Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar

26 Nisan 2018
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar

Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında önemli bir rol oynar. Ancak bu kampanyaların doğru bir şekilde optimize edilmemesi ve kampanya oluştururken bir takım yanlışların yapılması, Adwords kampanyalarından beklenen sonuçların alınamamasına neden olur.

Adwords çalışmalarından geri dönüş alamamanız da yatırım getirinizi düşüreceği gibi pazarlama ve reklam bütçenizin de boşa gitmesine neden olacaktır. Bu rehberimizde de sıklıkla yapılan Adwords optimizasyon hatalarını ele alacağız.

Sürekli olarak geniş eşleme kullanmak

Geniş eşleme özelliği bazı reklam kampanyaları için etkili olsa da tüm kampanyalar için doğru bir eşleme seçeneği değildir. Geniş eşlemede, ilgili anahtar kelimenin olabilecek tüm varyasyonları da dahil edildiği için doğrudan sizinle ilgili bir hedef kitleye ulaşmama ihtimaliniz artacaktır. Bu da reklam kampanyalarınızın amacına ulaşmamasına neden olacağı için, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır.

İlgili rehber: Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm

İlgili rehber: Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 2. Bölüm

Kısa vadeli anahtar kelimelere odaklanmak

Kısa vadeli anahtar kelimeler, dönemsel veya belli ürün gruplarında hızlı bir şekilde geri dönüş almaya odaklanır; ancak Long Tail anahtar kelimeler hem daha uzun vadede geri dönüş almanızı sağlarken hem de satın alma sürecinde, karar aşamasına gelmiş kişilere ulaşmanızı sağlar. Satın alma süreci içerisinde kullanıcılar 4 aşamadan geçerler.

  • Bir problemin ortaya çıkması
  • Problemin çözümü için arayışlara girme
  • Detaylı ürün araştırmaları ve karşılaştırmalar yapmak
  • Karar süreci ve satın alma.

Burada 3. aşama satın alma kararının verilmeye başladığı alandır ve Long Tail anahtar kelimeler üzerine odaklanmak, bu aşamadaki tüketicilere ulaşılmasını sağlar. Aşağıdaki rehberimizde Long Tail anahtar kelimelerin neden önemli olduğu hakkında bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

İlgili rehber: Long Tail SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl artırabilirsiniz?

Negatif anahtar kelimeler kullanmamak

Adwords kampanyalarınızın doğrudan sizinle ilgili olabilecek arama sorgularına yanıt vermesi ve sizin ulaşmak istediğiniz hedef kitleye yönelik olması gerekir. Kampanyalarınızı oluştururken negatif eşlemelerden yararlanmamak da bu amacın dışına çıkmanıza neden olacaktır. Negatif anahtar kelimeler, arama sorgularına dahil edilmemesi gereken anahtar kelimeleri listelemenizi sağlar ve böylelikle kampanyalarınız daha ilgili sonuçlarda gösterilmeye başlar.

İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm

İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm

Bütün linklerin anasayfaya yönlenmesi

Yapılan hatalardan biri de reklam kampanya içeriği ne olursa olsun, tüm linklemelerin ana sayfaya yönlendirilmesidir. Adwords çalışmalarınızda link yönlendirmelerinizi ilgili sayfalara yapmanız bir hayli önemlidir. Örneğin bir ürünle ilgili reklam çıktığınızda, bu reklamın yönlendirme linki ana sayfaya değil, ilgili ürünün sayfasına yapılmalıdır; aksi takdirde ziyaretçi siteye giriş yapsa dahi ürüne doğrudan ulaşamayacağı için siteyi terk edecektir.

Varış sayfalarının içeriklerinin yetersiz olması

Link yönlendirmelerinizi doğru yapıyor olsanız da varış sayfalarınızın içerikleri gerekli bilgileri sunmuyor ve kalite olarak ziyaretçilerin talebini karşılamıyorsa reklamlarınızdan geri dönüş almanız yine zorlaşacaktır. Varış sayfalarınızda reklam içeriğinizle uyumlu, ziyaretçilere mümkün olduğunca fazla bilgi veren ve kaliteli içerikler oluşturmanız gerekmektedir.

Tüm anahtar kelimeleri tek bir grupta toplamak

Reklam kampanyalarınızla ilgili tüm anahtar kelimelerinizi tek bir gruba toplamak da reklamlarınızın performansını düşürecektir. Örneğin siteniz üzerinde televizyon, telefon, bilgisayar gibi farklı ürünler satıyor olabilirsiniz. Bu durumda tüm bu ürün kategorileriyle ilgili anahtar kelimelerinizi tek grupta topladığınızda reklamlarınızın performansı önemli ölçüde düşmeye başlayacaktır. Bu sebeple anahtar kelimelerinizi farklı gruplara ayırmanız ve kampanyalarınızda sadece tek bir ürün grubu ya da ürün üzerine anahtar kelimeler oluşturmayı seçmelisiniz.

Reklam metninin ilgi çekici olmaması

Kampanyayı hazırlarken, optimizasyon ayarları, eşlemeler ve anahtar kelimeler üzerinde durmanız doğru bir yaklaşım olsa da kullanıcıların bu reklam içeriklerine nasıl tepki vereceğini de göz ardı etmemeniz gerekiyor. Reklam metinlerinizin yaratıcı ve ilgi çekici olması gerekir. Kullanıcıları satın alma eylemine yönlendirmek için doğru eyleme çağrı ifadelerini kullanmanız ve rakiplerinizden farklılaşmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
Twitter video içerikleri, etkileşim yaratmak, paylaşımları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili. Twitter, Türkiye’de halen en fazla kullanılan sosyal ağlardan biri ve işletmeler de...
21 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin