Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm

10 Temmuz 2017
Sinan Oypan

E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları oluştururken dikkat edilmesi gereken bir takım konular bulunuyor. Bu konulardan biri de anahtar kelime eşleme seçeneklerinin kullanımı.

Geçtiğimiz günlerde Adwords’ün anahtar kelime eşleme özelliklerinin ne olduğunu detaylı bir şekilde ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantılardan bu yazılarımızı okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise bu eşleşmeleri nerede ve nasıl kullanabileceğinizle ilgili bilgileri sizlerle paylaşıyor olacağız.

Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm

Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 2. Bölüm

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm

Tam eşlemeyi ne zaman kullanmalısınız?

Tam eşleme seçeneğinde, reklam kampanyanız için anahtar kelime seçimlerinde bire bir eşleme yapılması durumunda reklam kampanyalarınız gösterilmektedir. Ancak Google’ın Mart 2017’de yaptığı duyurunun ardından Tam Eşleme’nin özellikleri biraz değişmeye başladı. Bu değişiklikle beraber tam eşleme artık, yakın varyasyonları da kapsamaya başlıyor.

Önceki tam eşleme seçenlerinde “koşu ayakkabısı” şeklinde bir anahtar kelime seçildiğinde sadece bu sorgunun bire bir eşleşesi durumunda reklamlar kullanıcılara gösteriliyordu. Yakın varyasyonlar özelliği ile beraber “koşu ayakkabısı” haricinde, “koşu için ayakkabı” şeklindeki alternatifler de kullanıcılara gösterilecek.

Google’ın bu değişikliğinden sonra tam eşleme kullanımı biraz daha geniş bir kullanım alanına sahip olmuş oluyor. Tam eşleme özelliği genellikle kesin ve net anahtar kelime seçimleri için kullanıyor. Bunun sebebi de doğrudan bu aramalara yönelik reklamlarla kullanıcılara ulaşmak. Bunun yanı sıra tam eşleme seçeneğinde reklam bütçenizi daha iyi bir şekilde yönetebilirsiniz.

İnternet sitenize gelen trafiği ve hangi kelimelerden daha çok trafik çektiğinizi araştırarak, tam eşleme seçeneği ile reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Böylelikle hangi kelime gruplarına yönelmeniz gerektiğini bilirsiniz. Yakın varyasyonlar seçeneğini kullanarak, tam eşleme kelime grubunuzu biraz daha genişletebilirsiniz; ancak yine de sıralı ya da geniş eşleme seçeneği kadar geniş bir gösterime ulaşmazsınız.

Tam eşlemenin dezavantajlarından biri, sadece belli bir kelime grubuna yöneldiği için, bu kelimeleri içermeyen aramaları kaçırabilirsiniz ve bu da satış kaçırmanıza neden olabilir.

Sıralı eşlemeyi nerede kullanmalısınız?

Bir diğer eşeleme seçeneği de sıralı eşlemedir. Bu seçenekte “kadın şapkaları” şeklinde bir anahtar kelime seçildiğinde, kullanıcılar “kadın şapkası al”, “kadın şapkası satın al”, kadın şapka modelleri” şeklinde bir arama yaptığında reklamlarınız gösterilebilir.

Tam eşlemeden farklı olarak, sıralı eşleşmede bu anahtar kelime grubuyla ilgili olabilecek farklı varyasyonların da reklamınızın gösterilmesine yardımcı olur. Sıralı eşleme seçtiğiniz anahtar kelimeyle alaka düzeyi yüksek olan arama sorgularına yanıt vermesi nedeniyle, daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olabilir.

Reklam gösteriminizin artması nedeniyle sıralı eşleşmede reklam bütçenizin biraz daha yüksek olması gerekebilir. Reklam bütçenizle beraber reklamınızın gösterimi de tam eşlemeye kıyasla daha fazla olacaktır.

Adwords eşleme kullanımı ile ilgili rehberimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda geniş eşleme ve negatif eşleme konularını ele alacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak...
19 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
Twitter video içerikleri, etkileşim yaratmak, paylaşımları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili. Twitter, Türkiye’de halen en fazla kullanılan sosyal ağlardan biri ve işletmeler de...
21 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan