fbpx

Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm

11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm

Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve nerede hangi eşleme ayarını seçmeniz gerektiğini bilmeniz önemlidir.

Dünkü yazımızda eşlemelerin nasıl kullanılacağı ile ilgili bir giriş yapmıştık. Bugünkü rehberimizde de konuya devam ediyor olacağız. Adwords reklamlarıyla ilgili diğer rehberlerimizi aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz.

Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm

Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm

Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 2. Bölüm

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm

Geniş eşlemeyi ne zaman kullanmalısınız?

Dünkü yazımızda tam ve sıralı eşleme üzerinde durmuştuk. Bu iki eşleme türünden farklı olarak geniş eşlemede, sizin belirlediğiniz anahtar kelimeler haricindeki varyasyonlar ve alternatifler arandığında da reklamlarınız gösterilmektedir.

Geniş eşleme kullandığınızda, web sitenize daha fazla trafik çekebilir ve anahtar kelime listeleri oluşturmak için daha az zaman harcamanıza yardımcı olabilir. Ancak yapısı nedeniyle, hedef anahtar kelimenin çeşitli varyasyonlarını da kapsamasından dolayı, markanızla ilgili olmayacak kişilere de reklamlarınızın gösterilmesine neden olabilir. Peki, hangi durumlarda geniş eşlemeyi seçmeniz gerekiyor?

Reklam kampanyanızla ilgili olabilecek olası tüm anahtar kelime gruplarını belirlemek yerine, geniş eşlemeyi kullanabilirsiniz. Google, otomatik olarak seçtiğini bir hedef anahtar kelimenin varyasyonlarını da aramalara dahil edecektir. Eş anlamlı kelimeler; tekil ve çoğul kullanımlar; yazım hataları; kökten türetilen kelimeler gibi farklı alternatifler sizin belirlediğiniz hedef anahtar kelimeden türetilmektedir. Kullanıcılar bu alternatiflerde arama yaptıklarında da reklamınız, kullanıcılara gösterilmektedir. Böylelikle daha hızlı bir şekilde reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Reklamınız belli anahtar kelime varyasyonlarında hiç bir tıklama almadığı takdirde, bu kelime varyasyonlarında reklam gösterilmesi durdurulur. Böylelikle reklamlarınız tık alan arama sonuçlarına göre şekillendirilir.

Geniş eşlemenin dezavantajları da bulunmakta. Eğer çok geniş bir aramaya yanıt verecek bir hedef kelime seçtiyseniz, bu durumda reklamınız çok farklı arama sonucunda görünebilir ve bu sebeple de Kalite Puanınız düşebilir. Özellikle tek kelimelik anahtar kelimeler burada bir sorun teşkil etmektedir. Bu nedenle daha belirgin ve en az 2 ya da 3 kelimeden oluşan hedef anahtar kelimeler belirlemelisiniz.

Bir diğer dezavantaj da, geniş eşeleme nedeniyle müşterilerin tam olarak aradıkları sorgulara yanıt veremeyebilirsiniz. Tam ve sıralı eşlemelerin Tıklama Oran’ları bu nedenle daha yüksek olmaktadır.

Negatif eşlemeyi ne zaman kullanmalısınız?

Negatif anahtar kelimeler reklamınızın ilgili olmayacağı anahtar kelimeleri seçerek, arama sorgusunda bu kelimelerin geçmesi durumunda reklamınızın gösterilmemesini sağlar. Böylelikle sizinle ilgili olmayan arama sonuçlarında reklamınızı göstermemiş olursunuz.

Negatif eşlemelerin kullanım alanı, reklamlarınızın daha ilgili bir kitleye gösterilmesini sağlamaktır. Hem kullanıcıları yanlış yönlendirmemek hem de reklam bütçesini daha iyi bir şekilde yönetmek için bu negatif anahtar kelimeler önemlidir.

Negatif anahtar kelimeleri, geniş, tam ve sıralı eşlemelerde kullanabilirsiniz. Örneğin, sadece Samsung için telefon kılıfı satan bir firma, “telefon kılıfı” hedef anahtar kelimesi için negatif anahtar kelime olarak “iPhone" kelimesini negatif anahtar kelime olarak belirleyebilir. Bu durumda diğer markalar da negatif kelime olarak işaretlenebilir. Böyle bir ayar yapıldığında, reklamlarınız “iPhone telefon kılıfı” şeklindeki arama sorgularına yanıt vermemiş olur.

Negatif anahtar kelime kullanımında dikkat etmeniz gereken bazı noktalar da bulunuyor. Çok fazla negatif anahtar kelime kullanmak, reklamlarınızın gösteriminin bir hayli düşmesine neden olabilir. Bu sebeple de negatif kelimelerinizi seçerken dikkat etmeniz gerekmektedir.

Negatif anahtar kelimenizin yakın varyasyonlarının yapıldığı arama sorgularında reklamlarınız gösterilebilir. Bu nedenle de eğer bu yakın varyasyonların sizinle ilgili olmayacağını düşünüyorsanız, bu ihtimalleri de göz önünde bulundurmalısınız.

Negatif anahtar kelimeler 10 kelimeye kadar ki arama sorgularında geçerli olmaktadır. 10’dan fazla kelime kullanılan arama sorgularında negatif anahtar kelimeniz geçse dahi reklamınız gösterilebilir. Negatif anahtar kelimeleriniz 10 kelimelik bir arama sorgusunda etki etmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin...
16 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir. ...
20 Ağustos 2020
IdeaSoft
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan