Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

12 Kasım 2018
Sinan Oypan

Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Bunlara dikkat etmeniz ürün fotoğraflarınızın daha kaliteli ve göze iyi görünür olmasını sağlayacak.

Ne tür ürün fotoğrafları çekebilirsiniz?

Farklı amaçlar ve kullanımlar için ürün fotoğrafları çekebilirsiniz. Bunları ise şu şekilde sıralayabiliriz:

Stüdyo çekimleri: Stüdyo fotoğraf çekimleri ürün fotoğraflarında en sık kullanılan fotoğraf türlerinden biri. Genellikle beyaz arkaplan önünde ürünlerin yerleştirilmesiyle yapılır. Burada farklı arkaplan renkleri kullanıldığı gibi ürünün birçok farklı açıdan fotoğrafı çekilir. Bu çekimlerdeki amaç tüketicilere ürünü en iyi şekilde gösterecek fotoğrafları çekmektir.

Lifestyle ya da kullanım alanı çekimleri: Lifestyle veya kullanım alanı çekimleri ise ürünün günlük hayat içerisinde nasıl kullanıldığını tüketicilere göstermek amacıyla çekilen fotoğraflardır. Burada ürünün kullanım alanlarıyla ilgili konseptler oluşturularak, tüketicilerin ilgisini çekecek ürün fotoğrafları hazırlanabilir.

İhtişamlı çekimler: İhtişamlı çekimler, lifestyle çekimlerden biraz daha farklı olarak ürünü en ihtişamlı haliyle gösterecek çekimlerdir. Burada şık ve ihtişamlı ortamlarda, özel bir konsept ile beraber çekimler yapılarak, ürünlerin cezbediliciliği artırılmaya çalışılır.

Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

Akıllı telefonlarınızın kameraları gelişmiş lenslere ve özelliklere sahip olduğu için, doğru koşullar oluşturulduğunda ve doğru açılar yakalandığında kaliteli ürün fotoğrafların çekilmesine zemin oluşturur.

Aydınlık ve bol ışıklı ortamlarda çekim yapın

Pahalı stüdyo ekipmanlarınız olmasa da aydınlık ortamlar ürün fotoğraflarınızı çekebilmek için yeterli olacaktır. Akıllı telefonlarınızdaki kamera iyi ışıklandırılmış bir ortamda oldukça iyi fotoğraflar çekebilecektir. Bu sebeple de iki farklı alternatifi göz önünde bulundurabilirsiniz.

Dış mekan çekimleri: Gün ışığı en iyi ışık kaynağı olduğu için ürün fotoğraflarınızı dış mekanda çekmeyi düşünebilirsiniz. Bir arkaplan için beyaz ya da düze renkli bir duvarı kullanabileceğiniz gibi lifestyle çekimlerinizi de dış mekanlarda yapabilirsiniz. Doğrudan güneş ışığından kaçınmanız, ürün üzerindeki yansımaların azalmasını sağlar.

Büyük cam kenarlarında çekimler yapın: Ofis ya da evinizde büyük cam kapı ya da pencereler bulunuyorsa, bu alanların önü de fotoğraf çekimleri için oldukça etkilidir. Cam kapı ve pencere önünde doğal gün ışığından yararlanabileceğiniz için çekimlerinizin kalitesini artırabilirsiniz.

Çekim alanınızı düzenleyin

Bir arkaplan önünde ürünlerinizi çekecekseniz, arkaplanınızı hazırlamanız önemli. Burada beyaz bir duvarı kullanabileceğiniz gibi, büyük renkli kartonları kullanabilir ya da düz beyaz bir perdeyi dahi arkaplanı olarak kullanabilirsiniz.

Bunun yanı sıra eğer bir konsept fotoğrafı çekecekseniz, bu konsepte dahil olabilecek eşyaları bir araya getirmeniz ve çekim ortamınızı ayarlamanız gerekir.

Tripod (ayaklık) kullanın

Fotoğraflarınızın bulanık olmaması ve net çekimler yapabilmek için bir tripod (kamera ayaklığı) kullanabilirsiniz. Basit ve standart bir tripod bu çekimlerde işinizi kolaylaştıracaktır. Önemli olan kameranızı sabit tutarak çekimlerinizi net bir şekilde yapmaktır.

Kameranın flaşını kullanmayın

Kameranın flaşını ürün fotoğraflarda kullanmaktan kaçının. Flaş patladığında yakaladığınız görüntüde ürünün belli yerlerinde patlayan yerler olabilir ve bu da görüntünün iyi olmamasına neden olabilir. Ürününüzü çekim alanına yerleştirirken, iyi ışıklandırmanız, flaş ihtiyacını ortadan kaldırır.

Kamera görüntüsündeki ızgara çizgilerden yararlanın

Kamera uygulamasını açtığınızda ekranı 9 eşit parçaya bölen ızgara görünümünü görebilirsiniz. Bu ayar telefonunuzda kapalıysa, kamera ayarları bölümünde bu ayarı etkinleştirebilirsiniz.

Bu çizgiler ürününüzü ekranın ortasına simetrik bir şekilde yerleştirmenize yardımcı olarak, fotoğrafınızın daha iyi görünmesine yardımcı olarak, sizin de kadrajı iyi bir şekilde hizalamanızı sağlar.

Odağı ayarlayın

Akıllı telefonlarla ürün fotoğrafı çekerken, ürününüzün odakta olmasına da dikkat etmeniz gerekir. Bu cihazlarda bu ayarı yapmak oldukça kolay. Birçok cihazda kamerayı açıp, ürünü kadraja aldıktan sonra ürünün olduğu alana parmağınızla dokunduğunuzda, kamera bu noktayı odağına almaktadır. Böylelikle ürün fotoğraflarınızı daha net bir şekilde çekebilirsiniz.

Farklı açılardan çekim yapın

Ürünlerinizi farklı açılardan tüketicilere gösterebilmek için farklı açılardan çekimler yapmanız gerekir. Ürünün tüm yüzeyini gösterebilmek için çekim ortamını ara ara değiştirerek, ürünlerinizi farklı açılardan çekebilirsiniz.

Ürünün materyalini ve detaylarını daha iyi göstermek isterseniz yakın plan çekimleri de yapabilirsiniz. Böylelikle tüketicilere ürünü daha iyi tanıtma şansınız olur.

Farklı kamera uygulamalarını kullanın

Cihazınızın kamerası bu işlem için yeterli olsa da daha kapsamlı ayarlar yapabilmek için farklı kamera uygulamalarını da cihazınıza indirerek, bu uygulamaları kullanabilirsiniz. Bu uygulamalar, derinlik, ışık, netlik gibi ekstra özellikler sunabilirler.

Android cihazlar için Android Camera Zoom FX, iOS cihazlar içinse iPhone Camera+2 uygulamalarını kullanabilirsiniz. Bu uygulamalar haricindeki uygulamalara da göz atabilirsiniz.

Kameranın zoom özelliğini kullanmayın

Cihazınızın kamerasında görüntüleri yakınlaştırmak için Zoom özelliği olsa da bu dijital bir zoom özelliğidir ve kullanıldığında fotoğrafın netliğini bozabilir. Profesyonel fotoğraf makinelerinin sunduğu bir yakınlaştırma sunmadığı için, çekimlerinizi yaparken, istediğiniz yakınlığı telefonunuzu yakınlaştırarak ya da uzaklaştırarak ayarlamalısınız.

Fotoğraf düzenleme uygulamalarını kullanın

Fotoğraf düzenleme uygulamaları, fotoğraflarınızın renklerini ayarlamanızı sağlarken, fotoğraflarınızın daha iyi görünmesini sağlamanıza da yardımcı olur.

Fotoğraf düzenleme için birçok farklı uygulama bulunuyor. Lightroom, bu uygulamalar arasında en popüler uygulamalardan biri.

Fotoğraflarınızda renk ayarları yaparken, çok aşırıya kaçmamanız ve fotoğrafı ve ürünü en doğal halini yansıtacak şekilde hazırlamalısınız. Aksi takdirde renk farklılıkları, tüketicilerin ürünü yanlış görmelerine sebep olabilir.

Akıllı telefonla ürün fotoğrafları çekerken bunlara dikkat edebileceğiniz gibi, internet üzerinde akıllı telefonla çekilen fotoğraf örneklerini de detaylı bir şekilde inceleyebilirsiniz. Böylelikle başkalarının ne tür çalışmalar yaptıklarını da görerek, kendi fotoğraflarınızın kalitesini artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
2019’da bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2019’da öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf...
9 Mart 2017
Sinan Oypan
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2020
Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan