İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı sıra beraberin de bir heyecan da getirir. Özenle hazırlanmış bir ürün paketi, müşterilerin heyecanını daha da artıracağı gibi onlara akılda kalıcı bir paket açma deneyimi yaşatmanızı da sağlar. Bunun için de ürün paketlemeleriniz üzerine ayırıca kafa yormanız ve üzerinde çalışmanız gerekir.

Paketleme ile ilgili son trendler
Öncelikle paketleme konusundaki trendleri ele alarak başlayalım. Bu trendlere uygun paket ve kutu tasarımlarınızı yapmak, kutu açılma deneyiminizi daha iyi bir hale getirecektir. Marka logolu kutular: Son dönemlerde markanın logosunun yer aldığı kutu tasarımları oldukça popülerleşmeye başladı. Bu tasarımlar paketleme işleminin daha özenle yapıldığını da gösterir. Kişiselleştirilmiş notlar: Kutu içerisine müşteriye özel hazırlanmış bir not hazırlamak ve kişiselleştirilme yapılarak, müşteriye yaptıkları alışveriş için teşekkürlerinizi iletmek hem müşteri memnuniyetini artırır hem de samimiyetinizi müşterilerinize göstermenizi sağlar. Maliyet ve yer tasarrufu yapan kutular: Firmalar genellikle sattıkları ürünler doğrultusunda belli boyutlardaki kutuları tercih ederler; ancak bu kimi zaman maliyeti artırabilir. Bunun yanı sıra bazı ürünlerin paketlenmesi sırasında kutularda çok fazla boş alanın kalması hem güzel bir kutu açılım deneyimi sunmaz hem de kargo sürecinde ürünlerin kutu içinde hareket ederek, paketin bozulmasına neden olabilir. Bu sebeple de kutularınızı ve paketleme işlemlerinizi yaparken bu konuya dikkat etmeniz gerekir.Kutu açma deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kutu açma deneyimi, iyi seçilmiş bir kutu tasarımı ile beraber müşterilerinize satmış olduğunuz ürünleri en iyi şekilde onlara ileterek, paketin açılma sürecinde müşterinize iyi bir deneyim yaşatmaktır. Sıradan ve özensiz kutular müşterilerinizde ek bir heyecan yaratmayacağı gibi, markanızın da ek bir değer sunmamasına neden olur. İyi bir deneyim sunmak müşteri memnuniyetini artırmanın yanı sıra sosyal kanıt konusunda da size yardımcı olur. Bu deneyimden memnun olan kullanıcılar, hem aldıkları ürünü hem de ürünün kutusunu sosyal mecralarda paylaşarak, sizin reklamınızı yapabilirler. Bunun yanı sıra kulaktan kulağa pazarlama için de bu çalışmalar önemlidir. Gönderdiğiniz paketten memnun kalan kullanıcılar çevrelerindeki diğer kişilere de bu yaşadıkları deneyimi anlatacaklardır.İyi bir paketleme deneyimi için ihtiyacınız olan öğeler
Burada iyi bir paketleme için ihtiyacınız olan bazı öğeleri ele alacağız; ancak buradaki örnekleri çoğaltabilir ve kendi iş modelinize göre değiştirebilir veya geliştirebilirsiniz. Kutu: Marka logonuzun olduğu bir kutu tasarımı, paketleme sürecindeki önemli detaylardan biridir. Tasarım olarak farklı bir deneyim yaşatmanız, müşterinin heyecanını da artıracaktır. Geleneksel kahverengi ve beyaz kutular haricinde farklı renklerdeki kutuları da iş modelinize göre deneyebilirsiniz. Paketleme kağıdı: Ürünlerinizi bir paketleme kağıdı ile sarmak hem ek olarak bir koruma sağlar hem de müşterinin kutu açılımı sırasındaki heyecanını artırır. Sıradan kağıtlar yerine, kaliteli ve gösterişli kağıtlar kullanmak deneyimi daha iyi bir hale getirir. Stickerlar: Marka logonuzun olduğu ya da farklı tasarımlı stickerlar da kutu içerisinde kullanılabilir. Paketleme kağıtlarınızı kapatmak için bu tür stickerlardan yararlanabilirsiniz. Kişisel teşekkür notu: Kişiye özel hazırlanmış bir teşekkür notu da kutu açma deneyimini bir üst seviyeye taşımınızı sağlar. Bu öğe tercihen kullanılsa da, müşterilerinize özel bir not hazırlamanız onları memnun edecektir. “Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?” isimli rehberimizde konuyla ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. Yukarıda ele aldıklarımız, paketleme sürecindeki temel unsurlar olarak öne çıkıyor; ancak kendi paketlemelerinizi geliştirmek ve daha iyi bir hale getirmek için farklı uygulamalar da deneyebilirsiniz. Renkli bantlar, kurdelelerle ürün paketlerini bağlamak, (parmüf veya kozmetik ürün satışları yapıyorsanız) farklı ürün tanıtımları için sample’lar ekleyebilir ya da küçük eşantiyon hediyeleri ekleyebilirsiniz. Kendi iş modelinize göre bu tür değişiklikler ve ekler yapmak paket açma deneyimini daha akılda kalıcı bir hale getirecektir.Kutu tasarım ve paketleme örnekleri
Aşağıda da bazı firmaların özel olarak hazırladıkları kutu ve paketleme örneklerini de size ilham vermesi için paylaşıyoruz. Müşterilerinize ek bir değer katma adına bu tür çalışmalar yapmak müşteri memnuniyetinin yanı sıra sadık kitlelere de ulaşmanızı sağlayacaktır. IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
E-ticarete başlayın
En çok okunan yazılar
Benzer yazılar