fbpx

Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri

28 Temmuz 2017
Sinan Oypan

Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her sezon için farklı içerik konseptleri oluşturmak mümkün olduğu için bu tür çalışmalarla blog çalışmalarınızı hareketlendirebilirsiniz.

Ağustos ayında yapılabilecek bazı blog çalışmaları bulunuyor. Bu içerikler hem bir konsept hem de seri haline getirilerek, pazarlama çalışmalarınızı da destekleyecek hale getirilebilirler.

Tatil ve tatil ürünleri ile ilgili içerikler

Ağustos ayında halen yaz tatilinden faydalanacak birçok çalışan bulunuyor. Bu nedenle de tatil ile ilgili olabilecek içerik konseptleri oluşturulabilir.

Tatile çıkacaklar için önerilerin yanı sıra, mekan ve yer önerileriyle bu blog içeriklerini destekleyebilirsiniz. Kendi ürünlerinizle ilgili listeler oluşturarak, tatil zamanında bu ürünlerin nasıl kullanılabileceği, neden bu ürünlere ihtiyaçları olduğunu ve ürünleri kullandıklarında müşterilerinizin ne gibi faydalar göreceklerini anlatacağınız blog yazıları hazırlayabilirsiniz.

Tatile gitmeden önce yapılacak hazırlıklar, tatil süresinde dikkat edilmesi gereken konular gibi içerik fikirleriyle ürünlerinizi destekleyebilirsiniz. Bunların yanı sıra tatil konseptli içeriklerde ürünlerinizi konumlandırabilir ve blog içeriklerinin yanı sıra görsel paylaşımlar için de bu konsepti kullanabilirsiniz.

Okula dönüş

Özellikle Ağustos ayının son haftasına doğru okula dönüş ile ilgili içerikler oluşturmak, tüketicilerle iyi bir etkileşim sağlamak için oldukça idealdir. Her yıl olduğu gibi tüketiciler, veliler, öğrenciler, öğretmenler ve eğitimciler için bu süreç oldukça önemlidir ve e-ticaret firmaları da bu dönemden yararlanarak, satışlarını artırabilirler.

İçerik çalışmalarınızı farklı kategorilere ayırmak hem içerik çeşitliliği sağlamanıza yardımcı olur hem de doğru hedef kitlelere ulaşmanızı sağlar. İçerik planınız oluştururken, yaş, eğitim durumu ve göreve göre ayrımlar yapabilirsiniz. Örneğin:

  • Öğrencileri yaş gruplarına ve eğitim seviyelerine göre ayırabilirsiniz. İlköğretim, lise, üniversite, lisans üstü gibi farklı kategorilere ayırmak, doğrudan bu hedef kitleyle etkileşime girmenize yardımcı olur.
  • Öğretmenlerin ihtiyaçlarına yönelik içerik çalışmaları yaparak, öğretmenlerin eğitim öğretim yılı içerisinde ihtiyaç duyabilecekleri ürün tavsiyelerinde bulunabilirsiniz.
  • Velilere yönelik içerik konseptleri. Veliler için özellikle uygun fiyatlı ürünler veya bundle şeklinde teklifler içeren içerikler oluşturulabilir. Özellikle birden fazla çoçuğu olan veliler için fiyat oldukça önemli bir kriter ve doğru stratejilerle bu kişilere uygun fırsatlar sunan içerikler hazırlamanız satışlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir.

30 Ağustos Zafer Bayramı

Ağustos ayındaki 30 Ağustos Zafer Bayramı için de farklı içerikler oluşturabilirsiniz. Milli bayramla ilgili kutlama içeriklerinin yanı sıra 30 Ağustos Zafer Bayramı ile ilgil bilgilendirici içeriklerle takipçilerinizle etkileşime geçebilirsiniz.

Kurban Bayramı

30 Ağustos Zafer Bayramı ile Kurban Bayram’ının birleşmesi nedeniyle bu iki tarih için de farklı çalışmalar yapılabilir. Kurban Bayramı tebrik içeriklerinin yanı sıra, bayram dönemleri tüketicilerin sevdiklerine hediyeler aldıkları bir süreçtir. Bu nedenle de Kurban Bayramı’nda müşterilerinizin hoşuna gidebilecek fırsatları, hediyelik eşya önerilerini, Kurban Bayramı’nın duygusunu yansıtan ürün önerilerini içeriklerinize dahil ederek, blog tarafınızdan e-ticaret sitenize ziyaretçi çekerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Kurban Bayramı’nın aynı zaman bir tatil olarak da öne çıkması, tatil planları yapacak kişilere de tatil konseptli içeriklerle ulaşmanıza da yardımcı olabilir. Kurban Bayramı’nda gidilebilecek yerler, tatil sırasında dikkat edilmesi gerekenler gibi farklı tatil konseptleri oluşturarak hem bayramı hem de tatili aynı çatı altında toplayacağınız içerikler oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz...
28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak için eyleme çağrı ifadelerinin önemli bir yeri bulunur. Doğru kullanılan CTA’ler geri dönüşümleri artırır. Doğru eyleme çağrı ifadeleri oluşturmak için kullanabileceğiniz bazı...
12 Ekim 2017
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten kıyafet satmak / internetten elbise satmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online kıyafet satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan