Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?

24 Kasım 2017
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı sıra beraberin de bir heyecan da getirir. Özenle hazırlanmış bir ürün paketi, müşterilerin heyecanını daha da artıracağı gibi onlara akılda kalıcı bir paket açma deneyimi yaşatmanızı da sağlar. Bunun için de ürün paketlemeleriniz üzerine ayırıca kafa yormanız ve üzerinde çalışmanız gerekir.

Paketleme ile ilgili son trendler

Öncelikle paketleme konusundaki trendleri ele alarak başlayalım. Bu trendlere uygun paket ve kutu tasarımlarınızı yapmak, kutu açılma deneyiminizi daha iyi bir hale getirecektir. Marka logolu kutular: Son dönemlerde markanın logosunun yer aldığı kutu tasarımları oldukça popülerleşmeye başladı. Bu tasarımlar paketleme işleminin daha özenle yapıldığını da gösterir. Kişiselleştirilmiş notlar: Kutu içerisine müşteriye özel hazırlanmış bir not hazırlamak ve kişiselleştirilme yapılarak, müşteriye yaptıkları alışveriş için teşekkürlerinizi iletmek hem müşteri memnuniyetini artırır hem de samimiyetinizi müşterilerinize göstermenizi sağlar. Maliyet ve yer tasarrufu yapan kutular: Firmalar genellikle sattıkları ürünler doğrultusunda belli boyutlardaki kutuları tercih ederler; ancak bu kimi zaman maliyeti artırabilir. Bunun yanı sıra bazı ürünlerin paketlenmesi sırasında kutularda çok fazla boş alanın kalması hem güzel bir kutu açılım deneyimi sunmaz hem de kargo sürecinde ürünlerin kutu içinde hareket ederek, paketin bozulmasına neden olabilir. Bu sebeple de kutularınızı ve paketleme işlemlerinizi yaparken bu konuya dikkat etmeniz gerekir.

Kutu açma deneyimi nedir ve neden önemlidir?

Kutu açma deneyimi, iyi seçilmiş bir kutu tasarımı ile beraber müşterilerinize satmış olduğunuz ürünleri en iyi şekilde onlara ileterek, paketin açılma sürecinde müşterinize iyi bir deneyim yaşatmaktır. Sıradan ve özensiz kutular müşterilerinizde ek bir heyecan yaratmayacağı gibi, markanızın da ek bir değer sunmamasına neden olur. İyi bir deneyim sunmak müşteri memnuniyetini artırmanın yanı sıra sosyal kanıt konusunda da size yardımcı olur. Bu deneyimden memnun olan kullanıcılar, hem aldıkları ürünü hem de ürünün kutusunu sosyal mecralarda paylaşarak, sizin reklamınızı yapabilirler. Bunun yanı sıra kulaktan kulağa pazarlama için de bu çalışmalar önemlidir. Gönderdiğiniz paketten memnun kalan kullanıcılar çevrelerindeki diğer kişilere de bu yaşadıkları deneyimi anlatacaklardır. kutu acma deneyimi 1

İyi bir paketleme deneyimi için ihtiyacınız olan öğeler

Burada iyi bir paketleme için ihtiyacınız olan bazı öğeleri ele alacağız; ancak buradaki örnekleri çoğaltabilir ve kendi iş modelinize göre değiştirebilir veya geliştirebilirsiniz. Kutu: Marka logonuzun olduğu bir kutu tasarımı, paketleme sürecindeki önemli detaylardan biridir. Tasarım olarak farklı bir deneyim yaşatmanız, müşterinin heyecanını da artıracaktır. Geleneksel kahverengi ve beyaz kutular haricinde farklı renklerdeki kutuları da iş modelinize göre deneyebilirsiniz. Paketleme kağıdı: Ürünlerinizi bir paketleme kağıdı ile sarmak hem ek olarak bir koruma sağlar hem de müşterinin kutu açılımı sırasındaki heyecanını artırır. Sıradan kağıtlar yerine, kaliteli ve gösterişli kağıtlar kullanmak deneyimi daha iyi bir hale getirir. Stickerlar: Marka logonuzun olduğu ya da farklı tasarımlı stickerlar da kutu içerisinde kullanılabilir. Paketleme kağıtlarınızı kapatmak için bu tür stickerlardan yararlanabilirsiniz. Kişisel teşekkür notu: Kişiye özel hazırlanmış bir teşekkür notu da kutu açma deneyimini bir üst seviyeye taşımınızı sağlar. Bu öğe tercihen kullanılsa da, müşterilerinize özel bir not hazırlamanız onları memnun edecektir. Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?” isimli rehberimizde konuyla ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. Yukarıda ele aldıklarımız, paketleme sürecindeki temel unsurlar olarak öne çıkıyor; ancak kendi paketlemelerinizi geliştirmek ve daha iyi bir hale getirmek için farklı uygulamalar da deneyebilirsiniz. Renkli bantlar, kurdelelerle ürün paketlerini bağlamak, (parmüf veya kozmetik ürün satışları yapıyorsanız) farklı ürün tanıtımları için sample’lar ekleyebilir ya da küçük eşantiyon hediyeleri ekleyebilirsiniz. Kendi iş modelinize göre bu tür değişiklikler ve ekler yapmak paket açma deneyimini daha akılda kalıcı bir hale getirecektir.

Kutu tasarım ve paketleme örnekleri

Aşağıda da bazı firmaların özel olarak hazırladıkları kutu ve paketleme örneklerini de size ilham vermesi için paylaşıyoruz. Müşterilerinize ek bir değer katma adına bu tür çalışmalar yapmak müşteri memnuniyetinin yanı sıra sadık kitlelere de ulaşmanızı sağlayacaktır. kutu acma deneyimi 2 kutu acma deneyimi 3 kutu acma deneyimi 4 kutu acma deneyimi 5 kutu acma deneyimi 6
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta...
6 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarete Nasıl Başlanır?
E-ticarete Nasıl Başlanır?
Bir ihtiyacımız ortaya çıktığında, bir ürün satın almayı düşündüğümüzde artık baktığımız ilk adres internet siteleri ya da alışveriş uygulamaları. Tabii internet üzerinden aklımızdaki ürünü sadece incelemiyoruz;...
9 Kasım 2021
Markethinkers
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları,...
2 Aralık 2019
Sinan Oypan
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret eden...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın