E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları

19 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan

3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak çalışma sonucu gerçekleşir.

E-ticaret sitenizde müşterilerinize güven vererek sadık kitleler kazanmanızın yolu ödeme sistemlerinizi geliştirmekten geçiyor. Bugün ödeme sistemlerini daha güvenilir bir hale getiren araçlardan biri olan güvenli alışveriş sisteminden bahsedeceğiz.

3D Secure nedir?

3D Secure ne demek dediğimizde özetle; internet ortamında kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan ödemelerde, ödemeyi yapan kişinin kart ve bilgi güvenliğini sağlayan, aynı zamanda oluşabilecek bir sahteciliği önleyen bir sistemdir.

3D Secure nasıl çalışır?

3D güvenli ödeme sistemi ürün seçimi, ödeme şekli ve kart bilgileri girildikten sonra ödeme işleminin gerçekleşmesi için çıkan son aşamadır. Ödeme esnasında kullanıcı ekranında, banka tarafından sunulan özel bir 3D işlem ekranı açılır ve alışveriş yapılan kredi kartı sahibinin cep telefonuna sms ile onay kodu gönderilir. Onay kodu doğru girildiğinde ödeme işlemi güvenli bir şekilde gerçekleşmiş olur.

Neden 3d secure sistemini kullanmalıyım?

Güvenli alışveriş sistemi; her geçen gün artan online alışverişe olan talebin daha güvenli bir ortamda gerçekleşmesine katkı sağlar. Güvenli alışveriş sisteminin kart sahibine de e-ticaret sitesine de birçok faydası vardır.

Öncelikle kart sahiplerine değinelim. Güvenli alışveriş sistemi cep telefonuna gönderilen onay ile gerçekleştiği için çalıntı kredi kartıyla yapılmaya çalışılan ödemeleri önler. 3d secure ile yaptığınız ödemelerde kart bilgileriniz de koruma altına alınır. Kartınızı ikinci bir şahsın kullanmasını engellemiş olursunuz. 3D secure şifresi cep telefonunuza gelen tek kullanımlık şifreyle bağlantılı olduğu için ödeme işleminin yapılması sizin inisiyatifinizde olur.

Güvenli alışveriş başvurusu nasıl yapılır?

3D Secure açma özelliği bazı bankalar için opsiyonel bazı bankalar için zorunludur. 3d secure olmayan siteler bu sistemi kullanmak isterse tanımlatması gerekir. 3D ile işlem yapabilmek için kartınızın dahil olduğu bankaya başvuru yaparak 3D Secure kaydı yapmanız ve şifresi almanız gerekir. Bankanız ile irtibata geçerek süreci hızlıca çözebilirsiniz. 3D Secure kapatma işleminizi de yine dilerseniz bankanızla iletişime geçerek kapatabilirsiniz.

3D güvenlik sisteminin online satış sitelerine faydaları

Pandeminin de etkisiyle online alışverişe olan talep arttı. Öyle ki 2020’nin ilk 6 ayında online alışverişe olan talebi artıran tüketiciler temassız ödeme ve kredi kartıyla ödemeyi bu süreçte sıkça tercih etmeye başladı. Bankalararası Kart Merkezi’nin açıkladığı verilere göre; 2020 yılının ilk altı ayında toplam 107 milyar TL tutarında internetten kartlı ödeme yapıldı ve 2019'un ilk altı ayına kıyasla yüzde 24’lük bir artış yaşandı. Bu oranlara bakıldığında; 2020 yılı sonunda her 4 TL kartlı ödemenin 1 TL'sinin internetten yapılması tahmin ediliyor.

İnternetten alışverişe bu kadar yoğun bir talep olurken hem tüketicilerin hem de işletmelerin kendini güvenceye alması, müşterilerine güvenli ödeme sunması artık bir zorunluluk haline geldi diyebiliriz.

Müşteriye güven veriyor

Güvenli alışveriş sistemi e-ticaret sitelerinin müşteriye güven sağlaması açısından önemli oluyor. Ayrıca bu yöntem ile e-ticaret sitesinden alışveriş yapan kişilerin gerçek sahibi olduğu konusunda işletmeler emin oluyor. İşletmeler için sahtecilik ile yapılan bir alışverişin önüne geçilmiş oluyor. E-ticaret siteleri güvenli alışveriş yöntemi ile sitelerinden yapılan alışveriş esnasında müşteriden "onay" alıyor. Böylece satın alma işlemi sonrasında herhangi bir itirazın önüne geçilmiş olunuyor.

Satın alma oranlarını olumlu etkiliyor

E-ticaret sitelerinde güvenli ödeme sistemlerinin yanında güvenlik sistemleriyle desteklenmesi e-ticaret sitenize olan güveni artırıyor. Sepetten geri dönmeleri, ürünü satın almaktan son anda vazgeçme gibi durumları azaltıyor. İşlemini güvenli ve sorunsuz bir şekilde yapan müşterilerin yeniden e-ticaret sitesine gelerek alışveriş yapma olasılığı da artar. Siz de e-ticaret sitenizde 3D Secure sistemini kullanarak müşteri memnuniyeti ve sadık müşteri oranınızı artırabilirsiniz.

İlgili Rehber: Müşterilerinize güvenli alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?

IdeaSoft'un sunduğu güvenli ödeme seçenekleriyle tanıştınız mı?

IdeaSoft e-ticaret paketlerini tercih ettiğinizde Sanal POS hizmeti sunan tüm bankaların online tahsilat altyapılarını e-ticaret sitenize entegre edebilirsiniz. Bankalara tek tek sanal pos başvurusu yapmak yerine, birçok bankanın sanal pos sistemlerinden hızlıca ödeme alabilirsiniz. Sanal mağazanız üzerinden müşterilerinize güvenli ve temassız alışveriş ayrıcalığı sunmak için IdeaSoft E-ticaret Paketleri ile hemen tanışmanızı öneriyoruz. Aşağıdaki linkten hizmetlerimizi denemeyi unutmayın.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret firmanızın uzun vadede başarılı olabilmesi için sadık müşterilere ihtiyacınız olacaktır. Müşteri sadakatini oluşturmak bu işteki altın anahtarınız da diyebiliriz. Tabii ki müşteri sadakatini yaratmak her zaman...
10 Kasım 2016
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan