7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!

30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya

Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin

Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama motorlarındaki online varlığı kayboluyor ve PPC maliyetleri sürekli artmaya devam ediyor. Bunu bakış açısı olarak da düşünebiliriz, birçok site sahibi trafik arttıkça organik olarak gelen trafiği ölçümlemede veya organik trafiğin önemini 2. plana atabiliyor. Bu nedenle sadece PPC stratejilerine güvenerek hareket etmek, organik arama sonuçlarını göz ardı etmeye ve gerçekten verimli olan bu kaynağı site sahiplerinin görmezden gelmesine sebep oluyor.

İçerik Stratejisi Geliştirin

Sürekli tekrarlanan içerikler arama motorlarının düşmanıdır. Birçok e-ticaret sitesinde, satılan ürünlerin detaylarında tedarikçi firmanın açıklamaları bulunur ve tüm bayiler aynı detayları kullanır. Ürün açıklamalarınızın tedarikçi firmanızdan olduğu gibi kullanmak yerine farklı açıklamalar, görseller kullanmaya dikkat edin. Sattığınız ürün ve hizmetler ile ilgili içerikler ekleyin. İlgili ürünün, arama motorlarında arandığı kelimeleri analiz ederek, bu kelimeleri ürün detaylarında kullanabilirsiniz.

Resimleri Optimize Edin

Ürünlere ekleceğiniz resimlerin dosya boyutunu, kaliteden ödün vermeden küçültebilirsiniz. Bu işlemler de sayfa açılma hızınızı arttırılacaktır. Bu işlemler için kullanabileceğiniz araçlar hakkında bilgi için bu sayfayı inceleyebilirsiniz. Ürün açıklamalarına dahil ettiğiniz ek resimlere, ALT etiketleri ile arama motorlarının o resimi tanımlayabilmesi için bir açıklama ekleyin.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.

Her sayfaya ayrı Meta etiketleri ve açıklamaları kullanın

Aynı meta tag ve açıklama kullanmak, arama motorları için sayfalarınızın kalitesini düşürecektir. Her sayfa için ayrı anahtar kelimeler, açıklamalar kullanın ve bunları yazarken kesinlikle ziyaretçileri yanıltmayın. Sayfalara yazılacak Meta etiketleri, arama motorları için değil, ziyaretçileri doğru yönlendirmek için yazılmalıdır.

Ürünlere Yorum Yaptırın

Ziyaretçilerin ürüne yaptıkları yorumlar, analizler, tavsiyeler aslında eşsiz bir S.E.O kaynağıdır. Ürün sayfası benzer sayfalardan yorumlar ile ayrılır, ziyaretçi yorumlarından beslenen sayfa, sitenizin içeriğinin zenginleşmesine katkıda bulunur. Bu nedenle sitenizdeki ürün yorumlarını aktif hale getirin ek olarak yorum yapmaları için müşterilerinizi teşvik edin.

Ürünleri Ulaşılabilir Kılın

Ürünlerinizi alt kategoriler içerisinde saklamayın, ziyaretçiler, ürünlerinize hızlı bir şekilde ulaşması gerekir. Bilgisayar >> Notebook gibi. En sık yapılan hatalardan biri de, bu kategori yollarını uzun tutularak ziyaretçiyi sürekli alt kategorilerde gezinmeye zorlanması. Elektronik >> Bilgisayar >> Notebook >> Yedek Parça v.s. gibi uzayan kategori yapıları hem ürünün arama motorlarındaki kalitesini azaltacak hem de ziyaretçinin ürüne ulaşmasını zorlaştıracaktır.

Müşterileri Yönlendirin

Giriş ve açılış sayfalarınızda müşterilerinizi ürünlere yönlendirmek için kampanya resimleri paylaşın, indirim yaptığınızı belirten, indirim miktarını da içeren görseller ile, ziyaretçileri ilgili markalara veya kategorilere yönlendirin. Birçok ürün arasında kaybolmaktansa, ziyaretçiler sizin yönlendirmelerinizi takip edecektir. İndirimli ürünler, kampanyalı ürünler, kısa süreli %25 indirim gibi kampanya resimlerinizi açılış sayfalarınızda paylaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
15 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği oluşturmak, bir gece birkaç renk belirleyip, bir logo hazırlayınca tek gecede olan bir şey değildir; bu nedenle de üzerine çalışılması gerekir. Ancak bu sizi korkutmasın; çünkü doğru adımları atarak doğru...
5 Ekim 2020
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
Stok kontrol yöntemleri, e-ticarette işinizi yaparken daha sağlık ve kontrollü bir şekilde deponuzu yönetmenizi sağlarken, stok maliyetlerinizi de düşürerek, daha bilinçli bir şekilde de deponuzu kontrol etmenizi sağlar. Stok...
7 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan