7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?

20 Ağustos 2018
Sinan Oypan

Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle etkileşim ve iletişim içinde olunabilir. Tabii ki sosyal medyayı aktif ve etkili bir şekilde kulanabilmek için de bir sosyal medya yönetimi stratejinizin olması önemlidir. Bu rehberimizde de bu stratejiyi oluştururken yararlanabileceğiniz 10 maddeyi ele alacağız.

İçerik takviminizi oluşturun

Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de içerik takvimidir. Plansız bir şekilde hareket etmemek ve son dakikada içerik bulma telaşı yaşamamak ve aynı zamanda da içeriklerinizin belli bir standardı koruyabilmesi için bu içerik takvimine ihtiyacınız olur. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

PR, SEO ve reklam (PPC) planlarınızı oluşturun

Sosyal medya PR ve reklam çalışmaları için oldukça etkilidir. Tabii ki bu çalışmaların yanı sıra SEO çalışmalarınızı da sosyal ağlar üzerinde yapabilirsiniz.

SEO çalışmaları için, sosyal mecralarda paylaşacağınız linkleri, bu paylaşımlarda kullanacağınız anahtar kelimeleri ve bu paylaşımların organik görünerek kullanıcıları rahatsız etmemesi için ne gibi çalışmalar yapacağınızı planlamanız önemlidir.

PR ve reklam çalışmaları içinse, hangi sosyal mecralar üzerinde reklam çalışmaları yapacağınızı, hangi periyotlarda reklamlar oluşturacağınızı ve bu reklamlar için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı belirlemeniz önemlidir.

Web site ve blog içeriklerinin planlanması

Sosyal ağlar üzerinde web siteniz ve blog içeriklerinizle ilgili paylaşımlar da yapacağınız için, bu içerikleri de planlarınıza dahil etmeniz oldukça faydalıdır. Burada şu konu başlıklarının üzerinde durabilirsiniz:>/p>

  • İçeriğin paylaşılabilirliği
  • Meta açıklamaları ve başlıkları
  • İçerik formatları
  • Anahtar kelimeler
  • Görsel içerikler (Video, fotoğraf, grafik vb.)
  • İçeriğin performansı

Bu başlıklar üzerinde çalışmalar yaparak sizin için en iyi sonuçları verebilecek ya da performansınız artırmak istediğiniz sayfaları sosyal ağlar üzerinde paylaşabilirsiniz.

Burada kendinize bazı soruları sorarak da planlamalarınızı daha iyi bir şekilde yapabilirsiniz.

  • Blog içerikleriniz kolay paylaşılabiliyor mu?
  • Meta açıklamalarınız ve başlıklarınız, paylaşım sırasında iyi bir performans gösterecek mi?
  • Görselleriniz paylaşılmaya değer mi?
  • En iyi ve en kötü performansı gösteren içerikleriniz hangileri?
  • Google Analytics üzerinde en iyi sonuç aldığınız sosyal platform hangisi?

Sosyal medya hesaplarının optimize edilmesi

Bir önemli kriter de sosyal medya profillerinizin doğru bir şekilde optimize edilmesidir. Burada şu başlıklara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor:

  • Profil ana sayfasının (Hakkımızda) bölümünün düzenlenmesi
  • Kapak ve profil fotoğrafının seçimi ve kurumsal bir imaj sergilemesi
  • Videoların optimizasyonu (Youtube çalma listeleri, öne çıkan videolar vb.)
  • Ne sıklıkta paylaşımların yapılacağı
  • Kullanılacak dil
  • Paylaşılacak içerik formatlarının belirlenmesi
  • Yorum ve mesajlara ortalama olarak verilecek yanıt süresi
  • Canlı yayın ile ilgili içerik fikirleri
  • Marka kimliğinin yansıtılması

Rakip firmaların araştırılması

Rakip firmaların sosyal ağlarda ne gibi çalışmalar yaptıklarını da araştırmanız gerekiyor. Böylelikle rekabette öne çıkabilecek boşluklar bulabileceğiniz gibi bu rekabette geri kalmamak için de neler yapabileceğinizi görebilirsiniz. Rakip firmaları araştırırken şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Paylaşım sıklığı
  • Hangi mecraların aktif bir şekilde kullanıldığı
  • Ne tür içerik formatlarının kullanıldığı
  • Hangi sıklıkta paylaşımlar yapıldığı
  • Etkileşim oranları
  • Influencer marketing çalışmalarının yapılıp yapılmadığı

İçerik paylaşımı, mesajlar, dil ve trendlerin takibi

Sosyal mecralarda hangi içerikleri nasıl paylaştığınızın da önemi vardır. Takipçilerinizin ilgisini çekebilmek onları etkileşim yapmaya yönlendirebilmek bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümlerin de artmasını sağlıyor. Bu noktada da kendinize sormanız gereken sorular şu şekilde olacak:

  • İçerikleriniz çok robot gibi mi, kullandığınız dil ilgi çekici mi, kişiselleştirme ve etkileşime yönelik bir diliniz var mı?
  • İçerik paylaşımlarınız belli bir takvim planına uygun gidiyor mu?
  • Hashtag’leri etkili bir şekilde kullanarak, en yüksek verimi alabiliyor musunuz?
  • Son trendleri takip ediyor musunuz? Gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları için herhangi bir stratejiniz bulunuyor mu?

Hangi sosyal mecralarda aktif bir şekilde yer almalısınız?

Sosyal platformların herbirinde yer almak firmanız için doğru bir strateji olmayabilir. Tüm platformlarda yer almak hem zaman hem de emek gerektireceği için, zamanınızı ve bütçenizi en etkili şekilde kullanabileceğiniz sosyal ağlara yatırım yapmanız daha doğru olacaktır. Hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer aldığı birkaç sosyal platformu belirleyerek çalışmalarınızı bu ağlar üzerinde yoğunlaştırabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak içinse Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğu nasıl bulunur? isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle...
6 Eylül 2020
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar. Her pazarlama...
31 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan