Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları

5 Kasım 2018
Sinan Oypan

E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da kutu açma deneyimini oldukça önemli bir konu haline getirir. Akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak, bu ilk izlenimi daha etkili bir hale getireceği için kutu paketleme malzemelerinizi daha özenli bir şekilde seçmeniz gerekir.

Kutu açılım deneyimi neden önemli?

Uzun vadeli müşteri ilişkileri kurmak ve sadık kitleler oluşturma açısıdan kutu açılım deneyimi önemli bir yer tutmakta. Müşterilerinize iyi paketlenmiş ve marka değeri taşıyan bir kutu sunmanız, onların ürünü aldıklarında daha fazla heyecanlanmalarını sağlarken, sizin müşterilerinize verdiğiniz değeri de göstermesi açısından önemlidir. Onların yaşadıkları bu alışveriş deneyimini iyileştirmeye yönelik yapacağınız çalışmalar da onların daha sonraki alışverişlerinde sizi tercih etmelerini sağlar.

Akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi için neler yapabilirsiniz?

Kaliteli ve akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi için birçok unsuru göz önünde bulundurmanız ve paketleme sürecine dahil etmeniz gerekiyor. Bu unsurları şu şekilde sıralayabiliriz:

Kutu, paket seçimi

Sattığınız ürünlere göre kutu ve paket seçiminiz değişebilir. Büyük hacimli ve kırılabilecek ürünlerde, kutu tercihi yapmanız daha doğru olacaktır. Küçük ve hasar görme ihtimali az olan ürünlerde de ambalaj ya da daha küçük kutu çözümlerine yönelebilirsiniz. Kaliteli malzemeler kullanmanız, kutunun hem daha sağlam olmasını hem de daha şık görünmesini sağlar.

Ambalaj veya kese kağıdı

Ürünü kutu ya da paketin içine koyarken, ürünü saracağınız ambalaj veya kese kağıdının seçimi de oldukça önemli. Sattığınız ürünün türüne göre farklı malzemeler tercih edebilirsiniz. Buradaki önemli nokta, hem ürüne ekstra bir koruma katmanı sağlamak, hem de ürünün daha özenli bir şekilde paketlendiğini göstermektir.

Marka sticker’ları ve etiketler

Marka stickerları ve etiketler hem ucuz hem de şık çözümlerdir. Markanızı yansıtmak için ürünün ambalaj kağıdının üzerine yapıştırmak için marka logo ve sloganınızı içeren bir sticker ya da etiket hazırlayabilirsiniz.

Promosyon materyalleri ve kartvizit

Promosyon materyalleri, siteniz üzerindeki fırsatları yansıtabileceği gibi, indirim kuponları ya da sunduğunuz diğer ekstra hizmetlerle ilgili olabilir. Böylelikle satış sonrasıda tüketicilere ulaşmak için bir fırsat yaratabilir ve onları tekrar sitenizden alışveriş yapmaya yönlendirebilirsiniz.

Buna ek olarak ürün paketlerine özel kartvizitler hazırlayabilir. Kurumsal kartvizit kullanmak yerine, iletişim bilgilerinizi, iade adresinizi ve diğer sosyal mecra hesaplarınız gibi bilgileri içeren, sadece ürün kutularında paylaşmak için kartvizitler hazırlayarak, paketlerinize yerleştirebilirsiniz.

Özel ve kişisel bir not

Ürün paketinizi daha özel ve anlamlı kılan aynı zamanda da kutu açma deneyimini güzelleştiren unsurlardan biri de kişiye özel hazırlanmış bir teşekkürler notudur. Müşterilerinize yaptıkları alışveriş için teşekkür etmek ve minnettarlığınızı iletmek için her sipariş için özel bir not hazırlayarak, özel bir karta bu notlarınızı ekleyebilirsiniz.

Özellikle sosyal kanıt unsuru olarak, bu tür özel notların değeri daha fazladır. Müşterileriniz bu notlarınızı sosyal mecralarda paylaşabilir ve bu da ürünlerinizin daha fazla görünmesini sağlarken, müşterilerinize sunduğunu kutu açma deneyimini de göstermenizi sağlar.

İlgili rehber: Müşterilerinizin gönlünü kazandıracak bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?

Paket bandı seçimi

Ambalaj ve kutularınızı daha özel bir şekilde hazırlamak için standart bantların yerine, marka logonuzun basılı olduğu özel paket bantları da kullanmayı tercih edebilirsiniz. Bu yaklaşım kutunun daha özenli bir şekilde hazırlandığını müşterilerin bilinçaltına yerleştirecek unsurlardan biridir.

Tabii ki özel bir bant üretimi yaptırmanız gerekeceği için bunun maliyetlerini araştırmanız ve sonrasında sizin için uygun olan bir koşulsa yapmanız ilk etapta daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Küçük hediyeler ya da ürün örnekleri

Müşteri memnuniyetini artırmak ve daha keyifli bir kutu açma deneyimi sunmak için paketlerinize küçük eşantiyon hediyeler ya da ürün örnekleri (sample) ekleyebilirsiniz. Ürün örnekleri her ürün kategorisi için uygun olmayabilir; ancak küçük eşantiyonlar eklemeniz müşterilerinizin hoşuna gidecek bir davranıştır ve bu da müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşteri kitleleri yaratmanıza yardımcı olur.

Kutu ve paketleme çözümlerinde maliyetler

Müşterilerinize iyi bir kutu açma deneyimi sunmak için bu tür çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gereken konulardan biri de paket ve kutu maliyetlerinizdir. Bu maliyetleri kontrol etmeniz ve üretim maliyetlerinize katmanız gerekmektedir. Kutu açma deneyimi sunarken, zarar etmeniz tabii ki yanlış bir yaklaşım olacaktır. Bu nedenle de elinizdeki sermaye ve kar payınız doğrultusunda bu deneyimi en iyi şekilde geliştirebilecek ve maliyet olarak sizi zorlamayacak çözümlere odaklanmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı...
23 Şubat 2018
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan