fbpx

3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?

20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?

3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların bilgisi dahili olmadan kredi kartı üzerinden alışveriş yapılmasının önüne geçilmektedir. Bu rehberimizde de 3D Güvenlik’in ne olduğunu ve e-ticaret firmalarının neden 3D Güvenlik kullanmaları gerektiği üzerinde duracağız.

3D Güvenlik nedir?

3D Güvenlik, internetten alışverişlerde kullanıcıların 2 aşamalı doğrulama kodu ile alışverişlerini onaylamalarını sağlayan bir güvenlik sistemidir. Bu sistemin amacı, kullanıcıların bilgisi ve onayı olmadan kredi kartları ile internetten sipariş verilmesini engellemektir. Kullanıcının kart bilgileri ele geçirilmiş olsa dahi bu kartın tanımlı olduğu telefona banka tarafından gönderilen onay kodu, alışveriş sayfasındaki alana girilmeden bu alışverişe onay verilmemektedir.

3D Güvenlik nasıl çalışır?

3D Güvenlik sisteminin çalışma şekli ise en özet haliyle şöyle anlatılabilir: Kullanıcı bu sistemin aktif olduğu bir e-ticaret sitesinden alışveriş yaparken, ödeme sayfasında ödeme işlemine onay verdiğinde, kart sahibi banka tarafından kullanıcının telefonuna (genellikle 6 haneli bir kod; bankaların sistemine göre bu kodun uzunluğu değişebilir) bir kod gönderilir. Bu kod e-ticaret firması ya da başka bir kişi tarafından görüntülenemez. Kullanıcı bankanın gönderdiği bu kodu, internet sayfası üzerinde ilgili alana giriş yaptıktan sonra yaptığı alışverişi onaylamış olur. Ödeme sistemi üzerinde kod doğrulandığında da kullanıcı bir sonraki aşamaya yönlendirilir ve kod doğru girilmiş ise sipariş tamamlamış olur.

3D Güvenlik sistemi sayesinde 2 aşamalı bir doğrulama sistemi kurulmuş olur. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi kullanıcının kredi kartı bilgileri çalınmış dahi olsa bu sistem sayesinde kullanıcının telefonuna gelen kod onaylanmadığı sürece alışveriş tamamlanmamış olur. Böylelikle izinsiz kullanımlara karşı ekstra bir güvenlik sunulmuş olunur.

3D Güvenlik sistemini kullanmak e-ticarette neden önemli?

Bu güvenlik sistemini kullanmanın hem tüketiciler hem de firmalar için bir takım önemleri bulunuyor. Bu sistemi kullanmanız için gerekli olan önemli nedenleri de şöyle sıralayabiliriz:

Tüketicileri korur

3D Güvenlik sisteminin en büyük avantajlarından biri tüketicileri koruyor olması. Yine yukarıda da özellikle üzerini vurguladığımız gibi tüketicinin bilgisi dahilinde olmayan siparişlerin internetten verilmemesini sağladığı için, kredi kartı internetten alışverişlere açık olan kullanıcıların güvenliğini sağlıyor.

Kötü amaçlı yazılım ya da kişiler tarafından kart bilgileri ele geçirilse dahi kullanıcının telefonuna gönderilen onay kodunun girişi yapılmadığı sürece bu siparişlerin onaylanmaması, tüketicinin korunmasını sağlıyor.

Tabii ki bu korumanın, 3D Güvenlik sistemi aktif olan siteler üzerinde söz konusu olduğunu da eklememiz gerekiyor. Özellikle günümüzde halen internetten alışverişlerde tüketicilerde bir güvensizlik olduğun u ele alacak olursak, e-ticaret firmanız üzerinde bu güvenlik sistemini aktive etmeniz tüketicilerin markanıza daha fazla güvenmelerini de sağlayacaktır.

Şirketlere de koruma sağlar

3D Güvenlik, tüketicileri koruduğu gibi şirketlere de ekstra bir güvenlik sağlamaktadır. Kötü amaçlı yazılımlar ya da kişiler e-ticaret firmalarını dolandırmak ve sahtecilik işlemleri yürütmek için çalıntı kimlik ve kart bilgileriyle e-ticaret siteleri üzerinde işlem yapmaya çalışırlar. E-ticaret firmaları gerekli güvenlik önlemleri olmadığında ya da kötü amaçlı işlemleri tespit edemediğinde bu siparişleri doğruladıklarında ve ürün gönderimlerini yaptıklarında ciddi sıkıntılar yaşamaya başlarlar.

İlgili rehber: Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?

Öncelikli olarak çalıntı kart bilgileri üzerinden yapılan işlemler sonrası kullanıcılar bankalarla iletişime geçerek işlemin kendilerine ait olmadıklarını belirttiklerinde, tarafınıza yapılan ödemeyi iade etmeniz gerekecektir.

Buna ek olarak gerekli güvenlik önlemlerinin olmaması marka imajınıza ciddi zarar vereceği için de tüketicilerin güvenini kaybetme durumu söz konusu olabilir.

Bir diğer problem ise bu sahtecilik işlemlerinin önüne geçemediğinizde, maddi olarak da ciddi zarara uğramış olursunuz. Gönderilen ürünlerden edeceğiniz zararla beraber, sahtecilik işlemi nedeniyle hesabınıza yatırılan meblağın da geri çekilmesi şirketi ciddi zarara uğratacaktır.

Bu sebeple de 3D Güvenlik sistemini aktive etmeniz ve kullanmanız, sizi de güvence altına alacaktır. Kullanıcı onayı gerektiren bu sistemde, bankadan doğrulama aldığınızda siparişi onaylayabilirsiniz. Herhangi bir yasal süreçle karşılaştığınızda da kullanıcı onayını alarak bu işlemi yaptığınızı belirtebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar

Sahteciliğin önüne geçmek için ek bir güvenlik katmanı sağlar

3D Güvenlik sistemi, sahteciliğin önüne geçmeniz için de size ek bir güvenlik katmanı sağlar. Yukarıda bahsettiğimiz senaryoların önüne geçebilmek için site üzerindeki tüm alışverişlerinizde 3D Güvenlik zorunluluğu koymanız sahteciliğin de önüne geçmenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Güvenli online mağaza kurmak için bilmeniz gerekenler

Bu sistem ne kadar güvenli olursa olsun, yinde %100 güvenlik sağlamayacağını da bilmeniz gerekiyor. Bu sebeple de başka güvenlik önlemlerini de almanız ve e-ticaret sitenizi güvenli bir altyapı üzerinde kurmanız gerekir.

İlgili rehber: Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?

3D Güvenlik olmayan sistemler güvenli değil mi?

Bankalar, e-ticaret firmalarına sanal POS onayı vermeden önce bazı kriterlerin yerine getirilmesini talep etmektedir. Bu taleplerden biri de sitenin SSL sertifikası olmasıdır. SSL sertifikası, sunucular arasında gerçekleşen veri transferini şifreleyen bir sistemdir. 128 veya 256 bit SSL Sertifikaları en sık tercih edilen sistemler arasındadır. Bu sertifikaların amacı özellikle internetten yapılan alışverişlerde 3. partiler tarafından kullanıcı ve kart bilgilerinin çalınmasının önüne geçmektir.

Eski sistemler de bu SSL sertifikaları sayesinde güvenlidir; ancak 3D Güvenlik’de olduğu gibi 2 aşamalı bir koruma sağlamazlar. SSL üzerinden kart bilgilerinin çalınması oldukça zor olsa da, kullanıcının bilgileri başka kanallar üzerinden çalınmış ise kötü amaçlı kişiler bu bilgiler 3D Güvenlik olmayan e-ticaret siteleri üzerinde rahatlıkla kullanabilirler. Bu da bazı güvenlik açıklarının oluşmasına neden olmaktadır.

Türkiye gibi büyüyen bir ekosistemde, tüketicilerin güvenini kazanmak ve sahtecilik işlemlerinden korunmak için 3D Güvenlik sistemine geçiş yapılması, hem tüketicileri hem de e-ticaret firmalarını korumaktadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Reklam, temelinde yüzeysel bir kavram gibi görülebilir. Fakat hemen her şeyi içine alan dijital dünya reklamı da dışarıda bırakmış değil. Dolayısıyla reklamlar da değişti, gelişti ve dijitalleşti. Dijitalleşmeye önemli...
24 Şubat 2021
Markethinkers
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
IdeaSoft