Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm

18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm

E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi firmanız ya da ürünlerinizle ilgili reklamlar oluşturarak, arama sorgularında reklamlarınızın görünmesini sağlayabilirsiniz.

Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar Adwords yönetimi konusunda bir takım hatalar yaparak, ellerindeki bütçeleri iyi bir şekilde yönetemiyorlar. Bu rehberimizde de kendi reklam kampanyalarınızı oluştururken dikkat etmeniz gereken konuları ele alarak, bu reklam aracını daha verimli bir şekilde nasıl kullanabileceğinizi sizinle paylaşıyor olacağız.

Net bir amacınız olsun

Reklam kampanyaları oluştururken net bir amacınızın olması oldukça önemlidir. Tek bir reklam kampanyası üzerinde birden fazla ürüne ya da konuya odaklanamazsınız. Bu sebeple de reklam kampanyalarınızın her birinin belli bir amacı olması gerekir. Bir ürünün satış sayfasına yönlendirme mi, internet sitenize trafik çekmek mi yoksa iletişim kanallarınıza yönlendirme yapmak için mi Adwords çalışmalarınızı yapacağınıza karar vermelisiniz. Buradaki amaçlarınız daha da farklı olabilir; ancak ilk önceliğiniz bu amacı belirlemek ve bu doğrultuda reklam kampanyasını oluşturmak olmalı.

Metinlerinizi yazarken hedef kitlenizi göz önünde bulundurun

Reklam metinlerinizi oluştururken, hedef kitlenizi de dikkate almanız gerekiyor. Bu kişiler Google üzerinde nasıl arama yapıyor, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi ne şekilde arıyorlar, hangi anahtar kelimeler üzerinde duruyorlar? Bunların yanı sıra reklam metinlerinde ne tür kelimeler ve eyleme çağrı ifadeleri kullanarak onların ilgisini çekebileceğinize de dikkat etmeniz gerekiyor. Böylelikle tıklama oranlarınızı daha fazla artırabilirsiniz.

Kullanıcıları yanlış yönlendirmeyin

Verdiğiniz reklamların kullanıcıları yanlış yönlendirmemesi gerekir. Belli bir ürün ile ilgili reklam veriyorsanız, reklama tıklandığında ilgili ürünün sayfasına yönlendirme yapmalısınız. Bunun yanı sıra reklam metinlerinizde ya da resimlerinizin de ürünü doğru bir şekilde yansıtması gerekir. Ürünle ya da hizmetle ilgili yanlış bilgi vermek, gerçeğini yansıtmayan resimler kullanmak kullanıcıları aldatacaktır. Reklamınıza tıkladıklarında reklam ile uyuşmayan bir ürün görecekleri için siteyi terk edeceklerdir. Bu durumda da reklamınıza tıklandığı için bir ücret ödeyeceksiniz; fakat e-ticaret siteniz üzerinden satış yapılmayacağı için bir geri dönüşüm sağlayamayarak zarar etmiş olacaksınız.

Negatif anahtar kelimeler kullanın

Reklam kampanyalarınızda negatif anahtar kelimeler kullanmanız da bir hayli önemli. Reklamlarınızın ilgisiz aramalarda gösterilmemesi için arama sonuçlarında reklamınızın gösterilmemesi için negatif kelimeleri listelemelisiniz. Negatif kelimeleri kullandığınızda bu kelimeleri ve sizin anahtar kelimeleri içeren bir arama yapıldığında, negatif kelimeler nedeniyle reklamınız gösterilmeyecektir. Böylelikle sadece sizinle ilgili olabilecek aramalarda reklamlarınızı göstermiş olursunuz.

Hedeflemelerinizi iyi yapın

Hedeflemeler reklam kampanyalarınız için çok önemlidir. Reklamınızın hangi durumlarda gösterilmesi gerektiğini tanımlamanız gerekir. Bunu yapmak için de Adwords’un sunduğu eşleme yöntemlerinden faydalanmanız gerekir.

    Geniş Eşleme: Bu yöntem ile belirlediğiniz anahtar kelimeleri de içerebilecek geniş aramalar dikkate alınır ve reklamınız daha kapsamlı aramalarda da gösterilir. Örneğin:

    • Anahtar kelime: kadın şapkaları
    • ”bayan şapkaları satın al” arama sonuçlarını da içine kapsar ve reklamınız görüntülenir.

    Sıralı Eşleme: Bir kelime öbeği ve ilgili kelime öbeğinin benzer alternatiflerinden oluşan aramaları gösterir. Örneğin:

    • Anahtar kelime: kadın şapkaları
    • ”Kadın şapkaları satın al” şeklinde bir arama sorgusunda reklamınızı gösterebilir.

    Tam Eşleme: Bire bir uyuşan anahtar kelime öbeklerini kapsar ve tam eşleşme olduğu zaman reklamlarınızı gösterir. Örneğin:

    • Anahtar kelime: Kadın şapkaları
    • ”Kadın şapkaları” şeklinde bir sorgu ile karşılaşıldığında reklamınızı gösterir.

Reklamlarınızı bu hedeflemeleri göz önünde bulundurarak oluşturmalısınız. Elinizdeki bütçenin önemli bir bölümünü tam eşlemeler için harcamanız, reklamınızın daha fazla geri dönüşüm almasını sağlar. Çünkü geniş ya da sıralı eşleşmede sizinle ilgili olmayan bir aramada reklamlarınızı gösterebilir ve bütçenizi boşa harcama durumunuz olabilir. Her bir reklam kampanyası için farklı bir eşleme ayarı yapmak ve reklamın içeriğine göre bu kararı vermek daha doğru olur. Önümüzdeki günlerde Adwords’un eşleşme özellikleriyle ilgili daha detaylı bilgileri sizlerle paylaşıyor olacağız.

İlk bölümün burada sonuna geliyoruz. İkinci bölümde dikkat etmeniz gereken diğer detayları da sizlerle paylaşıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret Nace Kodu Nedir?
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
Nace Kodu Nedir? Fransızca açılımı “Nomenclature des Activités Économiques dans la Communauté Européenne” olan NACE “Avrupa Topluluğunda Ekonomik Faaliyetlerin Sınıflandırılması” anlamına gelmektedir. NACE kodu ise...
22 Haziran 2021
Markethinkers
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama...
25 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan