2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler

23 Şubat 2021
Markethinkers
2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler

E-ticarette sabit fikirlere yer yoktur. Değişimin ve gelişimin böylesine hızlı olduğu bir alanda yerinde saymak ile geri gitmek aynı anlama gelir. Dolayısıyla sürekli araştırmanız ve öğrenmeniz gerekir. Hangi ürünün daha çok satılabileceğini araştırmak da bu konulardan biridir. Çünkü e-ticaret sitesine sahipseniz, sattıklarınızla var olursunuz. Ve eğer e-ticaret sitesi sahibi olmak istiyorsanız, ne satacağınıza karar vermeniz, sitenizin adına karar vermenizden bile daha önemlidir. Site adı, sattıkları ile özdeşleşmiş e-ticaret siteleriyle karşılaşmışsınızdır mutlaka.

Pek çok konuda olduğu gibi e-ticarette de olağanüstü bir yıl geride kaldı ve e-ticaretin önemi bir sefer daha anlaşıldı. 2021 yılında çok satma potansiyeli olan ürünleri bilmeniz, bu yıldaki başarınızı da doğrudan etkileyecektir.

2021 Yılında En Çok Satması Beklenen E-ticaret Ürünleri Hangileridir?

Kuracağınız ya da aktif olarak hizmet verdiğiniz e-ticaret sitenizin sağlam adımlar atması adına 2021 yılında en çok satması beklenen e-ticaret ürünlerine göz atmalısınız.

Eğer bu işe yeni giriyorsanız adınızı, web sitesi tasarımınızı, konseptinizi ve hatta renklerinizi bile sattığınız ürünlere göre ayarlayabilirsiniz. Bunun yanında tüm e-ticaret sitelerinin bir pazarlama stratejisine ihtiyacı vardır. Pazarlama çalışmalarınızın ağırlığını ne tarafa vereceğinizi de bu çok satabilecek ürünlerden yola çıkarak belirleyebilirsiniz. Sitenizin içerik çalışmalarında bile bu ürünleri temel alan çalışmalar yapabilirsiniz.

E-ticaret sektöründe bazı ürünler, her zaman çok satanlar listesine girer. Bu kalıplaşmış ürünler, çoklu kategorilere sahip e-ticaret sitelerinin hemen hepsinde vardır. Dolayısıyla bu ürünler özelinde zorlu bir rekabet ortamınız ve çok sayıda rakibiniz olur. Bu noktada çözüm, kalıplaşmışürünler ile satılabilecek ya da tek başına satış potansiyeli yaratabilecek spesifik ürünleri pazarlayabilmektir.

Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarına ve e-ticaretteki hareketin yönüne bakarak birkaç tahmin yapmak mümkün. Örneğin moda ve giyim sektörü her zaman zirvededir. Hem temel ihtiyaçtır hem de sürekli değişme/gelişme gösterir. Giyim kategorisinde ürün de talep de çoktur. O nedenle neyin moda olduğunu bilmek gerekir. Tüketicilerin rahatlığı modaya dönüştürdüğü bu dönemlerde athleisure tarzı ürünlerin çok satması muhtemel. Spor ile giyim kategorilerini birleştiren bu moda akımı, sportif kıyafetleri şık ve modern tarzlarda kombinlemekten ibaret. Dolayısıyla ürün yelpazesine athleisure kombinlerini dolduracak ürünler eklemek mantıklı olur.

Mobilya kategorisinin de müdavimi çoktur. Bu tarafta yönelimin mutfak ve yemek odası mobilyalarına olması beklenmekte. Mutfaklar artık sadece yemeklerin hazırlandığı bir yer olmaktan çıkıp yaşam alanına dönüşmüş durumda. Kültürümüzdeki yer sofrası yerini yemek masalarına bırakınca, mutfaklar da yemek odalarına dönüştü. Bu durum da ev dekorasyonunun merkezini mutfağa taşıdı. Mutfak ve yemek odası mobilyaları ile birlikte bu ortamların dekorasyonunu tamamlayan ürünler de çok satanlar arasında görülebilir.

Teknoloji geliştikçe tüketici talepleri genellikle bağımsızlık fikri ile gelişir. Bu durum da bir “kablosuzlaştırma” furyası başlatmış durumda. Hatta kablosuz modeli bulunan ürünlerin kablolularına çok antika muamelesi yapılmaya başlandı bile. Dolayısıyla kablosuz kulaklık, powerbank gibi revaçta olan ürünlerin 2021’de de yoğun ilgi görebileceğini tahmin etmek zor değil.

2021’de e-ticaretin gideceği yön hakkında fikir verebilecek ve çok satabilecek ürünleri sıralayacak olursak ortaya şöyle bir liste çıkar:

  • Soyulabilir yüz maskesi
  • Tırnak cilası
  • Egzersiz bantları
  • Su şişeleri
  • Battaniye
  • Yoga ve pilates paspasları
  • Kayık aksesuarları
  • Yapboz bulmacalar
  • Mutfak ve yemek odası mobilyaları
  • Kilim
  • Kutu oyunları
  • Dizüstü bilgisayar kaplamaları
  • Athleisure
  • Shapewear
  • Postür Düzeltici
  • Kablosuz Telefon Şarj Cihazı
  • Taşınabilir Blender
  • Evcil Hayvan Bakım Ürünleri
  • Keto Takviyeleri
  • Kablosuz Kulaklıklar
  • Telefon Lensleri
  • Evcil Hayvan Yatağı
  • Led Işıklar

2020 Satış Verilerine Göre 2021'de En Çok Satması Beklenen Ürünler

Şimdi biraz da sayıların ne dediğine bakalım. IdeaSoft olarak altyapımızı kullanan e-ticaret sitelerinde, 2020 yılında nelerin satıldığına ve 2021’de nelerin satılabileceğine baktık. E-ticaret sektöründe belirleyici olan önemli firmalar da altyapımızı kullandığı için bu veriler doğru fikirler verebilir. Siz de e-ticaret sitenizi şekillendirirken bu verilerden yararlanabilir, 2021 planlarınızı yeniden gözden geçirebilirsiniz.

Kişisel Bakım ve Kozmetik

Kişisel bakım ve kozmetik kategorisi, her geçen gün biraz daha zenginleşmekte. Önceden birkaç üründen ibaret olan bu kategoride şimdi onlarca farklı ürün çeşidi var. Makyajın sanata dönüştüğü bu dönemde kozmetikte artış olmaması işten bile değil. Ayrıca bu kategori çoğunlukla kadınlara hitap ediyor gibi görünse de erkek kullanıcıların eskisinden çok daha fazla olduğu da aşikâr.

IdeaSoft altyapısını kullanan e-ticaret siteleri, kişisel bakım ve kozmetik kategorisinden tam 652.703 sipariş almış. Kategoriye ilginin büyüyeceği ortada, peki ilgi hangi ürünlere olacak?

Bu kategori için kişisel bakımın lafta kalmadığını ve tam anlamıyla “kişisel” olduğunu söylemek mümkün. Öyle ki 2021’de çok satması beklenen ürünler arasında tırnak cilası ve soyulabilir yüz maskesi gibi spesifik ürünler var.

Spor ve Spor Malzemeleri

Spor ve spor malzemeleri kategorisindeki artış da çok şaşırtıcı değil. Çünkü spor yapmak artık günlük bir aktivite olarak kabul edilmekte. Spor salonlarına olan ilginin artmasından ziyade bireysel çalışmaların da profesyonel boyuta ulaşması, kategoriyi hareketlendirmeye devam edecek gibi. Bunun üzerine bir de evde spor furyasını katacak olursak, spor ve spor malzemeleri kategorisi de yatırımı hak edebilir.

Altyapımızı kullanan e-ticaret siteleri aracılığıyla bu kategoriden, geçen yıl 122.324 kez sipariş verilmiş. Çok satması beklenen ürünler ise su şişeleri (mataralar), egzersiz bantları, yoga ve pilates paspasları, athleisure ve kayık aksesuarları şeklinde sıralanabilir.

Ev, Dekorasyon ve Ev Tekstili

IdeaSoft verilerinde ev & dekorasyon kategorisinde 108.791 adet sipariş sayısı gözükmekte. Ev tekstili kategorisinde ise 75.313 adet sipariş şeklinde. Sık sık çok satanlar listesine ürün veren bu kategori doğal olarak kalıplaşmış ürünleri de içerir. O nedenle dikkatli davranılması gereken bir kategoridir. Battaniye, kilim, mutfak ve yemek odası mobilyaları gibi başlıca ürünler 2021’de de çok satanlar arasında yer alabilir. Model yelpazesini geniş tutmak faydalı olabilir.

Oyun ve Hobi Ürünleri

Oyun ve hobi ürünleri kategorisindeki artışta pandeminin de payı var. Fakat pandemisiz bir ortamda da sıklıkla ihtiyaç duyulabilecek ürünleri içeren bir kategori. Geleneksel kart ve masa oyunlarına bir de farklı kültürlerin oyunları eklenince, bu ürünlere olan ilgi arttı. Öyle ki IdeaSoft verilerine baktığımızda, 2020 yılı sonunda toplam sipariş adedinin 101.837 olduğunu görebiliriz. Kategorinin 2021’de çok satması beklenen ürünü elbette kutu oyunları. Ayrıca yapboz bulmacalara gösterilen ilginin artışta olduğunu da göz önünde bulundurmak gerekir.

Sağlık ve Medikal

2020, sağlık ve medikalin ne demek olduğunu tüm dünyaya öğretti diyebiliriz. Ama e-ticaret tarafında “maske” klişesine takılmak hata olur. Kalıplaşmış ürünlerin alanı çok olduğu gibi satanı da çoktur ve genelde ilgili kategorileri domine eden e-ticaret firmaları vardır. Satış hacminizi artırmak için alternatif de sunmalısınız. Örneğin shapewear ve postür düzenleyici ürünler, 2021’de çok satması muhtemel olan alternatiflerdir. Altyapımızı kullanan müşterilerimizin 2020 karnelerinde ise bu kategorinin 342.122 adet siparişe sahip olduğunu görmekteyiz.

Elektronik

Müşterilerimiz elektronik kategorisinde 7101.641 adet sipariş almış geçen yıl. Elektronik kategorisi de dikkatle yaklaşılması gereken bir konu. Çünkü sadece geçmiş ya da gelecek yılın değil, tüm zamanların çok satma potansiyeli olan ürünleri bu kategoride yer alır. Kalıplaşmış ürün oranı bir hayli yüksektir fakat dikkatli bakarsanız, fark yaratabilecek bir şeyler bulabilirsiniz. Kablosuz telefon şarj cihazı, kablosuz kulaklık, telefon lensi, dizüstü bilgisayar kaplaması, led ışık gibi ürünler 2021’de çok satma potansiyeline sahip. Bu ürünlerin hem genele hitap etmesi hem de spesifik modellere sahip olması, şansı biraz daha artırmaktadır.

Pet Shop

Sosyal medyanın yıldızı olan evcil hayvanların günlük hayatın da yıldızı olduklarını 2020 verilerinden anlamak mümkün. Pet shop kategorisinde sipariş adedi 143.802’dir. Geleceği parlak ürünler arasında ise evcil hayvan yatağı ve evcil hayvan bakım ürünleri var. Pet shop kategorisine uygun bir e-ticaret siteniz varsa kategorinizi güncellemenizi, bu alanda yeni bir e-ticaret sitesi açmayı düşünüyorsanız da başlangıç kampanyalarınızı bu ürünler özelinde yapmanızı önerebiliriz.

Tarım Ürünleri ve Organik Ürünler

Tarım ve organik ürünler de yüksek potansiyele sahiptir. Çünkü bu ürünlere her yerden ulaşmak mümkün değil. Fiziki işletmelerde bulunması zor olduğu için bu kategorinin ürünleri, 2021’de e-ticaretin yıldızı olmaya aday. Sağlıklı yaşam ve diyet programlarının kahramanlarından biri olan keto takviyesi de ürün bazında öne çıkabilir. IdeaSoft rakamlarında kategorinin 148.600 adet siparişe ulaştığı görülmekte. Rakamlar da kategorinin yükselişini tesciller nitelikte.

Beyaz Eşya ve Ev Aletleri

Riskli gruplardan biri de beyaz eşya ve ev aletleri kategorisidir. Çünkü bu kategoride “her eve lazım” olan ürünler vardır. Altyapımızı kullanan müşterilerimiz bu kategoriden 115.388 adet sipariş almış. Bu yoğun talebi fırsata çevirmek için yine spesifik ürünlere yönelmek doğru olur. Tüketiciler tüm elektronik ürünlerin özgürleşmesi taraftarı olduğu için, taşınabilir blenderların 2021’de çok satabileceğini beklemek yanlış olmaz.

E-Ticarette Hep Bir Adım Önde Olmak İçin IdeaSoft’u Tercih Edin!

E-ticarette başarıya ulaşmak için geçilmesi gereken aşama çoktur. Ama iyi bir yol arkadaşı sizi hızlandırabilir. IdeaSoft altyapısı kullandığınız zaman bu aşamaları tamamlamak sizin için yorucu olmaz. Hizmetinize sunduğumuz araçlar sayesinde e-ticarette geleceği görebilir, hep bir adım önde olabilirsiniz.

IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri, ihtiyacınız olan her şeyi size sunar. Altyapımız ile yeni bir e-ticaret girişiminde bulunabilir ya da var olan e-ticaret sitenizi taşıyarak firmanızın seviyesini yükseltebilirsiniz. İhtiyacınıza uygun paketi aldığınızda kurulum için ekstra ücret ödemezsiniz ve pazarlama araçlarımız ile müşterilerinizi daha kolay ulaşırsınız.

IdeaSoft’un gelişmiş özelliklerini tercih ederek sektörün geçmişini bilme ve geleceğine yatırım yapabilme şansına sahip olursunuz. Ve isterseniz bunu ücretsiz deneyebilirsiniz. E-ticaret paketlerimizin 15 günlük demo sürümünü talep edebilir, altyapımızı detaylı inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir...
16 Mart 2018
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
Youtube video içerikleri, video pazarlama çalışmaları ile tüketiciler ulaşmak isteyen işletmeler için önemli bir tanıtım aracı. Yotubue videolarıyla yeni kitleler edinebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi artırmak için de...
24 Nisan 2020
Sinan Oypan
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan