Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

29 Aralık 2017
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın almaya yönlendirmek için kullanılan bu yöntem, satışlarınızı artırmak için faydalı bir strateji olabilir.

Aciliyet hissi uyandırmak nedir?

Tüketicilerin satın alma psikolojisini etkileyen önemli bir faktör olan, bir şeyleri (fırsatı, kampanyayı vb.) kaçırma etkisi, satın alma kararlarında aciliyet hissi uyandırır. Bu aciliyet hissini uyandırmak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesini sağlar.

Aciliyet duygusu neden önemlidir?

Web siteniz üzerinde ya da sosyal mecralardaki pazarlama çalışmalarınızda doğru adımları atarak, sunduğunuz fırsatların belli bir sürede sona ereceğini belirtmek ve tüketicilerin bu fırsatları kaçırma ihtimalleri olduğunu belirtmek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlar. Bu sebeple de bu aciliyet hissi, e-ticarette satışları artırmak için önemli bir stratejidir. Bu aciliyet hissini uyandırmak için kullanılabilecek farklı yöntemler bulunuyor. Bu yöntemler ise:

Birşeyleri kaçırma korkusu

Tüketicileri en çok etkileyen faktörlerden biri, bir fırsatı ya da kampanyayı kaçırma korkusudur. Özellikle onların ilgi alanlarına hitap eden bir ürün de böyle bir duygunun tetiklenmesi, onları daha hızlı bir şekilde harekete geçirecektir. Korku faktörünü kullanmak için, kampanyalarınızı belli bir zamanla limitleyebilir ya da elinizdeki stok sayılarını göstererek, stoğun yakında tükeneceği hissini verebilirsiniz.

Geri sayım özelliği kullanmak

Aciliyet ve korku hissini tetiklemek için web sitenizde, kampanyalarınızı bir geri sayım aracı kullanarak gösterebilirsiniz. Bu geri sayım aracı kampanyanın bitişini göstereceği için aciliyet hissini uyandıracaktır. Bunun yanı sıra e-posta pazarlama çalışmalarınızda da interaktif uygulamalar kullanarak, bu geri sayım araçlarını e-postalarınıza ekleyebilirsiniz. Böylelikle e-postaları gören kullanıcılar kampanya süresinin geçişini görebilirler. lightning-deals Kullanılabilecek bir diğer yöntem de, eğer ürün bazında indirim uyguluyorsanız, ürün sayfalarında bu geri sayım araçlarını kullanabilirsiniz. Böylelikle sitenizi gezen kişiler kampanyalı ürünlerde bu geri sayım araçlarını görerek, indirim bitiş süresini görebilirler.

Zamanla ilgili kelimeler kullanın

zulily-scarcity Zaman vurgusu yapmak da oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmalarınızda eyleme çağrı ifadelerinde zamanı vurgulamanız oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmalarının yanı sıra özellikle ürün sayfalarında stoğu tükenen ürünlerin yanında bu zaman kelimelerini kullanmak da aciliyet duygusu oluşturmanıza yardımcı olur.

Yarışma ve ödüllerle rekabet yaratın

E-ticarette oyunlaştırma tüketicilerle etkileşimi artırmak için oldukla etkili yöntemlerden biridir. Bu oyunlaştırma konseptini aciliyet hissine dönüştürmek de satışlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir. Bu etkiyi yaratmak için sosyal mecralarda yarışmalar düzenleyebilir, yarışma sonucunda bir ödül ya da indirim kuponu gibi fırsatlar sunabilir ve katılım için belli bir zaman limiti ekleyebilirsiniz. Yarışmanın birincisi için belli kriterler sunarak, tüketiciler arasında rekabet oluşturma yoluna gidebilirsiniz. Böylelikle hem belli bir zaman dilimi içerisinde onları bu fırsatı değerlendirmeye yönlendirir hem de onları kendi aralarında rekabet etmeye yönlendirirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Kitap Satışı Nasıl Yapılır? Online Kitap Satışı Yöntemleri Nelerdir?
İnternet Üzerinden Kitap Satışı Nasıl Yapılır? Online Kitap Satışı Yöntemleri Nelerdir?
Bugün dünyanın en büyük şirketlerinden biri olarak kabul edilen, online alışveriş deyince akla gelen ilk isim belki de Amazon. Fakat Amazon ile ilgili zaman zaman unutulan bir gerçek var. O da, bu sitenin 1994 yılında kurulduğunda...
10 Şubat 2022
Markethinkers
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem,...
3 Şubat 2019
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Video düzenleme programları, masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarınızda (PC) e-ticaret siteniz için videoları düzenlemenize yardımcı olmakta. Özellikle video içerik üretmek ancak bir ajans ya da influencer ile çalışmak için...
12 Haziran 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın