Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri

8 Mart 2018
Sinan Oypan

Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri

E-posta pazarlama e-ticaret firmaları için önemli bir rol oynuyor. Doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatının yanı sıra kişiselleştirilmiş mesajlar gönderme imkanının da olması e-postaları önemli bir hale getiriyor. E-posta gönderimlerinden alınan geri dönüşümlerin de diğer pazarlama kanallarından daha fazla olduğunu unutmamak gerekiyor. Ancak bu çalışmaların doğru yapılmaması e-posta abonelerinizin, listelerinizden çıkmasına neden olabiliyor. Genellikle abonelikten çıkmaya sebep olan ortak sebepler bulunuyor. E-ticaret firmaları e-posta çalışmalarında iyi sonuçlar almak ve geri dönüşümlerini yükseltmek istiyorlarsa bu hatalardan kaçınmalılar.

Bir değer sunmamak

Abonelikten çıkma sebeplerinden biri kullanıcılara bir değer sunamıyor olmaktır. Kullanıcıların e-posta listenize abone olmasının sebeplerinden biri de kendilerine değer katacak bilgiler almaktır. Abonelerinize ilgi çekici ve farklı içerikler sunmamanız, onların bu listelerden ayrılmalarına neden olacaktır.

Bu sorun genellikler, paylaşacak farklı bir içerik olmadan, sadece e-posta gönderimi yapmak amacıyla gönderilen, planlanması ve stratejisi belirlenmemiş e-postalar nedeniyle yaşanır. Bu sebeple de bir planınızın olması ve hangi zaman aralığında ne tür içerikler göndereceğinizi önceden belirlemelisiniz. Elinizde yeni bir bilgi, kampanya ya da fırsat yoksa, eski içeriklerinizi kullanıcılara göndermenizin bir anlamı olmayacaktır.

Mobile uyumlu tasarımlarınızın olmaması

Kullanıcılar artık e-postalarını çoğunlukla mobil cihazlarından kontrol ediyor. Bu sebeple de e-posta tasarımlarınızın mobile uyumlu olması çok önemli. Gönderilerinizin mobil cihazlarda iyi görünmemesi ve ekran boyutlarının uyumlu olmaması, içeriklerinizin rahat bir şekilde okunmasını engelleyecektir. Kullanıcı deneyimi problemleri nedeniyle de kullanıcılar e-posta listelerinizden ayrılabilirler.

Çok sık gönderim yapılması

Çok fazla gönderim yapmak da kullanıcıları sıkacaktır. Gün içerisinde farklı firmalardan veya kişisel kullanımlardan dolayı kullanıcılar çok fazla e-posta alabiliyor olabilirler. Bunlara ek olarak sürekli olarak sizin de gönderim yapmanız da kullanıcıları rahatsız edecektir. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi farklı ve ilgi çekici bilgiler sunamadığınız sürece e-posta gönderimleri yapmamanız daha faydalıdır. Bu sıklığı ayarlamak için de bir planınızın olması gerekir. Elinizde gönderim yapabilecek farklı içerikler olsa dahi yine de bunları planlamanız ve e-posta gönderim sıklığınızı düşürmeniz iyi olacaktır. Kullanıcıları çok hem rahatsız etmemek hem de onları sıkmamak için, gönderi sıklığınızı azaltmanız önemlidir.

E-posta tasarımlarınız çok karmaşık olabilir

Sade ve kolay okunan e-posta tasarımları hazırlamanız da oldukça önemlidir. Kullanıcılar bu e-postalar üzerinde çok fazla zaman geçirmek istemeyeceklerdir; bu sebeple de onlara hızlı bir şekilde bilgi vermeniz gerekir. Tasarımlarınızı sadeleştirmeniz, metinler yerine görsel öğelere yer vermeniz, e-postalarınızın anlaşılmasını da kolaylaştıracaktır.

Tasarımlarınızın aynı zamanda mobil cihazlarda da rahat bir şekilde görünmesi gerekir. Bu sebeple yana doğru değil aşağıya doğru uzanan görsel ve e-posta tasarımları hazırlamanız, okunabilirlik durumunu ve kullanıcı deneyimini geliştirecektir.

Sadece satış odaklı olmak

E-ticaret firması olarak yaptığınız çalışmaların bir şekilde satışa dönüşmesi gerekir; ancak bunu doğrudan sürekli kampanya ya da indirim gönderileriyle yapmak, abonelerinizi rahatsız edebilir. Çünkü sadece satış odaklı davranmış olursunuz. Bunun önüne geçmek için farklı içerik pazarlama çalışmalarıyla, abonelerinize farklı bilgiler sunabilir ve onlara değer katacak bilgiler sunabilirsiniz. Bunun yanı sıra ürünlerle ilgili kullanım rehberleri, SSS bölümlerinizle ilgili bilgilendirmeler, yenilik ve güncellemeler de e-postalarınızın çeşitlenmesini sağlar.

“Abonelerin

İçerikleriniz abonelerinizin ilgisini çekmiyor olabilir

İçeriklerinizin abonelerinize hitap etmemesi de abonelikten çıkmalarına sebep olacaktır. İçeriklerinizin konusu üzerinde testler yapmanız oldukça önemlidir. Açılma ve tıklanma oranları içeriklerinizin abonelerinize ne kadar hitap ettiğiniz görmeniz için önemlidir. Eğer bu oranlar düşükse, abonelerinizin ilgisini çekmekte zorlandığınızı anlayabilirsiniz. Bu sebeple de içerikle ilgili A/B testleri yaparak, hangi içerik türlerinden ve başlık kullanımlarından daha fazla geri dönüşüm elde ettiğinizi inceleyerek, abonelerinize, onlara daha çok hitap eden içerikler hazırlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak istiyorum ya da internetten mal satmak istiyorum diyenler esatış nasıl yapılır sorusunun cevabını arıyor. İnternetten satış işini online satış platformlarına taşımak isteyenler için yol haritası...
5 Ocak 2020
Savaş Çetinkaya
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler,...
10 Ağustos 2016
Sinan Oypan