fbpx

Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm

10 Temmuz 2017
Sinan Oypan

E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları oluştururken dikkat edilmesi gereken bir takım konular bulunuyor. Bu konulardan biri de anahtar kelime eşleme seçeneklerinin kullanımı.

Geçtiğimiz günlerde Adwords’ün anahtar kelime eşleme özelliklerinin ne olduğunu detaylı bir şekilde ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantılardan bu yazılarımızı okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise bu eşleşmeleri nerede ve nasıl kullanabileceğinizle ilgili bilgileri sizlerle paylaşıyor olacağız.

Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm

Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 2. Bölüm

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm

Tam eşlemeyi ne zaman kullanmalısınız?

Tam eşleme seçeneğinde, reklam kampanyanız için anahtar kelime seçimlerinde bire bir eşleme yapılması durumunda reklam kampanyalarınız gösterilmektedir. Ancak Google’ın Mart 2017’de yaptığı duyurunun ardından Tam Eşleme’nin özellikleri biraz değişmeye başladı. Bu değişiklikle beraber tam eşleme artık, yakın varyasyonları da kapsamaya başlıyor.

Önceki tam eşleme seçenlerinde “koşu ayakkabısı” şeklinde bir anahtar kelime seçildiğinde sadece bu sorgunun bire bir eşleşesi durumunda reklamlar kullanıcılara gösteriliyordu. Yakın varyasyonlar özelliği ile beraber “koşu ayakkabısı” haricinde, “koşu için ayakkabı” şeklindeki alternatifler de kullanıcılara gösterilecek.

Google’ın bu değişikliğinden sonra tam eşleme kullanımı biraz daha geniş bir kullanım alanına sahip olmuş oluyor. Tam eşleme özelliği genellikle kesin ve net anahtar kelime seçimleri için kullanıyor. Bunun sebebi de doğrudan bu aramalara yönelik reklamlarla kullanıcılara ulaşmak. Bunun yanı sıra tam eşleme seçeneğinde reklam bütçenizi daha iyi bir şekilde yönetebilirsiniz.

İnternet sitenize gelen trafiği ve hangi kelimelerden daha çok trafik çektiğinizi araştırarak, tam eşleme seçeneği ile reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Böylelikle hangi kelime gruplarına yönelmeniz gerektiğini bilirsiniz. Yakın varyasyonlar seçeneğini kullanarak, tam eşleme kelime grubunuzu biraz daha genişletebilirsiniz; ancak yine de sıralı ya da geniş eşleme seçeneği kadar geniş bir gösterime ulaşmazsınız.

Tam eşlemenin dezavantajlarından biri, sadece belli bir kelime grubuna yöneldiği için, bu kelimeleri içermeyen aramaları kaçırabilirsiniz ve bu da satış kaçırmanıza neden olabilir.

Sıralı eşlemeyi nerede kullanmalısınız?

Bir diğer eşeleme seçeneği de sıralı eşlemedir. Bu seçenekte “kadın şapkaları” şeklinde bir anahtar kelime seçildiğinde, kullanıcılar “kadın şapkası al”, “kadın şapkası satın al”, kadın şapka modelleri” şeklinde bir arama yaptığında reklamlarınız gösterilebilir.

Tam eşlemeden farklı olarak, sıralı eşleşmede bu anahtar kelime grubuyla ilgili olabilecek farklı varyasyonların da reklamınızın gösterilmesine yardımcı olur. Sıralı eşleme seçtiğiniz anahtar kelimeyle alaka düzeyi yüksek olan arama sorgularına yanıt vermesi nedeniyle, daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olabilir.

Reklam gösteriminizin artması nedeniyle sıralı eşleşmede reklam bütçenizin biraz daha yüksek olması gerekebilir. Reklam bütçenizle beraber reklamınızın gösterimi de tam eşlemeye kıyasla daha fazla olacaktır.

Adwords eşleme kullanımı ile ilgili rehberimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda geniş eşleme ve negatif eşleme konularını ele alacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan