Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar

29 Mart 2019
Sinan Oypan

Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri dönüşüm alabilir ve elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetebilirsiniz.

Tabii ki bazı hatalar da reklam verenlerin para kaybetmesine neden oluyor. Sık yapılan bu hatalar Adwords reklam kampanyalarından iyi sonuçlar alınamamasına neden oluyor. Bu rehberimizde de para kaybına neden olan Adwords reklam hatalarının üzerinde duracağız.

Reklama özel varış sayfaları kullanmamak

Adwords reklam kampanyalarından beklediğiniz sonuçları alamamanızın nedenlerinden biri reklama özel varış sayfalarınızın olmayışı. Reklam sonrasında kullanıcıları normal bir sayfaya ya da doğrudan ana sayfanıza yönlendirmeniz, kullanıcılara yeterli içeriği sunamamanıza ve zayıf bir deneyim sunmanıza neden olur.

Reklam içeriğine uygun bir varış sayfası hazırlamanız ve kullanıcıları bu sayfaya yönlendirmeniz hem kullanıcı deneyimini geliştirirken hem de kullanıcılara reklamla ilgili daha fazla içerik sunmanızı sağlar.

Adwords reklam özelinde bir varış sayfası hazırladığınızda kullanıcıları daha ilgili bir sayfaya yönlendirmeniz aynı zamanda Adwords reklam kalite puanınızı da yükseltmenize yardımcı olur. Bu nedenle de herbir kampanyanız için özel bir varış sayfayı hazırlamanız ve reklamlarınızı buraya yönlendirmeniz alacağınız sonuçların daha iyi olmasını sağlayacaktır.

Yatırım getirisini ölçmemek

Yatırım getirinizi ölçmemek de Adwords kampanyalarında para kaybetmenize neden olur. Yatırım getirisi, bir eylem için harcadığınız paranın ne kadarını bu eylem sonrasında kazandığınızı ölçen bir metriktir. Eğer Adwords reklamlarına yatırdığınız bütçenin karşılığını almıyor ve geri dönüşümleriniz sizi kara geçirmiyorsa reklam kampanyalarınızı doğru bir şekilde yapmıyorsunuzdur.

Yaptığınız yatırımın getirisini almak için reklamlarınızı analiz etmeniz ve herbir kampanyanın sonuçlarını incelemelisiniz. Reklam metinleri, kullanılan görseller, eyleme çağrı ifadeleri, hedeflemeler, kelime eşleme seçenekleri gibi birçok detayı göz önünde bulundurarak araştırmalarınızı yapmalısınız.

Bu analizler sonrasında hangi reklamların size daha iyi geri dönüş sağladığını hangilerinin sağlamadığını görerek, reklam stratejilerinizi daha iyi hale getirebilirsiniz.

Doğru anahtar kelime kategorilerini kullanmamak

Reklamlarınızın kalite puanını artırarak, geri dönüşümlerinizi artırabilmek için reklamlarınızı gruplara ayırmanız ve doğru anahtar kelime kategorilerini kullanmanız gerekir.

Anahtar kelime kategorileri, reklamlarınızın ne kadar ilgili arama sorgularına ve kullanıcılara ulaşacağını belirlediği için önemlidir. Eğer reklamlarınızda bu kelime gruplarını doğru kullanmazsanız, reklamlarınız sizinle ilgisi olmayan kullanıcılara gösterilebilir. Bu da reklamlarınızın performansını düşürerek, para kaybetmenize neden olur.

Reklam eşleşmelerinizi ve anahtar kelimelerinizi doğru bir şekilde seçmeniz ve reklamlarınızla uyumlu kelime öbekleri üzerinde çalışmanız, alacağınız sonuçları artıracaktır.

Sizi daha önce duymamış kitleleri hedeflemek

Yapılan hatalardan biri de Adwords reklam kampanyalarınızın hedeflemelerinde sizi daha önce hiç duymamış kitleleri hedeflemektir. Tüketiciler internet üzerinden alışveriş yaparken, tanıdıkları markaları tercih ettikleri için reklamlarınızı görseler dahi sitenizden alışveriş yapmayabilirler.

Bu nedenle de reklam hedeflemelerinizi sizi daha önce duymuş olabilecek ve marka ya da ürünleriniz hakkında temel bir bilgiye sahip kişilere yönelik yapmalısınız.

Bu çalışmaları yapabilmek için Google Analytics üzerinden hedef kitle listeleri oluşturabilir ve sonrasında da Adwords reklam çalışmalarınızda bu listeler üzerinden reklam kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz.

Negatif anahtar kelimeleri kullanmamak

Negatif anahtar kelimeler Adwords kampanyalarında oldukça önemli bir detaydır. Bu kelime grupları, reklamlarınızın hangi kelimelerle ilgili olmadığını ve olası bir arama sorgusu sırasında bu anahtar kelimeler kullanılırsa, reklamlarınızın gösterilmemesini sağlar.

Negatif anahtar kelimeleri kullanmadığınızda reklamlarınız sizinle ilgili olmayacak arama sonuçlarında da gösterileceği için para kaybetmenize neden olabilir. Bunun önüne geçmek için reklam kampanyalarınızı hazırlarken, negatif anahtar kelime seçimlerinizi yaparak, reklamlarınızın daha ilgili arama sorgularında görünmesini sağlamalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları...
13 Haziran 2019
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de...
14 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan