Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm

19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm

Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer detayları ele alacağız. Kampanyalarınızı oluştururken bazı küçük detaylara önem vermek, elinizdeki reklam bütçesini daha verimli kullanmanızı sağlar.

Lokasyon hedeflemeleri yapın

Eğer belli bir bölgeye yönelik ürünler ya da hizmetler sunuyorsanız, reklamlarınızın hangi bölgelerde gösterilmesini istediğinizi seçebilirsiniz. Böylelikle ilgi alanınız dışında kalan bölgelerdeki kullanıcılar reklamlarınızı görmezler ve reklam bütçenizi daha iyi kullanmış olursunuz.

Bunun yanı sıra e-ticaret sitenizi ziyaret eden kişilerin hangi bölgelerden geldiklerini analiz ederek, doğrudan bu bölgeleri hedefleyecek Adwords çalışmaları da yapabilirsiniz. Sipariş almadığınız ya da az trafik gelen bölgeleri çıkartarak, reklamlarınızın gösterimi belirli bölgelerle sınırlayabilirsiniz.

Mobil kullanıcıları unutmayın

Akıllı telefon kullanımının artmasıyla beraber kullanıcılar mobil cihazları üzerinden Google aramaları yapmaktalar. Bu sebeple de mobile odaklı reklam kampanyaları da hazırlamanız doğru bir yaklaşım olacaktır. Tabii ki öncelikle e-ticaret sitenizin trafiklerini analiz etmeli ve mobil üzerinden ne kadar trafik aldığınızı görerek, bu reklam kampanyalarına karar verebilirsiniz.

Eğer mobil üzerinden trafik çekemiyorsanız da mobil reklamlar aracılığı ile mobil trafiği desteklemek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Rekabeti araştırın

Sektörünüzdeki diğer firmaların ne gibi Adwords çalışmaları yaptığını araştırmanız da önemli bir detaydır. Onların hangi anahtar kelimeler üzerine odaklandıklarını, ne tür reklam metinleri ve görselleri kullandıklarını inceleyerek kendi reklam kampanyalarınızı oluşturmadan önce bazı fikirler edinmenize yardımcı olur. Bunun yanı sıra onların odaklanmadıkları kelime öbeklerine odaklanarak, farklı bir açıdan geri dönüşüm almak için çalışabilirsiniz.

Elinizdeki bütçeyi ve reklamın maliyetini hesaplayın

Adwords paneli üzerinden anahtar kelimelerinizi ve kampanya detaylarınızı oluştururken, seçtiğiniz hedefleme, eşleme ve kelime öbeklerine göre tıklama başına maliyetlerinizi görebilirsiniz. Bu reklam kampanyasının maliyetlerini hesaplayarak, elinizdeki bütçenin buna uygun olup olmadığını incelemelisiniz. Elinizdeki bütçeyi aşma ihtimaliniz olan zamanlarda kampanya süresini kısaltabilir ya da eşleme ayarlarınız değiştirebilirsiniz.

Birden fazla reklam kampanyası oluşturun

Elinizdeki reklam bütçesini tek bir reklam kampanyası üzerine harcamak yerine farklı kampanyalar oluşturmak daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Özellikle Adwords konusunda yeniyseniz, farklı hedeflemeler, eşlemeler ve ayarlar yaparak hangi kampanyadan daha iyi sonuçlar elde ettiğinizi test etmeniz doğru bir yaklaşım olur. Tek bir kampanyada elinizdeki bütçeyi verimsiz bir şekilde kullanma durumunuz olabilir. Bu sebeple de testler yapmak ve sonuçları analiz etmek için birden fazla kampanya oluşturmaya özen gösterin.

Dikkat çekici landing page’ler hazırlayın

Bir reklama tıkladıklarında kullanıcılar belli bir sayfaya yönleneceklerdir. Bu bir ürün sayfası olabilir ya da siteniz üzerindeki başka bir sayfa olabilir. Buradaki önemli nokta, kullanıcının yönlendiği sayfa üzerinde reklamla ilgili içeriklerin yer alması gerekir. Bu sayfa üzerinde gerekli detayları sunmalı ve tüketicinin ilgisini çekerek, onu satın almaya ya da eyleme geçmeye yönlendirmelisiniz.

Dünkü yazımızda da bahsettiğimiz gibi, reklamlarınızda tüketicileri yanlış yönlendirmemelisiniz. Yanlış yönlendirdiğinizde ya da yetersiz bir landing page sunduğunuzda kullanıcılar sayfayı terk edebilirler. Bu da hem geri dönüşüm sağlayamamanıza hem de reklam bütçenizi boşa harcamanıza neden olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşyerim internette neden yer almalı?
İşyerim internette neden yer almalı?
Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen...
3 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç...
28 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Yatırım nasıl...
5 Nisan 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar? Yeni bir projenin ilk aşamaları her zaman keyiflidir. Geliştirme sürecinde yeni fikirler ortaya atılır, farklı testler yapılır ve uygun stratejiler belirlenir. Ancak proje hayata geçtiği...
8 Ağustos 2021
Markethinkers
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya...
5 Haziran 2019
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor. Mobil kullanımının bu...
13 Mart 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin