7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!

30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!

Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin

Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama motorlarındaki online varlığı kayboluyor ve PPC maliyetleri sürekli artmaya devam ediyor. Bunu bakış açısı olarak da düşünebiliriz, birçok site sahibi trafik arttıkça organik olarak gelen trafiği ölçümlemede veya organik trafiğin önemini 2. plana atabiliyor. Bu nedenle sadece PPC stratejilerine güvenerek hareket etmek, organik arama sonuçlarını göz ardı etmeye ve gerçekten verimli olan bu kaynağı site sahiplerinin görmezden gelmesine sebep oluyor.

İçerik Stratejisi Geliştirin

Sürekli tekrarlanan içerikler arama motorlarının düşmanıdır. Birçok e-ticaret sitesinde, satılan ürünlerin detaylarında tedarikçi firmanın açıklamaları bulunur ve tüm bayiler aynı detayları kullanır. Ürün açıklamalarınızın tedarikçi firmanızdan olduğu gibi kullanmak yerine farklı açıklamalar, görseller kullanmaya dikkat edin. Sattığınız ürün ve hizmetler ile ilgili içerikler ekleyin. İlgili ürünün, arama motorlarında arandığı kelimeleri analiz ederek, bu kelimeleri ürün detaylarında kullanabilirsiniz.

Resimleri Optimize Edin

Ürünlere ekleceğiniz resimlerin dosya boyutunu, kaliteden ödün vermeden küçültebilirsiniz. Bu işlemler de sayfa açılma hızınızı arttırılacaktır. Bu işlemler için kullanabileceğiniz araçlar hakkında bilgi için bu sayfayı inceleyebilirsiniz. Ürün açıklamalarına dahil ettiğiniz ek resimlere, ALT etiketleri ile arama motorlarının o resimi tanımlayabilmesi için bir açıklama ekleyin.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.

Her sayfaya ayrı Meta etiketleri ve açıklamaları kullanın

Aynı meta tag ve açıklama kullanmak, arama motorları için sayfalarınızın kalitesini düşürecektir. Her sayfa için ayrı anahtar kelimeler, açıklamalar kullanın ve bunları yazarken kesinlikle ziyaretçileri yanıltmayın. Sayfalara yazılacak Meta etiketleri, arama motorları için değil, ziyaretçileri doğru yönlendirmek için yazılmalıdır.

Ürünlere Yorum Yaptırın

Ziyaretçilerin ürüne yaptıkları yorumlar, analizler, tavsiyeler aslında eşsiz bir S.E.O kaynağıdır. Ürün sayfası benzer sayfalardan yorumlar ile ayrılır, ziyaretçi yorumlarından beslenen sayfa, sitenizin içeriğinin zenginleşmesine katkıda bulunur. Bu nedenle sitenizdeki ürün yorumlarını aktif hale getirin ek olarak yorum yapmaları için müşterilerinizi teşvik edin.

Ürünleri Ulaşılabilir Kılın

Ürünlerinizi alt kategoriler içerisinde saklamayın, ziyaretçiler, ürünlerinize hızlı bir şekilde ulaşması gerekir. Bilgisayar >> Notebook gibi. En sık yapılan hatalardan biri de, bu kategori yollarını uzun tutularak ziyaretçiyi sürekli alt kategorilerde gezinmeye zorlanması. Elektronik >> Bilgisayar >> Notebook >> Yedek Parça v.s. gibi uzayan kategori yapıları hem ürünün arama motorlarındaki kalitesini azaltacak hem de ziyaretçinin ürüne ulaşmasını zorlaştıracaktır.

Müşterileri Yönlendirin

Giriş ve açılış sayfalarınızda müşterilerinizi ürünlere yönlendirmek için kampanya resimleri paylaşın, indirim yaptığınızı belirten, indirim miktarını da içeren görseller ile, ziyaretçileri ilgili markalara veya kategorilere yönlendirin. Birçok ürün arasında kaybolmaktansa, ziyaretçiler sizin yönlendirmelerinizi takip edecektir. İndirimli ürünler, kampanyalı ürünler, kısa süreli %25 indirim gibi kampanya resimlerinizi açılış sayfalarınızda paylaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin