7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!

30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!

Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin

Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama motorlarındaki online varlığı kayboluyor ve PPC maliyetleri sürekli artmaya devam ediyor. Bunu bakış açısı olarak da düşünebiliriz, birçok site sahibi trafik arttıkça organik olarak gelen trafiği ölçümlemede veya organik trafiğin önemini 2. plana atabiliyor. Bu nedenle sadece PPC stratejilerine güvenerek hareket etmek, organik arama sonuçlarını göz ardı etmeye ve gerçekten verimli olan bu kaynağı site sahiplerinin görmezden gelmesine sebep oluyor.

İçerik Stratejisi Geliştirin

Sürekli tekrarlanan içerikler arama motorlarının düşmanıdır. Birçok e-ticaret sitesinde, satılan ürünlerin detaylarında tedarikçi firmanın açıklamaları bulunur ve tüm bayiler aynı detayları kullanır. Ürün açıklamalarınızın tedarikçi firmanızdan olduğu gibi kullanmak yerine farklı açıklamalar, görseller kullanmaya dikkat edin. Sattığınız ürün ve hizmetler ile ilgili içerikler ekleyin. İlgili ürünün, arama motorlarında arandığı kelimeleri analiz ederek, bu kelimeleri ürün detaylarında kullanabilirsiniz.

Resimleri Optimize Edin

Ürünlere ekleceğiniz resimlerin dosya boyutunu, kaliteden ödün vermeden küçültebilirsiniz. Bu işlemler de sayfa açılma hızınızı arttırılacaktır. Bu işlemler için kullanabileceğiniz araçlar hakkında bilgi için bu sayfayı inceleyebilirsiniz. Ürün açıklamalarına dahil ettiğiniz ek resimlere, ALT etiketleri ile arama motorlarının o resimi tanımlayabilmesi için bir açıklama ekleyin.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.

Her sayfaya ayrı Meta etiketleri ve açıklamaları kullanın

Aynı meta tag ve açıklama kullanmak, arama motorları için sayfalarınızın kalitesini düşürecektir. Her sayfa için ayrı anahtar kelimeler, açıklamalar kullanın ve bunları yazarken kesinlikle ziyaretçileri yanıltmayın. Sayfalara yazılacak Meta etiketleri, arama motorları için değil, ziyaretçileri doğru yönlendirmek için yazılmalıdır.

Ürünlere Yorum Yaptırın

Ziyaretçilerin ürüne yaptıkları yorumlar, analizler, tavsiyeler aslında eşsiz bir S.E.O kaynağıdır. Ürün sayfası benzer sayfalardan yorumlar ile ayrılır, ziyaretçi yorumlarından beslenen sayfa, sitenizin içeriğinin zenginleşmesine katkıda bulunur. Bu nedenle sitenizdeki ürün yorumlarını aktif hale getirin ek olarak yorum yapmaları için müşterilerinizi teşvik edin.

Ürünleri Ulaşılabilir Kılın

Ürünlerinizi alt kategoriler içerisinde saklamayın, ziyaretçiler, ürünlerinize hızlı bir şekilde ulaşması gerekir. Bilgisayar >> Notebook gibi. En sık yapılan hatalardan biri de, bu kategori yollarını uzun tutularak ziyaretçiyi sürekli alt kategorilerde gezinmeye zorlanması. Elektronik >> Bilgisayar >> Notebook >> Yedek Parça v.s. gibi uzayan kategori yapıları hem ürünün arama motorlarındaki kalitesini azaltacak hem de ziyaretçinin ürüne ulaşmasını zorlaştıracaktır.

Müşterileri Yönlendirin

Giriş ve açılış sayfalarınızda müşterilerinizi ürünlere yönlendirmek için kampanya resimleri paylaşın, indirim yaptığınızı belirten, indirim miktarını da içeren görseller ile, ziyaretçileri ilgili markalara veya kategorilere yönlendirin. Birçok ürün arasında kaybolmaktansa, ziyaretçiler sizin yönlendirmelerinizi takip edecektir. İndirimli ürünler, kampanyalı ürünler, kısa süreli %25 indirim gibi kampanya resimlerinizi açılış sayfalarınızda paylaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette lojistik hizmetleri geliştirmeniz, depo, stok ve ürün yönetiminizi kolaylaştırırıken, tedarik süreçlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırır. Lojistik yönetimi, e-ticarette özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan...
10 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
11 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını...
23 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin