Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri

8 Mart 2018
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri

Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri

E-posta pazarlama e-ticaret firmaları için önemli bir rol oynuyor. Doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatının yanı sıra kişiselleştirilmiş mesajlar gönderme imkanının da olması e-postaları önemli bir hale getiriyor. E-posta gönderimlerinden alınan geri dönüşümlerin de diğer pazarlama kanallarından daha fazla olduğunu unutmamak gerekiyor. Ancak bu çalışmaların doğru yapılmaması e-posta abonelerinizin, listelerinizden çıkmasına neden olabiliyor. Genellikle abonelikten çıkmaya sebep olan ortak sebepler bulunuyor. E-ticaret firmaları e-posta çalışmalarında iyi sonuçlar almak ve geri dönüşümlerini yükseltmek istiyorlarsa bu hatalardan kaçınmalılar.

Bir değer sunmamak

Abonelikten çıkma sebeplerinden biri kullanıcılara bir değer sunamıyor olmaktır. Kullanıcıların e-posta listenize abone olmasının sebeplerinden biri de kendilerine değer katacak bilgiler almaktır. Abonelerinize ilgi çekici ve farklı içerikler sunmamanız, onların bu listelerden ayrılmalarına neden olacaktır.

Bu sorun genellikler, paylaşacak farklı bir içerik olmadan, sadece e-posta gönderimi yapmak amacıyla gönderilen, planlanması ve stratejisi belirlenmemiş e-postalar nedeniyle yaşanır. Bu sebeple de bir planınızın olması ve hangi zaman aralığında ne tür içerikler göndereceğinizi önceden belirlemelisiniz. Elinizde yeni bir bilgi, kampanya ya da fırsat yoksa, eski içeriklerinizi kullanıcılara göndermenizin bir anlamı olmayacaktır.

Mobile uyumlu tasarımlarınızın olmaması

Kullanıcılar artık e-postalarını çoğunlukla mobil cihazlarından kontrol ediyor. Bu sebeple de e-posta tasarımlarınızın mobile uyumlu olması çok önemli. Gönderilerinizin mobil cihazlarda iyi görünmemesi ve ekran boyutlarının uyumlu olmaması, içeriklerinizin rahat bir şekilde okunmasını engelleyecektir. Kullanıcı deneyimi problemleri nedeniyle de kullanıcılar e-posta listelerinizden ayrılabilirler.

Çok sık gönderim yapılması

Çok fazla gönderim yapmak da kullanıcıları sıkacaktır. Gün içerisinde farklı firmalardan veya kişisel kullanımlardan dolayı kullanıcılar çok fazla e-posta alabiliyor olabilirler. Bunlara ek olarak sürekli olarak sizin de gönderim yapmanız da kullanıcıları rahatsız edecektir. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi farklı ve ilgi çekici bilgiler sunamadığınız sürece e-posta gönderimleri yapmamanız daha faydalıdır. Bu sıklığı ayarlamak için de bir planınızın olması gerekir. Elinizde gönderim yapabilecek farklı içerikler olsa dahi yine de bunları planlamanız ve e-posta gönderim sıklığınızı düşürmeniz iyi olacaktır. Kullanıcıları çok hem rahatsız etmemek hem de onları sıkmamak için, gönderi sıklığınızı azaltmanız önemlidir.

E-posta tasarımlarınız çok karmaşık olabilir

Sade ve kolay okunan e-posta tasarımları hazırlamanız da oldukça önemlidir. Kullanıcılar bu e-postalar üzerinde çok fazla zaman geçirmek istemeyeceklerdir; bu sebeple de onlara hızlı bir şekilde bilgi vermeniz gerekir. Tasarımlarınızı sadeleştirmeniz, metinler yerine görsel öğelere yer vermeniz, e-postalarınızın anlaşılmasını da kolaylaştıracaktır.

Tasarımlarınızın aynı zamanda mobil cihazlarda da rahat bir şekilde görünmesi gerekir. Bu sebeple yana doğru değil aşağıya doğru uzanan görsel ve e-posta tasarımları hazırlamanız, okunabilirlik durumunu ve kullanıcı deneyimini geliştirecektir.

Sadece satış odaklı olmak

E-ticaret firması olarak yaptığınız çalışmaların bir şekilde satışa dönüşmesi gerekir; ancak bunu doğrudan sürekli kampanya ya da indirim gönderileriyle yapmak, abonelerinizi rahatsız edebilir. Çünkü sadece satış odaklı davranmış olursunuz. Bunun önüne geçmek için farklı içerik pazarlama çalışmalarıyla, abonelerinize farklı bilgiler sunabilir ve onlara değer katacak bilgiler sunabilirsiniz. Bunun yanı sıra ürünlerle ilgili kullanım rehberleri, SSS bölümlerinizle ilgili bilgilendirmeler, yenilik ve güncellemeler de e-postalarınızın çeşitlenmesini sağlar.

“Abonelerin

İçerikleriniz abonelerinizin ilgisini çekmiyor olabilir

İçeriklerinizin abonelerinize hitap etmemesi de abonelikten çıkmalarına sebep olacaktır. İçeriklerinizin konusu üzerinde testler yapmanız oldukça önemlidir. Açılma ve tıklanma oranları içeriklerinizin abonelerinize ne kadar hitap ettiğiniz görmeniz için önemlidir. Eğer bu oranlar düşükse, abonelerinizin ilgisini çekmekte zorlandığınızı anlayabilirsiniz. Bu sebeple de içerikle ilgili A/B testleri yaparak, hangi içerik türlerinden ve başlık kullanımlarından daha fazla geri dönüşüm elde ettiğinizi inceleyerek, abonelerinize, onlara daha çok hitap eden içerikler hazırlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
IdeaSoft
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri, pazarlama çalışmalarında video içeriklerden yararlanarak etkileşim ve geri dönüşümlerini önemli bir şekidle artırmaktalar. Günümüzdeki en popüler içerik formatlarından biri olması nedeniyle...
12 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın