Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri dönüşüm alabilir ve elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetebilirsiniz.
Tabii ki bazı hatalar da reklam verenlerin para kaybetmesine neden oluyor. Sık yapılan bu hatalar Adwords reklam kampanyalarından iyi sonuçlar alınamamasına neden oluyor. Bu rehberimizde de para kaybına neden olan Adwords reklam hatalarının üzerinde duracağız.
Reklama özel varış sayfaları kullanmamak
Adwords reklam kampanyalarından beklediğiniz sonuçları alamamanızın nedenlerinden biri reklama özel varış sayfalarınızın olmayışı. Reklam sonrasında kullanıcıları normal bir sayfaya ya da doğrudan ana sayfanıza yönlendirmeniz, kullanıcılara yeterli içeriği sunamamanıza ve zayıf bir deneyim sunmanıza neden olur.
Reklam içeriğine uygun bir varış sayfası hazırlamanız ve kullanıcıları bu sayfaya yönlendirmeniz hem kullanıcı deneyimini geliştirirken hem de kullanıcılara reklamla ilgili daha fazla içerik sunmanızı sağlar.
Adwords reklam özelinde bir varış sayfası hazırladığınızda kullanıcıları daha ilgili bir sayfaya yönlendirmeniz aynı zamanda Adwords reklam kalite puanınızı da yükseltmenize yardımcı olur. Bu nedenle de herbir kampanyanız için özel bir varış sayfayı hazırlamanız ve reklamlarınızı buraya yönlendirmeniz alacağınız sonuçların daha iyi olmasını sağlayacaktır.
Yatırım getirisini ölçmemek
Yatırım getirinizi ölçmemek de Adwords kampanyalarında para kaybetmenize neden olur. Yatırım getirisi, bir eylem için harcadığınız paranın ne kadarını bu eylem sonrasında kazandığınızı ölçen bir metriktir. Eğer Adwords reklamlarına yatırdığınız bütçenin karşılığını almıyor ve geri dönüşümleriniz sizi kara geçirmiyorsa reklam kampanyalarınızı doğru bir şekilde yapmıyorsunuzdur.
Yaptığınız yatırımın getirisini almak için reklamlarınızı analiz etmeniz ve herbir kampanyanın sonuçlarını incelemelisiniz. Reklam metinleri, kullanılan görseller, eyleme çağrı ifadeleri, hedeflemeler, kelime eşleme seçenekleri gibi birçok detayı göz önünde bulundurarak araştırmalarınızı yapmalısınız.
Bu analizler sonrasında hangi reklamların size daha iyi geri dönüş sağladığını hangilerinin sağlamadığını görerek, reklam stratejilerinizi daha iyi hale getirebilirsiniz.
Doğru anahtar kelime kategorilerini kullanmamak
Reklamlarınızın kalite puanını artırarak, geri dönüşümlerinizi artırabilmek için reklamlarınızı gruplara ayırmanız ve doğru anahtar kelime kategorilerini kullanmanız gerekir.
Anahtar kelime kategorileri, reklamlarınızın ne kadar ilgili arama sorgularına ve kullanıcılara ulaşacağını belirlediği için önemlidir. Eğer reklamlarınızda bu kelime gruplarını doğru kullanmazsanız, reklamlarınız sizinle ilgisi olmayan kullanıcılara gösterilebilir. Bu da reklamlarınızın performansını düşürerek, para kaybetmenize neden olur.
Reklam eşleşmelerinizi ve anahtar kelimelerinizi doğru bir şekilde seçmeniz ve reklamlarınızla uyumlu kelime öbekleri üzerinde çalışmanız, alacağınız sonuçları artıracaktır.
Sizi daha önce duymamış kitleleri hedeflemek
Yapılan hatalardan biri de Adwords reklam kampanyalarınızın hedeflemelerinde sizi daha önce hiç duymamış kitleleri hedeflemektir. Tüketiciler internet üzerinden alışveriş yaparken, tanıdıkları markaları tercih ettikleri için reklamlarınızı görseler dahi sitenizden alışveriş yapmayabilirler.
Bu nedenle de reklam hedeflemelerinizi sizi daha önce duymuş olabilecek ve marka ya da ürünleriniz hakkında temel bir bilgiye sahip kişilere yönelik yapmalısınız.
Bu çalışmaları yapabilmek için Google Analytics üzerinden hedef kitle listeleri oluşturabilir ve sonrasında da Adwords reklam çalışmalarınızda bu listeler üzerinden reklam kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz.
Negatif anahtar kelimeleri kullanmamak
Negatif anahtar kelimeler Adwords kampanyalarında oldukça önemli bir detaydır. Bu kelime grupları, reklamlarınızın hangi kelimelerle ilgili olmadığını ve olası bir arama sorgusu sırasında bu anahtar kelimeler kullanılırsa, reklamlarınızın gösterilmemesini sağlar.
Negatif anahtar kelimeleri kullanmadığınızda reklamlarınız sizinle ilgili olmayacak arama sonuçlarında da gösterileceği için para kaybetmenize neden olabilir. Bunun önüne geçmek için reklam kampanyalarınızı hazırlarken, negatif anahtar kelime seçimlerinizi yaparak, reklamlarınızın daha ilgili arama sorgularında görünmesini sağlamalısınız.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar