Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm

11 Temmuz 2017
Sinan Oypan

Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve nerede hangi eşleme ayarını seçmeniz gerektiğini bilmeniz önemlidir.

Dünkü yazımızda eşlemelerin nasıl kullanılacağı ile ilgili bir giriş yapmıştık. Bugünkü rehberimizde de konuya devam ediyor olacağız. Adwords reklamlarıyla ilgili diğer rehberlerimizi aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz.

Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm

Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm

Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 2. Bölüm

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm

Geniş eşlemeyi ne zaman kullanmalısınız?

Dünkü yazımızda tam ve sıralı eşleme üzerinde durmuştuk. Bu iki eşleme türünden farklı olarak geniş eşlemede, sizin belirlediğiniz anahtar kelimeler haricindeki varyasyonlar ve alternatifler arandığında da reklamlarınız gösterilmektedir.

Geniş eşleme kullandığınızda, web sitenize daha fazla trafik çekebilir ve anahtar kelime listeleri oluşturmak için daha az zaman harcamanıza yardımcı olabilir. Ancak yapısı nedeniyle, hedef anahtar kelimenin çeşitli varyasyonlarını da kapsamasından dolayı, markanızla ilgili olmayacak kişilere de reklamlarınızın gösterilmesine neden olabilir. Peki, hangi durumlarda geniş eşlemeyi seçmeniz gerekiyor?

Reklam kampanyanızla ilgili olabilecek olası tüm anahtar kelime gruplarını belirlemek yerine, geniş eşlemeyi kullanabilirsiniz. Google, otomatik olarak seçtiğini bir hedef anahtar kelimenin varyasyonlarını da aramalara dahil edecektir. Eş anlamlı kelimeler; tekil ve çoğul kullanımlar; yazım hataları; kökten türetilen kelimeler gibi farklı alternatifler sizin belirlediğiniz hedef anahtar kelimeden türetilmektedir. Kullanıcılar bu alternatiflerde arama yaptıklarında da reklamınız, kullanıcılara gösterilmektedir. Böylelikle daha hızlı bir şekilde reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Reklamınız belli anahtar kelime varyasyonlarında hiç bir tıklama almadığı takdirde, bu kelime varyasyonlarında reklam gösterilmesi durdurulur. Böylelikle reklamlarınız tık alan arama sonuçlarına göre şekillendirilir.

Geniş eşlemenin dezavantajları da bulunmakta. Eğer çok geniş bir aramaya yanıt verecek bir hedef kelime seçtiyseniz, bu durumda reklamınız çok farklı arama sonucunda görünebilir ve bu sebeple de Kalite Puanınız düşebilir. Özellikle tek kelimelik anahtar kelimeler burada bir sorun teşkil etmektedir. Bu nedenle daha belirgin ve en az 2 ya da 3 kelimeden oluşan hedef anahtar kelimeler belirlemelisiniz.

Bir diğer dezavantaj da, geniş eşeleme nedeniyle müşterilerin tam olarak aradıkları sorgulara yanıt veremeyebilirsiniz. Tam ve sıralı eşlemelerin Tıklama Oran’ları bu nedenle daha yüksek olmaktadır.

Negatif eşlemeyi ne zaman kullanmalısınız?

Negatif anahtar kelimeler reklamınızın ilgili olmayacağı anahtar kelimeleri seçerek, arama sorgusunda bu kelimelerin geçmesi durumunda reklamınızın gösterilmemesini sağlar. Böylelikle sizinle ilgili olmayan arama sonuçlarında reklamınızı göstermemiş olursunuz.

Negatif eşlemelerin kullanım alanı, reklamlarınızın daha ilgili bir kitleye gösterilmesini sağlamaktır. Hem kullanıcıları yanlış yönlendirmemek hem de reklam bütçesini daha iyi bir şekilde yönetmek için bu negatif anahtar kelimeler önemlidir.

Negatif anahtar kelimeleri, geniş, tam ve sıralı eşlemelerde kullanabilirsiniz. Örneğin, sadece Samsung için telefon kılıfı satan bir firma, “telefon kılıfı” hedef anahtar kelimesi için negatif anahtar kelime olarak “iPhone" kelimesini negatif anahtar kelime olarak belirleyebilir. Bu durumda diğer markalar da negatif kelime olarak işaretlenebilir. Böyle bir ayar yapıldığında, reklamlarınız “iPhone telefon kılıfı” şeklindeki arama sorgularına yanıt vermemiş olur.

Negatif anahtar kelime kullanımında dikkat etmeniz gereken bazı noktalar da bulunuyor. Çok fazla negatif anahtar kelime kullanmak, reklamlarınızın gösteriminin bir hayli düşmesine neden olabilir. Bu sebeple de negatif kelimelerinizi seçerken dikkat etmeniz gerekmektedir.

Negatif anahtar kelimenizin yakın varyasyonlarının yapıldığı arama sorgularında reklamlarınız gösterilebilir. Bu nedenle de eğer bu yakın varyasyonların sizinle ilgili olmayacağını düşünüyorsanız, bu ihtimalleri de göz önünde bulundurmalısınız.

Negatif anahtar kelimeler 10 kelimeye kadar ki arama sorgularında geçerli olmaktadır. 10’dan fazla kelime kullanılan arama sorgularında negatif anahtar kelimeniz geçse dahi reklamınız gösterilebilir. Negatif anahtar kelimeleriniz 10 kelimelik bir arama sorgusunda etki etmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı...
23 Ekim 2018
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri, zaman içerisinde oluşan ve firmalarını satmak ya da firmalarına yatırım almak isteyen girişimcilerin radarında olması gereken bir konu. Marka değerini artırmak için birçok farklı alanda çalışmalar yapılması...
9 Aralık 2020
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir....
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler işlerini büyütmek, markalarını ve ürünlerini yeni ve farklı kitlelere tanıtmak ve yeni müşteri kitleleri edinmek için sosyal medya pazarlamadan yararlanabilirler. Sosyal ağlar, marka ve ürün bilinirliğini...
26 Temmuz 2019
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan