Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm

19 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer detayları ele alacağız. Kampanyalarınızı oluştururken bazı küçük detaylara önem vermek, elinizdeki reklam bütçesini daha verimli kullanmanızı sağlar.

Lokasyon hedeflemeleri yapın

Eğer belli bir bölgeye yönelik ürünler ya da hizmetler sunuyorsanız, reklamlarınızın hangi bölgelerde gösterilmesini istediğinizi seçebilirsiniz. Böylelikle ilgi alanınız dışında kalan bölgelerdeki kullanıcılar reklamlarınızı görmezler ve reklam bütçenizi daha iyi kullanmış olursunuz.

Bunun yanı sıra e-ticaret sitenizi ziyaret eden kişilerin hangi bölgelerden geldiklerini analiz ederek, doğrudan bu bölgeleri hedefleyecek Adwords çalışmaları da yapabilirsiniz. Sipariş almadığınız ya da az trafik gelen bölgeleri çıkartarak, reklamlarınızın gösterimi belirli bölgelerle sınırlayabilirsiniz.

Mobil kullanıcıları unutmayın

Akıllı telefon kullanımının artmasıyla beraber kullanıcılar mobil cihazları üzerinden Google aramaları yapmaktalar. Bu sebeple de mobile odaklı reklam kampanyaları da hazırlamanız doğru bir yaklaşım olacaktır. Tabii ki öncelikle e-ticaret sitenizin trafiklerini analiz etmeli ve mobil üzerinden ne kadar trafik aldığınızı görerek, bu reklam kampanyalarına karar verebilirsiniz.

Eğer mobil üzerinden trafik çekemiyorsanız da mobil reklamlar aracılığı ile mobil trafiği desteklemek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Rekabeti araştırın

Sektörünüzdeki diğer firmaların ne gibi Adwords çalışmaları yaptığını araştırmanız da önemli bir detaydır. Onların hangi anahtar kelimeler üzerine odaklandıklarını, ne tür reklam metinleri ve görselleri kullandıklarını inceleyerek kendi reklam kampanyalarınızı oluşturmadan önce bazı fikirler edinmenize yardımcı olur. Bunun yanı sıra onların odaklanmadıkları kelime öbeklerine odaklanarak, farklı bir açıdan geri dönüşüm almak için çalışabilirsiniz.

Elinizdeki bütçeyi ve reklamın maliyetini hesaplayın

Adwords paneli üzerinden anahtar kelimelerinizi ve kampanya detaylarınızı oluştururken, seçtiğiniz hedefleme, eşleme ve kelime öbeklerine göre tıklama başına maliyetlerinizi görebilirsiniz. Bu reklam kampanyasının maliyetlerini hesaplayarak, elinizdeki bütçenin buna uygun olup olmadığını incelemelisiniz. Elinizdeki bütçeyi aşma ihtimaliniz olan zamanlarda kampanya süresini kısaltabilir ya da eşleme ayarlarınız değiştirebilirsiniz.

Birden fazla reklam kampanyası oluşturun

Elinizdeki reklam bütçesini tek bir reklam kampanyası üzerine harcamak yerine farklı kampanyalar oluşturmak daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Özellikle Adwords konusunda yeniyseniz, farklı hedeflemeler, eşlemeler ve ayarlar yaparak hangi kampanyadan daha iyi sonuçlar elde ettiğinizi test etmeniz doğru bir yaklaşım olur. Tek bir kampanyada elinizdeki bütçeyi verimsiz bir şekilde kullanma durumunuz olabilir. Bu sebeple de testler yapmak ve sonuçları analiz etmek için birden fazla kampanya oluşturmaya özen gösterin.

Dikkat çekici landing page’ler hazırlayın

Bir reklama tıkladıklarında kullanıcılar belli bir sayfaya yönleneceklerdir. Bu bir ürün sayfası olabilir ya da siteniz üzerindeki başka bir sayfa olabilir. Buradaki önemli nokta, kullanıcının yönlendiği sayfa üzerinde reklamla ilgili içeriklerin yer alması gerekir. Bu sayfa üzerinde gerekli detayları sunmalı ve tüketicinin ilgisini çekerek, onu satın almaya ya da eyleme geçmeye yönlendirmelisiniz.

Dünkü yazımızda da bahsettiğimiz gibi, reklamlarınızda tüketicileri yanlış yönlendirmemelisiniz. Yanlış yönlendirdiğinizde ya da yetersiz bir landing page sunduğunuzda kullanıcılar sayfayı terk edebilirler. Bu da hem geri dönüşüm sağlayamamanıza hem de reklam bütçenizi boşa harcamanıza neden olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
25 Ocak 2019
Sinan Oypan
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online petshop açmak / online pet shop açmak ve petshop ürünleri satmak, sanal pet shop nasıl açılır, pet shop açma maliyeti / pet shop açma fiyatı yani pet shop açmak ne kadara mal olur, petshop açmak için gerekli belgeler /...
8 Mayıs 2018
Gökçe Beyazaslan
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan