Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi

6 Eylül 2016
Sinan Oypan

İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de artırabilirsiniz.

Birçok firma içeriklerinin kalitesini artıramadığı ve içerik pazarlamaya nasıl bir stratejiyle yaklaşması gerektiğini bilmediği için bu alandaki çalışmalarından verim alamıyor ya da bu çalışmalarını sonlandırmak zorunda kalıyor.

Bu rehberimizde yer verdiğimiz stratejiler her zaman işe yaramaktadır. Tabii ki içerik konusun iyi seçimi ve konunun iyi bir şekilde ele alınması da oldukça önemlidir.

Bilgi içeren içerikler oluşturun

İnternet, günümüzde bilgi edinmek için en ideal kaynak ve tabii ki burası tam anlamıyla bir derya deniz. Her konu hakkında bilgiyi internette bulmak mümkün. Bilgi içeren yazılar da haliyle hem okuyucular için hem de arama motorları için büyük değer taşıyor.

İçerik pazarlama çalışmalarınızda, karşınızdaki bir bilgi veren blog yazıları oluşturabilirsiniz. Burada farklı yöntemleri ele alarak, bilgi içeren blog yazıları oluşturabilirsiniz.

How-to (rehber) yazıları, ürünlerin kullanımı ve özelliklerinin yer aldığı yazıları, sektörel bilgi ve araştırmaların yer aldığı metinler, sektördeki teknolojilerle ilgili makaleler gibi birçok farklı konu başlığı ele alınabilir. Önemli olan markanız ve sektörünüz için doğru konu başlıklarını ele alarak, okuyuculara bu konu hakkında derinlemesine bir bilgi vermektir.

Orijinal ve yeni fikirler geliştirin

Bir önceki maddede internetin çok büyük bir deniz olduğunu söyledik. Bu nedenle de birbirine benzeyen çok fazla içerik bulmak da mümkün. Orijinal fikirler ve konular, bu içerik denizinin içinde kendine daha iyi bir yer bulmaktalar.

Orijinal ve yeni fikirler iki şekilde size fayda sağlayacaktır. Birincisi, arama motorlarının gözünde orijinal içerikler daha değerlidir. Google kopya olmayan, başlık ve içeriğinde orijinal olan içerikleri daha fazla öne çıkartmaktadır. İkinci olarak da, orijinal içerikler okuyucuların daha fazla dikkatini çeker. İnternet kullanıcıları gün içinde birçok içerikle karşılaşıyor ve bu içeriklerden dikkat çekenleri okuyorlar. Birbirini tekrar eden ve ilgi çekici olmayan içerikler, bu denizin için de kaybolabiliyor. Bu nedenle de yeni fikirler geliştirerek, orijinal işler geliştirmeniz faydalı olacaktır.

Tek bir konu başlığına odaklanın

İçerik oluştururken yapılan yanlışlardan biri de tek bir blog yazısında birden fazla konuya odaklanarak, yazıyı çok uzun ve sıkıcı bir hale getirmek oluyor. Kullanıcılar hızlı tüketip, okuyabilecekleri blog yazılarını daha çok seviyor.

Yazının çok fazla dallanıp budaklanması hem dikkat kaybına neden oluyor hem de okuyucunun yazıyı yarıda bırakıp gitmesine sebep oluyor. Bu durumun önüne geçebilmek için blog yazılarınızda tek bir konunun üzerinde durmanız daha sağlıklı olacaktır.

Anlaşılır bir dille yazın

Dikkat etmeniz ve uygulamanız gereken bir diğer yöntem ise, yazılarınızın anlaşılır bir dile sahip olması. Çok uzun cümle kalıpları, çok karışık cümleler, çok fazla jargon kullanmak yazılarınızın rahat bir şekilde okunmasını zorlaştıracaktır.

Yazdığınız yazılar sektöre yönelik dahi olsa, sıradan bir kişi dahi yazılarınızı rahatlıkla anlayabilmeli. Yazının okunması zorlaştıkça, okuyucu kaybetmeye başlarsınız.

Yalın bir dil kullanmanız, cümlelerinizi fazla uzun tutmamanız, anlatım bozuklukları ve yazım hataları yapmamanız blog yazılarınızın daha rahat okunmasını sağlayacaktır. Başka bir deyişle, yazıyı okumaya başlayanlar bir solukta hızlı bir şekilde yazıyı okuyabilmeliler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
Tiktok içerik fikirleri, kullanıcılar arasında popüler olmaya başlayan ve gelecek vaad eden bu platform üzerindeki çalışmalarınız için önemli. Özellikle takipçi kazanmak ve bu platformdaki verimliliğini artırmak isteyen...
6 Kasım 2020
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11 Pro Mağaza Açmak / n11Pro da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. n11Pro mağaza açmak, internetten toptan ürün alım satımı yapan firmalar için yeni bir satış kanalı oluşmasını...
10 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış...
4 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok...
23 Kasım 2018
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan