Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm

Yazar: Ferad Osman Sali
Güncellenme Tarihi: 20.08.2021
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm

Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve nerede hangi eşleme ayarını seçmeniz gerektiğini bilmeniz önemlidir.

Dünkü yazımızda eşlemelerin nasıl kullanılacağı ile ilgili bir giriş yapmıştık. Bugünkü rehberimizde de konuya devam ediyor olacağız. Adwords reklamlarıyla ilgili diğer rehberlerimizi aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz.

Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm

Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm

Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 2. Bölüm

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm

Geniş eşlemeyi ne zaman kullanmalısınız?

Dünkü yazımızda tam ve sıralı eşleme üzerinde durmuştuk. Bu iki eşleme türünden farklı olarak geniş eşlemede, sizin belirlediğiniz anahtar kelimeler haricindeki varyasyonlar ve alternatifler arandığında da reklamlarınız gösterilmektedir.

Geniş eşleme kullandığınızda, web sitenize daha fazla trafik çekebilir ve anahtar kelime listeleri oluşturmak için daha az zaman harcamanıza yardımcı olabilir. Ancak yapısı nedeniyle, hedef anahtar kelimenin çeşitli varyasyonlarını da kapsamasından dolayı, markanızla ilgili olmayacak kişilere de reklamlarınızın gösterilmesine neden olabilir. Peki, hangi durumlarda geniş eşlemeyi seçmeniz gerekiyor?

Reklam kampanyanızla ilgili olabilecek olası tüm anahtar kelime gruplarını belirlemek yerine, geniş eşlemeyi kullanabilirsiniz. Google, otomatik olarak seçtiğini bir hedef anahtar kelimenin varyasyonlarını da aramalara dahil edecektir. Eş anlamlı kelimeler; tekil ve çoğul kullanımlar; yazım hataları; kökten türetilen kelimeler gibi farklı alternatifler sizin belirlediğiniz hedef anahtar kelimeden türetilmektedir. Kullanıcılar bu alternatiflerde arama yaptıklarında da reklamınız, kullanıcılara gösterilmektedir. Böylelikle daha hızlı bir şekilde reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Reklamınız belli anahtar kelime varyasyonlarında hiç bir tıklama almadığı takdirde, bu kelime varyasyonlarında reklam gösterilmesi durdurulur. Böylelikle reklamlarınız tık alan arama sonuçlarına göre şekillendirilir.

Geniş eşlemenin dezavantajları da bulunmakta. Eğer çok geniş bir aramaya yanıt verecek bir hedef kelime seçtiyseniz, bu durumda reklamınız çok farklı arama sonucunda görünebilir ve bu sebeple de Kalite Puanınız düşebilir. Özellikle tek kelimelik anahtar kelimeler burada bir sorun teşkil etmektedir. Bu nedenle daha belirgin ve en az 2 ya da 3 kelimeden oluşan hedef anahtar kelimeler belirlemelisiniz.

Bir diğer dezavantaj da, geniş eşeleme nedeniyle müşterilerin tam olarak aradıkları sorgulara yanıt veremeyebilirsiniz. Tam ve sıralı eşlemelerin Tıklama Oran’ları bu nedenle daha yüksek olmaktadır.

Negatif eşlemeyi ne zaman kullanmalısınız?

Negatif anahtar kelimeler reklamınızın ilgili olmayacağı anahtar kelimeleri seçerek, arama sorgusunda bu kelimelerin geçmesi durumunda reklamınızın gösterilmemesini sağlar. Böylelikle sizinle ilgili olmayan arama sonuçlarında reklamınızı göstermemiş olursunuz.

Negatif eşlemelerin kullanım alanı, reklamlarınızın daha ilgili bir kitleye gösterilmesini sağlamaktır. Hem kullanıcıları yanlış yönlendirmemek hem de reklam bütçesini daha iyi bir şekilde yönetmek için bu negatif anahtar kelimeler önemlidir.

Negatif anahtar kelimeleri, geniş, tam ve sıralı eşlemelerde kullanabilirsiniz. Örneğin, sadece Samsung için telefon kılıfı satan bir firma, “telefon kılıfı” hedef anahtar kelimesi için negatif anahtar kelime olarak “iPhone" kelimesini negatif anahtar kelime olarak belirleyebilir. Bu durumda diğer markalar da negatif kelime olarak işaretlenebilir. Böyle bir ayar yapıldığında, reklamlarınız “iPhone telefon kılıfı” şeklindeki arama sorgularına yanıt vermemiş olur.

Negatif anahtar kelime kullanımında dikkat etmeniz gereken bazı noktalar da bulunuyor. Çok fazla negatif anahtar kelime kullanmak, reklamlarınızın gösteriminin bir hayli düşmesine neden olabilir. Bu sebeple de negatif kelimelerinizi seçerken dikkat etmeniz gerekmektedir.

Negatif anahtar kelimenizin yakın varyasyonlarının yapıldığı arama sorgularında reklamlarınız gösterilebilir. Bu nedenle de eğer bu yakın varyasyonların sizinle ilgili olmayacağını düşünüyorsanız, bu ihtimalleri de göz önünde bulundurmalısınız.

Negatif anahtar kelimeler 10 kelimeye kadar ki arama sorgularında geçerli olmaktadır. 10’dan fazla kelime kullanılan arama sorgularında negatif anahtar kelimeniz geçse dahi reklamınız gösterilebilir. Negatif anahtar kelimeleriniz 10 kelimelik bir arama sorgusunda etki etmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler