Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar

26 Nisan 2018
Sinan Oypan

Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında önemli bir rol oynar. Ancak bu kampanyaların doğru bir şekilde optimize edilmemesi ve kampanya oluştururken bir takım yanlışların yapılması, Adwords kampanyalarından beklenen sonuçların alınamamasına neden olur.

Adwords çalışmalarından geri dönüş alamamanız da yatırım getirinizi düşüreceği gibi pazarlama ve reklam bütçenizin de boşa gitmesine neden olacaktır. Bu rehberimizde de sıklıkla yapılan Adwords optimizasyon hatalarını ele alacağız.

Sürekli olarak geniş eşleme kullanmak

Geniş eşleme özelliği bazı reklam kampanyaları için etkili olsa da tüm kampanyalar için doğru bir eşleme seçeneği değildir. Geniş eşlemede, ilgili anahtar kelimenin olabilecek tüm varyasyonları da dahil edildiği için doğrudan sizinle ilgili bir hedef kitleye ulaşmama ihtimaliniz artacaktır. Bu da reklam kampanyalarınızın amacına ulaşmamasına neden olacağı için, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır.

İlgili rehber: Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm

İlgili rehber: Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 2. Bölüm

Kısa vadeli anahtar kelimelere odaklanmak

Kısa vadeli anahtar kelimeler, dönemsel veya belli ürün gruplarında hızlı bir şekilde geri dönüş almaya odaklanır; ancak Long Tail anahtar kelimeler hem daha uzun vadede geri dönüş almanızı sağlarken hem de satın alma sürecinde, karar aşamasına gelmiş kişilere ulaşmanızı sağlar. Satın alma süreci içerisinde kullanıcılar 4 aşamadan geçerler.

  • Bir problemin ortaya çıkması
  • Problemin çözümü için arayışlara girme
  • Detaylı ürün araştırmaları ve karşılaştırmalar yapmak
  • Karar süreci ve satın alma.

Burada 3. aşama satın alma kararının verilmeye başladığı alandır ve Long Tail anahtar kelimeler üzerine odaklanmak, bu aşamadaki tüketicilere ulaşılmasını sağlar. Aşağıdaki rehberimizde Long Tail anahtar kelimelerin neden önemli olduğu hakkında bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

İlgili rehber: Long Tail SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl artırabilirsiniz?

Negatif anahtar kelimeler kullanmamak

Adwords kampanyalarınızın doğrudan sizinle ilgili olabilecek arama sorgularına yanıt vermesi ve sizin ulaşmak istediğiniz hedef kitleye yönelik olması gerekir. Kampanyalarınızı oluştururken negatif eşlemelerden yararlanmamak da bu amacın dışına çıkmanıza neden olacaktır. Negatif anahtar kelimeler, arama sorgularına dahil edilmemesi gereken anahtar kelimeleri listelemenizi sağlar ve böylelikle kampanyalarınız daha ilgili sonuçlarda gösterilmeye başlar.

İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm

İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm

Bütün linklerin anasayfaya yönlenmesi

Yapılan hatalardan biri de reklam kampanya içeriği ne olursa olsun, tüm linklemelerin ana sayfaya yönlendirilmesidir. Adwords çalışmalarınızda link yönlendirmelerinizi ilgili sayfalara yapmanız bir hayli önemlidir. Örneğin bir ürünle ilgili reklam çıktığınızda, bu reklamın yönlendirme linki ana sayfaya değil, ilgili ürünün sayfasına yapılmalıdır; aksi takdirde ziyaretçi siteye giriş yapsa dahi ürüne doğrudan ulaşamayacağı için siteyi terk edecektir.

Varış sayfalarının içeriklerinin yetersiz olması

Link yönlendirmelerinizi doğru yapıyor olsanız da varış sayfalarınızın içerikleri gerekli bilgileri sunmuyor ve kalite olarak ziyaretçilerin talebini karşılamıyorsa reklamlarınızdan geri dönüş almanız yine zorlaşacaktır. Varış sayfalarınızda reklam içeriğinizle uyumlu, ziyaretçilere mümkün olduğunca fazla bilgi veren ve kaliteli içerikler oluşturmanız gerekmektedir.

Tüm anahtar kelimeleri tek bir grupta toplamak

Reklam kampanyalarınızla ilgili tüm anahtar kelimelerinizi tek bir gruba toplamak da reklamlarınızın performansını düşürecektir. Örneğin siteniz üzerinde televizyon, telefon, bilgisayar gibi farklı ürünler satıyor olabilirsiniz. Bu durumda tüm bu ürün kategorileriyle ilgili anahtar kelimelerinizi tek grupta topladığınızda reklamlarınızın performansı önemli ölçüde düşmeye başlayacaktır. Bu sebeple anahtar kelimelerinizi farklı gruplara ayırmanız ve kampanyalarınızda sadece tek bir ürün grubu ya da ürün üzerine anahtar kelimeler oluşturmayı seçmelisiniz.

Reklam metninin ilgi çekici olmaması

Kampanyayı hazırlarken, optimizasyon ayarları, eşlemeler ve anahtar kelimeler üzerinde durmanız doğru bir yaklaşım olsa da kullanıcıların bu reklam içeriklerine nasıl tepki vereceğini de göz ardı etmemeniz gerekiyor. Reklam metinlerinizin yaratıcı ve ilgi çekici olması gerekir. Kullanıcıları satın alma eylemine yönlendirmek için doğru eyleme çağrı ifadelerini kullanmanız ve rakiplerinizden farklılaşmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek...
9 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler,...
10 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama...
9 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
Cenk Kanıkman
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2020
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak, uzun vadede şirketinizin başarısını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmenizi de sağlar. Birçok firmanın odağı ürün satışı yaparak, karlılığını artırmak olduğu için markalaşma konusuna...
16 Aralık 2020
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan