Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?

24 Kasım 2017
Sinan Oypan

İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı sıra beraberin de bir heyecan da getirir.

Özenle hazırlanmış bir ürün paketi, müşterilerin heyecanını daha da artıracağı gibi onlara akılda kalıcı bir paket açma deneyimi yaşatmanızı da sağlar. Bunun için de ürün paketlemeleriniz üzerine ayırıca kafa yormanız ve üzerinde çalışmanız gerekir.

Paketleme ile ilgili son trendler

Öncelikle paketleme konusundaki trendleri ele alarak başlayalım. Bu trendlere uygun paket ve kutu tasarımlarınızı yapmak, kutu açılma deneyiminizi daha iyi bir hale getirecektir.

Marka logolu kutular: Son dönemlerde markanın logosunun yer aldığı kutu tasarımları oldukça popülerleşmeye başladı. Bu tasarımlar paketleme işleminin daha özenle yapıldığını da gösterir.

Kişiselleştirilmiş notlar: Kutu içerisine müşteriye özel hazırlanmış bir not hazırlamak ve kişiselleştirilme yapılarak, müşteriye yaptıkları alışveriş için teşekkürlerinizi iletmek hem müşteri memnuniyetini artırır hem de samimiyetinizi müşterilerinize göstermenizi sağlar.

Maliyet ve yer tasarrufu yapan kutular: Firmalar genellikle sattıkları ürünler doğrultusunda belli boyutlardaki kutuları tercih ederler; ancak bu kimi zaman maliyeti artırabilir. Bunun yanı sıra bazı ürünlerin paketlenmesi sırasında kutularda çok fazla boş alanın kalması hem güzel bir kutu açılım deneyimi sunmaz hem de kargo sürecinde ürünlerin kutu içinde hareket ederek, paketin bozulmasına neden olabilir. Bu sebeple de kutularınızı ve paketleme işlemlerinizi yaparken bu konuya dikkat etmeniz gerekir.

Kutu açma deneyimi nedir ve neden önemlidir?

Kutu açma deneyimi, iyi seçilmiş bir kutu tasarımı ile beraber müşterilerinize satmış olduğunuz ürünleri en iyi şekilde onlara ileterek, paketin açılma sürecinde müşterinize iyi bir deneyim yaşatmaktır. Sıradan ve özensiz kutular müşterilerinizde ek bir heyecan yaratmayacağı gibi, markanızın da ek bir değer sunmamasına neden olur.

İyi bir deneyim sunmak müşteri memnuniyetini artırmanın yanı sıra sosyal kanıt konusunda da size yardımcı olur. Bu deneyimden memnun olan kullanıcılar, hem aldıkları ürünü hem de ürünün kutusunu sosyal mecralarda paylaşarak, sizin reklamınızı yapabilirler. Bunun yanı sıra kulaktan kulağa pazarlama için de bu çalışmalar önemlidir. Gönderdiğiniz paketten memnun kalan kullanıcılar çevrelerindeki diğer kişilere de bu yaşadıkları deneyimi anlatacaklardır.

kutu acma deneyimi 1

İyi bir paketleme deneyimi için ihtiyacınız olan öğeler

Burada iyi bir paketleme için ihtiyacınız olan bazı öğeleri ele alacağız; ancak buradaki örnekleri çoğaltabilir ve kendi iş modelinize göre değiştirebilir veya geliştirebilirsiniz.

Kutu: Marka logonuzun olduğu bir kutu tasarımı, paketleme sürecindeki önemli detaylardan biridir. Tasarım olarak farklı bir deneyim yaşatmanız, müşterinin heyecanını da artıracaktır. Geleneksel kahverengi ve beyaz kutular haricinde farklı renklerdeki kutuları da iş modelinize göre deneyebilirsiniz.

Paketleme kağıdı: Ürünlerinizi bir paketleme kağıdı ile sarmak hem ek olarak bir koruma sağlar hem de müşterinin kutu açılımı sırasındaki heyecanını artırır. Sıradan kağıtlar yerine, kaliteli ve gösterişli kağıtlar kullanmak deneyimi daha iyi bir hale getirir.

Stickerlar: Marka logonuzun olduğu ya da farklı tasarımlı stickerlar da kutu içerisinde kullanılabilir. Paketleme kağıtlarınızı kapatmak için bu tür stickerlardan yararlanabilirsiniz.

Kişisel teşekkür notu: Kişiye özel hazırlanmış bir teşekkür notu da kutu açma deneyimini bir üst seviyeye taşımınızı sağlar. Bu öğe tercihen kullanılsa da, müşterilerinize özel bir not hazırlamanız onları memnun edecektir. Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?” isimli rehberimizde konuyla ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Yukarıda ele aldıklarımız, paketleme sürecindeki temel unsurlar olarak öne çıkıyor; ancak kendi paketlemelerinizi geliştirmek ve daha iyi bir hale getirmek için farklı uygulamalar da deneyebilirsiniz. Renkli bantlar, kurdelelerle ürün paketlerini bağlamak, (parmüf veya kozmetik ürün satışları yapıyorsanız) farklı ürün tanıtımları için sample’lar ekleyebilir ya da küçük eşantiyon hediyeleri ekleyebilirsiniz. Kendi iş modelinize göre bu tür değişiklikler ve ekler yapmak paket açma deneyimini daha akılda kalıcı bir hale getirecektir.

Kutu tasarım ve paketleme örnekleri

Aşağıda da bazı firmaların özel olarak hazırladıkları kutu ve paketleme örneklerini de size ilham vermesi için paylaşıyoruz. Müşterilerinize ek bir değer katma adına bu tür çalışmalar yapmak müşteri memnuniyetinin yanı sıra sadık kitlelere de ulaşmanızı sağlayacaktır.

kutu acma deneyimi 2

kutu acma deneyimi 3

kutu acma deneyimi 4

kutu acma deneyimi 5

kutu acma deneyimi 6

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
2 Nisan 2020
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan