fbpx

Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Bunlara dikkat etmeniz ürün fotoğraflarınızın daha kaliteli ve göze iyi görünür olmasını sağlayacak.

Ne tür ürün fotoğrafları çekebilirsiniz?

Farklı amaçlar ve kullanımlar için ürün fotoğrafları çekebilirsiniz. Bunları ise şu şekilde sıralayabiliriz:

Stüdyo çekimleri: Stüdyo fotoğraf çekimleri ürün fotoğraflarında en sık kullanılan fotoğraf türlerinden biri. Genellikle beyaz arkaplan önünde ürünlerin yerleştirilmesiyle yapılır. Burada farklı arkaplan renkleri kullanıldığı gibi ürünün birçok farklı açıdan fotoğrafı çekilir. Bu çekimlerdeki amaç tüketicilere ürünü en iyi şekilde gösterecek fotoğrafları çekmektir.

Lifestyle ya da kullanım alanı çekimleri: Lifestyle veya kullanım alanı çekimleri ise ürünün günlük hayat içerisinde nasıl kullanıldığını tüketicilere göstermek amacıyla çekilen fotoğraflardır. Burada ürünün kullanım alanlarıyla ilgili konseptler oluşturularak, tüketicilerin ilgisini çekecek ürün fotoğrafları hazırlanabilir.

İhtişamlı çekimler: İhtişamlı çekimler, lifestyle çekimlerden biraz daha farklı olarak ürünü en ihtişamlı haliyle gösterecek çekimlerdir. Burada şık ve ihtişamlı ortamlarda, özel bir konsept ile beraber çekimler yapılarak, ürünlerin cezbediliciliği artırılmaya çalışılır.

Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

Akıllı telefonlarınızın kameraları gelişmiş lenslere ve özelliklere sahip olduğu için, doğru koşullar oluşturulduğunda ve doğru açılar yakalandığında kaliteli ürün fotoğrafların çekilmesine zemin oluşturur.

Aydınlık ve bol ışıklı ortamlarda çekim yapın

Pahalı stüdyo ekipmanlarınız olmasa da aydınlık ortamlar ürün fotoğraflarınızı çekebilmek için yeterli olacaktır. Akıllı telefonlarınızdaki kamera iyi ışıklandırılmış bir ortamda oldukça iyi fotoğraflar çekebilecektir. Bu sebeple de iki farklı alternatifi göz önünde bulundurabilirsiniz.

Dış mekan çekimleri: Gün ışığı en iyi ışık kaynağı olduğu için ürün fotoğraflarınızı dış mekanda çekmeyi düşünebilirsiniz. Bir arkaplan için beyaz ya da düze renkli bir duvarı kullanabileceğiniz gibi lifestyle çekimlerinizi de dış mekanlarda yapabilirsiniz. Doğrudan güneş ışığından kaçınmanız, ürün üzerindeki yansımaların azalmasını sağlar.

Büyük cam kenarlarında çekimler yapın: Ofis ya da evinizde büyük cam kapı ya da pencereler bulunuyorsa, bu alanların önü de fotoğraf çekimleri için oldukça etkilidir. Cam kapı ve pencere önünde doğal gün ışığından yararlanabileceğiniz için çekimlerinizin kalitesini artırabilirsiniz.

Çekim alanınızı düzenleyin

Bir arkaplan önünde ürünlerinizi çekecekseniz, arkaplanınızı hazırlamanız önemli. Burada beyaz bir duvarı kullanabileceğiniz gibi, büyük renkli kartonları kullanabilir ya da düz beyaz bir perdeyi dahi arkaplanı olarak kullanabilirsiniz.

Bunun yanı sıra eğer bir konsept fotoğrafı çekecekseniz, bu konsepte dahil olabilecek eşyaları bir araya getirmeniz ve çekim ortamınızı ayarlamanız gerekir.

Tripod (ayaklık) kullanın

Fotoğraflarınızın bulanık olmaması ve net çekimler yapabilmek için bir tripod (kamera ayaklığı) kullanabilirsiniz. Basit ve standart bir tripod bu çekimlerde işinizi kolaylaştıracaktır. Önemli olan kameranızı sabit tutarak çekimlerinizi net bir şekilde yapmaktır.

Kameranın flaşını kullanmayın

Kameranın flaşını ürün fotoğraflarda kullanmaktan kaçının. Flaş patladığında yakaladığınız görüntüde ürünün belli yerlerinde patlayan yerler olabilir ve bu da görüntünün iyi olmamasına neden olabilir. Ürününüzü çekim alanına yerleştirirken, iyi ışıklandırmanız, flaş ihtiyacını ortadan kaldırır.

Kamera görüntüsündeki ızgara çizgilerden yararlanın

Kamera uygulamasını açtığınızda ekranı 9 eşit parçaya bölen ızgara görünümünü görebilirsiniz. Bu ayar telefonunuzda kapalıysa, kamera ayarları bölümünde bu ayarı etkinleştirebilirsiniz.

Bu çizgiler ürününüzü ekranın ortasına simetrik bir şekilde yerleştirmenize yardımcı olarak, fotoğrafınızın daha iyi görünmesine yardımcı olarak, sizin de kadrajı iyi bir şekilde hizalamanızı sağlar.

Odağı ayarlayın

Akıllı telefonlarla ürün fotoğrafı çekerken, ürününüzün odakta olmasına da dikkat etmeniz gerekir. Bu cihazlarda bu ayarı yapmak oldukça kolay. Birçok cihazda kamerayı açıp, ürünü kadraja aldıktan sonra ürünün olduğu alana parmağınızla dokunduğunuzda, kamera bu noktayı odağına almaktadır. Böylelikle ürün fotoğraflarınızı daha net bir şekilde çekebilirsiniz.

Farklı açılardan çekim yapın

Ürünlerinizi farklı açılardan tüketicilere gösterebilmek için farklı açılardan çekimler yapmanız gerekir. Ürünün tüm yüzeyini gösterebilmek için çekim ortamını ara ara değiştirerek, ürünlerinizi farklı açılardan çekebilirsiniz.

Ürünün materyalini ve detaylarını daha iyi göstermek isterseniz yakın plan çekimleri de yapabilirsiniz. Böylelikle tüketicilere ürünü daha iyi tanıtma şansınız olur.

Farklı kamera uygulamalarını kullanın

Cihazınızın kamerası bu işlem için yeterli olsa da daha kapsamlı ayarlar yapabilmek için farklı kamera uygulamalarını da cihazınıza indirerek, bu uygulamaları kullanabilirsiniz. Bu uygulamalar, derinlik, ışık, netlik gibi ekstra özellikler sunabilirler.

Android cihazlar için Android Camera Zoom FX, iOS cihazlar içinse iPhone Camera+2 uygulamalarını kullanabilirsiniz. Bu uygulamalar haricindeki uygulamalara da göz atabilirsiniz.

Kameranın zoom özelliğini kullanmayın

Cihazınızın kamerasında görüntüleri yakınlaştırmak için Zoom özelliği olsa da bu dijital bir zoom özelliğidir ve kullanıldığında fotoğrafın netliğini bozabilir. Profesyonel fotoğraf makinelerinin sunduğu bir yakınlaştırma sunmadığı için, çekimlerinizi yaparken, istediğiniz yakınlığı telefonunuzu yakınlaştırarak ya da uzaklaştırarak ayarlamalısınız.

Fotoğraf düzenleme uygulamalarını kullanın

Fotoğraf düzenleme uygulamaları, fotoğraflarınızın renklerini ayarlamanızı sağlarken, fotoğraflarınızın daha iyi görünmesini sağlamanıza da yardımcı olur.

Fotoğraf düzenleme için birçok farklı uygulama bulunuyor. Lightroom, bu uygulamalar arasında en popüler uygulamalardan biri.

Fotoğraflarınızda renk ayarları yaparken, çok aşırıya kaçmamanız ve fotoğrafı ve ürünü en doğal halini yansıtacak şekilde hazırlamalısınız. Aksi takdirde renk farklılıkları, tüketicilerin ürünü yanlış görmelerine sebep olabilir.

Akıllı telefonla ürün fotoğrafları çekerken bunlara dikkat edebileceğiniz gibi, internet üzerinde akıllı telefonla çekilen fotoğraf örneklerini de detaylı bir şekilde inceleyebilirsiniz. Böylelikle başkalarının ne tür çalışmalar yaptıklarını da görerek, kendi fotoğraflarınızın kalitesini artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının yararlanabileceği pazarlama yöntemlerinden biri de sosyal kanıttır. Farklı hedef kitlelere ulaşmak, mevcut kitlenin marka ile olan görüşlerini olumlu yönde etkilemek ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal...
5 Temmuz 2017
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan