Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

29 Aralık 2017
Sinan Oypan

E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın almaya yönlendirmek için kullanılan bu yöntem, satışlarınızı artırmak için faydalı bir strateji olabilir.

Aciliyet hissi uyandırmak nedir?

Tüketicilerin satın alma psikolojisini etkileyen önemli bir faktör olan, bir şeyleri (fırsatı, kampanyayı vb.) kaçırma etkisi, satın alma kararlarında aciliyet hissi uyandırır. Bu aciliyet hissini uyandırmak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesini sağlar.

Aciliyet duygusu neden önemlidir?

Web siteniz üzerinde ya da sosyal mecralardaki pazarlama çalışmalarınızda doğru adımları atarak, sunduğunuz fırsatların belli bir sürede sona ereceğini belirtmek ve tüketicilerin bu fırsatları kaçırma ihtimalleri olduğunu belirtmek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlar. Bu sebeple de bu aciliyet hissi, e-ticarette satışları artırmak için önemli bir stratejidir.

Bu aciliyet hissini uyandırmak için kullanılabilecek farklı yöntemler bulunuyor. Bu yöntemler ise:

Birşeyleri kaçırma korkusu

Tüketicileri en çok etkileyen faktörlerden biri, bir fırsatı ya da kampanyayı kaçırma korkusudur. Özellikle onların ilgi alanlarına hitap eden bir ürün de böyle bir duygunun tetiklenmesi, onları daha hızlı bir şekilde harekete geçirecektir. Korku faktörünü kullanmak için, kampanyalarınızı belli bir zamanla limitleyebilir ya da elinizdeki stok sayılarını göstererek, stoğun yakında tükeneceği hissini verebilirsiniz.

Geri sayım özelliği kullanmak

Aciliyet ve korku hissini tetiklemek için web sitenizde, kampanyalarınızı bir geri sayım aracı kullanarak gösterebilirsiniz. Bu geri sayım aracı kampanyanın bitişini göstereceği için aciliyet hissini uyandıracaktır. Bunun yanı sıra e-posta pazarlama çalışmalarınızda da interaktif uygulamalar kullanarak, bu geri sayım araçlarını e-postalarınıza ekleyebilirsiniz. Böylelikle e-postaları gören kullanıcılar kampanya süresinin geçişini görebilirler.

lightning-deals

Kullanılabilecek bir diğer yöntem de, eğer ürün bazında indirim uyguluyorsanız, ürün sayfalarında bu geri sayım araçlarını kullanabilirsiniz. Böylelikle sitenizi gezen kişiler kampanyalı ürünlerde bu geri sayım araçlarını görerek, indirim bitiş süresini görebilirler.

Zamanla ilgili kelimeler kullanın

zulily-scarcity

Zaman vurgusu yapmak da oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmalarınızda eyleme çağrı ifadelerinde zamanı vurgulamanız oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmalarının yanı sıra özellikle ürün sayfalarında stoğu tükenen ürünlerin yanında bu zaman kelimelerini kullanmak da aciliyet duygusu oluşturmanıza yardımcı olur.

Yarışma ve ödüllerle rekabet yaratın

E-ticarette oyunlaştırma tüketicilerle etkileşimi artırmak için oldukla etkili yöntemlerden biridir. Bu oyunlaştırma konseptini aciliyet hissine dönüştürmek de satışlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir. Bu etkiyi yaratmak için sosyal mecralarda yarışmalar düzenleyebilir, yarışma sonucunda bir ödül ya da indirim kuponu gibi fırsatlar sunabilir ve katılım için belli bir zaman limiti ekleyebilirsiniz. Yarışmanın birincisi için belli kriterler sunarak, tüketiciler arasında rekabet oluşturma yoluna gidebilirsiniz. Böylelikle hem belli bir zaman dilimi içerisinde onları bu fırsatı değerlendirmeye yönlendirir hem de onları kendi aralarında rekabet etmeye yönlendirirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor. Mobil kullanımının bu...
13 Mart 2017
Sinan Oypan
E ticaret nasıl yapılır ve aşamaları nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satiş, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
Anneler Günü’nde satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz pazarlama taktikleri
Anneler Günü, e-ticaret firmalarının satışlarını artırmaları için yararlanabilecekleri özel günlerden biri. Farklı gruplardaki tüketiciler, bu özel günde anneleri için farklı hediye arayışlarına girebiliyor ve firmalar da...
7 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan