Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?

18 Eylül 2020
Sinan Oypan

Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini yükseltecek çalışmalar yapmak, organik olarak arama motorlarından daha fazla trafik almanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Alan adı otoritesi nedir?

Alan adı otoritesi, bir web sitenin arama motoru üzerinde nasıl bir değeri olduğunu ve yine arama motorları üzerinde ne kadar gücü olduğunu gösteren bir değerdir. 0 ile 100 arasında hesaplanan bu metrik, ne kadar yüksek olursa, sitenin otoritesinin o kadar yüksek olduğunu göstermektedir. Türkçe’de AO, İngilizce’de ise DA (Domain Authority) olarak kısaltılan bu metrik, SEO açısından da siteye değer katmaktadır.

Bu değer rakip analizinde önemli bir yere sahip olduğu için de e-ticaret firmalarının bu skorlarını yükseltmek için çalışmalar yapmaları gerekmektedir. Bu noktada da öncelikle bu skoru etkileyen faktörlerin ne olduğunu bilmek gerekiyor.

Alan adı otoritesi hangi kriterlere göre belirlenir

AO üzerine çalışmaya başlamadan önce hangi kriterler üzerinde durmanız gerektiğini de bilmeniz gerekmekte. Bu sayede AO üzerine çalışırken nelere odaklanmanız gerektiğini de bilirsiniz. AO skorunu belirleyen kriterler ise şu şekilde:

  • Alan adının yaşı
  • Alınan backlinkler
  • Backlinklerin kalitesi ve alınan sitelerin alan adı otorite skoru
  • Alınan link sayısı
  • Sitenin aldığı trafik
  • Sitenin aranma hacmi
  • Sosyal medyadan alınan yönlendirme linkleri
  • Sitenin SEO yapısı ve kalitesi
  • Do Follow ve No-Follow Linkler

Bu kriterler AO skorunuzu doğrudan etkilemektedir. Bu noktada farklı sitelerden alınan linkler, skorunuzu oldukça etkilemektedir. Backlink aldığınızda, sitenizdeki içeriğin değerli olduğunu göstermiş olduğunuz için farklı sitelerden birden fazla backlink almanız, alan adı otoritesi için olumlu olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinize “Backlink” elde etmenin 11 pratik yolu

Ancak backlink konusuna özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Backlink satın almak, AO skorunuza zarar vereceği gibi arama motorlarındaki sıralamanızı da olumsuz etkileyebilir. Alınan backlinklerin kalitesi önemli olduğu için rastgele sitelerden link almak size bir şey katmayacaktır. Bu sebeple de bu konuya özellikle dikkat etmenizde yarar var.

İlgili rehber: Backlink satın almak zararlı mı değil mi?

Alan adı otoritesi yükseltmek için neler yapmanız gerekiyor?

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi backlink alımlarınızda dikkat etmeniz gerekiyor. Backlink satın almak, yarardan çok zarara neden olabileceği için organik yöntemlerle link almanız oldukça önemli. Bunun için içerik üretimine ağırlık verebilir ve başkalarının da referans olarak göstereceği içerikler üretebilirsiniz.

Bunun yanı sıra sitenizde SEO çalışmalarının kalitesini artırmanız gerekir. Sitenizi arama motorlarına uyumlu hale getirmediğinizde, organik olarak trafik almanız ve arama sorgularında görünmeniz mümkün olmayacaktır. Alan adınız eski dahi olsa, doğru SEO çalışmaları olmadan bunun çok fazla bir değeri olamyacaktır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020

Site üzerindeki tüm sayfalarda SEO çalışmalarını yapmanız, gereken durumlarda bu bilgileri güncellemeniz ve arama motorlarına uyumlu hale getirecek çalışmaları yaparak, sayfalarınızın değerini artırmanız gerekiyor.

SEO ve backlink çalışmalarının yanı sıra site üzerindeki kullanıcı deneyimini de artırmanız alan adı otoritesi üzerine çalışırken etkili olacaktır. Sitenize gelen kullanıcıalrın sitede daha fazla vakit geçirmelerini sağladığınızda, arama motorları sitenizdeki içeriklerin kaliteli ve kullanıcıların beklentilerini karşıladığını algılayacaktır. Siteden hemen çıkma oranlarını düşürmeniz ve kullanıcılara iyi bir deneyim sunmanız, sitenizin de değerini artıracaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?

Sosyal ağlardan aldığınız yönlendirme linkleri de sitenizin değerli olduğunu göstermektedir. Burada sadece kendi hesaplarınızda paylaştığınız linkler değil, kullanıcıların kendi hesaplarından sizinle ilgili yaptıkları paylaşımlar da önemli. Ne kadar çok kullanıcı markanızdan ve sitenizden bahsederse, sitenizin değeri de bir o kadar artmaya başlayacaktır.

Alan adı otoritesi neden önemli?

Alan adı otoritesi öncelikle sitenizin güvenilirliği ve arama sorgularındaki değeri açısından önemlidir. Sitenizin AO skoru yükseldiğinde, site üzerinde yaptığınız çalışmaların da doğru olduğu kanısına varabilirsiniz.

AO doğrudan Google üzerindeki sıralamayı etkileyen bir faktör değildir. Ancak bu değerin yüksek olması size yukarıda da bahsettiğimzi gibi, site üzerinde doğru çalışmaları yapıp yapmadığınızı gösterir. Örneğin, doğru SEO çalışmalarını yapmak, kaliteli backlinkler almak, kullanıcı deneyimini geliştirmek, site içi link sayısını artırmak, site trafiğini ve sitede geçirilen süreyi artırmanız doğal olarak Google’daki sıralamalarınıza da etki edecektir.

Alan adı otoritesi de ölçümlenmesi gereken bir metriktir ve size yaptığınız çalışmaların ne kadar verimli olduğunu görmek için bir veri sunar. Bu sebeple de önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online işler konusunda arayışa girenler, işini evden yönetip, aynı zamanda kendi işinin patronu olmak isteyenler için e-ticaret pazarı; düşük riskli, az yatırımla işinizi kurabileceğiniz bir alan olarak dikkat çekiyor. ...
14 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan