Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar

7 Şubat 2017
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar

Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün bilinirliğini artırmanıza yardımcı olacağı gibi, sitenize gelen trafik ve geri dönüşüm oranlarını da artırmanızı sağlar.

Adwords üzerinde reklam kampanyaları oluştururken bazı hatalardan da kaçınmak gerekiyor. Bu hatalar, reklamların performansının düşmesine neden olduğu gibi, para ve zaman kaybetmenize de neden olacaktır. Bu rehberimizde Adwords kampanyalarında sıkça yapılan hataların üzerinde durarak, kaçınmanız gereken konuları sizinle paylaşacağız.

Yanlış anahtar kelimeler seçmek ve doğru eşleştirmeleri yapmamak

Adwords kampanyalarında anahtar kelimeler büyük önem taşıyor. Sizin için doğru anahtar kelimeleri seçmeniz, reklam kampanyalarınızın performansı için bir hayli önemli bir rol oynuyor. Bu anahtar kelimeleri seçerken de öncelikle siteniz ve ürünlerinizle ilgili kelime gruplarını belirlemeniz gerekmektedir. Adwords kampanyalarınız için doğru anahtar kelimeleri nasıl bulursunuz? isimli rehberimizde konuyla ilgili daha detaylı bilgi bulabilirsiniz.

Anahtar kelimelerinizi seçtikten sonra Adwords üzerinde anahtar kelime eşleştirme seçeneklerini kullanmanız gerekiyor. Adwords’te üç farklı eşleştirme seçeneği bulunmakta.

  • Geniş eşleme: Bu eşleme ayarında, girdiğiniz anahtar kelimelerin herhangi bir sıralaması olması gerekmiyor. Seçtiğiniz kelime grupları farklı varyasyonlar halinde kullanılarak, yapılan aramalar da reklamınızın daha geniş bir yelpazede gösterilmesini sağlıyor.
  • Sıralı eşleme: Belirttiğiniz anahtar kelime sırası odak alınarak, reklamlarınız bu anahtar kelime sıralamasıyla eşleştiği zaman gösteriliyor.
  • Tam eşleme: Bu eşleme özelliğinde ise, tam olarak girdiğiniz anahtar kelimeler odak alınıyor. Arama sonuçlarının bu kelime grubuyla tam örtüşmesi durumunda reklamlarınız gösteriliyor.

Bu eşleşme ayarlarına dikkat etmeniz ve doğru bir eşleme seçmeniz de oldukça önemlidir. Böylelikle reklam bütçenizi daha dengeli bir şekilde kullanmış olursunuz. Anahtar kelime konusunda aşağıdaki rehberlerimizden de faydalanabilirsiniz.

Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç

Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç

Negatif anahtar kelimeler kullanmamak

Kampanyanızla ilgisi olmayan kelime veya kelime grupları, negatif anahtar kelimeler olarak adlandırılıyor. Reklam kampanyalarınızı oluştururken, reklamınızla veya ürünlerinizle ilgili olmayacak negatif kelime seçimlerini yapmanız, reklamlarınızın alakasız arama sorgularında görünmesini engelleyecektir. Böylelikle reklam bütçenizi, alakasız aramalar için harcamamış olursunuz ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Lokasyon ayarı yapmamak

Konum ayarı yapmak, reklamlarınızın gösterileceği alanı belirler. Sitenize gelen trafiği ve en çok satış yaptığınız yaptığınız bölgeleri belirleyerek, hangi şehirlerden ve bölgelerden daha çok talep aldığınızı analiz edebilirsiniz. Bu veriler doğrultusunda da reklamlarınızı farklı konumlara göre ayarlayarak, gösterebilirsiniz. Bunu yapmanız, satış yapmadığınız bölgelerdeki arama sorgularında reklamlarınızın boş yere gösterilmesini engeller. Böylelikle de relam bütçenizi daha dengeli harcamış olursunuz.

Zaman ayarı yapmamak

Adwords kampanyalarında, reklamlarınızın hangi zaman dilimleri içinde gösterileceğini seçebiliyorsunuz. Bu özellik size, alışverişin ve site ziyaretinin yoğun olmadığı saatlerde reklamlarınızın gösterilmemesine yardımcı olur. Gece saatlerinde sitenize gelen trafik az olabilir ya da hafta sonu belli zaman aralıklarında bu ziyaretlerin sayısında azalmalar olabilir.

Reklamlarınıza zaman ayarı yaptığınızda, site trafiğinin ve alışverişin en yoğun olduğu zamanlarda kampanyalarınızın gösterilmesini sağlayabilirsiniz. Bu sayede de reklam bütçenizi daha doğru bir şekilde kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra özel fırsat ve kampanya dönemlerinde de bu ayarı yaparak, reklamlarınızla kampanyalarınızın gösterim sürelerini eşleyebilirsiniz.

Ürün reklamlarında görsel kullanmamak

Ürünlerinizi öne çıkartacak reklam kampanyaları oluşturmaya başladığınızda, bu kampanyalar için görsel kulanmanız oldukça faydalı olacaktır. Arama sorgularında kullanıcılar sizin reklamlarınızla karşılaştıklarında, ürünün nasıl göründüğünü de görmek isteyeceklerdir. Bu görseller, ürün hakkında kullanılan metinden daha çok dikkat çekebiliyor. Bu sebeple de ürün reklamlarınızda görsel kullanmayı ihmal etmemelisiniz.

Doğru sayfaya yönlendirmelerin yapılmaması

Kampanyalarınızı oluşturduğunuzda, bu reklamları doğru landing page’lerle eşleştirmeniz gerekiyor. Kullanıcılar bu reklamlara tıkladıklarında reklamla ilgili olan bir sayfaya gitmek isteyeceklerdir. Reklamla ilgisi olmayan farklı bir sayfaya yönlendiklerinde, siteyi terk edeceklerdir. Bu durumda da siz geri dönüşümlerinizi artıramamış olacağınız gibi, reklam bütçenizi de boşa harcamış olacaksınız.

Doğru sayfalara yönlendirmeler yapmadığınızda, potansiyel satış fırsatını kaçırmış olacaksınızdır. Bu sebeple de reklam kampanyalarınızın linklemelerini yaparken, doğru sayfalara link verdiğinizden emin olun.

Düşük bütçelerle kendi reklamlarınızı vermek ve dijital pazarlamanın diğer alanlarından da yararlanmak isterseniz, hazırladığımız yazı serisine bakabilirsiniz. Bu yazı serisinde, aylık 1000 TL'lik bir bütçe ile nasıl dijital pazarlama çalışmaları yapabileceğinizi anlatıyoruz. Yazı serisini aşağıdaki bağlantıdan okuyabilirsiniz.

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
Kampanya Dönemlerinde Stok Yönetimi
Kampanya Dönemlerinde Stok Yönetimi
E-ticarette satış rakamlarını arttırmanın en etkili yöntemlerinden biri dönemsel olarak düzenlenen kampanyalardır. En bilineni Black Friday, diğer adı ile Efsane Cuma olduğunu söyleyebileceğimiz kampanyalar, sunulan fırsatlarla...
17 Aralık 2021
Markethinkers
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
Amazon, günümüzdeki en başarlı e-ticaret devlerinden biri ve e-ticaret firmaları da Amazon’un bu başarısından kendilerine dersler çıkarabilirler. Amazon günümüzde tabii ki finansal olarak büyük bir güce sahip olduğu için...
23 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin