fbpx

Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?

22 Nisan 2019
Sinan Oypan

Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada etkili olan affiliate marketing çalışmalarının sağladığı bir takım avantajlar da bulunuyor. Bu avantajları da bu rehberimizde detaylı bir şekilde ele alacağız.

Affiliate marketing’in sağladığı avantajlar

Affiliate marketing, performansa dayanır

Affiliate marketing çalışmalarında, hedeflediğiniz eylemlerin gerçekleşmesi durumunda, çalıştığınız dijital yayıncılara komisyon ödemeleri yaptığınız için, bu çalışmalar belli performanslara dayalıdır. Performans odaklı olması da bu çalışmaların hem ölçümlenebilir olmasını sağlar hem de maliyetlerinin daha optimize edilmesini sağlar.

Gerçekleşen eylemler üzerinden bir ödeme yapılması ve gerçekleşen eylemlerin de takip edilebilmesi de affiliate marketing çalışmalarının verimini artıracak stratejilerin belirlenmesinde önemli bir rol oynuyor.

Yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlar

Affiliate marketing çalışmaları yaptığınızda, farklı yayıncılar ile çalışır ve böylelikle onların ulaştıkları hedef kitlelere de ürünlerinizi tanıtma şansı yakalarsınız. Yeni hedef kitlelere ulaşmak ve farklı müşteri kitleleri edinmek için de bu çalışmalar size yardımcı olmaktadır.

Ancak çalışacağınız yayıncıları seçerken, onların ulaştıkları hedef kitleleri de öncesinde öğrenmeniz ve bu kitlelerin sizin ürün ve hizmetlerinize ilgi duyan bir kitle olduğundan emin olmalısınız. Aksi takdirde alakasız bir kitleye yaptığınız bu pazarlama çalışmalarından istediğiniz verimi alamasınız.

Marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz

Affiliate pazarlama çalışmalarının sağladığı avantajlardan biri de yeni hedef kitlelere ulaşırken, marka bilinirliğinizi de artırmasıdır. Farklı yayıncıların kanalları üzerinden sizinle ilgili içerik üretmeleri ya da ürünlerinizi tanıtmaları ve satışa yönlendirmeleri, markanızın bu kitleler tarafından tanınmasını sağlar.

Ürünlerinizin ilgi çekici olması ve sunduğunuz fırsatların dikkat çekici olması durumunda, bu kitleler hem web sitenizi hem de markanızı ayrıca incelemek ve hakkınızda daha fazla bilgi almak isteyeceklerdir

Maliyet açısından uygundur

Yazının başında da belirttiğimiz gibi bu pazarlama çalışmalarının performans odaklı olması ve belli eylemlerin gerçekleşmesi durumunda ödemelerin yapılıyor olması da affiliate marketing çalışmalarını maliyet açısından uygun yapıyor.

Eylemlerin gerçekleşmesi durumunda belli bir komisyon ödemenin yanı sıra farklı yayıncılarla farklı komisyon bedelleri üzerinden anlaşabilirsiniz. Daha niş ve küçük sitelerle yaptığınız anlaşmalarda komisyon oranlarını düşük tutarak, geri dönüşümlerinizi artıracak stratejiler belirleyebilirsiniz. Tabii ki buradaki geri dönüşümlerin artması ve size sağlanan faydanın artması durumuda çalıştığınız firmaların bütçe taleplerinin değişebileceğini de hatırlatalım.

Web sitenize trafik sağlar

Affiliate pazarlama çalışmaları aynı zamanda web sitenize trafik yönlendirme açısından da faydalıdır. Bu çalışmaları yaptığınız yayıncıların sitelerinden kendi web sitenize de ciddi bir trafik sağlayabilirsiniz. Erişilen kitlenin büyümesiyle beraber web sitenize çekeceğiniz trafik de artmış olur.

Sitenizle ilgili ne kadar çok link paylaşımı yapılmışsa, bu kanallar üzerinden edineceğiniz trafik de bir o kadar artacağı için farklı mecralar üzerinden yönlendirme trafiği almanızı kolaylaştırır.

Bu pazarlama çalışmaları ile bir geri dönüşüm elde etmemiş olsanız dahi, web sitenize gelen kullanıcılar buradaki ürün ve içerikleri inceleyerek farklı bir şekilde etkileşim ve geri dönüşüm sağlayabilir. Bu sebeple de bu çalışmalarınızın amaçlarından birinin de web sitenize trafik sağlamak olacak şekilde belirleyebilirsiniz.

3. parti kişi ya da kurumlar sizin tanıtımınızı yapar

Günümüzde tüketiciler, markaların kendi başlarına yaptıkları reklamlardan rahatsız olabiliyor ve bu reklamlara inanamayabiliyor. Bu da reklam ve pazarlama çalışmalarından alınan geri dönüşümleri etkiliyor. Ancak affiliate marketing çalışmalarında 3. parti kurum ya da kişiler sizin reklamınızı ve ürünlerinizin tanıtımını yapacağı için kullanıcıların, ürünlere farklı bir şekilde bakmalarını sağlayabilirsiniz.

Markayla doğrudan ilgisi olmayan kurumların yaptıkları incelemeler ve ürüne yönlendirmeler daha ilgi çekici olacağı gibi tüketicilerin de bu ürünlere olan bakış açısını önemli şekilde değiştirebilir. Bu da daha olumlu geri dönüşümler edinmeniz için size bir avantaj sağlar.

Sonuçların analiz edilebilir oluşu

Affiliate pazarlama çalışmalarının performans tabanlı olması ve dijital kanallar üzerinden gerçekleşmesi de bu çalışmalarının tümünün ölçümlenebilir ve analiz edilebilir olmasını sağlar.

Affiliate marketing çalışmalarınızın sonuçlarını analiz ederek, hangi kanallar üzerinden ne kadar geri dönüşüm elde ettiğinizi görebilir, hangi ürünlerin daha çok talep gördüğünü ve tüketicilerin ne tür içerik ve kampanyalara ilgi gösterdiklerini inceleyebilirsiniz. Bu veriler sonrasında da çalışmalarınızı geliştirerek, yeni stratejiler geliştirebilirsiniz.

Aynı zamanda bu analizleri yaptığınızda, çalıştığınız kurumlarla olan planlarınızı da güncelleyerek, daha iyi sonuçlar almak için neler yapabileceğinizi konuşabilir ve anlaşmalarınızı güncelleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır. Bu sayfa,...
11 Ocak 2017
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
1 Eylül 2020
Sinan Oypan
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Müşteri kazanma yöntemleri e ticaret siteleri için hayati bir öneme sahiptir. E-ticaret sitenizin uzun vadede başarılı olabilmesi ve uzun vadeli karlılığını sağlaması için tekrar alışveriş yapan müşterilere ihtiyacı vardır....
31 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan