Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri

28 Temmuz 2017
Sinan Oypan

Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her sezon için farklı içerik konseptleri oluşturmak mümkün olduğu için bu tür çalışmalarla blog çalışmalarınızı hareketlendirebilirsiniz.

Ağustos ayında yapılabilecek bazı blog çalışmaları bulunuyor. Bu içerikler hem bir konsept hem de seri haline getirilerek, pazarlama çalışmalarınızı da destekleyecek hale getirilebilirler.

Tatil ve tatil ürünleri ile ilgili içerikler

Ağustos ayında halen yaz tatilinden faydalanacak birçok çalışan bulunuyor. Bu nedenle de tatil ile ilgili olabilecek içerik konseptleri oluşturulabilir.

Tatile çıkacaklar için önerilerin yanı sıra, mekan ve yer önerileriyle bu blog içeriklerini destekleyebilirsiniz. Kendi ürünlerinizle ilgili listeler oluşturarak, tatil zamanında bu ürünlerin nasıl kullanılabileceği, neden bu ürünlere ihtiyaçları olduğunu ve ürünleri kullandıklarında müşterilerinizin ne gibi faydalar göreceklerini anlatacağınız blog yazıları hazırlayabilirsiniz.

Tatile gitmeden önce yapılacak hazırlıklar, tatil süresinde dikkat edilmesi gereken konular gibi içerik fikirleriyle ürünlerinizi destekleyebilirsiniz. Bunların yanı sıra tatil konseptli içeriklerde ürünlerinizi konumlandırabilir ve blog içeriklerinin yanı sıra görsel paylaşımlar için de bu konsepti kullanabilirsiniz.

Okula dönüş

Özellikle Ağustos ayının son haftasına doğru okula dönüş ile ilgili içerikler oluşturmak, tüketicilerle iyi bir etkileşim sağlamak için oldukça idealdir. Her yıl olduğu gibi tüketiciler, veliler, öğrenciler, öğretmenler ve eğitimciler için bu süreç oldukça önemlidir ve e-ticaret firmaları da bu dönemden yararlanarak, satışlarını artırabilirler.

İçerik çalışmalarınızı farklı kategorilere ayırmak hem içerik çeşitliliği sağlamanıza yardımcı olur hem de doğru hedef kitlelere ulaşmanızı sağlar. İçerik planınız oluştururken, yaş, eğitim durumu ve göreve göre ayrımlar yapabilirsiniz. Örneğin:

  • Öğrencileri yaş gruplarına ve eğitim seviyelerine göre ayırabilirsiniz. İlköğretim, lise, üniversite, lisans üstü gibi farklı kategorilere ayırmak, doğrudan bu hedef kitleyle etkileşime girmenize yardımcı olur.
  • Öğretmenlerin ihtiyaçlarına yönelik içerik çalışmaları yaparak, öğretmenlerin eğitim öğretim yılı içerisinde ihtiyaç duyabilecekleri ürün tavsiyelerinde bulunabilirsiniz.
  • Velilere yönelik içerik konseptleri. Veliler için özellikle uygun fiyatlı ürünler veya bundle şeklinde teklifler içeren içerikler oluşturulabilir. Özellikle birden fazla çoçuğu olan veliler için fiyat oldukça önemli bir kriter ve doğru stratejilerle bu kişilere uygun fırsatlar sunan içerikler hazırlamanız satışlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir.

30 Ağustos Zafer Bayramı

Ağustos ayındaki 30 Ağustos Zafer Bayramı için de farklı içerikler oluşturabilirsiniz. Milli bayramla ilgili kutlama içeriklerinin yanı sıra 30 Ağustos Zafer Bayramı ile ilgil bilgilendirici içeriklerle takipçilerinizle etkileşime geçebilirsiniz.

Kurban Bayramı

30 Ağustos Zafer Bayramı ile Kurban Bayram’ının birleşmesi nedeniyle bu iki tarih için de farklı çalışmalar yapılabilir. Kurban Bayramı tebrik içeriklerinin yanı sıra, bayram dönemleri tüketicilerin sevdiklerine hediyeler aldıkları bir süreçtir. Bu nedenle de Kurban Bayramı’nda müşterilerinizin hoşuna gidebilecek fırsatları, hediyelik eşya önerilerini, Kurban Bayramı’nın duygusunu yansıtan ürün önerilerini içeriklerinize dahil ederek, blog tarafınızdan e-ticaret sitenize ziyaretçi çekerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Kurban Bayramı’nın aynı zaman bir tatil olarak da öne çıkması, tatil planları yapacak kişilere de tatil konseptli içeriklerle ulaşmanıza da yardımcı olabilir. Kurban Bayramı’nda gidilebilecek yerler, tatil sırasında dikkat edilmesi gerekenler gibi farklı tatil konseptleri oluşturarak hem bayramı hem de tatili aynı çatı altında toplayacağınız içerikler oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Etkileşimleriniz yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara...
17 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2020
Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini e-ticarete...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı...
21 Mart 2019
Sinan Oypan