E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları

19 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan

3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak çalışma sonucu gerçekleşir.

E-ticaret sitenizde müşterilerinize güven vererek sadık kitleler kazanmanızın yolu ödeme sistemlerinizi geliştirmekten geçiyor. Bugün ödeme sistemlerini daha güvenilir bir hale getiren araçlardan biri olan güvenli alışveriş sisteminden bahsedeceğiz.

3D Secure nedir?

3D Secure ne demek dediğimizde özetle; internet ortamında kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan ödemelerde, ödemeyi yapan kişinin kart ve bilgi güvenliğini sağlayan, aynı zamanda oluşabilecek bir sahteciliği önleyen bir sistemdir.

3D Secure nasıl çalışır?

3D güvenli ödeme sistemi ürün seçimi, ödeme şekli ve kart bilgileri girildikten sonra ödeme işleminin gerçekleşmesi için çıkan son aşamadır. Ödeme esnasında kullanıcı ekranında, banka tarafından sunulan özel bir 3D işlem ekranı açılır ve alışveriş yapılan kredi kartı sahibinin cep telefonuna sms ile onay kodu gönderilir. Onay kodu doğru girildiğinde ödeme işlemi güvenli bir şekilde gerçekleşmiş olur.

Neden 3d secure sistemini kullanmalıyım?

Güvenli alışveriş sistemi; her geçen gün artan online alışverişe olan talebin daha güvenli bir ortamda gerçekleşmesine katkı sağlar. Güvenli alışveriş sisteminin kart sahibine de e-ticaret sitesine de birçok faydası vardır.

Öncelikle kart sahiplerine değinelim. Güvenli alışveriş sistemi cep telefonuna gönderilen onay ile gerçekleştiği için çalıntı kredi kartıyla yapılmaya çalışılan ödemeleri önler. 3d secure ile yaptığınız ödemelerde kart bilgileriniz de koruma altına alınır. Kartınızı ikinci bir şahsın kullanmasını engellemiş olursunuz. 3D secure şifresi cep telefonunuza gelen tek kullanımlık şifreyle bağlantılı olduğu için ödeme işleminin yapılması sizin inisiyatifinizde olur.

Güvenli alışveriş başvurusu nasıl yapılır?

3D Secure açma özelliği bazı bankalar için opsiyonel bazı bankalar için zorunludur. 3d secure olmayan siteler bu sistemi kullanmak isterse tanımlatması gerekir. 3D ile işlem yapabilmek için kartınızın dahil olduğu bankaya başvuru yaparak 3D Secure kaydı yapmanız ve şifresi almanız gerekir. Bankanız ile irtibata geçerek süreci hızlıca çözebilirsiniz. 3D Secure kapatma işleminizi de yine dilerseniz bankanızla iletişime geçerek kapatabilirsiniz.

3D güvenlik sisteminin online satış sitelerine faydaları

Pandeminin de etkisiyle online alışverişe olan talep arttı. Öyle ki 2020’nin ilk 6 ayında online alışverişe olan talebi artıran tüketiciler temassız ödeme ve kredi kartıyla ödemeyi bu süreçte sıkça tercih etmeye başladı. Bankalararası Kart Merkezi’nin açıkladığı verilere göre; 2020 yılının ilk altı ayında toplam 107 milyar TL tutarında internetten kartlı ödeme yapıldı ve 2019'un ilk altı ayına kıyasla yüzde 24’lük bir artış yaşandı. Bu oranlara bakıldığında; 2020 yılı sonunda her 4 TL kartlı ödemenin 1 TL'sinin internetten yapılması tahmin ediliyor.

İnternetten alışverişe bu kadar yoğun bir talep olurken hem tüketicilerin hem de işletmelerin kendini güvenceye alması, müşterilerine güvenli ödeme sunması artık bir zorunluluk haline geldi diyebiliriz.

Müşteriye güven veriyor

Güvenli alışveriş sistemi e-ticaret sitelerinin müşteriye güven sağlaması açısından önemli oluyor. Ayrıca bu yöntem ile e-ticaret sitesinden alışveriş yapan kişilerin gerçek sahibi olduğu konusunda işletmeler emin oluyor. İşletmeler için sahtecilik ile yapılan bir alışverişin önüne geçilmiş oluyor. E-ticaret siteleri güvenli alışveriş yöntemi ile sitelerinden yapılan alışveriş esnasında müşteriden "onay" alıyor. Böylece satın alma işlemi sonrasında herhangi bir itirazın önüne geçilmiş olunuyor.

Satın alma oranlarını olumlu etkiliyor

E-ticaret sitelerinde güvenli ödeme sistemlerinin yanında güvenlik sistemleriyle desteklenmesi e-ticaret sitenize olan güveni artırıyor. Sepetten geri dönmeleri, ürünü satın almaktan son anda vazgeçme gibi durumları azaltıyor. İşlemini güvenli ve sorunsuz bir şekilde yapan müşterilerin yeniden e-ticaret sitesine gelerek alışveriş yapma olasılığı da artar. Siz de e-ticaret sitenizde 3D Secure sistemini kullanarak müşteri memnuniyeti ve sadık müşteri oranınızı artırabilirsiniz.

İlgili Rehber: Müşterilerinize güvenli alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?

IdeaSoft'un sunduğu güvenli ödeme seçenekleriyle tanıştınız mı?

IdeaSoft e-ticaret paketlerini tercih ettiğinizde Sanal POS hizmeti sunan tüm bankaların online tahsilat altyapılarını e-ticaret sitenize entegre edebilirsiniz. Bankalara tek tek sanal pos başvurusu yapmak yerine, birçok bankanın sanal pos sistemlerinden hızlıca ödeme alabilirsiniz. Sanal mağazanız üzerinden müşterilerinize güvenli ve temassız alışveriş ayrıcalığı sunmak için IdeaSoft E-ticaret Paketleri ile hemen tanışmanızı öneriyoruz. Aşağıdaki linkten hizmetlerimizi denemeyi unutmayın.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan