fbpx

Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar

7 Şubat 2017
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar

Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün bilinirliğini artırmanıza yardımcı olacağı gibi, sitenize gelen trafik ve geri dönüşüm oranlarını da artırmanızı sağlar.

Adwords üzerinde reklam kampanyaları oluştururken bazı hatalardan da kaçınmak gerekiyor. Bu hatalar, reklamların performansının düşmesine neden olduğu gibi, para ve zaman kaybetmenize de neden olacaktır. Bu rehberimizde Adwords kampanyalarında sıkça yapılan hataların üzerinde durarak, kaçınmanız gereken konuları sizinle paylaşacağız.

Yanlış anahtar kelimeler seçmek ve doğru eşleştirmeleri yapmamak

Adwords kampanyalarında anahtar kelimeler büyük önem taşıyor. Sizin için doğru anahtar kelimeleri seçmeniz, reklam kampanyalarınızın performansı için bir hayli önemli bir rol oynuyor. Bu anahtar kelimeleri seçerken de öncelikle siteniz ve ürünlerinizle ilgili kelime gruplarını belirlemeniz gerekmektedir. Adwords kampanyalarınız için doğru anahtar kelimeleri nasıl bulursunuz? isimli rehberimizde konuyla ilgili daha detaylı bilgi bulabilirsiniz.

Anahtar kelimelerinizi seçtikten sonra Adwords üzerinde anahtar kelime eşleştirme seçeneklerini kullanmanız gerekiyor. Adwords’te üç farklı eşleştirme seçeneği bulunmakta.

  • Geniş eşleme: Bu eşleme ayarında, girdiğiniz anahtar kelimelerin herhangi bir sıralaması olması gerekmiyor. Seçtiğiniz kelime grupları farklı varyasyonlar halinde kullanılarak, yapılan aramalar da reklamınızın daha geniş bir yelpazede gösterilmesini sağlıyor.
  • Sıralı eşleme: Belirttiğiniz anahtar kelime sırası odak alınarak, reklamlarınız bu anahtar kelime sıralamasıyla eşleştiği zaman gösteriliyor.
  • Tam eşleme: Bu eşleme özelliğinde ise, tam olarak girdiğiniz anahtar kelimeler odak alınıyor. Arama sonuçlarının bu kelime grubuyla tam örtüşmesi durumunda reklamlarınız gösteriliyor.

Bu eşleşme ayarlarına dikkat etmeniz ve doğru bir eşleme seçmeniz de oldukça önemlidir. Böylelikle reklam bütçenizi daha dengeli bir şekilde kullanmış olursunuz. Anahtar kelime konusunda aşağıdaki rehberlerimizden de faydalanabilirsiniz.

Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç

Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç

Negatif anahtar kelimeler kullanmamak

Kampanyanızla ilgisi olmayan kelime veya kelime grupları, negatif anahtar kelimeler olarak adlandırılıyor. Reklam kampanyalarınızı oluştururken, reklamınızla veya ürünlerinizle ilgili olmayacak negatif kelime seçimlerini yapmanız, reklamlarınızın alakasız arama sorgularında görünmesini engelleyecektir. Böylelikle reklam bütçenizi, alakasız aramalar için harcamamış olursunuz ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Lokasyon ayarı yapmamak

Konum ayarı yapmak, reklamlarınızın gösterileceği alanı belirler. Sitenize gelen trafiği ve en çok satış yaptığınız yaptığınız bölgeleri belirleyerek, hangi şehirlerden ve bölgelerden daha çok talep aldığınızı analiz edebilirsiniz. Bu veriler doğrultusunda da reklamlarınızı farklı konumlara göre ayarlayarak, gösterebilirsiniz. Bunu yapmanız, satış yapmadığınız bölgelerdeki arama sorgularında reklamlarınızın boş yere gösterilmesini engeller. Böylelikle de relam bütçenizi daha dengeli harcamış olursunuz.

Zaman ayarı yapmamak

Adwords kampanyalarında, reklamlarınızın hangi zaman dilimleri içinde gösterileceğini seçebiliyorsunuz. Bu özellik size, alışverişin ve site ziyaretinin yoğun olmadığı saatlerde reklamlarınızın gösterilmemesine yardımcı olur. Gece saatlerinde sitenize gelen trafik az olabilir ya da hafta sonu belli zaman aralıklarında bu ziyaretlerin sayısında azalmalar olabilir.

Reklamlarınıza zaman ayarı yaptığınızda, site trafiğinin ve alışverişin en yoğun olduğu zamanlarda kampanyalarınızın gösterilmesini sağlayabilirsiniz. Bu sayede de reklam bütçenizi daha doğru bir şekilde kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra özel fırsat ve kampanya dönemlerinde de bu ayarı yaparak, reklamlarınızla kampanyalarınızın gösterim sürelerini eşleyebilirsiniz.

Ürün reklamlarında görsel kullanmamak

Ürünlerinizi öne çıkartacak reklam kampanyaları oluşturmaya başladığınızda, bu kampanyalar için görsel kulanmanız oldukça faydalı olacaktır. Arama sorgularında kullanıcılar sizin reklamlarınızla karşılaştıklarında, ürünün nasıl göründüğünü de görmek isteyeceklerdir. Bu görseller, ürün hakkında kullanılan metinden daha çok dikkat çekebiliyor. Bu sebeple de ürün reklamlarınızda görsel kullanmayı ihmal etmemelisiniz.

Doğru sayfaya yönlendirmelerin yapılmaması

Kampanyalarınızı oluşturduğunuzda, bu reklamları doğru landing page’lerle eşleştirmeniz gerekiyor. Kullanıcılar bu reklamlara tıkladıklarında reklamla ilgili olan bir sayfaya gitmek isteyeceklerdir. Reklamla ilgisi olmayan farklı bir sayfaya yönlendiklerinde, siteyi terk edeceklerdir. Bu durumda da siz geri dönüşümlerinizi artıramamış olacağınız gibi, reklam bütçenizi de boşa harcamış olacaksınız.

Doğru sayfalara yönlendirmeler yapmadığınızda, potansiyel satış fırsatını kaçırmış olacaksınızdır. Bu sebeple de reklam kampanyalarınızın linklemelerini yaparken, doğru sayfalara link verdiğinizden emin olun.

Düşük bütçelerle kendi reklamlarınızı vermek ve dijital pazarlamanın diğer alanlarından da yararlanmak isterseniz, hazırladığımız yazı serisine bakabilirsiniz. Bu yazı serisinde, aylık 1000 TL'lik bir bütçe ile nasıl dijital pazarlama çalışmaları yapabileceğinizi anlatıyoruz. Yazı serisini aşağıdaki bağlantıdan okuyabilirsiniz.

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
E-ticaret, dijital pazarlamadan beslenir. Dijital pazarlamadaki yöntemler ise geleneksel yöntemlere göre bazı noktalarda önemli avantajlar sağlar. Örneğin bir billboard reklamında ürününüzü sergileseniz, kaç kişinin o reklam...
23 Mart 2021
Markethinkers
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
E-ticaret sitenizin halihazırda bulunan belirli bir müşteri kitlesi vardır. Bunun dışında bir de hedef kitle olarak belirlediğiniz bir potansiyel müşteri grubu vardır. Dijital pazarlama çalışmalarınızı bu hedef kitleye...
29 Mart 2021
Markethinkers
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan