fbpx

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm

19 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer detayları ele alacağız. Kampanyalarınızı oluştururken bazı küçük detaylara önem vermek, elinizdeki reklam bütçesini daha verimli kullanmanızı sağlar.

Lokasyon hedeflemeleri yapın

Eğer belli bir bölgeye yönelik ürünler ya da hizmetler sunuyorsanız, reklamlarınızın hangi bölgelerde gösterilmesini istediğinizi seçebilirsiniz. Böylelikle ilgi alanınız dışında kalan bölgelerdeki kullanıcılar reklamlarınızı görmezler ve reklam bütçenizi daha iyi kullanmış olursunuz.

Bunun yanı sıra e-ticaret sitenizi ziyaret eden kişilerin hangi bölgelerden geldiklerini analiz ederek, doğrudan bu bölgeleri hedefleyecek Adwords çalışmaları da yapabilirsiniz. Sipariş almadığınız ya da az trafik gelen bölgeleri çıkartarak, reklamlarınızın gösterimi belirli bölgelerle sınırlayabilirsiniz.

Mobil kullanıcıları unutmayın

Akıllı telefon kullanımının artmasıyla beraber kullanıcılar mobil cihazları üzerinden Google aramaları yapmaktalar. Bu sebeple de mobile odaklı reklam kampanyaları da hazırlamanız doğru bir yaklaşım olacaktır. Tabii ki öncelikle e-ticaret sitenizin trafiklerini analiz etmeli ve mobil üzerinden ne kadar trafik aldığınızı görerek, bu reklam kampanyalarına karar verebilirsiniz.

Eğer mobil üzerinden trafik çekemiyorsanız da mobil reklamlar aracılığı ile mobil trafiği desteklemek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Rekabeti araştırın

Sektörünüzdeki diğer firmaların ne gibi Adwords çalışmaları yaptığını araştırmanız da önemli bir detaydır. Onların hangi anahtar kelimeler üzerine odaklandıklarını, ne tür reklam metinleri ve görselleri kullandıklarını inceleyerek kendi reklam kampanyalarınızı oluşturmadan önce bazı fikirler edinmenize yardımcı olur. Bunun yanı sıra onların odaklanmadıkları kelime öbeklerine odaklanarak, farklı bir açıdan geri dönüşüm almak için çalışabilirsiniz.

Elinizdeki bütçeyi ve reklamın maliyetini hesaplayın

Adwords paneli üzerinden anahtar kelimelerinizi ve kampanya detaylarınızı oluştururken, seçtiğiniz hedefleme, eşleme ve kelime öbeklerine göre tıklama başına maliyetlerinizi görebilirsiniz. Bu reklam kampanyasının maliyetlerini hesaplayarak, elinizdeki bütçenin buna uygun olup olmadığını incelemelisiniz. Elinizdeki bütçeyi aşma ihtimaliniz olan zamanlarda kampanya süresini kısaltabilir ya da eşleme ayarlarınız değiştirebilirsiniz.

Birden fazla reklam kampanyası oluşturun

Elinizdeki reklam bütçesini tek bir reklam kampanyası üzerine harcamak yerine farklı kampanyalar oluşturmak daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Özellikle Adwords konusunda yeniyseniz, farklı hedeflemeler, eşlemeler ve ayarlar yaparak hangi kampanyadan daha iyi sonuçlar elde ettiğinizi test etmeniz doğru bir yaklaşım olur. Tek bir kampanyada elinizdeki bütçeyi verimsiz bir şekilde kullanma durumunuz olabilir. Bu sebeple de testler yapmak ve sonuçları analiz etmek için birden fazla kampanya oluşturmaya özen gösterin.

Dikkat çekici landing page’ler hazırlayın

Bir reklama tıkladıklarında kullanıcılar belli bir sayfaya yönleneceklerdir. Bu bir ürün sayfası olabilir ya da siteniz üzerindeki başka bir sayfa olabilir. Buradaki önemli nokta, kullanıcının yönlendiği sayfa üzerinde reklamla ilgili içeriklerin yer alması gerekir. Bu sayfa üzerinde gerekli detayları sunmalı ve tüketicinin ilgisini çekerek, onu satın almaya ya da eyleme geçmeye yönlendirmelisiniz.

Dünkü yazımızda da bahsettiğimiz gibi, reklamlarınızda tüketicileri yanlış yönlendirmemelisiniz. Yanlış yönlendirdiğinizde ya da yetersiz bir landing page sunduğunuzda kullanıcılar sayfayı terk edebilirler. Bu da hem geri dönüşüm sağlayamamanıza hem de reklam bütçenizi boşa harcamanıza neden olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan...
23 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan