Blog

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm

E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi firmanız ya da ürünlerinizle ilgili reklamlar oluşturarak, arama sorgularında reklamlarınızın görünmesini sağlayabilirsiniz.

Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar Adwords yönetimi konusunda bir takım hatalar yaparak, ellerindeki bütçeleri iyi bir şekilde yönetemiyorlar. Bu rehberimizde de kendi reklam kampanyalarınızı oluştururken dikkat etmeniz gereken konuları ele alarak, bu reklam aracını daha verimli bir şekilde nasıl kullanabileceğinizi sizinle paylaşıyor olacağız.

Net bir amacınız olsun

Reklam kampanyaları oluştururken net bir amacınızın olması oldukça önemlidir. Tek bir reklam kampanyası üzerinde birden fazla ürüne ya da konuya odaklanamazsınız. Bu sebeple de reklam kampanyalarınızın her birinin belli bir amacı olması gerekir. Bir ürünün satış sayfasına yönlendirme mi, internet sitenize trafik çekmek mi yoksa iletişim kanallarınıza yönlendirme yapmak için mi Adwords çalışmalarınızı yapacağınıza karar vermelisiniz. Buradaki amaçlarınız daha da farklı olabilir; ancak ilk önceliğiniz bu amacı belirlemek ve bu doğrultuda reklam kampanyasını oluşturmak olmalı.

Metinlerinizi yazarken hedef kitlenizi göz önünde bulundurun

Reklam metinlerinizi oluştururken, hedef kitlenizi de dikkate almanız gerekiyor. Bu kişiler Google üzerinde nasıl arama yapıyor, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi ne şekilde arıyorlar, hangi anahtar kelimeler üzerinde duruyorlar? Bunların yanı sıra reklam metinlerinde ne tür kelimeler ve eyleme çağrı ifadeleri kullanarak onların ilgisini çekebileceğinize de dikkat etmeniz gerekiyor. Böylelikle tıklama oranlarınızı daha fazla artırabilirsiniz.

Kullanıcıları yanlış yönlendirmeyin

Verdiğiniz reklamların kullanıcıları yanlış yönlendirmemesi gerekir. Belli bir ürün ile ilgili reklam veriyorsanız, reklama tıklandığında ilgili ürünün sayfasına yönlendirme yapmalısınız. Bunun yanı sıra reklam metinlerinizde ya da resimlerinizin de ürünü doğru bir şekilde yansıtması gerekir. Ürünle ya da hizmetle ilgili yanlış bilgi vermek, gerçeğini yansıtmayan resimler kullanmak kullanıcıları aldatacaktır. Reklamınıza tıkladıklarında reklam ile uyuşmayan bir ürün görecekleri için siteyi terk edeceklerdir. Bu durumda da reklamınıza tıklandığı için bir ücret ödeyeceksiniz; fakat e-ticaret siteniz üzerinden satış yapılmayacağı için bir geri dönüşüm sağlayamayarak zarar etmiş olacaksınız.

Negatif anahtar kelimeler kullanın

Reklam kampanyalarınızda negatif anahtar kelimeler kullanmanız da bir hayli önemli. Reklamlarınızın ilgisiz aramalarda gösterilmemesi için arama sonuçlarında reklamınızın gösterilmemesi için negatif kelimeleri listelemelisiniz. Negatif kelimeleri kullandığınızda bu kelimeleri ve sizin anahtar kelimeleri içeren bir arama yapıldığında, negatif kelimeler nedeniyle reklamınız gösterilmeyecektir. Böylelikle sadece sizinle ilgili olabilecek aramalarda reklamlarınızı göstermiş olursunuz.

Hedeflemelerinizi iyi yapın

Hedeflemeler reklam kampanyalarınız için çok önemlidir. Reklamınızın hangi durumlarda gösterilmesi gerektiğini tanımlamanız gerekir. Bunu yapmak için de Adwords’un sunduğu eşleme yöntemlerinden faydalanmanız gerekir.

    Geniş Eşleme: Bu yöntem ile belirlediğiniz anahtar kelimeleri de içerebilecek geniş aramalar dikkate alınır ve reklamınız daha kapsamlı aramalarda da gösterilir. Örneğin:

    • Anahtar kelime: kadın şapkaları
    • ”bayan şapkaları satın al” arama sonuçlarını da içine kapsar ve reklamınız görüntülenir.

    Sıralı Eşleme: Bir kelime öbeği ve ilgili kelime öbeğinin benzer alternatiflerinden oluşan aramaları gösterir. Örneğin:

    • Anahtar kelime: kadın şapkaları
    • ”Kadın şapkaları satın al” şeklinde bir arama sorgusunda reklamınızı gösterebilir.

    Tam Eşleme: Bire bir uyuşan anahtar kelime öbeklerini kapsar ve tam eşleşme olduğu zaman reklamlarınızı gösterir. Örneğin:

    • Anahtar kelime: Kadın şapkaları
    • ”Kadın şapkaları” şeklinde bir sorgu ile karşılaşıldığında reklamınızı gösterir.

Reklamlarınızı bu hedeflemeleri göz önünde bulundurarak oluşturmalısınız. Elinizdeki bütçenin önemli bir bölümünü tam eşlemeler için harcamanız, reklamınızın daha fazla geri dönüşüm almasını sağlar. Çünkü geniş ya da sıralı eşleşmede sizinle ilgili olmayan bir aramada reklamlarınızı gösterebilir ve bütçenizi boşa harcama durumunuz olabilir. Her bir reklam kampanyası için farklı bir eşleme ayarı yapmak ve reklamın içeriğine göre bu kararı vermek daha doğru olur. Önümüzdeki günlerde Adwords’un eşleşme özellikleriyle ilgili daha detaylı bilgileri sizlerle paylaşıyor olacağız.

İlk bölümün burada sonuna geliyoruz. İkinci bölümde dikkat etmeniz gereken diğer detayları da sizlerle paylaşıyor olacağız.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!