50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler

26 Mart 2019
Sinan Oypan
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi bir şekilde başardıkları için oldukları yerlere ulaşmışlardır ve onların yaptığı çalışmaları incelemek, kendi işinizi büyütmek için de size yol gösterecektir. Volusion’ın 50 büyük e-ticaret sitesi üzerinde yaptığı araştırma da, bu başarılı firmaların tasarım ve görsel kullanımlarında nasıl bir strateji izlediklerini gösteriyor. Bu araştırmada öne çıkan bilgileri de aşağıda sizinle paylaşacağız.

Ana sayfa elementleri

Ana sayfa e-ticaret sitesi üzerindeki en önemli sayfalardan biri. Ziyaretçilerin büyük bir bölümü bu sayfayı inceleyecektir. Organik ya da direkt yönlendirmelerde kullanıcılar bu sayfayı görecekleri için ana sayfa üzerindeki elementlerin geri dönüşüme katkısı büyük oluyor. Araştırmalarda, kullanıcıların ana sayfasınızı ziyaret ettikten 15 saniye sonra markanızla ilgili bir fikre sahip olduğu öne çıkıyor. Bu nedenle de ana sayfa üzerinde yaptığınız çalışmaların önemi büyük. 50 büyük e-ticaret sitesinin araştırması sonrasında ana sayfa elementleri üzerinde öne çıkan bilgiler ise şu şekilde: Büyük bir bölümü ana odak noktası üzerinde tutun: Ana sayfanız üzerindeki büyük bir bölümü, markanız ve e-ticaret siteniz için önemli olan ana odak üzerinde tutmanız gerekir. Bu çok satan veya ilgi gören ürünlere yönlendirme olabileceği gibi belli bir eyleme ya da geri dönüşüme yönlendirme de olabilir. Kampanya ve fırsat dönemlerinde kullanıcıları bu varış sayfalarına da yönlendirebilirsiniz. Ana sayfayı aşağı kaydırma üzerine bir şablon kurgulayın: Kullanıcılar, web sitenizi ve ürünlerinizi incelemek için site üzerinde çok vakit geçirmek istemiyor. Bu nedenle de tek bir sayfa üzerinde mümkün olduğunca bilgiyi almak istiyorlar. Mobil tasarımların sayfayı aşağıya kaydırma üzerine kurulu olması da bu tasarım trendinin önemini artıyor. Ana sayfada böyle bir şablon kullanmanız, kullanıcı deneyimini artıracaktır. Ürünleri sergileyin: Araştırmada öne çıkan detaylardan biri de bu e-ticaret sitelerinin ana sayfalarında ürünlerini öne çıkardıkları bilgisi. Ürünlerinizi sergilemek, kullanıcıların tek bir sayfa üzerinden ürünleri görmelerini sağladığı için önemli. Kategori görünümlerini kullanın: E-ticaret sitesi içerisinde ürün kategorilerinizi de farklı şekillerde kullanabilirsiniz. Bu yöntemlerden biri de ana sayfa üzerinde kategori görünüm ve şablonlarını kullanmaktır. Böylelikle öne çıkartmak istediğiniz ürün kategorilerinizi göstermiş olursunuz.

Site navigasyonu

E-ticaret sitesi üzerindeki önemli konulardan biri de navigasyondur. Kullanıcıların site üzerinde rahat bir şekilde gezinebilmeleri ve aradıkları sayfalara ulaşabilmeleri gerekir. Bu nedenle de e-ticaret sitesi üzerindeki navigasyonu iyi bir şekilde kurgulamak gerekir. Araştırmada öne çıkan bilgiler ise şu şekilde: Mobil tasarımda erişilebilirliğiniz kolay olmalı: Mobilde tasarımdaki erişilebilirlik, kullanıcıların dokunmatik ekranlar üzerinde sitenin kolay kullanılabilir olması. Kullanıcıların cihazları baş parmaklarıyla kullandıklarını ele alırsak, site tasarımınızın buna uygun olması gerekir. Özellikle büyük ekranlı telefonlarda, tasarım kulanıcı deneyimi odaklı olmazsa, kullanım oranı düşebilir. Bu nedenle de mobil tasarımdaki öğeleri kullanıcıların el ergonomisini düşünerek de yapmalısınız. Navigasyonu düzenli ve basit tutun: Site navigasyonunun basit ve düzenli olması, kullanıcı deneyimini geliştirerek, ziyaretçilerin aradıkları sayfalara daha kolay ulaşmalarını sağlar. Düzenli bir kategori hiyerarşisinin olmayışı ve menü üzerinde kategorilerin basit ve anlaşılır şekilde hazırlanmaması, kafa karışıklığına neden olabileceği gibi kullanıcıların siteyi terk etmesine de neden olabilir. Açılıp kapanan menüleri de kullanın: Tüm kategorileri ve alt sayfaları tek bir navigasyon çubuğunda göstermeniz mümkün olmayabilir. Bu durumda da kullanıcılara ek bir navigasyon sunarak, alt kategorileri göstermek için sayfanın üst ya da yan tarafından açılıp kapanan “hamburger menüleri” kullanabilirsiniz. Böylelikle ekstra bir navigasyon sunmuş olursunuz. Site içi arama çok önemli: E-ticaret sitesi navigasyonu söz konusu olduğunda site içi arama özelliği oldukça önemli bir elementtir. Çünkü kullanıcıların bir bölümü sitede gezinmek yerine doğrudan bir ürün aramak isteyeceklerdir. Bu nedenle de site içerisinde arama özelliğini kullanarak, kullanıcıların siteyi daha iyi gezmelerin ive aradıkları ürünlere daha kolay bir şekilde ulaşmalarını sağlayabilirsiniz. İlgili rehber: Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Mobil görünüm

Mobil görünüm ve e-ticaret sitesinin mobile uyumluluğu da günümüzdeki önemli konulardan biri. Mobil kullanımını iyi olmaması veya mobil uyumluluğun olmaması, kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği gibi ziyaretçilerin siteyi terk etmesine de neden olur. Araştırmada büyük e-ticaret sitelerinin mobil görünümde nelere dikkat ettikleri ise şu şekilde belirtilmiş: Mobil tasarımınızı basitleştirin: Mobil cihazlar üzerindeki görünümün tek sütun üzerinde olduğunu düşünecek olursak, mobil görünümü sadeleştirmek ve basitleştirmek geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artıracaktır. Navigasyonu mobile uyumlu hale getirin: Mobil cihazlar üzerindeki navigasyon da kullanıcı deneyimi için önemlidir. Masaüstü görünümdeki gibi kapsamlı bir menü hazırlayamayabilirsiniz; ancak açılır kapanan menü kullanımlarıyla öne çıkartmak istediğiniz sayfaları bu bölümde net ve basit bir şekilde göstermelisiniz. Sepete ekle butonunu iyi bir şekilde konumlandırın: Mobil görünümde özellikle ürün sayfalarında ekranın ilk bölümünde ürün başlığı ve görseli bulunur. Sonrasında ise açıklama ve sepete ekleme butonu yer alır. Bu noktada önceliği sepete ekle butonunu vermeniz daha doğru bir yaklaşım olabilir. Kullanıcılar bu butonu doğrudan görebilmeliler ve bu butonun arkaplanla kontrast oluşturan bir renginin olması ve sayfada öne çıkması, geri dönüşümleri etkilemektedir. İlgili rehber: Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Video ve GIF kullanımları

E-ticaret sitesi üzerinde görsel öğelere yer vermek de kullanıcıların ilgisini çekmek için önemli bir detaydır. Bu nedenle de özellikle hareketli görsel (GIF) kullanımlarına ve video içeriklere de önem vermeniz gerekir. Video ve GIF kullanımıyla ilgili araştırmada öne çıkan veriler ise şöyle: Sayfa yükleme zamanlarını kontrol edin: Video ve GIF kullanımlarında e-ticaret sitesi üzerindeki yüklenme süreleri artabilir. Sayfa yüklenme süresinin artması da kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği gibi kullanıcıların siteyi terk etmelerine neden olur. Bu nedenle de video ve GIF kullanımlarında sayfa yüklenme sürelerini optimize etmeniz önemlidir. Kullanıcıları ve ürünleri gösterin: Görsel öge kullanımlarında, ürün tanıtımları, ürünlerin kullanım alanlarını ve gerçek müşterilerin yer aldığı görsel çalışmaları da dahil etmeniz, sosyal kanıt değeri katacağı gibi ürünlerinize olan ilgiyi de artıracaktır. Kısa ve döngü içerisindeki görüntülerden yararlanın: GIF’ler kısa ve döngü içerisindeki görseller için oldukça elverişlidir. Özellikle ürün tanıtımları ya da belli bir dinamizm katmak için bu döngü GIF’lerinden yararlanarak, sayfalar üzerinde kullanıcıların ilgisini çekmeye odaklanabilirsiniz. Araştırmada özellikle öne çıkan bilgiler bu şekildeydi. E-ticaret sitesi kurmak ve kendi işinizi yapmak istiyorsanızİdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve ihtiyaçlarınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilrisiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı...
19 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini ...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
Z Kuşağı Nedir? E-Ticarete Ne Kadar Yatkındır?
Z Kuşağı Nedir? E-Ticarete Ne Kadar Yatkındır?
Dünyanın ve toplumların olgunlaşmasını sağlayan en önemli unsur değişimdir. Çok da geniş olmayan aralıklarla değişen sosyal yaşam olgusu, toplumu oluşturan kişileri de belirli gruplara ayırmış durumdadır. Uzmanların ve sade...
31 Temmuz 2021
Markethinkers
AdBlock Nedir? Reklam Engelleme Programı Nasıl Kullanılır?
AdBlock Nedir? Reklam Engelleme Programı Nasıl Kullanılır?
Dijital reklamlar, başta e ticaret firmaları olmak üzere pek çok marka ve web sitesinin en önemli pazarlama araçlarından biridir. Reklam çeşidinin çok olması, daha fazla kişiye ulaşması ve hedef kitleye göre özelleştirilebilmesi,...
1 Eylül 2021
Markethinkers
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına yönelse...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın