7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?

20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?

Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle etkileşim ve iletişim içinde olunabilir. Tabii ki sosyal medyayı aktif ve etkili bir şekilde kulanabilmek için de bir sosyal medya yönetimi stratejinizin olması önemlidir. Bu rehberimizde de bu stratejiyi oluştururken yararlanabileceğiniz 10 maddeyi ele alacağız.

İçerik takviminizi oluşturun

Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de içerik takvimidir. Plansız bir şekilde hareket etmemek ve son dakikada içerik bulma telaşı yaşamamak ve aynı zamanda da içeriklerinizin belli bir standardı koruyabilmesi için bu içerik takvimine ihtiyacınız olur. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

PR, SEO ve reklam (PPC) planlarınızı oluşturun

Sosyal medya PR ve reklam çalışmaları için oldukça etkilidir. Tabii ki bu çalışmaların yanı sıra SEO çalışmalarınızı da sosyal ağlar üzerinde yapabilirsiniz.

SEO çalışmaları için, sosyal mecralarda paylaşacağınız linkleri, bu paylaşımlarda kullanacağınız anahtar kelimeleri ve bu paylaşımların organik görünerek kullanıcıları rahatsız etmemesi için ne gibi çalışmalar yapacağınızı planlamanız önemlidir.

PR ve reklam çalışmaları içinse, hangi sosyal mecralar üzerinde reklam çalışmaları yapacağınızı, hangi periyotlarda reklamlar oluşturacağınızı ve bu reklamlar için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı belirlemeniz önemlidir.

Web site ve blog içeriklerinin planlanması

Sosyal ağlar üzerinde web siteniz ve blog içeriklerinizle ilgili paylaşımlar da yapacağınız için, bu içerikleri de planlarınıza dahil etmeniz oldukça faydalıdır. Burada şu konu başlıklarının üzerinde durabilirsiniz:>/p>

  • İçeriğin paylaşılabilirliği
  • Meta açıklamaları ve başlıkları
  • İçerik formatları
  • Anahtar kelimeler
  • Görsel içerikler (Video, fotoğraf, grafik vb.)
  • İçeriğin performansı

Bu başlıklar üzerinde çalışmalar yaparak sizin için en iyi sonuçları verebilecek ya da performansınız artırmak istediğiniz sayfaları sosyal ağlar üzerinde paylaşabilirsiniz.

Burada kendinize bazı soruları sorarak da planlamalarınızı daha iyi bir şekilde yapabilirsiniz.

  • Blog içerikleriniz kolay paylaşılabiliyor mu?
  • Meta açıklamalarınız ve başlıklarınız, paylaşım sırasında iyi bir performans gösterecek mi?
  • Görselleriniz paylaşılmaya değer mi?
  • En iyi ve en kötü performansı gösteren içerikleriniz hangileri?
  • Google Analytics üzerinde en iyi sonuç aldığınız sosyal platform hangisi?

Sosyal medya hesaplarının optimize edilmesi

Bir önemli kriter de sosyal medya profillerinizin doğru bir şekilde optimize edilmesidir. Burada şu başlıklara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor:

  • Profil ana sayfasının (Hakkımızda) bölümünün düzenlenmesi
  • Kapak ve profil fotoğrafının seçimi ve kurumsal bir imaj sergilemesi
  • Videoların optimizasyonu (Youtube çalma listeleri, öne çıkan videolar vb.)
  • Ne sıklıkta paylaşımların yapılacağı
  • Kullanılacak dil
  • Paylaşılacak içerik formatlarının belirlenmesi
  • Yorum ve mesajlara ortalama olarak verilecek yanıt süresi
  • Canlı yayın ile ilgili içerik fikirleri
  • Marka kimliğinin yansıtılması

Rakip firmaların araştırılması

Rakip firmaların sosyal ağlarda ne gibi çalışmalar yaptıklarını da araştırmanız gerekiyor. Böylelikle rekabette öne çıkabilecek boşluklar bulabileceğiniz gibi bu rekabette geri kalmamak için de neler yapabileceğinizi görebilirsiniz. Rakip firmaları araştırırken şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Paylaşım sıklığı
  • Hangi mecraların aktif bir şekilde kullanıldığı
  • Ne tür içerik formatlarının kullanıldığı
  • Hangi sıklıkta paylaşımlar yapıldığı
  • Etkileşim oranları
  • Influencer marketing çalışmalarının yapılıp yapılmadığı

İçerik paylaşımı, mesajlar, dil ve trendlerin takibi

Sosyal mecralarda hangi içerikleri nasıl paylaştığınızın da önemi vardır. Takipçilerinizin ilgisini çekebilmek onları etkileşim yapmaya yönlendirebilmek bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümlerin de artmasını sağlıyor. Bu noktada da kendinize sormanız gereken sorular şu şekilde olacak:

  • İçerikleriniz çok robot gibi mi, kullandığınız dil ilgi çekici mi, kişiselleştirme ve etkileşime yönelik bir diliniz var mı?
  • İçerik paylaşımlarınız belli bir takvim planına uygun gidiyor mu?
  • Hashtag’leri etkili bir şekilde kullanarak, en yüksek verimi alabiliyor musunuz?
  • Son trendleri takip ediyor musunuz? Gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları için herhangi bir stratejiniz bulunuyor mu?

Hangi sosyal mecralarda aktif bir şekilde yer almalısınız?

Sosyal platformların herbirinde yer almak firmanız için doğru bir strateji olmayabilir. Tüm platformlarda yer almak hem zaman hem de emek gerektireceği için, zamanınızı ve bütçenizi en etkili şekilde kullanabileceğiniz sosyal ağlara yatırım yapmanız daha doğru olacaktır. Hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer aldığı birkaç sosyal platformu belirleyerek çalışmalarınızı bu ağlar üzerinde yoğunlaştırabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak içinse Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğu nasıl bulunur? isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
IdeaSoft
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
IdeaSoft
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Yatırım nasıl...
5 Nisan 2017
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin