Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?

29 Haziran 2020
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?

Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın imajını da dışarıya yansıtır. Birçok ünlü firma logolarıyla akıllarda kaldığı için siz de akılda kalıcı bir marka logosu tasarımı yaparak, tüketicilerin zihinlerinde yer edinebilirsiniz.

Akılda kalıcı bir logo tasarımı için de yapmanız ve bilmeniz gereken bir takım konular bulunmakta. Bu rehberimizde de bunları detaylı bir şekilde ele alacağız.

Marka logo türleri

Logoların da farklı türleri bulunmakta. Öncelikli olarak bu türleri bilmek ve ona göre hareket etmek gerekmekte.

Kelime odaklı logolar: Kelime odaklı logolara örnek olarak eBay, IBN, CCN, Google gibi firmaları örnek gösterebiliriz. Ek bir görsel, sembol ya da ikon kullanmadan sadece kelimeyi öne çıkartarak markayı vurgulayan logolardır.

Harf odaklı logolar: Bir kelime ya da kelime grubu yerine sadece tek bir harf odaklı olan logolardır. Honda, Uber, McDonalds bu logo türüne örnek olarak gösterilebilir.

Resim odaklı logolar: Adından anlaşılacağı gibi bir resim veya sembol ile oluşturulmuş logolardır. Starbucks ve Twitter bu türe örnek olarak gösterilebilir.

Soyut kavramlı logolar: İlk bakışta belli bir kavramı nitelemeyen soyut grafiklerden oluşan logolardır. Bunun en bilindik örneği de Nike diyebiliriz.

Aklıda kalıcı bir marka logosu tasarlamak için neler yapmalısınız?

Logo türüne karar verin

Öncelikli olarak yukarıda da bahsettiğimi logo türlerinden hangisinin markanıza daha uygun olacağına karar verin. Herbir firma için uygun olan tek bir logo türü bulunmadığı için markanızın kimliğine uygun türü kendiniz seçemeniz gerekiyor.

Son dönemlerde kelime odaklı logolar, Flat Tasarım ile beraber bir hayli öne çıkmaya başladı. Doğrudan markayı öne çıkartan bir isim ve tipografi ile marka logosu oluşturulmakta. Bunun yanı sıra dikkat çekici bir sembol veya ikon da bu logolarda kullanılarak marka kimliği oluşturulabilir.

Görsel odaklı ya da soyut kavramlı logolar, belli bir marka kimliğine ulaşıldığında daha akılda kalıcı olabilmektedir. Bu nedenle de bunlar üzerinde düşünürken mevcut marka bilinirliğinizi de düşünmenizde yarar var. Markanız hali hazırda çok bilinmiyorsa soyut bir kavram ya da sadece görsel veya harf odaklı bir logo, tüketicilerin akıllarında kalmanıza yeterli olmayabilir.

Hedef kitlenizi iyi analiz edin

Logo türünün seçimi ve marka logosu tasarımı hedef kitleye de bağlıdır. Mesajınızı alacak olan ve ürünlerinizi ulaştırmak istediğiniz hedef kitlenin de algılayabileceği ve akılda tutabileceği bir logo tasarlamanız gerekmektedir. Hedef kitlenizin yaş aralığı, markalara bakış açısı, ilgi alanları gibi pek çok konu logonuzun nasıl olacağını belirlerken bir dğer taşır.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Genç bir kitleyi hedefliyorsanız, logonuzun da dinamik ve enerjik olması gerekir. Daha kurumsal bir kitleye ulaşmayı düşünüyorsanız, seçtiğiniz renkler ve yazı fontları daha kurumsal olmalı ve güven vermeli. Bu nedenle de markanızı ve hedef kitlenizi iyi tanımanız bu süreçte oldukça önemlidir.

Renk seçimi

Akılda kalıcı bir marka logosu için seçtiğiniz renkler de önem taşır. Herbir renk farklı bir duygu ve hissiyatı sembolize eder. Bu nedenle de renklerin ne anlama geldiğini ve nasıl kullanılmaları gerektiğini de bilmenizde yarar vardır. Markanızın kimliği ile uyumlu olacak renk veya renkleri seçerek, logo tasarımlarınızı bu şekilde yapmalısınız. Renkler hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Font seçimi

Renklerde olduğu gibi fontlarda da seçtiğiniz font tipinin önemi vardır. Herbir font türünün farklı özellikleri bulunur ve farklı bir mesaj verir. En sık kullanılan font türleri Serif ve Sans Serif olmak üzere ikiye ayrılmakta. Bu fontlar haricinde de font türleri bulunmaktadır.

Serif fontlar, Türkçe’de tırnaklı fontlar olarak da geçmektedir. Bu fontlar daha kurumsal alanda kullanılan fontlardır. Kurumsal işlerin yanı sıra moda, stil ve belli bir tasarım ögesi içeren işlerde de Serif fontlar kullanılır.

Sans Serif fontlar ise tırnaksız olarak bilinen fontlardır. Bu fontlar genellikle daha modern, daha rahat okunabilen, dinamik ve canlı fontlardır. Hedef kitlenize ve marka kimliğinize göre bu fontlar arasında da seçimler yaparak, yazı karakterlerinizde bunları kullanabilirsiniz.

Google Fonts aracı üzerinde marka logosu için kullanabileceğiniz farklı font türlerini araştırabileceğinizi de hatırlatalım.

Rakiplerinizi araştırın

Akılda kalıcı bir marka logosu için özgün olmanız da önemli. Bunun için rakip firmaların logolarını da gözden geçirmeniz ve onların nasıl bir çalışma yaptıklarını da incelemenizde yarar var. Böylelikle onlardan farklılaşmak için nasıl bir yol izlemeniz gerektiğine dair de bir takım fikirleriniz oluşmaya başlayacaktır.

Logo, markalaşma sürecinde önemli bir araç olduğu için rakiplerinizden farklılaşarak özgün olmanız gereklidir. Başkalarına benzemeniz, markanızın akılda kalıcılığını zorlaştıracaktır.

İlgili rehber: E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?

Logonuzu kendiniz mi yapmalısınız yoksa dışarıdan hizmet mi almalısınız?

Marka logosu tasarlamak, profesyonel bir iştir ve bu konuda belli bir bilgi birikimi ve deneyimin olması gerekmektedir. Grafik tasarım konularında iyi olmanın yanı sıra görsel olarak da bir farkındalığınızın olması gerekmektedir.

İnternet üzerinde kullanabileceğiniz birçok logo aracı bulunmakta ve bunlarla kendi logolarınızı da tasarlayabilirsiniz. Biraz deneme yanılma ile testler yaparak bu araçlarla ile kendi logonuzu da hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç

Ancak profesyonel bir marka logonuz olmasını istiyorsanız, bu işi bilen ve bu konuda tecrübeli bir tasarımcıdan hizmet almanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Onlar sizin göremediğiniz açılardan tasarımlar yapacakları gibi marka kimliğinizi algılayarak bu özellikleri yansıtacak profesyonel bir logo yapacaklardır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-Ticarette En Çok Satılan Ürünler
E-Ticarette En Çok Satılan Ürünler
E-ticaret sektörü gelişti, büyüdü ve dünya genelinde alışveriş alışkanlıklarını önemli ölçüde değiştirdi. Bu durumun temelini oluşturan unsur internette her şeyin satılmasından ziyade talebin çok olduğu ürünlerin...
14 Eylül 2021
Markethinkers
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
IdeaSoft
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticareti Ücretsiz Deneyin