Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar

29 Mart 2019
Ferad Osman Sali
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar

Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri dönüşüm alabilir ve elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetebilirsiniz.

Tabii ki bazı hatalar da reklam verenlerin para kaybetmesine neden oluyor. Sık yapılan bu hatalar Adwords reklam kampanyalarından iyi sonuçlar alınamamasına neden oluyor. Bu rehberimizde de para kaybına neden olan Adwords reklam hatalarının üzerinde duracağız.

Reklama özel varış sayfaları kullanmamak

Adwords reklam kampanyalarından beklediğiniz sonuçları alamamanızın nedenlerinden biri reklama özel varış sayfalarınızın olmayışı. Reklam sonrasında kullanıcıları normal bir sayfaya ya da doğrudan ana sayfanıza yönlendirmeniz, kullanıcılara yeterli içeriği sunamamanıza ve zayıf bir deneyim sunmanıza neden olur.

Reklam içeriğine uygun bir varış sayfası hazırlamanız ve kullanıcıları bu sayfaya yönlendirmeniz hem kullanıcı deneyimini geliştirirken hem de kullanıcılara reklamla ilgili daha fazla içerik sunmanızı sağlar.

Adwords reklam özelinde bir varış sayfası hazırladığınızda kullanıcıları daha ilgili bir sayfaya yönlendirmeniz aynı zamanda Adwords reklam kalite puanınızı da yükseltmenize yardımcı olur. Bu nedenle de herbir kampanyanız için özel bir varış sayfayı hazırlamanız ve reklamlarınızı buraya yönlendirmeniz alacağınız sonuçların daha iyi olmasını sağlayacaktır.

Yatırım getirisini ölçmemek

Yatırım getirinizi ölçmemek de Adwords kampanyalarında para kaybetmenize neden olur. Yatırım getirisi, bir eylem için harcadığınız paranın ne kadarını bu eylem sonrasında kazandığınızı ölçen bir metriktir. Eğer Adwords reklamlarına yatırdığınız bütçenin karşılığını almıyor ve geri dönüşümleriniz sizi kara geçirmiyorsa reklam kampanyalarınızı doğru bir şekilde yapmıyorsunuzdur.

Yaptığınız yatırımın getirisini almak için reklamlarınızı analiz etmeniz ve herbir kampanyanın sonuçlarını incelemelisiniz. Reklam metinleri, kullanılan görseller, eyleme çağrı ifadeleri, hedeflemeler, kelime eşleme seçenekleri gibi birçok detayı göz önünde bulundurarak araştırmalarınızı yapmalısınız.

Bu analizler sonrasında hangi reklamların size daha iyi geri dönüş sağladığını hangilerinin sağlamadığını görerek, reklam stratejilerinizi daha iyi hale getirebilirsiniz.

Doğru anahtar kelime kategorilerini kullanmamak

Reklamlarınızın kalite puanını artırarak, geri dönüşümlerinizi artırabilmek için reklamlarınızı gruplara ayırmanız ve doğru anahtar kelime kategorilerini kullanmanız gerekir.

Anahtar kelime kategorileri, reklamlarınızın ne kadar ilgili arama sorgularına ve kullanıcılara ulaşacağını belirlediği için önemlidir. Eğer reklamlarınızda bu kelime gruplarını doğru kullanmazsanız, reklamlarınız sizinle ilgisi olmayan kullanıcılara gösterilebilir. Bu da reklamlarınızın performansını düşürerek, para kaybetmenize neden olur.

Reklam eşleşmelerinizi ve anahtar kelimelerinizi doğru bir şekilde seçmeniz ve reklamlarınızla uyumlu kelime öbekleri üzerinde çalışmanız, alacağınız sonuçları artıracaktır.

Sizi daha önce duymamış kitleleri hedeflemek

Yapılan hatalardan biri de Adwords reklam kampanyalarınızın hedeflemelerinde sizi daha önce hiç duymamış kitleleri hedeflemektir. Tüketiciler internet üzerinden alışveriş yaparken, tanıdıkları markaları tercih ettikleri için reklamlarınızı görseler dahi sitenizden alışveriş yapmayabilirler.

Bu nedenle de reklam hedeflemelerinizi sizi daha önce duymuş olabilecek ve marka ya da ürünleriniz hakkında temel bir bilgiye sahip kişilere yönelik yapmalısınız.

Bu çalışmaları yapabilmek için Google Analytics üzerinden hedef kitle listeleri oluşturabilir ve sonrasında da Adwords reklam çalışmalarınızda bu listeler üzerinden reklam kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz.

Negatif anahtar kelimeleri kullanmamak

Negatif anahtar kelimeler Adwords kampanyalarında oldukça önemli bir detaydır. Bu kelime grupları, reklamlarınızın hangi kelimelerle ilgili olmadığını ve olası bir arama sorgusu sırasında bu anahtar kelimeler kullanılırsa, reklamlarınızın gösterilmemesini sağlar.

Negatif anahtar kelimeleri kullanmadığınızda reklamlarınız sizinle ilgili olmayacak arama sonuçlarında da gösterileceği için para kaybetmenize neden olabilir. Bunun önüne geçmek için reklam kampanyalarınızı hazırlarken, negatif anahtar kelime seçimlerinizi yaparak, reklamlarınızın daha ilgili arama sorgularında görünmesini sağlamalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Güven Damgası Nedir? Güven Damgası Nasıl Alınır?
Güven Damgası Nedir? Güven Damgası Nasıl Alınır?
Güven konusu, e-ticaretin önündeki belki de en önemli sorun. Her ne kadar son yıllarda internet üzerinden alışveriş yapmaya yönelik endişelerde bir azalma gözlense de hâlâ azımsanmayacak bir kitle, bu konuya mesafeli yaklaşıyor....
27 Ocak 2022
Savaş Çetinkaya
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Ferad Osman Sali
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Ferad Osman Sali
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Ferad Osman Sali
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Ferad Osman Sali
E-Ticaret’te Yeni İade Kanunu Hakkında Bilinmesi Gerekenler 
E-Ticaret’te Yeni İade Kanunu Hakkında Bilinmesi Gerekenler 
2023 yılında yürürlüğe giren yeni iade kanunu ile tüketicilerin iade hakları daha da güçlendirilmiştir. Özellikle bununla birlikte kanun hakkında önemli detaylar da pek çok kişi tarafından merak edilmektedir. Yeni İade Kanunu...
23 Ocak 2024
Ferad Osman Sali