Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

12 Kasım 2018
Sinan Oypan

Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Bunlara dikkat etmeniz ürün fotoğraflarınızın daha kaliteli ve göze iyi görünür olmasını sağlayacak.

Ne tür ürün fotoğrafları çekebilirsiniz?

Farklı amaçlar ve kullanımlar için ürün fotoğrafları çekebilirsiniz. Bunları ise şu şekilde sıralayabiliriz:

Stüdyo çekimleri: Stüdyo fotoğraf çekimleri ürün fotoğraflarında en sık kullanılan fotoğraf türlerinden biri. Genellikle beyaz arkaplan önünde ürünlerin yerleştirilmesiyle yapılır. Burada farklı arkaplan renkleri kullanıldığı gibi ürünün birçok farklı açıdan fotoğrafı çekilir. Bu çekimlerdeki amaç tüketicilere ürünü en iyi şekilde gösterecek fotoğrafları çekmektir.

Lifestyle ya da kullanım alanı çekimleri: Lifestyle veya kullanım alanı çekimleri ise ürünün günlük hayat içerisinde nasıl kullanıldığını tüketicilere göstermek amacıyla çekilen fotoğraflardır. Burada ürünün kullanım alanlarıyla ilgili konseptler oluşturularak, tüketicilerin ilgisini çekecek ürün fotoğrafları hazırlanabilir.

İhtişamlı çekimler: İhtişamlı çekimler, lifestyle çekimlerden biraz daha farklı olarak ürünü en ihtişamlı haliyle gösterecek çekimlerdir. Burada şık ve ihtişamlı ortamlarda, özel bir konsept ile beraber çekimler yapılarak, ürünlerin cezbediliciliği artırılmaya çalışılır.

Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

Akıllı telefonlarınızın kameraları gelişmiş lenslere ve özelliklere sahip olduğu için, doğru koşullar oluşturulduğunda ve doğru açılar yakalandığında kaliteli ürün fotoğrafların çekilmesine zemin oluşturur.

Aydınlık ve bol ışıklı ortamlarda çekim yapın

Pahalı stüdyo ekipmanlarınız olmasa da aydınlık ortamlar ürün fotoğraflarınızı çekebilmek için yeterli olacaktır. Akıllı telefonlarınızdaki kamera iyi ışıklandırılmış bir ortamda oldukça iyi fotoğraflar çekebilecektir. Bu sebeple de iki farklı alternatifi göz önünde bulundurabilirsiniz.

Dış mekan çekimleri: Gün ışığı en iyi ışık kaynağı olduğu için ürün fotoğraflarınızı dış mekanda çekmeyi düşünebilirsiniz. Bir arkaplan için beyaz ya da düze renkli bir duvarı kullanabileceğiniz gibi lifestyle çekimlerinizi de dış mekanlarda yapabilirsiniz. Doğrudan güneş ışığından kaçınmanız, ürün üzerindeki yansımaların azalmasını sağlar.

Büyük cam kenarlarında çekimler yapın: Ofis ya da evinizde büyük cam kapı ya da pencereler bulunuyorsa, bu alanların önü de fotoğraf çekimleri için oldukça etkilidir. Cam kapı ve pencere önünde doğal gün ışığından yararlanabileceğiniz için çekimlerinizin kalitesini artırabilirsiniz.

Çekim alanınızı düzenleyin

Bir arkaplan önünde ürünlerinizi çekecekseniz, arkaplanınızı hazırlamanız önemli. Burada beyaz bir duvarı kullanabileceğiniz gibi, büyük renkli kartonları kullanabilir ya da düz beyaz bir perdeyi dahi arkaplanı olarak kullanabilirsiniz.

Bunun yanı sıra eğer bir konsept fotoğrafı çekecekseniz, bu konsepte dahil olabilecek eşyaları bir araya getirmeniz ve çekim ortamınızı ayarlamanız gerekir.

Tripod (ayaklık) kullanın

Fotoğraflarınızın bulanık olmaması ve net çekimler yapabilmek için bir tripod (kamera ayaklığı) kullanabilirsiniz. Basit ve standart bir tripod bu çekimlerde işinizi kolaylaştıracaktır. Önemli olan kameranızı sabit tutarak çekimlerinizi net bir şekilde yapmaktır.

Kameranın flaşını kullanmayın

Kameranın flaşını ürün fotoğraflarda kullanmaktan kaçının. Flaş patladığında yakaladığınız görüntüde ürünün belli yerlerinde patlayan yerler olabilir ve bu da görüntünün iyi olmamasına neden olabilir. Ürününüzü çekim alanına yerleştirirken, iyi ışıklandırmanız, flaş ihtiyacını ortadan kaldırır.

Kamera görüntüsündeki ızgara çizgilerden yararlanın

Kamera uygulamasını açtığınızda ekranı 9 eşit parçaya bölen ızgara görünümünü görebilirsiniz. Bu ayar telefonunuzda kapalıysa, kamera ayarları bölümünde bu ayarı etkinleştirebilirsiniz.

Bu çizgiler ürününüzü ekranın ortasına simetrik bir şekilde yerleştirmenize yardımcı olarak, fotoğrafınızın daha iyi görünmesine yardımcı olarak, sizin de kadrajı iyi bir şekilde hizalamanızı sağlar.

Odağı ayarlayın

Akıllı telefonlarla ürün fotoğrafı çekerken, ürününüzün odakta olmasına da dikkat etmeniz gerekir. Bu cihazlarda bu ayarı yapmak oldukça kolay. Birçok cihazda kamerayı açıp, ürünü kadraja aldıktan sonra ürünün olduğu alana parmağınızla dokunduğunuzda, kamera bu noktayı odağına almaktadır. Böylelikle ürün fotoğraflarınızı daha net bir şekilde çekebilirsiniz.

Farklı açılardan çekim yapın

Ürünlerinizi farklı açılardan tüketicilere gösterebilmek için farklı açılardan çekimler yapmanız gerekir. Ürünün tüm yüzeyini gösterebilmek için çekim ortamını ara ara değiştirerek, ürünlerinizi farklı açılardan çekebilirsiniz.

Ürünün materyalini ve detaylarını daha iyi göstermek isterseniz yakın plan çekimleri de yapabilirsiniz. Böylelikle tüketicilere ürünü daha iyi tanıtma şansınız olur.

Farklı kamera uygulamalarını kullanın

Cihazınızın kamerası bu işlem için yeterli olsa da daha kapsamlı ayarlar yapabilmek için farklı kamera uygulamalarını da cihazınıza indirerek, bu uygulamaları kullanabilirsiniz. Bu uygulamalar, derinlik, ışık, netlik gibi ekstra özellikler sunabilirler.

Android cihazlar için Android Camera Zoom FX, iOS cihazlar içinse iPhone Camera+2 uygulamalarını kullanabilirsiniz. Bu uygulamalar haricindeki uygulamalara da göz atabilirsiniz.

Kameranın zoom özelliğini kullanmayın

Cihazınızın kamerasında görüntüleri yakınlaştırmak için Zoom özelliği olsa da bu dijital bir zoom özelliğidir ve kullanıldığında fotoğrafın netliğini bozabilir. Profesyonel fotoğraf makinelerinin sunduğu bir yakınlaştırma sunmadığı için, çekimlerinizi yaparken, istediğiniz yakınlığı telefonunuzu yakınlaştırarak ya da uzaklaştırarak ayarlamalısınız.

Fotoğraf düzenleme uygulamalarını kullanın

Fotoğraf düzenleme uygulamaları, fotoğraflarınızın renklerini ayarlamanızı sağlarken, fotoğraflarınızın daha iyi görünmesini sağlamanıza da yardımcı olur.

Fotoğraf düzenleme için birçok farklı uygulama bulunuyor. Lightroom, bu uygulamalar arasında en popüler uygulamalardan biri.

Fotoğraflarınızda renk ayarları yaparken, çok aşırıya kaçmamanız ve fotoğrafı ve ürünü en doğal halini yansıtacak şekilde hazırlamalısınız. Aksi takdirde renk farklılıkları, tüketicilerin ürünü yanlış görmelerine sebep olabilir.

Akıllı telefonla ürün fotoğrafları çekerken bunlara dikkat edebileceğiniz gibi, internet üzerinde akıllı telefonla çekilen fotoğraf örneklerini de detaylı bir şekilde inceleyebilirsiniz. Böylelikle başkalarının ne tür çalışmalar yaptıklarını da görerek, kendi fotoğraflarınızın kalitesini artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok...
23 Kasım 2018
Sinan Oypan
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
Gökçe Beyazaslan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Sosyal medya...
8 Mart 2017
Sinan Oypan