E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları oluştururken dikkat edilmesi gereken bir takım konular bulunuyor. Bu konulardan biri de anahtar kelime eşleme seçeneklerinin kullanımı.
Geçtiğimiz günlerde Adwords’ün anahtar kelime eşleme özelliklerinin ne olduğunu detaylı bir şekilde ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantılardan bu yazılarımızı okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise bu eşleşmeleri nerede ve nasıl kullanabileceğinizle ilgili bilgileri sizlerle paylaşıyor olacağız.
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 2. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Tam eşlemeyi ne zaman kullanmalısınız?
Reklam kampanyanız için anahtar kelime seçimlerinde bire bir eşleme yapılması durumunda reklam kampanyalarınız gösterilmektedir. Ancak Google’ın Mart 2017’de yaptığı duyurunun ardından Tam Eşleme’nin özellikleri biraz değişmeye başladı. Bu değişiklikle beraber tam eşleme artık, yakın varyasyonları da kapsamaya başlıyor.
Önceki tam eşleme seçenlerinde örneğin “koşu ayakkabısı” anahtar kelime ise birebir eşleşen eşleşeni olduğunda reklam gösterilir. Yakın varyasyonlar özelliği ile beraber “koşu ayakkabısı” haricinde, “koşu için ayakkabı” alternatifleri de gösterilir.
Google’ın bu değişikliğinden sonra tam eşleme kullanımı biraz daha geniş bir kullanım alanına sahip olmuş oluyor. Tam eşleme özelliği genellikle kesin ve net anahtar kelime seçimleri için kullanıyor. Bunun sebebi de doğrudan bu aramalara yönelik reklamlarla kullanıcılara ulaşmaktır. Bunun yanı sıra tam eşleme seçeneğinde reklam bütçenizi daha iyi bir şekilde yönetmeniz mümkündür.
İnternet sitenize gelen trafiği ve hangi kelimelerden daha çok trafik çektiğinizi araştırmanızda fayda vardır. Böylelikle tam eşleme seçeneği ile reklam kampanyaları oluşturmanız mümkündür. Dolayısıyla hangi kelime gruplarına yönelmeniz gerektiğini bilirsiniz. Yakın varyasyonlar seçeneğini kullanarak, tam eşleme kelime grubunuzu biraz daha genişletmeniz mümkün. Ancak yine de sıralı ya da geniş eşleme seçeneği kadar geniş bir gösterime ulaşmazsınız.
Tam eşlemenin dezavantajlarından biri, sadece belli bir kelime grubuna yönelmesidir. Bu kelimeleri içermeyen aramaları kaçırabilirsiniz ve bu da satış kaçırmanıza neden olur.
Sıralı eşlemeyi nerede kullanmalısınız?
Bir diğer eşleme seçeneği de sıralı eşlemedir. Bu seçenekte “kadın şapkaları” şeklinde bir anahtar kelime seçildiğini varsayalım. Böylece “kadın şapkası al”, “kadın şapkası satın al”, kadın şapka modelleri” gibi aramalara da reklam gösterilir.
Tam eşlemeden farklı olarak, sıralı eşleşmede anahtar kelime grubuyla ilgili olabilecek farklı varyasyonlar da gösterilir. Sıralı eşleme seçtiğiniz anahtar kelimeyle alaka düzeyi yüksek olan arama sorgularına yanıt vermektedir. Bu nedenle daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.
Reklam gösteriminizin artması nedeniyle sıralı eşleşmede reklam bütçenizin biraz daha yüksek olması gerekir. Reklam bütçenizle beraber reklamınızın gösterimi de tam eşlemeye kıyasla daha fazla olacaktır.
Adwords eşleme kullanımı ile ilgili rehberimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda geniş eşleme ve negatif eşleme konularını ele alacağız.
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar