Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri

28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri

Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her sezon için farklı içerik konseptleri oluşturmak mümkün olduğu için bu tür çalışmalarla blog çalışmalarınızı hareketlendirebilirsiniz.

Ağustos ayında yapılabilecek bazı blog çalışmaları bulunuyor. Bu içerikler hem bir konsept hem de seri haline getirilerek, pazarlama çalışmalarınızı da destekleyecek hale getirilebilirler.

Tatil ve tatil ürünleri ile ilgili içerikler

Ağustos ayında halen yaz tatilinden faydalanacak birçok çalışan bulunuyor. Bu nedenle de tatil ile ilgili olabilecek içerik konseptleri oluşturulabilir.

Tatile çıkacaklar için önerilerin yanı sıra, mekan ve yer önerileriyle bu blog içeriklerini destekleyebilirsiniz. Kendi ürünlerinizle ilgili listeler oluşturarak, tatil zamanında bu ürünlerin nasıl kullanılabileceği, neden bu ürünlere ihtiyaçları olduğunu ve ürünleri kullandıklarında müşterilerinizin ne gibi faydalar göreceklerini anlatacağınız blog yazıları hazırlayabilirsiniz.

Tatile gitmeden önce yapılacak hazırlıklar, tatil süresinde dikkat edilmesi gereken konular gibi içerik fikirleriyle ürünlerinizi destekleyebilirsiniz. Bunların yanı sıra tatil konseptli içeriklerde ürünlerinizi konumlandırabilir ve blog içeriklerinin yanı sıra görsel paylaşımlar için de bu konsepti kullanabilirsiniz.

Okula dönüş

Özellikle Ağustos ayının son haftasına doğru okula dönüş ile ilgili içerikler oluşturmak, tüketicilerle iyi bir etkileşim sağlamak için oldukça idealdir. Her yıl olduğu gibi tüketiciler, veliler, öğrenciler, öğretmenler ve eğitimciler için bu süreç oldukça önemlidir ve e-ticaret firmaları da bu dönemden yararlanarak, satışlarını artırabilirler.

İçerik çalışmalarınızı farklı kategorilere ayırmak hem içerik çeşitliliği sağlamanıza yardımcı olur hem de doğru hedef kitlelere ulaşmanızı sağlar. İçerik planınız oluştururken, yaş, eğitim durumu ve göreve göre ayrımlar yapabilirsiniz. Örneğin:

  • Öğrencileri yaş gruplarına ve eğitim seviyelerine göre ayırabilirsiniz. İlköğretim, lise, üniversite, lisans üstü gibi farklı kategorilere ayırmak, doğrudan bu hedef kitleyle etkileşime girmenize yardımcı olur.
  • Öğretmenlerin ihtiyaçlarına yönelik içerik çalışmaları yaparak, öğretmenlerin eğitim öğretim yılı içerisinde ihtiyaç duyabilecekleri ürün tavsiyelerinde bulunabilirsiniz.
  • Velilere yönelik içerik konseptleri. Veliler için özellikle uygun fiyatlı ürünler veya bundle şeklinde teklifler içeren içerikler oluşturulabilir. Özellikle birden fazla çoçuğu olan veliler için fiyat oldukça önemli bir kriter ve doğru stratejilerle bu kişilere uygun fırsatlar sunan içerikler hazırlamanız satışlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir.

30 Ağustos Zafer Bayramı

Ağustos ayındaki 30 Ağustos Zafer Bayramı için de farklı içerikler oluşturabilirsiniz. Milli bayramla ilgili kutlama içeriklerinin yanı sıra 30 Ağustos Zafer Bayramı ile ilgil bilgilendirici içeriklerle takipçilerinizle etkileşime geçebilirsiniz.

Kurban Bayramı

30 Ağustos Zafer Bayramı ile Kurban Bayram’ının birleşmesi nedeniyle bu iki tarih için de farklı çalışmalar yapılabilir. Kurban Bayramı tebrik içeriklerinin yanı sıra, bayram dönemleri tüketicilerin sevdiklerine hediyeler aldıkları bir süreçtir. Bu nedenle de Kurban Bayramı’nda müşterilerinizin hoşuna gidebilecek fırsatları, hediyelik eşya önerilerini, Kurban Bayramı’nın duygusunu yansıtan ürün önerilerini içeriklerinize dahil ederek, blog tarafınızdan e-ticaret sitenize ziyaretçi çekerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Kurban Bayramı’nın aynı zaman bir tatil olarak da öne çıkması, tatil planları yapacak kişilere de tatil konseptli içeriklerle ulaşmanıza da yardımcı olabilir. Kurban Bayramı’nda gidilebilecek yerler, tatil sırasında dikkat edilmesi gerekenler gibi farklı tatil konseptleri oluşturarak hem bayramı hem de tatili aynı çatı altında toplayacağınız içerikler oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
Youtube video içerikleri, video pazarlama çalışmaları ile tüketiciler ulaşmak isteyen işletmeler için önemli bir tanıtım aracı. Yotubue videolarıyla yeni kitleler edinebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi artırmak için de...
24 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Gün geçmiyor ki e-ticaret dünyasında yeni bir strateji ortaya çıkmasın. Yeni nesil pazarlamanın dinamiklerini dijital stratejiler oluştursa da geleneksel yöntemlerden tam anlamda kopmuş sayılmayız. Pazarlama araçları ise gerek...
9 Mart 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin