısaltılan bu metrik, SEO açısından da siteye değer katmaktadır.

Bu değer rakip analizinde önemli bir yere sahip olduğu için de e-ticaret firmalarının bu skorlarını yükseltmek için çalışmalar yapmaları gerekmektedir. Bu noktada da öncelikle bu skoru etkileyen faktörlerin ne olduğunu bilmek gerekiyor.

Alan adı otoritesi hangi kriterlere göre belirlenir

AO üzerine çalışmaya başlamadan önce hangi kriterler üzerinde durmanız gerektiğini de bilmeniz gerekmekte. Bu sayede AO üzerine çalışırken nelere odaklanmanız gerektiğini de bilirsiniz. AO skorunu belirleyen kriterler ise şu şekilde:

  • Alan adının yaşı
  • Alınan backlinkler
  • Backlinklerin kalitesi ve alınan sitelerin alan adı otorite skoru
  • Alınan link sayısı
  • Sitenin aldığı trafik
  • Sitenin aranma hacmi
  • Sosyal medyadan alınan yönlendirme linkleri
  • Sitenin SEO yapısı ve kalitesi
  • Do Follow ve No-Follow Linkler

Bu kriterler AO skorunuzu doğrudan etkilemektedir. Bu noktada farklı sitelerden alınan linkler, skorunuzu oldukça etkilemektedir. Backlink aldığınızda, sitenizdeki içeriğin değerli olduğunu göstermiş olduğunuz için farklı sitelerden birden fazla backlink almanız, alan adı otoritesi için olumlu olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinize “Backlink” elde etmenin 11 pratik yolu

Ancak backlink konusuna özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Backlink satın almak, AO skorunuza zarar vereceği gibi arama motorlarındaki sıralamanızı da olumsuz etkileyebilir. Alınan backlinklerin kalitesi önemli olduğu için rastgele sitelerden link almak size bir şey katmayacaktır. Bu sebeple de bu konuya özellikle dikkat etmenizde yarar var.

İlgili rehber: Backlink satın almak zararlı mı değil mi?

Alan adı otoritesi yükseltmek için neler yapmanız gerekiyor?

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi backlink alımlarınızda dikkat etmeniz gerekiyor. Backlink satın almak, yarardan çok zarara neden olabileceği için organik yöntemlerle link almanız oldukça önemli. Bunun için içerik üretimine ağırlık verebilir ve başkalarının da referans olarak göstereceği içerikler üretebilirsiniz.

Bunun yanı sıra sitenizde SEO çalışmalarının kalitesini artırmanız gerekir. Sitenizi arama motorlarına uyumlu hale getirmediğinizde, organik olarak trafik almanız ve arama sorgularında görünmeniz mümkün olmayacaktır. Alan adınız eski dahi olsa, doğru SEO çalışmaları olmadan bunun çok fazla bir değeri olamyacaktır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020

Site üzerindeki tüm sayfalarda SEO çalışmalarını yapmanız, gereken durumlarda bu bilgileri güncellemeniz ve arama motorlarına uyumlu hale getirecek çalışmaları yaparak, sayfalarınızın değerini artırmanız gerekiyor.

SEO ve backlink çalışmalarının yanı sıra site üzerindeki kullanıcı deneyimini de artırmanız alan adı otoritesi üzerine çalışırken etkili olacaktır. Sitenize gelen kullanıcıalrın sitede daha fazla vakit geçirmelerini sağladığınızda, arama motorları sitenizdeki içeriklerin kaliteli ve kullanıcıların beklentilerini karşıladığını algılayacaktır. Siteden hemen çıkma oranlarını düşürmeniz ve kullanıcılara iyi bir deneyim sunmanız, sitenizin de değerini artıracaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?

Sosyal ağlardan aldığınız yönlendirme linkleri de sitenizin değerli olduğunu göstermektedir. Burada sadece kendi hesaplarınızda paylaştığınız linkler değil, kullanıcıların kendi hesaplarından sizinle ilgili yaptıkları paylaşımlar da önemli. Ne kadar çok kullanıcı markanızdan ve sitenizden bahsederse, sitenizin değeri de bir o kadar artmaya başlayacaktır.

Alan adı otoritesi neden önemli?

Alan adı otoritesi öncelikle sitenizin güvenilirliği ve arama sorgularındaki değeri açısından önemlidir. Sitenizin AO skoru yükseldiğinde, site üzerinde yaptığınız çalışmaların da doğru olduğu kanısına varabilirsiniz.

AO doğrudan Google üzerindeki sıralamayı etkileyen bir faktör değildir. Ancak bu değerin yüksek olması size yukarıda da bahsettiğimzi gibi, site üzerinde doğru çalışmaları yapıp yapmadığınızı gösterir. Örneğin, doğru SEO çalışmalarını yapmak, kaliteli backlinkler almak, kullanıcı deneyimini geliştirmek, site içi link sayısını artırmak, site trafiğini ve sitede geçirilen süreyi artırmanız doğal olarak Google’daki sıralamalarınıza da etki edecektir.

Alan adı otoritesi de ölçümlenmesi gereken bir metriktir ve size yaptığınız çalışmaların ne kadar verimli olduğunu görmek için bir veri sunar. Bu sebeple de önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir....
29 Haziran 2018
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli...
11 Mayıs 2020
Sinan Oypan