Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler

26 Haziran 2016
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler

Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor.

Her fikir ilk başta çok parlak ve karlı görünebilir; ancak konunun biraz üstüne gittiğinizde aslında bu fikrin de çok iyi sonuçlar getiremeyeceğini görebilirsiniz. Bu nedenle de fikrinizi işe dönüştürmeden önce bazı sorulara yanıt vermenizde fayda var.

Fikriniz bir sorunu çözüyor mu?

Bir girişimin başarılı olabilmesindeki en önemli etkenlerden biri de tüketicilerin bir sorununa çözüm getiriyor olması. Bulduğunuz fikir ya da satmayı düşündüğünüz ürün, tüketicilerin belli bir sorununu çözüyor mu? Tüketicilerin hayatını daha kolay bir hale getirecek bir çözüm sağlayabilecek misiniz?

Pazardaki rekabetin durumu ne?

Başka bir deyişle, sizden başka kaç firma bu çözüm üzerine odaklanmış durumda? Başka firmala bu soruna yönelik nasıl çözümler sunuyor? Rekabetin olduğu bir pazarda sizin çözümünüz nasıl farklılık gösterebilecek?

Diğer firmalardan nasıl farklılaşabileceksiniz?

Pazarda rekabet olduğunu ele alacak olursak siz, sunduğunuz çözümle nasıl farklılaşmayı planlıyorsunuz? Tüketiciler hali hazırda bu çözüme ulaşabiliyorken, neden sizin ürünlerinizi ya da çözümünüzü kullanmalılar. Farklı bir şekilde konuyu ele alacak olursak, rakiplerinizden farklı olarak neler yapacaksınız ve bu yaptığınız değişiklikler tüketicilerin ne kadar ilgisini çekecek?

Rakiplerden farklı bir şekilde pazara giriş yapmazsanız büyük ihtimalle tüketicilere ulaşmakta zorluk çekeceksiniz. Çünkü tüketiciler bildikleri ve alıştıkları yerlerden alışveriş yapmayı, yeni bir siteden alışveriş yapmaya tercih edeceklerdir.

Pazarın büyüme potansiyeli var mı?

Girmeyi planladığınız pazarın şuanki durumunun nasıl olduğunu incelemelisiniz. Pazarda yeteri kadar potansiyel olup olmadığını, bundan sonraki 5 ile 10 yıl içerisinde bu pazarın nasıl bir gelişme göstereceğini önceden araştırmalısınız. Pazara şuan talep olsa da uzun vadede, bu gelişim devam edecek mi?

Uzun vadede gelişmeye açık olmayan pazarlara yatırım yapmak girişiminizin kısa süreli olmasına ve sizin de yaptığınız yatırımın karşılığını alamamanıza neden olabilir. Kısa vadeli çalışmalar amaçlayan bir girişim fikriniz varsa, bu potansiyel büyümenin ve küçülmenin hesaplarını yaparak işinize başlamalısınız.

Ne kadarlık bir sermayeye ihtiyacınız olacak?

Aklınızdaki fikri hayata geçirirken belli bir sermayeye ihtiyacınız olabilir. Sıfırdan bir ürün geliştirecekseniz bunun Ar-Ge masrafaları olacaktır. Var olan ürünleri satmayı düşünüyorsanız depo ve stok yönetimi konusunda sermayeye ihtiyacınız olabilir. Bunun yanı sıra şirket kurulumu, e-ticaret sitesi kurulumu, gerekli yazılımlar ve altyapılar da belli bir sermaye gerektirir.

Giriş yapmayı planladığınız pazarın dinamiklerine göre bu sermayeler farklılık gösterebilir. Aklınızdaki fikri hayata geçirirken, bu sermayeyi oluşturabilecek misiniz?

Yasal düzenlemeler bulunuyor mu?

Yapmayı planladığınız işle ilgili, devletin getirdiği yasal düzenleme ya da zorunlukluklar bulunuyor mu? Bu düzenlemelere uygun bir şekilde iş yapmanız gerekeceği için, bu alanlarda da belli yatırımlar yapmanız gerekebilir. Ürünlerle ilgili devlet tarafından izin ya da kalite belgeleri almanız gerekecektir ve bu işlemlerin de belli bir maddi karşılığı olacak. Ortaya koyduğunuz sermayenin bu yasal zorunlukları da kapsaması gerekir.

Gerekli teknik bilgiye sahip misiniz?

Yapacağınız işle ilgili gerekli teknik bilgiye sahip olamamınız, işlerin yapılması için dışarıdan destek almanıza ya da belli bir ekip kurmanıza neden olacaktır. Tabii ki bu da ihtiyacınız olan sermayenin miktarını değiştirecektir. İşin teknik kısımlarını bilmemeniz, işi hayata geçirmek için devamlı olarak dışarıdan destek almanıza ve işlerinizi başkalarına yaptırmanıza neden olabilir.

Kar marjınız ve ortalama satış miktarınız ne olacak?

Ürün veya hizmetlerinizin kar marjı ne kadar olacak? Bu kar marjları ile ne kadar süre ayakta kalabilirsiniz? Bu kar marjını korumanız takdirde, uzun vadede gelirlerinizi artırarak işinize gerekli yatırımları yapabilir misiniz?

Kar marjınızın yanı sıra ortalama olarak aylık ve yıllık olarak ne kadar satış yapmayı planladığınıza da karar vermelisiniz. Bu satış ortalamasını tutturmak için nasıl çalışmalar yapacağınıza, hedef kitlenize nasıl ulaşacağınıza ve yeni hedef kitlelere ulaşarak marka bilinirliğinizi artırmak için ne gibi yatırımlar yapacağınıza da ilk etapta karar vermelisiniz.

Ne kadarlık bir zaman diliminde kar etmeye başlayacaksınız?

Fikrinizi hayata geçirip işinizi kurduktan sonra, ne kadarlık bir süreç içerisinde para kazanmaya başlamayı hedefliyorsunuz. Her ürün grubunun ve pazarın dinamikleri farklıdır ve bunlara sizin yaptığınız pazarlama çalışmaları da eklenince, girişiminiz üzerinden para kazanma süreniz değişebilir.

İşin kurulmasından sonra ne kadarlık bir süreç içerisinde, para kazanıp kara geçmeyi planlıyorsunuz? Bu çalışmaları yaparken nasıl reklam ve pazarlama çalışmaları yapacaksınız? Yıllık bazda nasıl bir tanıtım ve satış strateji izleyerek, şirketin kara geçiş süresini kısaltacaksınız?

Bir fikri hayata geçirmek çok da zor değildir; ancak bunu kısa sürede paraya dönüştürmek oldukça zor bir süreçtir ve bu süreç boyunca sizin de bazı önlemler alarak, kar edilmeyen süreci karşılayabilecek gerekli sermayeyi oluşturmanız lazım. Aksi takdirde kar edemediğiniz süreç boyunca zarar ederek, iflasla yüzleşmek zorunda kalabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor. Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların...
1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Video düzenleme programları, masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarınızda (PC) e-ticaret siteniz için videoları düzenlemenize yardımcı olmakta. Özellikle video içerik üretmek ancak bir ajans ya da influencer ile çalışmak için...
12 Haziran 2019
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin