Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm

18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm

E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi firmanız ya da ürünlerinizle ilgili reklamlar oluşturarak, arama sorgularında reklamlarınızın görünmesini sağlayabilirsiniz.

Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar Adwords yönetimi konusunda bir takım hatalar yaparak, ellerindeki bütçeleri iyi bir şekilde yönetemiyorlar. Bu rehberimizde de kendi reklam kampanyalarınızı oluştururken dikkat etmeniz gereken konuları ele alarak, bu reklam aracını daha verimli bir şekilde nasıl kullanabileceğinizi sizinle paylaşıyor olacağız.

Net bir amacınız olsun

Reklam kampanyaları oluştururken net bir amacınızın olması oldukça önemlidir. Tek bir reklam kampanyası üzerinde birden fazla ürüne ya da konuya odaklanamazsınız. Bu sebeple de reklam kampanyalarınızın her birinin belli bir amacı olması gerekir. Bir ürünün satış sayfasına yönlendirme mi, internet sitenize trafik çekmek mi yoksa iletişim kanallarınıza yönlendirme yapmak için mi Adwords çalışmalarınızı yapacağınıza karar vermelisiniz. Buradaki amaçlarınız daha da farklı olabilir; ancak ilk önceliğiniz bu amacı belirlemek ve bu doğrultuda reklam kampanyasını oluşturmak olmalı.

Metinlerinizi yazarken hedef kitlenizi göz önünde bulundurun

Reklam metinlerinizi oluştururken, hedef kitlenizi de dikkate almanız gerekiyor. Bu kişiler Google üzerinde nasıl arama yapıyor, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi ne şekilde arıyorlar, hangi anahtar kelimeler üzerinde duruyorlar? Bunların yanı sıra reklam metinlerinde ne tür kelimeler ve eyleme çağrı ifadeleri kullanarak onların ilgisini çekebileceğinize de dikkat etmeniz gerekiyor. Böylelikle tıklama oranlarınızı daha fazla artırabilirsiniz.

Kullanıcıları yanlış yönlendirmeyin

Verdiğiniz reklamların kullanıcıları yanlış yönlendirmemesi gerekir. Belli bir ürün ile ilgili reklam veriyorsanız, reklama tıklandığında ilgili ürünün sayfasına yönlendirme yapmalısınız. Bunun yanı sıra reklam metinlerinizde ya da resimlerinizin de ürünü doğru bir şekilde yansıtması gerekir. Ürünle ya da hizmetle ilgili yanlış bilgi vermek, gerçeğini yansıtmayan resimler kullanmak kullanıcıları aldatacaktır. Reklamınıza tıkladıklarında reklam ile uyuşmayan bir ürün görecekleri için siteyi terk edeceklerdir. Bu durumda da reklamınıza tıklandığı için bir ücret ödeyeceksiniz; fakat e-ticaret siteniz üzerinden satış yapılmayacağı için bir geri dönüşüm sağlayamayarak zarar etmiş olacaksınız.

Negatif anahtar kelimeler kullanın

Reklam kampanyalarınızda negatif anahtar kelimeler kullanmanız da bir hayli önemli. Reklamlarınızın ilgisiz aramalarda gösterilmemesi için arama sonuçlarında reklamınızın gösterilmemesi için negatif kelimeleri listelemelisiniz. Negatif kelimeleri kullandığınızda bu kelimeleri ve sizin anahtar kelimeleri içeren bir arama yapıldığında, negatif kelimeler nedeniyle reklamınız gösterilmeyecektir. Böylelikle sadece sizinle ilgili olabilecek aramalarda reklamlarınızı göstermiş olursunuz.

Hedeflemelerinizi iyi yapın

Hedeflemeler reklam kampanyalarınız için çok önemlidir. Reklamınızın hangi durumlarda gösterilmesi gerektiğini tanımlamanız gerekir. Bunu yapmak için de Adwords’un sunduğu eşleme yöntemlerinden faydalanmanız gerekir.

    Geniş Eşleme: Bu yöntem ile belirlediğiniz anahtar kelimeleri de içerebilecek geniş aramalar dikkate alınır ve reklamınız daha kapsamlı aramalarda da gösterilir. Örneğin:

    • Anahtar kelime: kadın şapkaları
    • ”bayan şapkaları satın al” arama sonuçlarını da içine kapsar ve reklamınız görüntülenir.

    Sıralı Eşleme: Bir kelime öbeği ve ilgili kelime öbeğinin benzer alternatiflerinden oluşan aramaları gösterir. Örneğin:

    • Anahtar kelime: kadın şapkaları
    • ”Kadın şapkaları satın al” şeklinde bir arama sorgusunda reklamınızı gösterebilir.

    Tam Eşleme: Bire bir uyuşan anahtar kelime öbeklerini kapsar ve tam eşleşme olduğu zaman reklamlarınızı gösterir. Örneğin:

    • Anahtar kelime: Kadın şapkaları
    • ”Kadın şapkaları” şeklinde bir sorgu ile karşılaşıldığında reklamınızı gösterir.

Reklamlarınızı bu hedeflemeleri göz önünde bulundurarak oluşturmalısınız. Elinizdeki bütçenin önemli bir bölümünü tam eşlemeler için harcamanız, reklamınızın daha fazla geri dönüşüm almasını sağlar. Çünkü geniş ya da sıralı eşleşmede sizinle ilgili olmayan bir aramada reklamlarınızı gösterebilir ve bütçenizi boşa harcama durumunuz olabilir. Her bir reklam kampanyası için farklı bir eşleme ayarı yapmak ve reklamın içeriğine göre bu kararı vermek daha doğru olur. Önümüzdeki günlerde Adwords’un eşleşme özellikleriyle ilgili daha detaylı bilgileri sizlerle paylaşıyor olacağız.

İlk bölümün burada sonuna geliyoruz. İkinci bölümde dikkat etmeniz gereken diğer detayları da sizlerle paylaşıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
İnternet ortamını ve dijital dünyayı en efektif biçimde zenginleştiren öğelerden biri hiç şüphesiz e-ticaret siteleridir. Hem dijital araçların kullanılması hem de sonuç olarak elle tutulabilir, fiziksel bir nesneye sahip olunması,...
14 Mayıs 2021
Markethinkers
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin