Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm

11 Temmuz 2017
Sinan Oypan

Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve nerede hangi eşleme ayarını seçmeniz gerektiğini bilmeniz önemlidir.

Dünkü yazımızda eşlemelerin nasıl kullanılacağı ile ilgili bir giriş yapmıştık. Bugünkü rehberimizde de konuya devam ediyor olacağız. Adwords reklamlarıyla ilgili diğer rehberlerimizi aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz.

Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm

Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm

Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 2. Bölüm

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm

Geniş eşlemeyi ne zaman kullanmalısınız?

Dünkü yazımızda tam ve sıralı eşleme üzerinde durmuştuk. Bu iki eşleme türünden farklı olarak geniş eşlemede, sizin belirlediğiniz anahtar kelimeler haricindeki varyasyonlar ve alternatifler arandığında da reklamlarınız gösterilmektedir.

Geniş eşleme kullandığınızda, web sitenize daha fazla trafik çekebilir ve anahtar kelime listeleri oluşturmak için daha az zaman harcamanıza yardımcı olabilir. Ancak yapısı nedeniyle, hedef anahtar kelimenin çeşitli varyasyonlarını da kapsamasından dolayı, markanızla ilgili olmayacak kişilere de reklamlarınızın gösterilmesine neden olabilir. Peki, hangi durumlarda geniş eşlemeyi seçmeniz gerekiyor?

Reklam kampanyanızla ilgili olabilecek olası tüm anahtar kelime gruplarını belirlemek yerine, geniş eşlemeyi kullanabilirsiniz. Google, otomatik olarak seçtiğini bir hedef anahtar kelimenin varyasyonlarını da aramalara dahil edecektir. Eş anlamlı kelimeler; tekil ve çoğul kullanımlar; yazım hataları; kökten türetilen kelimeler gibi farklı alternatifler sizin belirlediğiniz hedef anahtar kelimeden türetilmektedir. Kullanıcılar bu alternatiflerde arama yaptıklarında da reklamınız, kullanıcılara gösterilmektedir. Böylelikle daha hızlı bir şekilde reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Reklamınız belli anahtar kelime varyasyonlarında hiç bir tıklama almadığı takdirde, bu kelime varyasyonlarında reklam gösterilmesi durdurulur. Böylelikle reklamlarınız tık alan arama sonuçlarına göre şekillendirilir.

Geniş eşlemenin dezavantajları da bulunmakta. Eğer çok geniş bir aramaya yanıt verecek bir hedef kelime seçtiyseniz, bu durumda reklamınız çok farklı arama sonucunda görünebilir ve bu sebeple de Kalite Puanınız düşebilir. Özellikle tek kelimelik anahtar kelimeler burada bir sorun teşkil etmektedir. Bu nedenle daha belirgin ve en az 2 ya da 3 kelimeden oluşan hedef anahtar kelimeler belirlemelisiniz.

Bir diğer dezavantaj da, geniş eşeleme nedeniyle müşterilerin tam olarak aradıkları sorgulara yanıt veremeyebilirsiniz. Tam ve sıralı eşlemelerin Tıklama Oran’ları bu nedenle daha yüksek olmaktadır.

Negatif eşlemeyi ne zaman kullanmalısınız?

Negatif anahtar kelimeler reklamınızın ilgili olmayacağı anahtar kelimeleri seçerek, arama sorgusunda bu kelimelerin geçmesi durumunda reklamınızın gösterilmemesini sağlar. Böylelikle sizinle ilgili olmayan arama sonuçlarında reklamınızı göstermemiş olursunuz.

Negatif eşlemelerin kullanım alanı, reklamlarınızın daha ilgili bir kitleye gösterilmesini sağlamaktır. Hem kullanıcıları yanlış yönlendirmemek hem de reklam bütçesini daha iyi bir şekilde yönetmek için bu negatif anahtar kelimeler önemlidir.

Negatif anahtar kelimeleri, geniş, tam ve sıralı eşlemelerde kullanabilirsiniz. Örneğin, sadece Samsung için telefon kılıfı satan bir firma, “telefon kılıfı” hedef anahtar kelimesi için negatif anahtar kelime olarak “iPhone" kelimesini negatif anahtar kelime olarak belirleyebilir. Bu durumda diğer markalar da negatif kelime olarak işaretlenebilir. Böyle bir ayar yapıldığında, reklamlarınız “iPhone telefon kılıfı” şeklindeki arama sorgularına yanıt vermemiş olur.

Negatif anahtar kelime kullanımında dikkat etmeniz gereken bazı noktalar da bulunuyor. Çok fazla negatif anahtar kelime kullanmak, reklamlarınızın gösteriminin bir hayli düşmesine neden olabilir. Bu sebeple de negatif kelimelerinizi seçerken dikkat etmeniz gerekmektedir.

Negatif anahtar kelimenizin yakın varyasyonlarının yapıldığı arama sorgularında reklamlarınız gösterilebilir. Bu nedenle de eğer bu yakın varyasyonların sizinle ilgili olmayacağını düşünüyorsanız, bu ihtimalleri de göz önünde bulundurmalısınız.

Negatif anahtar kelimeler 10 kelimeye kadar ki arama sorgularında geçerli olmaktadır. 10’dan fazla kelime kullanılan arama sorgularında negatif anahtar kelimeniz geçse dahi reklamınız gösterilebilir. Negatif anahtar kelimeleriniz 10 kelimelik bir arama sorgusunda etki etmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve...
14 Nisan 2017
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan