Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler

26 Haziran 2016
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler

Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor.

Her fikir ilk başta çok parlak ve karlı görünebilir; ancak konunun biraz üstüne gittiğinizde aslında bu fikrin de çok iyi sonuçlar getiremeyeceğini görebilirsiniz. Bu nedenle de fikrinizi işe dönüştürmeden önce bazı sorulara yanıt vermenizde fayda var.

Fikriniz bir sorunu çözüyor mu?

Bir girişimin başarılı olabilmesindeki en önemli etkenlerden biri de tüketicilerin bir sorununa çözüm getiriyor olması. Bulduğunuz fikir ya da satmayı düşündüğünüz ürün, tüketicilerin belli bir sorununu çözüyor mu? Tüketicilerin hayatını daha kolay bir hale getirecek bir çözüm sağlayabilecek misiniz?

Pazardaki rekabetin durumu ne?

Başka bir deyişle, sizden başka kaç firma bu çözüm üzerine odaklanmış durumda? Başka firmala bu soruna yönelik nasıl çözümler sunuyor? Rekabetin olduğu bir pazarda sizin çözümünüz nasıl farklılık gösterebilecek?

Diğer firmalardan nasıl farklılaşabileceksiniz?

Pazarda rekabet olduğunu ele alacak olursak siz, sunduğunuz çözümle nasıl farklılaşmayı planlıyorsunuz? Tüketiciler hali hazırda bu çözüme ulaşabiliyorken, neden sizin ürünlerinizi ya da çözümünüzü kullanmalılar. Farklı bir şekilde konuyu ele alacak olursak, rakiplerinizden farklı olarak neler yapacaksınız ve bu yaptığınız değişiklikler tüketicilerin ne kadar ilgisini çekecek?

Rakiplerden farklı bir şekilde pazara giriş yapmazsanız büyük ihtimalle tüketicilere ulaşmakta zorluk çekeceksiniz. Çünkü tüketiciler bildikleri ve alıştıkları yerlerden alışveriş yapmayı, yeni bir siteden alışveriş yapmaya tercih edeceklerdir.

Pazarın büyüme potansiyeli var mı?

Girmeyi planladığınız pazarın şuanki durumunun nasıl olduğunu incelemelisiniz. Pazarda yeteri kadar potansiyel olup olmadığını, bundan sonraki 5 ile 10 yıl içerisinde bu pazarın nasıl bir gelişme göstereceğini önceden araştırmalısınız. Pazara şuan talep olsa da uzun vadede, bu gelişim devam edecek mi?

Uzun vadede gelişmeye açık olmayan pazarlara yatırım yapmak girişiminizin kısa süreli olmasına ve sizin de yaptığınız yatırımın karşılığını alamamanıza neden olabilir. Kısa vadeli çalışmalar amaçlayan bir girişim fikriniz varsa, bu potansiyel büyümenin ve küçülmenin hesaplarını yaparak işinize başlamalısınız.

Ne kadarlık bir sermayeye ihtiyacınız olacak?

Aklınızdaki fikri hayata geçirirken belli bir sermayeye ihtiyacınız olabilir. Sıfırdan bir ürün geliştirecekseniz bunun Ar-Ge masrafaları olacaktır. Var olan ürünleri satmayı düşünüyorsanız depo ve stok yönetimi konusunda sermayeye ihtiyacınız olabilir. Bunun yanı sıra şirket kurulumu, e-ticaret sitesi kurulumu, gerekli yazılımlar ve altyapılar da belli bir sermaye gerektirir.

Giriş yapmayı planladığınız pazarın dinamiklerine göre bu sermayeler farklılık gösterebilir. Aklınızdaki fikri hayata geçirirken, bu sermayeyi oluşturabilecek misiniz?

Yasal düzenlemeler bulunuyor mu?

Yapmayı planladığınız işle ilgili, devletin getirdiği yasal düzenleme ya da zorunlukluklar bulunuyor mu? Bu düzenlemelere uygun bir şekilde iş yapmanız gerekeceği için, bu alanlarda da belli yatırımlar yapmanız gerekebilir. Ürünlerle ilgili devlet tarafından izin ya da kalite belgeleri almanız gerekecektir ve bu işlemlerin de belli bir maddi karşılığı olacak. Ortaya koyduğunuz sermayenin bu yasal zorunlukları da kapsaması gerekir.

Gerekli teknik bilgiye sahip misiniz?

Yapacağınız işle ilgili gerekli teknik bilgiye sahip olamamınız, işlerin yapılması için dışarıdan destek almanıza ya da belli bir ekip kurmanıza neden olacaktır. Tabii ki bu da ihtiyacınız olan sermayenin miktarını değiştirecektir. İşin teknik kısımlarını bilmemeniz, işi hayata geçirmek için devamlı olarak dışarıdan destek almanıza ve işlerinizi başkalarına yaptırmanıza neden olabilir.

Kar marjınız ve ortalama satış miktarınız ne olacak?

Ürün veya hizmetlerinizin kar marjı ne kadar olacak? Bu kar marjları ile ne kadar süre ayakta kalabilirsiniz? Bu kar marjını korumanız takdirde, uzun vadede gelirlerinizi artırarak işinize gerekli yatırımları yapabilir misiniz?

Kar marjınızın yanı sıra ortalama olarak aylık ve yıllık olarak ne kadar satış yapmayı planladığınıza da karar vermelisiniz. Bu satış ortalamasını tutturmak için nasıl çalışmalar yapacağınıza, hedef kitlenize nasıl ulaşacağınıza ve yeni hedef kitlelere ulaşarak marka bilinirliğinizi artırmak için ne gibi yatırımlar yapacağınıza da ilk etapta karar vermelisiniz.

Ne kadarlık bir zaman diliminde kar etmeye başlayacaksınız?

Fikrinizi hayata geçirip işinizi kurduktan sonra, ne kadarlık bir süreç içerisinde para kazanmaya başlamayı hedefliyorsunuz. Her ürün grubunun ve pazarın dinamikleri farklıdır ve bunlara sizin yaptığınız pazarlama çalışmaları da eklenince, girişiminiz üzerinden para kazanma süreniz değişebilir.

İşin kurulmasından sonra ne kadarlık bir süreç içerisinde, para kazanıp kara geçmeyi planlıyorsunuz? Bu çalışmaları yaparken nasıl reklam ve pazarlama çalışmaları yapacaksınız? Yıllık bazda nasıl bir tanıtım ve satış strateji izleyerek, şirketin kara geçiş süresini kısaltacaksınız?

Bir fikri hayata geçirmek çok da zor değildir; ancak bunu kısa sürede paraya dönüştürmek oldukça zor bir süreçtir ve bu süreç boyunca sizin de bazı önlemler alarak, kar edilmeyen süreci karşılayabilecek gerekli sermayeyi oluşturmanız lazım. Aksi takdirde kar edemediğiniz süreç boyunca zarar ederek, iflasla yüzleşmek zorunda kalabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan