E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları

19 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları

3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak çalışma sonucu gerçekleşir.

E-ticaret sitenizde müşterilerinize güven vererek sadık kitleler kazanmanızın yolu ödeme sistemlerinizi geliştirmekten geçiyor. Bugün ödeme sistemlerini daha güvenilir bir hale getiren araçlardan biri olan güvenli alışveriş sisteminden bahsedeceğiz.

3D Secure nedir?

3D Secure ne demek dediğimizde özetle; internet ortamında kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan ödemelerde, ödemeyi yapan kişinin kart ve bilgi güvenliğini sağlayan, aynı zamanda oluşabilecek bir sahteciliği önleyen bir sistemdir.

3D Secure nasıl çalışır?

3D güvenli ödeme sistemi ürün seçimi, ödeme şekli ve kart bilgileri girildikten sonra ödeme işleminin gerçekleşmesi için çıkan son aşamadır. Ödeme esnasında kullanıcı ekranında, banka tarafından sunulan özel bir 3D işlem ekranı açılır ve alışveriş yapılan kredi kartı sahibinin cep telefonuna sms ile onay kodu gönderilir. Onay kodu doğru girildiğinde ödeme işlemi güvenli bir şekilde gerçekleşmiş olur.

Neden 3d secure sistemini kullanmalıyım?

Güvenli alışveriş sistemi; her geçen gün artan online alışverişe olan talebin daha güvenli bir ortamda gerçekleşmesine katkı sağlar. Güvenli alışveriş sisteminin kart sahibine de e-ticaret sitesine de birçok faydası vardır.

Öncelikle kart sahiplerine değinelim. Güvenli alışveriş sistemi cep telefonuna gönderilen onay ile gerçekleştiği için çalıntı kredi kartıyla yapılmaya çalışılan ödemeleri önler. 3d secure ile yaptığınız ödemelerde kart bilgileriniz de koruma altına alınır. Kartınızı ikinci bir şahsın kullanmasını engellemiş olursunuz. 3D secure şifresi cep telefonunuza gelen tek kullanımlık şifreyle bağlantılı olduğu için ödeme işleminin yapılması sizin inisiyatifinizde olur.

Güvenli alışveriş başvurusu nasıl yapılır?

3D Secure açma özelliği bazı bankalar için opsiyonel bazı bankalar için zorunludur. 3d secure olmayan siteler bu sistemi kullanmak isterse tanımlatması gerekir. 3D ile işlem yapabilmek için kartınızın dahil olduğu bankaya başvuru yaparak 3D Secure kaydı yapmanız ve şifresi almanız gerekir. Bankanız ile irtibata geçerek süreci hızlıca çözebilirsiniz. 3D Secure kapatma işleminizi de yine dilerseniz bankanızla iletişime geçerek kapatabilirsiniz.

3D güvenlik sisteminin online satış sitelerine faydaları

Pandeminin de etkisiyle online alışverişe olan talep arttı. Öyle ki 2020’nin ilk 6 ayında online alışverişe olan talebi artıran tüketiciler temassız ödeme ve kredi kartıyla ödemeyi bu süreçte sıkça tercih etmeye başladı. Bankalararası Kart Merkezi’nin açıkladığı verilere göre; 2020 yılının ilk altı ayında toplam 107 milyar TL tutarında internetten kartlı ödeme yapıldı ve 2019'un ilk altı ayına kıyasla yüzde 24’lük bir artış yaşandı. Bu oranlara bakıldığında; 2020 yılı sonunda her 4 TL kartlı ödemenin 1 TL'sinin internetten yapılması tahmin ediliyor.

İnternetten alışverişe bu kadar yoğun bir talep olurken hem tüketicilerin hem de işletmelerin kendini güvenceye alması, müşterilerine güvenli ödeme sunması artık bir zorunluluk haline geldi diyebiliriz.

Müşteriye güven veriyor

Güvenli alışveriş sistemi e-ticaret sitelerinin müşteriye güven sağlaması açısından önemli oluyor. Ayrıca bu yöntem ile e-ticaret sitesinden alışveriş yapan kişilerin gerçek sahibi olduğu konusunda işletmeler emin oluyor. İşletmeler için sahtecilik ile yapılan bir alışverişin önüne geçilmiş oluyor. E-ticaret siteleri güvenli alışveriş yöntemi ile sitelerinden yapılan alışveriş esnasında müşteriden "onay" alıyor. Böylece satın alma işlemi sonrasında herhangi bir itirazın önüne geçilmiş olunuyor.

Satın alma oranlarını olumlu etkiliyor

E-ticaret sitelerinde güvenli ödeme sistemlerinin yanında güvenlik sistemleriyle desteklenmesi e-ticaret sitenize olan güveni artırıyor. Sepetten geri dönmeleri, ürünü satın almaktan son anda vazgeçme gibi durumları azaltıyor. İşlemini güvenli ve sorunsuz bir şekilde yapan müşterilerin yeniden e-ticaret sitesine gelerek alışveriş yapma olasılığı da artar. Siz de e-ticaret sitenizde 3D Secure sistemini kullanarak müşteri memnuniyeti ve sadık müşteri oranınızı artırabilirsiniz.

İlgili Rehber: Müşterilerinize güvenli alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?

IdeaSoft'un sunduğu güvenli ödeme seçenekleriyle tanıştınız mı?

IdeaSoft e-ticaret paketlerini tercih ettiğinizde Sanal POS hizmeti sunan tüm bankaların online tahsilat altyapılarını e-ticaret sitenize entegre edebilirsiniz. Bankalara tek tek sanal pos başvurusu yapmak yerine, birçok bankanın sanal pos sistemlerinden hızlıca ödeme alabilirsiniz. Sanal mağazanız üzerinden müşterilerinize güvenli ve temassız alışveriş ayrıcalığı sunmak için IdeaSoft E-ticaret Paketleri ile hemen tanışmanızı öneriyoruz. Aşağıdaki linkten hizmetlerimizi denemeyi unutmayın.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi
Günümüzün en çok rağbet gören iş modellerinden biri olan e-ticaret, bir online mağaza kurup internetten satış yapmaktan ibaret değildir. E ticaret sitesi kurmak ve online satış yapmak, her geçen gün büyüyen ve gelişen bir sektöre...
25 Haziran 2021
Markethinkers
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin...
16 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Pandemide internette en çok satan ürünler
Pandemide internette en çok satan ürünler
E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını gösterirken e-ticaret yapmak isteyenlerin internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret verilerini analiz ederek...
26 Ağustos 2020
IdeaSoft
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticareti Ücretsiz Deneyin