Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları

5 Kasım 2018
Sinan Oypan

E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da kutu açma deneyimini oldukça önemli bir konu haline getirir. Akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak, bu ilk izlenimi daha etkili bir hale getireceği için kutu paketleme malzemelerinizi daha özenli bir şekilde seçmeniz gerekir.

Kutu açılım deneyimi neden önemli?

Uzun vadeli müşteri ilişkileri kurmak ve sadık kitleler oluşturma açısıdan kutu açılım deneyimi önemli bir yer tutmakta. Müşterilerinize iyi paketlenmiş ve marka değeri taşıyan bir kutu sunmanız, onların ürünü aldıklarında daha fazla heyecanlanmalarını sağlarken, sizin müşterilerinize verdiğiniz değeri de göstermesi açısından önemlidir. Onların yaşadıkları bu alışveriş deneyimini iyileştirmeye yönelik yapacağınız çalışmalar da onların daha sonraki alışverişlerinde sizi tercih etmelerini sağlar.

Akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi için neler yapabilirsiniz?

Kaliteli ve akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi için birçok unsuru göz önünde bulundurmanız ve paketleme sürecine dahil etmeniz gerekiyor. Bu unsurları şu şekilde sıralayabiliriz:

Kutu, paket seçimi

Sattığınız ürünlere göre kutu ve paket seçiminiz değişebilir. Büyük hacimli ve kırılabilecek ürünlerde, kutu tercihi yapmanız daha doğru olacaktır. Küçük ve hasar görme ihtimali az olan ürünlerde de ambalaj ya da daha küçük kutu çözümlerine yönelebilirsiniz. Kaliteli malzemeler kullanmanız, kutunun hem daha sağlam olmasını hem de daha şık görünmesini sağlar.

Ambalaj veya kese kağıdı

Ürünü kutu ya da paketin içine koyarken, ürünü saracağınız ambalaj veya kese kağıdının seçimi de oldukça önemli. Sattığınız ürünün türüne göre farklı malzemeler tercih edebilirsiniz. Buradaki önemli nokta, hem ürüne ekstra bir koruma katmanı sağlamak, hem de ürünün daha özenli bir şekilde paketlendiğini göstermektir.

Marka sticker’ları ve etiketler

Marka stickerları ve etiketler hem ucuz hem de şık çözümlerdir. Markanızı yansıtmak için ürünün ambalaj kağıdının üzerine yapıştırmak için marka logo ve sloganınızı içeren bir sticker ya da etiket hazırlayabilirsiniz.

Promosyon materyalleri ve kartvizit

Promosyon materyalleri, siteniz üzerindeki fırsatları yansıtabileceği gibi, indirim kuponları ya da sunduğunuz diğer ekstra hizmetlerle ilgili olabilir. Böylelikle satış sonrasıda tüketicilere ulaşmak için bir fırsat yaratabilir ve onları tekrar sitenizden alışveriş yapmaya yönlendirebilirsiniz.

Buna ek olarak ürün paketlerine özel kartvizitler hazırlayabilir. Kurumsal kartvizit kullanmak yerine, iletişim bilgilerinizi, iade adresinizi ve diğer sosyal mecra hesaplarınız gibi bilgileri içeren, sadece ürün kutularında paylaşmak için kartvizitler hazırlayarak, paketlerinize yerleştirebilirsiniz.

Özel ve kişisel bir not

Ürün paketinizi daha özel ve anlamlı kılan aynı zamanda da kutu açma deneyimini güzelleştiren unsurlardan biri de kişiye özel hazırlanmış bir teşekkürler notudur. Müşterilerinize yaptıkları alışveriş için teşekkür etmek ve minnettarlığınızı iletmek için her sipariş için özel bir not hazırlayarak, özel bir karta bu notlarınızı ekleyebilirsiniz.

Özellikle sosyal kanıt unsuru olarak, bu tür özel notların değeri daha fazladır. Müşterileriniz bu notlarınızı sosyal mecralarda paylaşabilir ve bu da ürünlerinizin daha fazla görünmesini sağlarken, müşterilerinize sunduğunu kutu açma deneyimini de göstermenizi sağlar.

İlgili rehber: Müşterilerinizin gönlünü kazandıracak bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?

Paket bandı seçimi

Ambalaj ve kutularınızı daha özel bir şekilde hazırlamak için standart bantların yerine, marka logonuzun basılı olduğu özel paket bantları da kullanmayı tercih edebilirsiniz. Bu yaklaşım kutunun daha özenli bir şekilde hazırlandığını müşterilerin bilinçaltına yerleştirecek unsurlardan biridir.

Tabii ki özel bir bant üretimi yaptırmanız gerekeceği için bunun maliyetlerini araştırmanız ve sonrasında sizin için uygun olan bir koşulsa yapmanız ilk etapta daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Küçük hediyeler ya da ürün örnekleri

Müşteri memnuniyetini artırmak ve daha keyifli bir kutu açma deneyimi sunmak için paketlerinize küçük eşantiyon hediyeler ya da ürün örnekleri (sample) ekleyebilirsiniz. Ürün örnekleri her ürün kategorisi için uygun olmayabilir; ancak küçük eşantiyonlar eklemeniz müşterilerinizin hoşuna gidecek bir davranıştır ve bu da müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşteri kitleleri yaratmanıza yardımcı olur.

Kutu ve paketleme çözümlerinde maliyetler

Müşterilerinize iyi bir kutu açma deneyimi sunmak için bu tür çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gereken konulardan biri de paket ve kutu maliyetlerinizdir. Bu maliyetleri kontrol etmeniz ve üretim maliyetlerinize katmanız gerekmektedir. Kutu açma deneyimi sunarken, zarar etmeniz tabii ki yanlış bir yaklaşım olacaktır. Bu nedenle de elinizdeki sermaye ve kar payınız doğrultusunda bu deneyimi en iyi şekilde geliştirebilecek ve maliyet olarak sizi zorlamayacak çözümlere odaklanmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri, zaman içerisinde oluşan ve firmalarını satmak ya da firmalarına yatırım almak isteyen girişimcilerin radarında olması gereken bir konu. Marka değerini artırmak için birçok farklı alanda çalışmalar yapılması...
9 Aralık 2020
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının yararlanabileceği pazarlama yöntemlerinden biri de sosyal kanıttır. Farklı hedef kitlelere ulaşmak, mevcut kitlenin marka ile olan görüşlerini olumlu yönde etkilemek ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal...
5 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
Ürün çekimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan