Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde

18 Kasım 2019
Sinan Oypan

Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş yaşamımda yeni bir sayfa açmak ve yeni bir iş kurmak istiyorum diyenler için çıktıkları yol bazı riskler barındırsa da karar verip harekete geçmek en önemlisi oluyor. Kendi işini kurmak 2020 trendleri konusunda yazımızdan bazı bilgiler edinebilirsiniz.

Yeni bir iş kurmak için karar verenler ilk olarak işin maliyetine ve harcayacakları zamana takılır. Sıfırdan yeni bir iş kurmak isteyip hızlı sonuç almak isteyen girişimcilerin çıktıkları yolda olmazsa olmazlarını birkaç maddede topladık.

Kendi işini kurmak için proje ve yapılacak işin planı

İş kurmak istiyorum ne yapabilirim diye düşünenler öncelikle yapmak istedikleri işe karar vermelidir. Bunun için iyi bir sektör araştırması yapmalı, risk ve avantajları iyi analiz etmelidir. Dünyadaki gelişmeleri takip ederek geliştirebileceğiniz ilginç iş fikirleri bulmak da sizi uzun vadede kazandırabilir. İşin talep görmesi de bir diğer dikkat edeceğiniz faktör olmalıdır.

Kendi işini kurmak isteyenler sevdiği, yapmaktan keyif alacağı bir işi seçmeye çalışmalı, karşılaştığınız her zorlukta, sevdiğiniz işi yapmanın keyfiyle bu sorunlara göğüs gerebilmelisiniz. İşinizin pazarı küçük olsa da elinizdeki küçük pazarı tamamen domine etmeye çalışmalı ve pazarın büyük bölümüne hitap etmeye odaklanmalısınız. Buradaki önemli kural, yapmaktan keyif alacağınız bir işe odaklanmak, pazarı ve hedef kitleyi doğru bir şekilde kullanmak olacaktır.

Yeni bir iş kurarken sermayenin önemi

Yeni bir iş kurmak adına karar verenler için ellerindeki sermaye işin bütün kaderini etkileyen en önemli etkenlerin başında gelir. Yeni bir iş kurmak için elinizde belli miktarda sermaye olması gerekir. Sermaye denildiğinde; şirket kurma süreci, şirket için yapılacak harcamalar, kira, vergi, ofis masrafları, ürün tedarik, depo masrafları ve dahasını içinde barındırır. Tüm bunları karşılayacak ya da bir süre sizi ayakta tutacak bir sermayenizin olması yeni bir iş kurma sürecinde sizi güçlü kılar. Ancak iş kurmak istiyorum ama sermayem yok diyenler için de umutlar tükenmiş değildir.

Kendi işini kurmak isteyenlere devlet desteği mevcuttur. KOSGEB, İşkur, TUBİTAK gibi igirşimcilere yeni iş kurma ve geliştirme konusunda tam destekleri vardır. Ayrıca bankaların destek kredileri, yeni bir iş kurmak isteyen kişilere sermaye konusunda kapılar açar. Bu destek kredilerine başvurarak, işiniz için gerekli olabilecek sermayeyi karşılayabilirsiniz. Bunun yanı sıra melek yatırımcılarla da görüşmeler yaparak, onlardan yatırım almayı deneyebilirsiniz.

İlgili Rehber: Kendi işini kurmak için sermaye konusunda melek yatırımcı görüşmeleri nasıl yapılır?

Sıfırdan iş kurarken sektör ve pazar araştırması

Kendi işimi kurmak istiyorum ne iş yapabilirim diye düşünenlerin iyi bir sektör araştırması yapması ve ona göre eyleme geçmesi gerekir. Kuracağınız yeni işe karar verdikten sonra iyi bir pazar araştırması yapmalısınız.

Pazar araştırması yaparken aşağıdaki soruların cevabını bulmalısınız;

  • Pazarın durumu nedir?
  • Uzun vadede işimi büyütebilir miyim?
  • Pazara ilgi artacak mı?
  • Rakip firmalar neler yapmış?
  • Yeni bir iş kurmak istiyorum ne iş yapabilirim diyenler için: Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem

    Danışmanlık hizmetleri

    Sıfırdan iş kurmak konusunda karar verdikten sonra iş kurmak için gerekenler konusunda ilgili alanlardan danışmanlık hizmeti almanız işlerinizin hızlı ve doğru bir şekilde halledilmesini sağlar. Kendi işini kurmak isteyenler iş kurmak için; muhasebe, teknik işler, web sitesi, eğer e-ticaret işi yapacaksanız e-ticaret sitesi kurmak gibi arka plandaki pek çok konuda dışarıdan destek alabilir. İş kurmak için gerekenler konusunda dışarıdan alacağınız destekler işlerinizin profesyonel şekilde başlamasını sağlar.

    Yeni iş kurarken ortak seçimi

    Birden fazla ortaklı şirketlerin; iş dağılımı, ortaya konan sermaye gibi faktörler nedeniyle daha başarılı olduğu bilinir. Buradaki en önemli nokta, ortak olacağınız kişileri doğru seçmektir. İşlerin yürütülme şekline, iş yapabilme kapasitesine ya da eldeki kaynaklara göre ortak kararını, uzun vadede düşünerek vermelisiniz. Ortağınızı seçtikten sonra gerekli iş dağılımını vakit kaybetmeden yapmalısınız. Her işin planlı ve programlı bir şekilde yürütülmesini sağlamalısınız. İş kurmak için ortak seçerken; uzmanlık alanı, iş kapasitesi, para yönetimi, iş ahlakı gibi konularda dikkatli olmanız gerekir.

    Mevcut iş planının yönetimi

    Kendi işimi kurmak istiyorum diyenler ve kararını verenlerdenseniz mevcut işinizden iş planınızı tam anlamıyla yapmadan çıkmamanız önemlidir. Çünkü kendi işini kurmak için var olan işinizden ayrıldığınızda, elinizdeki maddi gücü de kaybetmiş olacaksınız. Elinizde sizi 6 ile 12 ay idare edebilecek bir bütçeniz olması sıfırdan iş kurmak isteyenler için oldukça önemlidir. Böyle bir bütçeniz olmadan işinizden ayrılmanız, sonraki süreci bir hayli zor bir hale getirebilir.

    ÖNEMLİ NOT: Büyüyen e-ticaret pazarı işinizi büyütmeniz ya da sıfırdan yeni bir iş kurmak için en doğru rotalardan biridir. Örneğin fiziki bir mağazada satış yapmayı planlıyorsanız, ürünlerinizi e-ticaret sitesi kurarak milyonlara ulaştırabilir, yeni bir iş kurma yolunda harcadığınız maliyetinizi hızlıca geri kazanabilirsiniz.

    İlgili Rehber: Kendi işini kurmak isteyenlere online iş fikirleri

    Yeni bir iş kurmak istiyorum ama fikrim yok diyenlerden misiniz?

    Yeni bir iş kurmak 2020 fikirleri arasında e-ticaret, en çok tercih edilen sektörlerin başında gelir. Yeni bir iş kurmak, bir firmada çalışmanın ötesine geçmek, var olan işinin yanında ekstra para kazanmak isteyenler için e-ticaret en ideal platformlardan biridir.

    Ticaret yapmak istiyorum ne satabilirim diye düşünenler için e-ticaret platformu ürün çeşitliliği açısından önemli bir kanaldır. E-ticaret sitenizde pek çok farklı ürün satabileceğiniz gibi tek bir ürün üzerinden de satış gerçekleştirebilirsiniz. Elbette burada bir diğer önemli husus; satış, ürün pazarlama, marka farkındalığı, farklı hedef kitlelere ulaşma, Türkiye’nin dört bir yanına satış yapabilme ve e-ihracat gibi hedefleri gerçekleştirmeye yönelik çalışmalısınız. Tüm bunları tek merkezden gerçekleştirmek isterseniz IdeaSoft Akıllı E- ticaret Paketleri'ni tercih etmeniz yeterli olacaktır.

    Hemen hızlı ve kolay yoldan iş kurmak, işinizi büyütmek ve gelirinizi artırmak için 15 günlük DEMO talebi ile hizmetlerimizi deneyebilir, size en uygun e-ticaret paketimizden birini tercih edebilirsiniz. Büyüyen e-ticaret pazarında yerinizi almak için hemen harekete geçin!

    Kendi işini kurmak için ihtiyacınız olacak sermaye kanalları için aşağıdaki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

    KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

    KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?

    İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?

    Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Benzer yazılar

    Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
    Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
    8 Mayıs 2017
    Sinan Oypan
    Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
    Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
    9 Mayıs 2017
    Sinan Oypan
    B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
    Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
    21 Haziran 2017
    Sinan Oypan
    Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
    Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
    19 Temmuz 2019
    Sinan Oypan
    Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
    Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın...
    30 Mart 2020
    Sinan Oypan
    Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
    Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
    22 Temmuz 2020
    Sinan Oypan
    İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
    -ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
    7 Ekim 2017
    Gökçe Beyazaslan
    Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
    Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
    22 Ağustos 2020
    Gökçe Beyazaslan
    Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
    Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
    4 Ekim 2017
    Sinan Oypan
    Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
    Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
    10 Mayıs 2017
    Sinan Oypan
    Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
    Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
    14 Mart 2018
    Sinan Oypan
    Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
    E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
    10 Ekim 2017
    Sinan Oypan