fbpx

Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde

18 Kasım 2019
Sinan Oypan

Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş yaşamımda yeni bir sayfa açmak ve yeni bir iş kurmak istiyorum diyenler için çıktıkları yol bazı riskler barındırsa da karar verip harekete geçmek en önemlisi oluyor. Kendi işini kurmak 2020 trendleri konusunda yazımızdan bazı bilgiler edinebilirsiniz.

Yeni bir iş kurmak için karar verenler ilk olarak işin maliyetine ve harcayacakları zamana takılır. Sıfırdan yeni bir iş kurmak isteyip hızlı sonuç almak isteyen girişimcilerin çıktıkları yolda olmazsa olmazlarını birkaç maddede topladık.

Kendi işini kurmak için proje ve yapılacak işin planı

İş kurmak istiyorum ne yapabilirim diye düşünenler öncelikle yapmak istedikleri işe karar vermelidir. Bunun için iyi bir sektör araştırması yapmalı, risk ve avantajları iyi analiz etmelidir. Dünyadaki gelişmeleri takip ederek geliştirebileceğiniz ilginç iş fikirleri bulmak da sizi uzun vadede kazandırabilir. İşin talep görmesi de bir diğer dikkat edeceğiniz faktör olmalıdır.

Kendi işini kurmak isteyenler sevdiği, yapmaktan keyif alacağı bir işi seçmeye çalışmalı, karşılaştığınız her zorlukta, sevdiğiniz işi yapmanın keyfiyle bu sorunlara göğüs gerebilmelisiniz. İşinizin pazarı küçük olsa da elinizdeki küçük pazarı tamamen domine etmeye çalışmalı ve pazarın büyük bölümüne hitap etmeye odaklanmalısınız. Buradaki önemli kural, yapmaktan keyif alacağınız bir işe odaklanmak, pazarı ve hedef kitleyi doğru bir şekilde kullanmak olacaktır.

Yeni bir iş kurarken sermayenin önemi

Yeni bir iş kurmak adına karar verenler için ellerindeki sermaye işin bütün kaderini etkileyen en önemli etkenlerin başında gelir. Yeni bir iş kurmak için elinizde belli miktarda sermaye olması gerekir. Sermaye denildiğinde; şirket kurma süreci, şirket için yapılacak harcamalar, kira, vergi, ofis masrafları, ürün tedarik, depo masrafları ve dahasını içinde barındırır. Tüm bunları karşılayacak ya da bir süre sizi ayakta tutacak bir sermayenizin olması yeni bir iş kurma sürecinde sizi güçlü kılar. Ancak iş kurmak istiyorum ama sermayem yok diyenler için de umutlar tükenmiş değildir.

Kendi işini kurmak isteyenlere devlet desteği mevcuttur. KOSGEB, İşkur, TUBİTAK gibi igirşimcilere yeni iş kurma ve geliştirme konusunda tam destekleri vardır. Ayrıca bankaların destek kredileri, yeni bir iş kurmak isteyen kişilere sermaye konusunda kapılar açar. Bu destek kredilerine başvurarak, işiniz için gerekli olabilecek sermayeyi karşılayabilirsiniz. Bunun yanı sıra melek yatırımcılarla da görüşmeler yaparak, onlardan yatırım almayı deneyebilirsiniz.

İlgili Rehber: Kendi işini kurmak için sermaye konusunda melek yatırımcı görüşmeleri nasıl yapılır?

Sıfırdan iş kurarken sektör ve pazar araştırması

Kendi işimi kurmak istiyorum ne iş yapabilirim diye düşünenlerin iyi bir sektör araştırması yapması ve ona göre eyleme geçmesi gerekir. Kuracağınız yeni işe karar verdikten sonra iyi bir pazar araştırması yapmalısınız.

Pazar araştırması yaparken aşağıdaki soruların cevabını bulmalısınız;

  • Pazarın durumu nedir?
  • Uzun vadede işimi büyütebilir miyim?
  • Pazara ilgi artacak mı?
  • Rakip firmalar neler yapmış?
  • Yeni bir iş kurmak istiyorum ne iş yapabilirim diyenler için: Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem

    Danışmanlık hizmetleri

    Sıfırdan iş kurmak konusunda karar verdikten sonra iş kurmak için gerekenler konusunda ilgili alanlardan danışmanlık hizmeti almanız işlerinizin hızlı ve doğru bir şekilde halledilmesini sağlar. Kendi işini kurmak isteyenler iş kurmak için; muhasebe, teknik işler, web sitesi, eğer e-ticaret işi yapacaksanız e-ticaret sitesi kurmak gibi arka plandaki pek çok konuda dışarıdan destek alabilir. İş kurmak için gerekenler konusunda dışarıdan alacağınız destekler işlerinizin profesyonel şekilde başlamasını sağlar.

    Yeni iş kurarken ortak seçimi

    Birden fazla ortaklı şirketlerin; iş dağılımı, ortaya konan sermaye gibi faktörler nedeniyle daha başarılı olduğu bilinir. Buradaki en önemli nokta, ortak olacağınız kişileri doğru seçmektir. İşlerin yürütülme şekline, iş yapabilme kapasitesine ya da eldeki kaynaklara göre ortak kararını, uzun vadede düşünerek vermelisiniz. Ortağınızı seçtikten sonra gerekli iş dağılımını vakit kaybetmeden yapmalısınız. Her işin planlı ve programlı bir şekilde yürütülmesini sağlamalısınız. İş kurmak için ortak seçerken; uzmanlık alanı, iş kapasitesi, para yönetimi, iş ahlakı gibi konularda dikkatli olmanız gerekir.

    Mevcut iş planının yönetimi

    Kendi işimi kurmak istiyorum diyenler ve kararını verenlerdenseniz mevcut işinizden iş planınızı tam anlamıyla yapmadan çıkmamanız önemlidir. Çünkü kendi işini kurmak için var olan işinizden ayrıldığınızda, elinizdeki maddi gücü de kaybetmiş olacaksınız. Elinizde sizi 6 ile 12 ay idare edebilecek bir bütçeniz olması sıfırdan iş kurmak isteyenler için oldukça önemlidir. Böyle bir bütçeniz olmadan işinizden ayrılmanız, sonraki süreci bir hayli zor bir hale getirebilir.

    ÖNEMLİ NOT: Büyüyen e-ticaret pazarı işinizi büyütmeniz ya da sıfırdan yeni bir iş kurmak için en doğru rotalardan biridir. Örneğin fiziki bir mağazada satış yapmayı planlıyorsanız, ürünlerinizi e-ticaret sitesi kurarak milyonlara ulaştırabilir, yeni bir iş kurma yolunda harcadığınız maliyetinizi hızlıca geri kazanabilirsiniz.

    İlgili Rehber: Kendi işini kurmak isteyenlere online iş fikirleri

    Yeni bir iş kurmak istiyorum ama fikrim yok diyenlerden misiniz?

    Yeni bir iş kurmak 2020 fikirleri arasında e-ticaret, en çok tercih edilen sektörlerin başında gelir. Yeni bir iş kurmak, bir firmada çalışmanın ötesine geçmek, var olan işinin yanında ekstra para kazanmak isteyenler için e-ticaret en ideal platformlardan biridir.

    Ticaret yapmak istiyorum ne satabilirim diye düşünenler için e-ticaret platformu ürün çeşitliliği açısından önemli bir kanaldır. E-ticaret sitenizde pek çok farklı ürün satabileceğiniz gibi tek bir ürün üzerinden de satış gerçekleştirebilirsiniz. Elbette burada bir diğer önemli husus; satış, ürün pazarlama, marka farkındalığı, farklı hedef kitlelere ulaşma, Türkiye’nin dört bir yanına satış yapabilme ve e-ihracat gibi hedefleri gerçekleştirmeye yönelik çalışmalısınız. Tüm bunları tek merkezden gerçekleştirmek isterseniz IdeaSoft Akıllı E- ticaret Paketleri'ni tercih etmeniz yeterli olacaktır.

    Hemen hızlı ve kolay yoldan iş kurmak, işinizi büyütmek ve gelirinizi artırmak için 15 günlük DEMO talebi ile hizmetlerimizi deneyebilir, size en uygun e-ticaret paketimizden birini tercih edebilirsiniz. Büyüyen e-ticaret pazarında yerinizi almak için hemen harekete geçin!

    Kendi işini kurmak için ihtiyacınız olacak sermaye kanalları için aşağıdaki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

    KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

    KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?

    İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?

    Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Benzer yazılar

    Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
    E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
    17 Ekim 2017
    Sinan Oypan
    Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
    Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
    25 Ekim 2019
    Sinan Oypan
    Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
    Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
    31 Mart 2020
    İbrahim Çelebi
    İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
    İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
    21 Haziran 2019
    Sinan Oypan
    Pandemide internette en çok satan ürünler
    E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını gösterirken e-ticaret yapmak isteyenlerin internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret verilerini analiz ederek...
    26 Ağustos 2020
    Gökçe Beyazaslan
    E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
    E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
    14 Ocak 2019
    Sinan Oypan
    İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
    Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
    22 Mayıs 2017
    Sinan Oypan
    Online market kurmanın avantajları nelerdir?
    Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
    22 Mayıs 2020
    İbrahim Çelebi
    Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
    Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
    23 Ağustos 2017
    Gökçe Beyazaslan
    Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
    Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
    21 Kasım 2016
    Sinan Oypan
    SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
    E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
    29 Mayıs 2018
    Sinan Oypan
    E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
    Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
    18 Mart 2020
    Sinan Oypan