Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm

19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm

Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer detayları ele alacağız. Kampanyalarınızı oluştururken bazı küçük detaylara önem vermek, elinizdeki reklam bütçesini daha verimli kullanmanızı sağlar.

Lokasyon hedeflemeleri yapın

Eğer belli bir bölgeye yönelik ürünler ya da hizmetler sunuyorsanız, reklamlarınızın hangi bölgelerde gösterilmesini istediğinizi seçebilirsiniz. Böylelikle ilgi alanınız dışında kalan bölgelerdeki kullanıcılar reklamlarınızı görmezler ve reklam bütçenizi daha iyi kullanmış olursunuz.

Bunun yanı sıra e-ticaret sitenizi ziyaret eden kişilerin hangi bölgelerden geldiklerini analiz ederek, doğrudan bu bölgeleri hedefleyecek Adwords çalışmaları da yapabilirsiniz. Sipariş almadığınız ya da az trafik gelen bölgeleri çıkartarak, reklamlarınızın gösterimi belirli bölgelerle sınırlayabilirsiniz.

Mobil kullanıcıları unutmayın

Akıllı telefon kullanımının artmasıyla beraber kullanıcılar mobil cihazları üzerinden Google aramaları yapmaktalar. Bu sebeple de mobile odaklı reklam kampanyaları da hazırlamanız doğru bir yaklaşım olacaktır. Tabii ki öncelikle e-ticaret sitenizin trafiklerini analiz etmeli ve mobil üzerinden ne kadar trafik aldığınızı görerek, bu reklam kampanyalarına karar verebilirsiniz.

Eğer mobil üzerinden trafik çekemiyorsanız da mobil reklamlar aracılığı ile mobil trafiği desteklemek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Rekabeti araştırın

Sektörünüzdeki diğer firmaların ne gibi Adwords çalışmaları yaptığını araştırmanız da önemli bir detaydır. Onların hangi anahtar kelimeler üzerine odaklandıklarını, ne tür reklam metinleri ve görselleri kullandıklarını inceleyerek kendi reklam kampanyalarınızı oluşturmadan önce bazı fikirler edinmenize yardımcı olur. Bunun yanı sıra onların odaklanmadıkları kelime öbeklerine odaklanarak, farklı bir açıdan geri dönüşüm almak için çalışabilirsiniz.

Elinizdeki bütçeyi ve reklamın maliyetini hesaplayın

Adwords paneli üzerinden anahtar kelimelerinizi ve kampanya detaylarınızı oluştururken, seçtiğiniz hedefleme, eşleme ve kelime öbeklerine göre tıklama başına maliyetlerinizi görebilirsiniz. Bu reklam kampanyasının maliyetlerini hesaplayarak, elinizdeki bütçenin buna uygun olup olmadığını incelemelisiniz. Elinizdeki bütçeyi aşma ihtimaliniz olan zamanlarda kampanya süresini kısaltabilir ya da eşleme ayarlarınız değiştirebilirsiniz.

Birden fazla reklam kampanyası oluşturun

Elinizdeki reklam bütçesini tek bir reklam kampanyası üzerine harcamak yerine farklı kampanyalar oluşturmak daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Özellikle Adwords konusunda yeniyseniz, farklı hedeflemeler, eşlemeler ve ayarlar yaparak hangi kampanyadan daha iyi sonuçlar elde ettiğinizi test etmeniz doğru bir yaklaşım olur. Tek bir kampanyada elinizdeki bütçeyi verimsiz bir şekilde kullanma durumunuz olabilir. Bu sebeple de testler yapmak ve sonuçları analiz etmek için birden fazla kampanya oluşturmaya özen gösterin.

Dikkat çekici landing page’ler hazırlayın

Bir reklama tıkladıklarında kullanıcılar belli bir sayfaya yönleneceklerdir. Bu bir ürün sayfası olabilir ya da siteniz üzerindeki başka bir sayfa olabilir. Buradaki önemli nokta, kullanıcının yönlendiği sayfa üzerinde reklamla ilgili içeriklerin yer alması gerekir. Bu sayfa üzerinde gerekli detayları sunmalı ve tüketicinin ilgisini çekerek, onu satın almaya ya da eyleme geçmeye yönlendirmelisiniz.

Dünkü yazımızda da bahsettiğimiz gibi, reklamlarınızda tüketicileri yanlış yönlendirmemelisiniz. Yanlış yönlendirdiğinizde ya da yetersiz bir landing page sunduğunuzda kullanıcılar sayfayı terk edebilirler. Bu da hem geri dönüşüm sağlayamamanıza hem de reklam bütçenizi boşa harcamanıza neden olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online işler konusunda arayışa girenler, işini evden yönetip, aynı zamanda kendi işinin patronu olmak isteyenler için e-ticaret pazarı; düşük riskli, az yatırımla işinizi kurabileceğiniz bir alan olarak dikkat çekiyor. ...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir? Nasıl Yapılır? E-ticarette Swot Analizi Neden Önemlidir?
SWOT analizi nedir? Nasıl Yapılır? E-ticarette Swot Analizi Neden Önemlidir?
Yeni bir yola çıkmak her zaman heyecan vericidir. Şirket kurmak, uzun süredir tasarlanan bir projeye başlamak, uzun vadeli planlar oluşturmak gibi süreçler, iş hayatının belki de en heyecan verici anlarını sunar. Şirketin iş...
17 Ocak 2022
Markethinkers
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın