Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

29 Aralık 2017
Sinan Oypan

E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın almaya yönlendirmek için kullanılan bu yöntem, satışlarınızı artırmak için faydalı bir strateji olabilir.

Aciliyet hissi uyandırmak nedir?

Tüketicilerin satın alma psikolojisini etkileyen önemli bir faktör olan, bir şeyleri (fırsatı, kampanyayı vb.) kaçırma etkisi, satın alma kararlarında aciliyet hissi uyandırır. Bu aciliyet hissini uyandırmak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesini sağlar.

Aciliyet duygusu neden önemlidir?

Web siteniz üzerinde ya da sosyal mecralardaki pazarlama çalışmalarınızda doğru adımları atarak, sunduğunuz fırsatların belli bir sürede sona ereceğini belirtmek ve tüketicilerin bu fırsatları kaçırma ihtimalleri olduğunu belirtmek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlar. Bu sebeple de bu aciliyet hissi, e-ticarette satışları artırmak için önemli bir stratejidir.

Bu aciliyet hissini uyandırmak için kullanılabilecek farklı yöntemler bulunuyor. Bu yöntemler ise:

Birşeyleri kaçırma korkusu

Tüketicileri en çok etkileyen faktörlerden biri, bir fırsatı ya da kampanyayı kaçırma korkusudur. Özellikle onların ilgi alanlarına hitap eden bir ürün de böyle bir duygunun tetiklenmesi, onları daha hızlı bir şekilde harekete geçirecektir. Korku faktörünü kullanmak için, kampanyalarınızı belli bir zamanla limitleyebilir ya da elinizdeki stok sayılarını göstererek, stoğun yakında tükeneceği hissini verebilirsiniz.

Geri sayım özelliği kullanmak

Aciliyet ve korku hissini tetiklemek için web sitenizde, kampanyalarınızı bir geri sayım aracı kullanarak gösterebilirsiniz. Bu geri sayım aracı kampanyanın bitişini göstereceği için aciliyet hissini uyandıracaktır. Bunun yanı sıra e-posta pazarlama çalışmalarınızda da interaktif uygulamalar kullanarak, bu geri sayım araçlarını e-postalarınıza ekleyebilirsiniz. Böylelikle e-postaları gören kullanıcılar kampanya süresinin geçişini görebilirler.

lightning-deals

Kullanılabilecek bir diğer yöntem de, eğer ürün bazında indirim uyguluyorsanız, ürün sayfalarında bu geri sayım araçlarını kullanabilirsiniz. Böylelikle sitenizi gezen kişiler kampanyalı ürünlerde bu geri sayım araçlarını görerek, indirim bitiş süresini görebilirler.

Zamanla ilgili kelimeler kullanın

zulily-scarcity

Zaman vurgusu yapmak da oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmalarınızda eyleme çağrı ifadelerinde zamanı vurgulamanız oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmalarının yanı sıra özellikle ürün sayfalarında stoğu tükenen ürünlerin yanında bu zaman kelimelerini kullanmak da aciliyet duygusu oluşturmanıza yardımcı olur.

Yarışma ve ödüllerle rekabet yaratın

E-ticarette oyunlaştırma tüketicilerle etkileşimi artırmak için oldukla etkili yöntemlerden biridir. Bu oyunlaştırma konseptini aciliyet hissine dönüştürmek de satışlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir. Bu etkiyi yaratmak için sosyal mecralarda yarışmalar düzenleyebilir, yarışma sonucunda bir ödül ya da indirim kuponu gibi fırsatlar sunabilir ve katılım için belli bir zaman limiti ekleyebilirsiniz. Yarışmanın birincisi için belli kriterler sunarak, tüketiciler arasında rekabet oluşturma yoluna gidebilirsiniz. Böylelikle hem belli bir zaman dilimi içerisinde onları bu fırsatı değerlendirmeye yönlendirir hem de onları kendi aralarında rekabet etmeye yönlendirirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan...
12 Nisan 2017
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizde birçok farklı amaçla kullanılabilmekte. Bu amaçlardan biri de kullanıcıların marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamalarını geliştirmektir. Ürün ve marka bilinirliğini...
9 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?
İnternetten alışveriş trendlerine 2019 yılında dikkat etmek, tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını analiz etmek ve onların beklentilerini anlamak, e-ticaret firmaları için oldukça önemli olacak. E-ticaretteki rekabetin...
23 Aralık 2018
Sinan Oypan
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor. Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların...
1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan