Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar

7 Şubat 2017
Ferad Osman Sali
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar

Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün bilinirliğini artırmanıza yardımcı olacağı gibi, sitenize gelen trafik ve geri dönüşüm oranlarını da artırmanızı sağlar.

Adwords üzerinde reklam kampanyaları oluştururken bazı hatalardan da kaçınmak gerekiyor. Bu hatalar, reklamların performansının düşmesine neden olduğu gibi, para ve zaman kaybetmenize de neden olacaktır. Bu rehberimizde Adwords kampanyalarında sıkça yapılan hataların üzerinde durarak, kaçınmanız gereken konuları sizinle paylaşacağız.

Yanlış anahtar kelimeler seçmek ve doğru eşleştirmeleri yapmamak

Adwords kampanyalarında anahtar kelimeler büyük önem taşıyor. Sizin için doğru anahtar kelimeleri seçmeniz, reklam kampanyalarınızın performansı için bir hayli önemli bir rol oynuyor. Bu anahtar kelimeleri seçerken de öncelikle siteniz ve ürünlerinizle ilgili kelime gruplarını belirlemeniz gerekmektedir. Adwords kampanyalarınız için doğru anahtar kelimeleri nasıl bulursunuz? isimli rehberimizde konuyla ilgili daha detaylı bilgi bulabilirsiniz.

Anahtar kelimelerinizi seçtikten sonra Adwords üzerinde anahtar kelime eşleştirme seçeneklerini kullanmanız gerekiyor. Adwords’te üç farklı eşleştirme seçeneği bulunmakta.

  • Geniş eşleme: Bu eşleme ayarında, girdiğiniz anahtar kelimelerin herhangi bir sıralaması olması gerekmiyor. Seçtiğiniz kelime grupları farklı varyasyonlar halinde kullanılarak, yapılan aramalar da reklamınızın daha geniş bir yelpazede gösterilmesini sağlıyor.
  • Sıralı eşleme: Belirttiğiniz anahtar kelime sırası odak alınarak, reklamlarınız bu anahtar kelime sıralamasıyla eşleştiği zaman gösteriliyor.
  • Tam eşleme: Bu eşleme özelliğinde ise, tam olarak girdiğiniz anahtar kelimeler odak alınıyor. Arama sonuçlarının bu kelime grubuyla tam örtüşmesi durumunda reklamlarınız gösteriliyor.

Bu eşleşme ayarlarına dikkat etmeniz ve doğru bir eşleme seçmeniz de oldukça önemlidir. Böylelikle reklam bütçenizi daha dengeli bir şekilde kullanmış olursunuz. Anahtar kelime konusunda aşağıdaki rehberlerimizden de faydalanabilirsiniz.

Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç

Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç

Negatif anahtar kelimeler kullanmamak

Kampanyanızla ilgisi olmayan kelime veya kelime grupları, negatif anahtar kelimeler olarak adlandırılıyor. Reklam kampanyalarınızı oluştururken, reklamınızla veya ürünlerinizle ilgili olmayacak negatif kelime seçimlerini yapmanız, reklamlarınızın alakasız arama sorgularında görünmesini engelleyecektir. Böylelikle reklam bütçenizi, alakasız aramalar için harcamamış olursunuz ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Lokasyon ayarı yapmamak

Konum ayarı yapmak, reklamlarınızın gösterileceği alanı belirler. Sitenize gelen trafiği ve en çok satış yaptığınız yaptığınız bölgeleri belirleyerek, hangi şehirlerden ve bölgelerden daha çok talep aldığınızı analiz edebilirsiniz. Bu veriler doğrultusunda da reklamlarınızı farklı konumlara göre ayarlayarak, gösterebilirsiniz. Bunu yapmanız, satış yapmadığınız bölgelerdeki arama sorgularında reklamlarınızın boş yere gösterilmesini engeller. Böylelikle de relam bütçenizi daha dengeli harcamış olursunuz.

Zaman ayarı yapmamak

Adwords kampanyalarında, reklamlarınızın hangi zaman dilimleri içinde gösterileceğini seçebiliyorsunuz. Bu özellik size, alışverişin ve site ziyaretinin yoğun olmadığı saatlerde reklamlarınızın gösterilmemesine yardımcı olur. Gece saatlerinde sitenize gelen trafik az olabilir ya da hafta sonu belli zaman aralıklarında bu ziyaretlerin sayısında azalmalar olabilir.

Reklamlarınıza zaman ayarı yaptığınızda, site trafiğinin ve alışverişin en yoğun olduğu zamanlarda kampanyalarınızın gösterilmesini sağlayabilirsiniz. Bu sayede de reklam bütçenizi daha doğru bir şekilde kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra özel fırsat ve kampanya dönemlerinde de bu ayarı yaparak, reklamlarınızla kampanyalarınızın gösterim sürelerini eşleyebilirsiniz.

Ürün reklamlarında görsel kullanmamak

Ürünlerinizi öne çıkartacak reklam kampanyaları oluşturmaya başladığınızda, bu kampanyalar için görsel kulanmanız oldukça faydalı olacaktır. Arama sorgularında kullanıcılar sizin reklamlarınızla karşılaştıklarında, ürünün nasıl göründüğünü de görmek isteyeceklerdir. Bu görseller, ürün hakkında kullanılan metinden daha çok dikkat çekebiliyor. Bu sebeple de ürün reklamlarınızda görsel kullanmayı ihmal etmemelisiniz.

Doğru sayfaya yönlendirmelerin yapılmaması

Kampanyalarınızı oluşturduğunuzda, bu reklamları doğru landing page’lerle eşleştirmeniz gerekiyor. Kullanıcılar bu reklamlara tıkladıklarında reklamla ilgili olan bir sayfaya gitmek isteyeceklerdir. Reklamla ilgisi olmayan farklı bir sayfaya yönlendiklerinde, siteyi terk edeceklerdir. Bu durumda da siz geri dönüşümlerinizi artıramamış olacağınız gibi, reklam bütçenizi de boşa harcamış olacaksınız.

Doğru sayfalara yönlendirmeler yapmadığınızda, potansiyel satış fırsatını kaçırmış olacaksınızdır. Bu sebeple de reklam kampanyalarınızın linklemelerini yaparken, doğru sayfalara link verdiğinizden emin olun.

Düşük bütçelerle kendi reklamlarınızı vermek ve dijital pazarlamanın diğer alanlarından da yararlanmak isterseniz, hazırladığımız yazı serisine bakabilirsiniz. Bu yazı serisinde, aylık 1000 TL'lik bir bütçe ile nasıl dijital pazarlama çalışmaları yapabileceğinizi anlatıyoruz. Yazı serisini aşağıdaki bağlantıdan okuyabilirsiniz.

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Instagram Mağaza Açma Rehberi
Instagram Mağaza Açma Rehberi
Facebook’un en az sosyal medya yanı kadar güçlü olan marketplace tarafı, ticaretin dijital olan her ortamda gerçekleşebileceğinin mümkün olduğunu gösterdi. Bu yüzden Facebook temelinde Instagram’a da e-ticareti destekleyen...
9 Aralık 2021
IdeaSoft
Call to Action (CTA) Nedir? Ne İçin Kullanılır?
Call to Action (CTA) Nedir? Ne İçin Kullanılır?
Başta e-ticaret siteleri olmak üzere pek çok yerde karşınıza bazı klişe kelime öbekleri çıkabilir. E-ticaret sitesi sahibi olarak kullandığınız ya da online alışveriş müşterisi olarak karşılaştığınız bu sık kullanılan...
11 Mart 2022
Savaş Çetinkaya
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz sonuçları...
8 Temmuz 2016
Ferad Osman Sali
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Ferad Osman Sali
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
IdeaSoft