Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde

18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde

Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş yaşamımda yeni bir sayfa açmak ve yeni bir iş kurmak istiyorum diyenler için çıktıkları yol bazı riskler barındırsa da karar verip harekete geçmek en önemlisi oluyor. Kendi işini kurmak 2020 trendleri konusunda yazımızdan bazı bilgiler edinebilirsiniz.

Yeni bir iş kurmak için karar verenler ilk olarak işin maliyetine ve harcayacakları zamana takılır. Sıfırdan yeni bir iş kurmak isteyip hızlı sonuç almak isteyen girişimcilerin çıktıkları yolda olmazsa olmazlarını birkaç maddede topladık.

Kendi işini kurmak için proje ve yapılacak işin planı

İş kurmak istiyorum ne yapabilirim diye düşünenler öncelikle yapmak istedikleri işe karar vermelidir. Bunun için iyi bir sektör araştırması yapmalı, risk ve avantajları iyi analiz etmelidir. Dünyadaki gelişmeleri takip ederek geliştirebileceğiniz ilginç iş fikirleri bulmak da sizi uzun vadede kazandırabilir. İşin talep görmesi de bir diğer dikkat edeceğiniz faktör olmalıdır.

Kendi işini kurmak isteyenler sevdiği, yapmaktan keyif alacağı bir işi seçmeye çalışmalı, karşılaştığınız her zorlukta, sevdiğiniz işi yapmanın keyfiyle bu sorunlara göğüs gerebilmelisiniz. İşinizin pazarı küçük olsa da elinizdeki küçük pazarı tamamen domine etmeye çalışmalı ve pazarın büyük bölümüne hitap etmeye odaklanmalısınız. Buradaki önemli kural, yapmaktan keyif alacağınız bir işe odaklanmak, pazarı ve hedef kitleyi doğru bir şekilde kullanmak olacaktır.

Yeni bir iş kurarken sermayenin önemi

Yeni bir iş kurmak adına karar verenler için ellerindeki sermaye işin bütün kaderini etkileyen en önemli etkenlerin başında gelir. Yeni bir iş kurmak için elinizde belli miktarda sermaye olması gerekir. Sermaye denildiğinde; şirket kurma süreci, şirket için yapılacak harcamalar, kira, vergi, ofis masrafları, ürün tedarik, depo masrafları ve dahasını içinde barındırır. Tüm bunları karşılayacak ya da bir süre sizi ayakta tutacak bir sermayenizin olması yeni bir iş kurma sürecinde sizi güçlü kılar. Ancak iş kurmak istiyorum ama sermayem yok diyenler için de umutlar tükenmiş değildir.

Kendi işini kurmak isteyenlere devlet desteği mevcuttur. KOSGEB, İşkur, TUBİTAK gibi igirşimcilere yeni iş kurma ve geliştirme konusunda tam destekleri vardır. Ayrıca bankaların destek kredileri, yeni bir iş kurmak isteyen kişilere sermaye konusunda kapılar açar. Bu destek kredilerine başvurarak, işiniz için gerekli olabilecek sermayeyi karşılayabilirsiniz. Bunun yanı sıra melek yatırımcılarla da görüşmeler yaparak, onlardan yatırım almayı deneyebilirsiniz.

İlgili Rehber: Kendi işini kurmak için sermaye konusunda melek yatırımcı görüşmeleri nasıl yapılır?

Sıfırdan iş kurarken sektör ve pazar araştırması

Kendi işimi kurmak istiyorum ne iş yapabilirim diye düşünenlerin iyi bir sektör araştırması yapması ve ona göre eyleme geçmesi gerekir. Kuracağınız yeni işe karar verdikten sonra iyi bir pazar araştırması yapmalısınız.

Pazar araştırması yaparken aşağıdaki soruların cevabını bulmalısınız;

  • Pazarın durumu nedir?
  • Uzun vadede işimi büyütebilir miyim?
  • Pazara ilgi artacak mı?
  • Rakip firmalar neler yapmış?
  • Yeni bir iş kurmak istiyorum ne iş yapabilirim diyenler için: Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem

    Danışmanlık hizmetleri

    Sıfırdan iş kurmak konusunda karar verdikten sonra iş kurmak için gerekenler konusunda ilgili alanlardan danışmanlık hizmeti almanız işlerinizin hızlı ve doğru bir şekilde halledilmesini sağlar. Kendi işini kurmak isteyenler iş kurmak için; muhasebe, teknik işler, web sitesi, eğer e-ticaret işi yapacaksanız e-ticaret sitesi kurmak gibi arka plandaki pek çok konuda dışarıdan destek alabilir. İş kurmak için gerekenler konusunda dışarıdan alacağınız destekler işlerinizin profesyonel şekilde başlamasını sağlar.

    Yeni iş kurarken ortak seçimi

    Birden fazla ortaklı şirketlerin; iş dağılımı, ortaya konan sermaye gibi faktörler nedeniyle daha başarılı olduğu bilinir. Buradaki en önemli nokta, ortak olacağınız kişileri doğru seçmektir. İşlerin yürütülme şekline, iş yapabilme kapasitesine ya da eldeki kaynaklara göre ortak kararını, uzun vadede düşünerek vermelisiniz. Ortağınızı seçtikten sonra gerekli iş dağılımını vakit kaybetmeden yapmalısınız. Her işin planlı ve programlı bir şekilde yürütülmesini sağlamalısınız. İş kurmak için ortak seçerken; uzmanlık alanı, iş kapasitesi, para yönetimi, iş ahlakı gibi konularda dikkatli olmanız gerekir.

    Mevcut iş planının yönetimi

    Kendi işimi kurmak istiyorum diyenler ve kararını verenlerdenseniz mevcut işinizden iş planınızı tam anlamıyla yapmadan çıkmamanız önemlidir. Çünkü kendi işini kurmak için var olan işinizden ayrıldığınızda, elinizdeki maddi gücü de kaybetmiş olacaksınız. Elinizde sizi 6 ile 12 ay idare edebilecek bir bütçeniz olması sıfırdan iş kurmak isteyenler için oldukça önemlidir. Böyle bir bütçeniz olmadan işinizden ayrılmanız, sonraki süreci bir hayli zor bir hale getirebilir.

    ÖNEMLİ NOT: Büyüyen e-ticaret pazarı işinizi büyütmeniz ya da sıfırdan yeni bir iş kurmak için en doğru rotalardan biridir. Örneğin fiziki bir mağazada satış yapmayı planlıyorsanız, ürünlerinizi e-ticaret sitesi kurarak milyonlara ulaştırabilir, yeni bir iş kurma yolunda harcadığınız maliyetinizi hızlıca geri kazanabilirsiniz.

    İlgili Rehber: Kendi işini kurmak isteyenlere online iş fikirleri

    Yeni bir iş kurmak istiyorum ama fikrim yok diyenlerden misiniz?

    Yeni bir iş kurmak 2020 fikirleri arasında e-ticaret, en çok tercih edilen sektörlerin başında gelir. Yeni bir iş kurmak, bir firmada çalışmanın ötesine geçmek, var olan işinin yanında ekstra para kazanmak isteyenler için e-ticaret en ideal platformlardan biridir.

    Ticaret yapmak istiyorum ne satabilirim diye düşünenler için e-ticaret platformu ürün çeşitliliği açısından önemli bir kanaldır. E-ticaret sitenizde pek çok farklı ürün satabileceğiniz gibi tek bir ürün üzerinden de satış gerçekleştirebilirsiniz. Elbette burada bir diğer önemli husus; satış, ürün pazarlama, marka farkındalığı, farklı hedef kitlelere ulaşma, Türkiye’nin dört bir yanına satış yapabilme ve e-ihracat gibi hedefleri gerçekleştirmeye yönelik çalışmalısınız. Tüm bunları tek merkezden gerçekleştirmek isterseniz IdeaSoft Akıllı E- ticaret Paketleri'ni tercih etmeniz yeterli olacaktır.

    Hemen hızlı ve kolay yoldan iş kurmak, işinizi büyütmek ve gelirinizi artırmak için 15 günlük DEMO talebi ile hizmetlerimizi deneyebilir, size en uygun e-ticaret paketimizden birini tercih edebilirsiniz. Büyüyen e-ticaret pazarında yerinizi almak için hemen harekete geçin!

    Kendi işini kurmak için ihtiyacınız olacak sermaye kanalları için aşağıdaki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

    KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

    KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?

    İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?

    Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Benzer yazılar

    Kurumsal kimlik oluşturmak için bilmeniz gerekenler
    Kurumsal kimlik oluşturmak için bilmeniz gerekenler
    Kurumsal kimlik, marka olma sürecinde de e-ticaret firmaları için önemli olduğu gibi tüketicilerle olan iletişim sürecinde de değer taşır. Her firmanın bir kurumsal kimliğinin olması gerekir. Özellikle uzun vadede sadık...
    25 Aralık 2020
    Sinan Oypan
    Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
    Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
    Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
    19 Aralık 2018
    Sinan Oypan
    İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
    İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
    Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi...
    25 Ağustos 2017
    IdeaSoft
    Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
    Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
    Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
    10 Nisan 2019
    Sinan Oypan
    Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
    Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
    Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
    9 Ocak 2018
    Sinan Oypan
    E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
    E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
    Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
    29 Temmuz 2019
    Sinan Oypan
    Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
    Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
    Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
    8 Ocak 2020
    Sinan Oypan
    Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
    Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
    Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
    16 Ekim 2017
    Sinan Oypan
    Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
    Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
    Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
    20 Şubat 2020
    Sinan Oypan
    E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
    E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
    Stok kontrol yöntemleri, e-ticarette işinizi yaparken daha sağlık ve kontrollü bir şekilde deponuzu yönetmenizi sağlarken, stok maliyetlerinizi de düşürerek, daha bilinçli bir şekilde de deponuzu kontrol etmenizi sağlar. Stok...
    7 Ekim 2019
    Sinan Oypan
    E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
    E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
    E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satış, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
    13 Aralık 2016
    Sinan Oypan
    eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
    eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
    eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
    26 Şubat 2019
    Sinan Oypan