Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri

8 Mart 2018
Sinan Oypan

Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri

E-posta pazarlama e-ticaret firmaları için önemli bir rol oynuyor. Doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatının yanı sıra kişiselleştirilmiş mesajlar gönderme imkanının da olması e-postaları önemli bir hale getiriyor. E-posta gönderimlerinden alınan geri dönüşümlerin de diğer pazarlama kanallarından daha fazla olduğunu unutmamak gerekiyor. Ancak bu çalışmaların doğru yapılmaması e-posta abonelerinizin, listelerinizden çıkmasına neden olabiliyor. Genellikle abonelikten çıkmaya sebep olan ortak sebepler bulunuyor. E-ticaret firmaları e-posta çalışmalarında iyi sonuçlar almak ve geri dönüşümlerini yükseltmek istiyorlarsa bu hatalardan kaçınmalılar.

Bir değer sunmamak

Abonelikten çıkma sebeplerinden biri kullanıcılara bir değer sunamıyor olmaktır. Kullanıcıların e-posta listenize abone olmasının sebeplerinden biri de kendilerine değer katacak bilgiler almaktır. Abonelerinize ilgi çekici ve farklı içerikler sunmamanız, onların bu listelerden ayrılmalarına neden olacaktır.

Bu sorun genellikler, paylaşacak farklı bir içerik olmadan, sadece e-posta gönderimi yapmak amacıyla gönderilen, planlanması ve stratejisi belirlenmemiş e-postalar nedeniyle yaşanır. Bu sebeple de bir planınızın olması ve hangi zaman aralığında ne tür içerikler göndereceğinizi önceden belirlemelisiniz. Elinizde yeni bir bilgi, kampanya ya da fırsat yoksa, eski içeriklerinizi kullanıcılara göndermenizin bir anlamı olmayacaktır.

Mobile uyumlu tasarımlarınızın olmaması

Kullanıcılar artık e-postalarını çoğunlukla mobil cihazlarından kontrol ediyor. Bu sebeple de e-posta tasarımlarınızın mobile uyumlu olması çok önemli. Gönderilerinizin mobil cihazlarda iyi görünmemesi ve ekran boyutlarının uyumlu olmaması, içeriklerinizin rahat bir şekilde okunmasını engelleyecektir. Kullanıcı deneyimi problemleri nedeniyle de kullanıcılar e-posta listelerinizden ayrılabilirler.

Çok sık gönderim yapılması

Çok fazla gönderim yapmak da kullanıcıları sıkacaktır. Gün içerisinde farklı firmalardan veya kişisel kullanımlardan dolayı kullanıcılar çok fazla e-posta alabiliyor olabilirler. Bunlara ek olarak sürekli olarak sizin de gönderim yapmanız da kullanıcıları rahatsız edecektir. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi farklı ve ilgi çekici bilgiler sunamadığınız sürece e-posta gönderimleri yapmamanız daha faydalıdır. Bu sıklığı ayarlamak için de bir planınızın olması gerekir. Elinizde gönderim yapabilecek farklı içerikler olsa dahi yine de bunları planlamanız ve e-posta gönderim sıklığınızı düşürmeniz iyi olacaktır. Kullanıcıları çok hem rahatsız etmemek hem de onları sıkmamak için, gönderi sıklığınızı azaltmanız önemlidir.

E-posta tasarımlarınız çok karmaşık olabilir

Sade ve kolay okunan e-posta tasarımları hazırlamanız da oldukça önemlidir. Kullanıcılar bu e-postalar üzerinde çok fazla zaman geçirmek istemeyeceklerdir; bu sebeple de onlara hızlı bir şekilde bilgi vermeniz gerekir. Tasarımlarınızı sadeleştirmeniz, metinler yerine görsel öğelere yer vermeniz, e-postalarınızın anlaşılmasını da kolaylaştıracaktır.

Tasarımlarınızın aynı zamanda mobil cihazlarda da rahat bir şekilde görünmesi gerekir. Bu sebeple yana doğru değil aşağıya doğru uzanan görsel ve e-posta tasarımları hazırlamanız, okunabilirlik durumunu ve kullanıcı deneyimini geliştirecektir.

Sadece satış odaklı olmak

E-ticaret firması olarak yaptığınız çalışmaların bir şekilde satışa dönüşmesi gerekir; ancak bunu doğrudan sürekli kampanya ya da indirim gönderileriyle yapmak, abonelerinizi rahatsız edebilir. Çünkü sadece satış odaklı davranmış olursunuz. Bunun önüne geçmek için farklı içerik pazarlama çalışmalarıyla, abonelerinize farklı bilgiler sunabilir ve onlara değer katacak bilgiler sunabilirsiniz. Bunun yanı sıra ürünlerle ilgili kullanım rehberleri, SSS bölümlerinizle ilgili bilgilendirmeler, yenilik ve güncellemeler de e-postalarınızın çeşitlenmesini sağlar.

“Abonelerin

İçerikleriniz abonelerinizin ilgisini çekmiyor olabilir

İçeriklerinizin abonelerinize hitap etmemesi de abonelikten çıkmalarına sebep olacaktır. İçeriklerinizin konusu üzerinde testler yapmanız oldukça önemlidir. Açılma ve tıklanma oranları içeriklerinizin abonelerinize ne kadar hitap ettiğiniz görmeniz için önemlidir. Eğer bu oranlar düşükse, abonelerinizin ilgisini çekmekte zorlandığınızı anlayabilirsiniz. Bu sebeple de içerikle ilgili A/B testleri yaparak, hangi içerik türlerinden ve başlık kullanımlarından daha fazla geri dönüşüm elde ettiğinizi inceleyerek, abonelerinize, onlara daha çok hitap eden içerikler hazırlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için...
9 Şubat 2017
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve...
14 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan