Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar

7 Şubat 2017
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar

Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün bilinirliğini artırmanıza yardımcı olacağı gibi, sitenize gelen trafik ve geri dönüşüm oranlarını da artırmanızı sağlar.

Adwords üzerinde reklam kampanyaları oluştururken bazı hatalardan da kaçınmak gerekiyor. Bu hatalar, reklamların performansının düşmesine neden olduğu gibi, para ve zaman kaybetmenize de neden olacaktır. Bu rehberimizde Adwords kampanyalarında sıkça yapılan hataların üzerinde durarak, kaçınmanız gereken konuları sizinle paylaşacağız.

Yanlış anahtar kelimeler seçmek ve doğru eşleştirmeleri yapmamak

Adwords kampanyalarında anahtar kelimeler büyük önem taşıyor. Sizin için doğru anahtar kelimeleri seçmeniz, reklam kampanyalarınızın performansı için bir hayli önemli bir rol oynuyor. Bu anahtar kelimeleri seçerken de öncelikle siteniz ve ürünlerinizle ilgili kelime gruplarını belirlemeniz gerekmektedir. Adwords kampanyalarınız için doğru anahtar kelimeleri nasıl bulursunuz? isimli rehberimizde konuyla ilgili daha detaylı bilgi bulabilirsiniz.

Anahtar kelimelerinizi seçtikten sonra Adwords üzerinde anahtar kelime eşleştirme seçeneklerini kullanmanız gerekiyor. Adwords’te üç farklı eşleştirme seçeneği bulunmakta.

  • Geniş eşleme: Bu eşleme ayarında, girdiğiniz anahtar kelimelerin herhangi bir sıralaması olması gerekmiyor. Seçtiğiniz kelime grupları farklı varyasyonlar halinde kullanılarak, yapılan aramalar da reklamınızın daha geniş bir yelpazede gösterilmesini sağlıyor.
  • Sıralı eşleme: Belirttiğiniz anahtar kelime sırası odak alınarak, reklamlarınız bu anahtar kelime sıralamasıyla eşleştiği zaman gösteriliyor.
  • Tam eşleme: Bu eşleme özelliğinde ise, tam olarak girdiğiniz anahtar kelimeler odak alınıyor. Arama sonuçlarının bu kelime grubuyla tam örtüşmesi durumunda reklamlarınız gösteriliyor.

Bu eşleşme ayarlarına dikkat etmeniz ve doğru bir eşleme seçmeniz de oldukça önemlidir. Böylelikle reklam bütçenizi daha dengeli bir şekilde kullanmış olursunuz. Anahtar kelime konusunda aşağıdaki rehberlerimizden de faydalanabilirsiniz.

Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç

Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç

Negatif anahtar kelimeler kullanmamak

Kampanyanızla ilgisi olmayan kelime veya kelime grupları, negatif anahtar kelimeler olarak adlandırılıyor. Reklam kampanyalarınızı oluştururken, reklamınızla veya ürünlerinizle ilgili olmayacak negatif kelime seçimlerini yapmanız, reklamlarınızın alakasız arama sorgularında görünmesini engelleyecektir. Böylelikle reklam bütçenizi, alakasız aramalar için harcamamış olursunuz ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Lokasyon ayarı yapmamak

Konum ayarı yapmak, reklamlarınızın gösterileceği alanı belirler. Sitenize gelen trafiği ve en çok satış yaptığınız yaptığınız bölgeleri belirleyerek, hangi şehirlerden ve bölgelerden daha çok talep aldığınızı analiz edebilirsiniz. Bu veriler doğrultusunda da reklamlarınızı farklı konumlara göre ayarlayarak, gösterebilirsiniz. Bunu yapmanız, satış yapmadığınız bölgelerdeki arama sorgularında reklamlarınızın boş yere gösterilmesini engeller. Böylelikle de relam bütçenizi daha dengeli harcamış olursunuz.

Zaman ayarı yapmamak

Adwords kampanyalarında, reklamlarınızın hangi zaman dilimleri içinde gösterileceğini seçebiliyorsunuz. Bu özellik size, alışverişin ve site ziyaretinin yoğun olmadığı saatlerde reklamlarınızın gösterilmemesine yardımcı olur. Gece saatlerinde sitenize gelen trafik az olabilir ya da hafta sonu belli zaman aralıklarında bu ziyaretlerin sayısında azalmalar olabilir.

Reklamlarınıza zaman ayarı yaptığınızda, site trafiğinin ve alışverişin en yoğun olduğu zamanlarda kampanyalarınızın gösterilmesini sağlayabilirsiniz. Bu sayede de reklam bütçenizi daha doğru bir şekilde kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra özel fırsat ve kampanya dönemlerinde de bu ayarı yaparak, reklamlarınızla kampanyalarınızın gösterim sürelerini eşleyebilirsiniz.

Ürün reklamlarında görsel kullanmamak

Ürünlerinizi öne çıkartacak reklam kampanyaları oluşturmaya başladığınızda, bu kampanyalar için görsel kulanmanız oldukça faydalı olacaktır. Arama sorgularında kullanıcılar sizin reklamlarınızla karşılaştıklarında, ürünün nasıl göründüğünü de görmek isteyeceklerdir. Bu görseller, ürün hakkında kullanılan metinden daha çok dikkat çekebiliyor. Bu sebeple de ürün reklamlarınızda görsel kullanmayı ihmal etmemelisiniz.

Doğru sayfaya yönlendirmelerin yapılmaması

Kampanyalarınızı oluşturduğunuzda, bu reklamları doğru landing page’lerle eşleştirmeniz gerekiyor. Kullanıcılar bu reklamlara tıkladıklarında reklamla ilgili olan bir sayfaya gitmek isteyeceklerdir. Reklamla ilgisi olmayan farklı bir sayfaya yönlendiklerinde, siteyi terk edeceklerdir. Bu durumda da siz geri dönüşümlerinizi artıramamış olacağınız gibi, reklam bütçenizi de boşa harcamış olacaksınız.

Doğru sayfalara yönlendirmeler yapmadığınızda, potansiyel satış fırsatını kaçırmış olacaksınızdır. Bu sebeple de reklam kampanyalarınızın linklemelerini yaparken, doğru sayfalara link verdiğinizden emin olun.

Düşük bütçelerle kendi reklamlarınızı vermek ve dijital pazarlamanın diğer alanlarından da yararlanmak isterseniz, hazırladığımız yazı serisine bakabilirsiniz. Bu yazı serisinde, aylık 1000 TL'lik bir bütçe ile nasıl dijital pazarlama çalışmaları yapabileceğinizi anlatıyoruz. Yazı serisini aşağıdaki bağlantıdan okuyabilirsiniz.

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
URL nedir? Ne İşe Yarar?
URL nedir? Ne İşe Yarar?
İnternet insan hayatına ilk girdiğinde günümüzdeki kadar derin ve kapsamlı değildi. Fakat yine de her bir sayfanın kendine özgü özellikleri vardı. Bu durum günümüzde de geçerliliğini korumaktadır. Tarayıcınızdan girdiğiniz bir...
6 Ağustos 2021
Markethinkers
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması,...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Alibaba ve AliExpress Satış Yapmak Rehberi 2021
Alibaba ve AliExpress Satış Yapmak Rehberi 2021
AliExpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / AliExpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi 2021
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi 2021
GittiGidiyor mağaza açma diğer bir deyişle GittiGidiyor dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. GittiGidiyor’da mağaza açmak ve kendi ürünlerini pazaryerinde satmak isteyen birçok kişi bulunuyor....
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin