Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?

18 Eylül 2020
Sinan Oypan
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?

Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini yükseltecek çalışmalar yapmak, organik olarak arama motorlarından daha fazla trafik almanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Alan adı otoritesi nedir?

Alan adı otoritesi, bir web sitenin arama motoru üzerinde nasıl bir değeri olduğunu ve yine arama motorları üzerinde ne kadar gücü olduğunu gösteren bir değerdir. 0 ile 100 arasında hesaplanan bu metrik, ne kadar yüksek olursa, sitenin otoritesinin o kadar yüksek olduğunu göstermektedir. Türkçe’de AO, İngilizce’de ise DA (Domain Authority) olarak kısaltılan bu metrik, SEO açısından da siteye değer katmaktadır.

Bu değer rakip analizinde önemli bir yere sahip olduğu için de e-ticaret firmalarının bu skorlarını yükseltmek için çalışmalar yapmaları gerekmektedir. Bu noktada da öncelikle bu skoru etkileyen faktörlerin ne olduğunu bilmek gerekiyor.

Alan adı otoritesi hangi kriterlere göre belirlenir

AO üzerine çalışmaya başlamadan önce hangi kriterler üzerinde durmanız gerektiğini de bilmeniz gerekmekte. Bu sayede AO üzerine çalışırken nelere odaklanmanız gerektiğini de bilirsiniz. AO skorunu belirleyen kriterler ise şu şekilde:

  • Alan adının yaşı
  • Alınan backlinkler
  • Backlinklerin kalitesi ve alınan sitelerin alan adı otorite skoru
  • Alınan link sayısı
  • Sitenin aldığı trafik
  • Sitenin aranma hacmi
  • Sosyal medyadan alınan yönlendirme linkleri
  • Sitenin SEO yapısı ve kalitesi
  • Do Follow ve No-Follow Linkler

Bu kriterler AO skorunuzu doğrudan etkilemektedir. Bu noktada farklı sitelerden alınan linkler, skorunuzu oldukça etkilemektedir. Backlink aldığınızda, sitenizdeki içeriğin değerli olduğunu göstermiş olduğunuz için farklı sitelerden birden fazla backlink almanız, alan adı otoritesi için olumlu olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinize “Backlink” elde etmenin 11 pratik yolu

Ancak backlink konusuna özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Backlink satın almak, AO skorunuza zarar vereceği gibi arama motorlarındaki sıralamanızı da olumsuz etkileyebilir. Alınan backlinklerin kalitesi önemli olduğu için rastgele sitelerden link almak size bir şey katmayacaktır. Bu sebeple de bu konuya özellikle dikkat etmenizde yarar var.

İlgili rehber: Backlink satın almak zararlı mı değil mi?

Alan adı otoritesi yükseltmek için neler yapmanız gerekiyor?

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi backlink alımlarınızda dikkat etmeniz gerekiyor. Backlink satın almak, yarardan çok zarara neden olabileceği için organik yöntemlerle link almanız oldukça önemli. Bunun için içerik üretimine ağırlık verebilir ve başkalarının da referans olarak göstereceği içerikler üretebilirsiniz.

Bunun yanı sıra sitenizde SEO çalışmalarının kalitesini artırmanız gerekir. Sitenizi arama motorlarına uyumlu hale getirmediğinizde, organik olarak trafik almanız ve arama sorgularında görünmeniz mümkün olmayacaktır. Alan adınız eski dahi olsa, doğru SEO çalışmaları olmadan bunun çok fazla bir değeri olamyacaktır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020

Site üzerindeki tüm sayfalarda SEO çalışmalarını yapmanız, gereken durumlarda bu bilgileri güncellemeniz ve arama motorlarına uyumlu hale getirecek çalışmaları yaparak, sayfalarınızın değerini artırmanız gerekiyor.

SEO ve backlink çalışmalarının yanı sıra site üzerindeki kullanıcı deneyimini de artırmanız alan adı otoritesi üzerine çalışırken etkili olacaktır. Sitenize gelen kullanıcıalrın sitede daha fazla vakit geçirmelerini sağladığınızda, arama motorları sitenizdeki içeriklerin kaliteli ve kullanıcıların beklentilerini karşıladığını algılayacaktır. Siteden hemen çıkma oranlarını düşürmeniz ve kullanıcılara iyi bir deneyim sunmanız, sitenizin de değerini artıracaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?

Sosyal ağlardan aldığınız yönlendirme linkleri de sitenizin değerli olduğunu göstermektedir. Burada sadece kendi hesaplarınızda paylaştığınız linkler değil, kullanıcıların kendi hesaplarından sizinle ilgili yaptıkları paylaşımlar da önemli. Ne kadar çok kullanıcı markanızdan ve sitenizden bahsederse, sitenizin değeri de bir o kadar artmaya başlayacaktır.

Alan adı otoritesi neden önemli?

Alan adı otoritesi öncelikle sitenizin güvenilirliği ve arama sorgularındaki değeri açısından önemlidir. Sitenizin AO skoru yükseldiğinde, site üzerinde yaptığınız çalışmaların da doğru olduğu kanısına varabilirsiniz.

AO doğrudan Google üzerindeki sıralamayı etkileyen bir faktör değildir. Ancak bu değerin yüksek olması size yukarıda da bahsettiğimzi gibi, site üzerinde doğru çalışmaları yapıp yapmadığınızı gösterir. Örneğin, doğru SEO çalışmalarını yapmak, kaliteli backlinkler almak, kullanıcı deneyimini geliştirmek, site içi link sayısını artırmak, site trafiğini ve sitede geçirilen süreyi artırmanız doğal olarak Google’daki sıralamalarınıza da etki edecektir.

Alan adı otoritesi de ölçümlenmesi gereken bir metriktir ve size yaptığınız çalışmaların ne kadar verimli olduğunu görmek için bir veri sunar. Bu sebeple de önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem,...
3 Şubat 2019
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
Etkileşimlerinizi yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara...
17 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın