Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi

6 Eylül 2016
Sinan Oypan
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi

İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de artırabilirsiniz.

Birçok firma içeriklerinin kalitesini artıramadığı ve içerik pazarlamaya nasıl bir stratejiyle yaklaşması gerektiğini bilmediği için bu alandaki çalışmalarından verim alamıyor ya da bu çalışmalarını sonlandırmak zorunda kalıyor.

Bu rehberimizde yer verdiğimiz stratejiler her zaman işe yaramaktadır. Tabii ki içerik konusun iyi seçimi ve konunun iyi bir şekilde ele alınması da oldukça önemlidir.

Bilgi içeren içerikler oluşturun

İnternet, günümüzde bilgi edinmek için en ideal kaynak ve tabii ki burası tam anlamıyla bir derya deniz. Her konu hakkında bilgiyi internette bulmak mümkün. Bilgi içeren yazılar da haliyle hem okuyucular için hem de arama motorları için büyük değer taşıyor.

İçerik pazarlama çalışmalarınızda, karşınızdaki bir bilgi veren blog yazıları oluşturabilirsiniz. Burada farklı yöntemleri ele alarak, bilgi içeren blog yazıları oluşturabilirsiniz.

How-to (rehber) yazıları, ürünlerin kullanımı ve özelliklerinin yer aldığı yazıları, sektörel bilgi ve araştırmaların yer aldığı metinler, sektördeki teknolojilerle ilgili makaleler gibi birçok farklı konu başlığı ele alınabilir. Önemli olan markanız ve sektörünüz için doğru konu başlıklarını ele alarak, okuyuculara bu konu hakkında derinlemesine bir bilgi vermektir.

Orijinal ve yeni fikirler geliştirin

Bir önceki maddede internetin çok büyük bir deniz olduğunu söyledik. Bu nedenle de birbirine benzeyen çok fazla içerik bulmak da mümkün. Orijinal fikirler ve konular, bu içerik denizinin içinde kendine daha iyi bir yer bulmaktalar.

Orijinal ve yeni fikirler iki şekilde size fayda sağlayacaktır. Birincisi, arama motorlarının gözünde orijinal içerikler daha değerlidir. Google kopya olmayan, başlık ve içeriğinde orijinal olan içerikleri daha fazla öne çıkartmaktadır. İkinci olarak da, orijinal içerikler okuyucuların daha fazla dikkatini çeker. İnternet kullanıcıları gün içinde birçok içerikle karşılaşıyor ve bu içeriklerden dikkat çekenleri okuyorlar. Birbirini tekrar eden ve ilgi çekici olmayan içerikler, bu denizin için de kaybolabiliyor. Bu nedenle de yeni fikirler geliştirerek, orijinal işler geliştirmeniz faydalı olacaktır.

Tek bir konu başlığına odaklanın

İçerik oluştururken yapılan yanlışlardan biri de tek bir blog yazısında birden fazla konuya odaklanarak, yazıyı çok uzun ve sıkıcı bir hale getirmek oluyor. Kullanıcılar hızlı tüketip, okuyabilecekleri blog yazılarını daha çok seviyor.

Yazının çok fazla dallanıp budaklanması hem dikkat kaybına neden oluyor hem de okuyucunun yazıyı yarıda bırakıp gitmesine sebep oluyor. Bu durumun önüne geçebilmek için blog yazılarınızda tek bir konunun üzerinde durmanız daha sağlıklı olacaktır.

Anlaşılır bir dille yazın

Dikkat etmeniz ve uygulamanız gereken bir diğer yöntem ise, yazılarınızın anlaşılır bir dile sahip olması. Çok uzun cümle kalıpları, çok karışık cümleler, çok fazla jargon kullanmak yazılarınızın rahat bir şekilde okunmasını zorlaştıracaktır.

Yazdığınız yazılar sektöre yönelik dahi olsa, sıradan bir kişi dahi yazılarınızı rahatlıkla anlayabilmeli. Yazının okunması zorlaştıkça, okuyucu kaybetmeye başlarsınız.

Yalın bir dil kullanmanız, cümlelerinizi fazla uzun tutmamanız, anlatım bozuklukları ve yazım hataları yapmamanız blog yazılarınızın daha rahat okunmasını sağlayacaktır. Başka bir deyişle, yazıyı okumaya başlayanlar bir solukta hızlı bir şekilde yazıyı okuyabilmeliler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama özelliği e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir role sahiptir. Bu özelliğin kullanılmaması ya da yeterli bir şekilde optimize edilmemesi, kullanıcıların site ile doğru bir şekilde etkileşime girememesine ve...
10 Ocak 2018
Sinan Oypan
Dinamik Fiyatlandırma Nedir? Stratejileri Nelerdir?
Dinamik Fiyatlandırma Nedir? Stratejileri Nelerdir?
Başarılı bir satıcı olabilmenin yolu, satış stratejilerine doğru bir şekilde uygulamaktan geçer. E-ticaret dünyasına entegre edilebilen onlarca stratejiden bir ya da birkaçını verimli bir şekilde kullanmak, kazancı artırmak için...
27 Temmuz 2021
Markethinkers
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak...
22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi, sipariş yönetimi, siparişlerin kargolanması ve sonrasında da stokların yenilenmesi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri. Stok takibi yaparken, bir yandan da stok yönetimi çalışmaları da yapacağınız...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar...
10 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan