Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?

29 Haziran 2020
Sinan Oypan

Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın imajını da dışarıya yansıtır. Birçok ünlü firma logolarıyla akıllarda kaldığı için siz de akılda kalıcı bir marka logosu tasarımı yaparak, tüketicilerin zihinlerinde yer edinebilirsiniz.

Akılda kalıcı bir logo tasarımı için de yapmanız ve bilmeniz gereken bir takım konular bulunmakta. Bu rehberimizde de bunları detaylı bir şekilde ele alacağız.

Marka logo türleri

Logoların da farklı türleri bulunmakta. Öncelikli olarak bu türleri bilmek ve ona göre hareket etmek gerekmekte.

Kelime odaklı logolar: Kelime odaklı logolara örnek olarak eBay, IBN, CCN, Google gibi firmaları örnek gösterebiliriz. Ek bir görsel, sembol ya da ikon kullanmadan sadece kelimeyi öne çıkartarak markayı vurgulayan logolardır.

Harf odaklı logolar: Bir kelime ya da kelime grubu yerine sadece tek bir harf odaklı olan logolardır. Honda, Uber, McDonalds bu logo türüne örnek olarak gösterilebilir.

Resim odaklı logolar: Adından anlaşılacağı gibi bir resim veya sembol ile oluşturulmuş logolardır. Starbucks ve Twitter bu türe örnek olarak gösterilebilir.

Soyut kavramlı logolar: İlk bakışta belli bir kavramı nitelemeyen soyut grafiklerden oluşan logolardır. Bunun en bilindik örneği de Nike diyebiliriz.

Aklıda kalıcı bir marka logosu tasarlamak için neler yapmalısınız?

Logo türüne karar verin

Öncelikli olarak yukarıda da bahsettiğimi logo türlerinden hangisinin markanıza daha uygun olacağına karar verin. Herbir firma için uygun olan tek bir logo türü bulunmadığı için markanızın kimliğine uygun türü kendiniz seçemeniz gerekiyor.

Son dönemlerde kelime odaklı logolar, Flat Tasarım ile beraber bir hayli öne çıkmaya başladı. Doğrudan markayı öne çıkartan bir isim ve tipografi ile marka logosu oluşturulmakta. Bunun yanı sıra dikkat çekici bir sembol veya ikon da bu logolarda kullanılarak marka kimliği oluşturulabilir.

Görsel odaklı ya da soyut kavramlı logolar, belli bir marka kimliğine ulaşıldığında daha akılda kalıcı olabilmektedir. Bu nedenle de bunlar üzerinde düşünürken mevcut marka bilinirliğinizi de düşünmenizde yarar var. Markanız hali hazırda çok bilinmiyorsa soyut bir kavram ya da sadece görsel veya harf odaklı bir logo, tüketicilerin akıllarında kalmanıza yeterli olmayabilir.

Hedef kitlenizi iyi analiz edin

Logo türünün seçimi ve marka logosu tasarımı hedef kitleye de bağlıdır. Mesajınızı alacak olan ve ürünlerinizi ulaştırmak istediğiniz hedef kitlenin de algılayabileceği ve akılda tutabileceği bir logo tasarlamanız gerekmektedir. Hedef kitlenizin yaş aralığı, markalara bakış açısı, ilgi alanları gibi pek çok konu logonuzun nasıl olacağını belirlerken bir dğer taşır.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Genç bir kitleyi hedefliyorsanız, logonuzun da dinamik ve enerjik olması gerekir. Daha kurumsal bir kitleye ulaşmayı düşünüyorsanız, seçtiğiniz renkler ve yazı fontları daha kurumsal olmalı ve güven vermeli. Bu nedenle de markanızı ve hedef kitlenizi iyi tanımanız bu süreçte oldukça önemlidir.

Renk seçimi

Akılda kalıcı bir marka logosu için seçtiğiniz renkler de önem taşır. Herbir renk farklı bir duygu ve hissiyatı sembolize eder. Bu nedenle de renklerin ne anlama geldiğini ve nasıl kullanılmaları gerektiğini de bilmenizde yarar vardır. Markanızın kimliği ile uyumlu olacak renk veya renkleri seçerek, logo tasarımlarınızı bu şekilde yapmalısınız. Renkler hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Font seçimi

Renklerde olduğu gibi fontlarda da seçtiğiniz font tipinin önemi vardır. Herbir font türünün farklı özellikleri bulunur ve farklı bir mesaj verir. En sık kullanılan font türleri Serif ve Sans Serif olmak üzere ikiye ayrılmakta. Bu fontlar haricinde de font türleri bulunmaktadır.

Serif fontlar, Türkçe’de tırnaklı fontlar olarak da geçmektedir. Bu fontlar daha kurumsal alanda kullanılan fontlardır. Kurumsal işlerin yanı sıra moda, stil ve belli bir tasarım ögesi içeren işlerde de Serif fontlar kullanılır.

Sans Serif fontlar ise tırnaksız olarak bilinen fontlardır. Bu fontlar genellikle daha modern, daha rahat okunabilen, dinamik ve canlı fontlardır. Hedef kitlenize ve marka kimliğinize göre bu fontlar arasında da seçimler yaparak, yazı karakterlerinizde bunları kullanabilirsiniz.

Google Fonts aracı üzerinde marka logosu için kullanabileceğiniz farklı font türlerini araştırabileceğinizi de hatırlatalım.

Rakiplerinizi araştırın

Akılda kalıcı bir marka logosu için özgün olmanız da önemli. Bunun için rakip firmaların logolarını da gözden geçirmeniz ve onların nasıl bir çalışma yaptıklarını da incelemenizde yarar var. Böylelikle onlardan farklılaşmak için nasıl bir yol izlemeniz gerektiğine dair de bir takım fikirleriniz oluşmaya başlayacaktır.

Logo, markalaşma sürecinde önemli bir araç olduğu için rakiplerinizden farklılaşarak özgün olmanız gereklidir. Başkalarına benzemeniz, markanızın akılda kalıcılığını zorlaştıracaktır.

İlgili rehber: E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?

Logonuzu kendiniz mi yapmalısınız yoksa dışarıdan hizmet mi almalısınız?

Marka logosu tasarlamak, profesyonel bir iştir ve bu konuda belli bir bilgi birikimi ve deneyimin olması gerekmektedir. Grafik tasarım konularında iyi olmanın yanı sıra görsel olarak da bir farkındalığınızın olması gerekmektedir.

İnternet üzerinde kullanabileceğiniz birçok logo aracı bulunmakta ve bunlarla kendi logolarınızı da tasarlayabilirsiniz. Biraz deneme yanılma ile testler yaparak bu araçlarla ile kendi logonuzu da hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç

Ancak profesyonel bir marka logonuz olmasını istiyorsanız, bu işi bilen ve bu konuda tecrübeli bir tasarımcıdan hizmet almanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Onlar sizin göremediğiniz açılardan tasarımlar yapacakları gibi marka kimliğinizi algılayarak bu özellikleri yansıtacak profesyonel bir logo yapacaklardır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama...
9 Eylül 2020
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e-ticaret doğrudan firmalarla ilgili olduğu için B2C’ye kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Site trafiği, ziyaretçi sayısı, yapılan işlem sayısı daha azdır; ancak toptan ürün satışı yapıldığı için tek bir siparişte...
8 Ocak 2017
Sinan Oypan
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan