Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?

22 Nisan 2019
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada etkili olan affiliate marketing çalışmalarının sağladığı bir takım avantajlar da bulunuyor. Bu avantajları da bu rehberimizde detaylı bir şekilde ele alacağız.

Affiliate marketing’in sağladığı avantajlar

Affiliate marketing, performansa dayanır

Affiliate marketing çalışmalarında, hedeflediğiniz eylemlerin gerçekleşmesi durumunda, çalıştığınız dijital yayıncılara komisyon ödemeleri yaptığınız için, bu çalışmalar belli performanslara dayalıdır. Performans odaklı olması da bu çalışmaların hem ölçümlenebilir olmasını sağlar hem de maliyetlerinin daha optimize edilmesini sağlar. Gerçekleşen eylemler üzerinden bir ödeme yapılması ve gerçekleşen eylemlerin de takip edilebilmesi de affiliate marketing çalışmalarının verimini artıracak stratejilerin belirlenmesinde önemli bir rol oynuyor.

Yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlar

Affiliate marketing çalışmaları yaptığınızda, farklı yayıncılar ile çalışır ve böylelikle onların ulaştıkları hedef kitlelere de ürünlerinizi tanıtma şansı yakalarsınız. Yeni hedef kitlelere ulaşmak ve farklı müşteri kitleleri edinmek için de bu çalışmalar size yardımcı olmaktadır. Ancak çalışacağınız yayıncıları seçerken, onların ulaştıkları hedef kitleleri de öncesinde öğrenmeniz ve bu kitlelerin sizin ürün ve hizmetlerinize ilgi duyan bir kitle olduğundan emin olmalısınız. Aksi takdirde alakasız bir kitleye yaptığınız bu pazarlama çalışmalarından istediğiniz verimi alamasınız.

Marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz

Affiliate pazarlama çalışmalarının sağladığı avantajlardan biri de yeni hedef kitlelere ulaşırken, marka bilinirliğinizi de artırmasıdır. Farklı yayıncıların kanalları üzerinden sizinle ilgili içerik üretmeleri ya da ürünlerinizi tanıtmaları ve satışa yönlendirmeleri, markanızın bu kitleler tarafından tanınmasını sağlar. Ürünlerinizin ilgi çekici olması ve sunduğunuz fırsatların dikkat çekici olması durumunda, bu kitleler hem web sitenizi hem de markanızı ayrıca incelemek ve hakkınızda daha fazla bilgi almak isteyeceklerdir

Maliyet açısından uygundur

Yazının başında da belirttiğimiz gibi bu pazarlama çalışmalarının performans odaklı olması ve belli eylemlerin gerçekleşmesi durumunda ödemelerin yapılıyor olması da affiliate marketing çalışmalarını maliyet açısından uygun yapıyor. Eylemlerin gerçekleşmesi durumunda belli bir komisyon ödemenin yanı sıra farklı yayıncılarla farklı komisyon bedelleri üzerinden anlaşabilirsiniz. Daha niş ve küçük sitelerle yaptığınız anlaşmalarda komisyon oranlarını düşük tutarak, geri dönüşümlerinizi artıracak stratejiler belirleyebilirsiniz. Tabii ki buradaki geri dönüşümlerin artması ve size sağlanan faydanın artması durumuda çalıştığınız firmaların bütçe taleplerinin değişebileceğini de hatırlatalım.

Web sitenize trafik sağlar

Affiliate pazarlama çalışmaları aynı zamanda web sitenize trafik yönlendirme açısından da faydalıdır. Bu çalışmaları yaptığınız yayıncıların sitelerinden kendi web sitenize de ciddi bir trafik sağlayabilirsiniz. Erişilen kitlenin büyümesiyle beraber web sitenize çekeceğiniz trafik de artmış olur. Sitenizle ilgili ne kadar çok link paylaşımı yapılmışsa, bu kanallar üzerinden edineceğiniz trafik de bir o kadar artacağı için farklı mecralar üzerinden yönlendirme trafiği almanızı kolaylaştırır. Bu pazarlama çalışmaları ile bir geri dönüşüm elde etmemiş olsanız dahi, web sitenize gelen kullanıcılar buradaki ürün ve içerikleri inceleyerek farklı bir şekilde etkileşim ve geri dönüşüm sağlayabilir. Bu sebeple de bu çalışmalarınızın amaçlarından birinin de web sitenize trafik sağlamak olacak şekilde belirleyebilirsiniz.

3. parti kişi ya da kurumlar sizin tanıtımınızı yapar

Günümüzde tüketiciler, markaların kendi başlarına yaptıkları reklamlardan rahatsız olabiliyor ve bu reklamlara inanamayabiliyor. Bu da reklam ve pazarlama çalışmalarından alınan geri dönüşümleri etkiliyor. Ancak affiliate marketing çalışmalarında 3. parti kurum ya da kişiler sizin reklamınızı ve ürünlerinizin tanıtımını yapacağı için kullanıcıların, ürünlere farklı bir şekilde bakmalarını sağlayabilirsiniz. Markayla doğrudan ilgisi olmayan kurumların yaptıkları incelemeler ve ürüne yönlendirmeler daha ilgi çekici olacağı gibi tüketicilerin de bu ürünlere olan bakış açısını önemli şekilde değiştirebilir. Bu da daha olumlu geri dönüşümler edinmeniz için size bir avantaj sağlar.

Sonuçların analiz edilebilir oluşu

Affiliate pazarlama çalışmalarının performans tabanlı olması ve dijital kanallar üzerinden gerçekleşmesi de bu çalışmalarının tümünün ölçümlenebilir ve analiz edilebilir olmasını sağlar. Affiliate marketing çalışmalarınızın sonuçlarını analiz ederek, hangi kanallar üzerinden ne kadar geri dönüşüm elde ettiğinizi görebilir, hangi ürünlerin daha çok talep gördüğünü ve tüketicilerin ne tür içerik ve kampanyalara ilgi gösterdiklerini inceleyebilirsiniz. Bu veriler sonrasında da çalışmalarınızı geliştirerek, yeni stratejiler geliştirebilirsiniz. Aynı zamanda bu analizleri yaptığınızda, çalıştığınız kurumlarla olan planlarınızı da güncelleyerek, daha iyi sonuçlar almak için neler yapabileceğinizi konuşabilir ve anlaşmalarınızı güncelleyebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir. Tabii...
6 Mart 2019
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da...
25 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle...
6 Eylül 2020
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın