50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler

26 Mart 2019
Sinan Oypan

Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi bir şekilde başardıkları için oldukları yerlere ulaşmışlardır ve onların yaptığı çalışmaları incelemek, kendi işinizi büyütmek için de size yol gösterecektir.

Volusion’ın 50 büyük e-ticaret sitesi üzerinde yaptığı araştırma da, bu başarılı firmaların tasarım ve görsel kullanımlarında nasıl bir strateji izlediklerini gösteriyor. Bu araştırmada öne çıkan bilgileri de aşağıda sizinle paylaşacağız.

Ana sayfa elementleri

Ana sayfa e-ticaret sitesi üzerindeki en önemli sayfalardan biri. Ziyaretçilerin büyük bir bölümü bu sayfayı inceleyecektir. Organik ya da direkt yönlendirmelerde kullanıcılar bu sayfayı görecekleri için ana sayfa üzerindeki elementlerin geri dönüşüme katkısı büyük oluyor.

Araştırmalarda, kullanıcıların ana sayfasınızı ziyaret ettikten 15 saniye sonra markanızla ilgili bir fikre sahip olduğu öne çıkıyor. Bu nedenle de ana sayfa üzerinde yaptığınız çalışmaların önemi büyük. 50 büyük e-ticaret sitesinin araştırması sonrasında ana sayfa elementleri üzerinde öne çıkan bilgiler ise şu şekilde:

Büyük bir bölümü ana odak noktası üzerinde tutun: Ana sayfanız üzerindeki büyük bir bölümü, markanız ve e-ticaret siteniz için önemli olan ana odak üzerinde tutmanız gerekir. Bu çok satan veya ilgi gören ürünlere yönlendirme olabileceği gibi belli bir eyleme ya da geri dönüşüme yönlendirme de olabilir. Kampanya ve fırsat dönemlerinde kullanıcıları bu varış sayfalarına da yönlendirebilirsiniz.

Ana sayfayı aşağı kaydırma üzerine bir şablon kurgulayın: Kullanıcılar, web sitenizi ve ürünlerinizi incelemek için site üzerinde çok vakit geçirmek istemiyor. Bu nedenle de tek bir sayfa üzerinde mümkün olduğunca bilgiyi almak istiyorlar. Mobil tasarımların sayfayı aşağıya kaydırma üzerine kurulu olması da bu tasarım trendinin önemini artıyor. Ana sayfada böyle bir şablon kullanmanız, kullanıcı deneyimini artıracaktır.

Ürünleri sergileyin: Araştırmada öne çıkan detaylardan biri de bu e-ticaret sitelerinin ana sayfalarında ürünlerini öne çıkardıkları bilgisi. Ürünlerinizi sergilemek, kullanıcıların tek bir sayfa üzerinden ürünleri görmelerini sağladığı için önemli.

Kategori görünümlerini kullanın: E-ticaret sitesi içerisinde ürün kategorilerinizi de farklı şekillerde kullanabilirsiniz. Bu yöntemlerden biri de ana sayfa üzerinde kategori görünüm ve şablonlarını kullanmaktır. Böylelikle öne çıkartmak istediğiniz ürün kategorilerinizi göstermiş olursunuz.

Site navigasyonu

E-ticaret sitesi üzerindeki önemli konulardan biri de navigasyondur. Kullanıcıların site üzerinde rahat bir şekilde gezinebilmeleri ve aradıkları sayfalara ulaşabilmeleri gerekir. Bu nedenle de e-ticaret sitesi üzerindeki navigasyonu iyi bir şekilde kurgulamak gerekir. Araştırmada öne çıkan bilgiler ise şu şekilde:

Mobil tasarımda erişilebilirliğiniz kolay olmalı: Mobilde tasarımdaki erişilebilirlik, kullanıcıların dokunmatik ekranlar üzerinde sitenin kolay kullanılabilir olması. Kullanıcıların cihazları baş parmaklarıyla kullandıklarını ele alırsak, site tasarımınızın buna uygun olması gerekir. Özellikle büyük ekranlı telefonlarda, tasarım kulanıcı deneyimi odaklı olmazsa, kullanım oranı düşebilir. Bu nedenle de mobil tasarımdaki öğeleri kullanıcıların el ergonomisini düşünerek de yapmalısınız.

Navigasyonu düzenli ve basit tutun: Site navigasyonunun basit ve düzenli olması, kullanıcı deneyimini geliştirerek, ziyaretçilerin aradıkları sayfalara daha kolay ulaşmalarını sağlar. Düzenli bir kategori hiyerarşisinin olmayışı ve menü üzerinde kategorilerin basit ve anlaşılır şekilde hazırlanmaması, kafa karışıklığına neden olabileceği gibi kullanıcıların siteyi terk etmesine de neden olabilir.

