Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

12 Kasım 2018
Sinan Oypan

Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Bunlara dikkat etmeniz ürün fotoğraflarınızın daha kaliteli ve göze iyi görünür olmasını sağlayacak.

Ne tür ürün fotoğrafları çekebilirsiniz?

Farklı amaçlar ve kullanımlar için ürün fotoğrafları çekebilirsiniz. Bunları ise şu şekilde sıralayabiliriz:

Stüdyo çekimleri: Stüdyo fotoğraf çekimleri ürün fotoğraflarında en sık kullanılan fotoğraf türlerinden biri. Genellikle beyaz arkaplan önünde ürünlerin yerleştirilmesiyle yapılır. Burada farklı arkaplan renkleri kullanıldığı gibi ürünün birçok farklı açıdan fotoğrafı çekilir. Bu çekimlerdeki amaç tüketicilere ürünü en iyi şekilde gösterecek fotoğrafları çekmektir.

Lifestyle ya da kullanım alanı çekimleri: Lifestyle veya kullanım alanı çekimleri ise ürünün günlük hayat içerisinde nasıl kullanıldığını tüketicilere göstermek amacıyla çekilen fotoğraflardır. Burada ürünün kullanım alanlarıyla ilgili konseptler oluşturularak, tüketicilerin ilgisini çekecek ürün fotoğrafları hazırlanabilir.

İhtişamlı çekimler: İhtişamlı çekimler, lifestyle çekimlerden biraz daha farklı olarak ürünü en ihtişamlı haliyle gösterecek çekimlerdir. Burada şık ve ihtişamlı ortamlarda, özel bir konsept ile beraber çekimler yapılarak, ürünlerin cezbediliciliği artırılmaya çalışılır.

Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

Akıllı telefonlarınızın kameraları gelişmiş lenslere ve özelliklere sahip olduğu için, doğru koşullar oluşturulduğunda ve doğru açılar yakalandığında kaliteli ürün fotoğrafların çekilmesine zemin oluşturur.

Aydınlık ve bol ışıklı ortamlarda çekim yapın

Pahalı stüdyo ekipmanlarınız olmasa da aydınlık ortamlar ürün fotoğraflarınızı çekebilmek için yeterli olacaktır. Akıllı telefonlarınızdaki kamera iyi ışıklandırılmış bir ortamda oldukça iyi fotoğraflar çekebilecektir. Bu sebeple de iki farklı alternatifi göz önünde bulundurabilirsiniz.

Dış mekan çekimleri: Gün ışığı en iyi ışık kaynağı olduğu için ürün fotoğraflarınızı dış mekanda çekmeyi düşünebilirsiniz. Bir arkaplan için beyaz ya da düze renkli bir duvarı kullanabileceğiniz gibi lifestyle çekimlerinizi de dış mekanlarda yapabilirsiniz. Doğrudan güneş ışığından kaçınmanız, ürün üzerindeki yansımaların azalmasını sağlar.

Büyük cam kenarlarında çekimler yapın: Ofis ya da evinizde büyük cam kapı ya da pencereler bulunuyorsa, bu alanların önü de fotoğraf çekimleri için oldukça etkilidir. Cam kapı ve pencere önünde doğal gün ışığından yararlanabileceğiniz için çekimlerinizin kalitesini artırabilirsiniz.

Çekim alanınızı düzenleyin

Bir arkaplan önünde ürünlerinizi çekecekseniz, arkaplanınızı hazırlamanız önemli. Burada beyaz bir duvarı kullanabileceğiniz gibi, büyük renkli kartonları kullanabilir ya da düz beyaz bir perdeyi dahi arkaplanı olarak kullanabilirsiniz.

Bunun yanı sıra eğer bir konsept fotoğrafı çekecekseniz, bu konsepte dahil olabilecek eşyaları bir araya getirmeniz ve çekim ortamınızı ayarlamanız gerekir.

Tripod (ayaklık) kullanın

Fotoğraflarınızın bulanık olmaması ve net çekimler yapabilmek için bir tripod (kamera ayaklığı) kullanabilirsiniz. Basit ve standart bir tripod bu çekimlerde işinizi kolaylaştıracaktır. Önemli olan kameranızı sabit tutarak çekimlerinizi net bir şekilde yapmaktır.

Kameranın flaşını kullanmayın

Kameranın flaşını ürün fotoğraflarda kullanmaktan kaçının. Flaş patladığında yakaladığınız görüntüde ürünün belli yerlerinde patlayan yerler olabilir ve bu da görüntünün iyi olmamasına neden olabilir. Ürününüzü çekim alanına yerleştirirken, iyi ışıklandırmanız, flaş ihtiyacını ortadan kaldırır.

Kamera görüntüsündeki ızgara çizgilerden yararlanın

Kamera uygulamasını açtığınızda ekranı 9 eşit parçaya bölen ızgara görünümünü görebilirsiniz. Bu ayar telefonunuzda kapalıysa, kamera ayarları bölümünde bu ayarı etkinleştirebilirsiniz.

Bu çizgiler ürününüzü ekranın ortasına simetrik bir şekilde yerleştirmenize yardımcı olarak, fotoğrafınızın daha iyi görünmesine yardımcı olarak, sizin de kadrajı iyi bir şekilde hizalamanızı sağlar.

Odağı ayarlayın

Akıllı telefonlarla ürün fotoğrafı çekerken, ürününüzün odakta olmasına da dikkat etmeniz gerekir. Bu cihazlarda bu ayarı yapmak oldukça kolay. Birçok cihazda kamerayı açıp, ürünü kadraja aldıktan sonra ürünün olduğu alana parmağınızla dokunduğunuzda, kamera bu noktayı odağına almaktadır. Böylelikle ürün fotoğraflarınızı daha net bir şekilde çekebilirsiniz.

Farklı açılardan çekim yapın

Ürünlerinizi farklı açılardan tüketicilere gösterebilmek için farklı açılardan çekimler yapmanız gerekir. Ürünün tüm yüzeyini gösterebilmek için çekim ortamını ara ara değiştirerek, ürünlerinizi farklı açılardan çekebilirsiniz.

Ürünün materyalini ve detaylarını daha iyi göstermek isterseniz yakın plan çekimleri de yapabilirsiniz. Böylelikle tüketicilere ürünü daha iyi tanıtma şansınız olur.

Farklı kamera uygulamalarını kullanın

Cihazınızın kamerası bu işlem için yeterli olsa da daha kapsamlı ayarlar yapabilmek için farklı kamera uygulamalarını da cihazınıza indirerek, bu uygulamaları kullanabilirsiniz. Bu uygulamalar, derinlik, ışık, netlik gibi ekstra özellikler sunabilirler.

Android cihazlar için Android Camera Zoom FX, iOS cihazlar içinse iPhone Camera+2 uygulamalarını kullanabilirsiniz. Bu uygulamalar haricindeki uygulamalara da göz atabilirsiniz.

Kameranın zoom özelliğini kullanmayın

Cihazınızın kamerasında görüntüleri yakınlaştırmak için Zoom özelliği olsa da bu dijital bir zoom özelliğidir ve kullanıldığında fotoğrafın netliğini bozabilir. Profesyonel fotoğraf makinelerinin sunduğu bir yakınlaştırma sunmadığı için, çekimlerinizi yaparken, istediğiniz yakınlığı telefonunuzu yakınlaştırarak ya da uzaklaştırarak ayarlamalısınız.

Fotoğraf düzenleme uygulamalarını kullanın

Fotoğraf düzenleme uygulamaları, fotoğraflarınızın renklerini ayarlamanızı sağlarken, fotoğraflarınızın daha iyi görünmesini sağlamanıza da yardımcı olur.

Fotoğraf düzenleme için birçok farklı uygulama bulunuyor. Lightroom, bu uygulamalar arasında en popüler uygulamalardan biri.

Fotoğraflarınızda renk ayarları yaparken, çok aşırıya kaçmamanız ve fotoğrafı ve ürünü en doğal halini yansıtacak şekilde hazırlamalısınız. Aksi takdirde renk farklılıkları, tüketicilerin ürünü yanlış görmelerine sebep olabilir.

Akıllı telefonla ürün fotoğrafları çekerken bunlara dikkat edebileceğiniz gibi, internet üzerinde akıllı telefonla çekilen fotoğraf örneklerini de detaylı bir şekilde inceleyebilirsiniz. Böylelikle başkalarının ne tür çalışmalar yaptıklarını da görerek, kendi fotoğraflarınızın kalitesini artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için önemli bir yere sahiptir. Pazarlama çalışmalarınız tek bir çatı altında toplamak ve bir bütün içerisinde bu...
8 Mart 2020
Sinan Oypan
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir....
22 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan