3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?

20 Temmuz 2019
Sinan Oypan

3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların bilgisi dahili olmadan kredi kartı üzerinden alışveriş yapılmasının önüne geçilmektedir. Bu rehberimizde de 3D Güvenlik’in ne olduğunu ve e-ticaret firmalarının neden 3D Güvenlik kullanmaları gerektiği üzerinde duracağız.

3D Güvenlik nedir?

3D Güvenlik, internetten alışverişlerde kullanıcıların 2 aşamalı doğrulama kodu ile alışverişlerini onaylamalarını sağlayan bir güvenlik sistemidir. Bu sistemin amacı, kullanıcıların bilgisi ve onayı olmadan kredi kartları ile internetten sipariş verilmesini engellemektir. Kullanıcının kart bilgileri ele geçirilmiş olsa dahi bu kartın tanımlı olduğu telefona banka tarafından gönderilen onay kodu, alışveriş sayfasındaki alana girilmeden bu alışverişe onay verilmemektedir.

3D Güvenlik nasıl çalışır?

3D Güvenlik sisteminin çalışma şekli ise en özet haliyle şöyle anlatılabilir: Kullanıcı bu sistemin aktif olduğu bir e-ticaret sitesinden alışveriş yaparken, ödeme sayfasında ödeme işlemine onay verdiğinde, kart sahibi banka tarafından kullanıcının telefonuna (genellikle 6 haneli bir kod; bankaların sistemine göre bu kodun uzunluğu değişebilir) bir kod gönderilir. Bu kod e-ticaret firması ya da başka bir kişi tarafından görüntülenemez. Kullanıcı bankanın gönderdiği bu kodu, internet sayfası üzerinde ilgili alana giriş yaptıktan sonra yaptığı alışverişi onaylamış olur. Ödeme sistemi üzerinde kod doğrulandığında da kullanıcı bir sonraki aşamaya yönlendirilir ve kod doğru girilmiş ise sipariş tamamlamış olur.

3D Güvenlik sistemi sayesinde 2 aşamalı bir doğrulama sistemi kurulmuş olur. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi kullanıcının kredi kartı bilgileri çalınmış dahi olsa bu sistem sayesinde kullanıcının telefonuna gelen kod onaylanmadığı sürece alışveriş tamamlanmamış olur. Böylelikle izinsiz kullanımlara karşı ekstra bir güvenlik sunulmuş olunur.

3D Güvenlik sistemini kullanmak e-ticarette neden önemli?

Bu güvenlik sistemini kullanmanın hem tüketiciler hem de firmalar için bir takım önemleri bulunuyor. Bu sistemi kullanmanız için gerekli olan önemli nedenleri de şöyle sıralayabiliriz:

Tüketicileri korur

3D Güvenlik sisteminin en büyük avantajlarından biri tüketicileri koruyor olması. Yine yukarıda da özellikle üzerini vurguladığımız gibi tüketicinin bilgisi dahilinde olmayan siparişlerin internetten verilmemesini sağladığı için, kredi kartı internetten alışverişlere açık olan kullanıcıların güvenliğini sağlıyor.

Kötü amaçlı yazılım ya da kişiler tarafından kart bilgileri ele geçirilse dahi kullanıcının telefonuna gönderilen onay kodunun girişi yapılmadığı sürece bu siparişlerin onaylanmaması, tüketicinin korunmasını sağlıyor.

Tabii ki bu korumanın, 3D Güvenlik sistemi aktif olan siteler üzerinde söz konusu olduğunu da eklememiz gerekiyor. Özellikle günümüzde halen internetten alışverişlerde tüketicilerde bir güvensizlik olduğun u ele alacak olursak, e-ticaret firmanız üzerinde bu güvenlik sistemini aktive etmeniz tüketicilerin markanıza daha fazla güvenmelerini de sağlayacaktır.

Şirketlere de koruma sağlar

3D Güvenlik, tüketicileri koruduğu gibi şirketlere de ekstra bir güvenlik sağlamaktadır. Kötü amaçlı yazılımlar ya da kişiler e-ticaret firmalarını dolandırmak ve sahtecilik işlemleri yürütmek için çalıntı kimlik ve kart bilgileriyle e-ticaret siteleri üzerinde işlem yapmaya çalışırlar. E-ticaret firmaları gerekli güvenlik önlemleri olmadığında ya da kötü amaçlı işlemleri tespit edemediğinde bu siparişleri doğruladıklarında ve ürün gönderimlerini yaptıklarında ciddi sıkıntılar yaşamaya başlarlar.

İlgili rehber: Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?

Öncelikli olarak çalıntı kart bilgileri üzerinden yapılan işlemler sonrası kullanıcılar bankalarla iletişime geçerek işlemin kendilerine ait olmadıklarını belirttiklerinde, tarafınıza yapılan ödemeyi iade etmeniz gerekecektir.

Buna ek olarak gerekli güvenlik önlemlerinin olmaması marka imajınıza ciddi zarar vereceği için de tüketicilerin güvenini kaybetme durumu söz konusu olabilir.

Bir diğer problem ise bu sahtecilik işlemlerinin önüne geçemediğinizde, maddi olarak da ciddi zarara uğramış olursunuz. Gönderilen ürünlerden edeceğiniz zararla beraber, sahtecilik işlemi nedeniyle hesabınıza yatırılan meblağın da geri çekilmesi şirketi ciddi zarara uğratacaktır.

Bu sebeple de 3D Güvenlik sistemini aktive etmeniz ve kullanmanız, sizi de güvence altına alacaktır. Kullanıcı onayı gerektiren bu sistemde, bankadan doğrulama aldığınızda siparişi onaylayabilirsiniz. Herhangi bir yasal süreçle karşılaştığınızda da kullanıcı onayını alarak bu işlemi yaptığınızı belirtebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar

Sahteciliğin önüne geçmek için ek bir güvenlik katmanı sağlar

3D Güvenlik sistemi, sahteciliğin önüne geçmeniz için de size ek bir güvenlik katmanı sağlar. Yukarıda bahsettiğimiz senaryoların önüne geçebilmek için site üzerindeki tüm alışverişlerinizde 3D Güvenlik zorunluluğu koymanız sahteciliğin de önüne geçmenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Güvenli online mağaza kurmak için bilmeniz gerekenler

Bu sistem ne kadar güvenli olursa olsun, yinde %100 güvenlik sağlamayacağını da bilmeniz gerekiyor. Bu sebeple de başka güvenlik önlemlerini de almanız ve e-ticaret sitenizi güvenli bir altyapı üzerinde kurmanız gerekir.

İlgili rehber: Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?

3D Güvenlik olmayan sistemler güvenli değil mi?

Bankalar, e-ticaret firmalarına sanal POS onayı vermeden önce bazı kriterlerin yerine getirilmesini talep etmektedir. Bu taleplerden biri de sitenin SSL sertifikası olmasıdır. SSL sertifikası, sunucular arasında gerçekleşen veri transferini şifreleyen bir sistemdir. 128 veya 256 bit SSL Sertifikaları en sık tercih edilen sistemler arasındadır. Bu sertifikaların amacı özellikle internetten yapılan alışverişlerde 3. partiler tarafından kullanıcı ve kart bilgilerinin çalınmasının önüne geçmektir.

Eski sistemler de bu SSL sertifikaları sayesinde güvenlidir; ancak 3D Güvenlik’de olduğu gibi 2 aşamalı bir koruma sağlamazlar. SSL üzerinden kart bilgilerinin çalınması oldukça zor olsa da, kullanıcının bilgileri başka kanallar üzerinden çalınmış ise kötü amaçlı kişiler bu bilgiler 3D Güvenlik olmayan e-ticaret siteleri üzerinde rahatlıkla kullanabilirler. Bu da bazı güvenlik açıklarının oluşmasına neden olmaktadır.

Türkiye gibi büyüyen bir ekosistemde, tüketicilerin güvenini kazanmak ve sahtecilik işlemlerinden korunmak için 3D Güvenlik sistemine geçiş yapılması, hem tüketicileri hem de e-ticaret firmalarını korumaktadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızı internete taşıyarak yeni ve daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir internet sitesi kurup, ürünlerinizi buraya yerleştirdiğinizde e-ticarete ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Sitenin altyapı işlerini...
23 Haziran 2016
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri...
13 Şubat 2017
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan