E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları

19 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları

3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak çalışma sonucu gerçekleşir.

E-ticaret sitenizde müşterilerinize güven vererek sadık kitleler kazanmanızın yolu ödeme sistemlerinizi geliştirmekten geçiyor. Bugün ödeme sistemlerini daha güvenilir bir hale getiren araçlardan biri olan güvenli alışveriş sisteminden bahsedeceğiz.

3D Secure nedir?

3D Secure ne demek dediğimizde özetle; internet ortamında kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan ödemelerde, ödemeyi yapan kişinin kart ve bilgi güvenliğini sağlayan, aynı zamanda oluşabilecek bir sahteciliği önleyen bir sistemdir.

3D Secure nasıl çalışır?

3D güvenli ödeme sistemi ürün seçimi, ödeme şekli ve kart bilgileri girildikten sonra ödeme işleminin gerçekleşmesi için çıkan son aşamadır. Ödeme esnasında kullanıcı ekranında, banka tarafından sunulan özel bir 3D işlem ekranı açılır ve alışveriş yapılan kredi kartı sahibinin cep telefonuna sms ile onay kodu gönderilir. Onay kodu doğru girildiğinde ödeme işlemi güvenli bir şekilde gerçekleşmiş olur.

Neden 3d secure sistemini kullanmalıyım?

Güvenli alışveriş sistemi; her geçen gün artan online alışverişe olan talebin daha güvenli bir ortamda gerçekleşmesine katkı sağlar. Güvenli alışveriş sisteminin kart sahibine de e-ticaret sitesine de birçok faydası vardır.

Öncelikle kart sahiplerine değinelim. Güvenli alışveriş sistemi cep telefonuna gönderilen onay ile gerçekleştiği için çalıntı kredi kartıyla yapılmaya çalışılan ödemeleri önler. 3d secure ile yaptığınız ödemelerde kart bilgileriniz de koruma altına alınır. Kartınızı ikinci bir şahsın kullanmasını engellemiş olursunuz. 3D secure şifresi cep telefonunuza gelen tek kullanımlık şifreyle bağlantılı olduğu için ödeme işleminin yapılması sizin inisiyatifinizde olur.

Güvenli alışveriş başvurusu nasıl yapılır?

3D Secure açma özelliği bazı bankalar için opsiyonel bazı bankalar için zorunludur. 3d secure olmayan siteler bu sistemi kullanmak isterse tanımlatması gerekir. 3D ile işlem yapabilmek için kartınızın dahil olduğu bankaya başvuru yaparak 3D Secure kaydı yapmanız ve şifresi almanız gerekir. Bankanız ile irtibata geçerek süreci hızlıca çözebilirsiniz. 3D Secure kapatma işleminizi de yine dilerseniz bankanızla iletişime geçerek kapatabilirsiniz.

3D güvenlik sisteminin online satış sitelerine faydaları

Pandeminin de etkisiyle online alışverişe olan talep arttı. Öyle ki 2020’nin ilk 6 ayında online alışverişe olan talebi artıran tüketiciler temassız ödeme ve kredi kartıyla ödemeyi bu süreçte sıkça tercih etmeye başladı. Bankalararası Kart Merkezi’nin açıkladığı verilere göre; 2020 yılının ilk altı ayında toplam 107 milyar TL tutarında internetten kartlı ödeme yapıldı ve 2019'un ilk altı ayına kıyasla yüzde 24’lük bir artış yaşandı. Bu oranlara bakıldığında; 2020 yılı sonunda her 4 TL kartlı ödemenin 1 TL'sinin internetten yapılması tahmin ediliyor.

İnternetten alışverişe bu kadar yoğun bir talep olurken hem tüketicilerin hem de işletmelerin kendini güvenceye alması, müşterilerine güvenli ödeme sunması artık bir zorunluluk haline geldi diyebiliriz.

Müşteriye güven veriyor

Güvenli alışveriş sistemi e-ticaret sitelerinin müşteriye güven sağlaması açısından önemli oluyor. Ayrıca bu yöntem ile e-ticaret sitesinden alışveriş yapan kişilerin gerçek sahibi olduğu konusunda işletmeler emin oluyor. İşletmeler için sahtecilik ile yapılan bir alışverişin önüne geçilmiş oluyor. E-ticaret siteleri güvenli alışveriş yöntemi ile sitelerinden yapılan alışveriş esnasında müşteriden "onay" alıyor. Böylece satın alma işlemi sonrasında herhangi bir itirazın önüne geçilmiş olunuyor.

Satın alma oranlarını olumlu etkiliyor

E-ticaret sitelerinde güvenli ödeme sistemlerinin yanında güvenlik sistemleriyle desteklenmesi e-ticaret sitenize olan güveni artırıyor. Sepetten geri dönmeleri, ürünü satın almaktan son anda vazgeçme gibi durumları azaltıyor. İşlemini güvenli ve sorunsuz bir şekilde yapan müşterilerin yeniden e-ticaret sitesine gelerek alışveriş yapma olasılığı da artar. Siz de e-ticaret sitenizde 3D Secure sistemini kullanarak müşteri memnuniyeti ve sadık müşteri oranınızı artırabilirsiniz.

İlgili Rehber: Müşterilerinize güvenli alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?

IdeaSoft'un sunduğu güvenli ödeme seçenekleriyle tanıştınız mı?

IdeaSoft e-ticaret paketlerini tercih ettiğinizde Sanal POS hizmeti sunan tüm bankaların online tahsilat altyapılarını e-ticaret sitenize entegre edebilirsiniz. Bankalara tek tek sanal pos başvurusu yapmak yerine, birçok bankanın sanal pos sistemlerinden hızlıca ödeme alabilirsiniz. Sanal mağazanız üzerinden müşterilerinize güvenli ve temassız alışveriş ayrıcalığı sunmak için IdeaSoft E-ticaret Paketleri ile hemen tanışmanızı öneriyoruz. Aşağıdaki linkten hizmetlerimizi denemeyi unutmayın.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
IdeaSoft
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek...
9 Ağustos 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
Wix Nedir? Dünyanın en çok kullanılan web site oluşturucu platformlarından biri olan Wix, 2006 yılında kuruldu ve son derece hızlı bir şekilde büyüdü. İlk üç yılında 1 milyon kullanıcıya ulaşan platformu 2021 yılında 190...
20 Mayıs 2021
Markethinkers
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın