Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler

26 Haziran 2016
Sinan Oypan

Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor.

Her fikir ilk başta çok parlak ve karlı görünebilir; ancak konunun biraz üstüne gittiğinizde aslında bu fikrin de çok iyi sonuçlar getiremeyeceğini görebilirsiniz. Bu nedenle de fikrinizi işe dönüştürmeden önce bazı sorulara yanıt vermenizde fayda var.

Fikriniz bir sorunu çözüyor mu?

Bir girişimin başarılı olabilmesindeki en önemli etkenlerden biri de tüketicilerin bir sorununa çözüm getiriyor olması. Bulduğunuz fikir ya da satmayı düşündüğünüz ürün, tüketicilerin belli bir sorununu çözüyor mu? Tüketicilerin hayatını daha kolay bir hale getirecek bir çözüm sağlayabilecek misiniz?

Pazardaki rekabetin durumu ne?

Başka bir deyişle, sizden başka kaç firma bu çözüm üzerine odaklanmış durumda? Başka firmala bu soruna yönelik nasıl çözümler sunuyor? Rekabetin olduğu bir pazarda sizin çözümünüz nasıl farklılık gösterebilecek?

Diğer firmalardan nasıl farklılaşabileceksiniz?

Pazarda rekabet olduğunu ele alacak olursak siz, sunduğunuz çözümle nasıl farklılaşmayı planlıyorsunuz? Tüketiciler hali hazırda bu çözüme ulaşabiliyorken, neden sizin ürünlerinizi ya da çözümünüzü kullanmalılar. Farklı bir şekilde konuyu ele alacak olursak, rakiplerinizden farklı olarak neler yapacaksınız ve bu yaptığınız değişiklikler tüketicilerin ne kadar ilgisini çekecek?

Rakiplerden farklı bir şekilde pazara giriş yapmazsanız büyük ihtimalle tüketicilere ulaşmakta zorluk çekeceksiniz. Çünkü tüketiciler bildikleri ve alıştıkları yerlerden alışveriş yapmayı, yeni bir siteden alışveriş yapmaya tercih edeceklerdir.

Pazarın büyüme potansiyeli var mı?

Girmeyi planladığınız pazarın şuanki durumunun nasıl olduğunu incelemelisiniz. Pazarda yeteri kadar potansiyel olup olmadığını, bundan sonraki 5 ile 10 yıl içerisinde bu pazarın nasıl bir gelişme göstereceğini önceden araştırmalısınız. Pazara şuan talep olsa da uzun vadede, bu gelişim devam edecek mi?

Uzun vadede gelişmeye açık olmayan pazarlara yatırım yapmak girişiminizin kısa süreli olmasına ve sizin de yaptığınız yatırımın karşılığını alamamanıza neden olabilir. Kısa vadeli çalışmalar amaçlayan bir girişim fikriniz varsa, bu potansiyel büyümenin ve küçülmenin hesaplarını yaparak işinize başlamalısınız.

Ne kadarlık bir sermayeye ihtiyacınız olacak?

Aklınızdaki fikri hayata geçirirken belli bir sermayeye ihtiyacınız olabilir. Sıfırdan bir ürün geliştirecekseniz bunun Ar-Ge masrafaları olacaktır. Var olan ürünleri satmayı düşünüyorsanız depo ve stok yönetimi konusunda sermayeye ihtiyacınız olabilir. Bunun yanı sıra şirket kurulumu, e-ticaret sitesi kurulumu, gerekli yazılımlar ve altyapılar da belli bir sermaye gerektirir.

Giriş yapmayı planladığınız pazarın dinamiklerine göre bu sermayeler farklılık gösterebilir. Aklınızdaki fikri hayata geçirirken, bu sermayeyi oluşturabilecek misiniz?

Yasal düzenlemeler bulunuyor mu?

Yapmayı planladığınız işle ilgili, devletin getirdiği yasal düzenleme ya da zorunlukluklar bulunuyor mu? Bu düzenlemelere uygun bir şekilde iş yapmanız gerekeceği için, bu alanlarda da belli yatırımlar yapmanız gerekebilir. Ürünlerle ilgili devlet tarafından izin ya da kalite belgeleri almanız gerekecektir ve bu işlemlerin de belli bir maddi karşılığı olacak. Ortaya koyduğunuz sermayenin bu yasal zorunlukları da kapsaması gerekir.

Gerekli teknik bilgiye sahip misiniz?

Yapacağınız işle ilgili gerekli teknik bilgiye sahip olamamınız, işlerin yapılması için dışarıdan destek almanıza ya da belli bir ekip kurmanıza neden olacaktır. Tabii ki bu da ihtiyacınız olan sermayenin miktarını değiştirecektir. İşin teknik kısımlarını bilmemeniz, işi hayata geçirmek için devamlı olarak dışarıdan destek almanıza ve işlerinizi başkalarına yaptırmanıza neden olabilir.

Kar marjınız ve ortalama satış miktarınız ne olacak?

Ürün veya hizmetlerinizin kar marjı ne kadar olacak? Bu kar marjları ile ne kadar süre ayakta kalabilirsiniz? Bu kar marjını korumanız takdirde, uzun vadede gelirlerinizi artırarak işinize gerekli yatırımları yapabilir misiniz?

Kar marjınızın yanı sıra ortalama olarak aylık ve yıllık olarak ne kadar satış yapmayı planladığınıza da karar vermelisiniz. Bu satış ortalamasını tutturmak için nasıl çalışmalar yapacağınıza, hedef kitlenize nasıl ulaşacağınıza ve yeni hedef kitlelere ulaşarak marka bilinirliğinizi artırmak için ne gibi yatırımlar yapacağınıza da ilk etapta karar vermelisiniz.

Ne kadarlık bir zaman diliminde kar etmeye başlayacaksınız?

Fikrinizi hayata geçirip işinizi kurduktan sonra, ne kadarlık bir süreç içerisinde para kazanmaya başlamayı hedefliyorsunuz. Her ürün grubunun ve pazarın dinamikleri farklıdır ve bunlara sizin yaptığınız pazarlama çalışmaları da eklenince, girişiminiz üzerinden para kazanma süreniz değişebilir.

İşin kurulmasından sonra ne kadarlık bir süreç içerisinde, para kazanıp kara geçmeyi planlıyorsunuz? Bu çalışmaları yaparken nasıl reklam ve pazarlama çalışmaları yapacaksınız? Yıllık bazda nasıl bir tanıtım ve satış strateji izleyerek, şirketin kara geçiş süresini kısaltacaksınız?

Bir fikri hayata geçirmek çok da zor değildir; ancak bunu kısa sürede paraya dönüştürmek oldukça zor bir süreçtir ve bu süreç boyunca sizin de bazı önlemler alarak, kar edilmeyen süreci karşılayabilecek gerekli sermayeyi oluşturmanız lazım. Aksi takdirde kar edemediğiniz süreç boyunca zarar ederek, iflasla yüzleşmek zorunda kalabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Birçok kişi kendi işini kurmak ister ancak ilk adımın ne olacağını veya nasıl başlamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşayabilirler. Bir diğer konu ise iş kurmak için doğru bir zamanın olup olmadığı sorunsalıdır....
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma...
22 Aralık 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
23 Eylül 2020
Sinan Oypan
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
27 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
Ideasoft Admin
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan