Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar

7 Şubat 2017
Sinan Oypan

Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün bilinirliğini artırmanıza yardımcı olacağı gibi, sitenize gelen trafik ve geri dönüşüm oranlarını da artırmanızı sağlar.

Adwords üzerinde reklam kampanyaları oluştururken bazı hatalardan da kaçınmak gerekiyor. Bu hatalar, reklamların performansının düşmesine neden olduğu gibi, para ve zaman kaybetmenize de neden olacaktır. Bu rehberimizde Adwords kampanyalarında sıkça yapılan hataların üzerinde durarak, kaçınmanız gereken konuları sizinle paylaşacağız.

Yanlış anahtar kelimeler seçmek ve doğru eşleştirmeleri yapmamak

Adwords kampanyalarında anahtar kelimeler büyük önem taşıyor. Sizin için doğru anahtar kelimeleri seçmeniz, reklam kampanyalarınızın performansı için bir hayli önemli bir rol oynuyor. Bu anahtar kelimeleri seçerken de öncelikle siteniz ve ürünlerinizle ilgili kelime gruplarını belirlemeniz gerekmektedir. Adwords kampanyalarınız için doğru anahtar kelimeleri nasıl bulursunuz? isimli rehberimizde konuyla ilgili daha detaylı bilgi bulabilirsiniz.

Anahtar kelimelerinizi seçtikten sonra Adwords üzerinde anahtar kelime eşleştirme seçeneklerini kullanmanız gerekiyor. Adwords’te üç farklı eşleştirme seçeneği bulunmakta.

  • Geniş eşleme: Bu eşleme ayarında, girdiğiniz anahtar kelimelerin herhangi bir sıralaması olması gerekmiyor. Seçtiğiniz kelime grupları farklı varyasyonlar halinde kullanılarak, yapılan aramalar da reklamınızın daha geniş bir yelpazede gösterilmesini sağlıyor.
  • Sıralı eşleme: Belirttiğiniz anahtar kelime sırası odak alınarak, reklamlarınız bu anahtar kelime sıralamasıyla eşleştiği zaman gösteriliyor.
  • Tam eşleme: Bu eşleme özelliğinde ise, tam olarak girdiğiniz anahtar kelimeler odak alınıyor. Arama sonuçlarının bu kelime grubuyla tam örtüşmesi durumunda reklamlarınız gösteriliyor.

Bu eşleşme ayarlarına dikkat etmeniz ve doğru bir eşleme seçmeniz de oldukça önemlidir. Böylelikle reklam bütçenizi daha dengeli bir şekilde kullanmış olursunuz. Anahtar kelime konusunda aşağıdaki rehberlerimizden de faydalanabilirsiniz.

Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç

Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç

Negatif anahtar kelimeler kullanmamak

Kampanyanızla ilgisi olmayan kelime veya kelime grupları, negatif anahtar kelimeler olarak adlandırılıyor. Reklam kampanyalarınızı oluştururken, reklamınızla veya ürünlerinizle ilgili olmayacak negatif kelime seçimlerini yapmanız, reklamlarınızın alakasız arama sorgularında görünmesini engelleyecektir. Böylelikle reklam bütçenizi, alakasız aramalar için harcamamış olursunuz ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Lokasyon ayarı yapmamak

Konum ayarı yapmak, reklamlarınızın gösterileceği alanı belirler. Sitenize gelen trafiği ve en çok satış yaptığınız yaptığınız bölgeleri belirleyerek, hangi şehirlerden ve bölgelerden daha çok talep aldığınızı analiz edebilirsiniz. Bu veriler doğrultusunda da reklamlarınızı farklı konumlara göre ayarlayarak, gösterebilirsiniz. Bunu yapmanız, satış yapmadığınız bölgelerdeki arama sorgularında reklamlarınızın boş yere gösterilmesini engeller. Böylelikle de relam bütçenizi daha dengeli harcamış olursunuz.

Zaman ayarı yapmamak

Adwords kampanyalarında, reklamlarınızın hangi zaman dilimleri içinde gösterileceğini seçebiliyorsunuz. Bu özellik size, alışverişin ve site ziyaretinin yoğun olmadığı saatlerde reklamlarınızın gösterilmemesine yardımcı olur. Gece saatlerinde sitenize gelen trafik az olabilir ya da hafta sonu belli zaman aralıklarında bu ziyaretlerin sayısında azalmalar olabilir.

Reklamlarınıza zaman ayarı yaptığınızda, site trafiğinin ve alışverişin en yoğun olduğu zamanlarda kampanyalarınızın gösterilmesini sağlayabilirsiniz. Bu sayede de reklam bütçenizi daha doğru bir şekilde kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra özel fırsat ve kampanya dönemlerinde de bu ayarı yaparak, reklamlarınızla kampanyalarınızın gösterim sürelerini eşleyebilirsiniz.

Ürün reklamlarında görsel kullanmamak

Ürünlerinizi öne çıkartacak reklam kampanyaları oluşturmaya başladığınızda, bu kampanyalar için görsel kulanmanız oldukça faydalı olacaktır. Arama sorgularında kullanıcılar sizin reklamlarınızla karşılaştıklarında, ürünün nasıl göründüğünü de görmek isteyeceklerdir. Bu görseller, ürün hakkında kullanılan metinden daha çok dikkat çekebiliyor. Bu sebeple de ürün reklamlarınızda görsel kullanmayı ihmal etmemelisiniz.

Doğru sayfaya yönlendirmelerin yapılmaması

Kampanyalarınızı oluşturduğunuzda, bu reklamları doğru landing page’lerle eşleştirmeniz gerekiyor. Kullanıcılar bu reklamlara tıkladıklarında reklamla ilgili olan bir sayfaya gitmek isteyeceklerdir. Reklamla ilgisi olmayan farklı bir sayfaya yönlendiklerinde, siteyi terk edeceklerdir. Bu durumda da siz geri dönüşümlerinizi artıramamış olacağınız gibi, reklam bütçenizi de boşa harcamış olacaksınız.

Doğru sayfalara yönlendirmeler yapmadığınızda, potansiyel satış fırsatını kaçırmış olacaksınızdır. Bu sebeple de reklam kampanyalarınızın linklemelerini yaparken, doğru sayfalara link verdiğinizden emin olun.

Düşük bütçelerle kendi reklamlarınızı vermek ve dijital pazarlamanın diğer alanlarından da yararlanmak isterseniz, hazırladığımız yazı serisine bakabilirsiniz. Bu yazı serisinde, aylık 1000 TL'lik bir bütçe ile nasıl dijital pazarlama çalışmaları yapabileceğinizi anlatıyoruz. Yazı serisini aşağıdaki bağlantıdan okuyabilirsiniz.

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan