Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları

5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da kutu açma deneyimini oldukça önemli bir konu haline getirir. Akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak, bu ilk izlenimi daha etkili bir hale getireceği için kutu paketleme malzemelerinizi daha özenli bir şekilde seçmeniz gerekir.

Kutu açılım deneyimi neden önemli?

Uzun vadeli müşteri ilişkileri kurmak ve sadık kitleler oluşturma açısıdan kutu açılım deneyimi önemli bir yer tutmakta. Müşterilerinize iyi paketlenmiş ve marka değeri taşıyan bir kutu sunmanız, onların ürünü aldıklarında daha fazla heyecanlanmalarını sağlarken, sizin müşterilerinize verdiğiniz değeri de göstermesi açısından önemlidir. Onların yaşadıkları bu alışveriş deneyimini iyileştirmeye yönelik yapacağınız çalışmalar da onların daha sonraki alışverişlerinde sizi tercih etmelerini sağlar.

Akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi için neler yapabilirsiniz?

Kaliteli ve akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi için birçok unsuru göz önünde bulundurmanız ve paketleme sürecine dahil etmeniz gerekiyor. Bu unsurları şu şekilde sıralayabiliriz:

Kutu, paket seçimi

Sattığınız ürünlere göre kutu ve paket seçiminiz değişebilir. Büyük hacimli ve kırılabilecek ürünlerde, kutu tercihi yapmanız daha doğru olacaktır. Küçük ve hasar görme ihtimali az olan ürünlerde de ambalaj ya da daha küçük kutu çözümlerine yönelebilirsiniz. Kaliteli malzemeler kullanmanız, kutunun hem daha sağlam olmasını hem de daha şık görünmesini sağlar.

Ambalaj veya kese kağıdı

Ürünü kutu ya da paketin içine koyarken, ürünü saracağınız ambalaj veya kese kağıdının seçimi de oldukça önemli. Sattığınız ürünün türüne göre farklı malzemeler tercih edebilirsiniz. Buradaki önemli nokta, hem ürüne ekstra bir koruma katmanı sağlamak, hem de ürünün daha özenli bir şekilde paketlendiğini göstermektir.

Marka sticker’ları ve etiketler

Marka stickerları ve etiketler hem ucuz hem de şık çözümlerdir. Markanızı yansıtmak için ürünün ambalaj kağıdının üzerine yapıştırmak için marka logo ve sloganınızı içeren bir sticker ya da etiket hazırlayabilirsiniz.

Promosyon materyalleri ve kartvizit

Promosyon materyalleri, siteniz üzerindeki fırsatları yansıtabileceği gibi, indirim kuponları ya da sunduğunuz diğer ekstra hizmetlerle ilgili olabilir. Böylelikle satış sonrasıda tüketicilere ulaşmak için bir fırsat yaratabilir ve onları tekrar sitenizden alışveriş yapmaya yönlendirebilirsiniz. Buna ek olarak ürün paketlerine özel kartvizitler hazırlayabilir. Kurumsal kartvizit kullanmak yerine, iletişim bilgilerinizi, iade adresinizi ve diğer sosyal mecra hesaplarınız gibi bilgileri içeren, sadece ürün kutularında paylaşmak için kartvizitler hazırlayarak, paketlerinize yerleştirebilirsiniz.

Özel ve kişisel bir not

Ürün paketinizi daha özel ve anlamlı kılan aynı zamanda da kutu açma deneyimini güzelleştiren unsurlardan biri de kişiye özel hazırlanmış bir teşekkürler notudur. Müşterilerinize yaptıkları alışveriş için teşekkür etmek ve minnettarlığınızı iletmek için her sipariş için özel bir not hazırlayarak, özel bir karta bu notlarınızı ekleyebilirsiniz. Özellikle sosyal kanıt unsuru olarak, bu tür özel notların değeri daha fazladır. Müşterileriniz bu notlarınızı sosyal mecralarda paylaşabilir ve bu da ürünlerinizin daha fazla görünmesini sağlarken, müşterilerinize sunduğunu kutu açma deneyimini de göstermenizi sağlar. İlgili rehber: Müşterilerinizin gönlünü kazandıracak bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?

Paket bandı seçimi

Ambalaj ve kutularınızı daha özel bir şekilde hazırlamak için standart bantların yerine, marka logonuzun basılı olduğu özel paket bantları da kullanmayı tercih edebilirsiniz. Bu yaklaşım kutunun daha özenli bir şekilde hazırlandığını müşterilerin bilinçaltına yerleştirecek unsurlardan biridir. Tabii ki özel bir bant üretimi yaptırmanız gerekeceği için bunun maliyetlerini araştırmanız ve sonrasında sizin için uygun olan bir koşulsa yapmanız ilk etapta daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Küçük hediyeler ya da ürün örnekleri

Müşteri memnuniyetini artırmak ve daha keyifli bir kutu açma deneyimi sunmak için paketlerinize küçük eşantiyon hediyeler ya da ürün örnekleri (sample) ekleyebilirsiniz. Ürün örnekleri her ürün kategorisi için uygun olmayabilir; ancak küçük eşantiyonlar eklemeniz müşterilerinizin hoşuna gidecek bir davranıştır ve bu da müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşteri kitleleri yaratmanıza yardımcı olur.

Kutu ve paketleme çözümlerinde maliyetler

Müşterilerinize iyi bir kutu açma deneyimi sunmak için bu tür çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gereken konulardan biri de paket ve kutu maliyetlerinizdir. Bu maliyetleri kontrol etmeniz ve üretim maliyetlerinize katmanız gerekmektedir. Kutu açma deneyimi sunarken, zarar etmeniz tabii ki yanlış bir yaklaşım olacaktır. Bu nedenle de elinizdeki sermaye ve kar payınız doğrultusunda bu deneyimi en iyi şekilde geliştirebilecek ve maliyet olarak sizi zorlamayacak çözümlere odaklanmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı olarak...
31 Ekim 2016
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Markethinkers
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar. Her pazarlama...
31 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur,...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın