Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?

29 Haziran 2020
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?

Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın imajını da dışarıya yansıtır. Birçok ünlü firma logolarıyla akıllarda kaldığı için siz de akılda kalıcı bir marka logosu tasarımı yaparak, tüketicilerin zihinlerinde yer edinebilirsiniz.

Akılda kalıcı bir logo tasarımı için de yapmanız ve bilmeniz gereken bir takım konular bulunmakta. Bu rehberimizde de bunları detaylı bir şekilde ele alacağız.

Marka logo türleri

Logoların da farklı türleri bulunmakta. Öncelikli olarak bu türleri bilmek ve ona göre hareket etmek gerekmekte.

Kelime odaklı logolar: Kelime odaklı logolara örnek olarak eBay, IBN, CCN, Google gibi firmaları örnek gösterebiliriz. Ek bir görsel, sembol ya da ikon kullanmadan sadece kelimeyi öne çıkartarak markayı vurgulayan logolardır.

Harf odaklı logolar: Bir kelime ya da kelime grubu yerine sadece tek bir harf odaklı olan logolardır. Honda, Uber, McDonalds bu logo türüne örnek olarak gösterilebilir.

Resim odaklı logolar: Adından anlaşılacağı gibi bir resim veya sembol ile oluşturulmuş logolardır. Starbucks ve Twitter bu türe örnek olarak gösterilebilir.

Soyut kavramlı logolar: İlk bakışta belli bir kavramı nitelemeyen soyut grafiklerden oluşan logolardır. Bunun en bilindik örneği de Nike diyebiliriz.

Aklıda kalıcı bir marka logosu tasarlamak için neler yapmalısınız?

Logo türüne karar verin

Öncelikli olarak yukarıda da bahsettiğimi logo türlerinden hangisinin markanıza daha uygun olacağına karar verin. Herbir firma için uygun olan tek bir logo türü bulunmadığı için markanızın kimliğine uygun türü kendiniz seçemeniz gerekiyor.

Son dönemlerde kelime odaklı logolar, Flat Tasarım ile beraber bir hayli öne çıkmaya başladı. Doğrudan markayı öne çıkartan bir isim ve tipografi ile marka logosu oluşturulmakta. Bunun yanı sıra dikkat çekici bir sembol veya ikon da bu logolarda kullanılarak marka kimliği oluşturulabilir.

Görsel odaklı ya da soyut kavramlı logolar, belli bir marka kimliğine ulaşıldığında daha akılda kalıcı olabilmektedir. Bu nedenle de bunlar üzerinde düşünürken mevcut marka bilinirliğinizi de düşünmenizde yarar var. Markanız hali hazırda çok bilinmiyorsa soyut bir kavram ya da sadece görsel veya harf odaklı bir logo, tüketicilerin akıllarında kalmanıza yeterli olmayabilir.

Hedef kitlenizi iyi analiz edin

Logo türünün seçimi ve marka logosu tasarımı hedef kitleye de bağlıdır. Mesajınızı alacak olan ve ürünlerinizi ulaştırmak istediğiniz hedef kitlenin de algılayabileceği ve akılda tutabileceği bir logo tasarlamanız gerekmektedir. Hedef kitlenizin yaş aralığı, markalara bakış açısı, ilgi alanları gibi pek çok konu logonuzun nasıl olacağını belirlerken bir dğer taşır.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Genç bir kitleyi hedefliyorsanız, logonuzun da dinamik ve enerjik olması gerekir. Daha kurumsal bir kitleye ulaşmayı düşünüyorsanız, seçtiğiniz renkler ve yazı fontları daha kurumsal olmalı ve güven vermeli. Bu nedenle de markanızı ve hedef kitlenizi iyi tanımanız bu süreçte oldukça önemlidir.

Renk seçimi

Akılda kalıcı bir marka logosu için seçtiğiniz renkler de önem taşır. Herbir renk farklı bir duygu ve hissiyatı sembolize eder. Bu nedenle de renklerin ne anlama geldiğini ve nasıl kullanılmaları gerektiğini de bilmenizde yarar vardır. Markanızın kimliği ile uyumlu olacak renk veya renkleri seçerek, logo tasarımlarınızı bu şekilde yapmalısınız. Renkler hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Font seçimi

Renklerde olduğu gibi fontlarda da seçtiğiniz font tipinin önemi vardır. Herbir font türünün farklı özellikleri bulunur ve farklı bir mesaj verir. En sık kullanılan font türleri Serif ve Sans Serif olmak üzere ikiye ayrılmakta. Bu fontlar haricinde de font türleri bulunmaktadır.

Serif fontlar, Türkçe’de tırnaklı fontlar olarak da geçmektedir. Bu fontlar daha kurumsal alanda kullanılan fontlardır. Kurumsal işlerin yanı sıra moda, stil ve belli bir tasarım ögesi içeren işlerde de Serif fontlar kullanılır.

Sans Serif fontlar ise tırnaksız olarak bilinen fontlardır. Bu fontlar genellikle daha modern, daha rahat okunabilen, dinamik ve canlı fontlardır. Hedef kitlenize ve marka kimliğinize göre bu fontlar arasında da seçimler yaparak, yazı karakterlerinizde bunları kullanabilirsiniz.

Google Fonts aracı üzerinde marka logosu için kullanabileceğiniz farklı font türlerini araştırabileceğinizi de hatırlatalım.

Rakiplerinizi araştırın

Akılda kalıcı bir marka logosu için özgün olmanız da önemli. Bunun için rakip firmaların logolarını da gözden geçirmeniz ve onların nasıl bir çalışma yaptıklarını da incelemenizde yarar var. Böylelikle onlardan farklılaşmak için nasıl bir yol izlemeniz gerektiğine dair de bir takım fikirleriniz oluşmaya başlayacaktır.

Logo, markalaşma sürecinde önemli bir araç olduğu için rakiplerinizden farklılaşarak özgün olmanız gereklidir. Başkalarına benzemeniz, markanızın akılda kalıcılığını zorlaştıracaktır.

İlgili rehber: E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?

Logonuzu kendiniz mi yapmalısınız yoksa dışarıdan hizmet mi almalısınız?

Marka logosu tasarlamak, profesyonel bir iştir ve bu konuda belli bir bilgi birikimi ve deneyimin olması gerekmektedir. Grafik tasarım konularında iyi olmanın yanı sıra görsel olarak da bir farkındalığınızın olması gerekmektedir.

İnternet üzerinde kullanabileceğiniz birçok logo aracı bulunmakta ve bunlarla kendi logolarınızı da tasarlayabilirsiniz. Biraz deneme yanılma ile testler yaparak bu araçlarla ile kendi logonuzu da hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç

Ancak profesyonel bir marka logonuz olmasını istiyorsanız, bu işi bilen ve bu konuda tecrübeli bir tasarımcıdan hizmet almanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Onlar sizin göremediğiniz açılardan tasarımlar yapacakları gibi marka kimliğinizi algılayarak bu özellikleri yansıtacak profesyonel bir logo yapacaklardır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
E-ticaret sitenizin halihazırda bulunan belirli bir müşteri kitlesi vardır. Bunun dışında bir de hedef kitle olarak belirlediğiniz bir potansiyel müşteri grubu vardır. Dijital pazarlama çalışmalarınızı bu hedef kitleye...
29 Mart 2021
Markethinkers
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan