Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları

5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları

E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da kutu açma deneyimini oldukça önemli bir konu haline getirir. Akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak, bu ilk izlenimi daha etkili bir hale getireceği için kutu paketleme malzemelerinizi daha özenli bir şekilde seçmeniz gerekir.

Kutu açılım deneyimi neden önemli?

Uzun vadeli müşteri ilişkileri kurmak ve sadık kitleler oluşturma açısıdan kutu açılım deneyimi önemli bir yer tutmakta. Müşterilerinize iyi paketlenmiş ve marka değeri taşıyan bir kutu sunmanız, onların ürünü aldıklarında daha fazla heyecanlanmalarını sağlarken, sizin müşterilerinize verdiğiniz değeri de göstermesi açısından önemlidir. Onların yaşadıkları bu alışveriş deneyimini iyileştirmeye yönelik yapacağınız çalışmalar da onların daha sonraki alışverişlerinde sizi tercih etmelerini sağlar.

Akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi için neler yapabilirsiniz?

Kaliteli ve akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi için birçok unsuru göz önünde bulundurmanız ve paketleme sürecine dahil etmeniz gerekiyor. Bu unsurları şu şekilde sıralayabiliriz:

Kutu, paket seçimi

Sattığınız ürünlere göre kutu ve paket seçiminiz değişebilir. Büyük hacimli ve kırılabilecek ürünlerde, kutu tercihi yapmanız daha doğru olacaktır. Küçük ve hasar görme ihtimali az olan ürünlerde de ambalaj ya da daha küçük kutu çözümlerine yönelebilirsiniz. Kaliteli malzemeler kullanmanız, kutunun hem daha sağlam olmasını hem de daha şık görünmesini sağlar.

Ambalaj veya kese kağıdı

Ürünü kutu ya da paketin içine koyarken, ürünü saracağınız ambalaj veya kese kağıdının seçimi de oldukça önemli. Sattığınız ürünün türüne göre farklı malzemeler tercih edebilirsiniz. Buradaki önemli nokta, hem ürüne ekstra bir koruma katmanı sağlamak, hem de ürünün daha özenli bir şekilde paketlendiğini göstermektir.

Marka sticker’ları ve etiketler

Marka stickerları ve etiketler hem ucuz hem de şık çözümlerdir. Markanızı yansıtmak için ürünün ambalaj kağıdının üzerine yapıştırmak için marka logo ve sloganınızı içeren bir sticker ya da etiket hazırlayabilirsiniz.

Promosyon materyalleri ve kartvizit

Promosyon materyalleri, siteniz üzerindeki fırsatları yansıtabileceği gibi, indirim kuponları ya da sunduğunuz diğer ekstra hizmetlerle ilgili olabilir. Böylelikle satış sonrasıda tüketicilere ulaşmak için bir fırsat yaratabilir ve onları tekrar sitenizden alışveriş yapmaya yönlendirebilirsiniz.

Buna ek olarak ürün paketlerine özel kartvizitler hazırlayabilir. Kurumsal kartvizit kullanmak yerine, iletişim bilgilerinizi, iade adresinizi ve diğer sosyal mecra hesaplarınız gibi bilgileri içeren, sadece ürün kutularında paylaşmak için kartvizitler hazırlayarak, paketlerinize yerleştirebilirsiniz.

Özel ve kişisel bir not

Ürün paketinizi daha özel ve anlamlı kılan aynı zamanda da kutu açma deneyimini güzelleştiren unsurlardan biri de kişiye özel hazırlanmış bir teşekkürler notudur. Müşterilerinize yaptıkları alışveriş için teşekkür etmek ve minnettarlığınızı iletmek için her sipariş için özel bir not hazırlayarak, özel bir karta bu notlarınızı ekleyebilirsiniz.

Özellikle sosyal kanıt unsuru olarak, bu tür özel notların değeri daha fazladır. Müşterileriniz bu notlarınızı sosyal mecralarda paylaşabilir ve bu da ürünlerinizin daha fazla görünmesini sağlarken, müşterilerinize sunduğunu kutu açma deneyimini de göstermenizi sağlar.

İlgili rehber: Müşterilerinizin gönlünü kazandıracak bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?

Paket bandı seçimi

Ambalaj ve kutularınızı daha özel bir şekilde hazırlamak için standart bantların yerine, marka logonuzun basılı olduğu özel paket bantları da kullanmayı tercih edebilirsiniz. Bu yaklaşım kutunun daha özenli bir şekilde hazırlandığını müşterilerin bilinçaltına yerleştirecek unsurlardan biridir.

Tabii ki özel bir bant üretimi yaptırmanız gerekeceği için bunun maliyetlerini araştırmanız ve sonrasında sizin için uygun olan bir koşulsa yapmanız ilk etapta daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Küçük hediyeler ya da ürün örnekleri

Müşteri memnuniyetini artırmak ve daha keyifli bir kutu açma deneyimi sunmak için paketlerinize küçük eşantiyon hediyeler ya da ürün örnekleri (sample) ekleyebilirsiniz. Ürün örnekleri her ürün kategorisi için uygun olmayabilir; ancak küçük eşantiyonlar eklemeniz müşterilerinizin hoşuna gidecek bir davranıştır ve bu da müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşteri kitleleri yaratmanıza yardımcı olur.

Kutu ve paketleme çözümlerinde maliyetler

Müşterilerinize iyi bir kutu açma deneyimi sunmak için bu tür çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gereken konulardan biri de paket ve kutu maliyetlerinizdir. Bu maliyetleri kontrol etmeniz ve üretim maliyetlerinize katmanız gerekmektedir. Kutu açma deneyimi sunarken, zarar etmeniz tabii ki yanlış bir yaklaşım olacaktır. Bu nedenle de elinizdeki sermaye ve kar payınız doğrultusunda bu deneyimi en iyi şekilde geliştirebilecek ve maliyet olarak sizi zorlamayacak çözümlere odaklanmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin