Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?

22 Nisan 2019
Sinan Oypan

Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada etkili olan affiliate marketing çalışmalarının sağladığı bir takım avantajlar da bulunuyor. Bu avantajları da bu rehberimizde detaylı bir şekilde ele alacağız.

Affiliate marketing’in sağladığı avantajlar

Affiliate marketing, performansa dayanır

Affiliate marketing çalışmalarında, hedeflediğiniz eylemlerin gerçekleşmesi durumunda, çalıştığınız dijital yayıncılara komisyon ödemeleri yaptığınız için, bu çalışmalar belli performanslara dayalıdır. Performans odaklı olması da bu çalışmaların hem ölçümlenebilir olmasını sağlar hem de maliyetlerinin daha optimize edilmesini sağlar.

Gerçekleşen eylemler üzerinden bir ödeme yapılması ve gerçekleşen eylemlerin de takip edilebilmesi de affiliate marketing çalışmalarının verimini artıracak stratejilerin belirlenmesinde önemli bir rol oynuyor.

Yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlar

Affiliate marketing çalışmaları yaptığınızda, farklı yayıncılar ile çalışır ve böylelikle onların ulaştıkları hedef kitlelere de ürünlerinizi tanıtma şansı yakalarsınız. Yeni hedef kitlelere ulaşmak ve farklı müşteri kitleleri edinmek için de bu çalışmalar size yardımcı olmaktadır.

Ancak çalışacağınız yayıncıları seçerken, onların ulaştıkları hedef kitleleri de öncesinde öğrenmeniz ve bu kitlelerin sizin ürün ve hizmetlerinize ilgi duyan bir kitle olduğundan emin olmalısınız. Aksi takdirde alakasız bir kitleye yaptığınız bu pazarlama çalışmalarından istediğiniz verimi alamasınız.

Marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz

Affiliate pazarlama çalışmalarının sağladığı avantajlardan biri de yeni hedef kitlelere ulaşırken, marka bilinirliğinizi de artırmasıdır. Farklı yayıncıların kanalları üzerinden sizinle ilgili içerik üretmeleri ya da ürünlerinizi tanıtmaları ve satışa yönlendirmeleri, markanızın bu kitleler tarafından tanınmasını sağlar.

Ürünlerinizin ilgi çekici olması ve sunduğunuz fırsatların dikkat çekici olması durumunda, bu kitleler hem web sitenizi hem de markanızı ayrıca incelemek ve hakkınızda daha fazla bilgi almak isteyeceklerdir

Maliyet açısından uygundur

Yazının başında da belirttiğimiz gibi bu pazarlama çalışmalarının performans odaklı olması ve belli eylemlerin gerçekleşmesi durumunda ödemelerin yapılıyor olması da affiliate marketing çalışmalarını maliyet açısından uygun yapıyor.

Eylemlerin gerçekleşmesi durumunda belli bir komisyon ödemenin yanı sıra farklı yayıncılarla farklı komisyon bedelleri üzerinden anlaşabilirsiniz. Daha niş ve küçük sitelerle yaptığınız anlaşmalarda komisyon oranlarını düşük tutarak, geri dönüşümlerinizi artıracak stratejiler belirleyebilirsiniz. Tabii ki buradaki geri dönüşümlerin artması ve size sağlanan faydanın artması durumuda çalıştığınız firmaların bütçe taleplerinin değişebileceğini de hatırlatalım.

Web sitenize trafik sağlar

Affiliate pazarlama çalışmaları aynı zamanda web sitenize trafik yönlendirme açısından da faydalıdır. Bu çalışmaları yaptığınız yayıncıların sitelerinden kendi web sitenize de ciddi bir trafik sağlayabilirsiniz. Erişilen kitlenin büyümesiyle beraber web sitenize çekeceğiniz trafik de artmış olur.

Sitenizle ilgili ne kadar çok link paylaşımı yapılmışsa, bu kanallar üzerinden edineceğiniz trafik de bir o kadar artacağı için farklı mecralar üzerinden yönlendirme trafiği almanızı kolaylaştırır.

Bu pazarlama çalışmaları ile bir geri dönüşüm elde etmemiş olsanız dahi, web sitenize gelen kullanıcılar buradaki ürün ve içerikleri inceleyerek farklı bir şekilde etkileşim ve geri dönüşüm sağlayabilir. Bu sebeple de bu çalışmalarınızın amaçlarından birinin de web sitenize trafik sağlamak olacak şekilde belirleyebilirsiniz.

3. parti kişi ya da kurumlar sizin tanıtımınızı yapar

Günümüzde tüketiciler, markaların kendi başlarına yaptıkları reklamlardan rahatsız olabiliyor ve bu reklamlara inanamayabiliyor. Bu da reklam ve pazarlama çalışmalarından alınan geri dönüşümleri etkiliyor. Ancak affiliate marketing çalışmalarında 3. parti kurum ya da kişiler sizin reklamınızı ve ürünlerinizin tanıtımını yapacağı için kullanıcıların, ürünlere farklı bir şekilde bakmalarını sağlayabilirsiniz.

Markayla doğrudan ilgisi olmayan kurumların yaptıkları incelemeler ve ürüne yönlendirmeler daha ilgi çekici olacağı gibi tüketicilerin de bu ürünlere olan bakış açısını önemli şekilde değiştirebilir. Bu da daha olumlu geri dönüşümler edinmeniz için size bir avantaj sağlar.

Sonuçların analiz edilebilir oluşu

Affiliate pazarlama çalışmalarının performans tabanlı olması ve dijital kanallar üzerinden gerçekleşmesi de bu çalışmalarının tümünün ölçümlenebilir ve analiz edilebilir olmasını sağlar.

Affiliate marketing çalışmalarınızın sonuçlarını analiz ederek, hangi kanallar üzerinden ne kadar geri dönüşüm elde ettiğinizi görebilir, hangi ürünlerin daha çok talep gördüğünü ve tüketicilerin ne tür içerik ve kampanyalara ilgi gösterdiklerini inceleyebilirsiniz. Bu veriler sonrasında da çalışmalarınızı geliştirerek, yeni stratejiler geliştirebilirsiniz.

Aynı zamanda bu analizleri yaptığınızda, çalıştığınız kurumlarla olan planlarınızı da güncelleyerek, daha iyi sonuçlar almak için neler yapabileceğinizi konuşabilir ve anlaşmalarınızı güncelleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken,...
28 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ 6 Haziran 2017...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere...
30 Nisan 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan