Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm

18 Mayıs 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi firmanız ya da ürünlerinizle ilgili reklamlar oluşturarak, arama sorgularında reklamlarınızın görünmesini sağlayabilirsiniz.

Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar Adwords yönetimi konusunda bir takım hatalar yaparak, ellerindeki bütçeleri iyi bir şekilde yönetemiyorlar. Bu rehberimizde de kendi reklam kampanyalarınızı oluştururken dikkat etmeniz gereken konuları ele alarak, bu reklam aracını daha verimli bir şekilde nasıl kullanabileceğinizi sizinle paylaşıyor olacağız.

Net bir amacınız olsun

Reklam kampanyaları oluştururken net bir amacınızın olması oldukça önemlidir. Tek bir reklam kampanyası üzerinde birden fazla ürüne ya da konuya odaklanamazsınız. Bu sebeple de reklam kampanyalarınızın her birinin belli bir amacı olması gerekir. Bir ürünün satış sayfasına yönlendirme mi, internet sitenize trafik çekmek mi yoksa iletişim kanallarınıza yönlendirme yapmak için mi Adwords çalışmalarınızı yapacağınıza karar vermelisiniz. Buradaki amaçlarınız daha da farklı olabilir; ancak ilk önceliğiniz bu amacı belirlemek ve bu doğrultuda reklam kampanyasını oluşturmak olmalı.

Metinlerinizi yazarken hedef kitlenizi göz önünde bulundurun

Reklam metinlerinizi oluştururken, hedef kitlenizi de dikkate almanız gerekiyor. Bu kişiler Google üzerinde nasıl arama yapıyor, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi ne şekilde arıyorlar, hangi anahtar kelimeler üzerinde duruyorlar? Bunların yanı sıra reklam metinlerinde ne tür kelimeler ve eyleme çağrı ifadeleri kullanarak onların ilgisini çekebileceğinize de dikkat etmeniz gerekiyor. Böylelikle tıklama oranlarınızı daha fazla artırabilirsiniz.

Kullanıcıları yanlış yönlendirmeyin

Verdiğiniz reklamların kullanıcıları yanlış yönlendirmemesi gerekir. Belli bir ürün ile ilgili reklam veriyorsanız, reklama tıklandığında ilgili ürünün sayfasına yönlendirme yapmalısınız. Bunun yanı sıra reklam metinlerinizde ya da resimlerinizin de ürünü doğru bir şekilde yansıtması gerekir. Ürünle ya da hizmetle ilgili yanlış bilgi vermek, gerçeğini yansıtmayan resimler kullanmak kullanıcıları aldatacaktır. Reklamınıza tıkladıklarında reklam ile uyuşmayan bir ürün görecekleri için siteyi terk edeceklerdir. Bu durumda da reklamınıza tıklandığı için bir ücret ödeyeceksiniz; fakat e-ticaret siteniz üzerinden satış yapılmayacağı için bir geri dönüşüm sağlayamayarak zarar etmiş olacaksınız.

Negatif anahtar kelimeler kullanın

Reklam kampanyalarınızda negatif anahtar kelimeler kullanmanız da bir hayli önemli. Reklamlarınızın ilgisiz aramalarda gösterilmemesi için arama sonuçlarında reklamınızın gösterilmemesi için negatif kelimeleri listelemelisiniz. Negatif kelimeleri kullandığınızda bu kelimeleri ve sizin anahtar kelimeleri içeren bir arama yapıldığında, negatif kelimeler nedeniyle reklamınız gösterilmeyecektir. Böylelikle sadece sizinle ilgili olabilecek aramalarda reklamlarınızı göstermiş olursunuz.

Hedeflemelerinizi iyi yapın

Hedeflemeler reklam kampanyalarınız için çok önemlidir. Reklamınızın hangi durumlarda gösterilmesi gerektiğini tanımlamanız gerekir. Bunu yapmak için de Adwords’un sunduğu eşleme yöntemlerinden faydalanmanız gerekir.

    Geniş Eşleme: Bu yöntem ile belirlediğiniz anahtar kelimeleri de içerebilecek geniş aramalar dikkate alınır ve reklamınız daha kapsamlı aramalarda da gösterilir. Örneğin:

    • Anahtar kelime: kadın şapkaları
    • ”bayan şapkaları satın al” arama sonuçlarını da içine kapsar ve reklamınız görüntülenir.

    Sıralı Eşleme: Bir kelime öbeği ve ilgili kelime öbeğinin benzer alternatiflerinden oluşan aramaları gösterir. Örneğin:

    • Anahtar kelime: kadın şapkaları
    • ”Kadın şapkaları satın al” şeklinde bir arama sorgusunda reklamınızı gösterebilir.

    Tam Eşleme: Bire bir uyuşan anahtar kelime öbeklerini kapsar ve tam eşleşme olduğu zaman reklamlarınızı gösterir. Örneğin:

    • Anahtar kelime: Kadın şapkaları
    • ”Kadın şapkaları” şeklinde bir sorgu ile karşılaşıldığında reklamınızı gösterir.

Reklamlarınızı bu hedeflemeleri göz önünde bulundurarak oluşturmalısınız. Elinizdeki bütçenin önemli bir bölümünü tam eşlemeler için harcamanız, reklamınızın daha fazla geri dönüşüm almasını sağlar. Çünkü geniş ya da sıralı eşleşmede sizinle ilgili olmayan bir aramada reklamlarınızı gösterebilir ve bütçenizi boşa harcama durumunuz olabilir. Her bir reklam kampanyası için farklı bir eşleme ayarı yapmak ve reklamın içeriğine göre bu kararı vermek daha doğru olur. Önümüzdeki günlerde Adwords’un eşleşme özellikleriyle ilgili daha detaylı bilgileri sizlerle paylaşıyor olacağız.

İlk bölümün burada sonuna geliyoruz. İkinci bölümde dikkat etmeniz gereken diğer detayları da sizlerle paylaşıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içerik üretimi sırasında bazı konuların üzerinde özellikle durarak, videolarınızın kalitesini artırmanız oldukça önemli. Bu videoların belli bir geri dönüşüm sağlayabilmesi için bir takım kuralları...
6 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan