Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi

6 Eylül 2016
Sinan Oypan

İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de artırabilirsiniz.

Birçok firma içeriklerinin kalitesini artıramadığı ve içerik pazarlamaya nasıl bir stratejiyle yaklaşması gerektiğini bilmediği için bu alandaki çalışmalarından verim alamıyor ya da bu çalışmalarını sonlandırmak zorunda kalıyor.

Bu rehberimizde yer verdiğimiz stratejiler her zaman işe yaramaktadır. Tabii ki içerik konusun iyi seçimi ve konunun iyi bir şekilde ele alınması da oldukça önemlidir.

Bilgi içeren içerikler oluşturun

İnternet, günümüzde bilgi edinmek için en ideal kaynak ve tabii ki burası tam anlamıyla bir derya deniz. Her konu hakkında bilgiyi internette bulmak mümkün. Bilgi içeren yazılar da haliyle hem okuyucular için hem de arama motorları için büyük değer taşıyor.

İçerik pazarlama çalışmalarınızda, karşınızdaki bir bilgi veren blog yazıları oluşturabilirsiniz. Burada farklı yöntemleri ele alarak, bilgi içeren blog yazıları oluşturabilirsiniz.

How-to (rehber) yazıları, ürünlerin kullanımı ve özelliklerinin yer aldığı yazıları, sektörel bilgi ve araştırmaların yer aldığı metinler, sektördeki teknolojilerle ilgili makaleler gibi birçok farklı konu başlığı ele alınabilir. Önemli olan markanız ve sektörünüz için doğru konu başlıklarını ele alarak, okuyuculara bu konu hakkında derinlemesine bir bilgi vermektir.

Orijinal ve yeni fikirler geliştirin

Bir önceki maddede internetin çok büyük bir deniz olduğunu söyledik. Bu nedenle de birbirine benzeyen çok fazla içerik bulmak da mümkün. Orijinal fikirler ve konular, bu içerik denizinin içinde kendine daha iyi bir yer bulmaktalar.

Orijinal ve yeni fikirler iki şekilde size fayda sağlayacaktır. Birincisi, arama motorlarının gözünde orijinal içerikler daha değerlidir. Google kopya olmayan, başlık ve içeriğinde orijinal olan içerikleri daha fazla öne çıkartmaktadır. İkinci olarak da, orijinal içerikler okuyucuların daha fazla dikkatini çeker. İnternet kullanıcıları gün içinde birçok içerikle karşılaşıyor ve bu içeriklerden dikkat çekenleri okuyorlar. Birbirini tekrar eden ve ilgi çekici olmayan içerikler, bu denizin için de kaybolabiliyor. Bu nedenle de yeni fikirler geliştirerek, orijinal işler geliştirmeniz faydalı olacaktır.

Tek bir konu başlığına odaklanın

İçerik oluştururken yapılan yanlışlardan biri de tek bir blog yazısında birden fazla konuya odaklanarak, yazıyı çok uzun ve sıkıcı bir hale getirmek oluyor. Kullanıcılar hızlı tüketip, okuyabilecekleri blog yazılarını daha çok seviyor.

Yazının çok fazla dallanıp budaklanması hem dikkat kaybına neden oluyor hem de okuyucunun yazıyı yarıda bırakıp gitmesine sebep oluyor. Bu durumun önüne geçebilmek için blog yazılarınızda tek bir konunun üzerinde durmanız daha sağlıklı olacaktır.

Anlaşılır bir dille yazın

Dikkat etmeniz ve uygulamanız gereken bir diğer yöntem ise, yazılarınızın anlaşılır bir dile sahip olması. Çok uzun cümle kalıpları, çok karışık cümleler, çok fazla jargon kullanmak yazılarınızın rahat bir şekilde okunmasını zorlaştıracaktır.

Yazdığınız yazılar sektöre yönelik dahi olsa, sıradan bir kişi dahi yazılarınızı rahatlıkla anlayabilmeli. Yazının okunması zorlaştıkça, okuyucu kaybetmeye başlarsınız.

Yalın bir dil kullanmanız, cümlelerinizi fazla uzun tutmamanız, anlatım bozuklukları ve yazım hataları yapmamanız blog yazılarınızın daha rahat okunmasını sağlayacaktır. Başka bir deyişle, yazıyı okumaya başlayanlar bir solukta hızlı bir şekilde yazıyı okuyabilmeliler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış...
4 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi,...
30 Aralık 2019
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan