fbpx

Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

29 Aralık 2017
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın almaya yönlendirmek için kullanılan bu yöntem, satışlarınızı artırmak için faydalı bir strateji olabilir.

Aciliyet hissi uyandırmak nedir?

Tüketicilerin satın alma psikolojisini etkileyen önemli bir faktör olan, bir şeyleri (fırsatı, kampanyayı vb.) kaçırma etkisi, satın alma kararlarında aciliyet hissi uyandırır. Bu aciliyet hissini uyandırmak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesini sağlar.

Aciliyet duygusu neden önemlidir?

Web siteniz üzerinde ya da sosyal mecralardaki pazarlama çalışmalarınızda doğru adımları atarak, sunduğunuz fırsatların belli bir sürede sona ereceğini belirtmek ve tüketicilerin bu fırsatları kaçırma ihtimalleri olduğunu belirtmek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlar. Bu sebeple de bu aciliyet hissi, e-ticarette satışları artırmak için önemli bir stratejidir.

Bu aciliyet hissini uyandırmak için kullanılabilecek farklı yöntemler bulunuyor. Bu yöntemler ise:

Birşeyleri kaçırma korkusu

Tüketicileri en çok etkileyen faktörlerden biri, bir fırsatı ya da kampanyayı kaçırma korkusudur. Özellikle onların ilgi alanlarına hitap eden bir ürün de böyle bir duygunun tetiklenmesi, onları daha hızlı bir şekilde harekete geçirecektir. Korku faktörünü kullanmak için, kampanyalarınızı belli bir zamanla limitleyebilir ya da elinizdeki stok sayılarını göstererek, stoğun yakında tükeneceği hissini verebilirsiniz.

Geri sayım özelliği kullanmak

Aciliyet ve korku hissini tetiklemek için web sitenizde, kampanyalarınızı bir geri sayım aracı kullanarak gösterebilirsiniz. Bu geri sayım aracı kampanyanın bitişini göstereceği için aciliyet hissini uyandıracaktır. Bunun yanı sıra e-posta pazarlama çalışmalarınızda da interaktif uygulamalar kullanarak, bu geri sayım araçlarını e-postalarınıza ekleyebilirsiniz. Böylelikle e-postaları gören kullanıcılar kampanya süresinin geçişini görebilirler.

lightning-deals

Kullanılabilecek bir diğer yöntem de, eğer ürün bazında indirim uyguluyorsanız, ürün sayfalarında bu geri sayım araçlarını kullanabilirsiniz. Böylelikle sitenizi gezen kişiler kampanyalı ürünlerde bu geri sayım araçlarını görerek, indirim bitiş süresini görebilirler.

Zamanla ilgili kelimeler kullanın

zulily-scarcity

Zaman vurgusu yapmak da oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmalarınızda eyleme çağrı ifadelerinde zamanı vurgulamanız oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmalarının yanı sıra özellikle ürün sayfalarında stoğu tükenen ürünlerin yanında bu zaman kelimelerini kullanmak da aciliyet duygusu oluşturmanıza yardımcı olur.

Yarışma ve ödüllerle rekabet yaratın

E-ticarette oyunlaştırma tüketicilerle etkileşimi artırmak için oldukla etkili yöntemlerden biridir. Bu oyunlaştırma konseptini aciliyet hissine dönüştürmek de satışlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir. Bu etkiyi yaratmak için sosyal mecralarda yarışmalar düzenleyebilir, yarışma sonucunda bir ödül ya da indirim kuponu gibi fırsatlar sunabilir ve katılım için belli bir zaman limiti ekleyebilirsiniz. Yarışmanın birincisi için belli kriterler sunarak, tüketiciler arasında rekabet oluşturma yoluna gidebilirsiniz. Böylelikle hem belli bir zaman dilimi içerisinde onları bu fırsatı değerlendirmeye yönlendirir hem de onları kendi aralarında rekabet etmeye yönlendirirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle...
4 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Markethinkers
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medya krizleri nasıl çözülür? Sosyal medya kriz yönetimi sırasında dikkat etmeniz gerekenler nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlama, e-ticaret...
26 Mart 2017
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
En trend Youtube video fikirleri
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi....
8 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan