Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi

6 Eylül 2016
Sinan Oypan
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi

İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de artırabilirsiniz.

Birçok firma içeriklerinin kalitesini artıramadığı ve içerik pazarlamaya nasıl bir stratejiyle yaklaşması gerektiğini bilmediği için bu alandaki çalışmalarından verim alamıyor ya da bu çalışmalarını sonlandırmak zorunda kalıyor.

Bu rehberimizde yer verdiğimiz stratejiler her zaman işe yaramaktadır. Tabii ki içerik konusun iyi seçimi ve konunun iyi bir şekilde ele alınması da oldukça önemlidir.

Bilgi içeren içerikler oluşturun

İnternet, günümüzde bilgi edinmek için en ideal kaynak ve tabii ki burası tam anlamıyla bir derya deniz. Her konu hakkında bilgiyi internette bulmak mümkün. Bilgi içeren yazılar da haliyle hem okuyucular için hem de arama motorları için büyük değer taşıyor.

İçerik pazarlama çalışmalarınızda, karşınızdaki bir bilgi veren blog yazıları oluşturabilirsiniz. Burada farklı yöntemleri ele alarak, bilgi içeren blog yazıları oluşturabilirsiniz.

How-to (rehber) yazıları, ürünlerin kullanımı ve özelliklerinin yer aldığı yazıları, sektörel bilgi ve araştırmaların yer aldığı metinler, sektördeki teknolojilerle ilgili makaleler gibi birçok farklı konu başlığı ele alınabilir. Önemli olan markanız ve sektörünüz için doğru konu başlıklarını ele alarak, okuyuculara bu konu hakkında derinlemesine bir bilgi vermektir.

Orijinal ve yeni fikirler geliştirin

Bir önceki maddede internetin çok büyük bir deniz olduğunu söyledik. Bu nedenle de birbirine benzeyen çok fazla içerik bulmak da mümkün. Orijinal fikirler ve konular, bu içerik denizinin içinde kendine daha iyi bir yer bulmaktalar.

Orijinal ve yeni fikirler iki şekilde size fayda sağlayacaktır. Birincisi, arama motorlarının gözünde orijinal içerikler daha değerlidir. Google kopya olmayan, başlık ve içeriğinde orijinal olan içerikleri daha fazla öne çıkartmaktadır. İkinci olarak da, orijinal içerikler okuyucuların daha fazla dikkatini çeker. İnternet kullanıcıları gün içinde birçok içerikle karşılaşıyor ve bu içeriklerden dikkat çekenleri okuyorlar. Birbirini tekrar eden ve ilgi çekici olmayan içerikler, bu denizin için de kaybolabiliyor. Bu nedenle de yeni fikirler geliştirerek, orijinal işler geliştirmeniz faydalı olacaktır.

Tek bir konu başlığına odaklanın

İçerik oluştururken yapılan yanlışlardan biri de tek bir blog yazısında birden fazla konuya odaklanarak, yazıyı çok uzun ve sıkıcı bir hale getirmek oluyor. Kullanıcılar hızlı tüketip, okuyabilecekleri blog yazılarını daha çok seviyor.

Yazının çok fazla dallanıp budaklanması hem dikkat kaybına neden oluyor hem de okuyucunun yazıyı yarıda bırakıp gitmesine sebep oluyor. Bu durumun önüne geçebilmek için blog yazılarınızda tek bir konunun üzerinde durmanız daha sağlıklı olacaktır.

Anlaşılır bir dille yazın

Dikkat etmeniz ve uygulamanız gereken bir diğer yöntem ise, yazılarınızın anlaşılır bir dile sahip olması. Çok uzun cümle kalıpları, çok karışık cümleler, çok fazla jargon kullanmak yazılarınızın rahat bir şekilde okunmasını zorlaştıracaktır.

Yazdığınız yazılar sektöre yönelik dahi olsa, sıradan bir kişi dahi yazılarınızı rahatlıkla anlayabilmeli. Yazının okunması zorlaştıkça, okuyucu kaybetmeye başlarsınız.

Yalın bir dil kullanmanız, cümlelerinizi fazla uzun tutmamanız, anlatım bozuklukları ve yazım hataları yapmamanız blog yazılarınızın daha rahat okunmasını sağlayacaktır. Başka bir deyişle, yazıyı okumaya başlayanlar bir solukta hızlı bir şekilde yazıyı okuyabilmeliler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-Ticarette Ne Satabilirsiniz?
E-Ticarette Ne Satabilirsiniz?
Aktif olarak hizmet veren fiziksel bir işletmeniz ya da mağazanız varsa, e-ticarette satılacak ürünleri ve e-ticarete atıldığınızda satışa hangi ürünlerden başlayacağınızı bilirsiniz. Geleneksel ticarette zaten satıyor...
13 Aralık 2021
Markethinkers
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu...
27 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Tüzel Kişi Nedir? Tüzel Kişi Ünvanı Alan Oluşum Çeşitleri Nelerdir?
Tüzel Kişi Nedir? Tüzel Kişi Ünvanı Alan Oluşum Çeşitleri Nelerdir?
E-ticaret maceranızda sıkça “tüzel kişi” terimi ile karşılaşabilirsiniz. Çünkü sizin de tüzel kişi olma ihtimaliniz vardır. Sadece ticarette değil, her alanda hukuksal yapı, bireyler yani kişiler üzerine kurulur. Ticaret...
20 Ocak 2022
Markethinkers
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
API Nedir?
API Nedir?
Web sitesi ve mobil uygulama gibi dijital araçlar, karmaşık işlemlerin kolaylıkla halledilmesini sağlar. Söz konusu kolaylık, yazılımcılar tarafından yapılan geliştirmeler sayesinde kullanıcılara sunulur. Bu...
23 Mayıs 2021
Markethinkers
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin