Blog

Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm

E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları oluştururken dikkat edilmesi gereken bir takım konular bulunuyor. Bu konulardan biri de anahtar kelime eşleme seçeneklerinin kullanımı.

Geçtiğimiz günlerde Adwords’ün anahtar kelime eşleme özelliklerinin ne olduğunu detaylı bir şekilde ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantılardan bu yazılarımızı okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise bu eşleşmeleri nerede ve nasıl kullanabileceğinizle ilgili bilgileri sizlerle paylaşıyor olacağız.

Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm

Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 2. Bölüm

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm

Tam eşlemeyi ne zaman kullanmalısınız?

Tam eşleme seçeneğinde, reklam kampanyanız için anahtar kelime seçimlerinde bire bir eşleme yapılması durumunda reklam kampanyalarınız gösterilmektedir. Ancak Google’ın Mart 2017’de yaptığı duyurunun ardından Tam Eşleme’nin özellikleri biraz değişmeye başladı. Bu değişiklikle beraber tam eşleme artık, yakın varyasyonları da kapsamaya başlıyor.

Önceki tam eşleme seçenlerinde “koşu ayakkabısı” şeklinde bir anahtar kelime seçildiğinde sadece bu sorgunun bire bir eşleşesi durumunda reklamlar kullanıcılara gösteriliyordu. Yakın varyasyonlar özelliği ile beraber “koşu ayakkabısı” haricinde, “koşu için ayakkabı” şeklindeki alternatifler de kullanıcılara gösterilecek.

Google’ın bu değişikliğinden sonra tam eşleme kullanımı biraz daha geniş bir kullanım alanına sahip olmuş oluyor. Tam eşleme özelliği genellikle kesin ve net anahtar kelime seçimleri için kullanıyor. Bunun sebebi de doğrudan bu aramalara yönelik reklamlarla kullanıcılara ulaşmak. Bunun yanı sıra tam eşleme seçeneğinde reklam bütçenizi daha iyi bir şekilde yönetebilirsiniz.

İnternet sitenize gelen trafiği ve hangi kelimelerden daha çok trafik çektiğinizi araştırarak, tam eşleme seçeneği ile reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Böylelikle hangi kelime gruplarına yönelmeniz gerektiğini bilirsiniz. Yakın varyasyonlar seçeneğini kullanarak, tam eşleme kelime grubunuzu biraz daha genişletebilirsiniz; ancak yine de sıralı ya da geniş eşleme seçeneği kadar geniş bir gösterime ulaşmazsınız.

Tam eşlemenin dezavantajlarından biri, sadece belli bir kelime grubuna yöneldiği için, bu kelimeleri içermeyen aramaları kaçırabilirsiniz ve bu da satış kaçırmanıza neden olabilir.

Sıralı eşlemeyi nerede kullanmalısınız?

Bir diğer eşeleme seçeneği de sıralı eşlemedir. Bu seçenekte “kadın şapkaları” şeklinde bir anahtar kelime seçildiğinde, kullanıcılar “kadın şapkası al”, “kadın şapkası satın al”, kadın şapka modelleri” şeklinde bir arama yaptığında reklamlarınız gösterilebilir.

Tam eşlemeden farklı olarak, sıralı eşleşmede bu anahtar kelime grubuyla ilgili olabilecek farklı varyasyonların da reklamınızın gösterilmesine yardımcı olur. Sıralı eşleme seçtiğiniz anahtar kelimeyle alaka düzeyi yüksek olan arama sorgularına yanıt vermesi nedeniyle, daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olabilir.

Reklam gösteriminizin artması nedeniyle sıralı eşleşmede reklam bütçenizin biraz daha yüksek olması gerekebilir. Reklam bütçenizle beraber reklamınızın gösterimi de tam eşlemeye kıyasla daha fazla olacaktır.

Adwords eşleme kullanımı ile ilgili rehberimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda geniş eşleme ve negatif eşleme konularını ele alacağız.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!