fbpx

Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar

26 Nisan 2018
Sinan Oypan

Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında önemli bir rol oynar. Ancak bu kampanyaların doğru bir şekilde optimize edilmemesi ve kampanya oluştururken bir takım yanlışların yapılması, Adwords kampanyalarından beklenen sonuçların alınamamasına neden olur.

Adwords çalışmalarından geri dönüş alamamanız da yatırım getirinizi düşüreceği gibi pazarlama ve reklam bütçenizin de boşa gitmesine neden olacaktır. Bu rehberimizde de sıklıkla yapılan Adwords optimizasyon hatalarını ele alacağız.

Sürekli olarak geniş eşleme kullanmak

Geniş eşleme özelliği bazı reklam kampanyaları için etkili olsa da tüm kampanyalar için doğru bir eşleme seçeneği değildir. Geniş eşlemede, ilgili anahtar kelimenin olabilecek tüm varyasyonları da dahil edildiği için doğrudan sizinle ilgili bir hedef kitleye ulaşmama ihtimaliniz artacaktır. Bu da reklam kampanyalarınızın amacına ulaşmamasına neden olacağı için, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır.

İlgili rehber: Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm

İlgili rehber: Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 2. Bölüm

Kısa vadeli anahtar kelimelere odaklanmak

Kısa vadeli anahtar kelimeler, dönemsel veya belli ürün gruplarında hızlı bir şekilde geri dönüş almaya odaklanır; ancak Long Tail anahtar kelimeler hem daha uzun vadede geri dönüş almanızı sağlarken hem de satın alma sürecinde, karar aşamasına gelmiş kişilere ulaşmanızı sağlar. Satın alma süreci içerisinde kullanıcılar 4 aşamadan geçerler.

  • Bir problemin ortaya çıkması
  • Problemin çözümü için arayışlara girme
  • Detaylı ürün araştırmaları ve karşılaştırmalar yapmak
  • Karar süreci ve satın alma.

Burada 3. aşama satın alma kararının verilmeye başladığı alandır ve Long Tail anahtar kelimeler üzerine odaklanmak, bu aşamadaki tüketicilere ulaşılmasını sağlar. Aşağıdaki rehberimizde Long Tail anahtar kelimelerin neden önemli olduğu hakkında bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

İlgili rehber: Long Tail SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl artırabilirsiniz?

Negatif anahtar kelimeler kullanmamak

Adwords kampanyalarınızın doğrudan sizinle ilgili olabilecek arama sorgularına yanıt vermesi ve sizin ulaşmak istediğiniz hedef kitleye yönelik olması gerekir. Kampanyalarınızı oluştururken negatif eşlemelerden yararlanmamak da bu amacın dışına çıkmanıza neden olacaktır. Negatif anahtar kelimeler, arama sorgularına dahil edilmemesi gereken anahtar kelimeleri listelemenizi sağlar ve böylelikle kampanyalarınız daha ilgili sonuçlarda gösterilmeye başlar.

İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm

İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm

Bütün linklerin anasayfaya yönlenmesi

Yapılan hatalardan biri de reklam kampanya içeriği ne olursa olsun, tüm linklemelerin ana sayfaya yönlendirilmesidir. Adwords çalışmalarınızda link yönlendirmelerinizi ilgili sayfalara yapmanız bir hayli önemlidir. Örneğin bir ürünle ilgili reklam çıktığınızda, bu reklamın yönlendirme linki ana sayfaya değil, ilgili ürünün sayfasına yapılmalıdır; aksi takdirde ziyaretçi siteye giriş yapsa dahi ürüne doğrudan ulaşamayacağı için siteyi terk edecektir.

Varış sayfalarının içeriklerinin yetersiz olması

Link yönlendirmelerinizi doğru yapıyor olsanız da varış sayfalarınızın içerikleri gerekli bilgileri sunmuyor ve kalite olarak ziyaretçilerin talebini karşılamıyorsa reklamlarınızdan geri dönüş almanız yine zorlaşacaktır. Varış sayfalarınızda reklam içeriğinizle uyumlu, ziyaretçilere mümkün olduğunca fazla bilgi veren ve kaliteli içerikler oluşturmanız gerekmektedir.

Tüm anahtar kelimeleri tek bir grupta toplamak

Reklam kampanyalarınızla ilgili tüm anahtar kelimelerinizi tek bir gruba toplamak da reklamlarınızın performansını düşürecektir. Örneğin siteniz üzerinde televizyon, telefon, bilgisayar gibi farklı ürünler satıyor olabilirsiniz. Bu durumda tüm bu ürün kategorileriyle ilgili anahtar kelimelerinizi tek grupta topladığınızda reklamlarınızın performansı önemli ölçüde düşmeye başlayacaktır. Bu sebeple anahtar kelimelerinizi farklı gruplara ayırmanız ve kampanyalarınızda sadece tek bir ürün grubu ya da ürün üzerine anahtar kelimeler oluşturmayı seçmelisiniz.

Reklam metninin ilgi çekici olmaması

Kampanyayı hazırlarken, optimizasyon ayarları, eşlemeler ve anahtar kelimeler üzerinde durmanız doğru bir yaklaşım olsa da kullanıcıların bu reklam içeriklerine nasıl tepki vereceğini de göz ardı etmemeniz gerekiyor. Reklam metinlerinizin yaratıcı ve ilgi çekici olması gerekir. Kullanıcıları satın alma eylemine yönlendirmek için doğru eyleme çağrı ifadelerini kullanmanız ve rakiplerinizden farklılaşmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan