Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler

26 Haziran 2016
Sinan Oypan

Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor.

Her fikir ilk başta çok parlak ve karlı görünebilir; ancak konunun biraz üstüne gittiğinizde aslında bu fikrin de çok iyi sonuçlar getiremeyeceğini görebilirsiniz. Bu nedenle de fikrinizi işe dönüştürmeden önce bazı sorulara yanıt vermenizde fayda var.

Fikriniz bir sorunu çözüyor mu?

Bir girişimin başarılı olabilmesindeki en önemli etkenlerden biri de tüketicilerin bir sorununa çözüm getiriyor olması. Bulduğunuz fikir ya da satmayı düşündüğünüz ürün, tüketicilerin belli bir sorununu çözüyor mu? Tüketicilerin hayatını daha kolay bir hale getirecek bir çözüm sağlayabilecek misiniz?

Pazardaki rekabetin durumu ne?

Başka bir deyişle, sizden başka kaç firma bu çözüm üzerine odaklanmış durumda? Başka firmala bu soruna yönelik nasıl çözümler sunuyor? Rekabetin olduğu bir pazarda sizin çözümünüz nasıl farklılık gösterebilecek?

Diğer firmalardan nasıl farklılaşabileceksiniz?

Pazarda rekabet olduğunu ele alacak olursak siz, sunduğunuz çözümle nasıl farklılaşmayı planlıyorsunuz? Tüketiciler hali hazırda bu çözüme ulaşabiliyorken, neden sizin ürünlerinizi ya da çözümünüzü kullanmalılar. Farklı bir şekilde konuyu ele alacak olursak, rakiplerinizden farklı olarak neler yapacaksınız ve bu yaptığınız değişiklikler tüketicilerin ne kadar ilgisini çekecek?

Rakiplerden farklı bir şekilde pazara giriş yapmazsanız büyük ihtimalle tüketicilere ulaşmakta zorluk çekeceksiniz. Çünkü tüketiciler bildikleri ve alıştıkları yerlerden alışveriş yapmayı, yeni bir siteden alışveriş yapmaya tercih edeceklerdir.

Pazarın büyüme potansiyeli var mı?

Girmeyi planladığınız pazarın şuanki durumunun nasıl olduğunu incelemelisiniz. Pazarda yeteri kadar potansiyel olup olmadığını, bundan sonraki 5 ile 10 yıl içerisinde bu pazarın nasıl bir gelişme göstereceğini önceden araştırmalısınız. Pazara şuan talep olsa da uzun vadede, bu gelişim devam edecek mi?

Uzun vadede gelişmeye açık olmayan pazarlara yatırım yapmak girişiminizin kısa süreli olmasına ve sizin de yaptığınız yatırımın karşılığını alamamanıza neden olabilir. Kısa vadeli çalışmalar amaçlayan bir girişim fikriniz varsa, bu potansiyel büyümenin ve küçülmenin hesaplarını yaparak işinize başlamalısınız.

Ne kadarlık bir sermayeye ihtiyacınız olacak?

Aklınızdaki fikri hayata geçirirken belli bir sermayeye ihtiyacınız olabilir. Sıfırdan bir ürün geliştirecekseniz bunun Ar-Ge masrafaları olacaktır. Var olan ürünleri satmayı düşünüyorsanız depo ve stok yönetimi konusunda sermayeye ihtiyacınız olabilir. Bunun yanı sıra şirket kurulumu, e-ticaret sitesi kurulumu, gerekli yazılımlar ve altyapılar da belli bir sermaye gerektirir.

Giriş yapmayı planladığınız pazarın dinamiklerine göre bu sermayeler farklılık gösterebilir. Aklınızdaki fikri hayata geçirirken, bu sermayeyi oluşturabilecek misiniz?

Yasal düzenlemeler bulunuyor mu?

Yapmayı planladığınız işle ilgili, devletin getirdiği yasal düzenleme ya da zorunlukluklar bulunuyor mu? Bu düzenlemelere uygun bir şekilde iş yapmanız gerekeceği için, bu alanlarda da belli yatırımlar yapmanız gerekebilir. Ürünlerle ilgili devlet tarafından izin ya da kalite belgeleri almanız gerekecektir ve bu işlemlerin de belli bir maddi karşılığı olacak. Ortaya koyduğunuz sermayenin bu yasal zorunlukları da kapsaması gerekir.

Gerekli teknik bilgiye sahip misiniz?

Yapacağınız işle ilgili gerekli teknik bilgiye sahip olamamınız, işlerin yapılması için dışarıdan destek almanıza ya da belli bir ekip kurmanıza neden olacaktır. Tabii ki bu da ihtiyacınız olan sermayenin miktarını değiştirecektir. İşin teknik kısımlarını bilmemeniz, işi hayata geçirmek için devamlı olarak dışarıdan destek almanıza ve işlerinizi başkalarına yaptırmanıza neden olabilir.

Kar marjınız ve ortalama satış miktarınız ne olacak?

Ürün veya hizmetlerinizin kar marjı ne kadar olacak? Bu kar marjları ile ne kadar süre ayakta kalabilirsiniz? Bu kar marjını korumanız takdirde, uzun vadede gelirlerinizi artırarak işinize gerekli yatırımları yapabilir misiniz?

Kar marjınızın yanı sıra ortalama olarak aylık ve yıllık olarak ne kadar satış yapmayı planladığınıza da karar vermelisiniz. Bu satış ortalamasını tutturmak için nasıl çalışmalar yapacağınıza, hedef kitlenize nasıl ulaşacağınıza ve yeni hedef kitlelere ulaşarak marka bilinirliğinizi artırmak için ne gibi yatırımlar yapacağınıza da ilk etapta karar vermelisiniz.

Ne kadarlık bir zaman diliminde kar etmeye başlayacaksınız?

Fikrinizi hayata geçirip işinizi kurduktan sonra, ne kadarlık bir süreç içerisinde para kazanmaya başlamayı hedefliyorsunuz. Her ürün grubunun ve pazarın dinamikleri farklıdır ve bunlara sizin yaptığınız pazarlama çalışmaları da eklenince, girişiminiz üzerinden para kazanma süreniz değişebilir.

İşin kurulmasından sonra ne kadarlık bir süreç içerisinde, para kazanıp kara geçmeyi planlıyorsunuz? Bu çalışmaları yaparken nasıl reklam ve pazarlama çalışmaları yapacaksınız? Yıllık bazda nasıl bir tanıtım ve satış strateji izleyerek, şirketin kara geçiş süresini kısaltacaksınız?

Bir fikri hayata geçirmek çok da zor değildir; ancak bunu kısa sürede paraya dönüştürmek oldukça zor bir süreçtir ve bu süreç boyunca sizin de bazı önlemler alarak, kar edilmeyen süreci karşılayabilecek gerekli sermayeyi oluşturmanız lazım. Aksi takdirde kar edemediğiniz süreç boyunca zarar ederek, iflasla yüzleşmek zorunda kalabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu...
3 Mart 2020
Sinan Oypan
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan