Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde

18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde

Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş yaşamımda yeni bir sayfa açmak ve yeni bir iş kurmak istiyorum diyenler için çıktıkları yol bazı riskler barındırsa da karar verip harekete geçmek en önemlisi oluyor. Kendi işini kurmak 2020 trendleri konusunda yazımızdan bazı bilgiler edinebilirsiniz.

Yeni bir iş kurmak için karar verenler ilk olarak işin maliyetine ve harcayacakları zamana takılır. Sıfırdan yeni bir iş kurmak isteyip hızlı sonuç almak isteyen girişimcilerin çıktıkları yolda olmazsa olmazlarını birkaç maddede topladık.

Kendi işini kurmak için proje ve yapılacak işin planı

İş kurmak istiyorum ne yapabilirim diye düşünenler öncelikle yapmak istedikleri işe karar vermelidir. Bunun için iyi bir sektör araştırması yapmalı, risk ve avantajları iyi analiz etmelidir. Dünyadaki gelişmeleri takip ederek geliştirebileceğiniz ilginç iş fikirleri bulmak da sizi uzun vadede kazandırabilir. İşin talep görmesi de bir diğer dikkat edeceğiniz faktör olmalıdır.

Kendi işini kurmak isteyenler sevdiği, yapmaktan keyif alacağı bir işi seçmeye çalışmalı, karşılaştığınız her zorlukta, sevdiğiniz işi yapmanın keyfiyle bu sorunlara göğüs gerebilmelisiniz. İşinizin pazarı küçük olsa da elinizdeki küçük pazarı tamamen domine etmeye çalışmalı ve pazarın büyük bölümüne hitap etmeye odaklanmalısınız. Buradaki önemli kural, yapmaktan keyif alacağınız bir işe odaklanmak, pazarı ve hedef kitleyi doğru bir şekilde kullanmak olacaktır.

Yeni bir iş kurarken sermayenin önemi

Yeni bir iş kurmak adına karar verenler için ellerindeki sermaye işin bütün kaderini etkileyen en önemli etkenlerin başında gelir. Yeni bir iş kurmak için elinizde belli miktarda sermaye olması gerekir. Sermaye denildiğinde; şirket kurma süreci, şirket için yapılacak harcamalar, kira, vergi, ofis masrafları, ürün tedarik, depo masrafları ve dahasını içinde barındırır. Tüm bunları karşılayacak ya da bir süre sizi ayakta tutacak bir sermayenizin olması yeni bir iş kurma sürecinde sizi güçlü kılar. Ancak iş kurmak istiyorum ama sermayem yok diyenler için de umutlar tükenmiş değildir.

Kendi işini kurmak isteyenlere devlet desteği mevcuttur. KOSGEB, İşkur, TUBİTAK gibi igirşimcilere yeni iş kurma ve geliştirme konusunda tam destekleri vardır. Ayrıca bankaların destek kredileri, yeni bir iş kurmak isteyen kişilere sermaye konusunda kapılar açar. Bu destek kredilerine başvurarak, işiniz için gerekli olabilecek sermayeyi karşılayabilirsiniz. Bunun yanı sıra melek yatırımcılarla da görüşmeler yaparak, onlardan yatırım almayı deneyebilirsiniz.

İlgili Rehber: Kendi işini kurmak için sermaye konusunda melek yatırımcı görüşmeleri nasıl yapılır?

Sıfırdan iş kurarken sektör ve pazar araştırması

Kendi işimi kurmak istiyorum ne iş yapabilirim diye düşünenlerin iyi bir sektör araştırması yapması ve ona göre eyleme geçmesi gerekir. Kuracağınız yeni işe karar verdikten sonra iyi bir pazar araştırması yapmalısınız.

Pazar araştırması yaparken aşağıdaki soruların cevabını bulmalısınız;

  • Pazarın durumu nedir?
  • Uzun vadede işimi büyütebilir miyim?
  • Pazara ilgi artacak mı?
  • Rakip firmalar neler yapmış?
  • Yeni bir iş kurmak istiyorum ne iş yapabilirim diyenler için: Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem

    Danışmanlık hizmetleri

    Sıfırdan iş kurmak konusunda karar verdikten sonra iş kurmak için gerekenler konusunda ilgili alanlardan danışmanlık hizmeti almanız işlerinizin hızlı ve doğru bir şekilde halledilmesini sağlar. Kendi işini kurmak isteyenler iş kurmak için; muhasebe, teknik işler, web sitesi, eğer e-ticaret işi yapacaksanız e-ticaret sitesi kurmak gibi arka plandaki pek çok konuda dışarıdan destek alabilir. İş kurmak için gerekenler konusunda dışarıdan alacağınız destekler işlerinizin profesyonel şekilde başlamasını sağlar.

    Yeni iş kurarken ortak seçimi

    Birden fazla ortaklı şirketlerin; iş dağılımı, ortaya konan sermaye gibi faktörler nedeniyle daha başarılı olduğu bilinir. Buradaki en önemli nokta, ortak olacağınız kişileri doğru seçmektir. İşlerin yürütülme şekline, iş yapabilme kapasitesine ya da eldeki kaynaklara göre ortak kararını, uzun vadede düşünerek vermelisiniz. Ortağınızı seçtikten sonra gerekli iş dağılımını vakit kaybetmeden yapmalısınız. Her işin planlı ve programlı bir şekilde yürütülmesini sağlamalısınız. İş kurmak için ortak seçerken; uzmanlık alanı, iş kapasitesi, para yönetimi, iş ahlakı gibi konularda dikkatli olmanız gerekir.

    Mevcut iş planının yönetimi

    Kendi işimi kurmak istiyorum diyenler ve kararını verenlerdenseniz mevcut işinizden iş planınızı tam anlamıyla yapmadan çıkmamanız önemlidir. Çünkü kendi işini kurmak için var olan işinizden ayrıldığınızda, elinizdeki maddi gücü de kaybetmiş olacaksınız. Elinizde sizi 6 ile 12 ay idare edebilecek bir bütçeniz olması sıfırdan iş kurmak isteyenler için oldukça önemlidir. Böyle bir bütçeniz olmadan işinizden ayrılmanız, sonraki süreci bir hayli zor bir hale getirebilir.

    ÖNEMLİ NOT: Büyüyen e-ticaret pazarı işinizi büyütmeniz ya da sıfırdan yeni bir iş kurmak için en doğru rotalardan biridir. Örneğin fiziki bir mağazada satış yapmayı planlıyorsanız, ürünlerinizi e-ticaret sitesi kurarak milyonlara ulaştırabilir, yeni bir iş kurma yolunda harcadığınız maliyetinizi hızlıca geri kazanabilirsiniz.

    İlgili Rehber: Kendi işini kurmak isteyenlere online iş fikirleri

    Yeni bir iş kurmak istiyorum ama fikrim yok diyenlerden misiniz?

    Yeni bir iş kurmak 2020 fikirleri arasında e-ticaret, en çok tercih edilen sektörlerin başında gelir. Yeni bir iş kurmak, bir firmada çalışmanın ötesine geçmek, var olan işinin yanında ekstra para kazanmak isteyenler için e-ticaret en ideal platformlardan biridir.

    Ticaret yapmak istiyorum ne satabilirim diye düşünenler için e-ticaret platformu ürün çeşitliliği açısından önemli bir kanaldır. E-ticaret sitenizde pek çok farklı ürün satabileceğiniz gibi tek bir ürün üzerinden de satış gerçekleştirebilirsiniz. Elbette burada bir diğer önemli husus; satış, ürün pazarlama, marka farkındalığı, farklı hedef kitlelere ulaşma, Türkiye’nin dört bir yanına satış yapabilme ve e-ihracat gibi hedefleri gerçekleştirmeye yönelik çalışmalısınız. Tüm bunları tek merkezden gerçekleştirmek isterseniz IdeaSoft Akıllı E- ticaret Paketleri'ni tercih etmeniz yeterli olacaktır.

    Hemen hızlı ve kolay yoldan iş kurmak, işinizi büyütmek ve gelirinizi artırmak için 15 günlük DEMO talebi ile hizmetlerimizi deneyebilir, size en uygun e-ticaret paketimizden birini tercih edebilirsiniz. Büyüyen e-ticaret pazarında yerinizi almak için hemen harekete geçin!

    Kendi işini kurmak için ihtiyacınız olacak sermaye kanalları için aşağıdaki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

    KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

    KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?

    İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?

    Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Benzer yazılar

    Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
    Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
    Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
    29 Temmuz 2020
    Sinan Oypan
    Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
    Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
    E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
    19 Eylül 2017
    Sinan Oypan
    Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
    Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
    Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
    16 Temmuz 2018
    Sinan Oypan
    E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
    E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
    E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
    9 Ekim 2017
    Sinan Oypan
    Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
    Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
    Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
    11 Temmuz 2017
    Sinan Oypan
    Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
    Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
    Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
    7 Ocak 2017
    Sinan Oypan
    Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
    Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
    Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
    12 Ocak 2018
    Sinan Oypan
    E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
    E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
    Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
    13 Nisan 2020
    Sinan Oypan
    Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
    Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
    Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
    2 Ekim 2017
    Sinan Oypan
    Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
    Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
    E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
    8 Ağustos 2018
    Sinan Oypan
    Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
    Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
    Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
    30 Aralık 2016
    Sinan Oypan
    Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
    Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
    Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
    20 Mart 2018
    Sinan Oypan