fbpx

Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?

24 Kasım 2017
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?

İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı sıra beraberin de bir heyecan da getirir.

Özenle hazırlanmış bir ürün paketi, müşterilerin heyecanını daha da artıracağı gibi onlara akılda kalıcı bir paket açma deneyimi yaşatmanızı da sağlar. Bunun için de ürün paketlemeleriniz üzerine ayırıca kafa yormanız ve üzerinde çalışmanız gerekir.

Paketleme ile ilgili son trendler

Öncelikle paketleme konusundaki trendleri ele alarak başlayalım. Bu trendlere uygun paket ve kutu tasarımlarınızı yapmak, kutu açılma deneyiminizi daha iyi bir hale getirecektir.

Marka logolu kutular: Son dönemlerde markanın logosunun yer aldığı kutu tasarımları oldukça popülerleşmeye başladı. Bu tasarımlar paketleme işleminin daha özenle yapıldığını da gösterir.

Kişiselleştirilmiş notlar: Kutu içerisine müşteriye özel hazırlanmış bir not hazırlamak ve kişiselleştirilme yapılarak, müşteriye yaptıkları alışveriş için teşekkürlerinizi iletmek hem müşteri memnuniyetini artırır hem de samimiyetinizi müşterilerinize göstermenizi sağlar.

Maliyet ve yer tasarrufu yapan kutular: Firmalar genellikle sattıkları ürünler doğrultusunda belli boyutlardaki kutuları tercih ederler; ancak bu kimi zaman maliyeti artırabilir. Bunun yanı sıra bazı ürünlerin paketlenmesi sırasında kutularda çok fazla boş alanın kalması hem güzel bir kutu açılım deneyimi sunmaz hem de kargo sürecinde ürünlerin kutu içinde hareket ederek, paketin bozulmasına neden olabilir. Bu sebeple de kutularınızı ve paketleme işlemlerinizi yaparken bu konuya dikkat etmeniz gerekir.

Kutu açma deneyimi nedir ve neden önemlidir?

Kutu açma deneyimi, iyi seçilmiş bir kutu tasarımı ile beraber müşterilerinize satmış olduğunuz ürünleri en iyi şekilde onlara ileterek, paketin açılma sürecinde müşterinize iyi bir deneyim yaşatmaktır. Sıradan ve özensiz kutular müşterilerinizde ek bir heyecan yaratmayacağı gibi, markanızın da ek bir değer sunmamasına neden olur.

İyi bir deneyim sunmak müşteri memnuniyetini artırmanın yanı sıra sosyal kanıt konusunda da size yardımcı olur. Bu deneyimden memnun olan kullanıcılar, hem aldıkları ürünü hem de ürünün kutusunu sosyal mecralarda paylaşarak, sizin reklamınızı yapabilirler. Bunun yanı sıra kulaktan kulağa pazarlama için de bu çalışmalar önemlidir. Gönderdiğiniz paketten memnun kalan kullanıcılar çevrelerindeki diğer kişilere de bu yaşadıkları deneyimi anlatacaklardır.

kutu acma deneyimi 1

İyi bir paketleme deneyimi için ihtiyacınız olan öğeler

Burada iyi bir paketleme için ihtiyacınız olan bazı öğeleri ele alacağız; ancak buradaki örnekleri çoğaltabilir ve kendi iş modelinize göre değiştirebilir veya geliştirebilirsiniz.

Kutu: Marka logonuzun olduğu bir kutu tasarımı, paketleme sürecindeki önemli detaylardan biridir. Tasarım olarak farklı bir deneyim yaşatmanız, müşterinin heyecanını da artıracaktır. Geleneksel kahverengi ve beyaz kutular haricinde farklı renklerdeki kutuları da iş modelinize göre deneyebilirsiniz.

Paketleme kağıdı: Ürünlerinizi bir paketleme kağıdı ile sarmak hem ek olarak bir koruma sağlar hem de müşterinin kutu açılımı sırasındaki heyecanını artırır. Sıradan kağıtlar yerine, kaliteli ve gösterişli kağıtlar kullanmak deneyimi daha iyi bir hale getirir.

Stickerlar: Marka logonuzun olduğu ya da farklı tasarımlı stickerlar da kutu içerisinde kullanılabilir. Paketleme kağıtlarınızı kapatmak için bu tür stickerlardan yararlanabilirsiniz.

Kişisel teşekkür notu: Kişiye özel hazırlanmış bir teşekkür notu da kutu açma deneyimini bir üst seviyeye taşımınızı sağlar. Bu öğe tercihen kullanılsa da, müşterilerinize özel bir not hazırlamanız onları memnun edecektir. Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?” isimli rehberimizde konuyla ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Yukarıda ele aldıklarımız, paketleme sürecindeki temel unsurlar olarak öne çıkıyor; ancak kendi paketlemelerinizi geliştirmek ve daha iyi bir hale getirmek için farklı uygulamalar da deneyebilirsiniz. Renkli bantlar, kurdelelerle ürün paketlerini bağlamak, (parmüf veya kozmetik ürün satışları yapıyorsanız) farklı ürün tanıtımları için sample’lar ekleyebilir ya da küçük eşantiyon hediyeleri ekleyebilirsiniz. Kendi iş modelinize göre bu tür değişiklikler ve ekler yapmak paket açma deneyimini daha akılda kalıcı bir hale getirecektir.

Kutu tasarım ve paketleme örnekleri

Aşağıda da bazı firmaların özel olarak hazırladıkları kutu ve paketleme örneklerini de size ilham vermesi için paylaşıyoruz. Müşterilerinize ek bir değer katma adına bu tür çalışmalar yapmak müşteri memnuniyetinin yanı sıra sadık kitlelere de ulaşmanızı sağlayacaktır.

kutu acma deneyimi 2

kutu acma deneyimi 3

kutu acma deneyimi 4

kutu acma deneyimi 5

kutu acma deneyimi 6

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan
Etkileşimleriniz yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
Etkileşimleriniz yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara...
17 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içerik üretimi sırasında bazı konuların üzerinde özellikle durarak, videolarınızın kalitesini artırmanız oldukça önemli. Bu videoların belli bir geri dönüşüm sağlayabilmesi için bir takım kuralları...
6 Nisan 2019
Sinan Oypan
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret siteniz web ağında yer alır, dijital pazarlama ile desteklenir, ürünleriniz incelenir, sipariş ve ödeme online şekilde yapılır. Tüm dinamikler, varlığın sanal ortamdaki etkinliğini gösteriyor olsa da aslında her şey sanal...
4 Nisan 2021
Markethinkers