fbpx

Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri

8 Mart 2018
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri

Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri

E-posta pazarlama e-ticaret firmaları için önemli bir rol oynuyor. Doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatının yanı sıra kişiselleştirilmiş mesajlar gönderme imkanının da olması e-postaları önemli bir hale getiriyor. E-posta gönderimlerinden alınan geri dönüşümlerin de diğer pazarlama kanallarından daha fazla olduğunu unutmamak gerekiyor. Ancak bu çalışmaların doğru yapılmaması e-posta abonelerinizin, listelerinizden çıkmasına neden olabiliyor. Genellikle abonelikten çıkmaya sebep olan ortak sebepler bulunuyor. E-ticaret firmaları e-posta çalışmalarında iyi sonuçlar almak ve geri dönüşümlerini yükseltmek istiyorlarsa bu hatalardan kaçınmalılar.

Bir değer sunmamak

Abonelikten çıkma sebeplerinden biri kullanıcılara bir değer sunamıyor olmaktır. Kullanıcıların e-posta listenize abone olmasının sebeplerinden biri de kendilerine değer katacak bilgiler almaktır. Abonelerinize ilgi çekici ve farklı içerikler sunmamanız, onların bu listelerden ayrılmalarına neden olacaktır.

Bu sorun genellikler, paylaşacak farklı bir içerik olmadan, sadece e-posta gönderimi yapmak amacıyla gönderilen, planlanması ve stratejisi belirlenmemiş e-postalar nedeniyle yaşanır. Bu sebeple de bir planınızın olması ve hangi zaman aralığında ne tür içerikler göndereceğinizi önceden belirlemelisiniz. Elinizde yeni bir bilgi, kampanya ya da fırsat yoksa, eski içeriklerinizi kullanıcılara göndermenizin bir anlamı olmayacaktır.

Mobile uyumlu tasarımlarınızın olmaması

Kullanıcılar artık e-postalarını çoğunlukla mobil cihazlarından kontrol ediyor. Bu sebeple de e-posta tasarımlarınızın mobile uyumlu olması çok önemli. Gönderilerinizin mobil cihazlarda iyi görünmemesi ve ekran boyutlarının uyumlu olmaması, içeriklerinizin rahat bir şekilde okunmasını engelleyecektir. Kullanıcı deneyimi problemleri nedeniyle de kullanıcılar e-posta listelerinizden ayrılabilirler.

Çok sık gönderim yapılması

Çok fazla gönderim yapmak da kullanıcıları sıkacaktır. Gün içerisinde farklı firmalardan veya kişisel kullanımlardan dolayı kullanıcılar çok fazla e-posta alabiliyor olabilirler. Bunlara ek olarak sürekli olarak sizin de gönderim yapmanız da kullanıcıları rahatsız edecektir. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi farklı ve ilgi çekici bilgiler sunamadığınız sürece e-posta gönderimleri yapmamanız daha faydalıdır. Bu sıklığı ayarlamak için de bir planınızın olması gerekir. Elinizde gönderim yapabilecek farklı içerikler olsa dahi yine de bunları planlamanız ve e-posta gönderim sıklığınızı düşürmeniz iyi olacaktır. Kullanıcıları çok hem rahatsız etmemek hem de onları sıkmamak için, gönderi sıklığınızı azaltmanız önemlidir.

E-posta tasarımlarınız çok karmaşık olabilir

Sade ve kolay okunan e-posta tasarımları hazırlamanız da oldukça önemlidir. Kullanıcılar bu e-postalar üzerinde çok fazla zaman geçirmek istemeyeceklerdir; bu sebeple de onlara hızlı bir şekilde bilgi vermeniz gerekir. Tasarımlarınızı sadeleştirmeniz, metinler yerine görsel öğelere yer vermeniz, e-postalarınızın anlaşılmasını da kolaylaştıracaktır.

Tasarımlarınızın aynı zamanda mobil cihazlarda da rahat bir şekilde görünmesi gerekir. Bu sebeple yana doğru değil aşağıya doğru uzanan görsel ve e-posta tasarımları hazırlamanız, okunabilirlik durumunu ve kullanıcı deneyimini geliştirecektir.

Sadece satış odaklı olmak

E-ticaret firması olarak yaptığınız çalışmaların bir şekilde satışa dönüşmesi gerekir; ancak bunu doğrudan sürekli kampanya ya da indirim gönderileriyle yapmak, abonelerinizi rahatsız edebilir. Çünkü sadece satış odaklı davranmış olursunuz. Bunun önüne geçmek için farklı içerik pazarlama çalışmalarıyla, abonelerinize farklı bilgiler sunabilir ve onlara değer katacak bilgiler sunabilirsiniz. Bunun yanı sıra ürünlerle ilgili kullanım rehberleri, SSS bölümlerinizle ilgili bilgilendirmeler, yenilik ve güncellemeler de e-postalarınızın çeşitlenmesini sağlar.

“Abonelerin

İçerikleriniz abonelerinizin ilgisini çekmiyor olabilir

İçeriklerinizin abonelerinize hitap etmemesi de abonelikten çıkmalarına sebep olacaktır. İçeriklerinizin konusu üzerinde testler yapmanız oldukça önemlidir. Açılma ve tıklanma oranları içeriklerinizin abonelerinize ne kadar hitap ettiğiniz görmeniz için önemlidir. Eğer bu oranlar düşükse, abonelerinizin ilgisini çekmekte zorlandığınızı anlayabilirsiniz. Bu sebeple de içerikle ilgili A/B testleri yaparak, hangi içerik türlerinden ve başlık kullanımlarından daha fazla geri dönüşüm elde ettiğinizi inceleyerek, abonelerinize, onlara daha çok hitap eden içerikler hazırlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online işler konusunda arayışa girenler, işini evden yönetip, aynı zamanda kendi işinin patronu olmak isteyenler için e-ticaret pazarı; düşük riskli, az yatırımla işinizi kurabileceğiniz bir alan olarak dikkat çekiyor. ...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf...
9 Mart 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan