fbpx

Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları

5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları

E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da kutu açma deneyimini oldukça önemli bir konu haline getirir. Akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak, bu ilk izlenimi daha etkili bir hale getireceği için kutu paketleme malzemelerinizi daha özenli bir şekilde seçmeniz gerekir.

Kutu açılım deneyimi neden önemli?

Uzun vadeli müşteri ilişkileri kurmak ve sadık kitleler oluşturma açısıdan kutu açılım deneyimi önemli bir yer tutmakta. Müşterilerinize iyi paketlenmiş ve marka değeri taşıyan bir kutu sunmanız, onların ürünü aldıklarında daha fazla heyecanlanmalarını sağlarken, sizin müşterilerinize verdiğiniz değeri de göstermesi açısından önemlidir. Onların yaşadıkları bu alışveriş deneyimini iyileştirmeye yönelik yapacağınız çalışmalar da onların daha sonraki alışverişlerinde sizi tercih etmelerini sağlar.

Akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi için neler yapabilirsiniz?

Kaliteli ve akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi için birçok unsuru göz önünde bulundurmanız ve paketleme sürecine dahil etmeniz gerekiyor. Bu unsurları şu şekilde sıralayabiliriz:

Kutu, paket seçimi

Sattığınız ürünlere göre kutu ve paket seçiminiz değişebilir. Büyük hacimli ve kırılabilecek ürünlerde, kutu tercihi yapmanız daha doğru olacaktır. Küçük ve hasar görme ihtimali az olan ürünlerde de ambalaj ya da daha küçük kutu çözümlerine yönelebilirsiniz. Kaliteli malzemeler kullanmanız, kutunun hem daha sağlam olmasını hem de daha şık görünmesini sağlar.

Ambalaj veya kese kağıdı

Ürünü kutu ya da paketin içine koyarken, ürünü saracağınız ambalaj veya kese kağıdının seçimi de oldukça önemli. Sattığınız ürünün türüne göre farklı malzemeler tercih edebilirsiniz. Buradaki önemli nokta, hem ürüne ekstra bir koruma katmanı sağlamak, hem de ürünün daha özenli bir şekilde paketlendiğini göstermektir.

Marka sticker’ları ve etiketler

Marka stickerları ve etiketler hem ucuz hem de şık çözümlerdir. Markanızı yansıtmak için ürünün ambalaj kağıdının üzerine yapıştırmak için marka logo ve sloganınızı içeren bir sticker ya da etiket hazırlayabilirsiniz.

Promosyon materyalleri ve kartvizit

Promosyon materyalleri, siteniz üzerindeki fırsatları yansıtabileceği gibi, indirim kuponları ya da sunduğunuz diğer ekstra hizmetlerle ilgili olabilir. Böylelikle satış sonrasıda tüketicilere ulaşmak için bir fırsat yaratabilir ve onları tekrar sitenizden alışveriş yapmaya yönlendirebilirsiniz.

Buna ek olarak ürün paketlerine özel kartvizitler hazırlayabilir. Kurumsal kartvizit kullanmak yerine, iletişim bilgilerinizi, iade adresinizi ve diğer sosyal mecra hesaplarınız gibi bilgileri içeren, sadece ürün kutularında paylaşmak için kartvizitler hazırlayarak, paketlerinize yerleştirebilirsiniz.

Özel ve kişisel bir not

Ürün paketinizi daha özel ve anlamlı kılan aynı zamanda da kutu açma deneyimini güzelleştiren unsurlardan biri de kişiye özel hazırlanmış bir teşekkürler notudur. Müşterilerinize yaptıkları alışveriş için teşekkür etmek ve minnettarlığınızı iletmek için her sipariş için özel bir not hazırlayarak, özel bir karta bu notlarınızı ekleyebilirsiniz.

Özellikle sosyal kanıt unsuru olarak, bu tür özel notların değeri daha fazladır. Müşterileriniz bu notlarınızı sosyal mecralarda paylaşabilir ve bu da ürünlerinizin daha fazla görünmesini sağlarken, müşterilerinize sunduğunu kutu açma deneyimini de göstermenizi sağlar.

İlgili rehber: Müşterilerinizin gönlünü kazandıracak bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?

Paket bandı seçimi

Ambalaj ve kutularınızı daha özel bir şekilde hazırlamak için standart bantların yerine, marka logonuzun basılı olduğu özel paket bantları da kullanmayı tercih edebilirsiniz. Bu yaklaşım kutunun daha özenli bir şekilde hazırlandığını müşterilerin bilinçaltına yerleştirecek unsurlardan biridir.

Tabii ki özel bir bant üretimi yaptırmanız gerekeceği için bunun maliyetlerini araştırmanız ve sonrasında sizin için uygun olan bir koşulsa yapmanız ilk etapta daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Küçük hediyeler ya da ürün örnekleri

Müşteri memnuniyetini artırmak ve daha keyifli bir kutu açma deneyimi sunmak için paketlerinize küçük eşantiyon hediyeler ya da ürün örnekleri (sample) ekleyebilirsiniz. Ürün örnekleri her ürün kategorisi için uygun olmayabilir; ancak küçük eşantiyonlar eklemeniz müşterilerinizin hoşuna gidecek bir davranıştır ve bu da müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşteri kitleleri yaratmanıza yardımcı olur.

Kutu ve paketleme çözümlerinde maliyetler

Müşterilerinize iyi bir kutu açma deneyimi sunmak için bu tür çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gereken konulardan biri de paket ve kutu maliyetlerinizdir. Bu maliyetleri kontrol etmeniz ve üretim maliyetlerinize katmanız gerekmektedir. Kutu açma deneyimi sunarken, zarar etmeniz tabii ki yanlış bir yaklaşım olacaktır. Bu nedenle de elinizdeki sermaye ve kar payınız doğrultusunda bu deneyimi en iyi şekilde geliştirebilecek ve maliyet olarak sizi zorlamayacak çözümlere odaklanmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Video pazarlama çalışmalarının önemi son dönemde iyice artmaya başladı ve markalar da pazarlama çalışmalarında videolara yer vermeyi daha fazla düşünür hale geldiler. Görsel çalışmaların yerini artık bu videolar alıyor....
18 Eylül 2016
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için önemli bir yere sahiptir. Pazarlama çalışmalarınız tek bir çatı altında toplamak ve bir bütün içerisinde bu...
8 Mart 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan