fbpx

Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar

29 Mart 2019
Sinan Oypan
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar

Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri dönüşüm alabilir ve elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetebilirsiniz.

Tabii ki bazı hatalar da reklam verenlerin para kaybetmesine neden oluyor. Sık yapılan bu hatalar Adwords reklam kampanyalarından iyi sonuçlar alınamamasına neden oluyor. Bu rehberimizde de para kaybına neden olan Adwords reklam hatalarının üzerinde duracağız.

Reklama özel varış sayfaları kullanmamak

Adwords reklam kampanyalarından beklediğiniz sonuçları alamamanızın nedenlerinden biri reklama özel varış sayfalarınızın olmayışı. Reklam sonrasında kullanıcıları normal bir sayfaya ya da doğrudan ana sayfanıza yönlendirmeniz, kullanıcılara yeterli içeriği sunamamanıza ve zayıf bir deneyim sunmanıza neden olur.

Reklam içeriğine uygun bir varış sayfası hazırlamanız ve kullanıcıları bu sayfaya yönlendirmeniz hem kullanıcı deneyimini geliştirirken hem de kullanıcılara reklamla ilgili daha fazla içerik sunmanızı sağlar.

Adwords reklam özelinde bir varış sayfası hazırladığınızda kullanıcıları daha ilgili bir sayfaya yönlendirmeniz aynı zamanda Adwords reklam kalite puanınızı da yükseltmenize yardımcı olur. Bu nedenle de herbir kampanyanız için özel bir varış sayfayı hazırlamanız ve reklamlarınızı buraya yönlendirmeniz alacağınız sonuçların daha iyi olmasını sağlayacaktır.

Yatırım getirisini ölçmemek

Yatırım getirinizi ölçmemek de Adwords kampanyalarında para kaybetmenize neden olur. Yatırım getirisi, bir eylem için harcadığınız paranın ne kadarını bu eylem sonrasında kazandığınızı ölçen bir metriktir. Eğer Adwords reklamlarına yatırdığınız bütçenin karşılığını almıyor ve geri dönüşümleriniz sizi kara geçirmiyorsa reklam kampanyalarınızı doğru bir şekilde yapmıyorsunuzdur.

Yaptığınız yatırımın getirisini almak için reklamlarınızı analiz etmeniz ve herbir kampanyanın sonuçlarını incelemelisiniz. Reklam metinleri, kullanılan görseller, eyleme çağrı ifadeleri, hedeflemeler, kelime eşleme seçenekleri gibi birçok detayı göz önünde bulundurarak araştırmalarınızı yapmalısınız.

Bu analizler sonrasında hangi reklamların size daha iyi geri dönüş sağladığını hangilerinin sağlamadığını görerek, reklam stratejilerinizi daha iyi hale getirebilirsiniz.

Doğru anahtar kelime kategorilerini kullanmamak

Reklamlarınızın kalite puanını artırarak, geri dönüşümlerinizi artırabilmek için reklamlarınızı gruplara ayırmanız ve doğru anahtar kelime kategorilerini kullanmanız gerekir.

Anahtar kelime kategorileri, reklamlarınızın ne kadar ilgili arama sorgularına ve kullanıcılara ulaşacağını belirlediği için önemlidir. Eğer reklamlarınızda bu kelime gruplarını doğru kullanmazsanız, reklamlarınız sizinle ilgisi olmayan kullanıcılara gösterilebilir. Bu da reklamlarınızın performansını düşürerek, para kaybetmenize neden olur.

Reklam eşleşmelerinizi ve anahtar kelimelerinizi doğru bir şekilde seçmeniz ve reklamlarınızla uyumlu kelime öbekleri üzerinde çalışmanız, alacağınız sonuçları artıracaktır.

Sizi daha önce duymamış kitleleri hedeflemek

Yapılan hatalardan biri de Adwords reklam kampanyalarınızın hedeflemelerinde sizi daha önce hiç duymamış kitleleri hedeflemektir. Tüketiciler internet üzerinden alışveriş yaparken, tanıdıkları markaları tercih ettikleri için reklamlarınızı görseler dahi sitenizden alışveriş yapmayabilirler.

Bu nedenle de reklam hedeflemelerinizi sizi daha önce duymuş olabilecek ve marka ya da ürünleriniz hakkında temel bir bilgiye sahip kişilere yönelik yapmalısınız.

Bu çalışmaları yapabilmek için Google Analytics üzerinden hedef kitle listeleri oluşturabilir ve sonrasında da Adwords reklam çalışmalarınızda bu listeler üzerinden reklam kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz.

Negatif anahtar kelimeleri kullanmamak

Negatif anahtar kelimeler Adwords kampanyalarında oldukça önemli bir detaydır. Bu kelime grupları, reklamlarınızın hangi kelimelerle ilgili olmadığını ve olası bir arama sorgusu sırasında bu anahtar kelimeler kullanılırsa, reklamlarınızın gösterilmemesini sağlar.

Negatif anahtar kelimeleri kullanmadığınızda reklamlarınız sizinle ilgili olmayacak arama sonuçlarında da gösterileceği için para kaybetmenize neden olabilir. Bunun önüne geçmek için reklam kampanyalarınızı hazırlarken, negatif anahtar kelime seçimlerinizi yaparak, reklamlarınızın daha ilgili arama sorgularında görünmesini sağlamalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli...
11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan