fbpx

50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler

26 Mart 2019
Sinan Oypan
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler

Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi bir şekilde başardıkları için oldukları yerlere ulaşmışlardır ve onların yaptığı çalışmaları incelemek, kendi işinizi büyütmek için de size yol gösterecektir.

Volusion’ın 50 büyük e-ticaret sitesi üzerinde yaptığı araştırma da, bu başarılı firmaların tasarım ve görsel kullanımlarında nasıl bir strateji izlediklerini gösteriyor. Bu araştırmada öne çıkan bilgileri de aşağıda sizinle paylaşacağız.

Ana sayfa elementleri

Ana sayfa e-ticaret sitesi üzerindeki en önemli sayfalardan biri. Ziyaretçilerin büyük bir bölümü bu sayfayı inceleyecektir. Organik ya da direkt yönlendirmelerde kullanıcılar bu sayfayı görecekleri için ana sayfa üzerindeki elementlerin geri dönüşüme katkısı büyük oluyor.

Araştırmalarda, kullanıcıların ana sayfasınızı ziyaret ettikten 15 saniye sonra markanızla ilgili bir fikre sahip olduğu öne çıkıyor. Bu nedenle de ana sayfa üzerinde yaptığınız çalışmaların önemi büyük. 50 büyük e-ticaret sitesinin araştırması sonrasında ana sayfa elementleri üzerinde öne çıkan bilgiler ise şu şekilde:

Büyük bir bölümü ana odak noktası üzerinde tutun: Ana sayfanız üzerindeki büyük bir bölümü, markanız ve e-ticaret siteniz için önemli olan ana odak üzerinde tutmanız gerekir. Bu çok satan veya ilgi gören ürünlere yönlendirme olabileceği gibi belli bir eyleme ya da geri dönüşüme yönlendirme de olabilir. Kampanya ve fırsat dönemlerinde kullanıcıları bu varış sayfalarına da yönlendirebilirsiniz.

Ana sayfayı aşağı kaydırma üzerine bir şablon kurgulayın: Kullanıcılar, web sitenizi ve ürünlerinizi incelemek için site üzerinde çok vakit geçirmek istemiyor. Bu nedenle de tek bir sayfa üzerinde mümkün olduğunca bilgiyi almak istiyorlar. Mobil tasarımların sayfayı aşağıya kaydırma üzerine kurulu olması da bu tasarım trendinin önemini artıyor. Ana sayfada böyle bir şablon kullanmanız, kullanıcı deneyimini artıracaktır.

Ürünleri sergileyin: Araştırmada öne çıkan detaylardan biri de bu e-ticaret sitelerinin ana sayfalarında ürünlerini öne çıkardıkları bilgisi. Ürünlerinizi sergilemek, kullanıcıların tek bir sayfa üzerinden ürünleri görmelerini sağladığı için önemli.

Kategori görünümlerini kullanın: E-ticaret sitesi içerisinde ürün kategorilerinizi de farklı şekillerde kullanabilirsiniz. Bu yöntemlerden biri de ana sayfa üzerinde kategori görünüm ve şablonlarını kullanmaktır. Böylelikle öne çıkartmak istediğiniz ürün kategorilerinizi göstermiş olursunuz.

Site navigasyonu

E-ticaret sitesi üzerindeki önemli konulardan biri de navigasyondur. Kullanıcıların site üzerinde rahat bir şekilde gezinebilmeleri ve aradıkları sayfalara ulaşabilmeleri gerekir. Bu nedenle de e-ticaret sitesi üzerindeki navigasyonu iyi bir şekilde kurgulamak gerekir. Araştırmada öne çıkan bilgiler ise şu şekilde:

Mobil tasarımda erişilebilirliğiniz kolay olmalı: Mobilde tasarımdaki erişilebilirlik, kullanıcıların dokunmatik ekranlar üzerinde sitenin kolay kullanılabilir olması. Kullanıcıların cihazları baş parmaklarıyla kullandıklarını ele alırsak, site tasarımınızın buna uygun olması gerekir. Özellikle büyük ekranlı telefonlarda, tasarım kulanıcı deneyimi odaklı olmazsa, kullanım oranı düşebilir. Bu nedenle de mobil tasarımdaki öğeleri kullanıcıların el ergonomisini düşünerek de yapmalısınız.

Navigasyonu düzenli ve basit tutun: Site navigasyonunun basit ve düzenli olması, kullanıcı deneyimini geliştirerek, ziyaretçilerin aradıkları sayfalara daha kolay ulaşmalarını sağlar. Düzenli bir kategori hiyerarşisinin olmayışı ve menü üzerinde kategorilerin basit ve anlaşılır şekilde hazırlanmaması, kafa karışıklığına neden olabileceği gibi kullanıcıların siteyi terk etmesine de neden olabilir.

Açılıp kapanan menüleri de kullanın: Tüm kategorileri ve alt sayfaları tek bir navigasyon çubuğunda göstermeniz mümkün olmayabilir. Bu durumda da kullanıcılara ek bir navigasyon sunarak, alt kategorileri göstermek için sayfanın üst ya da yan tarafından açılıp kapanan “hamburger menüleri” kullanabilirsiniz. Böylelikle ekstra bir navigasyon sunmuş olursunuz.

Site içi arama çok önemli: E-ticaret sitesi navigasyonu söz konusu olduğunda site içi arama özelliği oldukça önemli bir elementtir. Çünkü kullanıcıların bir bölümü sitede gezinmek yerine doğrudan bir ürün aramak isteyeceklerdir. Bu nedenle de site içerisinde arama özelliğini kullanarak, kullanıcıların siteyi daha iyi gezmelerin ive aradıkları ürünlere daha kolay bir şekilde ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Mobil görünüm

Mobil görünüm ve e-ticaret sitesinin mobile uyumluluğu da günümüzdeki önemli konulardan biri. Mobil kullanımını iyi olmaması veya mobil uyumluluğun olmaması, kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği gibi ziyaretçilerin siteyi terk etmesine de neden olur. Araştırmada büyük e-ticaret sitelerinin mobil görünümde nelere dikkat ettikleri ise şu şekilde belirtilmiş:

Mobil tasarımınızı basitleştirin: Mobil cihazlar üzerindeki görünümün tek sütun üzerinde olduğunu düşünecek olursak, mobil görünümü sadeleştirmek ve basitleştirmek geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artıracaktır.

Navigasyonu mobile uyumlu hale getirin: Mobil cihazlar üzerindeki navigasyon da kullanıcı deneyimi için önemlidir. Masaüstü görünümdeki gibi kapsamlı bir menü hazırlayamayabilirsiniz; ancak açılır kapanan menü kullanımlarıyla öne çıkartmak istediğiniz sayfaları bu bölümde net ve basit bir şekilde göstermelisiniz.

Sepete ekle butonunu iyi bir şekilde konumlandırın: Mobil görünümde özellikle ürün sayfalarında ekranın ilk bölümünde ürün başlığı ve görseli bulunur. Sonrasında ise açıklama ve sepete ekleme butonu yer alır. Bu noktada önceliği sepete ekle butonunu vermeniz daha doğru bir yaklaşım olabilir. Kullanıcılar bu butonu doğrudan görebilmeliler ve bu butonun arkaplanla kontrast oluşturan bir renginin olması ve sayfada öne çıkması, geri dönüşümleri etkilemektedir.

İlgili rehber: Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Video ve GIF kullanımları

E-ticaret sitesi üzerinde görsel öğelere yer vermek de kullanıcıların ilgisini çekmek için önemli bir detaydır. Bu nedenle de özellikle hareketli görsel (GIF) kullanımlarına ve video içeriklere de önem vermeniz gerekir. Video ve GIF kullanımıyla ilgili araştırmada öne çıkan veriler ise şöyle:

Sayfa yükleme zamanlarını kontrol edin: Video ve GIF kullanımlarında e-ticaret sitesi üzerindeki yüklenme süreleri artabilir. Sayfa yüklenme süresinin artması da kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği gibi kullanıcıların siteyi terk etmelerine neden olur. Bu nedenle de video ve GIF kullanımlarında sayfa yüklenme sürelerini optimize etmeniz önemlidir.

Kullanıcıları ve ürünleri gösterin: Görsel öge kullanımlarında, ürün tanıtımları, ürünlerin kullanım alanlarını ve gerçek müşterilerin yer aldığı görsel çalışmaları da dahil etmeniz, sosyal kanıt değeri katacağı gibi ürünlerinize olan ilgiyi de artıracaktır.

Kısa ve döngü içerisindeki görüntülerden yararlanın: GIF’ler kısa ve döngü içerisindeki görseller için oldukça elverişlidir. Özellikle ürün tanıtımları ya da belli bir dinamizm katmak için bu döngü GIF’lerinden yararlanarak, sayfalar üzerinde kullanıcıların ilgisini çekmeye odaklanabilirsiniz.

Araştırmada özellikle öne çıkan bilgiler bu şekildeydi. E-ticaret sitesi kurmak ve kendi işinizi yapmak istiyorsanızİdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve ihtiyaçlarınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilrisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Gün geçmiyor ki e-ticaret dünyasında yeni bir strateji ortaya çıkmasın. Yeni nesil pazarlamanın dinamiklerini dijital stratejiler oluştursa da geleneksel yöntemlerden tam anlamda kopmuş sayılmayız. Pazarlama araçları ise gerek...
9 Mart 2021
Markethinkers
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan