fbpx

2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler

23 Şubat 2021
Markethinkers

E-ticarette sabit fikirlere yer yoktur. Değişimin ve gelişimin böylesine hızlı olduğu bir alanda yerinde saymak ile geri gitmek aynı anlama gelir. Dolayısıyla sürekli araştırmanız ve öğrenmeniz gerekir. Hangi ürünün daha çok satılabileceğini araştırmak da bu konulardan biridir. Çünkü e-ticaret sitesine sahipseniz, sattıklarınızla var olursunuz. Ve eğer e-ticaret sitesi sahibi olmak istiyorsanız, ne satacağınıza karar vermeniz, sitenizin adına karar vermenizden bile daha önemlidir. Site adı, sattıkları ile özdeşleşmiş e-ticaret siteleriyle karşılaşmışsınızdır mutlaka.

Pek çok konuda olduğu gibi e-ticarette de olağanüstü bir yıl geride kaldı ve e-ticaretin önemi bir sefer daha anlaşıldı. 2021 yılında çok satma potansiyeli olan ürünleri bilmeniz, bu yıldaki başarınızı da doğrudan etkileyecektir.

2021 Yılında En Çok Satması Beklenen E-ticaret Ürünleri Hangileridir?

Kuracağınız ya da aktif olarak hizmet verdiğiniz e-ticaret sitenizin sağlam adımlar atması adına 2021 yılında en çok satması beklenen e-ticaret ürünlerine göz atmalısınız.

Eğer bu işe yeni giriyorsanız adınızı, web sitesi tasarımınızı, konseptinizi ve hatta renklerinizi bile sattığınız ürünlere göre ayarlayabilirsiniz. Bunun yanında tüm e-ticaret sitelerinin bir pazarlama stratejisine ihtiyacı vardır. Pazarlama çalışmalarınızın ağırlığını ne tarafa vereceğinizi de bu çok satabilecek ürünlerden yola çıkarak belirleyebilirsiniz. Sitenizin içerik çalışmalarında bile bu ürünleri temel alan çalışmalar yapabilirsiniz.

E-ticaret sektöründe bazı ürünler, her zaman çok satanlar listesine girer. Bu kalıplaşmış ürünler, çoklu kategorilere sahip e-ticaret sitelerinin hemen hepsinde vardır. Dolayısıyla bu ürünler özelinde zorlu bir rekabet ortamınız ve çok sayıda rakibiniz olur. Bu noktada çözüm, kalıplaşmışürünler ile satılabilecek ya da tek başına satış potansiyeli yaratabilecek spesifik ürünleri pazarlayabilmektir.

Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarına ve e-ticaretteki hareketin yönüne bakarak birkaç tahmin yapmak mümkün. Örneğin moda ve giyim sektörü her zaman zirvededir. Hem temel ihtiyaçtır hem de sürekli değişme/gelişme gösterir. Giyim kategorisinde ürün de talep de çoktur. O nedenle neyin moda olduğunu bilmek gerekir. Tüketicilerin rahatlığı modaya dönüştürdüğü bu dönemlerde athleisure tarzı ürünlerin çok satması muhtemel. Spor ile giyim kategorilerini birleştiren bu moda akımı, sportif kıyafetleri şık ve modern tarzlarda kombinlemekten ibaret. Dolayısıyla ürün yelpazesine athleisure kombinlerini dolduracak ürünler eklemek mantıklı olur.

Mobilya kategorisinin de müdavimi çoktur. Bu tarafta yönelimin mutfak ve yemek odası mobilyalarına olması beklenmekte. Mutfaklar artık sadece yemeklerin hazırlandığı bir yer olmaktan çıkıp yaşam alanına dönüşmüş durumda. Kültürümüzdeki yer sofrası yerini yemek masalarına bırakınca, mutfaklar da yemek odalarına dönüştü. Bu durum da ev dekorasyonunun merkezini mutfağa taşıdı. Mutfak ve yemek odası mobilyaları ile birlikte bu ortamların dekorasyonunu tamamlayan ürünler de çok satanlar arasında görülebilir.

Teknoloji geliştikçe tüketici talepleri genellikle bağımsızlık fikri ile gelişir. Bu durum da bir “kablosuzlaştırma” furyası başlatmış durumda. Hatta kablosuz modeli bulunan ürünlerin kablolularına çok antika muamelesi yapılmaya başlandı bile. Dolayısıyla kablosuz kulaklık, powerbank gibi revaçta olan ürünlerin 2021’de de yoğun ilgi görebileceğini tahmin etmek zor değil.

2021’de e-ticaretin gideceği yön hakkında fikir verebilecek ve çok satabilecek ürünleri sıralayacak olursak ortaya şöyle bir liste çıkar:

  • Soyulabilir yüz maskesi
  • Tırnak cilası
  • Egzersiz bantları
  • Su şişeleri
  • Battaniye
  • Yoga ve pilates paspasları
  • Kayık aksesuarları
  • Yapboz bulmacalar
  • Mutfak ve yemek odası mobilyaları
  • Kilim
  • Kutu oyunları
  • Dizüstü bilgisayar kaplamaları
  • Athleisure
  • Shapewear
  • Postür Düzeltici
  • Kablosuz Telefon Şarj Cihazı
  • Taşınabilir Blender
  • Evcil Hayvan Bakım Ürünleri
  • Keto Takviyeleri
  • Kablosuz Kulaklıklar
  • Telefon Lensleri
  • Evcil Hayvan Yatağı
  • Led Işıklar

2020 Satış Verilerine Göre 2021'de En Çok Satması Beklenen Ürünler

Şimdi biraz da sayıların ne dediğine bakalım. IdeaSoft olarak altyapımızı kullanan e-ticaret sitelerinde, 2020 yılında nelerin satıldığına ve 2021’de nelerin satılabileceğine baktık. E-ticaret sektöründe belirleyici olan önemli firmalar da altyapımızı kullandığı için bu veriler doğru fikirler verebilir. Siz de e-ticaret sitenizi şekillendirirken bu verilerden yararlanabilir, 2021 planlarınızı yeniden gözden geçirebilirsiniz.

Kişisel Bakım ve Kozmetik

Kişisel bakım ve kozmetik kategorisi, her geçen gün biraz daha zenginleşmekte. Önceden birkaç üründen ibaret olan bu kategoride şimdi onlarca farklı ürün çeşidi var. Makyajın sanata dönüştüğü bu dönemde kozmetikte artış olmaması işten bile değil. Ayrıca bu kategori çoğunlukla kadınlara hitap ediyor gibi görünse de erkek kullanıcıların eskisinden çok daha fazla olduğu da aşikâr.

IdeaSoft altyapısını kullanan e-ticaret siteleri, kişisel bakım ve kozmetik kategorisinden tam 652.703 sipariş almış. Kategoriye ilginin büyüyeceği ortada, peki ilgi hangi ürünlere olacak?

Bu kategori için kişisel bakımın lafta kalmadığını ve tam anlamıyla “kişisel” olduğunu söylemek mümkün. Öyle ki 2021’de çok satması beklenen ürünler arasında tırnak cilası ve soyulabilir yüz maskesi gibi spesifik ürünler var.

Spor ve Spor Malzemeleri

Spor ve spor malzemeleri kategorisindeki artış da çok şaşırtıcı değil. Çünkü spor yapmak artık günlük bir aktivite olarak kabul edilmekte. Spor salonlarına olan ilginin artmasından ziyade bireysel çalışmaların da profesyonel boyuta ulaşması, kategoriyi hareketlendirmeye devam edecek gibi. Bunun üzerine bir de evde spor furyasını katacak olursak, spor ve spor malzemeleri kategorisi de yatırımı hak edebilir.

Altyapımızı kullanan e-ticaret siteleri aracılığıyla bu kategoriden, geçen yıl 122.324 kez sipariş verilmiş. Çok satması beklenen ürünler ise su şişeleri (mataralar), egzersiz bantları, yoga ve pilates paspasları, athleisure ve kayık aksesuarları şeklinde sıralanabilir.

Ev, Dekorasyon ve Ev Tekstili

IdeaSoft verilerinde ev & dekorasyon kategorisinde 108.791 adet sipariş sayısı gözükmekte. Ev tekstili kategorisinde ise 75.313 adet sipariş şeklinde. Sık sık çok satanlar listesine ürün veren bu kategori doğal olarak kalıplaşmış ürünleri de içerir. O nedenle dikkatli davranılması gereken bir kategoridir. Battaniye, kilim, mutfak ve yemek odası mobilyaları gibi başlıca ürünler 2021’de de çok satanlar arasında yer alabilir. Model yelpazesini geniş tutmak faydalı olabilir.

Oyun ve Hobi Ürünleri

Oyun ve hobi ürünleri kategorisindeki artışta pandeminin de payı var. Fakat pandemisiz bir ortamda da sıklıkla ihtiyaç duyulabilecek ürünleri içeren bir kategori. Geleneksel kart ve masa oyunlarına bir de farklı kültürlerin oyunları eklenince, bu ürünlere olan ilgi arttı. Öyle ki IdeaSoft verilerine baktığımızda, 2020 yılı sonunda toplam sipariş adedinin 101.837 olduğunu görebiliriz. Kategorinin 2021’de çok satması beklenen ürünü elbette kutu oyunları. Ayrıca yapboz bulmacalara gösterilen ilginin artışta olduğunu da göz önünde bulundurmak gerekir.

Sağlık ve Medikal

2020, sağlık ve medikalin ne demek olduğunu tüm dünyaya öğretti diyebiliriz. Ama e-ticaret tarafında “maske” klişesine takılmak hata olur. Kalıplaşmış ürünlerin alanı çok olduğu gibi satanı da çoktur ve genelde ilgili kategorileri domine eden e-ticaret firmaları vardır. Satış hacminizi artırmak için alternatif de sunmalısınız. Örneğin shapewear ve postür düzenleyici ürünler, 2021’de çok satması muhtemel olan alternatiflerdir. Altyapımızı kullanan müşterilerimizin 2020 karnelerinde ise bu kategorinin 342.122 adet siparişe sahip olduğunu görmekteyiz.

Elektronik

Müşterilerimiz elektronik kategorisinde 7101.641 adet sipariş almış geçen yıl. Elektronik kategorisi de dikkatle yaklaşılması gereken bir konu. Çünkü sadece geçmiş ya da gelecek yılın değil, tüm zamanların çok satma potansiyeli olan ürünleri bu kategoride yer alır. Kalıplaşmış ürün oranı bir hayli yüksektir fakat dikkatli bakarsanız, fark yaratabilecek bir şeyler bulabilirsiniz. Kablosuz telefon şarj cihazı, kablosuz kulaklık, telefon lensi, dizüstü bilgisayar kaplaması, led ışık gibi ürünler 2021’de çok satma potansiyeline sahip. Bu ürünlerin hem genele hitap etmesi hem de spesifik modellere sahip olması, şansı biraz daha artırmaktadır.

Pet Shop

Sosyal medyanın yıldızı olan evcil hayvanların günlük hayatın da yıldızı olduklarını 2020 verilerinden anlamak mümkün. Pet shop kategorisinde sipariş adedi 143.802’dir. Geleceği parlak ürünler arasında ise evcil hayvan yatağı ve evcil hayvan bakım ürünleri var. Pet shop kategorisine uygun bir e-ticaret siteniz varsa kategorinizi güncellemenizi, bu alanda yeni bir e-ticaret sitesi açmayı düşünüyorsanız da başlangıç kampanyalarınızı bu ürünler özelinde yapmanızı önerebiliriz.

Tarım Ürünleri ve Organik Ürünler

Tarım ve organik ürünler de yüksek potansiyele sahiptir. Çünkü bu ürünlere her yerden ulaşmak mümkün değil. Fiziki işletmelerde bulunması zor olduğu için bu kategorinin ürünleri, 2021’de e-ticaretin yıldızı olmaya aday. Sağlıklı yaşam ve diyet programlarının kahramanlarından biri olan keto takviyesi de ürün bazında öne çıkabilir. IdeaSoft rakamlarında kategorinin 148.600 adet siparişe ulaştığı görülmekte. Rakamlar da kategorinin yükselişini tesciller nitelikte.

Beyaz Eşya ve Ev Aletleri

Riskli gruplardan biri de beyaz eşya ve ev aletleri kategorisidir. Çünkü bu kategoride “her eve lazım” olan ürünler vardır. Altyapımızı kullanan müşterilerimiz bu kategoriden 115.388 adet sipariş almış. Bu yoğun talebi fırsata çevirmek için yine spesifik ürünlere yönelmek doğru olur. Tüketiciler tüm elektronik ürünlerin özgürleşmesi taraftarı olduğu için, taşınabilir blenderların 2021’de çok satabileceğini beklemek yanlış olmaz.

E-Ticarette Hep Bir Adım Önde Olmak İçin IdeaSoft’u Tercih Edin!

E-ticarette başarıya ulaşmak için geçilmesi gereken aşama çoktur. Ama iyi bir yol arkadaşı sizi hızlandırabilir. IdeaSoft altyapısı kullandığınız zaman bu aşamaları tamamlamak sizin için yorucu olmaz. Hizmetinize sunduğumuz araçlar sayesinde e-ticarette geleceği görebilir, hep bir adım önde olabilirsiniz.

IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri, ihtiyacınız olan her şeyi size sunar. Altyapımız ile yeni bir e-ticaret girişiminde bulunabilir ya da var olan e-ticaret sitenizi taşıyarak firmanızın seviyesini yükseltebilirsiniz. İhtiyacınıza uygun paketi aldığınızda kurulum için ekstra ücret ödemezsiniz ve pazarlama araçlarımız ile müşterilerinizi daha kolay ulaşırsınız.

IdeaSoft’un gelişmiş özelliklerini tercih ederek sektörün geçmişini bilme ve geleceğine yatırım yapabilme şansına sahip olursunuz. Ve isterseniz bunu ücretsiz deneyebilirsiniz. E-ticaret paketlerimizin 15 günlük demo sürümünü talep edebilir, altyapımızı detaylı inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Bugünlerde birçok firma evden çalışma yöntemine geçiş yaptı ve evden çalışırken üretkenlik artırma da çalışanların problemlerinden biri oldu. Evde çalışmak ofiste çalışmaktan çok daha farklı olduğu için bazı...
7 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
26 Haziran 2020
Gökçe Beyazaslan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan