Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?

24 Kasım 2017
Sinan Oypan

İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı sıra beraberin de bir heyecan da getirir.

Özenle hazırlanmış bir ürün paketi, müşterilerin heyecanını daha da artıracağı gibi onlara akılda kalıcı bir paket açma deneyimi yaşatmanızı da sağlar. Bunun için de ürün paketlemeleriniz üzerine ayırıca kafa yormanız ve üzerinde çalışmanız gerekir.

Paketleme ile ilgili son trendler

Öncelikle paketleme konusundaki trendleri ele alarak başlayalım. Bu trendlere uygun paket ve kutu tasarımlarınızı yapmak, kutu açılma deneyiminizi daha iyi bir hale getirecektir.

Marka logolu kutular: Son dönemlerde markanın logosunun yer aldığı kutu tasarımları oldukça popülerleşmeye başladı. Bu tasarımlar paketleme işleminin daha özenle yapıldığını da gösterir.

Kişiselleştirilmiş notlar: Kutu içerisine müşteriye özel hazırlanmış bir not hazırlamak ve kişiselleştirilme yapılarak, müşteriye yaptıkları alışveriş için teşekkürlerinizi iletmek hem müşteri memnuniyetini artırır hem de samimiyetinizi müşterilerinize göstermenizi sağlar.

Maliyet ve yer tasarrufu yapan kutular: Firmalar genellikle sattıkları ürünler doğrultusunda belli boyutlardaki kutuları tercih ederler; ancak bu kimi zaman maliyeti artırabilir. Bunun yanı sıra bazı ürünlerin paketlenmesi sırasında kutularda çok fazla boş alanın kalması hem güzel bir kutu açılım deneyimi sunmaz hem de kargo sürecinde ürünlerin kutu içinde hareket ederek, paketin bozulmasına neden olabilir. Bu sebeple de kutularınızı ve paketleme işlemlerinizi yaparken bu konuya dikkat etmeniz gerekir.

Kutu açma deneyimi nedir ve neden önemlidir?

Kutu açma deneyimi, iyi seçilmiş bir kutu tasarımı ile beraber müşterilerinize satmış olduğunuz ürünleri en iyi şekilde onlara ileterek, paketin açılma sürecinde müşterinize iyi bir deneyim yaşatmaktır. Sıradan ve özensiz kutular müşterilerinizde ek bir heyecan yaratmayacağı gibi, markanızın da ek bir değer sunmamasına neden olur.

İyi bir deneyim sunmak müşteri memnuniyetini artırmanın yanı sıra sosyal kanıt konusunda da size yardımcı olur. Bu deneyimden memnun olan kullanıcılar, hem aldıkları ürünü hem de ürünün kutusunu sosyal mecralarda paylaşarak, sizin reklamınızı yapabilirler. Bunun yanı sıra kulaktan kulağa pazarlama için de bu çalışmalar önemlidir. Gönderdiğiniz paketten memnun kalan kullanıcılar çevrelerindeki diğer kişilere de bu yaşadıkları deneyimi anlatacaklardır.

kutu acma deneyimi 1

İyi bir paketleme deneyimi için ihtiyacınız olan öğeler

Burada iyi bir paketleme için ihtiyacınız olan bazı öğeleri ele alacağız; ancak buradaki örnekleri çoğaltabilir ve kendi iş modelinize göre değiştirebilir veya geliştirebilirsiniz.

Kutu: Marka logonuzun olduğu bir kutu tasarımı, paketleme sürecindeki önemli detaylardan biridir. Tasarım olarak farklı bir deneyim yaşatmanız, müşterinin heyecanını da artıracaktır. Geleneksel kahverengi ve beyaz kutular haricinde farklı renklerdeki kutuları da iş modelinize göre deneyebilirsiniz.

Paketleme kağıdı: Ürünlerinizi bir paketleme kağıdı ile sarmak hem ek olarak bir koruma sağlar hem de müşterinin kutu açılımı sırasındaki heyecanını artırır. Sıradan kağıtlar yerine, kaliteli ve gösterişli kağıtlar kullanmak deneyimi daha iyi bir hale getirir.

Stickerlar: Marka logonuzun olduğu ya da farklı tasarımlı stickerlar da kutu içerisinde kullanılabilir. Paketleme kağıtlarınızı kapatmak için bu tür stickerlardan yararlanabilirsiniz.

Kişisel teşekkür notu: Kişiye özel hazırlanmış bir teşekkür notu da kutu açma deneyimini bir üst seviyeye taşımınızı sağlar. Bu öğe tercihen kullanılsa da, müşterilerinize özel bir not hazırlamanız onları memnun edecektir. Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?” isimli rehberimizde konuyla ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Yukarıda ele aldıklarımız, paketleme sürecindeki temel unsurlar olarak öne çıkıyor; ancak kendi paketlemelerinizi geliştirmek ve daha iyi bir hale getirmek için farklı uygulamalar da deneyebilirsiniz. Renkli bantlar, kurdelelerle ürün paketlerini bağlamak, (parmüf veya kozmetik ürün satışları yapıyorsanız) farklı ürün tanıtımları için sample’lar ekleyebilir ya da küçük eşantiyon hediyeleri ekleyebilirsiniz. Kendi iş modelinize göre bu tür değişiklikler ve ekler yapmak paket açma deneyimini daha akılda kalıcı bir hale getirecektir.

Kutu tasarım ve paketleme örnekleri

Aşağıda da bazı firmaların özel olarak hazırladıkları kutu ve paketleme örneklerini de size ilham vermesi için paylaşıyoruz. Müşterilerinize ek bir değer katma adına bu tür çalışmalar yapmak müşteri memnuniyetinin yanı sıra sadık kitlelere de ulaşmanızı sağlayacaktır.

kutu acma deneyimi 2

kutu acma deneyimi 3

kutu acma deneyimi 4

kutu acma deneyimi 5

kutu acma deneyimi 6

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan