Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar

26 Nisan 2018
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar

Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında önemli bir rol oynar. Ancak bu kampanyaların doğru bir şekilde optimize edilmemesi ve kampanya oluştururken bir takım yanlışların yapılması, Adwords kampanyalarından beklenen sonuçların alınamamasına neden olur.

Adwords çalışmalarından geri dönüş alamamanız da yatırım getirinizi düşüreceği gibi pazarlama ve reklam bütçenizin de boşa gitmesine neden olacaktır. Bu rehberimizde de sıklıkla yapılan Adwords optimizasyon hatalarını ele alacağız.

Sürekli olarak geniş eşleme kullanmak

Geniş eşleme özelliği bazı reklam kampanyaları için etkili olsa da tüm kampanyalar için doğru bir eşleme seçeneği değildir. Geniş eşlemede, ilgili anahtar kelimenin olabilecek tüm varyasyonları da dahil edildiği için doğrudan sizinle ilgili bir hedef kitleye ulaşmama ihtimaliniz artacaktır. Bu da reklam kampanyalarınızın amacına ulaşmamasına neden olacağı için, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır.

İlgili rehber: Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm

İlgili rehber: Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 2. Bölüm

Kısa vadeli anahtar kelimelere odaklanmak

Kısa vadeli anahtar kelimeler, dönemsel veya belli ürün gruplarında hızlı bir şekilde geri dönüş almaya odaklanır; ancak Long Tail anahtar kelimeler hem daha uzun vadede geri dönüş almanızı sağlarken hem de satın alma sürecinde, karar aşamasına gelmiş kişilere ulaşmanızı sağlar. Satın alma süreci içerisinde kullanıcılar 4 aşamadan geçerler.

  • Bir problemin ortaya çıkması
  • Problemin çözümü için arayışlara girme
  • Detaylı ürün araştırmaları ve karşılaştırmalar yapmak
  • Karar süreci ve satın alma.

Burada 3. aşama satın alma kararının verilmeye başladığı alandır ve Long Tail anahtar kelimeler üzerine odaklanmak, bu aşamadaki tüketicilere ulaşılmasını sağlar. Aşağıdaki rehberimizde Long Tail anahtar kelimelerin neden önemli olduğu hakkında bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

İlgili rehber: Long Tail SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl artırabilirsiniz?

Negatif anahtar kelimeler kullanmamak

Adwords kampanyalarınızın doğrudan sizinle ilgili olabilecek arama sorgularına yanıt vermesi ve sizin ulaşmak istediğiniz hedef kitleye yönelik olması gerekir. Kampanyalarınızı oluştururken negatif eşlemelerden yararlanmamak da bu amacın dışına çıkmanıza neden olacaktır. Negatif anahtar kelimeler, arama sorgularına dahil edilmemesi gereken anahtar kelimeleri listelemenizi sağlar ve böylelikle kampanyalarınız daha ilgili sonuçlarda gösterilmeye başlar.

İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm

İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm

Bütün linklerin anasayfaya yönlenmesi

Yapılan hatalardan biri de reklam kampanya içeriği ne olursa olsun, tüm linklemelerin ana sayfaya yönlendirilmesidir. Adwords çalışmalarınızda link yönlendirmelerinizi ilgili sayfalara yapmanız bir hayli önemlidir. Örneğin bir ürünle ilgili reklam çıktığınızda, bu reklamın yönlendirme linki ana sayfaya değil, ilgili ürünün sayfasına yapılmalıdır; aksi takdirde ziyaretçi siteye giriş yapsa dahi ürüne doğrudan ulaşamayacağı için siteyi terk edecektir.

Varış sayfalarının içeriklerinin yetersiz olması

Link yönlendirmelerinizi doğru yapıyor olsanız da varış sayfalarınızın içerikleri gerekli bilgileri sunmuyor ve kalite olarak ziyaretçilerin talebini karşılamıyorsa reklamlarınızdan geri dönüş almanız yine zorlaşacaktır. Varış sayfalarınızda reklam içeriğinizle uyumlu, ziyaretçilere mümkün olduğunca fazla bilgi veren ve kaliteli içerikler oluşturmanız gerekmektedir.

Tüm anahtar kelimeleri tek bir grupta toplamak

Reklam kampanyalarınızla ilgili tüm anahtar kelimelerinizi tek bir gruba toplamak da reklamlarınızın performansını düşürecektir. Örneğin siteniz üzerinde televizyon, telefon, bilgisayar gibi farklı ürünler satıyor olabilirsiniz. Bu durumda tüm bu ürün kategorileriyle ilgili anahtar kelimelerinizi tek grupta topladığınızda reklamlarınızın performansı önemli ölçüde düşmeye başlayacaktır. Bu sebeple anahtar kelimelerinizi farklı gruplara ayırmanız ve kampanyalarınızda sadece tek bir ürün grubu ya da ürün üzerine anahtar kelimeler oluşturmayı seçmelisiniz.

Reklam metninin ilgi çekici olmaması

Kampanyayı hazırlarken, optimizasyon ayarları, eşlemeler ve anahtar kelimeler üzerinde durmanız doğru bir yaklaşım olsa da kullanıcıların bu reklam içeriklerine nasıl tepki vereceğini de göz ardı etmemeniz gerekiyor. Reklam metinlerinizin yaratıcı ve ilgi çekici olması gerekir. Kullanıcıları satın alma eylemine yönlendirmek için doğru eyleme çağrı ifadelerini kullanmanız ve rakiplerinizden farklılaşmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarete Nasıl Başlanır?
E-ticarete Nasıl Başlanır?
Bir ihtiyacımız ortaya çıktığında, bir ürün satın almayı düşündüğümüzde artık baktığımız ilk adres internet siteleri ya da alışveriş uygulamaları. Tabii internet üzerinden aklımızdaki ürünü sadece incelemiyoruz;...
9 Kasım 2021
Markethinkers
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi
E-ticaret, şartları her gün daha da zorlu hâle gelen bir rekabet ortamına dönüşüyor. Hem internet üzerinden ürün ya da hizmet satın alan tekil kullanıcı sayısındaki hem de online alışveriş kanalların bilinirliğinde ciddi...
27 Ekim 2021
Markethinkers
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
UTM (Urchin Tracking Module) Nedir? Nasıl Kullanılır?
UTM (Urchin Tracking Module) Nedir? Nasıl Kullanılır?
Hedef kitle davranışlarının ölçümü, pazarlama faaliyetlerinin başarısı için önemlidir. Ulaşmak istediğiniz kitlenin; ürünlerinize, kampanyalarınıza veya markanıza gösterdiği ilgiyi ölçmek çalışmalarınız için ciddi bir...
14 Nisan 2022
Markethinkers
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın