Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?

22 Nisan 2019
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?

Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada etkili olan affiliate marketing çalışmalarının sağladığı bir takım avantajlar da bulunuyor. Bu avantajları da bu rehberimizde detaylı bir şekilde ele alacağız.

Affiliate marketing’in sağladığı avantajlar

Affiliate marketing, performansa dayanır

Affiliate marketing çalışmalarında, hedeflediğiniz eylemlerin gerçekleşmesi durumunda, çalıştığınız dijital yayıncılara komisyon ödemeleri yaptığınız için, bu çalışmalar belli performanslara dayalıdır. Performans odaklı olması da bu çalışmaların hem ölçümlenebilir olmasını sağlar hem de maliyetlerinin daha optimize edilmesini sağlar.

Gerçekleşen eylemler üzerinden bir ödeme yapılması ve gerçekleşen eylemlerin de takip edilebilmesi de affiliate marketing çalışmalarının verimini artıracak stratejilerin belirlenmesinde önemli bir rol oynuyor.

Yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlar

Affiliate marketing çalışmaları yaptığınızda, farklı yayıncılar ile çalışır ve böylelikle onların ulaştıkları hedef kitlelere de ürünlerinizi tanıtma şansı yakalarsınız. Yeni hedef kitlelere ulaşmak ve farklı müşteri kitleleri edinmek için de bu çalışmalar size yardımcı olmaktadır.

Ancak çalışacağınız yayıncıları seçerken, onların ulaştıkları hedef kitleleri de öncesinde öğrenmeniz ve bu kitlelerin sizin ürün ve hizmetlerinize ilgi duyan bir kitle olduğundan emin olmalısınız. Aksi takdirde alakasız bir kitleye yaptığınız bu pazarlama çalışmalarından istediğiniz verimi alamasınız.

Marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz

Affiliate pazarlama çalışmalarının sağladığı avantajlardan biri de yeni hedef kitlelere ulaşırken, marka bilinirliğinizi de artırmasıdır. Farklı yayıncıların kanalları üzerinden sizinle ilgili içerik üretmeleri ya da ürünlerinizi tanıtmaları ve satışa yönlendirmeleri, markanızın bu kitleler tarafından tanınmasını sağlar.

Ürünlerinizin ilgi çekici olması ve sunduğunuz fırsatların dikkat çekici olması durumunda, bu kitleler hem web sitenizi hem de markanızı ayrıca incelemek ve hakkınızda daha fazla bilgi almak isteyeceklerdir

Maliyet açısından uygundur

Yazının başında da belirttiğimiz gibi bu pazarlama çalışmalarının performans odaklı olması ve belli eylemlerin gerçekleşmesi durumunda ödemelerin yapılıyor olması da affiliate marketing çalışmalarını maliyet açısından uygun yapıyor.

Eylemlerin gerçekleşmesi durumunda belli bir komisyon ödemenin yanı sıra farklı yayıncılarla farklı komisyon bedelleri üzerinden anlaşabilirsiniz. Daha niş ve küçük sitelerle yaptığınız anlaşmalarda komisyon oranlarını düşük tutarak, geri dönüşümlerinizi artıracak stratejiler belirleyebilirsiniz. Tabii ki buradaki geri dönüşümlerin artması ve size sağlanan faydanın artması durumuda çalıştığınız firmaların bütçe taleplerinin değişebileceğini de hatırlatalım.

Web sitenize trafik sağlar

Affiliate pazarlama çalışmaları aynı zamanda web sitenize trafik yönlendirme açısından da faydalıdır. Bu çalışmaları yaptığınız yayıncıların sitelerinden kendi web sitenize de ciddi bir trafik sağlayabilirsiniz. Erişilen kitlenin büyümesiyle beraber web sitenize çekeceğiniz trafik de artmış olur.

Sitenizle ilgili ne kadar çok link paylaşımı yapılmışsa, bu kanallar üzerinden edineceğiniz trafik de bir o kadar artacağı için farklı mecralar üzerinden yönlendirme trafiği almanızı kolaylaştırır.

Bu pazarlama çalışmaları ile bir geri dönüşüm elde etmemiş olsanız dahi, web sitenize gelen kullanıcılar buradaki ürün ve içerikleri inceleyerek farklı bir şekilde etkileşim ve geri dönüşüm sağlayabilir. Bu sebeple de bu çalışmalarınızın amaçlarından birinin de web sitenize trafik sağlamak olacak şekilde belirleyebilirsiniz.

3. parti kişi ya da kurumlar sizin tanıtımınızı yapar

Günümüzde tüketiciler, markaların kendi başlarına yaptıkları reklamlardan rahatsız olabiliyor ve bu reklamlara inanamayabiliyor. Bu da reklam ve pazarlama çalışmalarından alınan geri dönüşümleri etkiliyor. Ancak affiliate marketing çalışmalarında 3. parti kurum ya da kişiler sizin reklamınızı ve ürünlerinizin tanıtımını yapacağı için kullanıcıların, ürünlere farklı bir şekilde bakmalarını sağlayabilirsiniz.

Markayla doğrudan ilgisi olmayan kurumların yaptıkları incelemeler ve ürüne yönlendirmeler daha ilgi çekici olacağı gibi tüketicilerin de bu ürünlere olan bakış açısını önemli şekilde değiştirebilir. Bu da daha olumlu geri dönüşümler edinmeniz için size bir avantaj sağlar.

Sonuçların analiz edilebilir oluşu

Affiliate pazarlama çalışmalarının performans tabanlı olması ve dijital kanallar üzerinden gerçekleşmesi de bu çalışmalarının tümünün ölçümlenebilir ve analiz edilebilir olmasını sağlar.

Affiliate marketing çalışmalarınızın sonuçlarını analiz ederek, hangi kanallar üzerinden ne kadar geri dönüşüm elde ettiğinizi görebilir, hangi ürünlerin daha çok talep gördüğünü ve tüketicilerin ne tür içerik ve kampanyalara ilgi gösterdiklerini inceleyebilirsiniz. Bu veriler sonrasında da çalışmalarınızı geliştirerek, yeni stratejiler geliştirebilirsiniz.

Aynı zamanda bu analizleri yaptığınızda, çalıştığınız kurumlarla olan planlarınızı da güncelleyerek, daha iyi sonuçlar almak için neler yapabileceğinizi konuşabilir ve anlaşmalarınızı güncelleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan
Dijital Pazarlama Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Dijital Pazarlama Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterileriniz belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız... Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz...
17 Şubat 2021
Markethinkers
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
Wix Nedir? Dünyanın en çok kullanılan web site oluşturucu platformlarından biri olan Wix, 2006 yılında kuruldu ve son derece hızlı bir şekilde büyüdü. İlk üç yılında 1 milyon kullanıcıya ulaşan platformu 2021 yılında 190...
20 Mayıs 2021
Markethinkers
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
Pop Up Nedir?
Pop Up Nedir?
Pop Up Nedir? Bir internet sitesine giriş yapıldığında ekrana gelen açılır pencereye pop up adı verilmektedir. Bu açılır pencereler ile kullanıcılar belirli bir eyleme yönlendirilebilir, reklam gösterilebilir veya herhangi bir...
12 Ağustos 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin