Blog

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm

Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer detayları ele alacağız. Kampanyalarınızı oluştururken bazı küçük detaylara önem vermek, elinizdeki reklam bütçesini daha verimli kullanmanızı sağlar.

Lokasyon hedeflemeleri yapın

Eğer belli bir bölgeye yönelik ürünler ya da hizmetler sunuyorsanız, reklamlarınızın hangi bölgelerde gösterilmesini istediğinizi seçebilirsiniz. Böylelikle ilgi alanınız dışında kalan bölgelerdeki kullanıcılar reklamlarınızı görmezler ve reklam bütçenizi daha iyi kullanmış olursunuz.

Bunun yanı sıra e-ticaret sitenizi ziyaret eden kişilerin hangi bölgelerden geldiklerini analiz ederek, doğrudan bu bölgeleri hedefleyecek Adwords çalışmaları da yapabilirsiniz. Sipariş almadığınız ya da az trafik gelen bölgeleri çıkartarak, reklamlarınızın gösterimi belirli bölgelerle sınırlayabilirsiniz.

Mobil kullanıcıları unutmayın

Akıllı telefon kullanımının artmasıyla beraber kullanıcılar mobil cihazları üzerinden Google aramaları yapmaktalar. Bu sebeple de mobile odaklı reklam kampanyaları da hazırlamanız doğru bir yaklaşım olacaktır. Tabii ki öncelikle e-ticaret sitenizin trafiklerini analiz etmeli ve mobil üzerinden ne kadar trafik aldığınızı görerek, bu reklam kampanyalarına karar verebilirsiniz.

Eğer mobil üzerinden trafik çekemiyorsanız da mobil reklamlar aracılığı ile mobil trafiği desteklemek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Rekabeti araştırın

Sektörünüzdeki diğer firmaların ne gibi Adwords çalışmaları yaptığını araştırmanız da önemli bir detaydır. Onların hangi anahtar kelimeler üzerine odaklandıklarını, ne tür reklam metinleri ve görselleri kullandıklarını inceleyerek kendi reklam kampanyalarınızı oluşturmadan önce bazı fikirler edinmenize yardımcı olur. Bunun yanı sıra onların odaklanmadıkları kelime öbeklerine odaklanarak, farklı bir açıdan geri dönüşüm almak için çalışabilirsiniz.

Elinizdeki bütçeyi ve reklamın maliyetini hesaplayın

Adwords paneli üzerinden anahtar kelimelerinizi ve kampanya detaylarınızı oluştururken, seçtiğiniz hedefleme, eşleme ve kelime öbeklerine göre tıklama başına maliyetlerinizi görebilirsiniz. Bu reklam kampanyasının maliyetlerini hesaplayarak, elinizdeki bütçenin buna uygun olup olmadığını incelemelisiniz. Elinizdeki bütçeyi aşma ihtimaliniz olan zamanlarda kampanya süresini kısaltabilir ya da eşleme ayarlarınız değiştirebilirsiniz.

Birden fazla reklam kampanyası oluşturun

Elinizdeki reklam bütçesini tek bir reklam kampanyası üzerine harcamak yerine farklı kampanyalar oluşturmak daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Özellikle Adwords konusunda yeniyseniz, farklı hedeflemeler, eşlemeler ve ayarlar yaparak hangi kampanyadan daha iyi sonuçlar elde ettiğinizi test etmeniz doğru bir yaklaşım olur. Tek bir kampanyada elinizdeki bütçeyi verimsiz bir şekilde kullanma durumunuz olabilir. Bu sebeple de testler yapmak ve sonuçları analiz etmek için birden fazla kampanya oluşturmaya özen gösterin.

Dikkat çekici landing page’ler hazırlayın

Bir reklama tıkladıklarında kullanıcılar belli bir sayfaya yönleneceklerdir. Bu bir ürün sayfası olabilir ya da siteniz üzerindeki başka bir sayfa olabilir. Buradaki önemli nokta, kullanıcının yönlendiği sayfa üzerinde reklamla ilgili içeriklerin yer alması gerekir. Bu sayfa üzerinde gerekli detayları sunmalı ve tüketicinin ilgisini çekerek, onu satın almaya ya da eyleme geçmeye yönlendirmelisiniz.

Dünkü yazımızda da bahsettiğimiz gibi, reklamlarınızda tüketicileri yanlış yönlendirmemelisiniz. Yanlış yönlendirdiğinizde ya da yetersiz bir landing page sunduğunuzda kullanıcılar sayfayı terk edebilirler. Bu da hem geri dönüşüm sağlayamamanıza hem de reklam bütçenizi boşa harcamanıza neden olur.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!