Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar

Yazar: Ferad Osman Sali
Güncellenme Tarihi: 29.03.2019
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar

Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri dönüşüm alabilir ve elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetebilirsiniz.

Tabii ki bazı hatalar da reklam verenlerin para kaybetmesine neden oluyor. Sık yapılan bu hatalar Adwords reklam kampanyalarından iyi sonuçlar alınamamasına neden oluyor. Bu rehberimizde de para kaybına neden olan Adwords reklam hatalarının üzerinde duracağız.

Reklama özel varış sayfaları kullanmamak

Adwords reklam kampanyalarından beklediğiniz sonuçları alamamanızın nedenlerinden biri reklama özel varış sayfalarınızın olmayışı. Reklam sonrasında kullanıcıları normal bir sayfaya ya da doğrudan ana sayfanıza yönlendirmeniz, kullanıcılara yeterli içeriği sunamamanıza ve zayıf bir deneyim sunmanıza neden olur.

Reklam içeriğine uygun bir varış sayfası hazırlamanız ve kullanıcıları bu sayfaya yönlendirmeniz hem kullanıcı deneyimini geliştirirken hem de kullanıcılara reklamla ilgili daha fazla içerik sunmanızı sağlar.

Adwords reklam özelinde bir varış sayfası hazırladığınızda kullanıcıları daha ilgili bir sayfaya yönlendirmeniz aynı zamanda Adwords reklam kalite puanınızı da yükseltmenize yardımcı olur. Bu nedenle de herbir kampanyanız için özel bir varış sayfayı hazırlamanız ve reklamlarınızı buraya yönlendirmeniz alacağınız sonuçların daha iyi olmasını sağlayacaktır.

Yatırım getirisini ölçmemek

Yatırım getirinizi ölçmemek de Adwords kampanyalarında para kaybetmenize neden olur. Yatırım getirisi, bir eylem için harcadığınız paranın ne kadarını bu eylem sonrasında kazandığınızı ölçen bir metriktir. Eğer Adwords reklamlarına yatırdığınız bütçenin karşılığını almıyor ve geri dönüşümleriniz sizi kara geçirmiyorsa reklam kampanyalarınızı doğru bir şekilde yapmıyorsunuzdur.

Yaptığınız yatırımın getirisini almak için reklamlarınızı analiz etmeniz ve herbir kampanyanın sonuçlarını incelemelisiniz. Reklam metinleri, kullanılan görseller, eyleme çağrı ifadeleri, hedeflemeler, kelime eşleme seçenekleri gibi birçok detayı göz önünde bulundurarak araştırmalarınızı yapmalısınız.

Bu analizler sonrasında hangi reklamların size daha iyi geri dönüş sağladığını hangilerinin sağlamadığını görerek, reklam stratejilerinizi daha iyi hale getirebilirsiniz.

Doğru anahtar kelime kategorilerini kullanmamak

Reklamlarınızın kalite puanını artırarak, geri dönüşümlerinizi artırabilmek için reklamlarınızı gruplara ayırmanız ve doğru anahtar kelime kategorilerini kullanmanız gerekir.

Anahtar kelime kategorileri, reklamlarınızın ne kadar ilgili arama sorgularına ve kullanıcılara ulaşacağını belirlediği için önemlidir. Eğer reklamlarınızda bu kelime gruplarını doğru kullanmazsanız, reklamlarınız sizinle ilgisi olmayan kullanıcılara gösterilebilir. Bu da reklamlarınızın performansını düşürerek, para kaybetmenize neden olur.

Reklam eşleşmelerinizi ve anahtar kelimelerinizi doğru bir şekilde seçmeniz ve reklamlarınızla uyumlu kelime öbekleri üzerinde çalışmanız, alacağınız sonuçları artıracaktır.

Sizi daha önce duymamış kitleleri hedeflemek

Yapılan hatalardan biri de Adwords reklam kampanyalarınızın hedeflemelerinde sizi daha önce hiç duymamış kitleleri hedeflemektir. Tüketiciler internet üzerinden alışveriş yaparken, tanıdıkları markaları tercih ettikleri için reklamlarınızı görseler dahi sitenizden alışveriş yapmayabilirler.

Bu nedenle de reklam hedeflemelerinizi sizi daha önce duymuş olabilecek ve marka ya da ürünleriniz hakkında temel bir bilgiye sahip kişilere yönelik yapmalısınız.

Bu çalışmaları yapabilmek için Google Analytics üzerinden hedef kitle listeleri oluşturabilir ve sonrasında da Adwords reklam çalışmalarınızda bu listeler üzerinden reklam kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz.

Negatif anahtar kelimeleri kullanmamak

Negatif anahtar kelimeler Adwords kampanyalarında oldukça önemli bir detaydır. Bu kelime grupları, reklamlarınızın hangi kelimelerle ilgili olmadığını ve olası bir arama sorgusu sırasında bu anahtar kelimeler kullanılırsa, reklamlarınızın gösterilmemesini sağlar.

Negatif anahtar kelimeleri kullanmadığınızda reklamlarınız sizinle ilgili olmayacak arama sonuçlarında da gösterileceği için para kaybetmenize neden olabilir. Bunun önüne geçmek için reklam kampanyalarınızı hazırlarken, negatif anahtar kelime seçimlerinizi yaparak, reklamlarınızın daha ilgili arama sorgularında görünmesini sağlamalısınız.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler