E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın almaya yönlendirmek için kullanılan bu yöntem, satışlarınızı artırmak için faydalı bir strateji olabilir.
Kullanılabilecek bir diğer yöntem de, eğer ürün bazında indirim uyguluyorsanız, ürün sayfalarında bu geri sayım araçlarını kullanabilirsiniz. Böylelikle sitenizi gezen kişiler kampanyalı ürünlerde bu geri sayım araçlarını görerek, indirim bitiş süresini görebilirler.
Zaman vurgusu yapmak da oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmalarınızda eyleme çağrı ifadelerinde zamanı vurgulamanız oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmalarının yanı sıra özellikle ürün sayfalarında stoğu tükenen ürünlerin yanında bu zaman kelimelerini kullanmak da aciliyet duygusu oluşturmanıza yardımcı olur.
Aciliyet hissi uyandırmak nedir?
Tüketicilerin satın alma psikolojisini etkileyen önemli bir faktör olan, bir şeyleri (fırsatı, kampanyayı vb.) kaçırma etkisi, satın alma kararlarında aciliyet hissi uyandırır. Bu aciliyet hissini uyandırmak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesini sağlar.Aciliyet duygusu neden önemlidir?
Web siteniz üzerinde ya da sosyal mecralardaki pazarlama çalışmalarınızda doğru adımları atarak, sunduğunuz fırsatların belli bir sürede sona ereceğini belirtmek ve tüketicilerin bu fırsatları kaçırma ihtimalleri olduğunu belirtmek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlar. Bu sebeple de bu aciliyet hissi, e-ticarette satışları artırmak için önemli bir stratejidir. Bu aciliyet hissini uyandırmak için kullanılabilecek farklı yöntemler bulunuyor. Bu yöntemler ise:Birşeyleri kaçırma korkusu
Tüketicileri en çok etkileyen faktörlerden biri, bir fırsatı ya da kampanyayı kaçırma korkusudur. Özellikle onların ilgi alanlarına hitap eden bir ürün de böyle bir duygunun tetiklenmesi, onları daha hızlı bir şekilde harekete geçirecektir. Korku faktörünü kullanmak için, kampanyalarınızı belli bir zamanla limitleyebilir ya da elinizdeki stok sayılarını göstererek, stoğun yakında tükeneceği hissini verebilirsiniz.Geri sayım özelliği kullanmak
Aciliyet ve korku hissini tetiklemek için web sitenizde, kampanyalarınızı bir geri sayım aracı kullanarak gösterebilirsiniz. Bu geri sayım aracı kampanyanın bitişini göstereceği için aciliyet hissini uyandıracaktır. Bunun yanı sıra e-posta pazarlama çalışmalarınızda da interaktif uygulamalar kullanarak, bu geri sayım araçlarını e-postalarınıza ekleyebilirsiniz. Böylelikle e-postaları gören kullanıcılar kampanya süresinin geçişini görebilirler.
Zamanla ilgili kelimeler kullanın

Yarışma ve ödüllerle rekabet yaratın
E-ticarette oyunlaştırma tüketicilerle etkileşimi artırmak için oldukla etkili yöntemlerden biridir. Bu oyunlaştırma konseptini aciliyet hissine dönüştürmek de satışlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir. Bu etkiyi yaratmak için sosyal mecralarda yarışmalar düzenleyebilir, yarışma sonucunda bir ödül ya da indirim kuponu gibi fırsatlar sunabilir ve katılım için belli bir zaman limiti ekleyebilirsiniz. Yarışmanın birincisi için belli kriterler sunarak, tüketiciler arasında rekabet oluşturma yoluna gidebilirsiniz. Böylelikle hem belli bir zaman dilimi içerisinde onları bu fırsatı değerlendirmeye yönlendirir hem de onları kendi aralarında rekabet etmeye yönlendirirsiniz.İçindekiler
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
E-ticarete başlayın
En Çok Okunan Yazılar
Popüler Videolar
Benzer yazılar