Açılıp kapanan menüleri de kullanın: Tüm kategorileri ve alt sayfaları tek bir navigasyon çubuğunda göstermeniz mümkün olmayabilir. Bu durumda da kullanıcılara ek bir navigasyon sunarak, alt kategorileri göstermek için sayfanın üst ya da yan tarafından açılıp kapanan “hamburger menüleri” kullanabilirsiniz. Böylelikle ekstra bir navigasyon sunmuş olursunuz.

Site içi arama çok önemli: E-ticaret sitesi navigasyonu söz konusu olduğunda site içi arama özelliği oldukça önemli bir elementtir. Çünkü kullanıcıların bir bölümü sitede gezinmek yerine doğrudan bir ürün aramak isteyeceklerdir. Bu nedenle de site içerisinde arama özelliğini kullanarak, kullanıcıların siteyi daha iyi gezmelerin ive aradıkları ürünlere daha kolay bir şekilde ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Mobil görünüm

Mobil görünüm ve e-ticaret sitesinin mobile uyumluluğu da günümüzdeki önemli konulardan biri. Mobil kullanımını iyi olmaması veya mobil uyumluluğun olmaması, kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği gibi ziyaretçilerin siteyi terk etmesine de neden olur. Araştırmada büyük e-ticaret sitelerinin mobil görünümde nelere dikkat ettikleri ise şu şekilde belirtilmiş:

Mobil tasarımınızı basitleştirin: Mobil cihazlar üzerindeki görünümün tek sütun üzerinde olduğunu düşünecek olursak, mobil görünümü sadeleştirmek ve basitleştirmek geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artıracaktır.

Navigasyonu mobile uyumlu hale getirin: Mobil cihazlar üzerindeki navigasyon da kullanıcı deneyimi için önemlidir. Masaüstü görünümdeki gibi kapsamlı bir menü hazırlayamayabilirsiniz; ancak açılır kapanan menü kullanımlarıyla öne çıkartmak istediğiniz sayfaları bu bölümde net ve basit bir şekilde göstermelisiniz.

Sepete ekle butonunu iyi bir şekilde konumlandırın: Mobil görünümde özellikle ürün sayfalarında ekranın ilk bölümünde ürün başlığı ve görseli bulunur. Sonrasında ise açıklama ve sepete ekleme butonu yer alır. Bu noktada önceliği sepete ekle butonunu vermeniz daha doğru bir yaklaşım olabilir. Kullanıcılar bu butonu doğrudan görebilmeliler ve bu butonun arkaplanla kontrast oluşturan bir renginin olması ve sayfada öne çıkması, geri dönüşümleri etkilemektedir.

İlgili rehber: Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Video ve GIF kullanımları

E-ticaret sitesi üzerinde görsel öğelere yer vermek de kullanıcıların ilgisini çekmek için önemli bir detaydır. Bu nedenle de özellikle hareketli görsel (GIF) kullanımlarına ve video içeriklere de önem vermeniz gerekir. Video ve GIF kullanımıyla ilgili araştırmada öne çıkan veriler ise şöyle:

Sayfa yükleme zamanlarını kontrol edin: Video ve GIF kullanımlarında e-ticaret sitesi üzerindeki yüklenme süreleri artabilir. Sayfa yüklenme süresinin artması da kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği gibi kullanıcıların siteyi terk etmelerine neden olur. Bu nedenle de video ve GIF kullanımlarında sayfa yüklenme sürelerini optimize etmeniz önemlidir.

Kullanıcıları ve ürünleri gösterin: Görsel öge kullanımlarında, ürün tanıtımları, ürünlerin kullanım alanlarını ve gerçek müşterilerin yer aldığı görsel çalışmaları da dahil etmeniz, sosyal kanıt değeri katacağı gibi ürünlerinize olan ilgiyi de artıracaktır.

Kısa ve döngü içerisindeki görüntülerden yararlanın: GIF’ler kısa ve döngü içerisindeki görseller için oldukça elverişlidir. Özellikle ürün tanıtımları ya da belli bir dinamizm katmak için bu döngü GIF’lerinden yararlanarak, sayfalar üzerinde kullanıcıların ilgisini çekmeye odaklanabilirsiniz.

Araştırmada özellikle öne çıkan bilgiler bu şekildeydi. E-ticaret sitesi kurmak ve kendi işinizi yapmak istiyorsanızİdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve ihtiyaçlarınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilrisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Sosyal medya...
8 Mart 2017
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan