Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?

29 Haziran 2020
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?

Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın imajını da dışarıya yansıtır. Birçok ünlü firma logolarıyla akıllarda kaldığı için siz de akılda kalıcı bir marka logosu tasarımı yaparak, tüketicilerin zihinlerinde yer edinebilirsiniz.

Akılda kalıcı bir logo tasarımı için de yapmanız ve bilmeniz gereken bir takım konular bulunmakta. Bu rehberimizde de bunları detaylı bir şekilde ele alacağız.

Marka logo türleri

Logoların da farklı türleri bulunmakta. Öncelikli olarak bu türleri bilmek ve ona göre hareket etmek gerekmekte.

Kelime odaklı logolar: Kelime odaklı logolara örnek olarak eBay, IBN, CCN, Google gibi firmaları örnek gösterebiliriz. Ek bir görsel, sembol ya da ikon kullanmadan sadece kelimeyi öne çıkartarak markayı vurgulayan logolardır.

Harf odaklı logolar: Bir kelime ya da kelime grubu yerine sadece tek bir harf odaklı olan logolardır. Honda, Uber, McDonalds bu logo türüne örnek olarak gösterilebilir.

Resim odaklı logolar: Adından anlaşılacağı gibi bir resim veya sembol ile oluşturulmuş logolardır. Starbucks ve Twitter bu türe örnek olarak gösterilebilir.

Soyut kavramlı logolar: İlk bakışta belli bir kavramı nitelemeyen soyut grafiklerden oluşan logolardır. Bunun en bilindik örneği de Nike diyebiliriz.

Aklıda kalıcı bir marka logosu tasarlamak için neler yapmalısınız?

Logo türüne karar verin

Öncelikli olarak yukarıda da bahsettiğimi logo türlerinden hangisinin markanıza daha uygun olacağına karar verin. Herbir firma için uygun olan tek bir logo türü bulunmadığı için markanızın kimliğine uygun türü kendiniz seçemeniz gerekiyor.

Son dönemlerde kelime odaklı logolar, Flat Tasarım ile beraber bir hayli öne çıkmaya başladı. Doğrudan markayı öne çıkartan bir isim ve tipografi ile marka logosu oluşturulmakta. Bunun yanı sıra dikkat çekici bir sembol veya ikon da bu logolarda kullanılarak marka kimliği oluşturulabilir.

Görsel odaklı ya da soyut kavramlı logolar, belli bir marka kimliğine ulaşıldığında daha akılda kalıcı olabilmektedir. Bu nedenle de bunlar üzerinde düşünürken mevcut marka bilinirliğinizi de düşünmenizde yarar var. Markanız hali hazırda çok bilinmiyorsa soyut bir kavram ya da sadece görsel veya harf odaklı bir logo, tüketicilerin akıllarında kalmanıza yeterli olmayabilir.

Hedef kitlenizi iyi analiz edin

Logo türünün seçimi ve marka logosu tasarımı hedef kitleye de bağlıdır. Mesajınızı alacak olan ve ürünlerinizi ulaştırmak istediğiniz hedef kitlenin de algılayabileceği ve akılda tutabileceği bir logo tasarlamanız gerekmektedir. Hedef kitlenizin yaş aralığı, markalara bakış açısı, ilgi alanları gibi pek çok konu logonuzun nasıl olacağını belirlerken bir dğer taşır.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Genç bir kitleyi hedefliyorsanız, logonuzun da dinamik ve enerjik olması gerekir. Daha kurumsal bir kitleye ulaşmayı düşünüyorsanız, seçtiğiniz renkler ve yazı fontları daha kurumsal olmalı ve güven vermeli. Bu nedenle de markanızı ve hedef kitlenizi iyi tanımanız bu süreçte oldukça önemlidir.

Renk seçimi

Akılda kalıcı bir marka logosu için seçtiğiniz renkler de önem taşır. Herbir renk farklı bir duygu ve hissiyatı sembolize eder. Bu nedenle de renklerin ne anlama geldiğini ve nasıl kullanılmaları gerektiğini de bilmenizde yarar vardır. Markanızın kimliği ile uyumlu olacak renk veya renkleri seçerek, logo tasarımlarınızı bu şekilde yapmalısınız. Renkler hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Font seçimi

Renklerde olduğu gibi fontlarda da seçtiğiniz font tipinin önemi vardır. Herbir font türünün farklı özellikleri bulunur ve farklı bir mesaj verir. En sık kullanılan font türleri Serif ve Sans Serif olmak üzere ikiye ayrılmakta. Bu fontlar haricinde de font türleri bulunmaktadır.

Serif fontlar, Türkçe’de tırnaklı fontlar olarak da geçmektedir. Bu fontlar daha kurumsal alanda kullanılan fontlardır. Kurumsal işlerin yanı sıra moda, stil ve belli bir tasarım ögesi içeren işlerde de Serif fontlar kullanılır.

Sans Serif fontlar ise tırnaksız olarak bilinen fontlardır. Bu fontlar genellikle daha modern, daha rahat okunabilen, dinamik ve canlı fontlardır. Hedef kitlenize ve marka kimliğinize göre bu fontlar arasında da seçimler yaparak, yazı karakterlerinizde bunları kullanabilirsiniz.

Google Fonts aracı üzerinde marka logosu için kullanabileceğiniz farklı font türlerini araştırabileceğinizi de hatırlatalım.

Rakiplerinizi araştırın

Akılda kalıcı bir marka logosu için özgün olmanız da önemli. Bunun için rakip firmaların logolarını da gözden geçirmeniz ve onların nasıl bir çalışma yaptıklarını da incelemenizde yarar var. Böylelikle onlardan farklılaşmak için nasıl bir yol izlemeniz gerektiğine dair de bir takım fikirleriniz oluşmaya başlayacaktır.

Logo, markalaşma sürecinde önemli bir araç olduğu için rakiplerinizden farklılaşarak özgün olmanız gereklidir. Başkalarına benzemeniz, markanızın akılda kalıcılığını zorlaştıracaktır.

İlgili rehber: E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?

Logonuzu kendiniz mi yapmalısınız yoksa dışarıdan hizmet mi almalısınız?

Marka logosu tasarlamak, profesyonel bir iştir ve bu konuda belli bir bilgi birikimi ve deneyimin olması gerekmektedir. Grafik tasarım konularında iyi olmanın yanı sıra görsel olarak da bir farkındalığınızın olması gerekmektedir.

İnternet üzerinde kullanabileceğiniz birçok logo aracı bulunmakta ve bunlarla kendi logolarınızı da tasarlayabilirsiniz. Biraz deneme yanılma ile testler yaparak bu araçlarla ile kendi logonuzu da hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç

Ancak profesyonel bir marka logonuz olmasını istiyorsanız, bu işi bilen ve bu konuda tecrübeli bir tasarımcıdan hizmet almanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Onlar sizin göremediğiniz açılardan tasarımlar yapacakları gibi marka kimliğinizi algılayarak bu özellikleri yansıtacak profesyonel bir logo yapacaklardır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri / online pazar yeri mi daha avantajlı yoksa kendi e ticaret siteniz mi daha avantajlı? Gelip hep birlikte bu sorunun cevabını arayalım. İnternet üzerinden satış yapmanın birçok farklı yolu bulunuyor. Kendi...
22 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin