fbpx

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm

18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm

E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi firmanız ya da ürünlerinizle ilgili reklamlar oluşturarak, arama sorgularında reklamlarınızın görünmesini sağlayabilirsiniz.

Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar Adwords yönetimi konusunda bir takım hatalar yaparak, ellerindeki bütçeleri iyi bir şekilde yönetemiyorlar. Bu rehberimizde de kendi reklam kampanyalarınızı oluştururken dikkat etmeniz gereken konuları ele alarak, bu reklam aracını daha verimli bir şekilde nasıl kullanabileceğinizi sizinle paylaşıyor olacağız.

Net bir amacınız olsun

Reklam kampanyaları oluştururken net bir amacınızın olması oldukça önemlidir. Tek bir reklam kampanyası üzerinde birden fazla ürüne ya da konuya odaklanamazsınız. Bu sebeple de reklam kampanyalarınızın her birinin belli bir amacı olması gerekir. Bir ürünün satış sayfasına yönlendirme mi, internet sitenize trafik çekmek mi yoksa iletişim kanallarınıza yönlendirme yapmak için mi Adwords çalışmalarınızı yapacağınıza karar vermelisiniz. Buradaki amaçlarınız daha da farklı olabilir; ancak ilk önceliğiniz bu amacı belirlemek ve bu doğrultuda reklam kampanyasını oluşturmak olmalı.

Metinlerinizi yazarken hedef kitlenizi göz önünde bulundurun

Reklam metinlerinizi oluştururken, hedef kitlenizi de dikkate almanız gerekiyor. Bu kişiler Google üzerinde nasıl arama yapıyor, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi ne şekilde arıyorlar, hangi anahtar kelimeler üzerinde duruyorlar? Bunların yanı sıra reklam metinlerinde ne tür kelimeler ve eyleme çağrı ifadeleri kullanarak onların ilgisini çekebileceğinize de dikkat etmeniz gerekiyor. Böylelikle tıklama oranlarınızı daha fazla artırabilirsiniz.

Kullanıcıları yanlış yönlendirmeyin

Verdiğiniz reklamların kullanıcıları yanlış yönlendirmemesi gerekir. Belli bir ürün ile ilgili reklam veriyorsanız, reklama tıklandığında ilgili ürünün sayfasına yönlendirme yapmalısınız. Bunun yanı sıra reklam metinlerinizde ya da resimlerinizin de ürünü doğru bir şekilde yansıtması gerekir. Ürünle ya da hizmetle ilgili yanlış bilgi vermek, gerçeğini yansıtmayan resimler kullanmak kullanıcıları aldatacaktır. Reklamınıza tıkladıklarında reklam ile uyuşmayan bir ürün görecekleri için siteyi terk edeceklerdir. Bu durumda da reklamınıza tıklandığı için bir ücret ödeyeceksiniz; fakat e-ticaret siteniz üzerinden satış yapılmayacağı için bir geri dönüşüm sağlayamayarak zarar etmiş olacaksınız.

Negatif anahtar kelimeler kullanın

Reklam kampanyalarınızda negatif anahtar kelimeler kullanmanız da bir hayli önemli. Reklamlarınızın ilgisiz aramalarda gösterilmemesi için arama sonuçlarında reklamınızın gösterilmemesi için negatif kelimeleri listelemelisiniz. Negatif kelimeleri kullandığınızda bu kelimeleri ve sizin anahtar kelimeleri içeren bir arama yapıldığında, negatif kelimeler nedeniyle reklamınız gösterilmeyecektir. Böylelikle sadece sizinle ilgili olabilecek aramalarda reklamlarınızı göstermiş olursunuz.

Hedeflemelerinizi iyi yapın

Hedeflemeler reklam kampanyalarınız için çok önemlidir. Reklamınızın hangi durumlarda gösterilmesi gerektiğini tanımlamanız gerekir. Bunu yapmak için de Adwords’un sunduğu eşleme yöntemlerinden faydalanmanız gerekir.

    Geniş Eşleme: Bu yöntem ile belirlediğiniz anahtar kelimeleri de içerebilecek geniş aramalar dikkate alınır ve reklamınız daha kapsamlı aramalarda da gösterilir. Örneğin:

    • Anahtar kelime: kadın şapkaları
    • ”bayan şapkaları satın al” arama sonuçlarını da içine kapsar ve reklamınız görüntülenir.

    Sıralı Eşleme: Bir kelime öbeği ve ilgili kelime öbeğinin benzer alternatiflerinden oluşan aramaları gösterir. Örneğin:

    • Anahtar kelime: kadın şapkaları
    • ”Kadın şapkaları satın al” şeklinde bir arama sorgusunda reklamınızı gösterebilir.

    Tam Eşleme: Bire bir uyuşan anahtar kelime öbeklerini kapsar ve tam eşleşme olduğu zaman reklamlarınızı gösterir. Örneğin:

    • Anahtar kelime: Kadın şapkaları
    • ”Kadın şapkaları” şeklinde bir sorgu ile karşılaşıldığında reklamınızı gösterir.

Reklamlarınızı bu hedeflemeleri göz önünde bulundurarak oluşturmalısınız. Elinizdeki bütçenin önemli bir bölümünü tam eşlemeler için harcamanız, reklamınızın daha fazla geri dönüşüm almasını sağlar. Çünkü geniş ya da sıralı eşleşmede sizinle ilgili olmayan bir aramada reklamlarınızı gösterebilir ve bütçenizi boşa harcama durumunuz olabilir. Her bir reklam kampanyası için farklı bir eşleme ayarı yapmak ve reklamın içeriğine göre bu kararı vermek daha doğru olur. Önümüzdeki günlerde Adwords’un eşleşme özellikleriyle ilgili daha detaylı bilgileri sizlerle paylaşıyor olacağız.

İlk bölümün burada sonuna geliyoruz. İkinci bölümde dikkat etmeniz gereken diğer detayları da sizlerle paylaşıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
IdeaSoft
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
11 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan