Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Bunlara dikkat etmeniz ürün fotoğraflarınızın daha kaliteli ve göze iyi görünür olmasını sağlayacak.

Ne tür ürün fotoğrafları çekebilirsiniz?

Farklı amaçlar ve kullanımlar için ürün fotoğrafları çekebilirsiniz. Bunları ise şu şekilde sıralayabiliriz:

Stüdyo çekimleri: Stüdyo fotoğraf çekimleri ürün fotoğraflarında en sık kullanılan fotoğraf türlerinden biri. Genellikle beyaz arkaplan önünde ürünlerin yerleştirilmesiyle yapılır. Burada farklı arkaplan renkleri kullanıldığı gibi ürünün birçok farklı açıdan fotoğrafı çekilir. Bu çekimlerdeki amaç tüketicilere ürünü en iyi şekilde gösterecek fotoğrafları çekmektir.

Lifestyle ya da kullanım alanı çekimleri: Lifestyle veya kullanım alanı çekimleri ise ürünün günlük hayat içerisinde nasıl kullanıldığını tüketicilere göstermek amacıyla çekilen fotoğraflardır. Burada ürünün kullanım alanlarıyla ilgili konseptler oluşturularak, tüketicilerin ilgisini çekecek ürün fotoğrafları hazırlanabilir.

İhtişamlı çekimler: İhtişamlı çekimler, lifestyle çekimlerden biraz daha farklı olarak ürünü en ihtişamlı haliyle gösterecek çekimlerdir. Burada şık ve ihtişamlı ortamlarda, özel bir konsept ile beraber çekimler yapılarak, ürünlerin cezbediliciliği artırılmaya çalışılır.

Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

Akıllı telefonlarınızın kameraları gelişmiş lenslere ve özelliklere sahip olduğu için, doğru koşullar oluşturulduğunda ve doğru açılar yakalandığında kaliteli ürün fotoğrafların çekilmesine zemin oluşturur.

Aydınlık ve bol ışıklı ortamlarda çekim yapın

Pahalı stüdyo ekipmanlarınız olmasa da aydınlık ortamlar ürün fotoğraflarınızı çekebilmek için yeterli olacaktır. Akıllı telefonlarınızdaki kamera iyi ışıklandırılmış bir ortamda oldukça iyi fotoğraflar çekebilecektir. Bu sebeple de iki farklı alternatifi göz önünde bulundurabilirsiniz.

Dış mekan çekimleri: Gün ışığı en iyi ışık kaynağı olduğu için ürün fotoğraflarınızı dış mekanda çekmeyi düşünebilirsiniz. Bir arkaplan için beyaz ya da düze renkli bir duvarı kullanabileceğiniz gibi lifestyle çekimlerinizi de dış mekanlarda yapabilirsiniz. Doğrudan güneş ışığından kaçınmanız, ürün üzerindeki yansımaların azalmasını sağlar.

Büyük cam kenarlarında çekimler yapın: Ofis ya da evinizde büyük cam kapı ya da pencereler bulunuyorsa, bu alanların önü de fotoğraf çekimleri için oldukça etkilidir. Cam kapı ve pencere önünde doğal gün ışığından yararlanabileceğiniz için çekimlerinizin kalitesini artırabilirsiniz.

Çekim alanınızı düzenleyin

Bir arkaplan önünde ürünlerinizi çekecekseniz, arkaplanınızı hazırlamanız önemli. Burada beyaz bir duvarı kullanabileceğiniz gibi, büyük renkli kartonları kullanabilir ya da düz beyaz bir perdeyi dahi arkaplanı olarak kullanabilirsiniz.

Bunun yanı sıra eğer bir konsept fotoğrafı çekecekseniz, bu konsepte dahil olabilecek eşyaları bir araya getirmeniz ve çekim ortamınızı ayarlamanız gerekir.

Tripod (ayaklık) kullanın

Fotoğraflarınızın bulanık olmaması ve net çekimler yapabilmek için bir tripod (kamera ayaklığı) kullanabilirsiniz. Basit ve standart bir tripod bu çekimlerde işinizi kolaylaştıracaktır. Önemli olan kameranızı sabit tutarak çekimlerinizi net bir şekilde yapmaktır.

Kameranın flaşını kullanmayın

Kameranın flaşını ürün fotoğraflarda kullanmaktan kaçının. Flaş patladığında yakaladığınız görüntüde ürünün belli yerlerinde patlayan yerler olabilir ve bu da görüntünün iyi olmamasına neden olabilir. Ürününüzü çekim alanına yerleştirirken, iyi ışıklandırmanız, flaş ihtiyacını ortadan kaldırır.

Kamera görüntüsündeki ızgara çizgilerden yararlanın

Kamera uygulamasını açtığınızda ekranı 9 eşit parçaya bölen ızgara görünümünü görebilirsiniz. Bu ayar telefonunuzda kapalıysa, kamera ayarları bölümünde bu ayarı etkinleştirebilirsiniz.

Bu çizgiler ürününüzü ekranın ortasına simetrik bir şekilde yerleştirmenize yardımcı olarak, fotoğrafınızın daha iyi görünmesine yardımcı olarak, sizin de kadrajı iyi bir şekilde hizalamanızı sağlar.

Odağı ayarlayın

Akıllı telefonlarla ürün fotoğrafı çekerken, ürününüzün odakta olmasına da dikkat etmeniz gerekir. Bu cihazlarda bu ayarı yapmak oldukça kolay. Birçok cihazda kamerayı açıp, ürünü kadraja aldıktan sonra ürünün olduğu alana parmağınızla dokunduğunuzda, kamera bu noktayı odağına almaktadır. Böylelikle ürün fotoğraflarınızı daha net bir şekilde çekebilirsiniz.

Farklı açılardan çekim yapın

Ürünlerinizi farklı açılardan tüketicilere gösterebilmek için farklı açılardan çekimler yapmanız gerekir. Ürünün tüm yüzeyini gösterebilmek için çekim ortamını ara ara değiştirerek, ürünlerinizi farklı açılardan çekebilirsiniz.

Ürünün materyalini ve detaylarını daha iyi göstermek isterseniz yakın plan çekimleri de yapabilirsiniz. Böylelikle tüketicilere ürünü daha iyi tanıtma şansınız olur.

Farklı kamera uygulamalarını kullanın

Cihazınızın kamerası bu işlem için yeterli olsa da daha kapsamlı ayarlar yapabilmek için farklı kamera uygulamalarını da cihazınıza indirerek, bu uygulamaları kullanabilirsiniz. Bu uygulamalar, derinlik, ışık, netlik gibi ekstra özellikler sunabilirler.

Android cihazlar için Android Camera Zoom FX, iOS cihazlar içinse iPhone Camera+2 uygulamalarını kullanabilirsiniz. Bu uygulamalar haricindeki uygulamalara da göz atabilirsiniz.

Kameranın zoom özelliğini kullanmayın

Cihazınızın kamerasında görüntüleri yakınlaştırmak için Zoom özelliği olsa da bu dijital bir zoom özelliğidir ve kullanıldığında fotoğrafın netliğini bozabilir. Profesyonel fotoğraf makinelerinin sunduğu bir yakınlaştırma sunmadığı için, çekimlerinizi yaparken, istediğiniz yakınlığı telefonunuzu yakınlaştırarak ya da uzaklaştırarak ayarlamalısınız.

Fotoğraf düzenleme uygulamalarını kullanın

Fotoğraf düzenleme uygulamaları, fotoğraflarınızın renklerini ayarlamanızı sağlarken, fotoğraflarınızın daha iyi görünmesini sağlamanıza da yardımcı olur.

Fotoğraf düzenleme için birçok farklı uygulama bulunuyor. Lightroom, bu uygulamalar arasında en popüler uygulamalardan biri.

Fotoğraflarınızda renk ayarları yaparken, çok aşırıya kaçmamanız ve fotoğrafı ve ürünü en doğal halini yansıtacak şekilde hazırlamalısınız. Aksi takdirde renk farklılıkları, tüketicilerin ürünü yanlış görmelerine sebep olabilir.

Akıllı telefonla ürün fotoğrafları çekerken bunlara dikkat edebileceğiniz gibi, internet üzerinde akıllı telefonla çekilen fotoğraf örneklerini de detaylı bir şekilde inceleyebilirsiniz. Böylelikle başkalarının ne tür çalışmalar yaptıklarını da görerek, kendi fotoğraflarınızın kalitesini artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
Avrupa'ya E-İhracat Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Avrupa'ya E-İhracat Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ticaret ile uğraşanların pek çoğu yurt dışına açılmak ister. Çünkü ihracat yapmak hem kârı artırır hem de markanın global bir prestije sahip olmasını sağlar. E-ticaret ise küçük ölçekli işletmelere bile ihracat yapma...
28 Şubat 2022
Markethinkers
AdBlock Nedir? Reklam Engelleme Programı Nasıl Kullanılır?
AdBlock Nedir? Reklam Engelleme Programı Nasıl Kullanılır?
Dijital reklamlar, başta e ticaret firmaları olmak üzere pek çok marka ve web sitesinin en önemli pazarlama araçlarından biridir. Reklam çeşidinin çok olması, daha fazla kişiye ulaşması ve hedef kitleye göre özelleştirilebilmesi,...
1 Eylül 2021
Markethinkers
Potansiyel Müşterileri Satın Almaya Sürükleyen En Etkili Yol “Tüketici Yorumları
Potansiyel Müşterileri Satın Almaya Sürükleyen En Etkili Yol “Tüketici Yorumları"
Konuk Yazar: Kerem Aktaş | People Say Potansiyel Müşterileri Satın Almaya Sürükleyen En Etkili Yol “Tüketici Yorumları” Bundan çok uzun olmayan bir zaman önce, markaların müşterilerini arayarak feedback aldığı ve sonra elde...
6 Nisan 2022
Markethinkers
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu platformlar...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın