fbpx

7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?

20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?

Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle etkileşim ve iletişim içinde olunabilir. Tabii ki sosyal medyayı aktif ve etkili bir şekilde kulanabilmek için de bir sosyal medya yönetimi stratejinizin olması önemlidir. Bu rehberimizde de bu stratejiyi oluştururken yararlanabileceğiniz 10 maddeyi ele alacağız.

İçerik takviminizi oluşturun

Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de içerik takvimidir. Plansız bir şekilde hareket etmemek ve son dakikada içerik bulma telaşı yaşamamak ve aynı zamanda da içeriklerinizin belli bir standardı koruyabilmesi için bu içerik takvimine ihtiyacınız olur. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

PR, SEO ve reklam (PPC) planlarınızı oluşturun

Sosyal medya PR ve reklam çalışmaları için oldukça etkilidir. Tabii ki bu çalışmaların yanı sıra SEO çalışmalarınızı da sosyal ağlar üzerinde yapabilirsiniz.

SEO çalışmaları için, sosyal mecralarda paylaşacağınız linkleri, bu paylaşımlarda kullanacağınız anahtar kelimeleri ve bu paylaşımların organik görünerek kullanıcıları rahatsız etmemesi için ne gibi çalışmalar yapacağınızı planlamanız önemlidir.

PR ve reklam çalışmaları içinse, hangi sosyal mecralar üzerinde reklam çalışmaları yapacağınızı, hangi periyotlarda reklamlar oluşturacağınızı ve bu reklamlar için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı belirlemeniz önemlidir.

Web site ve blog içeriklerinin planlanması

Sosyal ağlar üzerinde web siteniz ve blog içeriklerinizle ilgili paylaşımlar da yapacağınız için, bu içerikleri de planlarınıza dahil etmeniz oldukça faydalıdır. Burada şu konu başlıklarının üzerinde durabilirsiniz:>/p>

  • İçeriğin paylaşılabilirliği
  • Meta açıklamaları ve başlıkları
  • İçerik formatları
  • Anahtar kelimeler
  • Görsel içerikler (Video, fotoğraf, grafik vb.)
  • İçeriğin performansı

Bu başlıklar üzerinde çalışmalar yaparak sizin için en iyi sonuçları verebilecek ya da performansınız artırmak istediğiniz sayfaları sosyal ağlar üzerinde paylaşabilirsiniz.

Burada kendinize bazı soruları sorarak da planlamalarınızı daha iyi bir şekilde yapabilirsiniz.

  • Blog içerikleriniz kolay paylaşılabiliyor mu?
  • Meta açıklamalarınız ve başlıklarınız, paylaşım sırasında iyi bir performans gösterecek mi?
  • Görselleriniz paylaşılmaya değer mi?
  • En iyi ve en kötü performansı gösteren içerikleriniz hangileri?
  • Google Analytics üzerinde en iyi sonuç aldığınız sosyal platform hangisi?

Sosyal medya hesaplarının optimize edilmesi

Bir önemli kriter de sosyal medya profillerinizin doğru bir şekilde optimize edilmesidir. Burada şu başlıklara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor:

  • Profil ana sayfasının (Hakkımızda) bölümünün düzenlenmesi
  • Kapak ve profil fotoğrafının seçimi ve kurumsal bir imaj sergilemesi
  • Videoların optimizasyonu (Youtube çalma listeleri, öne çıkan videolar vb.)
  • Ne sıklıkta paylaşımların yapılacağı
  • Kullanılacak dil
  • Paylaşılacak içerik formatlarının belirlenmesi
  • Yorum ve mesajlara ortalama olarak verilecek yanıt süresi
  • Canlı yayın ile ilgili içerik fikirleri
  • Marka kimliğinin yansıtılması

Rakip firmaların araştırılması

Rakip firmaların sosyal ağlarda ne gibi çalışmalar yaptıklarını da araştırmanız gerekiyor. Böylelikle rekabette öne çıkabilecek boşluklar bulabileceğiniz gibi bu rekabette geri kalmamak için de neler yapabileceğinizi görebilirsiniz. Rakip firmaları araştırırken şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Paylaşım sıklığı
  • Hangi mecraların aktif bir şekilde kullanıldığı
  • Ne tür içerik formatlarının kullanıldığı
  • Hangi sıklıkta paylaşımlar yapıldığı
  • Etkileşim oranları
  • Influencer marketing çalışmalarının yapılıp yapılmadığı

İçerik paylaşımı, mesajlar, dil ve trendlerin takibi

Sosyal mecralarda hangi içerikleri nasıl paylaştığınızın da önemi vardır. Takipçilerinizin ilgisini çekebilmek onları etkileşim yapmaya yönlendirebilmek bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümlerin de artmasını sağlıyor. Bu noktada da kendinize sormanız gereken sorular şu şekilde olacak:

  • İçerikleriniz çok robot gibi mi, kullandığınız dil ilgi çekici mi, kişiselleştirme ve etkileşime yönelik bir diliniz var mı?
  • İçerik paylaşımlarınız belli bir takvim planına uygun gidiyor mu?
  • Hashtag’leri etkili bir şekilde kullanarak, en yüksek verimi alabiliyor musunuz?
  • Son trendleri takip ediyor musunuz? Gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları için herhangi bir stratejiniz bulunuyor mu?

Hangi sosyal mecralarda aktif bir şekilde yer almalısınız?

Sosyal platformların herbirinde yer almak firmanız için doğru bir strateji olmayabilir. Tüm platformlarda yer almak hem zaman hem de emek gerektireceği için, zamanınızı ve bütçenizi en etkili şekilde kullanabileceğiniz sosyal ağlara yatırım yapmanız daha doğru olacaktır. Hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer aldığı birkaç sosyal platformu belirleyerek çalışmalarınızı bu ağlar üzerinde yoğunlaştırabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak içinse Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğu nasıl bulunur? isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de...
5 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan...
12 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan